PDA

View Full Version : Race 4 - Gm Racing


GM RACING
27-06-2005, 11:05
We hebben een rampzalige training verricht op donderdag 23 juni.
Er was net die dag een reservering voor een Duits kampioenschap.... we konden wel trainen maar hadden geen toegang tot de paddock met de truck.
Wij moesten ons installeren daar waar normaal de slipcursus gegeven wordt! ... en dan te voet naar de toren terug enz.... en dat in een overdreven hitte.
De bedoeling was om Louisette wat bij te schaven die dag en enkele secondjes van haar tijd te pitsen. - We hadden onze passagierzetel geplaatst en waren uitgerust met intercomsysteem om dialoog met elkaar te kunnen hebben.
Er waren hooguit een tiental wagens op het circuit en het ene incident na het andere deed zich voor met telkens stopzetting van de training voor dikwijls 25 minuten welke nodig was voor afsleep.
Dit gebeurde een 5 tal keren en onze intensief bedoelde traiining viel gewoon in't water met financieel verlies voor deze training te kunnen rijden tot gevolg.
Gefrustreert stopten we rond 16 uur want d'er was ne "pipo" welke een oliespoor van zeker 1 km.(!) getrokken had en liefst op de ideale lijn (!)..... dus opladen en wegwezen maar want de piste ging zeker niet meer goed komen !!
Komt er nog bij dat Louisette bijna een beroerte opliep van de hitte en spanning.... Na 30 minuten plat liggen in de schaduw werd haar hartslag terug normaal en nam de spanning in haar linkerarm af.
Ze had toen flink de schrik erin en besloot dat eigenste moment te stoppen met racen, moest het zo warm zijn tijdens de volgende race op 10 juli zou ze het nooit 2 uren uithouden en het misschien fataal worden voor haar... Misschien gaat ze nog enkel meerijden tijdens de 10 uur race als extra piloot.
Dus ik ben in aller haasten op zoek gegaan naar een vervangende piloot en heb vandaag nieuws gehad van NICOLAS DECLERCQ welke de 3 resterende races met mij zou afwerken.
Nicolas is bekend als snelle piloot en die heeft een 2 tal jaren geleden ZTC gereden met een Golf en zijn wegens een "degout" voor veelvuldige decibel overtredingen naar de BTCS verhuist.
D'er zijn actueel ernorm veel problemen met hun Golf welke "verprutst" is door een tuner (dat kennen we ook en is nu gelukkig verleden tijd voor ons) en rijden geen enkele wedstrijd meer uit omwille van telkens enorm zware technische mankementen.
Vandaar de tijdelijke overstap naar onze wagen..... dus welkom Nicolas en we gaan er samen "lappen" op geven voor de 3 resterende races..... indien geen defecten of incidenten aan Meganeke "Podium" maar vooreerst "Pole" in de klasse 4 !
Doei
Luc
GM RACING

christophe
27-06-2005, 12:26
Ja Luc,
wij waren er ook, maar zijn om 9.30 h teruggekeerd, want wij zagen dat dit niet goed kwam, met die duitsers
Wij moeten ook nog een paar testen met onze wagens doen en wij gaan dan maar op 7 en 8 juli trainen.

Groetjes
European Formula Racing

GM RACING
27-06-2005, 13:55
Hey Christophe,
Het was echt verschrikkelijk die dag !, 3 auto's in een beginfase van brand, ééntje waar een wiel van afbrak en dan nog een Ferrari 355 welke al z'n olie vrolijk op de baan aan 't rond strooien was, en d'er zit 18 liter in dit droge cartersysteem..... ik kan het weten.
Wat zou dit gegeven hebben op de echte wedstrijd van die mannen ? .... iemand toevallig de race gezien dit weekend ??????
Eran day's met een pak meer deelnemende auto's en waaronder veel beginners is beter en met minder incidenten en tijdverlies dan die zogenaamde donderdagse (Duitse) licentiehouder training, dus pluimpje voor Eran.
Jullie waren de slimsten Christophe om tijdig te vertrekken .... wij waren er rond 12 u. dank zij een (goed betaalde) truckbestuurder (reden: ik heb geen C rijbewijs), voeg daarbij nog de inschrijving, brandstof en loonverlies voor ons beiden....
Ik durf niet meer te trainen op 7 juli wegens te dicht bij de racedatum van 10 juli......kwestie van mecaniek te sparen en het (ons voorlopig?) goed gezinde lot niet te tarten.
Toch sucses en tot ziens op 10 Juli ?
Doei
Luc
GM RACING

Thomaske
27-06-2005, 20:43
De race van de Ferrari's was saai. Er gebeurde gewoon niks. Zelfs geen inhaalacties.

Mvg

gwyllion
27-06-2005, 22:59
En Youngtimer Trophy?

GM RACING
28-06-2005, 09:16
Hey Thamaske Glpk,
Ik denk dat jij met je gedachten in Francorchamps zit met de Ferrari Days, nee, we spreken wel over één of ander Duits kampioenschap welke dit week-end plaats had in Zolder, iemand een idee wat dit was ?
Doei
Luc
GM RACING

gwyllion
28-06-2005, 12:00
ADAC Rundstreckenrennen; voornamelijk Youngtimer Trophy met een aantal support races.
http://www.youngtimer.de/index.php?id=129

Clubman
28-06-2005, 12:04
Zou het kunnen dat er een Alfa Romeo Challenge wedstrijd tussen zat ?

In welk geval ........ SHIT , gemist ! :(

Mark
28-06-2005, 13:02
Ferrari's op Zolder. Jazeker.........het was Pirelli Maranello Challenge uit Engeland. Een zeer zwak Brits clubkampioenschap.

De Alfa's kwamen uit Ollanda ;) => http://www.trofeo.nl/

Bugalfa
28-06-2005, 13:26
Het spijt me te horen dat Louisettje overweegt te stoppen . In ZTC wedstrijden is het rustiger(helaas) op de baan dan eender welke trainingsdagen . Misschien is't in de vakantiemaanden wat rustiger . Wij gaan in ieder geval 8 juli ErAn erbij nemen om 10 juli weer ZTC te doen .
Tot dan !

GM RACING
28-06-2005, 17:01
Hey Bugalfa,
Ja, Louisette stopt ermee, ze zal enkel nog deelnemen eventueel met de 10 uur race en misschien in de toekomst enkele losse trainingen rijden kwestie om haar eens uit te leven en voeling te houden met de "racekicks"
We mogen geen risico's meer nemen met haar hartstoringen welke in deze warme (zeg maar hete) omstandigheden toch heersen, voeg daarbij nog een shift van 2 uur en je kan steendood vallen voor je het weet!
Het was echt haar keuze deze beslissing.
We waren behoorlijk geschrokken van haar 30 minuten platte nodige rust, waarbij haar hart zeker de 140 slagen bereikte !
Ik persoonlijk kan goed tegen extreme warmte wegens veelvuldig nemen van zeer hete sauna's van 95° en soms iets meer, misschien ben ik een beetje "sado"? :p
Tot binnenkort ?
Luc
GM RACING

serge
28-06-2005, 17:13
Hoi Luc,
Het is inderdaad spijtig dat Louisette ermee stop. Zo verdwijnt alweer een van de weinige amazones in ZTC (en autosport algemeen). Het is natuurlijk de goede beslissing, als je gezondheid anders in gevaar komt. Het is nog maar van vorig seizoen geleden dat er effectief iemand steendood achter zijn stuur zat...
En zoals Bugalfa al zei, wij zijn er ook terug bij op 10 juli, hopelijk met wat minder problemen deze keer.
Groeten,
Serge

pudding1
29-06-2005, 16:53
Hoi Luc,

Jammer van louisette maar ze geeft er toch niet volledig de brui aan, inderdaad vreemd wat voor een effect de warmte op iemand heeft, ik heb toch ook enige twijfel voor 10 juli, wij nemen alvast geen risico en bij "Te warm" zullen we wat meer in de pist staan om te wissellen.

7 en 8 gaan we ook nog eens trainen, kwestie om te kijken of alles in orde is, kort op de race dat wel, maar het was dat of de 23e.

Groetjes en veel succes.

GM RACING
29-06-2005, 17:09
Hey Pudding1,
Ja meer pilotenwissels zou wel voorzichtig zijn bij dit warme weer.
Maar Nicolas & ik kunnen best nog wat vet en lichaamsvocht missen, vooral Nicolas (ik ben een 14 tal kilo reeds afgevallen buiten verleden jaar) dus het worden voor ieder 2 uur rijden, inmiddels is onze tankinhoud 100 L. ipv. 80 L, dus we moeten er profijt bij halen.
Voorzichtig met die training op 7 & 8 e.k. het zou zonde zijn de wedstrijd te moeten missen.
Succes en tot ziens.
Luc
GM RACING

bart VDB
29-06-2005, 21:37
Beste Luc,

Spijtig dat je vrouw ermee stopt. Maar de gezondheid komt natuurlijk op de eerste plaats.
en... van mij mag het warm zijn op 10 juli. Ben het nu al gewoon een tijdje achter het stuur te zitten in warme omstandigheden. :D (Mijn buikje heeft ook nog veel overschot en zou zeker nog wat kunnen missen).
Tot 10 juli en veel succes !!!

ICEMAN
01-07-2005, 18:33
Zeer jammer dat je vrouw ermee stopt. Maar het is te begrijpen. Een aantal jaar geleden heb ik Lieve Thiron uit haar Porsche zien strompelen (was toen ergens in Augustus). By haar scheelde het toen ook niet veel. Voor ons als marshal zal het ook lastig worden om onze aandacht erby te houden met zo een hitte. Ik ga my goed voorzien van voldoende vocht. Tot de 10de.

GM RACING
09-07-2005, 17:06
Voila,sé... we zijn er klaar voor.
Vandaag zaterdag hebben we met ons team van 3 mecano's een komplete waslijst afgewerkt en alles nagezien wat we maar konden.
Ook de benzinekoeler is "dik" in orde gekomen, eerst hadden we een daling van de benzinedruk, dit is ook opgelost en we hebben nu zelfs een verhoging van 0,5 bar bijgevonden !
Dus, morgen starten we met Nicolas Declercq als 2 de piloot, in de plaats van Louisetteken... hopelijk heeft ze geen heimwee of spijt.
In elk geval zal het (waarschijnlijk) een warme dag worden, dus toch beter geen risico's nemen voor haar gezondheid.
Tot morgen iedereen, en als we geen pannes hebben....kunnen we hoog scoren ....maar laat ons de "beer niet villen voor we het vel geschoten hebben" of zoiets in dien aard.
Doei
Luc
GM RACING

ICEMAN
09-07-2005, 19:35
Veel succes voor morgen Luc.

Pat
09-07-2005, 22:20
Laat ze een poepje ruiken !

Ik zie je morgen, Luc.

GM RACING
11-07-2005, 12:22
We waren er klaar voor dank zij de goede voorbereiding tijdens onze zaterdagse werksessie, 1 enkel punt van twijfel.... ging de koppeling het houden? we hadden niet de moeite gedaan de motor uit te bouwen om deze te controleren.
De trainingen verliepen niet volgens m'n wens maar dit was te wijten aan de hoge temperaturen en de minder goede (oude) banden. - de wagen had duidelijk overstuur, dit was waarschijnlijk ook te wijten aan het weinig gewicht aan benzine welke we aan boord hadden.
M'n teamgenoot klopte me met 1/10 de seconde voor de chrono en ik vond het héél tof dat we elkaars gelijken waren.... dan liggen de mogelijkheden open !
Ik nam de start en die was tamelijk hitsig ( sportief en zonder incidenten) met de Golf van Adriaansens en met de Audi TT, ik kon er voorbij komen.
Toen zag ik enkele ronden later op een tiental meter van mij éénklaps de regerende Golf van Buytaerd/van Rompay.
Als een "rode lap voor een stier" begon ik de achtervolging en het ging haasje over en treintje gedurende meer dan 1u40 (!), dit was ook gedeeltelijk de bedoeling want het is gemakkelijker van soms 2de te rijden dan eerste. (je moet niet in je spiegels kijken)
Terloops gesproken.... wat een hitte die dag, ik vermoed zo'n 60° in de wagen en bovendien kwamen beperkte hoeveelheid uitlaatgassen binnen.
Na m'n shift van 2 uur kwam ik (kapot) binnen 1 ste in de klasse en 6 de plaats algemeen en Nicolas Declerck nam het stuur over voor de resterende 2 uur.
Toen heeft misschien ons team de cruciale fout gemaakt van geen verse banden te leggen.... toen ze me enkele ronden tevoor vroegen via de radio hoe de staat van de banden waren antwoorde ik dat deze nog op dit moment goed waren.....
Nicolas kloeg dan ook over de steeds minder goede wegligging van de wagen en smeekte om andere banden te krijgen.
Wij konden dit helaas niet toestaan want een berekening bracht aan het licht dat we 2 ronden voorlagen op de 3 de..... met een bandenwissel ging dit erom spannen, zodoende moest Nicolas op z'n tanden bijten en trachten uit te rijden zo goed als mogelijk.
Als overmaat van ramp kregen we radiobericht dat z'n zetelsteun (uit aluminium) begon door te kraken, enkele radioberichten verder waren er al 3 steunpunten doorgekraakt en was verder "normaal " rijden onmogelijk geworden !
Onze 2de plaats kwam niet meer in gevaar maar in de algemene rangschikking zakten van een 7 tot een 12 de plaats.... jammer voor de extra puntjes welke we goed konden gebruiken om een beetje op te klimmen in het klassement wegens 2 verknoeide races op de vier.
Toch houden we er een goed gevoel van over met (terug) een behaalde 2 de plaats en kijken vol verwachting uit naar Francorchamps, dit circuit is het lievelingscircuit van mij en Nicolas... dus dit kan wat worden !
Binnenkort veel nieuwe foto's op onze site met ook video beelden van het ongeval tussen de Clio en de Honda welke onze fotograaf en filmer Alain perfect op beeld heeft gevat.
(ik laat het wel weten op deze thread wanneer die beelden te bekijken zijn en ook waar.)
Doei
Luc
GM RACING

RaptuningGirl
11-07-2005, 12:32
Dikke proficiat!!!
T was een geweldige race :)

Bugalfa
11-07-2005, 20:21
Louisetteke zag er na afloop idd. frisser uit dan gij Luc... Als't 'n troost mag wezen ik ben ooit nog erger geroosterd : 2001 24u met de Marcos vanonder't mos... : tussen m'n 1e en laatste meters lag 10u waarvan 6 achter't stuur ; cijfers 35° in de schaduw, 80° in de Marcos, 10Liter water gedronken, 1kg pasta gefret, 4kg afgevallen, 2e graads brandwonden dankzij contact met v.baktunnel (na 12u race uitgevallen met...overhitte v.bak(tandwiel gesmolten !) en 1,5 maand met krukken . Van Samangskes hebben betere maatregelen voor hitte-afvoer maar't blijft 'n Marcos en da's heet !

ICEMAN
12-07-2005, 01:38
Luc dit was een schitterende wedstrijd! Ik heb ongeloofelijk genoten van het duel tussen uw Méganeke & het Golfke. Jammer dat dit niet beloond werd met de overwinning. Maar volgende keer beter. Op naar Spa & geeft der een lap op! :gas: Véél succes.

GM RACING
12-07-2005, 09:16
Hey Bugalfa,
Inderdaad volgens je beschrijvingen moet dit de hel geweest zijn:
M'n vader zaliger zei altijd als ik me erg pijn deed: " jongen, dit zijn de momenten dat je het voeld dat je leeft" waarheid, niet ??? :p
Ps: de daklanding Alfa zal er aan komen op m'n site..... ik verwittig wel op deze thead.

Hey Iceman,
Bedankt, heb er ook van genoten.... maar 't was lastig, het Golfje heeft duidelijk meer koppel op lage toeren, ik heb dan het voordeel dat m'n motor kan doortrekken tot 8400 rpm (wat ik zo weinig mogelijk gedaan heb...) ik heb me eerder beperkt tot ongeveer 7600 à 7700 rpm.

Doei
Luc

GM RACING
15-07-2005, 13:53
Zoals afgesproken vandaag vrijdag 15/07 staan de videofilmkes reeds op onze site.
Daarin treffen jullie het fragment van ongeval HONDA klasse 4 / CLIO klasse 4.
De foto's proberen we vandaag nog erop te krijgen maar 't zal erom spannen wegens laatste werkdag voor groot verlof... we proberen.
Op de foto's een tweetal kiekjes van daklanding Alfa / Bugalfa met stof en al. zie: www.garden-machinery.com klik dan: racing
Doei
Luc
GM RACING

yannick88
15-07-2005, 14:32
Zoals afgesproken vandaag vrijdag 15/07 staan de videofilmkes reeds op onze site.
Daarin treffen jullie het fragment van ongeval HONDA klasse 4 / CLIO klasse 4.
De foto's proberen we vandaag nog erop te krijgen maar 't zal erom spannen wegens laatste werkdag voor groot verlof... we proberen.
Op de foto's een tweetal kiekjes van daklanding Alfa / Bugalfa met stof en al. zie: www.garden-machinery.com klik dan: racing
Doei
Luc
GM RACING

Hallo Luc het bestand gaat niet open ?
Wat doe ik fout

Mvg

ZTCfan
15-07-2005, 14:36
Fantastische filmkes GM racing!!!

grtz

GM RACING
15-07-2005, 14:46
Hey Yannick88,
Hoe is't man ? ik hoop niet te veel schade en werk aan Honda. (dit wens ik uiteraard ook toe aan de Clio bestuurders, o.a. B. VDB)
De site zou normaal goed moeten gaan.... heb nog een controleke gedaan. zie eventueel geplaatste link "quick time movie player" welke je kan downloaden.
Anders weet ik het ook niet, hoor....'k ben zo gene grote computer "nerd'.
Zal waarschijnlijk aan jouw computer liggen (hmm. onvoorzichtige uitlspraak van mij, misschien heb je het beste en laatste nieuw model met alle toeters en bellen erop!
:cool:
Doei
Luc
GM RACING

Selespeed
15-07-2005, 15:01
Hallo Luc het bestand gaat niet open ?
Wat doe ik fout

Mvg

Probeer je het bestand te openen in MediaPlayer?
Dit zal inderdaad niet lukken, even QuickTime downloaden en je kan genieten.

GM RACING
15-07-2005, 15:01
Hey Ztcfan,
Ja, ze zijn goed gelukt vind ik ook, mag ze helaas niet te lang maken anders wordt het te zwaar op op te laden.
Doei
Luc
GM RACING

bart VDB
15-07-2005, 21:48
Proficiat Luc en het ganse team.

Een zeer mooie prestatie en al jullie werk begint nu eindelijk z'n vruchten af te werpen. Het mag gezegd zijnde. De Megane ging loeihard.
En geen bandenwissel kunnen doorvoeren omdat de derde toen toch nog steeds op de loer lag. Dat was ik totdat ... .

NB: Een beetje laat maar ik ben een paar dagjes op verlof geweest.

Groetjes

Bart Van den Broeck

GM RACING
16-07-2005, 11:25
Hey Bart,
Inderdaad, 't ongeval kwam uit een onverwachte hoek.
Ik moet onpartijdig zijn maar het minste wat die kerel had moeten doen was toch efkes tot bij u komen om te vragen of alles ok. was met jou, maar 't was duidelijk "njet". (vandaar dat ik niet in het stukje film geknipt heb en het integraal wou tonen.)
Dat "soortje" vind je in't dagelijkse leven met hopen helaas.... ikke en de rest kan de pot op....
:(
Doei
Luc
GM RACING

Mark
16-07-2005, 16:00
Hey Bart,
Ik moet onpartijdig zijn maar het minste wat die kerel had moeten doen was toch efkes tot bij u komen om te vragen of alles ok. was met jou, maar 't was duidelijk "njet". (vandaar dat ik niet in het stukje film geknipt heb en het integraal wou tonen.)


De Civic-piloot is uitgestapt en meteen richting de muur gelopen. Toen Bart VDB uit de auto kwam is de piloot van de Civic naar hem toe gegaan om zij verontschuldigingen aan te bieden.................voor wat het waard is. Het excuss was "Geen remmen" maar na bestudering van de beelden houd ik het toch op " Veel te laat remmen" ;)

Chauffeur
16-07-2005, 16:49
Wij hebben de beelden nu ongeveer 20 keer bekeken, en zonet op groot scherm. Hij hangt mooi achter de Clio, als je de beelden vertraagd zie je dan rook uit het linkervoorwiel komen van te remmen, ipv van rechtdoor te gaan wil hij dan in een camikase poging de Clio nemen en als hij ziet dat hij er niet meer gaat komen kiest hij gewoon de simpelste weg. Bij traag weergeven van de beelden zie je dat de wielen constant geblokeerd zijn. Dat van die problemen aan de remmen is dus een pure leugen. Of hij was gewoon te laat in de remzone of hij wou gewoon rammen.
Clio is voor de vuilbak, alles geplooid. Via het team kregen we een njet om contact te zoeken met de piloot.
Komt daarbij dat we 0 punten krijgen terwijl artikel 123 van het reglement zegt dat je 70% van de afgelegde weg moet rijden van de wagen die wint in jouw klasse. 0 punten ipv 12 waar we recht op hebben.???
Of we nog gaan rijden ....? Gewoon droogweg een "we hadden geen remmen" en dan deze beelden zien, ik heb het er zeer moeilijk mee.
Een raceincident? Een zwak moment? Een falen van de piloot? Een mi inschatting? Kan je hier als team iets tegen ondernemen of moet je dit gewoon zo laten?

pascual
16-07-2005, 18:37
Wij hebben de beelden nu ongeveer 20 keer bekeken, en zonet op groot scherm. Hij hangt mooi achter de Clio, als je de beelden vertraagd zie je dan rook uit het linkervoorwiel komen van te remmen, ipv van rechtdoor te gaan wil hij dan in een camikase poging de Clio nemen en als hij ziet dat hij er niet meer gaat komen kiest hij gewoon de simpelste weg. Bij traag weergeven van de beelden zie je dat de wielen constant geblokeerd zijn. Dat van die problemen aan de remmen is dus een pure leugen. Of hij was gewoon te laat in de remzone of hij wou gewoon rammen.
Clio is voor de vuilbak, alles geplooid. Via het team kregen we een njet om contact te zoeken met de piloot.
Komt daarbij dat we 0 punten krijgen terwijl artikel 123 van het reglement zegt dat je 70% van de afgelegde weg moet rijden van de wagen die wint in jouw klasse. 0 punten ipv 12 waar we recht op hebben.???
Of we nog gaan rijden ....? Gewoon droogweg een "we hadden geen remmen" en dan deze beelden zien, ik heb het er zeer moeilijk mee.
Een raceincident? Een zwak moment? Een falen van de piloot? Een mi inschatting? Kan je hier als team iets tegen ondernemen of moet je dit gewoon zo laten?

Tja ook dat is autosport hé! Hebben wij ook meegemaakt in de 2 laatste wedstrijden te Spa (met de mini challenge), onze wagen was vd laatste plaats naar de 3e terug gekomen en plots Gunther Raus in de source knal gedaan en de wedstrijd ervoor was het door teammaat Jacobs. Onze wagen is ook steeds gemaakt! Natuurlijk een mini is geen clio.

Wat die wagen betreft (die clio), zovlug is een wagen nu ook niet voor de vuilbak, anders mag je hem in mijne vuilbak komen brengen. Heb de clio nog gezien, kan zeker nog gebruikt worden, natuurlijk zijn er veel kosten aan. En dat is altijd spijtig zeker als het je fout niet is.

Hoppa
17-07-2005, 13:38
Komt daarbij dat we 0 punten krijgen terwijl artikel 123 van het reglement zegt dat je 70% van de afgelegde weg moet rijden van de wagen die wint in jouw klasse. 0 punten ipv 12 waar we recht op hebben.???


toch even iets recht zetten: 70% van 125 is 87,5. Jullie zijn daar jammer genoeg niet aan geraakt( ik dacht 84 ronden gereden), dus ook geen punten.

Chauffeur
17-07-2005, 21:34
toch even iets recht zetten: 70% van 125 is 87,5. Jullie zijn daar jammer genoeg niet aan geraakt( ik dacht 84 ronden gereden), dus ook geen punten.

Juist, dju das pech. Als het 4 ronden later gebeurd hebben we toch nog iets. :) We gaan op zoek naar een nieuwe kas voor de Clio en dan alles overbouwen. Achteras, vering en ophanging achteraan dienen we te vervangen.