PDA

View Full Version : S.R.T: Preview/Qualifying/Report Brands Hatch


Mika 2000
26-06-2005, 21:03
Drama voor SRT

Na een vlekkeloze warm-up voor David Hart dook de Nederlander bij de start van de Belcar race in Engeland subliem de eerste rechtse in. David nam meteen een mooie voorsprong en ondanks een vroege safety car vergrootte hij deze ronde na ronde. Bovendien zou hij ook de snelste wedstrijdronde neerzetten. Eens te meer een bewijs dat Hart zijn plaats binnen SRT verworven heeft.

“Van in het begin voelde ik echter trillingen die later door een probleem met de bodemplaat bleken veroorzaakt te worden. Aanvankelijk dachten we aan een probleem met één van de banden maar dat bleek het niet te zijn,” vervolledigt David het verhaal van zijn wedstrijddeel.

Marc controleerde de wedstrijd en dubbelde zowat heel het veld totdat het noodlot toesloeg. “Plots steeg de temperatuur van de motor onrustbarend en bovendien kwam er rook binnen. Ik ben dan ook de pits binnengekomen maar tevergeefs, de motor was einde verhaal. Ik ben bijzonder ontgoocheld want we waren op 20 minuten van een volgende overwinning. We zullen nu verder heel goed moeten scoren om onze ambities in het kampioenschap hoog te houden,” vertelt een aangeslagen CPLTrans-piloot.

Patrick Selleslagh geeft tekst en uitleg bij de opgave: “De trillingen hebben één van de beschermgazen van de radiator doen loskomen. Hierdoor heeft er zich iets, waarschijnlijk een steen, in de radiator geboord. De gevolgen laten zich raden, de motor heeft de geest gegeven, wat natuurlijk op meer dan één vlak een streep door de rekening is. We gaan nu alles op alles moeten zetten voor de 24 uren van Zolder en zo terugvechten. Uiteindelijk vallen nog ruim de helft van de punten te verdelen gezien de dubbele punten tijdens de race rond de klok. En SRT is zeker nog niet verslaan!” besluit Patrick het Britse weekend.

De Corvette werd uiteindelijk als 34 ste geklasseerd en pakt zo nog enkele punten in GTA. Daarnaast rijven David en Marc dankzij hun pole en snelste ronde nog enkele punten voor de Drivers Challenge binnen.

SRT Pers, Brands-Hatch, 26 juni.
www.selleslaghracing.com