PDA

View Full Version : F1 Vrt ?


Finish
23-11-2001, 17:58
Headline - Kanaal2?: Het bericht is bij dit schrijven nog niet officieel, maar een betrouwbare bron meldde ons dat de Belgische zender VRT de uitzendrechten van de F1 voor 2002 zou gekocht hebben. Dit zou kunnen betekenen dat Kanaal2 de F1 niet meer zal uitzenden waardoor we bijv. op Canvas zullen moeten afstemmen. Later meer!


bron: www.f1pits.net

De mannen van f1pits.net komen hier met fijn nieuws aan ;)
Ik hoop althans dat VRT de uitzendrechten krijgt, reclameblokken vallen weg, hopelijk beetje professioneler en meer aandacht voor allerlei historische kantjes van het circuit etc...liefst iets in de trend van Rtbf2.

Raceboy
23-11-2001, 18:04
misschien zelfs commentatoren die echt op het circuit aanwezig zijn ;)

Oneliner
23-11-2001, 18:30
Mjah, dat zoui wel fijn zijn :p

Werner333
23-11-2001, 18:35
De vraag is natuurlijk: wie is er bij de VRT geschikt om commentaar te geven?

airco
23-11-2001, 18:39
hmmmmzzzz

prutsers zullen ze der zeker en vast niet zetten!! VRT-sportredactie staat bekent om zijn kwaliteit, en om de research die ze doen voor de uitzending!! Dus daar verwacht ik niet echt problemen!!

airco

Oneliner
23-11-2001, 18:42
Kzal mijn kandidatuur is doormailen sie :p

vincentdb2001
23-11-2001, 19:29
doe maar....

Sennake
23-11-2001, 20:00
Originally posted by Werner333
De vraag is natuurlijk: wie is er bij de VRT geschikt om commentaar te geven?


Keuze genoeg : Marc Uytterhoeven en Rob Vanoudenhoven... of ... Bart Depauw en Tom Lenaerts... of ... Bart Peeters en Hugo Mathyssen... of ... :D :D :D

Oneliner
23-11-2001, 20:02
ROOOOOOOFFFFFFLLLLLLL!!!!!!!
:D :D :D :D :D

Rob vanoudenhoven met MarC Uytterhoeven

Zaaaaaaaalig

Mario
23-11-2001, 21:30
Dat jong volk heeft duidelijk de tijd van de BRT-verslaggeving van tweede helft jaren '80, eerste helft jaren '90 niet meegemaakt. Heel wat goede wil, maar voor kwaliteit moest je toen ook al bij de RTBF zijn hoor (of BBC).

En nu zie ik nog minder wie daarvoor geschikt is. Die mannen kennen alleen iets van voetbal, wielrennen en nu tennis. Ze zouden er in dat geval misschien goed aan doen Dirk Deweerdt terug in huis te halen voor die GP's. Maar eerlijk gezegd blijf ik sceptisch over het feit dat de VRT dat ooit nog zal uitzenden en zeker nu er nog geen Belg meerijdt.

Dus: dream on (vrees ik).

Oneliner
23-11-2001, 21:40
Jommoh, over et feit of er al dan ni nen belg meerijdt, heeft weinig te maken of dat nu wordt uitgezonden op Kanaal 2, of VRT hé.

Al is et alleen al dat er geen reklame is tijdens de f1 bij de VRT, bennek er al voorstander van, veel slechter dan bij kanaal 2 kannet toch ni.

Bart
23-11-2001, 22:23
commentaar op brt was inderdaad zééééééééééééééér slecht. (en dan ben ik nog mild hé)

Zelfs eurosport (met om de 10 minuten reclame) was toen nog beter.

Waar is de tijd van "M. Walker en Jonathan Palmer" op de bbc ....

Sennake
23-11-2001, 22:35
Persoonlijk vond ik de commentaar van John Watson op Eurosport de beste aller tijden...

Bart.Vandecavey
23-11-2001, 22:40
Murray Walker !!!!!!

That's not 2 seconds, that is Michael Schumacher!!

Lambo
24-11-2001, 00:03
Weet je wat er eigenlijk zou moeten zijn (dat dit niet realiseerbaar is, ben ik mij echt wel bewust hoor) ? Een kanaal met commentaar voor de leken en beginnende kijkers en een kanaal met commentaar aangepast aan de die-hard fans en doorgewinterde kijkers die echt wel iets meer van F1 kennen dan de doorsnee kanaal2-commentator. Wat we nu hebben is iets tussenin. Enigszins gebruik maken van de F1-termen en anderzijds toch commentaar moeten geven voor de leek. Nu krijg je bijvoorbeeld vragen van "wat is onderstuur? Wat is overstuur? Wat betekent een rood-geel gestreepte vlag?" van mensen die een beginnende interesse vertonen, maar die geen weg weten met de termen en het antwoord niet terug vinden in het commentaar. En anderzijds reacties " ja, dat had ik ook wel door. Ziet hij da nu niet? Maar dat is geen McLaren, maar een Minardi, kalf!!! " van mensen die echt wel weten waarover het gaat en die wel wat meer over techniek, historie en circuit willen weten dan de basis. Nu vallen beide groepen eigenlijk uit de boot. Maarja, zo'n dubbel kanaal zal wel altijd een utopie blijven zeker? ...

Oneliner
24-11-2001, 00:18
Kweetni, volgens mij is zo iets perfect realiseerbaar.
ZEKER en vast bij zender zoals Canal +.
Bij de andere zenders zulle we nog wel ewa langer moete wachten, maar op zich is da wel een prima idee...

Bart.Vandecavey
24-11-2001, 01:52
Originally posted by Lambo
Weet je wat er eigenlijk zou moeten zijn (dat dit niet realiseerbaar is, ben ik mij echt wel bewust hoor) ? Een kanaal met commentaar voor de leken en beginnende kijkers en een kanaal met commentaar aangepast aan de die-hard fans en doorgewinterde kijkers die echt wel iets meer van F1 kennen dan de doorsnee kanaal2-commentator. Wat we nu hebben is iets tussenin. Enigszins gebruik maken van de F1-termen en anderzijds toch commentaar moeten geven voor de leek. Nu krijg je bijvoorbeeld vragen van "wat is onderstuur? Wat is overstuur? Wat betekent een rood-geel gestreepte vlag?" van mensen die een beginnende interesse vertonen, maar die geen weg weten met de termen en het antwoord niet terug vinden in het commentaar. En anderzijds reacties " ja, dat had ik ook wel door. Ziet hij da nu niet? Maar dat is geen McLaren, maar een Minardi, kalf!!! " van mensen die echt wel weten waarover het gaat en die wel wat meer over techniek, historie en circuit willen weten dan de basis. Nu vallen beide groepen eigenlijk uit de boot. Maarja, zo'n dubbel kanaal zal wel altijd een utopie blijven zeker? ...


Lambo daar heb je misschien wel gelijk in want Peter Baert weet wel meer van F1 dan iedereen vermoed. Ik heb eens met hem gesproken naar aanleiding van de laatste Belcar race vorig jaar.

tsjolder
24-11-2001, 11:31
Sinds kort heb ik hier canaldigitaal, maar ik denk da ge moet bijbetalen om F1 te bekijken op de kioskkanalen en ik weet nog niet hoeveel dat kost. Als ik het goed voor heb, is het Dirk Deweerdt die daar commentaar geeft.

Joosen
24-11-2001, 16:05
Murray Walker : "That car is absolutely unique, except for the one next to it which is absolutely identical"

't was misschien allemaal nie zo bedoeld, maar geef toe, dit is toch prachtig hé !

Werner333
25-11-2001, 13:28
Originally posted by tsjolder
Sinds kort heb ik hier canaldigitaal, maar ik denk da ge moet bijbetalen om F1 te bekijken op de kioskkanalen en ik weet nog niet hoeveel dat kost. Als ik het goed voor heb, is het Dirk Deweerdt die daar commentaar geeft.

Ik dacht iets van een 3500 frank voor het ganse siezoen.
Hiervoor krijg je alle trainingen (Vrijdag dus ook), de kawlifs en de race.
Spotprijs vind ik.

Raceboy
25-11-2001, 18:52
meer murray:

- i just stopped my start watch
we are in lap 55. after its lap 56,57,58,59
- we are halfway which means there is still half the race to go.
- Piquet is doing fine. He's in trouble ......

JPMontoya
14-12-2001, 13:30
Het maakt niet veel uit , de commentaar is toch overal
slecht behalve Murry Walker die is zo super !

Ik haat het als P.B zegt de omloop
-> idioot zeg toch circuit !


Bij de VRT ; Paul D'hoore misschien ( die gaf vroeger wielrennen op eurosport of Bert Devies ( ook E-sport )!

thecrowd
14-12-2001, 22:44
Kdacht dat Canvas enkel jaren geleden de Belgische Grand Prix heeft gecommentarieerd. Kvond het allezins beneden peil. :(
Toen rap verzet...
Tgaat als volgt
Kanaal 2, in reclame verzetten naar BCC als er daar ook reclame is naar rtbf2.

Mark
15-12-2001, 00:23
Originally posted by JPMontoya
Het maakt niet veel uit , de commentaar is toch overal
slecht behalve Murry Walker die is zo super !

Ik haat het als P.B zegt de omloop
-> idioot zeg toch circuit !


Bij de VRT ; Paul D'hoore misschien ( die gaf vroeger wielrennen op eurosport of Bert Devies ( ook E-sport )!

Wat Bert Devies....die vent moeten ze doodknuppelen......wat een papzak, gatsie.

Maar het beste commentaar is geen commentaar. Die Olav Mol (RTL 4) leest gewoon de nieuwtjes voor de uit de autosport. Het enigste wat ie zelf ziet zijn de veranderingen aan de vleugels enzo. Tja, ik denk dat ie dat doet voor de blinden onder ons.......

En het 2-wekelijkse interview met de ex-F1 rijder voor 2002 jos Verstappen:

Olav: Jos hoe ging het vandaag?
Jos: Ja, wat moet ik zeggen
Olav: Geen last van onderstuur in die eerste bocht na het rechte eind?
Jos: Weet niet wat ik moet zeggen, maar ja onderstuur in en overstuur bij het uitkomen.
Olav: De motor?
Jos: Ja, wat moet ik zeggen, te weinig vermogen. We werken voor volgend jaar zullen we maar zeggen.
Olav: Wat is de strategie voor de race?
Jos: Weet niet wat ik moet zeggen, maar na de start proberen we uit te rijden.
Olav: bedankt Jos.
Jos: Weet niet wat ik moet zeggen...................

En dit non-interview 16 x per jaar. sodemieter op, wij kijkers zijn toch niet debiel ofzo. Maar wat voor Jos geldt, geldt ook voor 90% van de andere F1 piloten. Er zijn er maar 2 of 3 die iets te melden hebben, of die een een bepaalde charismatische uitstrlaling hebben.Allemaal fletse persoonlijkheden, nee geef mij maar de kleiner klassen.......

Wij zelf weten het toch beter, of niet dan..........?

Sennake
15-12-2001, 00:28
Originally posted by thecrowd
Kdacht dat Canvas enkel jaren geleden de Belgische Grand Prix heeft gecommentarieerd.

Ja en nee. De toenmalige BRT (TV2) gaf in de Boutsen-periode alle GP's uit (tussen pakweg 1983 en 1993) maar het heette toen nog lang niet "Canvas". Vandaar die "ja en nee"...

Werner333
15-12-2001, 00:48
Originally posted by JPMontoya
of Bert Devies ( ook E-sport )!

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN
Spaar ons van deze zeveraar.
Vergeleken met hem is Peter Baert wereldklasse.

Raceboy
15-12-2001, 00:52
Originally posted by Werner333


NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN
Spaar ons van deze zeveraar.
Vergeleken met hem is Peter Baert wereldklasse.


die bert devies tijdens Sebring 12 hours. " En als de zon ondergaat steken de marshals de barbeque aan. Ja het klink een beetje raar" en dan een half uur een verhaal over barbequende marshals

Bart.Vandecavey
15-12-2001, 19:17
Of ook leuk "nouw welkom bij de warm-up met een lekkere kop koffie..."

Raceboy
15-12-2001, 19:33
misschien Sabine Hagedoren al pitreporter ?
een pitpoes meer of minder maakt ni uit
:D

JPMontoya
15-12-2001, 23:08
Pitpoezen é ;

Die VJ Elke van TMF
heeft al ervaring

http://www.angelfire.com/sk2/lasers/images/elkevanelderen6.jpg
http://www.angelfire.com/sk2/lasers/images/elkevanelderen7.jpg

JPMontoya
15-12-2001, 23:13
VJ Elke van TMF
Hie zen de foto'kes

http://www.porschef1.50megs.com/elkevanelderen6.jpg

http://www.porschef1.50megs.com/elkevanelderen7.jpg

Finish
18-01-2002, 19:45
Volgens de Belgische krant Het Belang van Limburg, zou de Belgische televisiezender VRT dichtbij een akkoord staan om de uitzendrechten voor 2002 van het nieuwe Formule 1-seizoen binnen te rijven.

"Er is nog niets getekend, maar het klopt dat we aan het onderhandelen zijn om de uitzendrechten te krijgen", aldus een medewerker van de VRT.

De afgelopen jaren waren de uitzendrechten in het bezit van de Vlaamse Mediamaatschappij (VMM).



bron: f1racing.net

Mjaja, het sportoffensief van de VRT is ingezet. Tennis, Wereldbeker Voetbal, Champion's League, Olympische Spelen, Motorcross, alle belangrijke wielrennerswedstrijden...
En dat terwijl Sportweekend is afgevoerd...

TiBo
18-01-2002, 20:28
Ik kijk liever F1 op RTBF dan op Kanaal 2. De belangrijkste redenen zijn een betere verslaggeving en het ontbreken van reclame tijdens de race. Toch kan het hier ook nog beter!

Volgens mij doet niemand het qua F1-verslaggeving beter dan ORF (= Oostenrijk). Verslag van de tweede vije trainingen op zaterdag en zondag en een verslag van de warm-up.
Als de VRT dat zou kunnen bieden is het volgens mij succes gegarandeerd.
Als F1 fan wil je immers alles zien hé. De eerste oefenritten op zaterdag en zondag laat ik daarbij graag vallen. De rest, ... daar leef je voor.

Sennake
18-01-2002, 20:32
Toen de VRT nog BRT heette en nog F1 uitzond, WAS dat ook zo. Maar in die tijd keek ik dan weer naar NOG betere verslaggeving, op Eurosport. En ik bedoel NIET die eikel van een Bert Devries eh, maar wel de originele commentaar van John Watson... Die mannen gaven zelfs de PRE-kwalificaties uit (7 uur 's morgens!!!)

Oneliner
18-01-2002, 20:47
Achja, alles beter dan kanaal 2 denkek zo...

Alain
18-01-2002, 21:26
Na het overlijden van James Hunt, nam Jonathan palmer diens plaats in aan de zijde van Murray Walker en die kerel wist nu eens waarover hij het had. Spijtig dat BBC die rechten niet meer heeft.

Raceboy
18-01-2002, 21:36
Ik vindt het wel raar dat de VRT daar nog niks bekend over heeft gemaakt. Ge zout toch denken dat ze daarmee zouden uitpakken.

Mario
18-01-2002, 21:58
Zeven uur lijkt me toch wat vroeg Sennake. Was dat niet eerder 9 uur 's morgens ?

Sennake
18-01-2002, 22:07
Ik dacht het niet hoor.
Het staat me echt voor dat er een periode was dat er om 7 uur al prekwalifs waren. Het is maar omdat ik daar altijd zo vroeg voor moest opstaan om Bertrand Gachot aan het werk te zien eh :-)

Bart
19-01-2002, 13:38
autosport en vrt ... 'k heb het er een beetje moeilijk mee:

gisteren op het radio nieuw van 6 uur: melding over het ongeval van Freddy Loix in de monte carlo, maar geen woord over de tussenstand; laat staan over Duval of Thiry ?! (dit is zeker geen alleenstaand feit)

Zelden is er ook berichtgeving over de belgische rally's / circuit. Zelfs op radio1 tijdens de sportprogramma's is er amper aandacht.

Kan er iemand zich nog 1 v.d. laatste f1-wedstrijden op brt herinneren. (uit de tijd dat op de vlaams tv niemand de rechten voor een heel seizoen gekocht had, en de brt besliste om 1 enkele wedstrijd uit te zenden.) commentaar o.a. door Louis de Pelsmaeker?! 't was gewoon om te besterven !

Enkel de redactie van vrt teletekst verdient zeer zeker een pluim!


=> nieuw initiatief van ka2:

http://www.kanaal2.be/pitstop/

(ondertussen al 20-tal berichtjes over de monte carlo !)

=> morgenavond op ka2 de "dakar special 2002" vanaf 23u 10

Sennake
19-01-2002, 14:32
Originally posted by bart
Kan er iemand zich nog 1 v.d. laatste f1-wedstrijden op brt herinneren. (uit de tijd dat op de vlaams tv niemand de rechten voor een heel seizoen gekocht had, en de brt besliste om 1 enkele wedstrijd uit te zenden.) commentaar o.a. door Louis de Pelsmaeker?! 't was gewoon om te besterven !

Mmm, volgens mij haal je een paar dingen door mekaar hoor. De Pelsmaker heeft dat idd sporadisch gedaan maar dan heeeeeeel lang geleden, nog voor Boutsen zijn tijdperk of misschien tuusendoor eens als "vervanger".
De "laatste" uitgezonden wedstrijden dateren echter van de jaren 90, toen Boutsen het voor bekeken hield, wat blijkbaar ook de BRT ertoe aanzette om ermee op te houden. Dat was echter niet de periode van De Pelsmaker, maar wel van de 2 "Dirken" die het lang niet slecht deden. (Dirk DeWeerdt en Dirk Abrams).

JPMontoya
19-01-2002, 14:41
laatste F1 race op VRT was Francorchamps '96

ja want na da filmke grijpe ze altij terug alst over tabaksreclam gaat !

Finish
19-01-2002, 14:58
LOL idd ! Of ze laten gewoon een foto zien van een persconferentie na een race ofzo :D

Alain
19-01-2002, 17:27
de 2 "Dirken" die het lang niet slecht deden. (Dirk DeWeerdt en Dirk Abrams).
Van dirk n° 1 vind ik dat je gelijk hebt, maar van de andere Dirk ?????????
Man man man, hoe dat die tekeer ging bij futiliteiten. Voetbal is zogezegd zijn specialiteit en daar kan ie zelfs geen deftige commentaar leveren, laat staan bij autosport.

tsjolder
19-01-2002, 19:22
Dat was het samenspel tussen de twee: den ene was nen drogen, maar met veel kennis van zaken en den anderen moest dan wat leven in de brouwerij brengen. Wat niet wil zeggen dat ik zelf wild word van overenthousiaste commentatoren, ik vind soms trouwens dat Gaetan Vigneron ook soms te enthousiast is, net als Murray Walker op het moment dat Damon Hill aan de leiding kwam ;)

JPMontoya
19-01-2002, 21:15
Een F1-commentator moet toch opgaan in de race ;
Als hij niet zou moete opgaan in F1 dan kunnen we evengoed BAVO CLAES de F1 commentarieren !

Rrubinio
19-01-2002, 22:41
Originally posted by Sennake
Toen de VRT nog BRT heette en nog F1 uitzond, WAS dat ook zo. Maar in die tijd keek ik dan weer naar NOG betere verslaggeving, op Eurosport.
Eigenlijk heb ik in die periode nooit naar de BRT-F1 gekeken. Voor mij moest het altijd de Duitstalige RTL zijn. Met twee live op het circuit + één presentator in de Racing-club F1 TV studio van de Erlebniswelt langs de Nürburgring. Met altijd als gast en mede presentator ‘Niki Lauda’.
Was er dan niets op het circuit te zien, dan kon je al eens lachen :) of ergeren :( aan het commentaar van Niki. “Als Hill zo traag blijft rijden wordt hij niet alleen geen wereldkampioen, maar wordt hij nog op een ronde gezet door zijn eigen auto” :D :D :D
Wie zou er als speaker kunnen fungeren op VRT of Kanaal 2 ?!
Ik dacht aan De Max van Wittekerke (rallypiloot) en aan Frank van JimTv (Belcar piloot). Beide goed van tong en ze besteden heel wat tijd aan de voorbereiding van hun job.

Finish
20-01-2002, 00:10
Zolang het maar niet Frank Raes wordt.
Uitstekend sportjournalist en goed nieuwslezer en interviewer enzo, maar de keren dat die tijdens een voetbalwedstrijd 'BINNEN' en 'NEE NIET BINNEN' roept is niet bij te houden. of 'Nu dan'.

Of die enthousiastheid als er gescoord wordt...*nihil*

Pascal
20-01-2002, 01:07
Misschien is over-reacting gewoon een eigenschap van elke commentator. Denk maar eens aan de speaker van het circuit ZOLDER (Guy Geurts). Als je hem soms bezig hoort : "daar gaan ze nek aan nek door de chicane". In werkelijkheid is er dan 100 meter tussen de twee auto's.

Op de VRT zijn er echter enkele nieuwe gezichten bijgekomen op de sportredactie. Misschien zit daar wel een talent tussen wat betreft berichtgeving inzake autosport.

Laat ons hopen !

C U

JPMontoya
20-01-2002, 13:07
Plz niet F. Molnar of dieé Max (wie dat dan ook moge zijn)
die Molnar is totaal niet objectief (voor hem is McLaren no 1. en die Max rallypiloot :) als ik em ni ken zal em wel ni goed zijn !!!

Rrubinio
20-01-2002, 15:30
Originally posted by JPMontoya
Plz niet F. Molnar of dieé Max (wie dat dan ook moge zijn)
die Molnar is totaal niet objectief (voor hem is McLaren no 1. en die Max rallypiloot :) als ik em ni ken zal em wel ni goed zijn !!!

Frank Molnar niet objectief, Philip Verellen had ook zijn favoriete team en piloot, en Peter Baert eveneens. Ze lieten het misschien niet zo duidelijk merken, maar wanneer die bepaalde piloot zich een beetje bougeerde hadden ze het gezien, terwijl andere dingen aan hun gezichtsveld voorbij ging. En De Max niet kennen, die flik (sorry Pascal) uit Wittekerke. In de rallywereld misschien beter gekend als Peter Bulckaen. En als je Peter nog nooit heb zien rijden, op 3 maart zal hij deelnemen aan de MCE-rallysprint met als co Hilde Ghysbrechts (Elke uit Wittekerke).
........Als de beelden maar perfect zijn, het gezever kunnen we nog altijd op o draaien. Andersom ??????...............................;

JPMontoya
20-01-2002, 18:35
Mail van VRT -persdienst

"Hallo,

het klopt dat er onderhandelingen lopen tussen VRT-tv en de F1-rechtenhouder over een evt. contract. Maar de besprekingen zijn nog niet afgerond. Het contract is nog niet ondertekend. Van zodra het allemaal definitief is sturen wij zeker een persbericht rond. Ik zet u meteen bij de lijst geadresseerden. Goed?

Groeten

--------
Deze mail is afkomstig van VRT zelf !!!

Het lijkt er dus sterk op dat het contract bijna binnen is !

Ferrari Forever
21-01-2002, 11:49
Ik wil alleen maar zeggen dat ik mij nog een gp van Francorchamps herinner van nog niet eens zo heel lang geleden (ik schat 96) met een vrouwelijke verslaggever op de vrt. Nu heb ik niets tegen vrouwen maar die commentaar was zo verschrikkelijk irritant slecht dat Peter Baert er Murray walker in het kwadraat bij lijkt. Meer dan de helft van de race ging het over 'Villeneuve en zijn nieuwe haarkleur". Als dat de toekomst is, laat het dan alsjeblieft zoals het was.

airco
21-01-2002, 11:53
we'll see hoe het wordt. Ook klasse-mensen als Murray Walker hebben ooit krediet gekregen. En van dat krediet hebben ze gebruik gemaakt om zich te bewijzen.

Geef de Vrt dat krediet dan ook. Als ik hier lees dat de helft van de bezoekers hier niet meer kijkt naar nederlandstalige F1 omdat de commentaar toch op niks trekt, dan zit in de nederlandstalige verslaggeving duidelijk iets verkeerd. Aan de VRT om hier verandering (verbetering) in aan te brengen.

airco

Finish
21-01-2002, 14:28
Originally posted by Ferrari Forever
Ik wil alleen maar zeggen dat ik mij nog een gp van Francorchamps herinner van nog niet eens zo heel lang geleden (ik schat 96) met een vrouwelijke verslaggever op de vrt. Nu heb ik niets tegen vrouwen maar die commentaar was zo verschrikkelijk irritant slecht dat Peter Baert er Murray walker in het kwadraat bij lijkt. Meer dan de helft van de race ging het over 'Villeneuve en zijn nieuwe haarkleur". Als dat de toekomst is, laat het dan alsjeblieft zoals het was.

'96 was F1 idd nog in de handen van de BRT. In '97 werd dat dan VTM/Kanaal 2. Nu vraag ik mij toch af wie die vrouwelijke commentatrice is geweest, want dan moet ze een serieus waarzegster geweest zijn, Villeneuve's haren werden pas geblondeerd in de tweede helft van het seizoen '97, getuige daarvan de pruiken van de Williams-pitcrew bij het halen van z'n wereldtitel te Jerez. In '96 was het nog altijd gewone haarkleur.

We moeten op de details letten eh FF :)

Ferrari Forever
21-01-2002, 19:23
ok, kan ook 97 geweest zijn. IK heb wel gezegd ' ik SCHAT 96' . Kwestie van volledig te zijn.

Alain
21-01-2002, 19:56
Dat moet volgens mij Els Jackxens zijn. dat is bij mijn weten de enige vrouw die commentaar gaf bij gemotoriseerde sporten in de tweede helft van de jaren 90.

tsjolder
21-01-2002, 20:08
Originally posted by Rrubinio


Frank Molnar niet objectief, Philip Verellen had ook zijn favoriete team en piloot, en Peter Baert eveneens. Ze lieten het misschien niet zo duidelijk merken, maar wanneer die bepaalde piloot zich een beetje bougeerde hadden ze het gezien, terwijl andere dingen aan hun gezichtsveld voorbij ging. En De Max niet kennen, die flik (sorry Pascal) uit Wittekerke. In de rallywereld misschien beter gekend als Peter Bulckaen. En als je Peter nog nooit heb zien rijden, op 3 maart zal hij deelnemen aan de MCE-rallysprint met als co Hilde Ghysbrechts (Elke uit Wittekerke).
........Als de beelden maar perfect zijn, het gezever kunnen we nog altijd op o draaien. Andersom ??????...............................;

Diene Frank heeft ten eerste al een mega-irritant Limburgs accent en daarnaast zijn er toch grenzen aan subjectiviteit. Dienen kwam verdorie klaar bij het horen van de naam Mika alleen al. Baert en Verellen probeerden tenminste nog weg te steken dat ze McLaren-fans waren. Van Baert twijfel ik nog een beetje, maar Verellen is zeker anti-ferrari.

Ferrari Forever
21-01-2002, 20:09
Geen idee, ik weet alleen dat haar commentaar ergerlijk slecht was.

Sennake
21-01-2002, 20:16
Originally posted by tsjolder


Diene Frank heeft ten eerste al een mega-irritant Limburgs accent en daarnaast zijn er toch grenzen aan subjectiviteit. Dienen kwam verdorie klaar bij het horen van de naam Mika alleen al. Baert en Verellen probeerden tenminste nog weg te steken dat ze McLaren-fans waren. Van Baert twijfel ik nog een beetje, maar Verellen is zeker anti-ferrari.

Vreemd. Het zal dan wel een kwestie van invalshoek zijn zelle Tsjolder. Ik lees namelijk op het sport24 forum net het omgekeerde : "wat ik zo irritant vind aan Peter Baert is zijn favoritisme voor Michael Schumacher".
Ik moet zeggen dat ik hem gewoon slecht vind als commentator, zonder dat er mij een uitgesproken mening voor de een of ander in het oog springt. Maar als ik al 5 ronden lang gezien heb dat de 4e in het klassement de 3e voorbijgegaan is, en dat mijnheer dan afkomt met "ohhhh kijk, Barricello is voorbij Coulthard gegaan" dan vraag ik me af wat die gasten daar in hun kabineke eigenlijk aan het doen zijn. Of als MS en JPM enerzijds aan het vechten zijn voor plaats 1 en 2, en wat verderop zijn RB en RS hetzelfde aan het doen voor plaats 5 en 6, en RB gaat voorbij RS, dat hij dan uitroept dat MS voorbij JPM gegaan is, vind ik echt beneden alle peil voor een professioneel commentator. Ik wil echt niet stoefen, maar 80% van de mensen van onze Paddock kunnen dat beter en weten meer over F1 dan "Laurel" Baert en "Hardy" Verellen...

Finish
21-01-2002, 20:19
Originally posted by Ferrari Forever
ok, kan ook 97 geweest zijn. IK heb wel gezegd ' ik SCHAT 96' . Kwestie van volledig te zijn.

MAAR in '97 was er geen F1 meer op BRT ;)
Dus vraag ik mij af welke vrouwelijke presentatrice dat gezegd heeft ;) 'k Denk eerder dat ge verwart met een samenvatting van tijdens het journaal ofzo...

Gewoon aantonen dat ik BRTverslaggeving nu ook weer niet zo slecht vond..voor zover ik het mij nog herinner :)

Ferrari Forever
21-01-2002, 20:27
Neenee, ik weet absoluut zeker dat het de GP van Francorchamps was en die werd op de BRT uitgezonden. 't was toendertijd trouwens de enige GP die integraal op de brt werd uitgezonden, voor de andere gps moest (kon) je toen nog uitwijken naar de BBC of RTBF. Maar het was zeker geen samenvatting in het nieuws. Ik weet ook nog dat er een mannelijke co-presentator bijzat, maar voor zover ik mij nog kan herinneren heeft die niet veel gezegd :)

Raceboy
21-01-2002, 20:57
Originally posted by Sennake


. Ik wil echt niet stoefen, maar 80% van de mensen van onze Paddock kunnen dat beter en weten meer over F1 dan "Laurel" Baert en "Hardy" Verellen...
80% :confused:
u schat depaddock nogal laag in vind ik :)

Werner333
21-01-2002, 21:01
De openbare omroep VRT brengt vanaf dit seizoen opnieuw de Formule1-wedstrijden in beeld. Dat heeft Sport24 uit goede bron vernomen. Het zou gaan over een contract voor drie jaar. De voorbije vijf jaar had VTM de rechten voor de live-uitzendingen.

Bron: www.sport24.be

tsjolder
21-01-2002, 21:03
Het zal idd wel van invalshoek afhangen wat betreft Baert. Ik denk dat Baert gewoon altijd zit te supporteren voor degene die wint en er dan te veel mee stoeft. Ik heb al jaren niet meer naar VTM gekeken en 'k veronderstel dat hij de laatste twee jaar wel veel positiefs over Schumacher heeft gezegd (kon hij iets anders vorig seizoen?). Ik weet enkel van zo'n jaar of 3 geleden dat ik toen dacht dat hij voor McLaren was. Van Verellen ben ik vrij zeker dat hij voor McLaren is, die heeft zich een paar keer per ongeluk iets laten ontglippen waaruit het bleek.

JPMontoya
21-01-2002, 21:19
De kogel is inderdaad door de kerk :

F1 vanaf dit jaar op VRT oléoléolé

geen vervelende reclame meer !!!!

Finish
21-01-2002, 21:39
jaja, maar wat met kwalificaties/testritten/autosportspecials etc. dan ?

Ik hoop dat VRT het professioneel aanpakt. Wat me onlangs opviel ,is dat ze uitermate veel tijd besteden aan hun sportrubriek in het journaal en bijvoorbeeld Rally al uitgebreid weergeven. Meer van dat dus.

Go vrt !

Raceboy
21-01-2002, 21:43
Originally posted by JPMontoya
De kogel is inderdaad door de kerk :

F1 vanaf dit jaar op VRT oléoléolé

geen vervelende reclame meer !!!!

alé sennake is uwe CV al verstuurd ?

Werner333
21-01-2002, 21:46
Originally posted by Finish
Wat me onlangs opviel ,is dat ze uitermate veel tijd besteden aan hun sportrubriek in het journaal en bijvoorbeeld Rally al uitgebreid weergeven. Meer van dat dus.

Go vrt !

Ja zo van:
Dag1: "We hebben nog geen beelden van de crash van Loix."
Dag2: Wat ze lieten zien was die Skoda die op de rand hing.
Dag3: Geen woord over de zege van Duval.

Go VRT!!! :(

Finish
21-01-2002, 21:48
'k zou zeggen, wees blij, ik denk dat VTM aan rally zelfs compleet geen aandacht besteedt...of heb ik het hier fout ?

Werner333
21-01-2002, 21:54
Zij geven een "ruim" overzicht in pitstop. Ook van de Belgische rally's.

Ferrari Forever
21-01-2002, 22:07
Ik hoop dat de VRT de zaken anders gaat aanpakken , want geef toe, de formule 1 werd de afgelopen paar jaar totaal maar dan ook totaal genegeerd door hen. In het beste geval kon je op zondagavond een samenvatting van 30 seconden zien van de race maar meestal moest je het doen met een foto van de winnaar en drie zinnen uitleg. Al eens aan gedacht wat er met de GP' s gaat gebeuren die in onze tijd s nachts worden verreden ? Ik twijfel eraan of die , zelfs in herhaling , nog zullen worden uitgezonden.
Ik blijf erbij, indien de VRT werkelijk de uitzendrechten verworven heeft , dan is dit geen goeie zaak voor de Vlaamse F1-liefhebbers. Schaaf je frans maar al wat bij want ik denk dat je het zal nodig hebben de komende paar maanden.

Oneliner
21-01-2002, 22:37
Mjah, maar de beelden die vrt van de VTM zijn ni bepaald goedkoop te noemen, zeker niet van de formule 1.
Hoe meer het voor de VTM kostte voor die f1 op de buis te brengen, des te meer betaalde vrt voor de beelden.
Dus misschien wel logisch dat die samenvattingen over F1 zo kort waren....

swat, misschien eens allemaal ne mail sturen naar de vrt met uitdrukkelijk verzoek om ook warm up en pre-quali's uit te zenden???

Stipey
21-01-2002, 23:06
Doen! ...maar wel een beetje organiseren en geen zever mailen, dan nemen ze het niet serieus.

JPMontoya
21-01-2002, 23:17
goei idee !

er zou iemand een soort van scriptje moete make waar iedereen zijn "support" kan geven

Oneliner
21-01-2002, 23:32
Kzou zegge, we mixe vanalles tesamen zodat we ene mail hebben, en die versturen we allemaal.

dusja, kzal morge mijn ideeke posten, ben echt te moe om iets te verzinnen nu :)

airco
22-01-2002, 00:40
Originally posted by JPMontoya
goei idee !

er zou iemand een soort van scriptje moete make waar iedereen zijn "support" kan geven

kzal da morgenmiddag is schrijven se ;)

airco

Raceboy
22-01-2002, 17:34
Originally posted by airco


kzal da morgenmiddag is schrijven se ;)

airco

de onvermoeibare airco :)

Stipey
22-01-2002, 18:11
Originally posted by Oneliner
Kzou zegge, we mixe vanalles tesamen zodat we ene mail hebben, en die versturen we allemaal.


Dat noemen ze spammen, zo nemen ze je niet serieus. Als niemand zo'n "feedback-boek"-achtige applicatie schrijft doe ik het wel.

Raceboy
22-01-2002, 18:27
Originally posted by Stipey


Dat noemen ze spammen, zo nemen ze je niet serieus. Als niemand zo'n "feedback-boek"-achtige applicatie schrijft doe ik het wel.

spammen is nutteloze e-mail zenden dit is gewoon zoals een petitie

airco
22-01-2002, 18:31
Originally posted by Stipey


Dat noemen ze spammen, zo nemen ze je niet serieus. Als niemand zo'n "feedback-boek"-achtige applicatie schrijft doe ik het wel.

ik ben er al aan bezig

airco

Stipey
22-01-2002, 19:18
Originally posted by raceboy

spammen is nutteloze e-mail zenden dit is gewoon zoals een petitie

50 keer een mail sturen met een gelijkaardige inhoud is 49 keer nutteloos, en dus per definitie spammen :-)

JPMontoya
22-01-2002, 20:47
Wat wij willen doen is

1 gezaamlijke mail sturen vanwege depaddock.eu
(toch een van de grote autosport formums van Belgie)
Waarbij we dan ons standpunt verdedigen en we kunnen
er bijvoorbeeld een Word doc bijvoegen met alle namen
die onze oproep willen steunen !!!

Onze betrachting is totaal niet spammen !
wie dat dat ook denkt !

tsjolder
22-01-2002, 21:25
Maak gerust een document op, als ge dat hier dan laat lezen, moogde mijn naam er ook bij zetten. Misschien best eerst een ontwerp op de site zetten waarover we kunnen discussiëren en daaruit compromis trekken.

airco
22-01-2002, 21:52
kzijn deraan aan het werken. check de site straks mor.

airco

Joosen
23-01-2002, 18:20
Originally posted by Rrubinio


Wie zou er als speaker kunnen fungeren op VRT of Kanaal 2 ?!
Frank van JimTv (Belcar piloot)

Als je zo'n dingen durft te verkondigen, mag je zeker geen kommentaar geven op Peter en Filip ! Frank (with all due respect) zit soms in een auto tijdens een Belcar wedstrijd, maar hem daarom piloot noemen en alle kennis vandien toedichten ?!?

De enige reden dat de verslaggeving op Ka2 niet alles was (inderdaad was) is dat Filip en Peter met een zeer krap budget werkten en geen cameraploeg of zelfs assistent of pitlane-interviewer hadden. Ik durf u verzekeren, ALS de VRT er niet een bom geld tegenaan gooit (bovenop de gewone rechten) DAN zal de verslaggeving er zeker niet op vooruit gaan!

Een commentator die niet een beetje supporter is voor de ene of de andere piloot staat gelijk met iemand die eigenlijk niet écht geïnteresseerd is in de sport maar gewoon zijn uurtjes komt kloppen. Van mij mogen ze dus best de ene of de andere een beetje meer aan bod laten komen (tijdens een GP is er toch tijd genoeg), als de info maar volledig en duidelijk is.

Voor precieze tech-info moet je ook niet bij de TV zijn, maar veel lezen (ik kan jullie "Racecar Engineering" aanraden).

Ik wil niet degene zijn die alles beter weet, maar in deze hele thread werd het alsmaar duidelijker dat de beste stuurlui aan de wal staan en dat moest mij toch even van het hart!


voor het volgende seizoen : HOOP DOET LEVEN
('k weet dat mijn reaktie rijkelijk laat komt ... "wegens omstandigheden")

tsjolder
23-01-2002, 20:15
De beste stuurlui staan niet aan wal, de beste stuurlui zitten bij RTBF ;). Als meer dan de helft van de mensen hier (denk ik toch) op een Franstalige zender kijkt terwijl er Nederlandstalig commentaar beschikbaar is, kan je dat niet meer normaal noemen. Nu weet ik ook wel dat de RTBF meer geld in autosport investeert, maar tijdens de race zelf beschikten beide zenders over gelijke middelen, enkel op het einde was VTM niet meer aanwezig ter plaatse. Waar ik mij het meest aan ergerde was niet partijdigheid, maar was het gebrek aan tactisch inzicht. De race was vaak gedaan en onze kanaal2-vrienden hadden de tactiek nog niet door, terwijl Thierry Tassin vaak al voor de race de tactiek kent of ten laatste bij de eerste pitstop.

Sennake
23-01-2002, 22:24
Zo voel ik het ook aan Tsjolder. En dat "koop" je niet met geld, dat tactisch inzicht.

JPMontoya
23-01-2002, 23:12
dit is idd de juiste analyse !!

airco
23-01-2002, 23:40
mja ik geef je akkoord dat een aantal mensen niet het technische inzicht hebben dat je zou mogen verwachten. Dit heeft echter wel een financiele oorzaak. Ik kan mij niet door een berg geld, snel alle technische inzichten in de F1 duidelijk maken (alhoewel, maar daar gaat het niet over)

Maar als ik geld heb kan ik makkelijk mensen die wel die kennis hebben makkelijk overtuigen om voor mij te komen werken. Die mensen kun je over de streep trekken door de financieel gunstige zaak die ze eraan kunnen doen.

En laat ons ff 1 ding doen he. en de VRT het voordeel van de twijfel geven. Ipv van de VRT nu al af te kraken kunnen we ze maybe de kans geven om evengoe of nog beter de doen als de RTBF.

Bovendien moet een omroep nog altijd het gemeenschappelijk belang dienen. Wij staan als autosport-freaks nu wel in een heel uiterste kwa interesse. Je kan van een omroep niet verwachten dat ze een uitzending maken met bijna alleen technische details en hun juiste benamingen. Dit zou het wel interessant maken voor ons, maar totaal onbereikbaar en oninteressant voor de leken (bv mijn ouders).

Wij weten bv allemaal wat wishbones zijn, maar dat moet ik aan mijn ouders niet vragen zene.

Tussen deze benaderingen zal de VRT een gulden middenweg moeten vinden.

airco

Oneliner
23-01-2002, 23:53
Kanaal 2 heeft 3 jaar tijd gehad om iets op te bouwen, en ipv te verbeteren veranderden ze gewoon elk jaar den intro is.

Pls VRT, don't let us down.

airco
23-01-2002, 23:57
mja maar dan hebben we het wel over een zender die in mijn ogen de kwaliteit niet echt nastreeft. De VRT staat in mijn hoger kwa kwaliteit toch veel hoger aaneschreven zene. Ooit al eens een voetbalwedstrijd op kanaal 2 of Canvas vergeleken ???

Geeft me dan maar Canvas all the way zene.

airco

Finish
24-01-2002, 00:02
Originally posted by Oneliner
Kanaal 2 heeft 3 jaar tijd gehad om iets op te bouwen, en ipv te verbeteren veranderden ze gewoon elk jaar den intro is.

Pls VRT, don't let us down.

EuM, was dien intro anders dit jaar ? :)
'k heb er nie op gemerkt misschien :)

Joosen
24-01-2002, 16:07
't Is misschien een goei idee om met ons allen samen te oordelen. Wij, de "die-hards", staan toch 's nachts op om de GP van Australie te zien, dus waarom spreken wij niet ergens af waar we samen kunnen kijken (en oordelen, wij zijn tenslotte de stuurlui ?!?). Misschien zelfs bij het genot van een glas gerstenat!

Tim

airco
24-01-2002, 16:55
euhhhh

mij allemaal goe zene, mor de GP van australie is zo rond 03h00

we wonen allemaal minstens 50 km uiteen

==> wie gade zo zot krijgen om om 3h00 50km mee zijn voiture te gaan rijden om samen over ne GP te oordelen.

Is het dan niet beter om snachts een beoordeling op depaddock te doen. Gewoon allemaal PC op en posten terwijl ge GP kijkt. Wel blind kunnen typen he, anders miste een deel van de GP :D

airco

Joosen
24-01-2002, 17:56
OK, maar ik heb 1 probleem.

Mijne PC staat op kantoor en thuis krijg ik met mijne laptop geen internet verbinding aan de praat.

Kan er iemand mij vertellen hoe ik mijne modem kan overtuigen van eerst een 0 te kiezen en dan terug te wachten op een kiestoon? Ik als softwarespecialist (NOT dus) geraak daar niet uit.

(ZWAAR off topic ik weet het)

Oneliner
24-01-2002, 18:45
zet is een nulleke vanvoor bij bij den inbel nummer

MANATWORK
24-01-2002, 21:41
Kanaal 2 heeft er dus niks van gebakken de afgelopen 5 of 6 jaar.

Er zijn er hier die het hebben over tactisch inzicht.
Dat tactisch inzicht komt op de alom geprezen RTBf van .....
Thierry Tassin. Ik hoor hier niet Gaetan Vigneron vernoemen.
Tassin dus, bijna ex-piloot, heeft met zowat alles gereden, zelfs F3000 (toen nog F2 zeker), heeft heel wat relaties in het milieu ...

Tassin dus .
Wie speelde de rol van Tassin bij Kanaal 2? Of had dat moeten doen?
Philip Verellen.
Verellen was de co-commentator, de man die voor de duiding moest zorgen, voor tactische analyse, ...
Baert was de commentator, de man die de uitzending in goeie banen leidt, die naast het commentaar-werk ook de communicatie met regie en andere technische diensten van Kanaal 2 in de gaten moest houden.
Verellen was de cocommentator.
Als dat niet op punt stond of er te weinig doorkwam, aan wie lag het dan? Aan Baert of Verellen?

Onze Joosen heeft het door denkik.

tsjolder
24-01-2002, 22:09
Het is inderdaad wel zo dat op RTBF het beste deel van Tassin komt. Maar als Verellen niet voldoet op VTM moeten ze er maar voor zorgen dat ze iemand vinden die het beter doet. Voor mij maakt het niet veel uit wie van de twee commentatoren de tactische analyses moet doen, het gaat mij om het geheel. En als geheel staat de RTBF veel hoger dan VTM, dat is wat van belang is.

Finish
14-02-2002, 23:34
http://www.canvas.be/dezeweek/2002_9/prgovz_2002_9_7.html

De GP van Australië wordt live uitgezonden, de kwalificaties vindt Canvas blijkbaar niet belangrijk... :/

Ook nog nooit gehoord van ene Stefaan Lammens....

Anyway, deze info heb ik -ere wie ere toekomt- van de kerels van f1pits.

Werner333
14-02-2002, 23:45
Mja, misschien zenden ze wel de kwalifs uit van de Europese GP's?
Laat ons hopen. Dan kunt ge ons hekennen in Imola. :D

Raceboy
14-02-2002, 23:55
ze geven hem ook in uitgesteld relais maar spijtig van de quali's

Finish
15-02-2002, 00:01
zond Ka2 feitelijk de kwalificaties van de Ozzie GP live uit ?

Raceboy
15-02-2002, 00:05
Originally posted by Finish
zond Ka2 feitelijk de kwalificaties van de Ozzie GP live uit ?

kort en krachtig: ja :)

Werner333
15-02-2002, 00:05
Ik dacht het niet.
Kanaal Digitaal wel.

Finish
15-02-2002, 00:08
jama wa is het nu ? :) de ene zegt 'ja' de andere zegt 'nee' :D

Raceboy
15-02-2002, 00:08
Originally posted by Werner333
Ik dacht het niet.
Kanaal Digitaal wel.

u denkt denk ik verkeerd in 2000 denk ik niet maar vorig jaar wel.

Werner333
15-02-2002, 00:17
Ja dat van mij was een gokje he. :)
Raceboy zal wel gelijk hebben denk ik.
Ikzelf ben een verwende Kanaal Digitaal kijker.
Vrije training (Vrijdag en Zaterdag), kwalifs en race. :D :D

Raceboy
15-02-2002, 00:19
Originally posted by Werner333
Ikzelf ben een verwende Kanaal Digitaal kijker.
Vrije training (Vrijdag en Zaterdag), kwalifs en race. :D :D :( :( :(

Mario
15-02-2002, 08:28
Originally posted by Finish
http://www.canvas.be/dezeweek/2002_9/prgovz_2002_9_7.html

Ook nog nooit gehoord van ene Stefaan Lammens....



Dat kan nog wel meevallen denk ik. Ook voor mij is hij een onbekende, maar voor 99,9 % van de Vlamingen zijn Guy Golsteyn, Werner Pessendorffer, Carlos Geys, Mario Sablon, Luk Anné dat ook, terwijl het stuk voor stuk kenners zijn :D.

Alle gekheid op een stokje: er is uiteindelijk nog wel een verschil tussen er iets van kennen en een live-uitzending deftig presenteren. Ik hoop dat hij bijgestaan wordt door een of andere Vlaamse Tassin en dat het er iets minder droog aan toe gaat dan bij VTM, want dat vond ik ook altijd leuk bij de RTBF, de grappen ertussen. Ik vrees dat de Vlaamse journalisten droger zijn...

HHugo
15-02-2002, 12:51
Ik zie dat het uitgesteld relais in het Sportpaleis komt. Zenden ze het dan nog eens integraal uit, of enkel de hoogtepunten?

Lambo
15-02-2002, 17:44
Met alle respect voor de Vrt en Stefaan Lammens, maar ik vrees echt...

Stefaan Lammens vind ik persoonlijk niet goed. Jullie kennen hem misschien wel uit her Journaal waar hij soms het sport brengt of uit de champions-league, of sportpaleis de zondag-namiddag. Die man is precies altijd hypernerveus. Maar misschien loopt het allemaal wel losjes met Stefaan. Wat zijn kennis over autsport betreft, weet ik echt niet hoe ik hem moet inschatten. Misschien nog een verborgen kant van hem, maar het feit dat de VRT hem het commentaar laazt leveren, laat toch wel goede dingen vermoeden.

Maar mijn echte vrees gaat uit naar het uur van de GP's zelf. Wat gaat men in Godsnaam doen als een GP samenvalt met bijvoorbeeld een Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix??? En wat met diegene die tijdens de Ronde van Frankrijk vallen, tijdens de Vuelta of de Giro? Het WK wielrennen.... Sorry, maar ik zie ze die dingen niet aan de kant schuiven voor de F1 hoor. Je kan zeggen, we zullen het uitzenden op VRT i.p.v. van op Canvas, maar de meerendeel van de sport (Ronde van Frankrijk bijvoorbeeld) wordt al op de VRT uitgezonden omdat men op dat moment de kinderen voorrrang geeft op Canvas (Ketnet). Wat gaat men dan doen? De kindjes hun programma's afpakken??? En dan praat ik nog niet over de GP's van Brazilië en Canada die in prime-time zullen moeten worden uitgezonden... Of een GP van Maleisië ofzo die midden de ochtendprogrammatie valt... Ketnet zal ( en moet ook niet!!!) wijken voor F1, maar zal men dan bijvoorbeeld het ochtendnieuws en de Eucharistieviering schrappen??? Dit zal heel wat protest uitlokken vrees ik...

Ik zit niet in met de kwaliteit van berichtgeving, die zal wel in orde zijn, maar ik vrees dat de VRT zich wel eens deftig zou kunnen mispakken aan de F1!!! Ik hoop uit het diepst van mijn hart dat de F1 niet wordt veroordeeld tot een minder belangrijke sport en in een hoekje wordt gedrumd. Geen uitgestelde relais en niet beginnen met kwalificaties te schrappen: die zijn in de huidige racerij misschien nog belangrijker dan de race zelf (denk maar aan de Hongaroring) Als ze F1 willen uitzenden, mij niet gelaten, maar dan moeten ze het professioneel doen: kwalifs uitzenden, nachtraces live met dan eventueel nog een uitgesteld relais, iets speciaals rond de GP van België (wat op Kanaal 2 ook nooit het geval was)....

Ik hoop, maar ik VREES....

HHugo
15-02-2002, 18:01
't begint al met de eerste GP, die valt samen met het weekend waarin Omloop Het Volk en Kuurne-Brussel-Kuurne gereden wordt.

Ferrari Forever
16-02-2002, 18:35
Dit is precies wat ik al weken loop te verkondigen : de VRT zal echt niet alle gp's en kwalificatieritten (kunnen) uitzenden zoals we dat gewoon zijn van Ka2. Op de RTBF zenden ze trouwens ook niet de kwalificaties van de niet-europese GP's uit en ik vrees dat we nu in hetzelfde straatje zullen komen. Het feit dat Ka2 het kleine (en minderbekeken) broertje van VTM is, betekende wel dat er altijd ruimte en tijd was om een grote prijs uit te zenden, zij het dan af en toe in uitgezonderd relais. Bovendien is Ka2 altijd veel meer toegespitst geweest op autosport dan de VRT. Daar besteden ze ook bijzonder veel aandacht aan het wielrennen én het voetbal, dus het zal bijna niet anders kunnen of er zullen wel een paar Gp's sneuvelen. En wat die nieuwe, onbekende commentator betreft : die wil ik het voordeel van de twijfel geven.
Ik hoop alleen maar dat de F1 liefhebbers in de toekomst niet verplicht zullen worden om allemaal een canal+ abonnement te nemen.

Ferrari Forever
16-02-2002, 18:40
Kijk eens op de link met de programmagegevens hierboven en ga eens op zoek naar de zaterdag voor de race : de kwalificaties worden dus NIET UITGEZONDEN hé. Als ook de RTBF ze niet uitzend dan betekent dit dat we dus geen kwalificatieritten meer zullen zien tot de 1e europese grand prix.
This is NOT good.

Finish
16-02-2002, 19:33
Mijn mening stemt 100% overeen met die van Lambo. In tegenstelling tot Ka2 beschikt de VRT over 2 stations, maar ze hebben een pak meer uit te zenden dan F1 alleen.

Ik heb er nu al spijt van dat Ka2 niet gewoon bleef uitzenden :(

Ferrari Forever
16-02-2002, 19:38
En waar is iedereen nu die victorie zat te kraaien toen de VRT de uitzendrechten verwierf ?

Finish
16-02-2002, 19:39
...beetje stilgeworden... :D

Ferrari Forever
16-02-2002, 19:46
En maar kakken op Baert en Verellen en hoeveel beter het allemaal niet zou zijn op de VRT. De verslaggeving mag nog zo goed zijn bij de VRT, het feit dat ze de kwalificatieritten niet eens belangrijk genoeg vinden om uit te zenden betekent dat ze nu al afgedaan hebben bij mij. Het tragische is dat de RTBF het enige alternatief is hier (geen ITV) dus dat betekent meteen geen kwalif's tot de 1e europese gp.
Godverdomme, hoe langer ik eraan denk, hoe kwader ik erover wordt.

HHugo
16-02-2002, 22:52
Oh nee, tziet ernaar uit RTBF ook het enige alternatief is voor mij? :(
Hoe zit dat eigenlijk met ARD en ZDF enzo (Duitse TV in 't algemeen, geen satelliet) , zenden die qualifs uit?

Ferrari Forever
16-02-2002, 23:24
Een van de duitse zenders, vraag mij niet welke, zendt enkel de oefenritten op vrijdag uit.

Raceboy
16-02-2002, 23:41
Originally posted by Ferrari Forever
Een van de duitse zenders, vraag mij niet welke, zendt enkel de oefenritten op vrijdag uit.

dewelke :D

effe serieus dat is ZDF en ze zenden dat uit tussen 13uur en 14 uur

Savi
17-02-2002, 21:41
Ik heb mijn planning voor het eerste GP weekend toch al dik in orde !

Vrijdag en zaterdagochtend (hun tijd daar) volg ik de oefenritten via F1Live en daarna kijk ik hier 's nachts naar de kwalifs op RTBf. Mocht RTBf ze niet uitzenden dan val ik terug op de goeie ouwde RAIUNO, weliswaar met storing maar wat dan nog, ik kan tenminste volgen. En dan zondag kijk ik gewoon op RTBf maar ik neem wel de GP op canvas op, kwestie van te weten of dat daar te pruimen valt :p

Ferrari Forever
17-02-2002, 21:50
Vorig jaar werden de kwalificaties van alle niet-europese grand prix toch niet uitgezonden door de rtbf. Ik heb al gekeken op de site , maar het programmaschema loopt nog niet zover vooruit.

tsjolder
18-02-2002, 20:37
Zonet in t nieuws: alle 17 grote prijzen te zien, de GP van Australië alleszins al live te zien.

Werner333
18-02-2002, 20:58
IDD. Maar niks over de kwalifs. :(

JPMontoya
18-02-2002, 21:42
Heb klein ideetje : kunnen we allemaal is zoeken naar goede site voor live -F1 ik bedoel dan TV !!!


zoeken naar waar men livestream aanbiedt !

TiBo
18-02-2002, 21:54
Originally posted by JPMontoya
zoeken naar waar men livestream aanbiedt !

Livestream? Dat is volgens mij nog héél ver weg. Dat komt nog wel, zonder twijfel, maar ik vrees dat ik tegen die tijd al kleinkinderen heb.
Wat nu reeds mogelijk is zijn schokkende beelden ter grootte van een postzegel.

Stipey
18-02-2002, 22:22
Sponsor mijn bandbreedte en canal+ abo en ik stream alle GP's live aan degelijke kwaliteit :-)

Oneliner
18-02-2002, 22:27
Ver weg?
Nee hoor.
ik ben de link kwijt.
Maar ik heb vorig jaar live F over et internet gekeken via realplayer.

Ben alleen de site kwijt :(

Maybe heeft finish of hakki em nog?

airco
18-02-2002, 23:23
technisch is da perfect mogelijk die streaming. Enkel zal dat niet gouw gebeuren omwille van de technische kosten. Stel dat 1000 mensen heel de race streaming bekijken. dan is dat 1000 kere een trafiek van pakweg 1 gieg voor een GP.

1 terabyte datatrafiek kost tegenwoordig nog een klein fortuin, dus echt haalbaar is het niet.

airco

Finish
19-02-2002, 00:53
http://www.burtenshaws.co.uk/tim/F1/index.htm


het was deze link, maar zoals je ziet werkt die totaal niet meer.
Neem daar dan nog bij dat de beeldkwaliteit toch wel slecht te noemen was...

HHugo
19-02-2002, 12:11
't schijnt dat de VRT die uitzendrechten verworven heeft voor 3 jaar.

JPMontoya
20-02-2002, 16:50
Bericht Van F1pits.net !

Het zou kunnen dat er in die andere posts al over bericht werd, maar Meneer Lammens deelde mij net mee dat alle GP's wel Live gaan, behalve die van de US (tot zijn grote spijt!!) Het ZIET er ook naar uit dat de kwalificaties getoond zullen worden.
Met dit bericht wil ik duidelijk aanstippen dat Meneer Lammens het enorm goed met ons voor heeft. HIJ is enorm gemotiveerd en wil echt het beste voor ons en doet er dan ook alles aan om de VRT-directie van de nodige dingen te overtuigen.
Ik heb nog nooit een presentator gekend die zo snel antwoordt en zoveel rekening houdt met de mening van 'deze site'.

Raceboy
20-02-2002, 17:30
en wanneer wordt hij paddockmember.

airco
20-02-2002, 17:33
wil dit nu zeggen dat qualifying en race live gaan

want dat australië de race live zou uitgezonden wisten we al langer he. :confused:

Ferrari Forever
20-02-2002, 17:50
Ik ben gaan kijken naar de programmering voor het eerstkomende grand prix weekend, en dan vind ik toch geen spoor weer hoor van eventuele kwalificaties. Op de RTBF heb ik het nog niet kunnen checken want hun vooruitblik loopt nog niet zover vooruit.
Wat misschien wel interessant is : op zondag zendt de VRT een vooruitblik op het nieuwe F1 seizoen uit.

Raceboy
20-02-2002, 18:01
deze zondag ?

Ferrari Forever
20-02-2002, 18:05
yep, zondag de 24e