PDA

View Full Version : Aldi PC is wel degelijk een koopje


Ferrari Forever
29-11-2001, 22:09
Eindelijk ben ik nog eens op het net en wel omdat ik gisteren ook zo'n 'minderwaardige' Aldi PC heb gekocht.
Airco, ik heb inderdaad 4 maand geleden mijn pc gekocht bij een gereputeerde computerhandelaar met 20 jaar ervaring en waarover ik niets dan goed gehoord had. Mijn hele systeem bestond enkel uit merkonderdelen (asus moederbord, pentium 4, pacer geheugen, hercules geforce ultra,... noem maar op). Op die 4 maand tijd ben ik, zonder overdrijven, op zijn minst 30 keer teruggegaan naar de computerwinkel, omdat mijn beeld bij zowat elk spel dat ik trachtte te spelen vastliep. Ik heb zowat alle besturringssystemen zien installeren op mijn systeem, en vrijwel elk onderdeel is vervangen. Uiteindelijk was ik het zo zat dat ik op een dag die winkel binnengestapt ben en mijn geld teruggeeist (en gekregen) heb. Tot zover dus jouw stelling dat je maar beter bij een computerwinkel kan kopen omdat je dan zogezegd een betere service zou krijgen. Mijn PC is soms 3 weken binnengeweest en dan nog waren ze geen stap verder, sterker nog, ze hadden er nog niet eens naar gekeken. En dat was dan dus een gereputeerde firma met 20 jaar ervaring. Wat nu betreft die Aldi PC : In iedere objectieve review komt die PC qua prijs kwaliteit als ONKLOPBAAR naar voren. Ik kan je garanderen dat je voor 52000 fr in heel Belgie geen systeem kan vinden dat zelfs maar in de buurt komt.
Slechte service ? 2 jaar garantie met HERSTELLING AAN HUIS. Ik kan weinig computerwinkels die die garantie kunnen bieden. En dat dat geen loze beloften zijn ken ik van mensen die in het verleden al een pc gekocht hebben bij de ALDI.
Minderwaardige onderdelen ? Neem het krantje van de Aldi er eens bij (of kijk eens op hun website) en maak eens het optelsommetje van wat je voor die onderdelen bij de gemiddelde computerhandelaar zou betalen (op het werk hebben wij dat trouwens gedaan en wij kwamen uit op een verschil van 28.000 fr). Let gewoon eens op de details : ze hadden netzogoed een muis van 200fr bij het systeem kunnen stoppen , maar wat krijg je ? een Microsoft Wheelmouse , en die zijn toch niet van de goedkoopste, me dunkt, net zoals die sony writer.
Trouwens, mocht het je interesseren, bij de Benchmark2001 van madonion haal ik een score van 6533 en dat met mijn zogenaamd 'trage' geheugen.
Hou dus alsjeblief op met dat snobistische gedoe en accept it : " dit is wel degelijk een super pc voor zéér weinig geld".

Oneliner
29-11-2001, 22:30
Ik kan je garanderen dat je voor 52000 fr in heel Belgie geen systeem kan vinden dat zelfs maar in de buurt komt.


Ik kan u garandere dat dat wel zo is, maarkom...

Die pc van aldi is wel TOP voor huis tuin keuken gebruik, maar ik riskeer et niet om daarop al mijn belangrijkste gegevens te zetten.

En geloof, qua aldi pc's kannek spreken uit ervaring(en), tenzij ze hard verbeterd, is da dus boucht.

Maar van deze pc van aldi, hebbek eigenlijk nog geen klachten gehad...

Ferrari Forever
29-11-2001, 22:44
ik vraag me toch echt af waarop jij je baseert dat die pc's 'boucht' zijn ? Op de stelling ' ze worden verkocht in de ALDI , dus het zal wel brol zijn ?"
Als je ooit zo'n pc in je handen zou krijgen doe dan zoals ik en haal er gewoon de kap eens af. Dan kun je met je eigen ogen vaststellen dat wat er inzit niet bepaald brol is en dat de afwerking tot in de puntjes verzorgd is.
En believe me, ik gebruik mijn PC echt niet enkel voor huis tuin en keuken gebruik. F1rc2000 heb ik zonet gespeeld in een resolutie van 1600 op 1200 en alles verliep super maar dan ook supervlotjes.

Bart.Vandecavey
29-11-2001, 22:52
Ik heb nog nooit gehoord dat Aldi PC's bucht zijn wel het tegenovergestelde.

Ik heb eens een test gelezen van een ALDI PC waar ze een prijsvergelijking maakten.

Er was inderdaad een groot prijsverschil.

Hoe komt dit: Aldi koopt stukken in het groot aan, deze worden door de fabrikanten van een andere naam voorzien.

Zie eveneens verschil tussen LEO waffers en OLE.

airco
29-11-2001, 23:07
ok, ik ga niet alle PC-winkels verdedigen he!! der zitten ook prutsers tussen!! En zelfs in de beste winkels kan er eens een slecht component voorkomen!!

Ik spreek met de ervaring dat ik er mee heb qua herstelling, en dat was gene vette dan!!

Eigenlijk heb ik zowat dezelfde mening als Oneliner- , en mijn mening doet er uiteindelijk vrij weinig toe!!!

Als jij tevreden bent met je PC, zoveelste beter!!! Iedereen gelukkig zou ik zo zeggen!! Zeker na Parodieën die jij hebt meegemaakt met je vorige PC!!!

Ik wou enkel aangeven dat Het Wonder waar sommigen in de andere thread hierover hadden wat overdreven is!!! In volle furie over de negatieve ervaringen die ik met PC's van Aldi heb zal ik het plaatje wat overdreven hebben in de andere richting!! De waarheid zal waarschijnlijk ergens in het midden liggen!!!

En zoals ik al zei, als jij er tevreden mee bent, en ik ben tevreden met mijn PC, iedereen tevreden dan!!

airco

airco
29-11-2001, 23:09
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik heb nog nooit gehoord dat Aldi PC's bucht zijn wel het tegenovergestelde.

Ik heb eens een test gelezen van een ALDI PC waar ze een prijsvergelijking maakten.

Er was inderdaad een groot prijsverschil.

Hoe komt dit: Aldi koopt stukken in het groot aan, deze worden door de fabrikanten van een andere naam voorzien.

Zie eveneens verschil tussen LEO waffers en OLE.

ivm met het prijsverschil, zie anderen thread hierover!!! Daar heb ik een aantal andere alternatieven gepost!!

airco

Oneliner
29-11-2001, 23:14
Originally posted by Ferrari Forever
ik vraag me toch echt af waarop jij je baseert dat die pc's 'boucht' zijn ? Op de stelling ' ze worden verkocht in de ALDI , dus het zal wel brol zijn ?"
Als je ooit zo'n pc in je handen zou krijgen doe dan zoals ik en haal er gewoon de kap eens af. Dan kun je met je eigen ogen vaststellen dat wat er inzit niet bepaald brol is en dat de afwerking tot in de puntjes verzorgd is.
En believe me, ik gebruik mijn PC echt niet enkel voor huis tuin en keuken gebruik. F1rc2000 heb ik zonet gespeeld in een resolutie van 1600 op 1200 en alles verliep super maar dan ook supervlotjes.

Ik baseer mij op et fijt dat wij thuis ne pc winkel hebben.
2 mensen bij ons int straat hebben aldi pc, alle 2 hebben ze al bij ons binne gestaan.
Allen hadden ze beperkte pci slots, gene usb uiitgangen enz enz enz, + nen hoop software probleme.

Zo wast het.
Ik zeg er toch bij dat ik van deze nog nix slechts heb gehoord...

Finish
29-11-2001, 23:26
Mja, ik had vroeger zo'n P3 667 ( nu reeds compleet uitgebouwd zodat er enkel nog de harde schijf van overschiet, maar allez :D )

Een midi-towertje waar alles best netjes inzat.
Enkel zijn die dingen niet echt geschikt voor de 'hobbyist' die zijn pc van tijd tot tijd uitbouwt.

In ieder geval, die nieuwe aldi-pc lijkt me nog altijd best okay, zelfs al wordt hij zo 'afgebroken', toch vind ik het een superbak voor een serieus redelijke prijs, en ik denk dat je bij bekende computerwinkels voor minder een pak duurder betaalt.

De onderdelen zijn, zoals Ferrari Forever zegt, van net dezelfde fabricatie als diegene die je in pakweg een Exell of Vobis kan vinden, dus daar zal het ook al niet aan liggen.
Het grote probleem is gewoon dat de naam 'aldi' er op kleeft.
Dat wordt nu eenmaal altijd geassocieerd met inferieur.
En toegegeven, zo'n fijne winkel vind ik aldi nu ook weer niet, maar zal mij dat een zaak wezen moest ik er zo'n koopjes kunnen doen.

Anyway :D

Finish
29-11-2001, 23:36
Allen hadden ze beperkte pci slots, gene usb uiitgangen enz enz enz, + nen hoop software probleme.

w0000t, geen USB-uitgangen ?
Dat vind ik op z'n minst gezegd toch wreed raar, want de laatste aldi-pc's hebben er allemaal minstens 2...
Beperkte PCI-slots: nogal wiedes als het een kleine kast is met dito moederbord, en toen ik dat P3 moederbord had, had ik toch geen gebrek aan PCI's.
En Software problemen is natuurlijk enkel te danken aan het feit dat de mensen die ermee knoeien er weinig tot niets van afweten. De software die namelijk op die pc's staat is allemaal mooi voorgeinstalleerd, een windows-systeem (dat crasht van nature natuurlijk wel eens)

No offence enzo, maar ik kan er gewoon niet aan uit dat een PC die bestaat uit dezelfde merkonderdelen dan een andere pc, plots zo slecht is. In het geval van Oneliner begrijp ik dat wel, die probeert z'n vaders computerzaak te verdedigen door de concurrentie te kleineren :D :D (j/k)

Voor een beke meer info over alle aldi-pc's tot nu toe:
http://www.gsc.be/

daar kan je bijvoorbeeld ook onder 'drivers' driverupdates vinden voor die bakken...

Oneliner
29-11-2001, 23:41
ja vollenbak, BPC rules :)

mnee serieus, die van die usb poorten, das al ettelijke jaren geleden zenne, maar twas idd vrij merkwaardig dat er der daar geen opzate.

swat,

ALDI heeft goede prijs-kwaliteit pc, en close thread???

Finish
30-11-2001, 00:13
lol ;)

Rrubinio
30-11-2001, 23:01
Helaas is het gemiddelde aldi-publiek niet slimmer om door te hebben dat hier zware addertjes onder het gras zitten!!

Neen, mijn PC komt niet van de Aldi.
Neen, ik werk daar niet.
Neen, ik heb ook geen aandelen in Aldi nog in GL.

En toch vind ik het straf dan je iemand veroordeeld alleen maar omdat hij zijn PC in de Aldi zou gekocht hebben of zou willen kopen.
:confused: Iemand voor dom of niet slimmer aanzien alleen maar op basis van zijn koop gedrag, verteld eigenlijk meer over u dan over de Aldi consument.

:confused: Ik ga mij dan ook nog eens goed bedenken of ik mij niet ga distantiëren van dit forum.

Ronald

airco
01-12-2001, 02:35
tsjeeeeeeez jom, persoonlijke aanvallen ofzow:confused:

als je citeert, citeer dan alles op zijn minst in de context!!

Heb al lang aangegeven in beide threads waarop ik doelde!! Heb ook al aangegeven dat mijn uitdrukking niet zo geweldig was, maar om daarom in 2 threads dezelfde reply daarover te gaan verspreiden!!!

als dan elk woordje en zinnetje dat gezegd wordt zo hard moet geinterpreteerd worden, en erger moet voorgesteld worden dan het eigenlijk bedoelt is, dan kan je in iedere reply wel iets uithalen dat je tegen die persoon kan gebruiken!!!

De essentie van mijn verhaal is dat het heus zo geen superkoopjes zijn als het blijken te zijn!! Wat jij er van wil maken, is jouw zaak!!

airco