PDA

View Full Version : Polo team 86


race-fanatic
25-05-2005, 08:13
Dag race-vrienden, ben hier nieuw alhoewel ik de paddock reeds enige tijd op de voet volg, het lijkt me hier een echte toffe bende en voel dat ik hier nieuwe vrienden gaan maken.

Nu to the point: een jaar of 2-3 geleden reed er in de touring cup een zilvergrijs vw polo type 6N mee met het nummer 86.
Dat wagentje dat leek me zo snel te gaan dat ik van toen af ben beginnen zoeken maar helaas tot nu toe op een foto na nog niets gevonden.

Wie zou me daarover meer kunnen vertellen?
Alvast bedankt op voorhand

Race-fanatic

Mark
25-05-2005, 12:43
Race-fanatic, welkom op het forum.

Wazige foto van de RPN 2002: http://home.versatel.nl/reijnders16/index.html/2002/tc091102/006.jpg
Een van de rijders was destijds Emmanuel Collard.

Als ik het goed heb rijden die nu mee in het BTCS, ook onder nummer 86...........de polo is inmiddels paars geworden.

Bart.Vandecavey
25-05-2005, 14:36
Mark die Polo uit de BTCS ziet er toch totaal anders uit hoor... Dat lijkt me zelfs een jonger model te zijn.

http://www.btcseries.be/photo_gallery/francorchampions1/images/IMG_7567.jpg

Foto: Jacques Letihon (http://www.btcseries.be/)

smiley
25-05-2005, 15:20
ging op die polo nie rob huff rijden tijdens de 12h van Francorchamps ???

Thomaske
25-05-2005, 15:51
Yupz dat klopt. Allé er was toch spraken van maar ofdat ze tot een akkoord zijn gekomen weet ik niet met zekerheid.

Mvg

race-fanatic
25-05-2005, 16:35
Bedankt voor de snelle reactie jongens
awel die wazige foto is diegene die ik ook heb gevonden
Zou meer details willen weten qua prestaties en aanpassingen en snelste rondetijd op Zolder
Ik weet het, ik vraag hier al heel veel voor mijnen eerste keer :-)

Groetjes,

Mark
25-05-2005, 16:57
Mark die Polo uit de BTCS ziet er toch totaal anders uit hoor... Dat lijkt me zelfs een jonger model te zijn.


De voorkant is idd anders........maar is het team dan wel hetzelfde gebleven?

race-fanatic
26-05-2005, 12:24
Volgens ik kan zien is het dat zelfde model als in de touring cup, het kan wel zijn dat ze de wagen terug opnieuw hebben opgebouwd.
De informatie die ik nodig heb is omdat ik ook graag met een dergelijk project zou willen beginnen (sprinters cup of touring cup)

Swa
10-06-2005, 20:17
Bij mijn weten heeft JM Dehaye (Touring Cup) een polo kitcar staan. Kunt hem altijd eens contacteren. (=franstalig)

Bugalfa
10-06-2005, 21:45
Die stonden toen met de RPN in de box naast ons ; Manu Collard deed idd. mee op verzoek van Serge(ik kom niet meer op z'n familienaam) toenmalig PR van Cadillac die zelf ook mee reed met ook nog Pascal Nelissen-Grade en de eigenaar-piloot v.d. wagen wiens naam me ontsnapt (die had met't vorig model Polo ook al Ztc gereden) .
Op www.vdb-race-pics.com vind je bij RPN 2002 2 foto's (47 & 48) helaas v.d. achterkant ...

Bugalfa
10-06-2005, 21:47
Van Hoof (niet André maar een franstalige naamgenoot) was die piloot-eigenaar .

Freack
17-06-2005, 08:28
Allez nog een chance dat ik nogal veel surf.

Hallo iedereen. Om op iedereen zijn vragen te antwoorden:

- Rob Huff rijdt mee. Ik zal straks eens zien hoe hij het er vanaf brengt tijdens warm-up en qualifying in Francorchamps. Ne polo is natuurlijk wat anders dan een chevy ;-)

- Serge heet ...... Serge Vanbockrijck. Deze heeft Rob Huff aangebracht. Wat hij juist doet weet ik niet behalve dan dat toch redelijk wat te zeggen heeft in de Motorsport afdeling van GM.

- Pascale Nelissen-Grade was jarenlang de trouwe 2de piloot in Team 86. Momenteel rijdt hij met de Porsche GT3 Supercup met John Van den Brande in de BTCS. Er zijn geruchten dat dit team er de brui aan gaat geven door een zware crash van één van de piloten tijdens een testsessie op Francorchamps. Deze Porsche eindigde 11de op de 24 van zolder 2004 met als gastrijder ...... Marc Van Hoof

- Marc Van Hoof is nederlandstalig doch franstalig opgevoed. Vandaar het vloeiend Frans.

- De polo is nog steeds dezelfde behalve een ander kitje en wat aanpassingen aan de motor. Nog steeds een 1600 met ongeveer een 200 PK. Nog steeds niet naar de testbank geraakt.

- Een digitaal dashbord is geinstalleerd. Ook de pneumatische pootjes zijn gemonteerd. Gedaan met de krik dus. Deze namiddag eens kijken hoeveel sneller banden zullen gewisseld worden.


Een laatste opmerking ... in de grijze versie was de polo inderdaad wel wat sneller in zolder maar door de opstelling die hiervoor nodig was onstonden nogal wat mechanische problemen die de motor fataal werden in de beginfase van de 24 uur van francorchamps 2003.

Voor foto's .... ik zal er eens wat posten ...

Bugalfa
17-06-2005, 22:29
Serge Vanbockrijk ; zjuust dat is'm ! Toen ook nog goed bevriend met Marc Goossens of dat nu nog zo is... Eric Néve zat toen ook in het Cadi-team maar aan Marc hebben ze niet gedacht voor Wtcc .

Freack
26-06-2005, 00:59
Ik heb gehoord dat Marc Van Hoof zijne Polo gaat verkopen. 't is stillekes aan tijd om te stoppen.

Rob Huff was fantastisch!!!! Hij heeft zomaar eventjes een beste tijd van 2:56:470 ofzoiet neergezet. En hij was zééééér tevreden over de polo. Hij dacht zelfs dat het een 1.8 of 2.0 liter was. Jaja ne 1600 cc ;-)) Spijtig genoeg toch even pech gehad rond middernacht .... er moest 'ne carter' veranderd worden. Voor potentiële kopers: mail naar freacker@gmail.com en ik zorg dan wel voor dat Marc contact opneemt.

Mark
29-06-2005, 23:09
Rob Huff was fantastisch!!!! Hij heeft zomaar eventjes een beste tijd van 2:56:470 ofzoiet neergezet.

Die Polo heeft zelfs de Autosport gehaald............en ook nog op in de eerste pagina's van dat blad, compleet met postzegelformaat-foto. Echter Team 86 is duidelijk te lezen. Ze laten wel eventjes fijn weten dat de Polo de pole heeft gepakt in zijn klasse met 11 sec. verschil tijdens de 12U BTCS.....kleine hint over de kwaliteit van het deelnemersveld ;)

Freack
05-07-2005, 21:23
Boaah ... nie vergeten dat die Polo wel uitzonderlijk afgesteld is hoor. In de jaren 70 en 80 was de naam Marc Van Hoof trouwens geen onbekende bij VW Duitsland en de Tuning bedrijfjes. Ik ga er verder niet over uitwijken maar hij doet dingen met VW motoren waar ze in Duitsland nog steeds geen sikkepit van begrijpen ;-)

En over de Pole? De beste qualif is gereden door een professional hé! Dienen gast moet niets anders doen dan rijden en er dan nog voor betaald worden ook ;-) Hij kon nog sneller maar mocht niet van Marc om de 12u met zo weinig mogelijk 'brokken' uit te rijden.

Marc zelf heb ik 2:58:xxx weten neerzetten een jaar of twee geleden tijdens de 25 uur maar hij heeft daar wel de motor opgeblazen die éénmalig door VGS tuning (1 van de betere in Duitsland) onderhanden genomen was wegens tijdsbebrek (de enige keer dat ik een helm door den box heb zien vliegen). Sindsdien doet hij terug alles zelf.

race-fanatic
08-07-2005, 08:36
2.56.4 is wel heel snel, maar wat reed de polo dan van tijd op zolder?
Ben hier ondertussen al veel te weten gekomen waarvoor mijn oprechte dank.
Jullie mogen zondag aanstaande altijd eens een bezoekje brengen in Zolder.
Wij rijden mee in de Sprinters Cup met de blauwe BMW#6.
Groetjes
Tom

Freack
12-07-2005, 01:07
De polo zit op zolder meestal onder de 2 minuten.

Vorig jaar was zijn beste tijd 2:00:112 maar nu is em optimaal afgesteld dus ik verwacht dat em terug onder de 2 zal gaan. Ik denk dat em héééél vroeger 1:57:00 reed. De afstelling is natuurlijk anders op zolder dan op francorchamps dus is het normaal dat de polo iets trager is.

Alleen nog wat probleemjes met de cardan gehad vorige zaterdag (BTCS vóór de start van de 25 uur Fun Cup) en daardoor de tweede reeks nie kunnen uitrijden. Spijtig maar ze hebben toch nog de eerste reeks gewonnen. Het kampioenschap zal dus nog spannend blijven tot de allerlaatste koers ;-)

Ik heb eindelijk wat tijd gehad om enkele foto's te 'preppen' voor deze site ;-)

http://users.telenet.be/Team86/VW%20POLO/12uur01.jpg

Van Links naar Rechts: Marc Van Hoof, Rob Huff en Peter Huff (de vader van

http://users.telenet.be/Team86/VW%20POLO/12uur02.jpg

Het interieur .... ;-) Propertjes hé! ;-)

http://users.telenet.be/Team86/VW%20POLO/12uur03.jpg

Ook de weergave is sinds kort digitaal, het stuurtje is ook aangenaam naar 't schijnt ...

Filmpje Dijon Prenois - 22 MB ;-) (http://users.telenet.be/Team86/VW%20POLO/Dijon-Prenois2005.MPG)


Volgende keer tracht ik een minder groot filmpje te posten en waarschijnlijk een on-board filmpje ;-) .... als alles goed gaat tenminste ;-)


ciao

race-fanatic
12-07-2005, 08:56
thanx FREACK voor de knappe foto's en bedankt voor het filmpje!
qua afwerking en properheid mogen er heel veel eens een voorbeeld aan nemen, ronduit prachtig!

Bij deze wil ik iedereen toch nog eens bedanken voor d pakken informatie die ik van jullie gekregen heb met uiteraard a lot of credits to the FREACK