View Full Version : DTM race5 : oschersleben
kah tis meschien al wat vroeg maar ik kan al nie meer wachten...
opel reed er vorig jaar een podium met de vectra.. en de vectra van dit jaar is een verderontwikkeling... met 30 kilo minder als de mercedessen en audi's :D het circuit zal opel dus te hopen liggen... en wie weet weer een podium !
verder kan je deze race een een opel winnen in plaats van de zoveelste audi of mercedes .. het is geen vectra gts maar.. een astra opc ! waaroom weet ik niet.. het zou normaal toch een vectra zijn maja een opc is ook schoon om te winnen :+
ook ben ik benieuwd naar het duel tussen ekstrom en kristensen... vorige race zat het al zeer kort opeen... en kristensen xon vorig jaar in oschersleben.. cadeatjes ging hij in iedergeval niet geve aan ekstrom
ook ùercedes zal weer sterk zijn met nu nog eens wat balast minder.. ook eens benieuwd hoe mika het er hier vanaf gaat brengen..
in iedergeval morge de eerste vrije trainingen..!!!
gwyllion
23-06-2005, 14:07
ook ben ik benieuwd naar het duel tussen ekstrom en kristensen... vorige race zat het al zeer kort opeen... en kristensen xon vorig jaar in oschersleben.. cadeatjes ging hij in iedergeval niet geve aan ekstromNa de vorige race was Kristensen slecht gezind op Ekstrom; hij zei iets in de aard van "If you every need help for the championship, don't count on me".
Kristensen zal wel extreem gemotiveerd zijn na zijn Le Mans overwinning vorig weekend. Hij zal wel vol voor het DTM kampioenschap willen gaan.
Na de vorige race was Kristensen slecht gezind op Ekstrom; hij zei iets in de aard van "If you every need help for the championship, don't count on me".
Dat was niet slechtgezind, dat was plagerig omdat Kristensen nu mee komt doen bovenaan het kampioenschap.
gwyllion
23-06-2005, 15:27
Dat was niet slechtgezind, dat was plagerig omdat Kristensen nu mee komt doen bovenaan het kampioenschap.Ik denk niet dat het plagerig was, eerder ontgoocheling aangezien Kristensen had kunnen winnen als hij niet zo lang achter Frentzen vast gezeten had.
Kristensen was zwaar aan het discussieren met Frentzen en Ekstrom na de race; hij bleef maar door gaan. Ondertussen zal hij wel wat afgekoeld zijn.
de 1ste testsessie is begonnen .. met maar 19 wagens.. aiello staat er nergens tussen ! :confused:
wie weet een probleem met de auto,wie weet een probleem met de live timing... verder rijden ze redelijk langzaam tot nu,abt tot nu toe het snelst in zijn 2004 a4 met 3 nieuwe a4's achter zich...je mag raden welke 3 :rolleyes:
gwyllion
24-06-2005, 10:37
wie weet een probleem met de live timing... verder rijden ze redelijk langzaam tot nu,abt tot nu toe het snelst in zijn 2004 a4 met 3 nieuwe a4's achter zich...je mag raden welke 3 :rolleyes:
De live timing lijkt te werken. Ik volg het al een hele tijd. Ekstrom is zo bv. terug over Abt gesprongen en Schneider over Tomczyk.
De tijden zijn inderdaad niet zo snel: lage 1:22. Tijdens de trainingen vorig jaar werden lage 1:21 gereden en tijdens de kwalificatie dook men onder 1:21.
Momenteel wordt, denk ik, met oude banden gereden. Op het einde van de sessie rijden ze nog wel enkele rondjes met nieuw rubber.
gwyllion
24-06-2005, 10:46
De live timing lijkt te werken. Ik volg het al een hele tijd. Ekstrom is zo bv. terug over Abt gesprongen en Schneider over Tomczyk.En Abt is weer eerste. Goed bezig. De hele top 5 is zelfs Audi: Abt gevolgd door 4 nieuwe A4.
lijkt wel een audi feestje op oschersleben 6 audis op de eerste 6 plaatsen :eek:
gwyllion
24-06-2005, 11:23
lijkt wel een audi feestje op oschersleben 6 audis op de eerste 6 plaatsen :eek:Audi ontwikkelt blijkbaar wagens die vooral van bochtige circuits houden (iets meer downforce en daardoor wat minder topsnelheid).
Mercedes slaagt er wel altijd in om plots een stuk sneller te gaan in de race en kwalificatie.
De uitslag:
Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.
1. 2 Tomczyk/GER 25 1:21.722
2. 5 Kristensen/DEN 30 1:22.027 00.305
3. 14 Abt/GER 26 1:22.054 00.332
4. 1 Ekström/SWE 28 1:22.143 00.421
5. 19 Stippler/GER 30 1:22.160 00.438
6. 6 McNish/GBR 23 1:22.316 00.594
7. 7 Schneider/GER 28 1:22.410 00.688
8. 3 Paffett/GBR 22 1:22.552 00.830
9. 10 Frentzen/GER 29 1:22.567 00.845
10. 15 Kaffer/GER 24 1:22.735 01.013
11. 4 Alesi/FRA 23 1:22.740 01.018
12. 12 Reuter/GER 34 1:22.811 01.089
13. 20 Spengler/CAN 23 1:22.842 01.120
14. 21 Green/GBR 32 1:22.858 01.136
15. 17 Margaritis/GRE 31 1:22.902 01.180
16. 8 Häkkinen/FIN 28 1:22.915 01.193
17. 18 Capello/ITA 23 1:23.063 01.341
18. 9 Fässler/SUI 27 1:23.221 01.499
19. 16 Mücke/GER 27 1:23.649 01.927
gwyllion
24-06-2005, 13:02
de 1ste testsessie is begonnen .. met maar 19 wagens.. aiello staat er nergens tussen ! :confused:
wie weet een probleem met de auto,wie weet een probleem met de live timing...Hij was gewoon nog niet in Oschersleben :cool:
Beim ersten Aufeinandertreffen nicht am Start: Opel-Werksfahrer Laurent Aiello. Der Franzose musste im ersten Test am Freitagmorgen eine unfreiwillige Zwangspause einlegen. Aiello steckte aufgrund eines schweren Unwetters in der vergangenen Nacht in Paris am Flughafen fest und konnte nicht pünktlich um 9:45 Uhr in Oschersleben sein. Erst um 09:00 Uhr landete der Franzose in Berlin.bron: dtm.de
green in een nieuwe kleur !!
http://www.adrivo.com/dtm/bildergalerie/bildergalerie.php?hauptkategorie=1-2005&ID=333&ID_event=201&ID_bild=0019131
en nog een 'oude' bekende rijdt met een porsche ??
http://www.adrivo.com/dtm/bildergalerie/bildergalerie.php?hauptkategorie=1-2005&ID=333&ID_event=201&ID_bild=0019138
gwyllion
24-06-2005, 14:58
De tweede trainingsessie is bezig: http://live.dtm.de
Zoals de verwachten komen de Mercedes mannen dit keer wat hoger in de tabelen voor: Alesi en Paffett zijn ook onder 1:22 gedoken. Aeillo is blijkbaar gearriveerd en rijdt ook zijn rondjes.
gwyllion
24-06-2005, 15:56
Tijden van 2de sessie:
Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.
1. 1 Ekström/SWE 33 1:20.858
2. 5 Kristensen/DEN 35 1:20.958 00.100
3. 8 Häkkinen/FIN 27 1:21.027 00.169
4. 3 Paffett/GBR 40 1:21.040 00.182
5. 21 Green/GBR 35 1:21.059 00.201
6. 7 Schneider/GER 34 1:21.220 00.362
7. 20 Spengler/CAN 34 1:21.394 00.536
8. 4 Alesi/FRA 37 1:21.433 00.575
9. 2 Tomczyk/GER 27 1:21.446 00.588
10. 14 Abt/GER 18 1:21.476 00.618
11. 6 McNish/GBR 33 1:21.582 00.724
12. 15 Kaffer/GER 34 1:21.662 00.804
13. 11 Aiello/FRA 18 1:21.773 00.915
14. 16 Mücke/GER 34 1:21.798 00.940
15. 9 Fässler/SUI 30 1:21.841 00.983
16. 19 Stippler/GER 34 1:22.075 01.217
17. 18 Capello/ITA 30 1:22.154 01.296
18. 10 Frentzen/GER 30 1:22.298 01.440
19. 12 Reuter/GER 35 1:22.302 01.444
20. 17 Margaritis/GRE 30 1:22.337 01.479
Heel wat Mercedes rijders vooraan. Ze hebben allemaal op het einde van de sessie nog eens nieuw rubber gelegd; daarvoor waren ze niet talrijk aanwezig bovenaan de tabellen.
Opel is weer nergens :(
Opel is weer nergens :(maja jong die zitte in oschersleben :+
tja de tijden zien er inderdaad ,iet echt snel uit maar ik denk dat ze wel een of ander ding zijn aant teste longruns ofzo buh...
vorig jaar reed scheider 1.20,765 op oschersleben
nu rijdt aiello een 1.21,773 zowat een seconde langzamer met .. een verder ontwikkeling van de 2004 vectra en 20 kg minder als toen... :crazy:
maja morge hopen dat er weer 2 opels bij de eerste 10 zitte en overmorge ook weer 2 (of meer) maar dan bij de eerste 8 :rolleyes:
nu rijden de opels toch iets of wat beter tot nu 2 opels in de top 10... en hhf 3de verder een mooie strijd tussen audi en mercedes in de top 5 !
Live Timing
Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.
1. 1 Ekström/SWE 17 1:20.712
2. 5 Kristensen/DEN 13 1:20.719 00.007
3. 8 Häkkinen/FIN 16 1:20.798 00.086
4. 3 Paffett/GBR 14 1:20.813 00.101
5. 2 Tomczyk/GER 20 1:20.897 00.185
6. 21 Green/GBR 14 1:21.165 00.453
7. 7 Schneider/GER 17 1:21.234 00.522
8. 6 McNish/GBR 26 1:21.263 00.551
9. 4 Alesi/FRA 14 1:21.272 00.560
10. 14 Abt/GER 12 1:21.278 00.566
11. 11 Aiello/FRA 19 1:21.380 00.668
12. 18 Capello/ITA 25 1:21.623 00.911
13. 20 Spengler/CAN 19 1:21.684 00.972
14. 9 Fässler/SUI 23 1:21.803 01.091
15. 12 Reuter/GER 17 1:21.857 01.145
16. 17 Margaritis/GRE 22 1:21.905 01.193
17. 19 Stippler/GER 19 1:21.933 01.221
18. 10 Frentzen/GER 13 1:21.934 01.222
19. 15 Kaffer/GER 11 1:22.158 01.446
20. 16 Mücke/GER 19 1:22.194 01.482
uieindelijk zijn de opels nog uit de top 10 geslingert.. maar de tijden zitten heel kort op elkaar dat gaat strax wat geven in de quali..
Qualifying wegens zware regenval en hevige rukwinden uitgesteld, Om 14.10 hr start van de Pre-Quali
gwyllion
25-06-2005, 15:03
Toch maar raar zo'n kwalificatie zonder superpole.
De kwalificatie sessie was zwaar gokwerk. Je moet eens zien wie er uiteindelijk de 2 laatste zijn: Alesi en Häkkinen die nochtans momenteel 4de in het kampioenschap staan. Zij zullen morgen toch niet gemakkelijk punten scoren.
Frentzen heeft zijn Opel zwaar in het gras ingegraven :D
De uitslag en tevens startposities:
Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.
1. 5 Kristensen/DEN 8 1:20.218
2. 2 Tomczyk/GER 8 1:20.989 00.771
3. 3 Paffett/GBR 8 1:21.004 00.786
4. 21 Green/GBR 8 1:21.053 00.835
5. 1 Ekström/SWE 9 1:21.058 00.840
6. 11 Aiello/FRA 9 1:21.229 01.011
7. 20 Spengler/CAN 9 1:21.373 01.155
8. 6 McNish/GBR 9 1:21.374 01.156
9. 19 Stippler/GER 8 1:21.397 01.179
10. 7 Schneider/GER 9 1:21.453 01.235
11. 18 Capello/ITA 9 1:21.458 01.240
12. 9 Fässler/SUI 9 1:21.961 01.743
13. 16 Mücke/GER 9 1:21.963 01.745
14. 10 Frentzen/GER 8 1:22.170 01.952
15. 15 Kaffer/GER 9 1:22.307 02.089
16. 17 Margaritis/GRE 9 1:22.387 02.169
17. 14 Abt/GER 9 1:22.482 02.264
18. 12 Reuter/GER 9 1:22.551 02.333
19. 4 Alesi/FRA 8 1:22.575 02.357
20. 8 Häkkinen/FIN 4 1:24.938 04.720
jah redelijk rare startplaatsen.. de top 10 gaat nog aleen zo maar drie 2005 mercedessen.. mika op de laatste plaats zelfs..
audi tja die ware al het hele weekend dominant dus ik vind het wel een normale prestatie voor de 2004 en 2005 a4's alleen abt n,iet echt zo goed
en dan de opels aiello op plaats 6 als enigste opel in de top 10 :(
nog een paar foto"s van hhf's crash en wagen
http://www.dtm.de/bild.de.php?bild=fotos/2005-06-25/2005-06-25-097.jpg&id=132
http://www.dtm.de/bild.de.php?bild=fotos/2005-06-25/2005-06-25-069.jpg&id=132
http://www.adrivo.com/dtm/bildergalerie/bildergalerie.php?hauptkategorie=1-2005&ID=334&ID_event=201&ID_bild=0019354
gwyllion
25-06-2005, 19:00
audi tja die ware al het hele weekend dominant dus ik vind het wel een normale prestatie voor de 2004 en 2005 a4's alleen abt n,iet echt zo goed
Abt heeft gewoon pech gehad tijdens de kwalificatie; alle testsessie was hij de snelste 2004 wagen en kon hij de nieuwe Audis goed volgen. Hij heeft niet lang genoeg gewacht om zijn snelste ronde te rijden; vergelijkbaar met Alesi en Hakinnen, die zijn Mercedes te hard beschadigde om op het einde nog eens op de baan te gaan.
gwyllion
25-06-2005, 19:02
Paffett voor Ekstrom is trouwens leuk voor het kampioenschap.
Ik hoop echt dat Kristensen morgen wint (onmiddellijk nadat hij Le Mans gewonnen heeft); dat zou schitterend zijn voor het kampioenschap aangezien hij dan wat dichter t.o.v. Ekstrom en Paffett kruipt.
alleen wel jammer dat mika wat achter uitgaat.. vorige race een platte band deze quali laatste... dat wordt morgen fel inhalen om toch nog punten te sprokkelen... in het is moelijk in te halen op oschersleben...
nat mika er frentzen stijl afgegaan :d jammer voor het kamioenschap ook kristensen pech met de start.. aiello met opendeur..
maja HHF en fassler hebben redelijk geprofiteerd van de iets ofwat verwarende start
uitslag race ..
Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.
1. 3 Paffett/GBR 44 1:01:15.183 1:01:15.183
2. 1 Ekström/SWE 44 1:01:18.352 03.169
3. 21 Green/GBR 44 1:01:25.643 10.460
4. 7 Schneider/GER 44 1:01:39.841 24.658
5. 5 Kristensen/DEN 44 1:01:40.402 25.219
6. 6 McNish/GBR 44 1:01:41.314 26.131
7. 11 Aiello/FRA 44 1:01:41.954 26.771
8. 9 Fässler/SUI 44 1:01:54.933 39.750
9. 19 Stippler/GER 44 1:01:55.505 40.322
10. 18 Capello/ITA 44 1:01:57.613 42.430
11. 16 Mücke/GER 44 1:01:59.248 44.065
12. 14 Abt/GER 44 1:02:00.358 45.175
13. 4 Alesi/FRA 44 1:02:00.761 45.578
14. 10 Frentzen/GER 44 1:02:04.313 49.130
15. 12 Reuter/GER 44 1:02:05.126 49.943
16. 20 Spengler/CAN 44 1:02:05.400 50.217
17. 15 Kaffer/GER 44 1:02:06.724 51.541
18. 17 Margaritis/GRE 44 1:02:19.536 1:04.353
best wel een spannende race met toch wel wat duels paffet en green vs ekstrom,schneider vs kristensen.. en er ware nog wel wat mooie duels.. toch nog 2 opels in de ounten wel de 2 laatste punen plaatsen maar tis beter als nix..
tomczyk's a4 lijkt wel gedoemt alweer met dezelfde schade moeten opgeven !!!
volgende race lijkt het mij spannend te gaan worden mercedes=+ 20,audi=+10,opel=-20 en dat op de norisring waar mercedes bijna altijd heeft gedomineert!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.