PDA

View Full Version : Eran Racing 8 juni


Rohrl-fan
06-06-2005, 11:52
Yes! Net te horen gekregen dat de remmen van mijn Integra terug in orde zijn, dus we gaan ons woensdag weer kunnen amuseren! :gas:

De weersverwachtingen zijn trouwens ook best te pruimen: licht bewolkt en maxima tot 20°C, dat zie ik wel zitten! :D

Dus mijn waarde mede-Eranners: tot dan! :bye:

A.J.
06-06-2005, 12:27
er hebben weeral een 25 mensen zich aangemeld voor de ochtendsessie.
Voor de namiddag hangt dat meestal wat af van het weer maar hopelijk hebben we weer wat geluk.

volvotje007
06-06-2005, 12:37
Bert en ik zullen ook terug aanwezig zijn met onze volvo 850.
Op naar een namiddagje ontspanning :gas:
tot woensdag

roovers-racing
06-06-2005, 18:05
Wij zullen er woensdag ook bij zijn voor de maandelijkse ontspanning.
Nog eens andere remmen voor onze 325i, ben benieuwd.

Tot woensdag,

mvg Gio :bye:

Roy Hartgerink
06-06-2005, 18:11
I'll be there :bye:

E30 Racing
06-06-2005, 20:14
Wij zijn er ook met twee E30 BMW's ! :gas:

_____________________________

http://www.ringracing.tk

jeroen van der
06-06-2005, 20:28
Ik ben er ook met de 205gti!!!

TheJudge
06-06-2005, 22:49
iemand toevalling met een onboard camera ??

Rohrl-fan
07-06-2005, 09:54
iemand toevalling met een onboard camera ??

Ik heb daar onlangs een speciaal statiefje voor gekocht. We gaan dat woensdag misschien eens uittesten. Als ik het gemonteerd krijg kan je die ook wel even lenen. :)

Jemme
07-06-2005, 11:08
Uitlaat van de MX5 is volledig vernieuwd, dus ik hoop deze keer meer dan 1 ronde te kunnen rijden :)

E30 Racing
07-06-2005, 16:42
Ik zie het alweer...
Ben weer zwaar ondergemotoriseerd met mijn drietwintigje... :(

Dat wordt weer spiegels kijken! :o

Roy Hartgerink
07-06-2005, 16:50
Ik zie het alweer...
Ben weer zwaar ondergemotoriseerd met mijn drietwintigje... :(

Dat wordt weer spiegels kijken! :o

Ik zal 1 bougiekabel los trekken ;-)

E30 Racing
07-06-2005, 17:19
@ Roy:

En de turbodruk wat terugschroeven zeker :p

Een vriend van mij komt morgen foto's maken. Weet jij een goede plaats om te fotograferen?

brickdrifter
07-06-2005, 19:10
Wij zijn er ook als ze ons niet vergeten hebben. ;-)

Maar dan wel de voormiddag. Eerste ervaring op een circuit.

Kijk er naar uit, zal slecht slapen zijn straks. :rolleyes:

Rohrl-fan
07-06-2005, 20:23
Wij zijn er ook als ze ons niet vergeten hebben. ;-)

Maar dan wel de voormiddag. Eerste ervaring op een circuit.

Kijk er naar uit, zal slecht slapen zijn straks. :rolleyes:

In dat geval: Veel plezier en een goede nachtrust toegewenst! Geniet ervan morgen! :D

Kris Nitro
08-06-2005, 00:30
Nog ene uit Geel!

Tot morgen

Thomaske
08-06-2005, 07:14
Foto's maken kan aan de rea, villeneuve, jacky ickx en eerste linkse. Altijd mooie foto's. Je kan ook van andere plaatsen maar dan is het wat moeilijker.

Aan iedereen die meedoet wil ik nog één ding zeggen, VEEL PLEZIER :D

Mvg

Petter-Jån
08-06-2005, 12:06
Ja veel plezier allemaal!
Ik ben er niet bij, hard aan het blokken. :(
In juli ben ik er ook weer bij! Waarschijnlijk met nog wat extra volk. :cool:

Greetz,
Pieter-Jan.

Bugalfa
08-06-2005, 20:23
Er waren vandaag een paar hardleerse newbies bij : de tijd nemen om het circuit in je op te nemen is er niet bij : direct "buezze" geven en hoe meer de dag vordert hoe erger de fouten . Je mag het dan nog als begeleider zo goed gezegd hebben (laat genoeg insturen, vol-doende afremmen voor(en niet in) de bocht> naar de koord en dan volledig uitsturen toch zijn er die het allemaal zoveel beter weten... De oranje Corolla die me als Pacecar volgde reed gewoon overal in't midden van de baan zelfs toen mede-instructeur Franky ging aanwijzen waar'm naartoe moest rijden... De kroon werd echter gespand door de "Rainbow-Warrior" Green(not very)Peace(full) Golf die 't zover kreeg dat Andy 'm aan de kant riep en vervolgens door dieselfde kerel foor Swoearte Piet werd uitgescholden... Andy is bijna kwaad geworden (da's een kunst)...

Roy Hartgerink
08-06-2005, 21:04
Andy kwaad? Da ka nie!

De Alfa 75 heeft een nieuw record verbroken vandaag; 184 km en 45 liter benzine nodig gehad. Het moet niet gekker worden. Wel big fun geweest vandaag. Nu op de Nederlanders uit Venlo wachten; een kennis van hen had mooie foto's geschoten.

Tot 8-7,
Roy.

E30 Racing
08-06-2005, 21:40
Nu op de Nederlanders uit Venlo wachten; een kennis van hen had mooie foto's geschoten.

Zal het gelijk laten weten als de foto's on-line staan. Peter ( de fotograaf ) heeft er zo'n 300 gemaakt geloof ik... Ze hebben hem zelfs uit de toren bij de Chicane voor de Sacramentsheuvel gehaald... Maar van daaruit krijg je wel de mooiste foto's! :worship:

Ook ik heb vandaag een super dag gehad! Een beetje druk, maar voor de rest echt weer geweldig!

Bedankt Eran Racing! :applaus:

Groetjes Frans

A.J.
08-06-2005, 22:36
Het was weer een mooie eran dag. Mooi weer en veel volk. Was wel nodig voor ons want we hebben de eerste twee keren in Zolder en in Francorchamps veel te weinig deelnemers gehad om rond te komen maar vorige maand en zeker vandaag maken veel goed.
Een hele reeks nieuwe rijders die toch wel redelijk veel geleerd hebben op de Golf n°29 na. De chauffeur, als we hem deze term kunnen geven, reed enorm roekeloos en gooide de hele baan vol grind. Na een waarschuwing ging hij nog zotter tekeer en belandde zelfs tegen de vangrails. Nog wist hij van geen ophouden. Ik heb hem dan naar huis gestuurd waar hij niet echt blij mee was. Maar laat ons duidelijk stellen, bij eran kan veel maar teveel is teveel. Zo'n klanten hebben we niet nodig.
Tijdens de namiddag was het bij momenten heel druk op de piste. Er waren weinig incidenten maar de twee die er waren, de golf over kop in de eerste rechtse en de Calibra boven de tunnel in de muur waren wel jammer. Gelukkig was er niemand gekwetst.

hopelijk hebben we de volgende keer opnieuw meeval met het weer.

tot volgende keer op vrijdag 8 juli

M-jo
09-06-2005, 07:25
Yes . Goe weer . Veel volk .
Toch flink kunnen doorfietsen .
Tot er een reep rubber uit de band scheurde .
Vroegtijdig moeten stoppen dus .
Moest enkel de GT3 laten gaan ,
gaf toch voldoening dus . . .

M-Tastisch ! Bedankt Eran !
Op 8 juli zijn we er opnieuw !

Rohrl-fan
09-06-2005, 09:27
Het was gisteren ook voor mij een geslaagde dag! Prachtig weer :cool: en (zoals gewoonlijk :D ) weer een aangename sfeer in de pits/paddock.

Eerst tussen 2 & 3 wat fotookes aan't maken geweest. Wie toen reed en graag foto's zou hebben: geef me een beschrijving van je wagen. Als ik er foto's van heb kan ik je deze de volgende keer met plezier bezorgen op een CD-tje. Zo kan ik die foto's in zeer hoge kwaliteit leveren (6 megapixel), iets wat via internet of E-mail moeilijker is.

Om drie uur zijn we dan zelf de piste opgegaan. :gas: De nieuwe blokjes ('t zijn er van AEM geworden) deden hun werk prima! Ik moest ze deze keer nog een beetje ontzien, maar de verbetering is duidelijk merkbaar. Op een gegeven moment door een konvooi van een 5-tal Porsches voorbij gegaan: indrukwekkend!

Tot slot wou ik nog zeggen dat ik hoop dat een paar idioten (zoals die ene die in de voormiddag zijn Golf voor een buldozer hield :no: ) de Eran-dagen niet voor iedereen gaan verpesten. We maken allemaal fouten natuurlijk, maar als dit moedwillig gebeurt, zoals in dit geval, geef ik Eran gelijk dat ze daar streng tegen optreden.

Maar goed, kort samengevat:
Merci Eran! 't was plezant! :applaus:

lode
09-06-2005, 10:46
Een superdag,

Het is al 8 jaar geleden dat ik nog eens aan het vrij rijden heb meegedaan. (motorfiets)
Ik heb me enkele weken geleden een snel auto'tje aangeschaft en gisteren was de eerste keer dat ik het ding eens echt heb kunnen testen.

Bleek al snel dat dat autoke veel sneller is dan ik rijden kan maar niettemin ontzettend veel plezier gehad.
Bedankt Eran voor een hele toffe dag. Volgende keer zal ik er zeker weer bij zijn.

Ik had ook een camera op mijn auto gemonteerd en heb snel een kleine compilatie gemaakt.
Zolder_8_juni_part1 (http://www.daxrush.com/2005/08/movies.html)
Een langere versie komt er zeker ook nog.

Groetjes

Lode

Jo Smets
09-06-2005, 10:59
Besten,

weer een toppie dag gisteren. heb niet zelf kunnen rijden, maar heb wel een aantal rondjes met Jurgen Vanhoover in de Yaris gereden. amai szeg, dat gaat niet slecht.

Fantastisch gereden vond ik, alleen een beetje erg aggressief. Heb me wel kostelijk geamuseerd en heb veel bijgeleerd.

Tot 8 juli, weer met de Mini

Nogmaals bedankt Jurgen, Pascual en de rest van VAMO Racing

Race-groeten,
Jo Smets

GM RACING
09-06-2005, 11:14
Wij van GM RACING reden taxi voor sponsors en de mensen aan boord hebben waar voor hun geld gehad, soms was het "verry close" (met vb. gele trage Ferrari 355) welke me met 2 wielen het gras indreef of 't was "koekenbak" :cool:
Voor de rest was het zeer tof en een zeer goede training voor ons (Louisette en mij) om situatie inschattingen te maken, maar volk dat er was !
Zoveel te beter voor de organisatie en proficiat met deze geslaagde opzet Andy !
Hopelijk komen de "nieuwe trend" straatracertjes hier ooit eens terecht om tot het nederig besef te komen dat ze nog veel kunnen (bij)leren aan wagenbeheersing en en op deze manier er de noodzaak van inzien iets minder de wegen onveilig te maken en andere mensen (weggebruikers) nodeloos te betrekken in domme ongevallen.
Rechtdoor kan elkeen rijden tot de limiet van de kilometerteller en de wagen, zodoende wint altijd de krachtigste wagen het van een ander minder krachtig exemplaar.....maar op een echt circuit, hola, dan komen ze echt tot besef van de beperkingen van zowel de wagen als piloot.....
Na 9 jaar racen leer ik persoonlijk nog bij en gaat het steeds een tikkeltje sneller .... om maar te zeggen dat je nooit volleerd bent.
Doei
Luc
GM RACING

E30 Racing
09-06-2005, 12:44
Zoals eerder reeds aangegeven, heeft Peter gisteren behoorlijk wat foto's gemaakt.

Ik heb ze op onze website online gezet.

http://www.ringracing.tk -> Foto's -> Zolder Juni 2005 .

Groetjes Frans

Yannick R
09-06-2005, 13:35
maar heb wel een aantal rondjes met Jurgen Vanhoover in de Yaris gereden. amai szeg, dat gaat niet slecht.

Ik heb ook al met die Yaris gereden (en met hem) ;)

Tzou goed kunnen dat'k op 8 juli (oftewel in Augustus) nog eens kom :)
Het kriebelt weer.
Zitten nieuwe bandjes op alvast ;)

Roy Hartgerink
09-06-2005, 17:22
@ Frans; foto's en filmpje zien er prima uit. Nogmaals bedankt!

Ciao,
Roy.

jeroen van der
09-06-2005, 18:29
jajajaja, het was weer een geweldige dag!

Wat een speed, wat een sensatie zowel op de baan als ernaast!

Het leek er op dat de turbo van de matzwarte 205 van Pascal de geest had/heeft gegeven! Maar als ie eindelijk loopt dan isie ook wel supersnel hoor! Daar kan geen Mi16 tegenop, denk ik!

Kort verslag:

Het eerste uur met Martijn gereden en geprobeerd om wat filmopnamen te maken. Dat lukte dus niet omdat het steuntje voor de camera niet stabiel genoeg was, veel te veel trillingen. Ik heb het nog nooit zo druk op de baan gezien als gisteren! En dan was ik al expres niet om 13.00 uur gaan rijden (13.00 u is het wisselmoment van de ochtendsessie en de middagsessie)!! Enorm goed opletten en goed op de lijnen blijven rijden. Een paar leuke snelle ronden kunnen maken.

Maar ja.... Aangezien de 205 van Pascal het (onverwacht....?) niet deed en hij een paar alleraardigste dames had uitgenodigd om mee te rijden (in de auto!) hebben zij bij mij plaatsgenomen en heb ik het tweede uur om beurten met de dames over de baan gejaagd! En lol dat ze hadden!! Ik ook hoor want allebei noemden ze mij een geweldige coureur.....(hum, hum)!

Toen ik de auto weer voor mij alleen had heb ik geprobeerd om er nog een paar snelle ronden uit te persen, maar helaas....!

De GRINDBAK betekende het einde van de sessie!! Jos Verstappen was er niets bij! Wat een geweld en een stof geeft dat als je zijwaarts in het grind gaat! Ach ja, heb ik dat ook eens meegemaakt. (vorig jaar heb ik ook als eens de bandenstapel gekust...)

Next stop: vrijdag 8 juli.

BE THERE!

Jeroen

rappe106
09-06-2005, 19:57
@iode

ik kreeg kippevel van uw machien. en zeker mijn kameraad (die heeft er na 6'en nog eventjes in mogen zitten). ik loop al meer dan een jaar rond met zo een turbo idee in mijn hoofd. en van u gisteren te zien weet ik zeker dat ik ook zoiets moet gehad hebben in mijn leven. Als je volgende Eran komt moet je mij je filmpje eens op cd branden. daar heb ik wel wat centjes voor over, kan daar uren naar kijken. ik rij dan met een rood 106'je waarschijnlijk tussen 5 en 6 (het is ook een 1300'je).

die toyota tijdens het driftuur vond ik ook wel cool. telkens spectakel. had ik goed gezien of werd er soms ook handrem getrokken? is ie stuk gegaan, want hij heeft zijn laatste ronde zo langzaam gereden (hopelijk niet)
een paar hints voor de bestuurder, als ze nog niet bekend zijn:
banden voor hard(harde banden geven minder mee) en achter zacht (dan vervormt het raakvlak meer waardoor minder grip).
dit helpt ook: planken door de bocht tot onderstuur optreedt en dan gas lossen. dan valt het gewicht op de voorwielen en gaat het weg van de achterwielen. (een snok aan het stuur tijdens het gas lossen kan geen kwaad)
het was eens fijn om als toeschouwer te komen neuzen. ben blij dat ik het niet gemist heb.
groeten en tot de volgende

Cat-Seven
09-06-2005, 21:03
@iode

Niet mis ... weet je wat voor een tijd je reed met de DAX? Ik draai met de Seven normaal rondjes van 1'56-1'57 met een beste tijd van 1'54.60 Dit met 133pk en op Yokohama 048R's.

E30 Racing
09-06-2005, 21:14
@lode:

Wauauauauw, wat een masjien! Heb met kippevel staan te kijken en vooral te luisteren! Echt super. Is toch niet op de baan te houden zoiets... Ongelooflijk!

Groetjes Frans

Yannick R
09-06-2005, 21:26
Ja's wel ferm dat 'machien' :)
Ook mooi hoe je even zo achter die Porsche blijft na het uitkomen van de Bolderbergbocht.

lode
10-06-2005, 00:08
@iode

Niet mis ... weet je wat voor een tijd je reed met de DAX? Ik draai met de Seven normaal rondjes van 1'56-1'57 met een beste tijd van 1'54.60 Dit met 133pk en op Yokohama 048R's.


Hi Cat

Tijden waren (nog) niet zo goed.

Ik heb het ding pas enkele weken en ben al blij dat de motor heel gebleven is.
Het voertuig is (nog) niet ingeschreven, ik kan het dus enkel op een circuit proberen onder de knie te krijgen.
Mijn eerste rit was in Francorchamps (German club day)
Maar na enkele ronden was het al afgelopen. Gigantisch blauwe rook uit de uitlaat en einde oefening. Ik dacht dat de turbo het begeven had maar achteraf bleek het enkel de olie terugloop leiding te zijn die verstopt was zodat al de olie in de turbo terecht kwam.

Op Zolder ging alles prima, ik heb me alleen een beetje moeten inhouden want ik had al meteen een waarschuwing voor "geluidsoverlast". Daar zullen we volgende keer dus iets moeten op vinden.
Voor de rest verliep alles prima. De DAX ging als een raket.
Acceleren is niet de juiste term. Je hebt meer het gevoel afgeschoten te worden eens de turbodruk opkomt.

Enkele gegevens :

Chassis: DAX RUSH MC (http://www.daxcars.co.uk/rush/reviews/index.htm) met camber compensation.
Gewicht: 500 KG
Motor: Suzuki Hayabusa 1300CC
Turbo ombouw gedaan door Holeshot (http://www.holeshotracing.co.uk/gallery/cars.asp)
360PK@1bar (kan de druk vanuit de auto opschroeven tot 1.8 bar, maar ik durf nog niet)
Banden: Toyo Proxes (Een superband voor relatief weinig geld)


Heb afgelopen woensdag toch de hele namiddag gereden (en 70 liter verbruikt) Dus ik begin nu toch wel een beetje vertrouwen in het beestje te krijgen.
Volgende keer zullen we de tijden eens bijhouden.
23 Juni is er weer vrij rijden op Francorchamps en dan zullen we zeker van de partij zijn.

Lode

Roy Hartgerink
10-06-2005, 09:10
Let ff op bij het opschroeven van de turbodruk. Ik heb op Zolder namelijk al eens een turbo "opgeblazen". Alles heeft een grens :D

Cat-Seven
10-06-2005, 09:34
@Iode

Ik zou zelfs meer zeggen ... draai gerust de turbo naar onder en leer eerst de wagen kennen met minder vermogen. Je tijden zullen bij aanvang dan wel lager zijn maar op lange termijn heb je er best wel voordeel bij. Het verplicht je je momentum hoog te houden en je lijnen zo zuiver mogenlijk zonder je te moeten concentreren op het brute vermogen. Eens je zo op de limiet van de wagen rijden kan draai je de druk rustig terug naar boven ...

Met mijn beperkte 133pk en 650kg (piloot en volle tank inbegrepen) moet ik er wel voor zorgen weinig fouten te maken. DE acceleratie van nul af mag dan wel goed zijn maar vanuit de 1ste rechtse of de Bianchi mis ik vermogen. Hier en daar kan ik nog wat tijd bijwinnen maar het is en blijft een 2de wagen voor me, 10-16000km per jaar, en ik moet er niet aan denken dat ik hem in het grind of de muur zet.

Een straat-Seven met dat vermogen zou je moeten toelaten onder de 1'45 te duiken op Zolder en op Spa onder de 2'45 ... wel best niet ineens proberen :no:

Stof
10-06-2005, 23:53
Hallo iedereen,

Ik heb het genoegen gehad mijn eerste circuitervaring op te doen op 8 juni (was een verjaardagscadeautje van mijn vriendin), en ik moet zeggen dat ik mij ongelooflijk goed heb geamuseerd. De sfeer was ongelooflijk onder alle "nieuwelingen" (op één uitzondering - handgeverfde golf - na).
Helaas kon ik er niet bij zijn in de namiddag. Maar ik heb mij al een dagje verlof gevraagd om de volgende sessie te kunnen bijwonen. Ik kan haast niet wachten :-)

Hierbij wil ik alvast iedereen bedanken voor een zeer geslaagde dag.

Sportieve groeten,

Kristof Lorie

Maarten
11-06-2005, 00:57
lode

schitterend machien

niet normaal wat een power ..

volvotje007
11-06-2005, 13:29
De woensdagnamiddag was voor ons weer geslaagd wij hebben ons rondjes gereden zonder stukken.
Dus zijn wij terug van de partij de volgende maand :rolleyes:

pascual
12-06-2005, 12:02
Besten,

weer een toppie dag gisteren. heb niet zelf kunnen rijden, maar heb wel een aantal rondjes met Jurgen Vanhoover in de Yaris gereden. amai szeg, dat gaat niet slecht.

Fantastisch gereden vond ik, alleen een beetje erg aggressief. Heb me wel kostelijk geamuseerd en heb veel bijgeleerd.

Tot 8 juli, weer met de Mini

Nogmaals bedankt Jurgen, Pascual en de rest van VAMO Racing

Race-groeten,
Jo Smets

Graag gedaan! 8 Juli komen wij terug.

pascual
12-06-2005, 12:09
Ik heb ook al met die Yaris gereden (en met hem) ;)

Tzou goed kunnen dat'k op 8 juli (oftewel in Augustus) nog eens kom :)
Het kriebelt weer.
Zitten nieuwe bandjes op alvast ;)

Zeker doen! De Yaris blijft de max! Wel tijdig laten weten wanneer je komt, wij hebben veel mensen dat willen rijden. :gas:

Cor
12-06-2005, 13:35
ook ik heb weer giganties genoten van de vrijrij sessies in de middag.
ik kan bijna niet wachten tot 8 juli. :D

foto's staan online op www.porschefoto.nl >>> evenementen >>> circuit Zolder 08-06-2005.

:bye: tot de volgende keer. :bye:

roovers-racing
13-06-2005, 10:47
Het was echt een prachtige dag. Vond het ook eens leuk om in druk verkeer te rijden, weer een extra dimentie.
Een paar keer mooi kunnen racen tegen andere E30'ers, vooral die van Carlier, de 2de, was het moeilijkste, uit trage bochten trok hij veel sneller op. Zijn slicks zullen er wel voor iets tussen zitten. Wij reden op standaardbanden.

Ook nog eens bedankt aan de fotografen, veel en mooie foto's. Bedankt.
Tot 8 juli.

:D

brickdrifter
15-06-2005, 17:09
Heb me ook geamuseerd, zowel in de voormiddag als het laatste uurtje. :)
Jammer dat het motorke niet meer wou na 40 min. proberren driften, koppakking stuk.

Iemand trouwens fotokes gezien van mijn Volvoke?

Thanks en wsl tot 8 juli.

Rohrl-fan
15-06-2005, 17:25
Iemand trouwens fotokes gezien van mijn Volvoke?

Ik heb er ééntje van tijdens het laatste (drift)uurtje, genomen in de eerste linkse. Ik zal die op 8 juli meebrengen op CD.

Kris Nitro
16-06-2005, 19:15
Als beginnend (2e keer) werd ik toch wel een beetje overdonderd door het aantal auto's op de baan.

Ik ga volgende keer (zeker 8 juli) eens een 'L' vanachter opplakken, zodat de GT3's etc. toch kunnen zien dat ik nog niet geroutineerd ben.

Voor de rest super geamuseerd & een geslaagde dag gehad (dat kan ik pas zeggen als ik mijn transponder afgeef, want dat wil zeggen dat ik mijn 'hok' nog heel is).

Kris

PS Die grijze 146 GTA, is dat die in Geel rondrijdt?

Op de helm stond P.B. A+. (De B van B*** ;) )

Rohrl-fan
17-06-2005, 09:53
Die grijze 147 GTA, is dat die in Geel rondrijdt?

Op de helm stond P.B. A+. (De B van B*** ;) )

Ik denk inderdaad dat dat dezelfde is, maar de helm is vermoedelijk geleend van P.B.. :D Ik denk niet dat P.B. zelf reed met die wagen.