PDA

View Full Version : Eran Racing : 8 Juli


A.J.
06-07-2005, 01:53
Vrijdag is het weer zover.
Het aantal nieuwelingen is wat minder dan vorige keer, net als het aantal vrije rijders.
Benieuwd wat het weer zal geven.
Daarstraks gaf men aan dat het wel eens nat kan beginnen maar met zon eindigen. We zien wel.
Kan ik eindelijk de Skyline eens op het circuit zetten :gas:

wie komt er nog?

Kris Nitro
06-07-2005, 09:39
Ik kom zeker kijken & als het een beetje droog is, zeker rijden.

Kris

Rohrl-fan
06-07-2005, 10:54
Ik haal mijn Hondake ook uit de garage.

Ik hoop alleen dat het weer echt wel gaat meevallen. Op weeronline.be geven ze in Zolder onweer voor de namiddag en avond. :(

Geef toe, het zou ironisch zijn: tot nu toe het hele jaar geen regen op de Eran-dagen (zelfs niet in Francorchamps!), en dan zal het in de zomer weer eens nat zijn! Wat een fantastisch land is België toch, hé. :applaus:

In alle geval,
tot vrijdag! :bye:

loe
06-07-2005, 11:02
Ubie en ik komen zeker ook af...


eerste keer EVOVIII en M uitlaten...

ben is benieuwd...

:eek:

roovers-racing
06-07-2005, 12:04
Wij komen zeker ook met onze E30 325i.

mvg Giovanni :) :) :)

pseypen
06-07-2005, 15:15
Hallo iedereen,

ik heb net een Fiat Coupé 2.0L turbo 16V gekocht.
Is dit een goede wagen om op circuit te rijden ?
Spijtig genoeg zullen de papieren slechts begin volgende week klaar zijn :-(
Ik had er nochtans graag bij geweest !!

Mvg,
Pascal

Remy
06-07-2005, 16:55
Yep,

Van de partij tijdens het vrije rijden! :cool: En hopende op een droge baan...

See you in Zolder! :gas:

M-jo
06-07-2005, 17:03
Ik kom met de M3 E36 wit , overlangs M-striping .
Droog weer : doen we de paddock ( driften ).
Bij regen : Yeeeaaaah , dan gaan we de baan op !

A.J.
06-07-2005, 19:49
Hallo iedereen,

ik heb net een Fiat Coupé 2.0L turbo 16V gekocht.
Is dit een goede wagen om op circuit te rijden ?
Spijtig genoeg zullen de papieren slechts begin volgende week klaar zijn :-(
Ik had er nochtans graag bij geweest !!

Mvg,
Pascal

geen papieren nodig op circuit

snelheid maakt wagen genoeg. Er zijn enkele vaste klanten met een Fiat Coupe

Yannick R
06-07-2005, 20:07
Hallo iedereen,

ik heb net een Fiat Coupé 2.0L turbo 16V gekocht.
Is dit een goede wagen om op circuit te rijden ?
Spijtig genoeg zullen de papieren slechts begin volgende week klaar zijn :-(
Ik had er nochtans graag bij geweest !!

Mvg,
Pascal

Nice, tis toch niet die van BBC-italian cars ? :p
Die had ik een beetje op't oog, maar ik zie net dat hij verkocht is.

En Andy, mag je ter plekke betalen voor het vrij rijden ?
Mss dat ik dan nog eens afkom :p ('t enige wat me wat tegenhoud is dat men GTI wat tekort komt)

E30 Racing
06-07-2005, 20:24
Ik kan er helaas niet bij zijn vrijdag... :( :( :(
Zal dus voor de volgende keer zijn!

Amuseer jullie! :p

A.J.
06-07-2005, 21:06
En Andy, mag je ter plekke betalen voor het vrij rijden ?
Mss dat ik dan nog eens afkom :p ('t enige wat me wat tegenhoud is dat men GTI wat tekort komt)

je mag ter plekke betalen.
Ze voorspellen wisselvallig weer dus dan zijn pk's niet zo belangrijk

Bugalfa
06-07-2005, 21:42
Hallo iedereen,

ik heb net een Fiat Coupé 2.0L turbo 16V gekocht.
Is dit een goede wagen om op circuit te rijden ?
Spijtig genoeg zullen de papieren slechts begin volgende week klaar zijn :-(
Ik had er nochtans graag bij geweest !!

Mvg,
Pascal
Is niks mis mee ; enkel gietijzeren blok de tijd geven om op te warmen en af te koelen . Heeft die ook 4-zuiger brembo klauwen en 305mm schijven zoals de 2.0 turbo 20v ? In dat geval zorg voor Pagid Rs 4-2(blauwe) remblokken vooraan (code 1408r) .
Op circuit zijn die papieren niet echt nodig...

Bugalfa
06-07-2005, 21:46
Serge, Jan en ik zullen er zijn en de 156 2.0ts challenge(2.5v6 is voor later) brengen we ook al mee zodat alles voor zondag klaar is en onze nieuwe piloten Philippe Broodcoren en Jef Verhulst alvast kunnen wennen . (Yep : ik rijd zelf niet zondag...)

Yannick R
06-07-2005, 22:32
je mag ter plekke betalen.
Ze voorspellen wisselvallig weer dus dan zijn pk's niet zo belangrijk

mja dat wel mss :D. Kheb toch goeie regenbanden (en redelijk goeie 'droog'banden) nu (Pirelli P5000). Kheb ze eens getest als het kletsnat was zoals gisteren en ze zijn goedgekeurd :p

rappe106
07-07-2005, 08:33
Hallo

ik zal ook van de partij zijn. waarschijnlijk tussen 5 en 6.
ik zit alleen met een banden dilemma. zou ik mijn 'nieuwe' brede(195) bridgestone potenzas opleggen of mijn 'zwaar' versleten smalle(165) michelin pilots? ik verwacht redelijk wat nattigheid.

tot morgen

Yannick R
07-07-2005, 11:33
Hallo

ik zal ook van de partij zijn. waarschijnlijk tussen 5 en 6.
ik zit alleen met een banden dilemma. zou ik mijn 'nieuwe' brede(195) bridgestone potenzas opleggen of mijn 'zwaar' versleten smalle(165) michelin pilots? ik verwacht redelijk wat nattigheid.

tot morgen

Ik vind Michelin Pilots toch niet bijster goed zoals velen zeggen. Dus doe maar de potenzas ;)

Kris Nitro
07-07-2005, 11:50
In een of ander magazine heb ik eens gelezen in een vergelijkende test met verschillende prestatiebanden dat de Bridgestone Potenza RE 050 zeer goed is in't nat.

Clubman
07-07-2005, 14:07
Had graag gekomen , maar wat weinig verlofdagen en overuren over !

En Té dicht op Zondag, nog veel te veel te doen aan de kar.
Bovendien wil ik hem zeker heel houden !

Zou toch zondag graag wat nattigheid zien , da's de enige manier om die verrekte Beemers te pakken !

Kris Nitro
07-07-2005, 18:07
@ A.J.

Deze namiddag eens gaan kijken (en natuurlijk een pintje drinken in de Wheels).

Naar 't schijnt gaat zo'n Skyline als een TGV-... ;)

A.J.
07-07-2005, 18:51
@ A.J.

Deze namiddag eens gaan kijken (en natuurlijk een pintje drinken in de Wheels).

Naar 't schijnt gaat zo'n Skyline als een TGV-... ;)

we proberen op het goede spoor te blijven :D

Kris Nitro
07-07-2005, 19:49
Ik doelde op je nummerplaat.

A.J.
07-07-2005, 20:12
ik ook : spoor - tgv

snap je?

Kris Nitro
07-07-2005, 22:29
Ik hoop in ieder geval dat ik morgen op 't goede spoor kan blijven. (niet dat ik al iets voorgehad heb)

't Is altijd plezant om met dezelfde auto terug naar huis te rijden.

tot morgen

Kris

IlPrincipal
07-07-2005, 23:01
Ik zit met bijna kletskoppen vooraan. Mijne bandenman had zogezegd Bridgestone potenza's voor de Porsche vooraan besteld maar toen ik woensdag belde moest dat dus nog gebeuren :mad: . Dus als het regent blijf ik van het circuit :confused: . Ik kom zeker kijken en als er een droog spoor ligt duik ik de wheels binnen om te betalen :applaus: .

pascual
07-07-2005, 23:43
Ik vind Michelin Pilots toch niet bijster goed zoals velen zeggen. Dus doe maar de potenzas ;)

Hallo Yannick! Wij komen alvast met de Yaris rijden, als je wil kom enkel rondjes rijden hé.

De 2e Yaris (de witte ex Meert) komt misschien ook mee, maar de piloot was vandaag nog ziek, wij zien morgen wel!

M.v.g.,

Pascual.

pascual
07-07-2005, 23:46
Haja bijna vergeten, wij zijn er met de BMW Compact van het HRT team ook!

lotuzzz
08-07-2005, 11:27
Ik kom ook eens even een kijkje nemen, nu het es niet samenvalt met de les!
Hoop de Skyline in actie te zien, woooow!

ubie
08-07-2005, 12:17
Wij komen ook ... beetje filmen en paar rondjes doen in de evo want die is nu uit rodage ...

Andy zal ik wa footage van de skyline doen?

tot sebiet
Filip

Kris Nitro
08-07-2005, 19:25
A.J.,

Verklaar u nader;

Wij hebben geen Skyline gezien op het circuit. Hij stond wel geparkeerd waar ze aan't driften waren & daarna hebt ge hem verstopt.

A.J.
08-07-2005, 21:29
heb tijdens de voormiddag wat gereden.
zo'n dag organiseren neemt toch wel wat tijd in beslag. Ik moet steeds in contact staan met de veiligheidsdiensten en zowel op het circuit als de driftplein toezicht houden. Daarom heb ik na de middag niet gereden.
Zal dat nog wel goedmaken

brickdrifter
08-07-2005, 23:48
En goed georganiseerd was het. :applaus:
Wij hebben ons FANTASTISCH geamuseerd thanx to U.
Uwen tuut ziet er in ieder geval zeer capabel uit. En de reputatie kennende..... :D
Tot de volgende.

Thomaske
09-07-2005, 07:14
Vond u Volvo wel tof uitzien om te driften. In 't begin lukte het niet zo maar na een tijdje ging het wel hé.

Kan je me zeggen hoeveel keer je bent rond gegaan tussen 5 en 6 want ben de tel kwijt geraakt. :D

Ik heb me er ook goed geamuseert, straks eens kijken ofdat ik wat foto's kan posten.

Mvg

M-jo
09-07-2005, 09:29
Mag ik alle drifters bedanken die de moed hadden om na het driftplein toch op het
circuit te gaan . De weergoden waren ons goed gezind . Het paddock driften werpt
reeds zijn vruchten af . Het was een zéér geslaagde Eran Drift Day !

M-Jo , BMW E36 M3 , wit met overlangse M-striping
www.mdriftpower.be

Rohrl-fan
09-07-2005, 09:41
Hoewel ik gisteren maar een enkel uurtje rondgebold heb, was het voor mij één van de leukste Eran-dagen van het afgelopen jaar. :gas: Mijn Hondaake was weer "in form".

Om te beginnen maar een enkel uurtje geboekt, omdat ik niet wist wat het weer nog ging doen. Dus voor de eerste keer op een vochtige piste en dat ging heel goed. :) Alleen, toen het tijdens het laatste uur al wat steviger begon te regenen ben ik toch maar geen uurtje gaan bijboeken. Ge moet niet direct alles willen, hé!

Hoewel het voor Eran niet zo'n goed nieuws is, vond ik het ook nog eens leuk om met weinig verkeer op de baan te zitten. Dat rijdt toch een stuk relaxter!

Hoe dan ook, het was (weer eens) een geweldige namiddag!
Merci Eran! :worship:

P.S.@Andy: Trouwens gezien dat je in de Skyline dezelfde Recaro's hebt zitten als in mijn Integra. Zitten goed, hé? :D

A.J.
09-07-2005, 10:59
P.S.@Andy: Trouwens gezien dat je in de Skyline dezelfde Recaro's hebt zitten als in mijn Integra. Zitten goed, hé? :D


klopt, eindelijk ne kuipzetel waarin ik geen maxi-cosy gevoel heb :D

Trackfun
09-07-2005, 11:12
Weer een droom in vervulling gegaan = DWARS DOOR DE EERSTE LINKSE!

Bedankt Andy en M-Jo voor het ter beschikking stellen van een legaal driftplein en de coaching ter plekke.

Qua organisatie was 5 tot 6 echt de max., een groep drifters op de baan voldoende afstand en de baanposten in geval van een spin! Zo wil ik het nog doen...en ook op droog (volgende droom :eek: )!

ERAN RACING MAKES DRIFTDREAMS COME TRUE!

PS: voor alle meelezers die nog foto en/of videomateriaal hebben wil ik dat graag met bronvermelding op www.mdriftpower.be zetten. Stuur me een mailtje op bmwdriftpower@hotmail.com en dan laat ik je spoedig weten waar je de bestanden kan "droppen". Thx in advance!

M QP Drifter

ubie
09-07-2005, 14:36
heeft er nog iemand foto's van gistern?

Jo Smets
09-07-2005, 15:30
Ubie ... Tuurlijk, U zoekt ??

PS de drift fotos en filmpjes zijn naar Trackfun om online te zetten.

Race-groeten,
Jo

ubie
09-07-2005, 15:49
rode evo 8 of witte beemer m3

thnx!

brickdrifter
10-07-2005, 01:29
Vond u Volvo wel tof uitzien om te driften. Kan je me zeggen hoeveel keer je bent rond gegaan tussen 5 en 6 want ben de tel kwijt geraakt. :D

Hihi, weet het ook niet, denk ene keer door de linkse zonder rond te gaan en dan nog trok het op niet veel. Oefening baart kunst zeggen ze. Dus we zullen zien. ;-)

@Rohrl-fan, u heb ik blijkbaar gemist maar ik was dan ook bezig op de paddock. :( Next time.

lode
11-07-2005, 17:14
Was weer een super dag!
En veel natte ervaringen opgedaan.

Hier zijn enkele filmpjes:

Driften (http://www.cdrwinkel.com/zolderdrift.WMV)


Wet donuts (http://www.daxrush.com/2005/08/movies.html)


Tot volgende woensdag 20 juli maar weer.
www.circuitdag.nl

Lode

IlPrincipal
11-07-2005, 21:08
Ik was er dus toch, ondanks de regen heb ik mijn 2 uur op het circuit volgemaakt. De Porsche gedraagt zich heel anders op het nat dan op het droge. Als het regent ga ik dus steeds over de voorwielen schuiven bij het ingaan van de bochten en dan heb ik bij het uitkomen soms de achterkant die uitbreekt. Waarschijnlijk heeft dat slechte insturen wel te maken met mijn voorbanden die zo goed als geen profiel meer hadden. Toch ben ik blij dat ik blijven rijden ben, er was weinig verkeer met de regen en je kan dan toch een en ander leren. Ik ben wel voorzichtig geweest, ik vind de Porsche een beetje te duur en te oud (1984) om nu nog in den decor te plakken.
Komen er nog op die 20ste juli?
Ik heb wel zin, alleen dat betalen voor een ganse dag steekt wat tegen.

Yannick R
12-07-2005, 00:57
Ik kom mss naar Eran in Augustus.
Want zondag vertrek ik op reis voor een week.

jeroen van der
12-07-2005, 19:56
Ik heb me weer uitermate goed geamuseerd! Dit keer zelfs een vol uur (60 min) voluit gereden! Zonder brokken....... Ook in de regen was het een belevenis!

salut

Jeroen

rappe106
13-07-2005, 19:23
het was eens een rustig dagje. niet als een bezeten rondrazen op het circuit, niet de banden en de motor pijnigen.
very slippery opt circuit. helaas had ik de nieuwe brede potenzas onder (wat een klote band in de regen) in het begin van het drift uur kreeg ik de 106 zelfs niet in overstuur.
ik had toch de versleten smalle michelinkes moeten leggen, dan had ik zeker veel meer grip dan afgelopen vrijdag. de copiloot heeft nog een leuk filmpje gemaakt. een behoorlijke tijd achter de blauwe drift BMW gehangen ('chapeau' by the way), en het filmpje sluit af met het beeld op de vangrails, benen die strekken en een tik op de neus. gewoon wat krassen op de bumper en de zij vleugel. heb niet lang genoeg gecorrigeerd, en de 106 wou echt nog een kusje geven.
augustus ben ik ook weer van de party, ik probeer tegen dan de originele boite terug te maken. dan ga ik mijn tijden eens aanvallen.
groeten
Yves

Trackfun
13-07-2005, 20:58
Rappe106,

Spijtig da ge zo goed kunt driften anders zouden we u moeten inhuren als camerawagen!

Ferme filmkes!!! Waarvoor dank.

De blauwe M3 is Pi, de Wit/rood/blauw = M-Jo

Downloaden via (rechts klikken -> doel opslaan als)
http://mdriftpower.com/~zolder87rappe106/

M QP Drifter

M-jo
13-07-2005, 21:55
Vond de drifts in de 1ste linkse van ' Rappe 106 '
ook ' chapeau ' !

Complimenten en groeten van MDriftpower !

rappe106
16-07-2005, 18:35
het was graag gedaan. ik was wel wat beschaamd voor de comentaar die ik geef. maar zo te zien staat filmpje 06 er niet volledig op. dat werd afgesloten met mijn knuffel met de vangrails.
ik zal de volgende keer nog mijn best doen om te filmen.
groeten.
yves

Trackfun
22-07-2005, 23:39
Verslagje staat eindelijk on-line. Bedankt aan alle fotografen!

ERAN DRIFTSCHOOL ZOLDER 8 JULI 2005 (http://www.mdriftpower.com/08072005.htm)

brickdrifter
23-07-2005, 00:22
het was graag gedaan. ik was wel wat beschaamd voor de comentaar die ik geef. groeten.yves

Zeker van de Volvo hé, en deju, toen ging 'm just NIE rond. :D
Maar ik BEN dikwijls rond gegaan. Had te weinig grip vanachter. :(

Ik had alleen maar bewondering voor het dwars gaan van de 106!

Bedankt voor de filmpkes!

Groeten, Jochen

rappe106
25-07-2005, 09:09
@brickdrifter

sorry voor de comentaar, deze reactie had ik wel verwacht.
telkens ik een van de volvos tegenkwam was ik wat bang.
ik ben die dag drie keer rond gegaan, door een van de volvos. (omdat ik op de rem moest staan)
toch heb ik bewondering voor je sportiviteit, omdat na mijn commentaar kan je nog steeds complimenten kwijt. dank je.
tot in augustus.
groeten
Yves