PDA

View Full Version : FIM Endurance World Championship naar Circuit Zolder in 2006


Jo Smets
22-06-2005, 12:46
Besten,

in een artikel over de Moto-endurance in "het belang van Limburg" las ik het volgende:

"In maart 2006 worden immers twee chicanes aangepast voor het behalen van de nieuwste licenties van de motorsportfederatie FIM en de autosportfederatie FIA. Bovendien krijgt het circuit een nieuwe laag asfalt. "

Wie weet er hier meer van , en wie kan vertellen wat er precies zal veranderen.

Race-groeten,
Jo Smets

Mark
22-06-2005, 12:56
Krijg de tekst uit de pdf press-release niet geselecteerd..........dan maar als aanhangsel (zal het vanavond even aanpassen ;) )

Mark
22-06-2005, 17:46
Wie weet er hier meer van , en wie kan vertellen wat er precies zal veranderen.


Ze spreken over twee fases m.b.t. de renovatie van het circuit. Eerst twee chicanes en een nieuwe laag asfalt, dan is de baan geschikt voor Endurance. Pas bij fase 2 is er kans op Superbikes. Overigens een flinke sneer richting Spa in dat stukje volgens de woorden van Claude Danis (FIM official).

Maar wat er nu precies gaat veranderen? Dat staat er dus niet precies in.....

Jo Smets
22-06-2005, 17:49
Besten,

Dit is idd het artikel dat ik ook gelezen heb,
maar de vraag had eigenlijk niet veel met de Moto-sport te maken (no offence).

Ik ben eigenlijk zeer benieuwd naar wat er gaat veranderen aan het circuit zelf.

Plannetjes of zo zouden welkom zijn.

Ik heb ooit gehoord dat de Villeneuve chicane weg gaat... laten we hopen van niet. Dan creeeren we alleen maar een saai circuit en waarschijnlijk een extra gevaarlijk snel punt bij.

mvg,
Jo Smets

A.J.
22-06-2005, 18:52
Het voornaamste wat zal veranderen in de uitloopstrook. Zowel aan de chicane voor de berg (post 8) als de Jacky Ickx (post 17) komt de muur rechts van de remzone naar binnen toe. Deze zal rechtdoor getrokken worden zodat iemand die valt rechtdoor kunnen schuiven zonder tegen de muur terecht te komen.

Dit nieuws is in ieder geval heel positief. Meer van dat !

Thomaske
22-06-2005, 19:32
Ik heb ook ergens gehoord tijdens de eerste Belcar race dat ze ook overal andere curbs gingen steken en dat de oude boxen vernieuwd zouden worden. Kan iemand dat bevestigen?

Mvg

Mark
22-06-2005, 22:04
Dit nieuws is in ieder geval heel positief. Meer van dat !

Ze hebben er igg een groot internationaal weekend bij. Dit in tegenstelling tot de omringende circuits ;)

Raceboy
22-06-2005, 22:08
Hoe zit het met geluidsdagen? Gat er dan geen ander evenement wegvallen?

schumivill
22-06-2005, 22:21
Ik vind dit een zeer goeie zaak voor het circuit,of in ieder geval,toch de weg die ze moeten volgen,want F1 is al lang geen haalbare kaart meer..
Wat zou het zijn om Rossi enzo op het Zolders asfalt te zien hé,ik denk niet slecht,veel motor freaks hier in belgie moeten speciaal naar Assen of Sachsenring (in 2005 toch),om hun helden aan het werk te zien.
Kheb hier nog beelden liggen van de 500cc op Spa in de jaren '80,maar enfin,ik zou in ieder geval gaan,geen twijfel!

A.J.
23-06-2005, 01:13
herinner me nog de Moto GP in Zolder in 1980. Met Randy Mamola op zijn achterste wiel elke ronde de sacrametshelling op. Wat een show. Hij won toen zelfs meen ik mij te herinneren en klopte favoriet Kenny Roberts. Amaai, da's toch al lang geleden. Begin oud te worden :D

Alain
23-06-2005, 08:11
herinner me nog de Moto GP in Zolder in 1980. Met Randy Mamola op zijn achterste wiel elke ronde de sacrametshelling op. Wat een show. Hij won toen zelfs meen ik mij te herinneren en klopte favoriet Kenny Roberts. Amaai, da's toch al lang geleden. Begin oud te worden :D

Daar was ik toen ook, wel ca. 80 cm kleiner dan nu maar toch :)

Jo Smets
23-06-2005, 09:49
Besten,

ik ben hier pas in gekomen in de tijd van Kevin Schwanz met de Lucky Strike machine. En ik volg het sindsdien, het heeft me idd ook te pakken.

Zou idd fantastisch zijn, moesten we de SBK etc ook op zolder zien. Ik zou Sete Gibernau wel eens willen bezig zien.

Maar om verder over het circuit te praten, geen geruchten over de Villeneuve chicane?? De veiligheidsaanpassingen zijn natuurlijk alleen maar aan te prijzen. Alleen vraag ik me af of ze de bianchi ook gaan verbreden. Lijkt me een nog gevaarlijkere plek voor de motoren, omdat de snelheid daar een pak hoger ligt. Ik zou het in ieder geval helemaal niet erg vinden.

Race-groeten,
Jo Smets