PDA

View Full Version : Wtcc - Spa-Francorchamps


Bugalfa
26-06-2005, 23:37
Ik kon het weer niet nalaten : Dit zijn volgens mij de strafgewichten ;

Giovanardi & Garcia : 60kg, Priaulx & Dirk & Rydell : 40kg, Tarquini & Terting : 35kg, Thompson 25kg, Farfus & Jörg 10kg, Gené & Plato 5kg .
Topfavoriet voor Spa mijn inziens : Jörg Müller, 2. Gené, 3. Zanardi, 4. Farfus, 5. Priaulx, 6. Dirk Müller, 7. Thompson, 8. Tarquini, 9. Larini

Met Spijt in't hart vrees ik dat de Alfa's 't op Spa, deels door hun strafgewicht maar ook omdat ze vorig jaar niet met de banden op de nieuwe tarmac in de problemen kwamen, niet goed gaan scoren . I hope I'm wrong...

gwyllion
27-06-2005, 09:43
Ik verwacht Plato toch ook wel vooraan in Spa.

kartboyke
27-06-2005, 11:44
Ik hoop op priaulx in feite.
Zeer goede rijder met een goed team achter zich, spijtig van het strafgewicht.
Dat maakt het vrij nadelig voor de vroeger toch dominant zijnde bmw's.

Raceboy
27-06-2005, 11:58
Zeer goede rijder met een goed team achter zich, spijtig van het strafgewicht.


en een Belgisch team dat is toch extra leuk. Ik weet no toen RBM nog echt BMW team Belgium was (met ekblöm) heel de tribune supporterde toen voor die wagen omdat dat een van "ons" was.

Bugalfa
27-06-2005, 20:16
Ik kon het weer niet nalaten : Dit zijn volgens mij de strafgewichten ;

Giovanardi & Garcia : 60kg, Priaulx & Dirk & Rydell : 40kg, Tarquini & Terting : 35kg, Thompson 25kg, Farfus & Jörg 10kg, Gené & Plato 5kg .
Topfavoriet voor Spa mijn inziens : Jörg Müller, 2. Gené, 3. Zanardi, 4. Farfus, 5. Priaulx, 6. Dirk Müller, 7. Thompson, 8. Tarquini, 9. Larini

Met Spijt in't hart vrees ik dat de Alfa's 't op Spa, deels door hun strafgewicht maar ook omdat ze vorig jaar niet met de banden op de nieuwe tarmac in de problemen kwamen, niet goed gaan scoren . I hope I'm wrong...
Met de penalisatie van Colciago wint o.a. Rydell een plaatsje waardoor hij in Puebla 9 punten verzamelt ipv 8 zoals Tarquini : Tarquini is daardoor niet samen 5e maar 6e en mag zo -5kg inbrengen wat z'n gewicht op + 30kg brengt . Voor de rest zie ik geen wijzigingen . Tarquini schuift wel op in m'n pronostiek van 8 naar 6...

Bugalfa
29-06-2005, 20:59
Met de penalisatie van Colciago wint o.a. Rydell een plaatsje waardoor hij in Puebla 9 punten verzamelt ipv 8 zoals Tarquini : Tarquini is daardoor niet samen 5e maar 6e en mag zo -5kg inbrengen wat z'n gewicht op + 30kg brengt . Voor de rest zie ik geen wijzigingen . Tarquini schuift wel op in m'n pronostiek van 8 naar 6...
Bij Garcia heb ik me ook misrekend, ik dacht dat die meer dan 40pt had (= 4x5kg) maar hij heeft maar 39 dus slechts 40+15kg = 55kg . En nu zou't "zjust" moeten zijn .

auto delta
29-06-2005, 21:46
ik zou begot niet weten wie er als winaar uit de buis gaat komen maar spektakel zal er wel genoeg zijn hoop wel dat alfa romeo wint (heb vip kaarten van alfa)

Scapa
29-06-2005, 21:54
ik zou begot niet weten wie er als winaar uit de buis gaat komen maar spektakel zal er wel genoeg zijn hoop wel dat alfa romeo wint (heb vip kaarten van alfa)

Interessant :D Zou er nog iemand hier zo'n kaarten (over) hebben :p

Autofan
30-06-2005, 08:55
Ik zou nog niet eens VIP willen zijn, altijd maar op een terrasje zitten of zo en dan kan je de race minder goed volgen. Als toeschouwer kan je kiezen waar je gaat staan, vind ik persoonlijk veel beter :)

Steve
30-06-2005, 11:01
Ik zou nog niet eens VIP willen zijn, altijd maar op een terrasje zitten of zo en dan kan je de race minder goed volgen. Als toeschouwer kan je kiezen waar je gaat staan, vind ik persoonlijk veel beter :)

Je kan nog altijd gaan en staan waar je wil met VIP-kaarten, wij gebruiken deze enkel om te eten en drinken ;)

Scapa
30-06-2005, 11:53
Amai niet, liever dat dan 5 euro betalen voor een pak friet (die dan nog eens niet te eten zijn)...

Bart.Vandecavey
30-06-2005, 12:04
Amai niet, liever dat dan 5 euro betalen voor een pak friet (die dan nog eens niet te eten zijn)...

Die hamburgers zijn ook niet te eten, enkel de braadworsten vallen nog mee...

The Leader
30-06-2005, 12:38
Ja qua eten ist op Francorschamps inderdaad ni fameus daarvoor is Zolder stukken beter, heerlijke hamburgers en braadworsten. Wij eten met de 24 uur altijd in de proximus tent, een aanrader.

smiley
30-06-2005, 14:03
jah de laatste keer dat ik daar iets had gegeten was een friet met een pot zout en viese mayonaise... bah maarja als je ergens bij een vip tent ofzo kan eten.. is wel leuk !

kartboyke
30-06-2005, 16:43
Ja qua eten ist op Francorschamps inderdaad ni fameus daarvoor is Zolder stukken beter, heerlijke hamburgers en braadworsten. Wij eten met de 24 uur altijd in de proximus tent, een aanrader.

Wij eten ook steeds in de tent van proximus, niet overdreven duur en het is echt niet slecht hoor.
Natuurlijk hebben we ook onze proviand op de camping staan hé.

Autofan
30-06-2005, 22:22
Zelf eten meepakken is het beste.

Bugalfa
01-07-2005, 22:34
ik zou begot niet weten wie er als winaar uit de buis gaat komen maar spektakel zal er wel genoeg zijn hoop wel dat alfa romeo wint (heb vip kaarten van alfa)
Tof : wij Concessiehouders hebben tot nu toe niks ; vorig jaar had ik zo'n 20 VIP klanten die allemaal terug willen gaan...
In welke hoedanigheid heb je ze "bemachtigd" ?

JPMontoya
01-07-2005, 23:24
Ja qua eten ist op Francorschamps inderdaad ni fameus daarvoor is Zolder stukken beter, heerlijke hamburgers en braadworsten. Wij eten met de 24 uur altijd in de proximus tent, een aanrader.

Totaal niet ! Qua eten is Spa echt wel 100000000000000x beter. In Zolder heb je niks maar dan ook niks keus. In Spa kun je tenminste is Pasta eten.. Of een broodje...
Tijdens de WS in Zolder staat daar een Sbarro eetstandje maar dat is niet open hoe verklaar je zoiets...

Autofan
01-07-2005, 23:41
Totaal niet ! Qua eten is Spa echt wel 100000000000000x beter. In Zolder heb je niks maar dan ook niks keus.

In de Wheels heb je meer dan genoeg keus.

JPMontoya
01-07-2005, 23:42
Ik heb het wel over de standjes rond het circuit...restaurants heb je in Francorchamps dorp ook met hopen

Integra
02-07-2005, 09:08
Ik vind dat in Spa de friet/hamburgerse meestal toch minder goed zijn dan in Zolder. (neem nooit friet, meestal wel hamburger, midden in de paddock, daar zijn ze het beste :))

auto delta
02-07-2005, 12:11
Tof : wij Concessiehouders hebben tot nu toe niks ; vorig jaar had ik zo'n 20 VIP klanten die allemaal terug willen gaan...
In welke hoedanigheid heb je ze "bemachtigd" ?via ne maat van men vader die een alfa garage heeft een mijn vader heeft ook nog is 35 jaar voor alfa romeo gewerkt

Bugalfa
02-07-2005, 20:50
via ne maat van men vader die een alfa garage heeft een mijn vader heeft ook nog is 35 jaar voor alfa romeo gewerkt
Ik ga toch eens van m'n oren moeten maken bij ons vrienden... v.d importeur ; ze doen of ze van niks weten en 1 kaartje voor mezelf kopen tot daaraantoe maar 20 Vips zelf bijleggen...

dulu
03-07-2005, 16:12
In de Wheels heb je meer dan genoeg keus.


als ge een paar uur de'n tijd hebt :rolleyes:

Raceboy
03-07-2005, 21:05
on-topic graag. WTCC duren niet lang genoeg om mij honger te doen krijgen dus laten we maar over de koers zelf praten.

Bugalfa
06-07-2005, 22:09
Bij Garcia heb ik me ook misrekend, ik dacht dat die meer dan 40pt had (= 4x5kg) maar hij heeft maar 39 dus slechts 40+15kg = 55kg . En nu zou't "zjust" moeten zijn .
De strafgewichten staan nu ook op de homepagina van www.fiawttc.com
-Giovanardi 60kg : esatto
-Garcia 55kg : buon correcion vuelta dos
-Priaulx, Dirk M. & Rydell 40kg : Right, richtig, "zjüst"
-Terting 35kg : Ganz genau
-Tarquini 30kg : Dopo la penalita di Colciago rifatto esatto !
-Thompson 25kg : Bloody right again
-Farfus 20kg : brasilero perdao : 10kg unica errato !
-Jörg M. 10kg : dieser isst aber wieder glatt drauf
-Gené & Plato : Mas good

Scapa
07-07-2005, 11:54
Ik tip op Jörg Müller en... Colciago :D

Bugalfa
08-07-2005, 19:25
Je kan nog altijd gaan en staan waar je wil met VIP-kaarten, wij gebruiken deze enkel om te eten en drinken ;)
Proximus abonee kan voor max. 5pers ŕ € 50 PaddockKaart + 2 dagen eten in de tent en 1 drankbonnetje . Wetende dat een Paddock €45 kost bij ING-bank of Inno-store ben je al goedkoper af als je 1 frietje eet... Ik ga alvast reserveren als abonnee en wie geen abonnee is kan wel via een kennis ; Je moet enkel bellen met een Proximus Nr. - Naam + adres vermelden en je kan de kaarten ter plekke ophalen .

Steve
08-07-2005, 21:12
Eten? Dat geloof je toch zelf niet!

Mark
09-07-2005, 11:16
We mogen een "Pug" verwachten ;) Het Deense Peugeot Sport Engineering is van plan om de 407 zijn debuut te laten maken in het WTCC tijdens de races op Spa. Coureurs? Ayari of Helary..............let wel, het is geen fabrieksteam.

e.e.a. volgens Autosport 07-07-05

Bugalfa
12-07-2005, 19:20
Eten? Dat geloof je toch zelf niet!
idd. de vriendelijke man v.h. call-bureau bevestigde me dat je de tent in mag maar't eten is te betalen . Neemt niet weg dat je voor die € 5 extra tov inkom een goeie meerwaarde hebt én de kaarten ter plekke opgehaald kunnen worden tewijl ze anders aangetekend verzonden worden voor ... € 6 .

Bugalfa
13-07-2005, 23:56
Ayari heeft de eer de Peugeot 407 op Spa te laten debuteren .

Bugalfa
14-07-2005, 20:15
Funke vervangt Jäger in Spa op de Ford, zjuust gezien op andere thread ivm wtcc ; dat zijn al 2 nieuwe namen op de grid in Spa en opgevangen dat er een Belg gepeild heeft naar de Oregon Alfa waarmee Adam Lacko z'n tot nu toe enige independents punten heeft gescoord voor z'n switch naar de 2e Crawford Bmw .

Yannick R
14-07-2005, 22:09
Ik ga misschien ook gaan kijken. Eens gaan polsen bij onze Alfa garage :D

Bugalfa
15-07-2005, 20:21
Die zal't niet weten : ik weet enkel dat het niet om een vlaming gaat dus een waaltje aangezien de oostkantonners-piloten niet dik gezaaid zijn .

Mark
20-07-2005, 17:21
Yes, een extra training voor de WTCC op Spa tijdens de donderdag. Van 18.00 tot 18.30.............


A WTCC spokesperson said: "The teams had to pack the cars immediately after the Mexico race and didn't have any time to do what they usually do. The extra session is purely for shakedown purposes."

www.autosport-atlas.com

Bugalfa
27-07-2005, 23:58
Ik ga misschien toch 'n beetje vroeger door op weg naar Spa : 1 uurke van Westerlo naar Spa dat moet lukken behoudens file . Die Belg op Oregon ex.Lacko 156 is niks geworden : PYC had de performance maar niet the money hebben ze me ingefluisterd .

Scapa
28-07-2005, 22:58
Sponsor op de 407 van Ayari: Peugeot Belux... Dat is toch meer dan een privé initiatief.

Zanardi al een koprol gemaakt, benieuwd of hij van start gaat.

gwyllion
28-07-2005, 23:46
Foto van Peugeot 407: http://car.kak.net/bilder/wtcc/wtcc05spa05s.jpg

Bugalfa
29-07-2005, 01:04
Ik heb die BMaWay van Zanardi gezien...als ze die klaarkrijgen chapeau . Ik ben 'm wel dankbaar ik was om 18u30 pas daar(17u25 pas weggeraakt) en normaal was't gedaan maar dankzij dat "rolleke" is alles een 15" uitgelopen .
Alfa krijgt er vanaf nu 10kg bij, Seat, Ford, Chevy, Honda en Peugeot niet .
Jörg was de snelste vandaag voor Farfus, Dirk, Tarquini, Priaulx, Gené, Colciago, Rydell, Garcia, Thompson, d'Aste, Giovanardi, Nicola Larini..., 23 Ayari (Peugeot ligt nochtans goed maar waarschijnlijk de power of verhoudingen) .

Mark
29-07-2005, 12:32
Sponsor op de 407 van Ayari: Peugeot Belux... Dat is toch meer dan een privé initiatief.

Prachtige wagen, mooi geluid................en ligt als een dweil op de weg. Daar is nog veel werk aan. In Rivage zie je hem gewoon tijd verliezen.

Mark
29-07-2005, 21:32
Ik heb die BMaWay van Zanardi gezien...als ze die klaarkrijgen chapeau .

Volgens autosport-atlas.com komt Zanardi morgen niet aan de start.

Bugalfa
29-07-2005, 22:46
Zanardi rijd idd. niet ook niet morgen . Ook de Seats krijgen 10kg extra mee trouwens . Pole is voor Farfus : die was treintje aan't rijden met Tarquini en Farfus' doorkomst op de Raidillon was de indrukwekkendste die we van heel de dag gezien hebben alles bewoog Tarquini was ondertussen eraf gegaan maar Farfus heeft ongetwijfeld een goede drag meegekregen . Ook Ayari ging magistraal dwars op de Raidillon dat de Peugeot slechts 24e was lag zeker niet aan de piloot... plaatsen 2 tot 4 zijn voor Priaulx, Jörg en Dirk(Schnitzer heeft toch wel taktisch geflaterd want pas 2 minuten voor einde sessie haalden ze'r de bandenwarmers weer af dan kan je uiteraard geen chronorondje meer rondmaken) Gené op 5 zoals verwacht 1e Seat, Tarquini, Colciago !(geen 10kg voor Chevy, Honda, Ford & Peugeot), Thompson, Rydell en heavyweight Giovanardi maken de top 10 vol . Coronel is 1e privé op 14, Menu 1e Chevy op 17 en de Fords zijn blijkbaar niet zo fel geëvolueerd want ze sluiten de rij .

Roel
29-07-2005, 23:49
[QUOTE=Bugalfa]plaatsen 2 tot 4 zijn voor Priaulx, Jörg en Dirk(Schnitzer heeft toch wel taktisch geflaterd want pas 2 minuten voor einde sessie haalden ze'r de bandenwarmers weer af dan kan je uiteraard geen chronorondje meer rondmaken)


beste stuurlui staan onder aan eau rouge, uw horloge staat identiek met die van organisatie???

Bugalfa
30-07-2005, 00:16
En van de omroeper en de standklok... Ik begrijp idd. niet waarom ze niet meer tijdig voor 2 rondjes vertrokken zijn terwijl iedereen in die laatste poging verbeterde . Anderzijds zullen ze banden met slechts 2 laps op de teller hebben wat hun voor de race weer voordeel oplevert ook Gené heeft maar 2 laps met z'n bandjes de rest 7 ŕ 9, tenzij dit in 't Spawater valt . Wie't weer kan exact voorspellen mag voor mij de Lotto invullen... En idd. waarschijnlijk pakken alle 3 de BMW's (die beter wegkomen) Farfus in de start . Bedankt voor uw symphathieke formulering Roel ...

gwyllion
30-07-2005, 21:15
Ook de Seats krijgen 10kg extra mee trouwens.Die 10 kg extra nekt het hele weekend voor Seats, in combinatie met veel pech (regen en slippartijen). Geen enkel puntjes dit weekend.

D'Aste heeft dan toch niet de 2de race geworden. 3 sec straftijd gekregen omdat hij de laatste chicane volledig afgesneden heeft :o

Farfus is trouwens uit de uitslag van de 1ste race geschrapt: diskwalificatie wegens botsing met Jörg Müller.

Juha
31-07-2005, 01:11
Net gevonden op een waalse rally-site:
http://site.voila.fr/1max2photo/pics/24htest144.jpg
http://site.voila.fr/1max2photo/pics/24htest147.jpg
http://site.voila.fr/1max2photo/pics/24htest150.jpg
http://www.1max2photos.be.cx/

Bugalfa
31-07-2005, 11:00
Er zijn weer flink wat brokken gevallen en volgens mij zijn Farfus en de Müllers(vooral Jörg) er geen betere vrienden op geworden . Jörg heeft wel op't einde van race 1 z'n gat tegen Farfus gekwakt waarna deze blijven plakken is . Race 2 gaat Farfus er bij de start af dankzij een tik van Dirk die zelf op dool was, Dirk gaf in de busstop de 1e tik aan Tarquini die een kettingreactie heeft veroorzaakt . Farfus' straf is terecht maar waarom de diversiteit in straffen(Farfus geschrapt uit race 1, Jörg volgende maal 10pl. achteruit) ? Dirk was ook niet echt clean dit WE maar die blijft strafvrij...

The Interceptor
31-07-2005, 19:02
Ik stond gisteren aan de busstop tijdens de WTCC races, spektakel verzekerd, zeker in race 2 :D Eerst die Focus die over het gras spint en Gené er vol mee afneemt, waardoor dus safety. En dan toch nog één vrij rondje, en wat was dat daar allemaal seg :eek:
En hoe 'd Aste daar de overwinning mag pakken, dat begrijp ik toch niet. Hij remde niet of nauwelijks, en dan om die schuivers te ontwijken, gewoon rechtdoor de busstop afsnijden tegen een echt wel hoge snelheid. Zo kwam hij toch nog voor Giovanardi over de finish, die wel mooi de brokken wist te ontwijken zonder de piste af te snijden.

FIRE
31-07-2005, 19:05
D'Aste heeft daar de overwinning niet mogen pakken.

Trouwens het extra testwerk door Ford heeft weining geholpen, zelfs de Deens Peugeot was nog sneller. Op deze manier heeft mee doen weinig zin.

Mark
31-07-2005, 23:42
En hoe 'd Aste daar de overwinning mag pakken, dat begrijp ik toch niet. Hij remde niet of nauwelijks, en dan om die schuivers te ontwijken, gewoon rechtdoor de busstop afsnijden tegen een echt wel hoge snelheid. Zo kwam hij toch nog voor Giovanardi over de finish, die wel mooi de brokken wist te ontwijken zonder de piste af te snijden.

Toch wel een mooie crash om te zien, de straf van d'Aste lijkt me wel terecht als je de beelden terugziet. Eurosport video (http://www.eurosport.com/home/pages/v4/l0/s224/playermultimedia_lng0_rub9_spo224_ven21039.shtml)

Trouwen die andere klapper in de busstop was ook niet mis, de heertjes hebben sowieso erg pittig gereden. Het duw- en trekwerk in de laatste ronde van de eerste race vanaf La Source was er niet minder om.

Bugalfa
01-08-2005, 20:25
Ik heb de video gezet om thuis nog e.e.a. te kunnen herbekijken . Hopelijk geeft Peter Baert volgende keer weer commentaar want "Jopie" zat er weer een paar keer flagrant naast...

Raceboy
18-08-2005, 20:29
The following hearings of the International Court of Appeal will take place in Paris:

Hearings

Appeals lodged by the Automobile Club d’Italia/Commissione Sportiva Automobilistica Italiana on behalf of its licence-holder Alfa Romeo Racing Team
 against decision N. TC 04 handed down by the Stewards on 30 July 2005 concerning the car n°30 (Proteam Motorsport) – Event run from 26 to 31 July 2005 in Spa (Belgium) and counting towards the 2005 FIA World Touring Car Championship;
 against decision N. TC 08 handed down by the Stewards on 30 July 2005 concerning the cars n°2 (Alfa Romeo Racing Team), n°43 (BMW Team Deutschland) and n°5 (BMW Team Italy-Spain) – Event run from 26 to 31 July 2005 in Spa (Belgium) and counting towards the 2005 FIA World Touring Car Championship.

When

10.00 hrs for the first hearing
15.00 hrs for the second hearing
Tuesday, September 13, 2005

Where

FIA Salle du Comité,
8, place de la Concorde,
75008 Paris

Decisions

The decisions are expected on Wednesday, September 14, 2005, in the afternoon.

er komt dus blijkbaar nog een staartje aan de koers in Spa.