View Full Version : Belcar race 4: Brands Hatch, the post Le Mans endurance weekend
De volgende advertentie stond in het "heilige boekse". Juist in het Le Mans supplement van de Engelse Autosport. Honderdduizenden autosportliefhebbers zullen deze advertentie lezen.........je kunt de doelgroep niet beter benaderen ;) In Le Mans wordt normaal gesproken dit supplement gratis verstrekt aan de poorten van het circuit. De doelgroep zal nog beter bereikt worden.
Een geluk dat de Kuismanen Viper erop staat ;) Anders was iedereen aan het zoeken geweest naar de GLPK Viper.........maar daar was al van bekend dat ze niet in Brands Hatch zouden rijden vanwege de FIA GT race in Brno. Dat heeft niets met ongeluk te maken op de Euro Race.
http://www.depaddock.eu/marshal/thread/brandshatch.jpg
Advertentie: Le Mans supplement, Autosport 09-06-05
Ik wist niet dat kuismanen twee wagens had :D
teun{crg}
14-06-2005, 21:41
heefd ie dat dan ???
heefd ie dat dan ???
Tuurlijk heefTTTTTT ie dat niet. (sorry, maar 't irriteert mij mateloos... 't irriteerde mij daarstraks op't examen celbio al dat overal "duidT aan..." stond :fight: , maar mijn persoonlijke frustraties nu even terzijde: :))
Die voorste is bij op de foto geplakt he slimmeke ;)
teun{crg}
14-06-2005, 21:58
kan toch !
ik weet toch ook niet alles !
zaterdagavond concert : we gaan ons weer eens amuseren :D
Blues en amuseren da ga ni samen. Blues: der is een station en den artiest zen lief is het juist afgebold.
ga maar eens kijken op die mannen hunne site. brengen wel meer dan enkel blues
Ik had toch de P&M Corvette van SRT vooraan gezet mabon...
Dan beginnen we toch zelf te zingen ( janken ).... :D
Ik had toch de P&M Corvette van SRT vooraan gezet mabon...
Een hekel aan Kuismanen? Hij is wel de actuele leider in de titelstrijd. Ik vind het niet meer dan logisch dat hij op de affiche staat.
Een hekel aan Kuismanen? Hij is wel de actuele leider in de titelstrijd. Ik vind het niet meer dan logisch dat hij op de affiche staat.
Ik heb helemaal niets tegen Kuismanen. Voor de uitstraling van het kampioenschap te verhogen hadden ze beter de Corvette, PSI 997, Ultima,... De Viper is zo... gewoon na al die jaren. ;)
Ik vind een Viper toch het einde ;) Maar daar geef ik je wel gelijk in inderdaad.
... Hij is wel de actuele leider in de titelstrijd. ...
Benieuwd hoelang dat nog gaat zyn. Het verschil bedraagt nog amper 7 puntjes.
MichelRacing
15-06-2005, 17:09
Ik verwacht wel dat Goosens en Co de leiding over nemen na Brands-Hatch van Kuismanen, maar in de 24uren acht ik dat Kuismanen gaat winnen of een Porsche... Niet dat ik iets tegen de Corvette heb, maar iemand als David Hart heeft nog niet zoveel 24-uursraces gereden... Hij is er wel aan veel gestart, maar in 75% van de gevallen uitgevallen na een paar uur wedstrijd... In dit opzicht lijkt Kuismanen mij een betere bezetting te hebben met Vincent Vosse(talloze 24-uurs races gereden) en Duncan Huisman(Winnaar van de 24ur van Nurburgring dit jaar)
En wat betreft de PSI-Porsches kan ik nog geen uitspraken doen, omdat deze nog namen hebben vrijgegeven van de andere piloten...
We zullen wel zien, een aantal van jullie zullen het wel oneens met me zijn...
Ik verwacht wel dat Goosens en Co de leiding over nemen na Brands-Hatch van Kuismanen, maar in de 24uren acht ik dat Kuismanen gaat winnen of een Porsche... Niet dat ik iets tegen de Corvette heb, maar iemand als David Hart heeft nog niet zoveel 24-uursraces gereden... Hij is er wel aan veel gestart, maar in 75% van de gevallen uitgevallen na een paar uur wedstrijd... In dit opzicht lijkt Kuismanen mij een betere bezetting te hebben met Vincent Vosse(talloze 24-uurs races gereden) en Duncan Huisman(Winnaar van de 24ur van Nurburgring dit jaar)
En wat betreft de PSI-Porsches kan ik nog geen uitspraken doen, omdat deze nog namen hebben vrijgegeven van de andere piloten...
We zullen wel zien, een aantal van jullie zullen het wel oneens met me zijn...
Goed punt wat betreft de bezetting van de Kuismanen Viper. De PSI daar durf ik al wel uitspraken over te doen; die redden het geen 24u probleemloos. De strijd zal écht gaan tussen Kuismanen en SRT denk ik.
Maar ontopic weer; Wie van de huidige bezettingen heeft Brands Hatch-ervaring waardoor hij zou kunnen uitblinken?
Zover ik my kan herinneren heeft alleen Marc Goossens vroeger op het GP circuit gereden.
The Interceptor
16-06-2005, 02:28
Zover ik my kan herinneren heeft alleen Marc Goossens vroeger op het GP circuit gereden.
Of hij de enige is, durf ik me niet over uitspreken, maar omwille van zijn ervaring aldaar (het mag dan al ff geleden zijn) verwacht ik een héél sterke prestatie van SRT ginder!
En ben toch eens benieuwd wat de eerste passage door die eerste bocht gaat geven, echt geen simpele bocht, en daar dan met 40-50 wagens doorgeraken :confused:
Duncan Huisman dan? Heeft die daar geen toerwagen ervaring?
Volgens mij zijn Marc Goossens en Vincent Vosse de enige met Brands Hatch GP ervaring. Vosse reed namelijk ook het UK FFord
Bart.Vandecavey
16-06-2005, 12:09
Ik verwacht wel dat Goosens en Co de leiding over nemen na Brands-Hatch van Kuismanen,
Als Kuismanen 2de is en Goossens wint is Kuismanen nog altijd leider...
Als Kuismanen 2de is en Goossens wint is Kuismanen nog altijd leider...
Maar dan moet Kuismanen ook zeker 2e worden. ;)
en Srt winnen... ;)
als als en nog een als, als ons kat een koe was, konden we ze melken aan de stoof :fight:
Maar dan moet Kuismanen ook zeker 2e worden. ;)
met de afwezigheid van GLPK hebben ze toch al een serieuze concurrent minder he. en als ge Sporza moet geloven, schiet er dan nog maar 1 over :p
Volgens mij zijn Marc Goossens en Vincent Vosse de enige met Brands Hatch GP ervaring. Vosse reed namelijk ook het UK FFord
Beweren dat alleen Marc en Vincent ervaring hebben op Brands is wel kras...
Christophe Geoffroy ( 2x Europees kampioen Radical) heeft behoorlijk wat ervaring op dit snelle technische circuit. oh ja Christophe rijdt op de Ultima 33 van ...PILOT. Hij is dit WE ook te zien in de 12h in de jaguar naast van de Poele.
Dit heb ik vandaag ook gehoord dat Vosse ook ervaring heeft op Brands Hatch. Aan al de rest: haal jullie playstation maar boven. :D
Christophe Geoffroy ( 2x Europees kampioen Radical) heeft behoorlijk wat ervaring op dit snelle technische circuit.
op het GP circuit?
op het GP circuit?
Yeps, hij was toen de grote tegenstander (en intussen goede vriend ) van Nigel Greensall.
Dus 3 piloten die Brands ervaring hebben:
- Marc Goossens
- Vincent Vosse
- Christophe Geoffroy
Nog iemand?
awel, nigel greensall als die meedoet.
Ik had het over de vaste Belcarpiloten. ;)
Ik heb opgevangen dat het budget van Speedworx (waar Greensall by reed) al op zou zyn? :confused:
Nog een team dat er "waarschijnlijk" niet gaat by zyn en dat is Meijers Motorsport. Ronald Tieman is gisteren tydens de internationale trainingsdag afgegaan op het rechte stuk richting Sterrenwachtbocht. De wagen knalde links in de vangrails. Voor zover ik heb kunnen zien bleek de schade enigzins nogal mee te vallen. Radiator is zowiezo geraakt. Maar wie weet wat nog allemaal? Komt hiermee de deelname van Meijers-Tieman in het gedrang?
MichelRacing
17-06-2005, 14:35
Meijers-Tieman reed de SpaEuroRace ook al niet dus... Ik weet ook niet zeker van als de wagen niet beschadigd zou zijn dat ze meerijden op Brands-Hatch, bij deze mannen is het ook weer een kwestie van budget... De snelle auto hebben ze al, nu nog snelle piloten... Want met snelle piloten rijden ze ook mee vooraan in de Klasse Tourisme, dat heeft Cor Euser vorig jaar al bewezen toen hij meereed op deze wagen in een aantal wedstrijden...
teun{crg}
17-06-2005, 14:55
als meijers motorsport niet komt en de mini heel misschien niet en cox&moore al niet rijd TB dus ook voor halve punten ?? :(
als te weinig TB's zijn dan worden die opgenomen in TA en nemen ze hun daar behaalde punten weer mee naar TB
teun{crg}
17-06-2005, 18:40
als te weinig TB's zijn dan worden die opgenomen in TA en nemen ze hun daar behaalde punten weer mee naar TB
dus stel je word 4e in TA en je bent de eerste TB krijg je dan wel 10 punten ?? of hoe zit het in elkaar ??
Grote vriend Iceman, zou jij mij willen vertellen of de Mini nog uberhaupt opnieuw wordt opgebouwd? En of we deze dit jaar nog in actie zullen zien? Gisteren zoue r een besluit vallen staat op verschillende sites vermeld ik heb alleen nergens iets kunnen vinden over het besluit...
Meijers-Tieman reed de SpaEuroRace ook al niet dus... Ik weet ook niet zeker van als de wagen niet beschadigd zou zijn dat ze meerijden op Brands-Hatch, bij deze mannen is het ook weer een kwestie van budget... De snelle auto hebben ze al, nu nog snelle piloten... Want met snelle piloten rijden ze ook mee vooraan in de Klasse Tourisme, dat heeft Cor Euser vorig jaar al bewezen toen hij meereed op deze wagen in een aantal wedstrijden...
Deze gasten waren aant trainen donderdag, kans bestaat dus dat ze meerijden.
De volgende advertentie stond in het "heilige boekse". Juist in het Le Mans supplement van de Engelse Autosport.
Vandaag is het weer prijs ;) Niet in een of ander supplement maar twee volle bladzijdes redelijk voorin het boekse. Wederom een advertentie voor de "Post Le Mans Endurance Weekend". Advertentie lijkt me van Dunlop te zijn..........
Alleen de wagen op de foto :rolleyes: De Zwaans-viper tijdens een pitstop van de 24 uur van Spa. Mooie wagen.........alleen uit de verkeerde klasse :D
Grote vriend Iceman, zou jij mij willen vertellen of de Mini nog uberhaupt opnieuw wordt opgebouwd? En of we deze dit jaar nog in actie zullen zien? Gisteren zoue r een besluit vallen staat op verschillende sites vermeld ik heb alleen nergens iets kunnen vinden over het besluit...
wees gerust : de Mini zal terug komen
Meijers-Tieman reed de SpaEuroRace ook al niet dus...
Dit had enkel en alleen te maken met het feit dat ze het risico niet wouden lopen iets aan de hand te krijgen omdat er "maar" 2 weken zaten tussen Spa & Brands Hatch. Wist Frank Meijers my te vertellen.
RaTje.be
20-06-2005, 20:54
First Motorsport aanwezig met 2 porsches..
Don Kamiel
20-06-2005, 21:57
First Motorsport aanwezig met 2 porsches..
Welke blijft dan thuis ?
RaTje.be
20-06-2005, 22:14
ja die blijft thuis.. te weinig tijd om hem terug op te knappen..
Thomaske
21-06-2005, 07:06
Ratje.be dit klopt niet helemaal. De race in Brand Hatch stond gewoon niet op de kalender van Jamers - Cracco.
Mvg
RaTje.be
21-06-2005, 11:21
er is kans geweest dat ze nog mee gingen.. maar die is er nu niet meer..
Ruben Maes en François Verbist gaan met de Porsche biturbo waarmee Koen en Kris Wauters vorig seizoen reden in het Belcar New Race Festival naar Brands Hatch.
Bron (http://www.racingworld.be/nieuws/2427/)
Ik hoop voor hen dat deze wagen ook niet zal uitbranden :)
Net als de overgrote meerderheid van de Belcarpiloten ken ik de omloop van Brands Hatch niet, maar blijkbaar heb je op het GP-Circuit nogal wat blinde bochten waardoor je de nodige dosis lef moet hebben.
Ruben Maes, press release RS Racing
;) Ik zie de brokstukken nu al voorbij komen ........ Honderden PK's, dikke buiken, jonge honden. Er zal wel weer een klappertje te noteren zijn ;)
;) Ik zie de brokstukken nu al voorbij komen ........ Honderden PK's, dikke buiken, jonge honden. Er zal wel weer een klappertje te noteren zijn ;)
:D
The message you have entered is too short. Please lengthen ...
teun{crg}
21-06-2005, 21:34
moet ook ! kunnen we misschien eens een verrasendde winnaar krijgen ! een ultima ofzo :D
Tegen die tyd dat iedereen door de bocht gaat is de Corvette allang weg. ;)
Ofwel is hij betrokken bij een botsing, zoals vorig jaar tijdens de buitenlandse race ;)
:D
The message you have entered is too short. Please lengthen ...
Die had jij als profeet toch moeten zien aankomen! ;) :D
Ofwel is hij betrokken bij een botsing, zoals vorig jaar tijdens de buitenlandse race ;)FL rijd nu wel by TT Racing hé. ;)
strepper
22-06-2005, 00:06
een auto huren bij AD, verwacht daar maar niet te veel van.
The Interceptor
22-06-2005, 01:11
een auto huren bij AD, verwacht daar maar niet te veel van.
Denk dat het voor de mannen van RS toch wel de beste oplossing is voor dit weekend! En zo slecht zijn die wagens ook niet hoor!
een auto huren bij AD, verwacht daar maar niet te veel van.Onze expert zal het eens zeggen. :rolleyes:
strepper
22-06-2005, 10:51
ik expert ik heb al vanalles meegemaakt met AD. Hierover kan ik wel een tijdje doorgaan.
De AD wagens rijden elk jaar voor het podium tijdens de 24 uren. Misschien niet de allersnelste in een 2 uurs race maar dat komt gewoon doordat ze de turbodruk niet zo hoog draaien als bij PSI om het risico op motorbreuken te beperken.
teun{crg}
22-06-2005, 17:26
klopt het als je in Engeland NIET over de 160 DB mag ??
ik expert ik heb al vanalles meegemaakt met AD. Hierover kan ik wel een tijdje doorgaan.
Ik moet de eerste 22-jarige expert, in welk vakgebied dan ook, nog tegenkomen ;) We zitten hier op De Paddock niet te wachten op uitlatingen die iets willen insinueren over teams, mensen waarbij die insinuaties niet worden onderbouwd. Indien je een probleem hebt met AD, los het dan onderling op maar gebruik het forum daar niet voor.
Laten we het leuk houden ;)
weet ik niet maar ik denk niet dat er in de Belcar wagens over de 160 Db gaan.
De lawaaierigste Porsches maken een goede 120 db
Thomaske
22-06-2005, 18:20
Zijn er eigenlijk al gastrijders bekend voor deze race? Een TVR zou niet misstaan net zoals een Ferrari 360 Modena.
Mvg
ik denk dat als er een koersauto 160Db zou maken, wel een heel jaar niets meer zouden horen.
voorbeeldje van decibelschaal: http://home.hetnet.nl/~vanadovv/Geluid.html#vb
MichelRacing
22-06-2005, 18:25
Mijn gewaagde uitspraak is uitgekomen... Ruben Maes en Francois Verbist nemen deel met een AD-Sport wagen...:D (zie thread: geen Gumpert meer voor RS Racing). Strepper ik ben dan toch wel benieuwd waar over je het hebt..., over dat ze in aanraking zijn geweest met de Belgische Justitie weet ik, maar ik weet ook dat de Belgische Justitie in zake die zaken nooit iets heeft kunnen bewijzen dat ze illegale handelingen verrichten... Voor de rest verdiep ik hier mij ook niet in, ik weet dat het gewoon een goed team is, en betrouwbare wagens bouwt... Het is net zoals Andy Jaenen zegt... Ze sleutelen het vermogen iets minder ver op als PSI-Motorsport, maar de wagens die ze bouwen zijn wel degelijk, ze vallen bijna niet uit, behalve als een piloot een stuurfout heeft gemaakt of als ze worden aangereden... Ik vind dat we het gewoon moeten houden bij het heden en niet terugblikken naar het verleden... Iemand kan in het verleden op het foute pad geweest zijn, maar intussen weer op het rechte pad zitten...(Hiermee bedoel ik niet dat hierbij sprake is dat AD-Sport zich ooit op het foute pad heeft bevonden, ik doe hier geen uitspraken over...) En keep it nice here @ De Paddock:)
MichelRacing
22-06-2005, 18:28
En waar blijft Peter v/d Kolk met zijn BMW Compact? Ik heb ze nog geen enkele race zien meerijden, terwijl v/d Kolk zich voor het hele seizoen had ingeschreven...
Hallo mannen,
Ik vertrek morgen naar Goodwood voor het Festival Of Speed en zal langs Brands Hatch passeren.
Weet iemand of er morgen reeds vrije trainingen zijn ?
Hartelijk dank
En waar blijven Calum Lockie en zijn 360 Modena en Peter v/d Kolk met zijn BMW Compact? Ik heb ze nog geen enkele race zien meerijden, terwijl v/d Kolk zich voor het hele seizoen had ingeschreven...
Former British GT champion Calum Lockie will be joining the Belcar field in the Hargreaves Motorsport Ferrari 360 he shares with American Bo McCormick. Northampton-based Lockie could potentially be doing a total of eight and a half hours of racing over the weekend, as he and McCormick are frontrunners in the supporting Britcar series, and Lockie could also race in the pair of Production S1 races.
bron: http://www.motorsportvision.co.uk
Hallo mannen,
Ik vertrek morgen naar Goodwood voor het Festival Of Speed en zal langs Brands Hatch passeren.
Weet iemand of er morgen reeds vrije trainingen zijn ?
Hartelijk dank
vrijdag wel
teun{crg}
22-06-2005, 21:53
En waar blijven Calum Lockie en zijn 360 Modena en Peter v/d Kolk met zijn BMW Compact? Ik heb ze nog geen enkele race zien meerijden, terwijl v/d Kolk zich voor het hele seizoen had ingeschreven...
de lmes series hebben ze op vrijdag gereden en daarna zijn ze naar huis gegaan !
P De Sonville
23-06-2005, 00:27
Als je de officiële perscommuniqué van Circuit Zolder eens zou lezen!!!!!!!
Naast een 40-tal vaste Belcarwagens zullen er ongetwijfeld ook terug enkele gastteams paraat tekenen. Xero Competition toont in ieder geval interesse om de Corvette C5 aan de start te brengen. Zeker is evenwel de deelname van de Ferrari 360 Challenge van Bo McCormick en Calum Lockie. Deze laatste reed ooit nog met Cor Euser in een Marcos het Britse GT-Kampioenschap. Deze Ferrari 360 moet kunnen concurreren met de betere wagens uit de Klasse GTB. Ook Ian Khan komt nog eens terug. Hopelijk herhaalt hij de knappe prestatie van de Nürburgring van vorig jaar.
De Biturbo van AD is in ieder geval minder competitief dan het exemplaar dat ze bij Manthey hebben gekocht. Toch geregeld al wat straffe praat gehoord ivm de 996's van AD maar tot op heden weinig van gemerkt op de baan.
Geen verassing zeg, AD is een aardig team maar Manthey is toch wel even een stuk of wat tredes hoger geplaatst hoor.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.