PDA

View Full Version : dtm race 6 : norisring


smiley
07-07-2005, 18:55
Omdat de ARD uitgebreid verslag doet van de Tour de France zal de DTM-race op de Norisring, op zondag 17 juli, niet starten op het gebruikelijke tijdstip van 14:00 uur maar pas om 17:35 uur. Ook de kwalificatie en Super Pole op zaterdag zullen later beginnen. De kwalificatie begint om 17:30 uur en de Super Pole om 18:10 uur.

(dtmmagazine.com)

FormulaV-JH495
07-07-2005, 22:34
thx ... anders zat ik maandag naar den Tour te kijken i.p.v. de DTM

Mark
07-07-2005, 23:55
Leuk voor al de vrijwilligers langs de baan :rolleyes: Dat zijn wel hele lange dagen. Neemt niet weg dat de Norisring het hoogtepunt is van de kalender. Voor mij persoonlijk het mooiste evenement van de DTM kalender, ondanks de duistere geschiedenis van de Norisring.

Het blijft fascineren ;)

smiley
08-07-2005, 11:15
ik ben nu toch wel benieuwd.. mercedes heeft daar altijd 'gedomineert' zeker vorig jaar !! 1-2-3 en normaal ook 4 als alesi er niet was afgegaan.. ne hebbe ze 20 kg balast.. audi heeft 10 kg minder.. zou het iets uit gaan maken ???
en jah opel heeft weer 40 kg minder als mercedes.. ik hoop dat het nog eens zijn voordelen heeft zoals in brno..
er is ook weer zo boxing meets dtm.. alleen dit keer zonder nacht super pole.. jammer wan dat was echt wel spectaculair !! al die vlammen en vonkjes !!!

smiley
12-07-2005, 14:18
er zal ook de race der legende plaatsvinden op de norising
http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=2777

edit :

hij zal ook waarschijnlijk op tv zijn

De 'Race der legenden' zal zaterdag plaats gaan vinden na de kwalificatie en de Super Pole, dit zal rond 19:00 uur zijn, en zal evenals de kwalificatie en Super Pole live uitgezonden worden door de Duitse zender ARD.
(dtmmagazine.com)

gwyllion
15-07-2005, 15:40
Amai, wat is het close op Norisring. Iedereen binnen 8 tiende tijdens eerste training:
http://www.dtm.de/ergebnis.de.php?file=ergebnisse/2005-07-17a.csv&rennen=2005-07-17

Opel doet het opvallend goed, waarschijnlijk dankzij de lange rechte stukken (dankzij lager gewicht dan de rest). En zoals te verwachten was, hebben de oude Audis het enorm lastig (door lage topsnelheid/vermogen).

gwyllion
15-07-2005, 15:58
Tijdens de tweede trainingsessie zijn de verschillen nog kleiner (iedereen binnen 7 tiende): http://www.dtm.de/ergebnis.de.php?file=ergebnisse/2005-07-17b.csv&rennen=2005-07-17

Opnieuw zijn de Mercedessen zeer sterk.

smiley
15-07-2005, 16:43
hoh mooie resultaten voor de opel rijders .. dat ze het nu morge en overmorgen maar even goed doen !!

smiley
15-07-2005, 19:01
op dtm.de

Strafen für Aiello :(
Harte Strafe für Laurent Aiello: Der Opel-Werksfahrer muss 5.000 Euro Strafe zahlen - auf seine Bestzeit im Qualifying bekommt der Franzose eine Sekunde Zeitaufschlag. Die Sportkommissare verhängten die Strafen, nachdem Aiello beim ersten Test mit zwei nicht regelkonformen Brems-Temperatursensoren an der Vorderradaufhängung gefahren war. Die Sensoren wurden auch nach Aufforderung eines technischen Delegierten nicht bis zum Ende des 90-minütigen Tests entfernt. Der Zeitaufschlag von einer Sekunde ist vor allem am Norisring besonders hart - in beiden Tests am Freitag lag das gesamte DTM-Feld innerhalb von sieben Zehntelsekunden.

smiley
16-07-2005, 18:59
startopstelling..

1. T.Kristensen Audi 0.48,446
2. G.Paffett Mercedes 0.48,455
3. B.Spengler Mercedes 0.48,469
4. J.Alesi Mercedes 0.48,497
5. M.Ekström Audi 0.48,542
6. M.Reuter Opel 0.48,729
7. M.Häkkinen Mercedes 0.48,745
8. M.Fässler Opel 0.48,833
9. J.Green Mercedes 0.48,869
10. B.Schneider Mercedes 0.48,959
11. H.Frentzen Opel 0.48,750
12. A.McNish Audi 0.48,861
13. F.Stippler Audi 0.48,880
14. M.Tomczyk Audi 0.48,968
15. R.Capello Audi 0.49,018
16. S.Mücke Mercedes 0.49,046
17. C.Abt Audi 0.49,106
18. A.Margaritis Mercedes 0.49,207
19. P.Kaffer Audi 0.49,489
20. L.Aiello Opel 0.49,578

en nu race of legends..

gwyllion
16-07-2005, 22:14
Amai, extreem close. Eerste 5 in superpole op 1 tiende en Paffett op 1 honderste van Kristensen :crazy:

smiley
17-07-2005, 14:52
Warm-up, Norisring, 17.07.

1. B.Spengler Mercedes 0.48,665 :eek:
2. T.Kristensen Audi 0.48,779
3. L.Aiello Opel 0.48,798
4. M.Reuter Opel 0.48,806
5. G.Paffett Mercedes 0.48,831
6. M.Ekström Audi 0.48,832
7. M.Häkkinen Mercedes 0.48,882
8. S.Mücke Mercedes 0.48,898
9. H.Frentzen Opel 0.48,943
10. M.Fässler Opel 0.48,959
11. J.Alesi Mercedes 0.48,978
12. J.Green Mercedes 0.49,048
13. M.Tomczyk Audi 0.49,180
14. F.Stippler Audi 0.49,219
15. A.McNish Audi 0.49,224
16. C.Abt Audi 0.49,255
17. R.Capello Audi 0.49,302
18. B.Schneider Mercedes 0.49,343
19. A.Margaritis Mercedes 0.49,351
20. P.Kaffer Audi 0.49,479

Raceboy
17-07-2005, 15:25
er zal ook de race der legende plaatsvinden op de norising
http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=2777



wat een saaie bedoening. Meer interviews met Duitse saaie pieten dan actie op de baan. prost wint wat een verrassing, hij had getest de rest niet.

smiley
17-07-2005, 15:26
wat een saaie bedoening. Meer interviews met Duitse saaie pieten dan actie op de baan. prost wint wat een verrassing, hij had getest de rest niet.ik verwachte een echte race maar ze redenmaar enkele rionde om de snelste tjd ...het leverde mooie beelden met de zon enzo maar ghet was niet spannend of nix... :(

FIRE
17-07-2005, 18:51
Een teleurstellend evenement.

smiley
17-07-2005, 19:00
:mad: :mad:
sh*t, sh*t, sh*t, sh*t en nog eens shit... wat een race.. fässler kon winnen .. maar het mag gewoon niet zijn voor opel :mad:
aiello krijgt een drive trough omdat hij een klein tikske geeft aan margaritis..
hhf 6de tis nie moeilijk als iedereen uitvalt en drivetroug penaltys krijgt..
reuter 30 sec voor de actie tegen ekström.. belachelijk.. o.k. het was redelijk optimistisch ma kom 30 seconde :mad:
vandaag had zeker een opel op het podium kunne staan .. maar volgens mij is dat gewoon taboe in de dtm.. :mad:
bij het interview met fässler moest ik meteen aan zandvoort 2003 terugdenken :( :mad:

ik dacht dat eurospeedway de race was om het rapste te vergete.. maar na vandaag denk ik daar toch wel anders over...

ohja ik heb eve zitte nadenke over fassler en zijn tot nu toe ooo zo geslaagde jaar
race1 mogelijke 1ste plaats... 'race incident' > 0 punten
rece2 mogelijke punten plaats.. 'race incident' > 0 punten
race4 mogelijke punten positie 'race incident' > 0 punten
race 6 mogelijke winst ' ???? ' > 0 punten

en waarom hebbe ze geen enkel beeld late zien van wat er uiteindelijk met fässler was gebeurt ?? overal hebbe ze camera's !!!!

dit bericht is meschien volgens bepaalde mensen nogal.. extreem ofzo
maar als trouwe- ,felle- en extreme opel fan begin je toch wel het schijt te krijgen hoor..

FIRE
17-07-2005, 19:04
Rustig, rustig, het is veelste warm weer om je druk te maken. ;)

McLarenboy
17-07-2005, 19:09
het was een zeer hectische race op zijn minst gezegd, hier en daar wel een beetje teveel geduw en getrek maar dat was wel eens iets anders!

heb ik dat goed gezien dat Abt zeer bruut bij de arm werd gegrepen toen hij nog maar net uit zijn wagen gestapt was???? Zeg mij nu niet dat hij verplicht was om plaats te ruimen voor Ekström?
Ok, merkpolitiek gebeurt daar nogal veel maar als het gaat om een podiumplaats dan verdient Abt het volledig en mag niemand dat van hem wegnemen!

FIRE
17-07-2005, 19:19
het was een zeer hectische race op zijn minst gezegd, hier en daar wel een beetje teveel geduw en getrek maar dat was wel eens iets anders!

heb ik dat goed gezien dat Abt zeer bruut bij de arm werd gegrepen toen hij nog maar net uit zijn wagen gestapt was???? Zeg mij nu niet dat hij verplicht was om plaats te ruimen voor Ekström?
Ok, merkpolitiek gebeurt daar nogal veel maar als het gaat om een podiumplaats dan verdient Abt het volledig en mag niemand dat van hem wegnemen!
Ik heb het incident niet gezien, maar DTM moet inderdaad oppassen niet teveel merkenpolitiek te gaan voeren. Ze rijden beide voor een verschillend team dus Abt moet gewoon het recht hebben om als eerste over de meet te gaan.

Autofan
17-07-2005, 19:35
Niet normaal hoe Ekström na zijn spin gewoon door drie Audi's achtereenvolgens werd voorbijgelaten. Dan de belachelijke straf die Reuter nog krijgt, Schneider die rond wordt getikt... zo kan iedereen op plaats 3 aankomen.

smiley
17-07-2005, 19:40
Schneider die rond wordt getikt... dat heeft hij aan de mercedes-'jeugd' te danken, hetzelfde bij mika en green...!!
ps zelf was schneider ook niet al te vriendelijk vandaag.. meerdere keren heeft hij een tik gegeven..

maar kom de race is gereden.. mercedes en audi delen weer de plaatsen op het podium.. maar in mijn hoofd is het fassler wat daar op het hoogste trapje staat..

Integra
17-07-2005, 20:36
Niet normaal hoe Ekström na zijn spin gewoon door drie Audi's achtereenvolgens werd voorbijgelaten. Dan de belachelijke straf die Reuter nog krijgt, Schneider die rond wordt getikt... zo kan iedereen op plaats 3 aankomen.
Om dan maar te zwijgen over hoeveel geluk mr. Paffet beschikt. Hij had natuurlijk weer een cleane race en hij heeft er amper voor moeten knokken.

smiley
17-07-2005, 21:35
op racing1.de

Viel Pech hatten die Opel-Piloten. Die Rüsselsheimer Mannschaft verlor mit Marcel Fässler den aussichtsreichsten Kandidaten während der zweiten Phase der Boxenstopps. "Er hat leider die Ölspur nicht gesehen, die Rinaldo Capello gelegt hat", so Sportchef Volker Strycek. "Er ist bei der Boxeneinfahrt in die Streckenbegrenzung gekracht und hat sich den Vorderwagen abgefahren. Eigentlich lag er mit schon einem absolvierten Stopp in Führung. Heute haben wir bewiesen, dass wir siegfähig waren."

ahzo die audi zit er nog achter ook :(

ik ben het zo beu dat te horen !!! waneer gebeurt het nog eens !!

edit= ps ik heb met kleuren gewerkt :cool:

Autofan
17-07-2005, 22:08
Om dan maar te zwijgen over hoeveel geluk mr. Paffet beschikt. Hij had natuurlijk weer een cleane race en hij heeft er amper voor moeten knokken.

Hoezo veel geluk? Hij heeft geen hulp van teamgenoten gehad en voor hem is er niemand uitgevallen.

smiley
17-07-2005, 22:12
oho merken politiek.... aah k zie het nu pas... awel ik vind het echt geweldig wat audi doet in race 1 abt voor ekstrom.. en nu ook abt voor ekstrom ! nix team orders !!
mercedes das een ander verhaal...

Autofan
17-07-2005, 22:14
Drie Audi's lieten Ekström voorbij, als ge dat niet hebt gezien zijt ge best blind.

smiley
17-07-2005, 22:15
Drie Audi's lieten Ekström voorbij, als ge dat niet hebt gezien zijt ge best blind.tis het resultaat aan de finish lijn wat telt hé :)

Autofan
17-07-2005, 22:16
Inderdaad.

gwyllion
17-07-2005, 23:52
reuter 30 sec voor de actie tegen ekström.. belachelijk.. o.k. het was redelijk optimistisch ma kom 30 seconde :mad:
Ik denk dat je bij een drive-through ook ongeveer 30 seconden kwijt bent.

gwyllion
17-07-2005, 23:52
Drie Audi's lieten Ekström voorbij, als ge dat niet hebt gezien zijt ge best blind.Bij Mercedes laten ze Paffett heel het seizoen al voorbij :rolleyes:

smiley
18-07-2005, 08:10
Ik denk dat je bij een drive-through ook ongeveer 30 seconden kwijt bent.het is geen lange pitlane hoor.. dtrax ga ik nog eens kijke voor pit in en pit out tijden..en dat is dan met een pitstop van minimum 5 seconde bij..

gwyllion
18-07-2005, 08:40
heb ik dat goed gezien dat Abt zeer bruut bij de arm werd gegrepen toen hij nog maar net uit zijn wagen gestapt was???? Zeg mij nu niet dat hij verplicht was om plaats te ruimen voor Ekström?
Ok, merkpolitiek gebeurt daar nogal veel maar als het gaat om een podiumplaats dan verdient Abt het volledig en mag niemand dat van hem wegnemen!
Ik lees in het Audi verslag dat Abt Ekstrom op de finish lijn had laten passeren als hij niet door Reuter was rondgeduwd.
"It's just great to be back on the podium after such a long time. In the closing stages, I was in a conflict with myself. On the one hand, I had the chance of attacking Gary Paffett, on the other, I could help my team-mate. When I realised that Paffett was too fast, I decided to open a gap for Mattias, in the final lap. But it was Reuter who used this gap.""In the closing phase Mattias (Ekström) came closer, and I 'opened the door' for him several times. But I couldn't drive any slower, because if you do that at the Norisring, you'll have not only one, but several, cars drive past you."

Integra
18-07-2005, 09:27
Bij Mercedes laten ze Paffett heel het seizoen al voorbij :rolleyes:
Inderdaad, en er valt toch niet te zeggen dat Paffett goed gereden heeft. Ekström heeft meer achterstevoren gestaan ... (en niet door z'n eigen fout)

IVY440
18-07-2005, 11:07
Ik heb het niet kunnen zien vanwege een BBQ bij mijn vriendin.
Zijn er ergens beelden van?

smiley
18-07-2005, 13:54
Ik heb het niet kunnen zien vanwege een BBQ bij mijn vriendin.
Zijn er ergens beelden van?dinsdag om 20u00 kan je een herhaling van de hele race zien op motors tv..

IVY440
18-07-2005, 14:37
Oeps, ik had het eigenlijk over de Race of Legends maar ik zie net dat er dinsdag om 17u een replay is en vrijdag om 8u ook. Is dit GMT of CET?

smiley
18-07-2005, 14:38
Oeps, ik had het eigenlijk over de Race of Legends maar ik zie net dat er dinsdag om 17u een replay is en vrijdag om 8u ook. Is dit GMT of CET?wilt ge da saai gedoe zien ?? ze rijde gewoon wa rondjes lmet die autos.. :( was nix speciaal hoor

Guido
18-07-2005, 15:40
...

dit bericht is meschien volgens bepaalde mensen nogal.. extreem ofzo
maar als trouwe- ,felle- en extreme opel fan begin je toch wel het schijt te krijgen hoor..

:confused:

Is't al wat beter ondertussen?? Immodium helpt anders wel. :D :D

smiley
18-07-2005, 15:44
:confused:

Is't al wat beter ondertussen?? Immodium helpt anders wel. :D :Djah jah ik bekijk het nu van de positieve kant .. geen 10 kilo patatte bij voor de opels in op de Nürburgring... (waar ik naartoe ga :cool: )
maja natuurlijk had een opel zege zeer schoon geweest.. tis al bijna 5 jaar gelede... :(
en van reuter is eigelijk best wel dom.. als ekstrom nie was gespint was het een van de mooiste inhaal acties geweest in de dtm dit jaar.. maja *zucht* op naar de Nürburgring.. met nieuwe kansen voor iedereen.. en dus ook opel ;) :gas:

smiley
18-07-2005, 16:05
Ik denk dat je bij een drive-through ook ongeveer 30 seconden kwijt bent.bij fassler met pit in en pit ou 17 seconde :eek: en daar zit een pitstop van ongeveer 5 seconde bij.. dus geve ze eigelijk een dubbele drivtrough .. en dat egwoon omdat het in de laatste ronde rebeurde..

gwyllion
18-07-2005, 18:28
Op autosport.com staat het volgende:
Audi's Tom Kristensen has apologised to DTM Championship leader Gary Paffett over his on-track behaviour at the Norisring on Sunday, but he refused to comment on speculation that he was acting on team orders.
Ik denk dat ze het feit bedoelen dat Kristensen enorm vertraagde toen Paffett begon uit te lopen op Abt en Ekstrom, net voor hij een 2de keer moest pitten. Waarschijnlijk moest hij Paffett vertragen. De ARD commentaren dachten op dat moment dat er iets mis was met de wagen van Kristensen aangezien hij plots 5 seconde trager was.

smiley
19-07-2005, 11:29
Op autosport.com staat het volgende:

Ik denk dat ze het feit bedoelen dat Kristensen enorm vertraagde toen Paffett begon uit te lopen op Abt en Ekstrom, net voor hij een 2de keer moest pitten. Waarschijnlijk moest hij Paffett vertragen. De ARD commentaren dachten op dat moment dat er iets mis was met de wagen van Kristensen aangezien hij plots 5 seconde trager was.

Gary Paffett heeft na de race op de Norisring uitgehaald naar Tom Kristensen. Paffett verwijt de Brit dat hij hem bewust de muur in heeft willen rijden. “Het is okay om te proberen mij langzamer te laten rijden, maar als hij me in de muur en vangrail wil gaan rijden dan gaat hij te ver,” aldus Paffett.

Paffett doelt hiermee op het duel aan het einde van de race. Paffett lag op de tweede plaats achter Kristensen. Niet ver daarachter reden Christian Abt en Mattias Ekström. Het doel was om Paffett zoveel af te remmen zodat vooral Ekström kon gaan profiteren. Toen Paffett merkte dat Kristensen zo agressief reed bleef hij een stukje achter de Deen rijden. “Het team vertelde mij dat ik voorzichtig moest zijn maar ik verloor zo’n 4 seconden per ronde. Gelukkig had ik nog een voorsprong van 2,5 seconden toen Kristensen de pit inreed. Daarna kon ik de wagen heelhuids naar de finish brengen.,” aldus Paffett, die niet te spreken was over de acties van Kristensen. “Hij had me zoveel af moeten laten remmen om er voordeel van te willen hebben, ik denk dat het voor zijn reputatie beter was geweest als hij gewoon door was gegaan met goed rijden. Iedereen respecteert hem als een ervaren en snelle coureur, maar na zondag heb ik geen respect meer voor hem.”

Kristensen weet dat hij fout was en heeft dan ook zijn excuses aangeboden aan Gary Paffett. “Ik heb sorry gezegd tegen Gary,” aldus Kristensen. “Gary verdiende de overwinning en ik wist op dat moment al dat ik niet meer kon winnen. Ik was daar teleurgesteld over. Als ik gewoon normaal had blijven rijden dan had ik nog vierde kunnen worden. Nu ben ik slechts zevende geworden.” Over zijn acties tegenover Paffett is Kristensen duidelijk. “Ik ging een stuk langzamer rijden. Het was niet netjes om dit te doen en het zal in nooit meer gebeuren.”

dtmmagazine.com

BENZ 75
20-07-2005, 19:56
Quote
Paffett verwijt de Brit
Tom kristenson is geen brit

smiley
20-07-2005, 20:01
jah op sommige sites kom je meer van zulke foutjes tegen...
net als ' HHF werd de beste rijder voor opel met zijn astra v8 ' enz... :D

BENZ 75
21-07-2005, 16:35
Inderdaad, en er valt toch niet te zeggen dat Paffett goed gereden heeft. Ekström heeft meer achterstevoren gestaan ... (en niet door z'n eigen fout)
Nou wil je zeggen dat ekström wel goed gereden heeft, die komt haast geen MB coureur voorbij. :applaus:

Integra
21-07-2005, 17:20
Nou wil je zeggen dat ekström wel goed gereden heeft, die komt haast geen MB coureur voorbij. :applaus:
Goh, grappig. :applaus:
NIET.

Fanboy ...
Ekström heeft goed gereden vergeleken met Paffet, ondanks alle tegenslag is hij toch 3e geworden. (en begin niet dat de teamgenoten hem doorlaten, want bij Mercedes wordt juist hetzelfde gedaan)

smiley
21-07-2005, 17:22
ondanks alle tegenslag van opel onderandere :+

Autofan
21-07-2005, 17:55
Ekström heeft goed gereden vergeleken met Paffet, ondanks alle tegenslag is hij toch 3e geworden. (en begin niet dat de teamgenoten hem doorlaten, want bij Mercedes wordt juist hetzelfde gedaan)

Hij is 3de geworden dankzij de youngsters van Mercedes.

BENZ 75
21-07-2005, 18:47
Goh, grappig. :applaus:
NIET.

Fanboy ...
Ekström heeft goed gereden vergeleken met Paffet, ondanks alle tegenslag is hij toch 3e geworden. (en begin niet dat de teamgenoten hem doorlaten, want bij Mercedes wordt juist hetzelfde gedaan)
Maar dat is collegiaal dat zou iedereen doen.
Want als je je eigen teammaat perongeluk raakt ben je niet goed bezig.

BENZ 75
21-07-2005, 18:48
Goh, grappig. :applaus:
NIET.

Fanboy ...
Ekström heeft goed gereden vergeleken met Paffet, ondanks alle tegenslag is hij toch 3e geworden. (en begin niet dat de teamgenoten hem doorlaten, want bij Mercedes wordt juist hetzelfde gedaan)
Ja door manuel zo kan ik het ook

Integra
21-07-2005, 19:19
Ja door manuel zo kan ik het ook
Er bestaat zoiets als een dubbele quote ..

BENZ 75
22-07-2005, 13:37
Ja nu zie het ook foutje moet kunnen :D