PDA

View Full Version : Euro F3, een flinke boost in 2006?


Mark
09-07-2005, 13:48
Iemand die de deelnemerslijsten vergelijkt van de Euro F3 Series uit 2004 en 2005 ziet dat de aantallen hard naar beneden gaan. Zo op het erste gezicht ziet het er niet best uit voor 2006. De Mercedes Benz 2-Liter motor is zeer dominant, de rest volgt op afstand. Opel staat op het punt om de serie vaarwel te zeggen.

Tja dan lees je op italiaracing.net dat BMW en Audi bezig zijn met een motor. Kijk, dat is nog eens goed nieuws. De stap van BMW is logisch gezien de aankoop van Sauber. Tussen hun succesvolle Formule BMW en Formule 1 programma zit er niets. De BMW-juniors groeien dan door zonder BMW Motoren............met een F3 motor is dan probleem voor een stuk verholpen.

Audi? Waarom die een F3-motor ontwikkelen.........geen idee. Of zou daar het F1-project weer uit de kast gehaald zijn? Nu MB en BMW weer in de F1 zitten kan die andere Duitse groep niet achterblijven ;)

Mark
11-09-2005, 23:39
Volgens mij klopt de titel van deze thread niet meer...........voordat we een "boost" mogen verwachten gaan we eerst nog door een diep ravijn ;) Zoals het nu naar uitziet gaan we geen 20 wagens aan de start krijgen van de Euro F3 series in 2006. Dominantie van Mercedes, concurrentie van de World Series, GP2 en de Toyota Atlantics in 2006 zijn de oorzaak daarvan.

Vandaar dat de heren in het blauw hebben besloten om een nieuwe klasse in het leven te roepen. Oudere modellen F3 wagens mogen in 2006 van start gaan in de Euro F3 series. Dat zullen de Duitsers van de Recaro F3 cup leuk vinden ;)

De nieuwe voorgestelde maatregelen voor de Euro F3 in 2006 kunnen niet rekenen op de steun van de teams in deze klasse. Gaat niet goed daar ;)

Mark
24-10-2005, 18:33
Team Rosberg stopt met zijn F3-afdeling, een van de teams die afhaken. Stond enige tijd terug in de Autosport.

bluelite
24-10-2005, 18:45
Mja, eigenlijk wel te begrijpen dat ze het voor bekeken houden. Formule 3 wordt alsmaar duurder. Het is zelfs zo duur dat ze geen volle startgrid meer zullen krijgen in 2006 en dus een B-klasse in het leven gaan roepen voor de Euroseries (zoals hierboven vermeld). Spijtige zaak allemaal. Ik hoop dat die Euroseries verdwijnen en het Duitse F3-kampioenschap opnieuw hét kampioenschap zal zijn dat elke piloot wil winnen... waar is de tijd :(

Mr.Dallara
29-12-2005, 22:48
Ik dacht dat er al ergens een threadje van was, maar vond het nergens meer, dan maar hier aan toevoegen.

Op italiaracing.net staat wat te lezen rond Leinders en z'n team plannen in de euro F3:


C'è anche il team Leinders al via della prossima stagione
Nell'elenco dei team che parteciperanno al prossimo campionato della F.3 Euro Series abbiamo omesso la presenza della nuova formazione diretta dal pilota Bas Leinders, ex tester Minardi F.1, annunciata lo scorso 6 settembre. La squadra belga schiererà Michael Herck e disporrà dei motori Mercedes mentre i telai saranno i Dallara. Leinders sta cercando il secondo pilota.



Dankzij babel fish word dat in verstaanbare taal ;) :

There is also the Leinders team to the way of the next season In the directory of the teams that will participate to the next championship of the F.3 Euro Series have omitted the presence of the new formation directed from pilot Bas Leinders, former tester Minardi F.1, announced slid the 6 september. The Belgian square schiererà Michael Herck and will arrange of the motors Mercedes while the chassis will be the Dallara. Leinders is trying second pilot.



Dus veel meer nieuws dan dat Leinders naast zijn eerder bekende Mercedes motoren nu dus ook met Dallara chassis gaat rijden staat er niet in te lezen. En dat hij naast Michael Herck nog een tweede piloot zoekt...

Mark
30-12-2005, 00:27
Wonderwel schijnt het aantal verwachte inschrijvingen voor 2006 mee te vallen waardoor het plan om een klasse in te richten voor oudere wagens van de baan is.

Mr.Dallara
30-12-2005, 00:44
Wonderwel schijnt het aantal verwachte inschrijvingen voor 2006 mee te vallen waardoor het plan om een klasse in te richten voor oudere wagens van de baan is.

Is er dan al een (voorlopige) deelnemerslijst ergens te vinden?
of is dit op basis van de hier en daar verschijnende line-up's?

Google kan me geen lijst geven :(

JPMontoya
30-12-2005, 09:16
Is Kobayshi al zeker bij ASM?
Had ergens gelezen dat hij misschien aan de slag zou kunnen bij Prema in de World Series in 2006.

Mark
30-12-2005, 13:30
Volgens de site van Kuhn Motorsport heeft men plek voor een tweede wagen...uiteraard als men de geschikte ($) kandidaat kan vinden ;)

M.D.
30-12-2005, 17:16
Mark, kan jij misschien die voorlopige inschrijvingslijst uit mijn bericht kopiëren en in het eerste bericht van deze thread plaatsen. Jij kan die dan updaten, want jij bent ongetwijfeld de man van de inschrijvingslijsten voor verschillende raceklassen :d

JPMontoya, ik heb Kobayashi daar toegevoegd na een bericht op Italiaracing.net in oktober. Toen waren ze nog met ASM aan het onderhandelen. Kobayashi zou hij moeten getest hebben in een FR3.5, maar ik dacht niet dat hij aan die test had deelgenomen. Ik kan me vergissen.

Mark
31-12-2005, 12:59
Heb er een aparte thread van gemaakt ;)

http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=12011

Stranger
01-01-2006, 21:52
Voor zover bekend gaat het Midland team niet in de Euroseries maar de Duitse F3 series rijden, net als het Italiaanse team Ombra.

M.D.
01-01-2006, 22:23
Frank Kechele reed verleden jaar al voor Midland in de Recaro F3 Cup. Omdat het team toen redelijk goed presteerden, plande men twee wagens in te zetten in Duitsland. Echter werd er (nog) niks gezegd over deelname aan de Euroseries.

Stranger
02-01-2006, 01:32
Mit dem Midland Junior Team drängt ein weiteres namhaftes Formel-3-Team in den RECARO Formel-3-Cup. Midland war bislang in der Formel-3-Euroserie unterwegs und sucht nun den Wechsel. „Wir haben am Saisonfinale 2005 des RECARO Formel-3-Cup teilgenommen und uns überzeugen können, dass dort eine hervorragende Serie heranwächst“, ist Teammanager Boris Bermes überzeugt. Das Midland Junior Team plant im RECARO Formel-3-Cup 2006 den Einsatz von zwei Dallara F305. Ein Fahrer ist bereits so gut wie sicher, mit dem zweiten Piloten laufen positive Verhandlungen.Lijkt me duidelijk. Maar het is en blijft natuurlijk een geldkwestie, een coureur met een goede sponsor zou dit zo weer kunnen veranderen :)

M.D.
03-01-2006, 14:48
Stranger, we zitten beide verkeerd. Midland is helemaal niet van plan om deel te nemen aan de Recaro F3 Cup of de Euroseries. (bron: perschef Midland F3)

Ze zetten dus alles op de F1 vermoed ik.

M.D.
06-01-2006, 16:19
Mijn excuses Stranger. Met die quote zat je toch in de goede richting. Ik kreeg van ex-teammanager Zoechling net het omgekeerde te horen van wat Bermes in die quote en daarnet tegen me zei. Of Zoechling dat bewust deed laat ik in het midden, maar ik vind het niet kunnen.

Ze willen twee Dallara F306 inzetten in de Cup en een oudere wagen in de Trophy, maar dat laatste staat zeker nog niet vast.

El Torro
18-01-2006, 22:39
De F3 Euro serie gaat dit jaar weer met de DTM mee, dan is dit hun kalender.

09.04.2006 Hockenheim (D)
30.04.2006 Lausitzring (D)
21.05.2006 Oschersleben (D)
02.07.2006 Brands Hatch (GB)
23.07.2006 Norisring (D)
20.08.2006 Nürburgring (D)
03.09.2006 Zandvoort (NL)
24.09.2006 Barcelona (E)
15.10.2006 tba
29.10.2006 Hockenheim (D)

bron: www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=3225

Stranger
19-01-2006, 02:33
Iets verder lezen El Torro

Der Kalender der Formel 3 Euro Serie, die teilweise im Rahmen der DTM fährt, wird in Abstimmung mit dem französischen Automobilsportverband (FFSA) in der kommenden Woche veröffentlicht.Zandvoort gaat er al vanuit dat de F3 Euroseries niet komt, dat weekend zullen die waarschijnlijk verplicht een Franse race rijden op Magny-Cours (tijdens het FIA GT weekend) en ook op Oschersleben zijn ze er volgens mij niet bij. Weet niet direct uit m'n hoofd of er nog meer verschillen zijn.

Mr.Dallara
23-02-2006, 20:47
Op Estoril hebben de afgelopen week 3 teams van de Euro F3 getest waaronder het Leinders Junior Team met Michael Herck achter het stuur.

Herck draaide de 3e tijd van de 6? wagens.

Bron: autosport.be

Op Italiaracing of f3euroseries.com vind ik niets terug wie er nog in Portugal was met welke resultaten.... :(

Stranger
23-02-2006, 20:52
Voor zover mij bekend mocht er geen pers bij zijn en hadden de teams onderling afgesproken om geen exacte data bekend te maken.

ASM, Signature, Prema en Manor zouden als het goed is deze week ook op Estoril getest hebben.

Mr.Dallara
19-03-2006, 16:18
Ook de Euro F3 was aan het testen de voorbije week, zij hebben Magny-Cours 2 dagen onveilig gemaakt.

(Halve) Belg Michael Herck reed op dag 1 de 10e tijd op een dikke seconde van de snelste man op de baan. Op de 2e dag schitterende hij in z'n Leinders Dallara met een 2e tijd op minder dan 4tienden van Romain Grosjean die snelste was in een Signature Dallara!
Belangrijk detail is denk ik wel dat op dag 2 al enkele top teams huiswaards waren gekeerd...
Toch is een plaats in de middenmood die hij realiseerde op dag 1 zeker mooi voor je debuutjaar in de euro F3, ik ben benieuwd wat hij in de race gaat doen!

Binnen 3 weken is het zover, dan start het euro F3 seizoen in Hockenheim.

De tijden van dag 1 & 2: http://www.italiaracing.net/f3 (http://www.italiaracing.net/news.asp?id=4307&cat=FORMULA_3_EURO_SERIES&nome=F.3_EURO_SERIES&cart=news_formula%203%20euro%20series)

Blijkbaar is er al een kleine "rel" welke vlag er moet gaan hangen naast Herck z'n naam, voorlopig heeft Monaco het gehaalt van België... meer er over hier (http://www.turbomagazine.be/nldes_infos.asp?id=4429&idback2=4) ...

Mr.Dallara
02-07-2006, 15:17
Ondertussen zijn er 4 meetings gereden in de euro F3, keer op keer zijn de resultaten van "onze landgenoot" Michael Herck beter en beter.
Dit weekend zelfs uitstekend met een 2e plek! in race 2 en P6 in race1.

Hopelijk blijft dat Belgisch vlagetje nog lang op Herck z'n wagen hangen, dan hebben we terug een écht talent in opmars bij de eenzitters.

Result race 1 (http://www.autosport.be/shownews.awm?id=7332)

Result race 2 (http://www.autosport.be/news/7347.awm)

Mr.Dallara
13-11-2006, 21:42
Halve Belg Tom Dillmann maakt in 2007 de stap van Eurocup 2.0 naar Euroseries F3 met de steun van Red Bull!

De mensen achter de rode stier hebben dat goed gezien volgens mij, een goede keuze voor bijden! Kan wel eens een succes verhaaltje worden...



Tom Dillmann scelto dalla Red Bull per la Euro Series

Il giovane Tom Dillmann è entrato a far parte della famiglia Red Bull. Dillmann, quest'anno protagonista della Eurocup di F.Renault 2.0 dove ha corso per il team francese SG, nel 2007 è atteso al debutto nella F.3 Euro Series.


Italiaracing.net