PDA

View Full Version : Wtcc Puebla Mexico


Bugalfa
01-06-2005, 21:34
Je vind o.a. de timing op www.wtccmexico.com met 7u tijdsverschil houdt dit in dat de qualif. om 21u45 zaterdag is, race 1 zondag om 20u10 en race 2 om 21u15 cet tijd . Vind ik best plezant als dat live te zien is hoef ik daarvoor de dag niet te breken en/of video te zetten . Hopelijk smelten de bandjes(zeker bij de voortrekkers) niet als sneeuw voor de Mexicaanse zon .

Mark
02-06-2005, 17:41
The Team Ford Hotfiel Sport has decided not to participate at the FIA WTCC round in Mexico in order to use the time for further development of their Focus car. www.lmsr.net

Rijden er S2000 wagens rond op de Amerikaansen werelddelen?

FIRE
02-06-2005, 18:41
The Team Ford Hotfiel Sport has decided not to participate at the FIA WTCC round in Mexico in order to use the time for further development of their Focus car. www.lmsr.netRijden er S2000 wagens rond op de Amerikaansen werelddelen?

Ik snap niet precies de link die je legt met Hotfiel, maar volgens mij wordt het S2000 regelement buiten Europa alleen in Azie gebruikt.

Mark
02-06-2005, 19:35
Ik snap niet precies de link die je legt met Hotfiel.

Er zullen er wel meer zijn die de reis naar Mexico overslaan. Wellicht dat er dan gastrijders te verwachten waren.

Bugalfa
02-06-2005, 20:36
De ballastgewichten : Dirk M. & Priaulx 60kg, Giovanardi 50kg, Farfus 40kg, Tarquini & Rydell 35kg, Garcia 30kg, Jörg M. & Thompson 10kg, Gené & Plato(voor volgende deelname) 5kg . Daarmee wordt Jörg Müller voor mij de huizenhoge favoriet aldaar, vervolgens Zanardi, Garcia, Thompson, Gené, Terting én Tarquini (met "slechts"35kg) als de voortrekkers hun bandjes niet zien oproken in the Mexican sun voor de 4 laatstvermelden . Het lijkt mij ook niet de goedkoopste verplaatsing idd. ...

Mark
04-06-2005, 12:26
FORD Hotfiel Sport blijft idd in Europa voor het nodige testwerk maar ik was een beetje in de war met het RS Line IPZ Racing team. Die reden ook met een tweetal ST-170 in het WTCC. Beide wagens zijn echter rijp voor de schroothoop, Diefenbacher schreef de zijne af op Magny Cours en Ploderl in Imola. Het team heeft op dit moment geen wagens meer ter beschikking. Volgens de Autosport van 02-06-05 denkt teambaas Rianer Stiefel aan andere merken voor de terugkeer van RS line in het WTCC.

Mark
05-06-2005, 11:43
Het lijkt mij ook niet de goedkoopste verplaatsing idd. ...

Niet alleen dat, maar teams die na afloop van de races in Imola hebben geconstateerd dat er een probleem met de wagen is hebben eigenlijk geen tijd om de wagens te herstellen.

Reisschema:
-Zondag avond 29-05, containers inladen op het circuit van Imola
-Dan op transport richting Bremerhaven in Duitsland, met de vrachtwagen duurt dat ook 1 a 2 dagen.
-Inladen op de boot, zal ook wel iets meer dan 1 dag kosten.
-Geplande aankomst 16-06 in Mexico.
-Uitladen en op transport richting het circuit in Puebla op 19-06

De teams hebben dus een kleine week om de wagens, op lokatie, te prepareren voor de races op 26-06. Daarna de reis in omgekeerde richting en op naar Spa. De teams zijn dus bijna 2 maanden! hun wagens kwijt.

Scapa
05-06-2005, 12:56
Reiskosten zijn voor de organisatie dacht ik...

Bugalfa
06-06-2005, 13:25
De topteams zullen wel een reservechassis of 2 hebben staan, maar ik kan Hotfiel begrijpen dat ze hun seizoen niet op de helling zetten al zijn de reiskosten vergoed .

Bugalfa
08-06-2005, 20:48
Timing TV uitzendingen €urosport : Zaterdag 25-6 Qualifiying ; samenvatting laat op de avond . Zondag 26-6 : Race 1 & 2 Live van 23u tot 00u50 . Dat klopt niet echt met die 7u tijdsverschil of hebben ze dat nog opgesteld met de achterliggende gedachte dat er om 15u10 locale tijd gestart wordt en niet zoals op't programma aangegeven 13u10 Locale tijd . Als't maar Live is ... da's nog altijd de hoofdreden waarom ik die Canal+ decoder heb (zeker nu met Eurosport 2(news) met o.a. Live Fia-gt) .

Bugalfa
10-06-2005, 21:20
Plato doet dan toch mee ; met 10 plaatsjes achteruit op de grid waarschijnlijk voor spek en bonen alhoewel met slechts 5kg ballast... Wel is het zo dat door z'n straf in Puebla uit te zweten hij in Spa vanop z'n normale gridpositie zal kunnen vertrekken en als hij zoals verwacht niet veel scoort in Puebla zal hij in Spa licht rijden en kansrijk zijn...

Peter Baert
11-06-2005, 13:51
@ Bugalfa,

timing Eurosport voor WTCC Puebla uit eerste hand ;):

zaterdag 25/6
21.45 - 22.30 kwalificaties LIVE

zondag 26/6 (timing van races is aangepast)
16.30 - 17.00 warmup LIVE
20.00 - 20.45 race 1 LIVE
21.15 - 22.00 race 2 LIVE

Tussen beide races in (van 20.45 tot 21.15) wordt een samenvatting van 30 minuten getoond van de FIA GT-race in Brno.

Uw dienaar heeft de eer de beelden van extra-klank te voorzien.

:)

Mark
12-06-2005, 01:56
Uw dienaar heeft de eer de beelden van extra-klank te voorzien.

:)

Doe eens de groeten aan ons ;) Bedankt voor de info.

Bugalfa
12-06-2005, 14:15
Tof dat PB weer de commentaar geeft en niet z'n "collega uit de lage landen" die vergeet dat hij ook voor de Vlamingen commentaar verzorgt...
Ben je daar ter plaatse dan Peter of geef je commentaar vanuit de Studio ?

Peter Baert
12-06-2005, 14:40
Het commentaar gebeurt ter plaatse vanuit de studio ... in Hilversum. Ik zal wel een sombrero opzetten of zoiets.

:)

Bugalfa
14-06-2005, 21:37
Olé Pedro Barba beba Tequila in la Cantina in Ollanda !
Chevy rekent op de 1e punten in Puebla ; zou wel 'ns kunnen kloppen ; concurrentie heeft hier niet het voordeel over data v.d. voorgaande jaren te beschikken en de Cheyy ...Astra's die in Mejico bollen zijn Daewoo klonen .

Bugalfa
15-06-2005, 16:24
Seat komt met een ingenieus GPS systeem op de proppen om o.a. de rijlijnen van hun piloten te vergelijken ... Als ze nu nog in de grindbak verloren rijden...curieus wat de data dan zegt...
Hopelijk wordt dit niet de aanzet tot een bewapeningswedloop waar de kleine/privé teams moeten afhaken .

gwyllion
15-06-2005, 18:56
curieus wat de data dan zegt...
Dat Peter Terting tijdens een testsessie in Jarama 6 meter hoog gevlogen is door op een olievlek uit te schuiven en tegen de vangrail te knallen :crazy:

Het systeem wordt reeds tijdens trainingen gebruikt op de huidige Toledo Cupra; tijdens de kwalificatie en race mag er echter niet mee gereden worden (staat ergens in het FIA WTCC reglement).

Bugalfa
17-06-2005, 21:23
Tarquini, Nicola Larini, Garcia & Seat 3-tal Gené, Rydell & Terting mogen vandaag al met een "streetcar" het circuit "inhuldigen" toch wel een voordeel : 't zou me dan ook niet verbazen als die tijdens de 1e kennismaking vrijdag 24 van 16 tot 16u30 lokale tijd (23u cet) aanvankelijk de snelsten zijn .

Bugalfa
17-06-2005, 21:57
Hoogte van 2304m gaat ook voor alle teams een nieuw onbekend gegeven zijn wat met zo'n 20% vermogenverlies gepaard zou gaan . Extra 30min vrijdagtraining rijden ze allemaal nog met de motor van Imola waarna zaterdag de nieuwe motoren ingebouwd worden (bron : www.nuvolari3000.com ) . Ik ben benieuwd wie hier best mee overweg kan en of ze Speciale Puebla-spec. motoren hebben ? Wat is het minst verlieslatend korte of lange slag motoren ? Hierbij boring & slag v.d. concurrenten . Alfa + Honda 86x86, Bmw 80,05x66(6 cil(rest 4 cil) !), Seat 85x88, Chevy 88x82, Ford(doet niet mee) 87,5x83,1 wie is daar goed in thuis ?

gwyllion
17-06-2005, 22:01
Wat is het minst verlieslatend korte of lange slag motoren ? Hierbij boring & slag v.d. concurrenten . Alfa + Honda 86x86, Bmw 80,05x66(6 cil(rest 4 cil) !), Seat 85x88, Chevy 88x82, Ford(doet niet mee) 87,5x83,1 wie is daar goed in thuis ?
Ik denk dat er niet zo heel veel verschil is. Cilinderinhoud is cilinderinhoud en die is gelijk voor iedereen.

Ik weet wel dat turbomotoren beter werken bij hoge hoogte; midder vermogenverlies t.o.v. atmosferische motoren.

Scapa
17-06-2005, 22:54
Ik weet niet of boring/slag een effect hebben... De lucht is voor iedereen hetzelfde dus ik denk niet dat dat een verschil maakt.

Ik verwacht in ieder geval een paar verrassingen tijdens de kwalifs. Voor iedereen onbekend terrein dus kan wel eens spannend worden. Go Colciago!

Bugalfa
18-06-2005, 23:26
Seat is in de Pyreneen op grote hoogte gaan testen...

Compact
21-06-2005, 10:43
het aantal cylinders heeft inderdaad niet rechtstreeks een effect maar de 6-cylinders van BMW draaien wel meer toeren dus denk ik dat die er meer last gaan van hebben. Motorsport heeft wel veel getest op de bank met aangepaste luchtdruk

Bugalfa
22-06-2005, 21:13
Zou idd. wel eens een nadeel kunnen zijn voor BMW die een korte slag motor heeft ook omdat de 6 cil reglementair meer toeren mag draaien ; nochtans Zanardi z'n madam is er bij : Om de 1e overwinning Live mee te maken ? BMW is met de banden in't voordeel wegens minder hoge temperatuur .

gwyllion
24-06-2005, 11:03
Door het vermogenverlies zal de succesballast veel meer invloed hebben. Zoek de winnaar maar tussen de rijders met weinig ballast.

Misschien doen de Chevies het daarom dit weekend ook wel goed; zij zitten met een vermogen probleem en de andere teams hebben ook geen data van de vorige jaren.

Bugalfa
24-06-2005, 19:56
23 u vanavond is er hopelijk Live Timing om een 1e indicatie te geven, maar Chevy zou idd. wel 'ns de verassing kunnen zijn .

Bugalfa
25-06-2005, 00:14
Ik heb nog niks kunnen vinden, nochtans zou 1e test 45 min geleden moeten geweest zijn .

smiley
25-06-2005, 08:30
1ste training...
POS NO CL DRIVER NAT CAR TIME LAPS GAP KPH
1 26 Roberto COLCIAGO ITA Honda Accord Euro R 1:33.836 7 116.24
2 3 James THOMPSON GBR Alfa Romeo 156 1:34.067 10 0.231 115.96
3 6 Fabrizio GIOVANARDI ITA Alfa Romeo 156 1:34.203 8 0.367 115.79
4 9 Jordi GENE ESP SEAT Toledo Cupra 1:34.438 6 0.602 115.50
5 1 Andy PRIAULX GBR BMW 320i 1:34.514 11 0.678 115.41
6 20 I Tom CORONEL NED Seat Toledo Cupra 1:34.570 11 0.734 115.34
7 5 Antonio GARCIA ESP BMW 320i 1:34.664 10 0.828 115.22
8 23 Alain MENU SUI Chevrolet Lacetti 1:34.679 7 0.843 115.21
9 8 Rickard RYDELL SWE SEAT Toledo Cupra 1:34.721 8 0.885 115.15
10 42 Jorg MULLER GER BMW 320i 1:34.846 11 1.010 115.00
11 31 I Giuseppe CIRO ITA BMW 320i 1:34.914 7 1.078 114.92
12 2 Gabriele TARQUINI ITA Alfa Romeo 156 1:35.145 8 1.309 114.64
13 30 I Stefano D'ASTE ITA BMW 320i 1:35.201 10 1.365 114.57
14 18 I Carlos MASTRETTA MEX Seat Toledo Cupra 1:35.546 12 1.710 114.16
15 7 Augusto FARFUS JR. BRA Alfa Romeo 156 1:35.620 12 1.784 114.07
16 43 Dirk MULLER GER BMW 320i 1:35.659 10 1.823 114.03
17 10 Peter TERTING GER SEAT Toledo Cupra 1:35.844 9 2.008 113.81
18 27 I Adriano DE MICHELI ITA Honda Accord Euro R 1:35.947 11 2.111 113.68
19 4 Alessandro ZANARDI ITA BMW 320i 1:36.067 13 2.231 113.54
20 11 Jason PLATO GBR SEAT Toledo Cupra 1:36.483 6 2.647 113.05
21 21 Robert HUFF GBR Chevrolet Lacetti 1:36.977 9 3.141 112.48
22 28 I Carl ROSENBLAD SWE BMW 320i 1:39.321 5 5.485 109.82
23 32 I Marc HENNERICI GER BMW 320i 1:41.131 5 7.295 107.86
24 22 Nicola LARINI ITA Chevrolet Lacetti N/A

wat een verassing... COLCIAGO 1ste :eek: en ook de chevy van menu is nie slecht precies

Bugalfa
25-06-2005, 09:00
idd. Ik verwachte Larini als snelste Chevy maar die heeft niet gereden blijkbaar... Dat Thompson als lichtste Alfa de snelste is was te verwachten maar "zware" Giovanardi vooraan : die heeft blijkbaar z'n declic gehad . RBM heeft weer't beste BMW-huiswerk gedaan en eigenlijk zitten alle merken er dicht bij

Bugalfa
25-06-2005, 10:27
Hola, ze hebben blijkbaar in 3 groepen van 8 wagens gereden : bij de 1e was d'Aste de snelste, bij de 2e groep zaten Colciago(1e), Thompson(2e) en Coronel(6e, 1e idp) . De 3e groep was Giovanardi de snelste(3e) voor Gené(4e) en Priaulx(5e) . De 1e groep heeft de baan schoon gereden, de 3e had lichte regen ; 't is dus best wachten tot de 1e sessie waar ze allemaal dezelfde omstandigheden hebben voor een goeie indicatie v.d. verhoudingen .

Scapa
25-06-2005, 10:31
Inderdaad, las het ook net. Het circuit zal voor de races ook volledig uitverkocht zijn: 42.500 toeschouwers!

gwyllion
25-06-2005, 15:06
De tijden zullen nog wel een stuk verbeteren tijdens de volgende testsessies. Ik vermoed dat de fabrieksteam toch wel meer vooraan zullen geraken.

smiley
25-06-2005, 18:32
de tijden zijn inderdaad verbeterd.. ook is het turug iets ofwat normaal qua wagens een deel alfas,seats en een verdwaalde honda :+ .. priaulx als 1ste bmw op plaats 9 ,huff als 1ste chevy op plaats 10

http://www.msttiming.com/singlesession.asp?table=52502fp2wtc&round=round05.gif

gwyllion
25-06-2005, 18:37
Ik wou juist dezelfde link plaatsen :)

De voorwieltrekkers doen het een stuk beter dan BMWs. De Chevies zitten redelijk dicht in de buurt van de gevestigde waarden. Coronel beste independent, een stuk beter dan zijn Mexicaanse collega.

Bugalfa
25-06-2005, 18:41
Zware crash voor Jörg in een poging spinnende Ciro te ontwijken, ook dé Michéli de muur in . Dirk M.(15e) is een beetje off the pace voorlopig Jörg ook maar da's begrijpelijk .

Bugalfa
25-06-2005, 18:51
Laatste vrije training is gestart : Giovanardi direct 1.31.081 dus weerom sneller

gwyllion
25-06-2005, 19:03
Live timing trouwens op http://www.msttiming.com/wtcc/livetiming.asp

Bugalfa
25-06-2005, 19:21
1 Giovanardi 2 Colciago 3 Thompson 4 Terting 5 Farfus 6 Rydell 7 Tarquini 8 Plato 9 Gené 10 Garcia 11 Mastretta 12 Dirk M. (geen chrono voor Jörg en dé Michéli dus de schade zal de moeite zijn...) 13 Menu 14 Huff 15 Coronel 16 Rosenblad 17 Priaulx 18 Larini 19 Zanardi(die valt al 3 sessies zwaar tegen reed nochtans 't meeste laps : 16) 20 Ciro 21 d'Aste 22 Hennerici . Snelste tijden werden vooraan in de sessie gezet dus blijkbaar is't daar warmer aan't worden(te warm ?) Huff reed maar 3 rondjes (probleem ?) 't begint er toch stilaan naar uit te zien dat we in Spa zware Alfa's gaan hebben...

Scapa
25-06-2005, 19:47
Wederom een super Colciago, jammer dat hij 10 plaatsen achteruit moet voor iets waar hij niet veel aan kon doen...

Bugalfa
25-06-2005, 20:01
idd. idem voor Farfus, Plato en Gené dacht ik maar die wren wel schuldig . Moest er geen Live streaming zijn ik heb €sport ...

Scapa
25-06-2005, 20:07
De starts morgen gaan wel vuurwerk geven... Links en rechts een betonnen muur, komt niet goed met die mannen :D

Bugalfa
25-06-2005, 21:28
Als je de tijden van de 2 sessies vandaag vergelijkt hebben er in de 2e sessie ofwel een paar verstoppertje gespeeld of zorgt de hogere temp. voor minder grip... Priaulx .788 trager, Gené .565 trager, Farfus 404, Huff 282...(en slechts 3 laps in sessie 2) . Zo dadelijk is't local 14u45 : hot in the city...slower laptimes ?

Bugalfa
25-06-2005, 22:48
Geen Jörg en ook geen de Michéli(spijtig want de Honda's zijn top) en al behoorlijk wat contacten : Gené die zichzelf lanceert op Tarquini, Larini op de muur(die kwam absurd hard de bocht om : no brakes) . Thompson aan de kant met iets technish . Colciago beste tijd en die gaat naar...11 ; Terting start dus vanaf pole voor Giovanardi en verder is het gissen met de Live timing die blijft steken .

Bugalfa
25-06-2005, 23:00
Dat gaat morgen wat geven bij de starts idd. met de BMW's die van achterop beter wegkomen en 1 kant v.d. baan(ideale lijn) die grip biedt 't was in de qualif al 3x rode vlag... . 't is mogelijk warm en zwoel maar altijd overtrokken dus als't op de koop toe gaat regenen

smiley
25-06-2005, 23:17
chevy op 9,12 en 14 :gas:
de honda op pole.. :eek:
voledige uitslag op
http://www.msttiming.com/singlesession.asp?table=52502qu1wtc&round=round05.gif

Bugalfa
25-06-2005, 23:18
Eindelijk Live timing hersteld : Grid 1 Terting, 2 Giovanardi 3 Thompson 4 Tarquini 5 Gené 6 Rydell 7 Huff ! 8 Garcia 9 Menu ! 10 Coronel 11 Colciago (van 1 !) 12 Larini(als ze die kunnen herstellen) 13 Priaulx 14 Farfus (van 4 !) 15 Dirk M. 16 d'Aste 17 Ciro 18 Mastretta 19 Zanardi (pover...) 20 Plato (van 10) 21 Hennerici 22 Rosenblad 23 de Michéli (indien hersteld) 24 Rosenblad .
Massa brokken voorspel ik ; BMW's gaan in de start opschuiven zodat het dringen wordt voor de 1e bocht + Colciago, Farfus en Plato gaan tragere deelnemers voor zich hebben . Pronostiek Race 1. Garcia : die pakt bij de start 7 man Race 2. Colciago als 8e in race 1 vanop pole de hele race aan kop

smiley
25-06-2005, 23:19
hhhm ik heb precies een andere uitslag ?? :confused:
maj op uwe uitslag staat de chevy nog hoger dus mij is het goed hoor..

Pascal
26-06-2005, 00:32
En Peter Baert vond een nieuwe auto uit : de Chevrolet Larini ;) ;) ;) In alle verwarring tussen de rode vlaggen...

Als dit circuit een geldige FIA-keuring krijgt, zie ik niet in waarom in Zolder geen FIA-wedstrijden meer plaats zouden mogen vinden. Het circuit is verre van klaar. Weinig uitloopstroken en muren die wel heel kortbij komen. Partytentjes in de pitlane, het gras naast de piste lijkt wel een pattatenveld enz...

Tijdens de qualifs al behoorlijk wat brokken. Dat voorspelt niet veel goeds voor de wedstrijd. De slimste zou morgen wel eens kunnen winnen. En waarom zou dat dan geen BMW kunnen zijn. De kat uit de boom kijken vanuit de achterhoede kan wel eens resultaat opleveren.

Bovendien is er steeds kans op regen rond het uur van de wedstrijden.

C U

Scapa
26-06-2005, 10:58
Alfa 1-2-3 op de grid aangezien Terting ook 10 plaatsen achteruit moet owv motorwissel...

Toch straf dat Colciago Thompson een halve seconde achter zich kan houden... Nu iedereen op gelijke voet vertrekt komt de competetiviteit van de Honda naar boven. En daarvoor hadden ze geen duur GPS systeem nodig :cool:

Bugalfa
26-06-2005, 12:53
hhhm ik heb precies een andere uitslag ?? :confused:
maj op uwe uitslag staat de chevy nog hoger dus mij is het goed hoor..
Ik heb die grid adhv 10 posities achteruit voor Colciago, Farfus en Plato ...

FIRE
26-06-2005, 13:15
Het circuit is er inderdaad nog niet klaar voor, maar toch vind ik het leuk dat ze een keer op zo'n circuit racen. Die Europese circuits ken ik onderhand wel.

smiley
26-06-2005, 13:31
Ik heb die grid adhv 10 posities achteruit voor Colciago, Farfus en Plato ...jah ik zag het deze morge dat er een deel een penaltie hadden.. wel jammer voor Colciago maar als hij nu in race 1 achtste eindigt (of was het 10de ?? ) dan staat em wel op pole voor race 2 en dan kan hij wie weet nog een goede prestatie neerzette met zijn honda.. :eek:
verder hoop ik voor de eerste punten voor de chevy rijders.. !!!! :)

Bugalfa
26-06-2005, 14:15
Ik ben benieuwd hoeveel er gaan aankomen... Met Terting is nog 1 die tragere wagens voor zich heeft op een baan waar naast de ideale lijn weinig grip is . Naast Alfa mag't voor mij ook GM zijn alhoewel ik Chevy-US verkies om begrijpelijke commerciele redenen die ik bij ex.Daewoo niet heb . Anderszijds vrees ik dat Alfa en GM nu goed gaat scoren ten nadele van (de penalty-kilo's) de performantie op Spa waar ik natuurlijk ter plaatse ga kijken en als ik 1 keer mag kiezen dat ze goed voor de dag komen is 't op Belgische grond uiteraard .

Steve
26-06-2005, 18:38
Klopt het dat het vanavond live races zijn?
D'as toch een rare timing, Fia Gt en WTCC dat zover uiteenligt qua uren?

smiley
26-06-2005, 18:41
jah tis nie moeilijk als de fiagt in brno is en de wtcc in mexico...

Pascal
26-06-2005, 18:41
Klopt het dat het vanavond live races zijn?
D'as toch een rare timing, Fia Gt en WTCC dat zover uiteenligt qua uren?

Brno en Puebla liggen ook behoorlijk ver uit elkaar, nietwaar :+

C U

Steve
26-06-2005, 19:17
Ja natuurlijk, ben nogal verstrooid vandaag...

Bugalfa
26-06-2005, 20:41
Race 1 : 1 Giov. 2 Tarquini 3 Rydell 4 Thompson 5 Garcia 6 Huff 7 Terting 8 Coronel 9 Farfus 10 Larini ... Dirk, Colciago, Priaulx out Jörg niet gestart .

smiley
26-06-2005, 21:38
net peter beart : terting wat gewoon uit het cup racen komt.. vergeten dat hij in 2003 dtm reed ?? verder vind ik dat hij goed comentaar geeft, het is fijn om eens een belg op eurosport te horen..
verder echt mooi die races daar Colciago na een inhaal race nu 4de...ooh my god !!

FIRE
26-06-2005, 22:11
net peter beart : terting wat gewoon uit het cup racen komt.. vergeten dat hij in 2003 dtm reed ?? verder vind ik dat hij goed comentaar geeft, het is fijn om eens een belg op eurosport te horen..
verder echt mooi die races daar Colciago na een inhaal race nu 4de...ooh my god !!

Peter heeft zich later verbeterd mbt 2003.

Die 2e race was prachtig. Eerst het gevecht tussen Coronel (die maar weer eens duidelijk maakt wie beste privateer is) en Huff. Daarna de supersnelle Colciago. Ben wel bang dat zijn 3e plek in gevaar komt.

Man van het weekend: Colciago.

Moet zeggen dat deze races in de avonduren mij wel bevallen. Wat mij betreft zouden alle races op dit tijdstip verreden mogen worden.

smiley
26-06-2005, 22:16
ik vond de actie van Colciago niet te fel een beetje duwen mag toch wel in het wtcc...
jahjah in bijde races chevy in de punten wel jammer dat huff eraf ging in race 2
verder was het een van de betere weekends dit jaar vindt ik..

SpčédfreaK
26-06-2005, 22:41
:( :( Heb geen eurosport op de kabel ... kent iemand uitslag
van race 2, of de prestatie van Priaulx in het bijzonder?

Bugalfa
26-06-2005, 22:57
www.msttiming.com voor uitslag race 1, race 2 vind je nog enkel op Live timing van www.fiawtcc.com . Priaulx is 1e race op Zanardi ingereden en race 2 als 9e geëindigd .

Bugalfa
26-06-2005, 23:18
Colciago ging wel iets over de schreef bij Giovanardi maar eigenlijk hoort dit er ook wel bij . Ik zag Giovanardi 'm gewoon feliciteren na de race dus die had er ook wel van
genoten . Ik vond het aangename avond-tv !

Scapa
26-06-2005, 23:38
Colciago :applaus:

Een woord: subliem! Serieuze opsteker voor JAS, reed bovendien tweede snelste chrono in de tweede race op 3/100ste van Giovanardi.

Scapa
27-06-2005, 00:08
Colciago ging wel iets over de schreef bij Giovanardi maar eigenlijk hoort dit er ook wel bij . Ik zag Giovanardi 'm gewoon feliciteren na de race dus die had er ook wel van
genoten . Ik vond het aangename avond-tv !

Het feit dat Colciago Giovanardi er niet heeft uitgeramd zal doorslaggevend zijn hoop ik. Echte tot op de graat zuivere inhaalbewegingen zijn in WTCC bijna niet mogelijk. Ik heb de beelden niet gezien maar ze zijn er allebei heelhuids uitgekomen. Als je dat ook al gaat bestraffen...

gwyllion
27-06-2005, 09:39
Colciago krijgt 30 sec straftijd en verliest 3de plek in race 2 dus :(

John Winter
27-06-2005, 13:35
Ik vond het commentaar van Peter Beart niet echt goed. Veel te veel herhalingen van wat hij eerder zei, hij gaat er te veel van uit dat er mensen kijken die er 0,0 verstand van hebben en door zijn gebrek aan enthousiasme krijg ik het idee dat ik naar een race zit te kijken die eerder verreden is en nadien nog commentaar over heen is gezet. Máár... alles beter dan die hufter die het eerst deed en die overduidelijk anti-alfa was en zat te rukken bij alles wat BMW is.

SpčédfreaK
27-06-2005, 15:39
www.msttiming.com voor uitslag race 1, race 2 vind je nog enkel op Live timing van www.fiawtcc.com . Priaulx is 1e race op Zanardi ingereden en race 2 als 9e geëindigd .

thanks mate!

Autofan
27-06-2005, 16:55
Als je dat ook al gaat bestraffen...

Dat hebben ze toch ook in Imola gedaan met Farfus en Zanardi. Beiden verloren twee plaatsen, maar ze kwamen allebei nog in de punten aan de finish.

Autofan
27-06-2005, 16:57
Colciago krijgt 30 sec straftijd en verliest 3de plek in race 2 dus :(

Ongelooflijk :fight: Zelfs Giovanardi vond het geen slecht manoeuvre van Colciago. Ik vond er persoonlijk ook niks mis aan, want Giovanardi had eerder in die ronde de andere Italiaan al van de rijlijn geduwd. Waar zijn ze weer mee bezig? :frusty:

Autofan
27-06-2005, 17:04
Vanaf nu zeg ik: inhalen is verboden in WTCC. Nu dit geval weer. In Imola was er een bijna identiek gevalletje tussen Zanardi en Farfus. Een inhaalpoging doen mag blijkbaar niet meer. Dat belooft voor Francorchamps :(

Scapa
27-06-2005, 17:21
Onbegrijpelijke straf voor mij... Wat willen ze bij de FIA: treintjerijden?

gwyllion
27-06-2005, 18:44
Was Colciago al niet gewaarschuwd dat hij een straf zou krijgen als hij nog 1 keer in de fout zou gaan? Of is dit enkel het geval met Farfus?

gwyllion
27-06-2005, 18:48
Was Colciago al niet gewaarschuwd dat hij een straf zou krijgen als hij nog 1 keer in de fout zou gaan? Of is dit enkel het geval met Farfus?
Even snel op fiawtcc.com gekeken.
Inquiries after the races resulted in the following decisions: Colciago will lose ten grid position for the next race due to his incident with Gené in Race 1; Plato received a similar penalty due to his collision with Thompson in Race 2; as for the incident between Farfus and Zanardi in Race 2, the Brazilian youngster will also lose ten positions on the grid of the next race, but furthermore if he is involved in a similar incident during one of the two following events, he will also be excluded from that race.Enkel Farfus moest zich dus kalm houden blijkbaar.

Bugalfa
27-06-2005, 20:20
thanks mate!
Priaulx schuift door de penalisatie van Colciago op naar 8 en "schoept" zo nog 1 puntje ...

Ik vrees dat Colciago nog eens 10 plaatsen achteruit gaat mogen starten en ditmaal wel met dreiging boven het hoofd .

fish88
28-06-2005, 23:45
coronel 5de :D

Autofan
29-06-2005, 09:34
Ik vrees dat Colciago nog eens 10 plaatsen achteruit gaat mogen starten en ditmaal wel met dreiging boven het hoofd .

Dat zou ik heel belachelijk vinden. Het was meer een race-incident en zeker niet de fout van Colciago.

Autofan
29-06-2005, 09:34
coronel 5de :D

De Hollanders zullen blij zijn ;)

gwyllion
29-06-2005, 09:45
Dat zou ik heel belachelijk vinden. Het was meer een race-incident en zeker niet de fout van Colciago.Als Colciago remt, dan knalt hij bij mijn weten toch niet in het gat van Giovanardi :rolleyes:

Autofan
29-06-2005, 10:30
Als Giovanardi remt, dan gaat het hele deelnemersveld hem voorbij. Geen enkele racer remt toch bij een inhaalpoging.

Integra
02-07-2005, 09:14
Eigenlijk schandalig dat ze op zo'n hoopke vuil zijn gaan rijden ...

FIRE
02-07-2005, 14:26
Eigenlijk schandalig dat ze op zo'n hoopke vuil zijn gaan rijden ...
Die Tilke banen ben ik ook beu. Geef die Mexicanen nog een jaar de kans.

Juha
02-07-2005, 15:06
Die Tilke banen ben ik ook beu. Geef die Mexicanen nog een jaar de kans.
Maar dat trok toch op niks? Een nieuw laagje asfalt had wel gemogen. Ik denk dat daar zo'n 20 jaar een remsporen oplagen. :+

FIRE
02-07-2005, 15:25
Ze hadden daar een nieuwe asfalt laag, echter die liet los.

Integra
02-07-2005, 22:21
Die Tilke banen ben ik ook beu. Geef die Mexicanen nog een jaar de kans.
Dat wel, maar die asfaltlaag was gewoon lachwekkend. Ik was nog aan't denken dat ze dan juist zo goed in Zolder konden komen rijden.

Mark
02-07-2005, 22:49
Dat wel, maar die asfaltlaag was gewoon lachwekkend. Ik was nog aan't denken dat ze dan juist zo goed in Zolder konden komen rijden.

Ook hier mogen we de FIA de zwarte piet toespelen;) :D

Jose Abed, Circuitdirecteur Puebla, legt de schuld van de slechte staat van het asfalt bij de FIA neer. Volgens hem heeft het asfalt 200 dagen nodig om uiteindelijk in de perfekte staat te komen. Doordat de FIA nogal traag is met het nemen van beslissingen kwam er pas in februari een goedkeuring voor de huidige lay-out. Tussen februari en juni liggen geen 200 dagen ;)

De laatste voorbereidingen aan het circuit zijn nog gebeurd op de woensdag en donderdag voor de race :rolleyes: Gevolg? De baan was zo stoffig dat de coureurs met hun huurauto maar de baan hebben schoon gereden voor zover dat mogelijk was.

E.e.a staat te lezen in de Autosport van 30-6. De coureurs uiten stevige kritiek op het circuit. Je vraagt je af welke FIA-kluns op vrijdag of zaterdag het circuit heeft goedgekeurd.............

Scapa
02-07-2005, 23:49
Waarschijnlijk vanuit z'n bed de goedkeuring gegeven. Iets teveel tequila...

Integra
03-07-2005, 08:03
Lang leve the smeergeld van de organisators? :p