PDA

View Full Version : Oplossingen vraag 13 en 14


Sennake
30-05-2005, 16:18
http://www.depaddock.eu/sennake/logos/depaddock_autosportquiz_2005.jpg

Hier zijn de oplossingen van vraag 13 en 14 :

Vraag 13 :


Welke Temsenaar zat (samen met 3 andere piloten, maar niet tegelijkertijd) achter het stuur in deze wagen? Selleslagh
Om welke race gaat het hier? 24 uur van Zolder
In welk jaar speelt dit zich af? 2003
Wat is de naam van de wagen (merk + type)? Chevrolet Corvette C5R
Wat was het behaalde resultaat in deze race? DNF


Het was dus echt wel Selleslagh (en niet Selleslaghs), afkomstig van Temse. Ook niet Vannerum of Hahn dus. Volgens het reglement moet de naam in moeilijkheidsgraad 1 en 2 fonetisch juist geschreven zijn, maar “Selleslagh” klinkt toch echt wel anders dan “Selleslaghs”… “Selleslach” had bv wel juist geweest aangezien dat hetzelfde klinkt…

Tip : toen de 2e piloot per ongeluk een wiel op zijn zijn voet liet vallen, stond er ’s anderendaags in de krant : ”Co velt rechtervoet”…
Oplossing : “Co velt rechtervoet” is gewoon een anagram voor Chevrolet Corvette…

De originele, onbewerkte foto van deze vraag zag er trouwens zo uit :

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2005/13ori.jpg

Vraag 14 :


Wie zit hier achter het stuur? Ickx
Welke GP is dit? GP Brazilië (Interlagos)
In welk jaar speelt dit zich af? 1976
Wat is de naam van de wagen (merk + type)? Wolf Williams-Ford FW05
Wat was het behaalde algemene resultaat in deze GP? 8e


Tip : één ding is zeker : aan het stuur van deze wagen zit zeker geen salongriet!!
Oplossing : “salongriet” is een anagram van Interlagos…

De originele, onbewerkte foto van deze vraag zag er trouwens zo uit :

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2005/14ori.jpg

Ook antwoorden die na de start van de GP binnenkwamen, of correcties nadat de antwoorden gegeven waren, kunnen niet in aanmerking genomen worden. Enige uitzondering (voor deze ene keer alleen) was vraag 13 a), maar dat was dan ook voor iedereen gelijk. Sorry jongens, maar we moeten nu eenmaal een rechte lijn trekken in de jurering. Ik denk dat iedereen het daar mee eens is?

Zodoende levert dit dus de volgende tussenstand op :


Guy : 90 op 90
Lotuzzz : 90 op 90
Porsche : 90 op 90
Dragonfly : 89 op 90
HHugo : 89 op 90
Baron : 88 op 90
Vanni : 88 op 90
Sledge : 87 op 90
Jan : 86 op 90
Pat : 86 op 90
Pompierke : 86 op 90
Raceboy : 86 op 90
Veloce : 86 op 90
Bazzie : 85 op 90
Lambo : 85 op 90
Vdhb'er : 85 op 90
Corvetteboy : 84 op 90
Juha : 84 op 90
Le pilote sans visage : 84 op 90
Johan : 83 op 90
Manu : 83 op 90
Megane : 80 op 90
Zaibatsu Racing : 79 op 90
The Interceptor : 78 op 90
Huudo : 74 op 90
Ottooke : 70 op 90
Thomaske GLPK : 70 op 90
Marcel : 66 op 90
Kulgan : 65 op 90
Selespeed : 62 op 90
Bluelite : 58 op 90
Iceman : 48 op 90
Bezemwagen : 47 op 90
Clubby1275 : 46 op 90
Racefreak : 43 op 90
AlainH : 40 op 90
RX-7freakske : 39 op 90
Fré : 36 op 90
Airco : 19 op 90
RaptuningGirl : 13 op 90
206WRC-ke : 10 op 90
FIAGT : 8 op 90
Zapper : 8 op 90


In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 15 en 16!

Je kan de tussenstand overigens HIER (http://64.156.24.86/~paddock/sennake/quiz_2005/antwoorden_2005.xls) nog eens op je gemak bekijken.

En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen :)

sledge
30-05-2005, 16:29
Ik ben enorm lang bezig geweest om uit te vissen welke piloot er nu juist in Temse woonde. Pas enkele uren voor de start kreeg ik een inval dewelke tot zekerheid leide.
Ik weet niet of Sennake een speciale bedoeling had bij vraag 14, maar ik herkende de foto onmiddelijk van bij de opwarmingsvragen ;)

Dragonfly
30-05-2005, 16:33
ook bij die temsenaar getwijfeld en maar ff de witte gids geraadpleegd dan :)
voor vraag 14 idd bij de opwarmingsvragen dus niet veel moeite voor moeten doen :):) mag ook al eens hé :+

Sennake
30-05-2005, 16:37
Ik wist dat ik die foto al ergens gezien had eh! :o

Neen, geen speciale bedoeling dus, gewoon geluk voor wie nog wist dat die vraag al eens een opwarmvraag geweest was... Laat ons stellen dat de "trouwe quizzers" voor één keer (ongewild) beloond werden voor hun inzet.

Mag ook al eens, zoals Dragonfly zei :)

Sennake
30-05-2005, 16:38
ook bij die temsenaar getwijfeld en maar ff de witte gids geraadpleegd dan :)

Je kon ook gewoon het Belcarboek raadplegen :)

sledge
30-05-2005, 16:39
ook bij die temsenaar getwijfeld en maar ff de witte gids geraadpleegd dan :)
voor vraag 14 idd bij de opwarmingsvragen dus niet veel moeite voor moeten doen :):) mag ook al eens hé :+

Ik vond niks in de witte gids, tenminste de online versie niet. Uitendelijk dan het internet een paar jaar terug gedraait, en op een oude versie van de SRT site gevonden dat Selleslach in Tielrode-Temse woont.

lotuzzz
30-05-2005, 16:44
Pfieuw :)
Ik was echt niet erg zeker van m'n stuk, en dan nog wat langer op de antwoorden moeten wachten ook! :D

Ickx had ik vrijwel meteen, ik had het anagram bij wijze van spreken al opgelost toen de foto nog niet geladen was (bij wijze van spreken, want uw foto's laden altijd héél snel :))

Die Corvette-vraag leek inderdaad héél makkelijk, toch voor iemand die de Belcar van zo dicht volgt als ik. De 4 vlaggetjes verraadden al de 24u :p Maar die 'Temsenaar'... :confused: :o
Bouvy en Hahn had ik al rap buitenspel gezet. Wegens niet Vlaams, en wegens geen vaste piloten.
Het ging dus tussen Selleslagh en Vannerum :fight:
Omdat er op google niks te vinden was: ik in't Belcarboek gaan kijken (heb alleen dat van '98) en daar stond respectievelijk Grimbergen en Dilbeek
Allebei in het Brusselse dus, en allebei een eindje uit de richting van Temse...:(
Ik vond wel de website van Vannerum, en daaruit bleek dat zijn zaak (carrosseriebedrijf) ook in het Brusselse gevestigd is...
SRT heeft zijn hoofdkwartier in Merchtem, al meer in de buurt van Temse, én, als je er (of het nu terecht of onterecht is) vanuit gaat dat er een fout in het Belcarboek staat, en dat het GrEmbergen moest zijn ipv. GrImbergen, woonde Selleslagh opeens ook niet meer ver van Temse!! :+

'k Ben in elk geval blij nog aan de kop te staan, het gezelschap wordt wel zéér select... :+

Guido
30-05-2005, 16:52
Selleslagh heb ik gegokt (dacht dat het niet te moeilijk ging zijn in ronde-2 vragen.)

Wat Sao Paulo betreft - even quoten uit de officiële historiek:
"The Brazilian Grand Prix moved to Rio de Janeiro in 1981 and Interlagos had a decade of decline. In 1990 the race came back to Sao Paolo after an extensive renovation of the circuit in the course of which the track was shortened to 4325 meters and a new large pit complex was built."

Als bijkomende informatie lijkt me dit niet verkeerd te zijn, maar goed, bij een echte quiz mag je protest aantekenen adhv een klachtenbriefje, maar omdat het maar om 2 punten gaat en ik toch weeral 3 punten gestegen ben, ga ik dat niet doen. :) :)

Allez 18 op 20 voor snel opzoeken en niks dubbelchecken. 't had slechter gekund.

Sennake
30-05-2005, 16:57
Mmm, een twijfelgeval geef ik toe. Interlagos is niet gelijk aan Sao Paolo, maar ligt natuurlijk wel in Sao Paolo. De tip verwees naar Interlagos, maar de gegeven extra informatie is in feite niet verkeerd. Ik zal het na wijs beraad goedkeuren : iedereen die Sao Paolo als extra informatie meegaf krijgt 2 punten extra. Juist is juist.

Sennake
30-05-2005, 17:03
Ziezo, de stand is aangepast.

The Interceptor
30-05-2005, 17:11
Verdorie bij die Temsenaar toch verkeerd gegokt.
Ik twijfelde ook tussen Selleslagh en Vannerum. Ik vond online ook wel dat de zaak van Vannerum verder van Temse lag dan het atelier van SRT (belcarboek heb ik niet :o )
Maar in de tip stond er ook nog iets van "de 2e piloot" en kheb me daar wat door laten misleiden :frusty: mja, 't zijn 'maar' twee puntjes en in de stand alweer beetje gestegen denk, dusja :)

Bij vraag 14 kwam de foto me ook bekend voor, alleen kon ik hem niet meer thuisplaatsen. Ik was ook nog ff misleidt door dat Canadees vlaggeske, maar uiteindelijk kwam ik snel bij Ickx uit en 't was dan zo opgelost.

En als ze mij naar een GP vragen, antwoord ik gewoon met GP *land*, meer is dan toch niet gevraagd? :)

Op naar de volgende!

Ottooke
30-05-2005, 17:16
Van 70 op 70 naar 70 op 90. Vergeten mijn antwoorden in te sturen. Dat heb je als de antwoorden al daags na het verschijnen van de vragen genoteerd zijn. 20 punten weggegooid :frusty:

HHugo
30-05-2005, 18:51
Door de server aanpassingen kon ik de paddock niet bekijken afgelopen weekend. Ik had de vragen wel al op voorhand bekeken en dan maar gegokt wat de precieze volgorde van de antwoorden moest zijn. (gelukkig allemaal juist)
Wie nu precies de Temsenaar was, wist ik niet. Daarvoor heb ik de geografische verspreiding van de achternamen in Vlaanderen opgezocht, en daaruit besloten dat de kans groter was dat Selleslagh van Temse afkomstig was...

Raceboy
30-05-2005, 18:59
The requested URL /sennake/quiz_2005/antwoorden_2005.xls was not found on this server. probleempje?

Sennake
30-05-2005, 19:29
The requested URL /sennake/quiz_2005/antwoorden_2005.xls was not found on this server. probleempje?

Ja, met de tussenstand is nog steeds iets mis. Airco werkt eraan.

Guy
30-05-2005, 20:47
Voor vraag 13, even gekeken in het Belcarbook van 2003.
Stond echter niet Temse in, wel Tielrode.
Even op Mapquest.com gekeken en ja, Tielrode ligt net naast Temse !

De foto van Jacky Ickx had ik al ergens gezien, maar wist niet meer waar. Dan maar op een bekende site gaan kijken, waar Sennake ook al eens fotootjes op plaatst en ja, daar was ze.....
Neen, de site, moet je zelf maar raden..... :rolleyes:

Sennake
30-05-2005, 21:08
Voor vraag 13, even gekeken in het Belcarbook van 2003.
Stond echter niet Temse in, wel Tielrode.


In het Belcarboek 2001 staat Temse-Tielrode...

Maar zoals je zelf zei liggen beide gemeentes vlak bij elkaar.

Pat
30-05-2005, 21:10
Pfieuw :)
Het ging dus tussen Selleslagh en Vannerum :fight:
Omdat er op google niks te vinden was: ik in't Belcarboek gaan kijken (heb alleen dat van '98) en daar stond respectievelijk Grimbergen en Dilbeek
Allebei in het Brusselse dus, en allebei een eindje uit de richting van Temse...:(
Ik vond wel de website van Vannerum, en daaruit bleek dat zijn zaak (carrosseriebedrijf) ook in het Brusselse gevestigd is...
SRT heeft zijn hoofdkwartier in Merchtem, al meer in de buurt van Temse, én, als je er (of het nu terecht of onterecht is) vanuit gaat dat er een fout in het Belcarboek staat, en dat het GrEmbergen moest zijn ipv. GrImbergen, woonde Selleslagh opeens ook niet meer ver van Temse!! :+



Het hoofdkwartier van Selleslagh was vroeger (Mondeo) bij Kärcher te Elversele. En dat komt al heel dicht bij Temse in de buurt. Als Grembergenaar wist ik niet dat Selleslagh ooit in Grembergen woonde. :confused:

Lambo
30-05-2005, 22:13
Vraag 13 was redelijk simpel, alleen die Temsenaar. Bouvy viel weg wegens Waal. Hahn kende ik niet en zijn naam klinkt ook niet echt Tems... Dan nog Vannerum of Selleslagh? Dan maar gegokt op Selleslagh omdat hij toch de patron is.

Vraag 14 heb ik erg gezweet. Met de zwarte wagen en Canadees vlaggeke dacht ik meteen aan Wolf Racing. Beginnen zoeken daarop en dan zag je pas dat ze meededen vanaf 1977... Piloot was Scheckter en die had toch echt wel een andere helm. Ik had het circuit meteen herkend en de tip gaf mij zekerheid dat het om Interlagos ging. Dus 1978 viel weg omdat de GP van Brazilië dat jaar elders werd gereden. Dan kwamen we in 1979 terecht, en ja hoor, een zwarte helm: die van Hunt. Alleen was het duidelijk geen auto uit 1979... probleem dus... Gelukkig kwam ik net op het goeie moment een prachtige site tegen waar ik de wagen wel in herkende. Hij kwam uit 1976 en de zwarte helm van Ickx... Dan was de rest een eitje eigenlijk

Raceboy
30-05-2005, 22:28
In het Belcarboek 2001 staat Temse-Tielrode...

Maar zoals je zelf zei liggen beide gemeentes vlak bij elkaar.

straffer nog tielrode = temse (zelfde psotcode)

Guido
30-05-2005, 22:56
... Juist is juist.


Om het in StarWars termen te zeggen (ben zaterdag gaan kijken)

Thank you, my Master! :)

pompierke
30-05-2005, 23:09
Pfieuw :)
Bouvy en Hahn had ik al rap buitenspel gezet. Wegens niet Vlaams, en wegens geen vaste piloten.:+

Hahn is een Limburger, woont of woonde in Zoutleeuw. ;)

Sennake
31-05-2005, 08:29
Thank you, my Master! :)

Never underestimate the power of the Force, my young apprentice ;)

Rallyloverke
31-05-2005, 12:39
Ik had de wagen hier gevonden : waarbij ik dus de naam Hesketh vond. Misschien kan iemand hier wat over uitleggen? Die wagen trekt toch hard op die van de kwis-foto?

http://www.racingsportscars.com/f1/Silverstone-1976-04-11-photo.html

Raceboy
31-05-2005, 14:51
als ge op ne sportscarssite F1 gaat opzoeken, das vragen om probelemen he ;)

Rallyloverke
31-05-2005, 15:00
Nu zie ik ook dat de achtervleugel een ietsje witter is dan die op de wagen van de kwis :) .

Maar dan nog : die Hesketh lijky verdacht hard op de Wolf Williams. Daar had ik graag uitleg over om weer wat bij te leren hé!

Dank bij voorbaat

Juha
31-05-2005, 15:57
Waren die 2 wagens niet van dezelfde ontwerper?

Sennake
31-05-2005, 16:13
Maar dan nog : die Hesketh lijky verdacht hard op de Wolf Williams. Daar had ik graag uitleg over om weer wat bij te leren hé!

De volgende deskundige uitleg kreeg ik samen met de correcte antwoorden doorgemaild van onze vriend Baron, naar wie dus alle credits gaan voor dit opzoekwerk :

"Over de naam van deze wagen kan je een boom van een discussie opzetten. Het beestje veranderde op een half jaar tijd maar liefst 3 maal van naam.
De wagen debuteerde in 1975 in het team van Alexander Hesketh als "Hesketh 308 D". Op het eind van dat seizoen verkocht Hesketh zijn wagens aan Frank Williams, wiens team in financiële nood zat, maar die zich met de steun van de Oostenrijks-Canadese miljardair Walter Wolf in de Formule 1 kon handhaven.
Tot en met de GP van USA-West (en dus ook de GP van Brazilië, die het seizoen opende) werden de wagens ingeschreven door "Frank Williams Racing Cars" onder de naam "Williams FW 05". Na de breuk tussen Frank Williams en Walter Wolf ging het team vanaf de GP van Spanje verder als "Walter Wolf Racing" en reden de wagens onder de naam "Wolf-Williams"."

Rallyloverke
31-05-2005, 16:15
Ah! Bedankt, weer wat bijgeleerd. En een pluim voor Baron met dat opzoekingswerk.

marcel
31-05-2005, 18:36
van vraag 14 wist ik ook dat ze nog ooit als opwarmer gediend heeft. alleen spijtig dat ik mijn vragen ben vergeten op te sturen :(

Rallyloverke
31-05-2005, 19:13
Dat een oplossing zo dichtbij kan staan, zelfs in dezelfde quiz-thread ... En wij maar "googelen", lomperiken dat we zijn ... :fight: