Log in

View Full Version : WRC - Griekenland


Raceboy
24-06-2005, 00:22
Four factory cars could be excluded from the Acropolis Rally if they are found to be underweight.

Autosport-Atlas understands that four cars were found to be under at least one of the WRC's minimum weight criteria at the end of today's Athens Superspecial.

...

The cars will be re-weighed on their return to the Service Park in Lamia tonight, and if they are found to be underweight then a report will be made to the stewards.

The stewards would then meet tomorrow afternoon to decide any possible sanction, which could include recommending the cars' expulsion from the event.

bron: autosport.com

al direct drama en onzekerheid in deze rally. Welke wagens het zijn is voorlopig onbekend.

gwyllion
24-06-2005, 08:30
al direct drama en onzekerheid in deze rally. Welke wagens het zijn is voorlopig onbekend.
De 3 officiele Subarus (Petter Solberg, Chris Atkinson en Stéphane Sarrazin) en de Mitsubishi van Gigi Galli.
bron: pitstop.tv (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=8881)

Zo zou Loeb wel eens een serieuze kloof kunnen slagen met Solberg.

gwyllion
24-06-2005, 08:34
Onbetrouwbare weegschalen redden het lichte kwartet. Geen diskwalificatie dus!

gwyllion
24-06-2005, 08:49
Dik geluk gehad, denk ik :confused:
All four cars were weighed after the 2.4-kilometre stage and found to be under the minimum 1230kg for a car without driver and co-driver. The cars were re-weighed in the service park in Lamia and again found to be underweight, but with a discrepancy between the post-superspecial and service park figures. These figures also contradicted the pre-event scrutineering weights, which were declared fully legal.

After discussions between the stewards and team representatives, all four cars have been cleared to continue in the rally today, although Subaru has been handed a ¬60,000 (USD$72,200) fine - ¬30,000 for Solberg's car; ¬20,000 for Atkinson's car and ¬10,000 for Sarrazin's car. Mitsubishi has also picked up a fine for Galli's car.bron: wrc.com (http://www.wrc.com/page/BreakingNewsDetail/0,,10111~677381,00.html)

Jan
24-06-2005, 09:14
Gekke wereld toch, de weegschalen van de organisatie deugen niet, dus moeten de teams daarvoor een boete betalen :rolleyes:

Lijkt me allemaal weeral geen zuivere koffie, die van de organisatie niet, die van de teams niet en die van de FIA niet.

't Is trouwens geen weer om koffie te drinken :D

gwyllion
24-06-2005, 09:27
De Ford rijders hebben de taak gekregen om aan te vallen, anders blijven ze verder wegzakken in het kampioenschap. Gardemeister heeft de boodschap goed begrepen en rijdt 2de tijd op SS2.

Scapa
24-06-2005, 09:38
Gekke wereld toch, de weegschalen van de organisatie deugen niet, dus moeten de teams daarvoor een boete betalen :rolleyes:

Lijkt me allemaal weeral geen zuivere koffie, die van de organisatie niet, die van de teams niet en die van de FIA niet.

't Is trouwens geen weer om koffie te drinken :D

Tegen mij hebben ze altijd gezegd "wat goed is tegen de koude, is ook goed tegen de warmte" :)

Even off topic maar toch handig om weten misschien :D

gwyllion
24-06-2005, 09:42
Ongelooflijk: de Subaru van Solberg weegt na de proef 1218 kg en in het servicepark wordt de wagen opnieuw gewogen en komen ze op 1219 kg uit (herinner: minimumgewicht moet 1230 kg zijn). Er zit te veel verschil op de wegingen en de stewards oordelen dat er "redelijke twijfel" is :fight:

bron: pitstop.tv (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=8887)

Scapa
24-06-2005, 09:50
Ze zullen onderweg wat stenen in de auto gelegd hebben...

gwyllion
24-06-2005, 09:52
2 keer meer dan 10 kg te weinig wegen, lijkt mij toch voldoende om te zeggen dat de wagen inderdaad te weinig weegt :confused:

gwyllion
24-06-2005, 09:56
De Ford rijders hebben de taak gekregen om aan te vallen, anders blijven ze verder wegzakken in het kampioenschap. Gardemeister heeft de boodschap goed begrepen en rijdt 2de tijd op SS2.
Voor Kresta is het al afgelopen. Op SS2 stuurinrichting gebroken.

Stohl in de Kronos Xsara ligt er ook al uit (gebroken wiel).

Scapa
24-06-2005, 10:17
2 keer meer dan 10 kg te weinig wegen, lijkt mij toch voldoende om te zeggen dat de wagen inderdaad te weinig weegt :confused:

3 wagens van hetzelfde merk die te weinig wegen lijkt mij al voldoende...

gwyllion
24-06-2005, 10:22
SS3 is een ramp voor Skoda:
* Janne Tuohino (Škoda) retired from the leg (clutch)
* Armin Schwarz (Škoda) retired from the leg (engine)

Het doel van dit weekend was nochtans om nog eens punten te pakken. Ze hadden hiervoor speciaal de motor van Tuohino vervangen wat 1 minuut straftijd oplevert. Al dat extra testwerk dat ze gedaan hebben, helpt niks.

Deze proef wordt trouwens gewonnen door Hirvonen in een Focus RS WRC 03.

gwyllion
24-06-2005, 10:28
Op SS4 reageert Loeb om zijn achterstand op Gronholm te verkleinen.

gwyllion
24-06-2005, 10:42
Het kan nog spannend worden deze keer. 4 wagens binnen 3 seconden: Loeb, Sainz, Gronholm en Gardemeister. De vorige keren had Loeb al genoeg voorsprong na de eerste dag om de volgende 2 dagen rustig rond te rijden.

gwyllion
24-06-2005, 11:48
Het kan nog spannend worden deze keer. 4 wagens binnen 3 seconden: Loeb, Sainz, Gronholm en Gardemeister. De vorige keren had Loeb al genoeg voorsprong na de eerste dag om de volgende 2 dagen rustig rond te rijden.
Wow, Hirvonen profiteert maximaal van zijn late startpositie en staat momenteel aan de leiding voor de service :worship:

Deze namiddag zal dat wel veranderen als ze een tweede keer over de proeven gaan.

gwyllion
24-06-2005, 14:32
Peter Solberg heeft zijn ophanging gebroken op SS5. Vooral op SS6 en SS7 verliest hij hierdoor veel tijd.

Loeb eindigt dan toch de eerste dag op de eerste plaats.

gwyllion
24-06-2005, 15:24
Peter Solberg heeft zijn ophanging gebroken op SS5. Vooral op SS6 en SS7 verliest hij hierdoor veel tijd.Blijkbaar is heel het Subaru team tijdens SS6 van de kaart geveegd: Solberg sukkelt de namiddag uit met zijn gebroken ophanging, terwijl Atkinson en Sarrazin moeten opgeven.

Iets te lichte materialen gebruikt? :p

Raceboy
24-06-2005, 19:40
De 3 officiele Subarus (Petter Solberg, Chris Atkinson en Stéphane Sarrazin) en de Mitsubishi van Gigi Galli.
bron: pitstop.tv (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=8881)

Zo zou Loeb wel eens een serieuze kloof kunnen slagen met Solberg.

allemaal pirelli's wat zou er gebeurd zijn moesten het michelins zijn? ;)

gwyllion
25-06-2005, 15:08
De rally lijkt beslist: Loeb heeft heel de dag hard gepusht en alle KPs gewonnen en in de vorige KP kreeg Gronholm transmissieproblemen. Alleen de strijd om de 2de plaats kan nog spannend zijn. Slaag Sainz erin om Citroen de dubbel te bezorgen?

Luigi
25-06-2005, 18:26
Iemand al de tijden van Stohl gezien? Die jongen doet nie onder voor de grote jongens ze. Chapeau!!
Blijkbaar kan Solberg het tempo totaal nie volgen zelfs met een nieuwe ophanging. Tzal zijne dag nie zijn zeker?

gwyllion
25-06-2005, 19:09
Iemand al de tijden van Stohl gezien? Die jongen doet nie onder voor de grote jongens ze. Chapeau!!
Hij heeft wel niks meer te verliezen nadat hij op de 2de proef een wiel kapot gereden heeft. Hij is vandaag terug gestart via het SuperRally systeem.

Luigi
25-06-2005, 23:00
Da geeft nie. Ie kan rijden, das al da telt en da wiel, das rally é :)

Pascal
26-06-2005, 00:38
Hij heeft wel niks meer te verliezen nadat hij op de 2de proef een wiel kapot gereden heeft. Hij is vandaag terug gestart via het SuperRally systeem.

Stohl is volgens mij een grote jongen. Niet vergeten dat hij met Krono's (ook grote jongens) dit jaar al behoorlijk wat resultaat heeft gezet...

C U