PDA

View Full Version : De Paddock Karting 2005, 3 september bij Extreme Kart Herselt.


De Paddock
19-06-2005, 12:22
Beste Paddockers,

Op veler verzoek gaat De Paddock nog eens ouderwets gezellig karten met de hele bende. Geen endurance maar lekkere simpele heats zoals we ooit in 2001 zijn begonnen. De heats zullen verreden worden bij Extreme Kart in Herselt op 3 september vanaf 13.00 uur. De formule zit als volgt in elkaar:

- Je vertrekt voor 10 minuten training (+/- 11 personen per sessie, dus als we bijvoorbeeld met 33 karters zijn, komt dit op 11 racers per sessie en hebben we dus 3 sessies).Na deze training krijgt iedereen persoonlijke tips van Bart Couwberghs (de nummer drie algemeen in de laatste Belcar Spa Euro race met de Porsche 996 GT3-RS van TT Racing) in verband met de ideale lijn en eventuele verdere aanwijzingen.

- Na de training volgt er dan een sessie voor de kwalificaties, een sessie van 15 minuten. (Net zoals hierboven, als we met 33 zijn => 11 per sessie) Hier worden de snelsten bij elkaar gezet en wordt men in 3 groepen verdeeld. Als je bij de 11 snelsten bent zit je finale A, behoor je bij 12 tot 22 zit je in groep B, zit je van 23 tot 33, dan zit je in groep C.

- Tenslotte volgt er voor elke groep een finale, elk op eigen niveau. De finale wedstrijd start met een F1-start en duurt 15minuten.

Wat zijn de kosten voor de deelname aan deze kartmiddag?
*De prijs voor Paddockers en lezers van dit forum bedraagt 45 Euro.
*Voor de clubleden van vzw De Paddock bedraagt de prijs 35 Euro, tevens worden er door Extreme Kart een drietal drankbonnetjes aangeboden voor de clubleden waarvoor onze hartelijke dank aan Extreme Kart. Voor de mensen die overwegen om lid te worden van onze vzw is dit misschien een mooie aangelegenheid ;) De voordelen voor vzw-leden kunt u hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=10184) terugvinden. Hoe kun je lid worden? klik hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=3108).

Alle piloten worden vriendelijk verzocht om VÓÓR 21 Augustus 2005 hun 45 respectievelijk 35 euro te storten op rekeningnr 733-0082342-19 van De Paddock vzw met duidelijk vermelding van je naam en adres, evenals je nickname en lidnummer (indien je lid bent).

Om het geheel samen te vatten, we gaan er nog eens ouderwets invliegen. Eens kijken of we naast liefhebbers zijnde ook nog beetje aan een stuurtje kunnen trekken ;) Wie mogen we allemaal verwelkomen?

Dominique
19-06-2005, 13:32
Voilà, mijn inschrijvingsgeld is al gestort.
Wie nog?

Raceboy
19-06-2005, 13:38
ik heb ook betaald.

Yannick R
19-06-2005, 16:52
Kzou toch is moeten overwegen.
Herselt is ook niet bij de deur.
Maar kheb nog nooit klachten over Extreme gehoord dus :).

Scapa
19-06-2005, 16:56
Even nog het schema van tweede zit afwachten...

Speesman
19-06-2005, 18:17
Ik ga 99% zeker van de partij zijn. Als ik dan niet op conferentie ben, zal ik zeker aanwezig zijn!!!! Morgen eens in mijn agenda kijken.

Mark
19-06-2005, 19:17
Even nog het schema van tweede zit afwachten...

Alweer? ;)

Na een maand verhuizen in augustus laat ik me in september nog eens gaan op de baan.

Speesman
20-06-2005, 19:51
Ik heb net in mijn agenda gekeken en ik ben zeker vrij op 3 september. Dus ik zal er zijn!!!

Speesman
20-06-2005, 23:40
Voila, ik heb net mijn 35 euro overgeschreven.

Bezemwagen
26-06-2005, 18:21
Die 3 drankbonnekes, gelden die ook voor leden die niet mee karten, maar wel komen supporteren?

Mark
11-07-2005, 21:28
Die 3 drankbonnekes, gelden die ook voor leden die niet mee karten, maar wel komen supporteren?

Daar vinden we wel een oplossing voor ;) Nog meer kandidaten?

alfa155
11-07-2005, 22:18
Ik wil wel graag mee gaan karten maar tot hoe laat duurt dat ginder.
Moet die dag nog in de avond weg.

Ottooke
12-07-2005, 10:09
Ik wil wel graag mee gaan karten maar tot hoe laat duurt dat ginder.
Moet die dag nog in de avond weg.

Als ik 1.5 uur per reeks tel dan kom ik tot 17.30 uur. Die 1.5 uur per reeks is ruim genomen, ik denk wel dat het vroeger gedaan zal zijn.


En ik kom natuurlijk ook meedoen.

Ottooke
13-07-2005, 19:53
Voila, betaling is gebeurd.

alfa155
13-07-2005, 20:46
Nu weet ik juist niet of het 35 euro is of 45.
Maar ik vermoed 45.


Ik hoop tegen het weekend rondt te hebben.
En dan maar vlammen .

hoeveel deelnemers zijn er nu al

Yannick R
13-07-2005, 20:52
Nu weet ik juist niet of het 35 euro is of 45.
Maar ik vermoed 45.

Als je lid bent is het 35.

airco
15-07-2005, 19:34
Ik kom natuurlijk ook meedoen ...

geld is gestort :)

De Paddock
08-08-2005, 20:47
Kleine herinnering voor de mensen die willen gaan karten maar zich nog niet hebben ingeschreven: We gaan de laatste 2 weken in van de inschrijvingstermijn ;) Welke Paddockers mogen we nog meer begroeten?

Speesman
08-08-2005, 22:16
Kleine herinnering voor de mensen die willen gaan karten maar zich nog niet hebben ingeschreven: We gaan de laatste 2 weken in van de inschrijvingstermijn ;) Welke Paddockers mogen we nog meer begroeten?

Met hoeveel zijn we nu al? :gas:

Mark
09-08-2005, 23:42
Met hoeveel zijn we nu al? :gas:

15 man reeds ingeschreven........daarnaast van veel mensen vernomen dat ze van plan zijn om te komen. Maar met "plannen" kunnen we niet zoveel ;)

Bezemwagen
10-08-2005, 18:02
Ik kom supporteren

snelle
11-08-2005, 13:52
Is het mogelijk om de mensen eens op te noemen die al ingeschreven zijn?
Kwestie van te weten of de overschrijving goed verlopen is :)

cu

airco
11-08-2005, 19:58
Is het mogelijk om de mensen eens op te noemen die al ingeschreven zijn?
Kwestie van te weten of de overschrijving goed verlopen is :)

cu

ik kan vandaag niet meer aan netbanking omdat ik momenteel niet thuis ben ...
Morgen voorzie ik wel een overzichtje.

Als ik me niet vergis had ik jouw betaling al ergens opgemerkt ... Bevestiging komt morgen

Scapa
11-08-2005, 21:44
Ik kom sowieso even binnenwippen, karten zal ik meer dan waarschijnlijk aan mij moeten laten voorbijgaan, het moet niet altijd dezelfde zijn dat wint eh :p :D

Scalle
16-08-2005, 14:46
Ik zal ook van de 'party' zijn... 'k schrijf t.l. morgen nog het bedrag over, maar je kan me alvast op de lijst zetten.
'k Ken het circuit langs geen kanten, nog nooit geweest..., maar allez, 'k hoop wel op wat depaddock-fun .
CU ! :bye:

Belle
16-08-2005, 16:06
Count me in too! Ben ook nog nooit in Herselt gaan karten, maar ach, een nieuw circuit is altijd een uitdaging hé...

Ik schrijf het geld straks nog over.

Mickey
18-08-2005, 02:38
Ik doe ook mee. 45 EUR is overgeschreven :cool:

Werner333
22-08-2005, 22:48
Ik doe natuurlijk ook mee.

Scalle
30-08-2005, 14:51
Met hoeveel zullen we nu zijn zaterdag a.s ?

Mark
31-08-2005, 00:02
Met hoeveel zullen we nu zijn zaterdag a.s ?

Zo ergens tussen de 15 en 20 actieve karters........plus wat Paddockers die komen kijken (lees: aan de toog hangen ;) :D )

Scapa
01-09-2005, 11:35
Hoe laat worden de karters verwacht? Ik kan zelf niet te lang blijven aangezien ik om 14u15 elders moet zijn.

Mark
01-09-2005, 12:35
13.00 aanwezig..........even later zullen we dan van start gaan ;)

Raceboy
01-09-2005, 13:12
Hoe laat worden de karters verwacht? Ik kan zelf niet te lang blijven aangezien ik om 14u15 elders moet zijn.

ik dacht dat jij geen karter was? ;)

Scapa
01-09-2005, 13:35
Ik kart inderdaad niet mee maar kom gewoon even langs. Dacht dat het karten zelf om 13u begon dus dat iedereen rond 12u30 daar al werd verwacht.

Raceboy
01-09-2005, 14:05
Vanaf hoe laat kunnen we eigenlijk binnen? vermits de karting normaal pas om 14 uur opengaat.

Mark
01-09-2005, 17:09
Vanaf 13.00 gaat de deur open ;) Dus voor alle duidelijkheid, start van de meeting is 13.00 uur!!!

Speesman
03-09-2005, 21:02
Het is alweer gedaan (al een tijdje). Was wel leuk, weeral een aantal nieuwe mensen leren kennen en paar mensen teruggezien die ik al tijdje niet meer gezien had.

Uiteraard werd er ook gekart (al was dit in mijn ogen maar bijkomstig). En ik heb niet gewonnen, al dacht iedereen dat dat wel zou gebeuren na de chrono's (maar goed dat Pascal niet gewed heeft :) ). In de race had mijn kartje een iets mindere motor en draaide ik iets tragere tijden. En witte was in supervorm tijdens de race en heeft dan ook verdiend gewonnen, ikke 2de.

Merci voor het leuke middagje!!!!

Belle
04-09-2005, 01:32
Ik vond het ook een gezellige namiddag. Het circuit was nieuw voor mij en dat was enorm wennen in het begin. Ben enkel bekend met JPR en heb daar en 10-tal stints en een endurance race achter de rug dus ik kwam niet met een pak ervaring aan de start zoals de anderen! :) Maar ik heb vooral voor de fun meegedaan en dat was het zeker! En nu heb ik toch mijn eerste sprint race achter de rug...

Aan iedereen bedankt voor het leuke gezelschap en ook aan Bart (Couwberghs) voor de deskundige uitleg. Ik heb alleszins veel bijgeleerd vandaag en heb m'n rondetijden toch met een seconde kunnen verbeteren (34.57).

Nu ons bedje opzoeken want het kruipt toch in je kleren...en kon het weer niet laten om nog eens in de Wheels binnen te springen! :rolleyes:

Scapa
04-09-2005, 10:31
Zoals gezegd ook even langsgegaan. Veel bekende gezichten nog eens teruggezien. Gezellige hoop bijeen, meer moet dat niet zijn...

Dominique
04-09-2005, 11:20
In het kort: het was (weer) een gezellige boel. En daar gaat het hem tenslotte om. Bedankt iedereen voor de mooie namiddag, en tot de volgende zitting!

Ottooke
04-09-2005, 12:34
Ook voor mij was het een plezante dag. Het was alweer een tijdje geleden dat ik nog gekart had. De tijden lagen redelijk dicht bij elkaar gezien dat enkelen wekelijks karten en sommigen een paar keer op een jaar. En door de tips van Bart kon ik ook mijn rondetijden naar omlaag krijgen. Iedereen heeft heel sportief gereden.
Ik zie jullie nog wel eens terug in Zolder, aan het circuit of in de Wheels ;)

Mark
04-09-2005, 20:36
Een geslaagde middag. Na maanden van in-activiteit voelde ik mij een echte salon-plioot. Een koers per jaar op basis van arrive & drive is perfekt voor mij :D De snelle mannen zaten algauw in de lage 32's en ik, als dikke-buiken racer, zat in de lage 35's.

Na de training en het bekijken van Pitstop uitzending was het tijd voor de kwalificaties. Bart Couwberghs gaf voor de kwalificaties nog enkele tips, ben toch tot de conclusie gekomen dat op het gebied van lijnen rijden ik nog een hoop te leren heb ;) In de kwalificaties zat ik al rap een seconde onder mijn vorige besttijd.......................

Neemt niet weg dat ik mijn kwalificatie perfekt heb aangepast aan mijn landgenoten in de F1. Wat dat betreft pas ik perfect binnen de Minardi-cultuur, de laatste startrij bevalt mij perfekt :D

Dan de start, een plaats gepakt bij de start en meteen tot de conclusie gekomen dat ik als een halve gare in het stoeltje van de kart zat. Met nog 20 minuten voor de boeg was dat geen optie. Dus pitstop en als een echte Albers weer op de baan..............ver achter de rest. Bit tussen de tanden en knallen met die kart, voor zover dat met mijn beperkte capaciteiten mogelijk is. Mijn snelstetijd in de kwalificatie kon ik nu als een "constante" rijden.......de snelste tijd ging alsnog met een halve seconde omlaag zodat ik uiteindelijk op een mid-33' uitkwam.

Toch nog twee man weten in te halen.......en de toppers keurig voorbij gelaten. Totdat de Belgische Verschuur mij voorbij ging, ditmaal Raceboy geheten :D Hoe dan ook, deze situatie was onacceptabel voor mij ;) In de laatste ronde voor de finish floepte de rode lichten aan en Raceboy ging duidelijk van het gas af. Teken voor mij om gas bij te geven ;) In de laatste bocht heb ik mij weer ge-unlapped t.o.v. Raceboy. De schade viel dus mee, mijn imago heeft niet al te veel blutsen opgelopen. Kijk, in de briefing van Couwberghs kwam de regel: ''De prijzen worden aan de meet verdeeld en niet eerder" aan bod. Dat heb ik dus goed begrepen in mijn laatste ronde ;)

Belle
04-09-2005, 22:12
Ik en een vriendin (kon moeilijk fotograferen en karten tegelijkertijd :p ) hebben trouwens foto's genomen van de event. Als ik morgen even de tijd heb, tracht ik ze online te zetten. Er zitten wel leuke tussen. :cool:

Speesman
04-09-2005, 23:24
Ik en een vriendin (kon moeilijk fotograferen en karten tegelijkertijd :p ) hebben trouwens foto's genomen van de event. Als ik morgen even de tijd heb, tracht ik ze online te zetten. Er zitten wel leuke tussen. :cool:

Ah, die foto's wil ik wel zien!

Pascal
05-09-2005, 01:57
Ik heb zelf niet kunnen karten maar was wel (even) van de partij. De meeste gezichten waren me uiteraard vertrouwd maar toch hier en daar wat nieuwe kanten ontdekt.

De finale heb ik helaas niet meer kunnen zien maar zag wel de tweede sessie waarin quasi iedereen zijn tijden van de eertse sessie kon verbeteren. Af en toe een lesje nemen is dus geen overbodige luxe.

Nog een bedankje aan Bart om ons weer zo gastvrij te onthalen...

C U (hopelijk volgende keer wel in een kart)

Kan iemand de volledige uitslag posten. Al is het maar voor de archieven...

Scalle
05-09-2005, 11:56
Vond 't ook een zeer gezellig dagje. Leuk om de paddockers eens in levende lijve te zien en kennis te maken.
Ben ook aangenaam verrast van Extreme Kart, was er voordien nog nooit geweest, maar is een zeer leuk en verzorgd circuit, toffe karts en vooral veel grip. 't Is aan de armpjes te voelen ... :) Ook zeer leuk is de lap timer op het stuur.
Wat de race zelf betreft ben ik met een zeer tevreden gevoel huiswaarts gekeerd. Ondanks mijn matige free practice toch een, voor mij althans, mooie 3de quali tijd kunnen rijden en deze plaats ook kunnen behouden tijdens de race. Tijdens de race toch nog een betere tijd (32.82) gereden dan tijdens qualif; dus dit resultaat was zeker boven mijn verwachtingen. :D
Volgende keer ben ik zeker weer van de partij !
Bedankt aan DePaddock voor de organisatie en aan Bart Couwberghs voor de tips en de sympathieke aanpak van dit event.
Greetzie !

@ Belle: posten die foto's !

Witte
05-09-2005, 13:20
Het was inderdaad een gezellige dag. Veel gezichten teruggezien die ik een tijd niet meer gezien had, en enkele nieuwe natuurlijk.
Alles liep perfect : goede tijden gedraaid tijdens de trainingen, een tweede plaats in de qualifs achter Speesman en uiteindelijk ook de overwinning.

De tweede plaats in de qualifs was al een verrasing voor mij aangezien het sterk bezet veld. Het doel was dan ook om die plaats te behouden tijdens de race zelf daar Speesman al de hele dag veruit de snelste tijden draaide.
In het begin trachtte ik Speesman te volgen, wat tot mijn grote verbazing (en met enige moeite) ook nog lukte. Dit gaf mij moed en als een bitbull beet ik mij vast in zijn wiel. Na een aantal ronden zat ik bij het opkomen van de rechte lijn perfect achter Speesman en kon ik mij ernaast plaatsen. Daar ik bij de volgende bocht de binnenkant had reed ik plots op de eerste positie. Met nog een dikke 10 minuten te gaan lukte het mij de deur toe te houden. Bij het dubbelen ging iedereen ook perfect opzij en toen ik begon te denken "amai, als ik dat hier maar volhoud" werd er gelukkig afgevlagd.
Perfecter kon dus niet.

Bedankt aan De Padddock voor het organiseren van de toffe karting en aan Extreme kart voor de geweldige organistaie en de vakkundige uitleg. :applaus:

Raceboy
05-09-2005, 14:14
De uitslag:


Witte 32.74
speesman 32.75
scalle 32.82
Mickey 32.58
Snelle 32.75
Dominique 32.88
Raceboy 33.39
Werner333 33.45
Airco 33.57
ottooke 33.68
mark 33.69
Bart 33.94
Belle 34.70

Raceboy
06-09-2005, 23:36
Weinig volk, maar een enorm leuk sfeertje. Dit moet zowat de traagste en relaxte karting zijn die ik ooit heb meegemaakt. Sessieke rijden, pitstop zien, uitgebreide uitleg krijgen, nog een sessieke rijden, rustig iets drinken en dan maar koersen. Het sportieve deel was wat minder, ik geraakte niet aan de tijden die ik wou maar we hebben toch gelachen. De start verliep goed en dus kon ik dominique voorbijsteken in de eerste bocht, verder in die ronden wel 2 plaatsen verloren maarja zoiets gebeurd ;). Toen dook daar ineens airco op die zich enorm goed gekwalificeerd had maar nu duidelijk terugviel. Een eerste poging bij het opgaan van het rechte stuk mislukte maar 2 ronden later was ik er voorbij en kon ik me gaan concentreren op de tragere die ik ging dubbelen. De eerste was belle en dat ging vlot, maar enkele ronden later kwam daar "de Nuvolari van de kartbaan" ( Hij rijdt ermee alsof zijn kart een F1 uit 1950 is :applaus: ) Het dubbelen ging wel maar toen ik weer op mijn lijn ging kreeg ik nog een tik mee. Hij heeft gelk dat mijn naam niet B.L uit de belcar is of ik zou een press release uitbrengen. ;) ondertussen kwam werner wat dichter maar gezien de tijd die nog restte maakte ik me daar niet teveel zorgen over. De laatste die ik dubbelde was Bart. Omdat de sessie bijna gedaan was was een medewerker van de karting met zijn blauwe vlag al verdwenen. Toen Bart achterom keek leek het wel alsof hij de schrik van zijn leven pakte om mij daar te zien. Hij verremde zich en zo dan die stiekeme hollander nog een plaats winnen. :p Een beetje later was de sessie over en dat was het dan voor een dagje karten. Bleek toch wel dat de ronden waarin onze nuvolari mij een duw gaf mijn snelste was. Dus toch bedankt. :cool: Helaas kon ik niet te lang blijven want we moesten dringend naar het straatfeest hier in de straat en voordien moest er nog een oliefilter ingereden worden. Volgend jaar (of sneller? ;)) meer van dat.


Laat de fotos nu maar komen. :)

Belle
07-09-2005, 19:34
Jullie hebben er een tijd op moeten wachten maar ik heb de foto's eindelijk online kunnen zetten. Ikzelf heb de foto's niet getrokken aangezien ik aan het karten was dus heeft de vriendin van Scalle de foto's getrokken. Het was haar eerste kennismaking met de Canon EOS 350D, dus zijn ze niet allemaal even scherp, maar wist ze er wel mooie uit te halen... So thanx for the pics!

(Man, die helm doet wel rare dingen met m'n gezicht :p )


http://users.pandora.be/goodvibes/Karting%20Herselt%2003-09-2005%20043.jpg


http://users.pandora.be/goodvibes/Karting%20Herselt%2003-09-2005%20014.jpg


http://users.pandora.be/goodvibes/Karting%20Herselt%2003-09-2005%20061.jpg


http://users.pandora.be/goodvibes/Karting%20Herselt%2003-09-2005%20064.jpg


En de Top 3:

http://users.pandora.be/goodvibes/Karting%20Herselt%2003-09-2005%20133.jpg


De rest is op volgende locatie te zien: belle2.fotopic.net

Bart.Vandecavey
07-09-2005, 20:20
Jullie hebben er een tijd op moeten wachten maar ik heb de foto's eindelijk online kunnen zetten. Ikzelf heb de foto's niet getrokken aangezien ik aan het karten was dus heeft de vriendin van Scalle de foto's getrokken. Het was haar eerste kennismaking met de Canon EOS 350D, dus zijn ze niet allemaal even scherp, maar wist ze er wel mooie uit te halen... So thanx for the pics!


Wel niet echt slim om een roze broek aan te doen om te gaan karten hé... :p

Belle
07-09-2005, 20:28
Wel niet echt slim om een roze broek aan te doen om te gaan karten hé... :p

:p I know...m'n kartpak lag in de wagen... Het is gewoon iets te kort in lengte waardoor ik moeilijk kan 'manoeuvreren' in de kart... En er is geen vuiltje aangekomen!

Raceboy
08-09-2005, 18:36
Wel niet echt slim om een roze broek aan te doen om te gaan karten hé... :p

Die kleur maakt ni uit, maar al die zakken zorgen voor een hoop luchtweerstand denk ik ;)

Belle
08-09-2005, 19:47
Die kleur maakt ni uit, maar al die zakken zorgen voor een hoop luchtweerstand denk ik ;)

Verdorie hé...had ik dat geweten...dan had ik zeker 33.57 gedraaid ipv 34.57!! :rolleyes: :p

Scapa
12-09-2005, 23:48
Volgende keer zal ik m'n best doen om wat langer te blijven (zaterdag komt me niet zo goed uit). Dan kan ik eens kennismaken met een aantal Paddockers. Ik had al niet veel tijd en zo maar even een babbeltje geslagen met een paar mensen die ik al lang niet meer IRL had gezien. Zelf met een paar ander die ik nog had willen spreken over vanalles niet kunnen praten.