PDA

View Full Version : Report Circuit Zolder: ZTC & SCZ race 4


P De Sonville
11-07-2005, 00:14
Zolder Touring Cup:

AD Sport versterkt leiderpositie met derde overwinning

35 wagens passeerden afgelopen zondag de inschrijvingstafel voor de vierde wedstrijd van de Zolder Touring Cup. Tijdens de trainingen was het de Porsche van vader en zoon Van Roey en Kris Wauters die ondanks een nukkige baanligging toch de pole veroverden voor de BMW van Pampel/Joosen, de Marcos van de familie Van Samang, de Porsche van Kevers/Dehaye en de BMW van de broers Werckx. Tim Joosen zorgde tijdens de trainingen terug voor de verrassing en perste een uitstekende 1’45”500 uit de Euroracing-BMW en was zodoende de snelste trainer in Klasse 2. In Klasse 3 was de Audi TT van Frans/Winnepenninckx/Van Sprundel de snelste met de 13de chrono algemeen, terwijl de Klasse 4 werd aangevoerd door de Golf Van Rompuy/Buytaert met een negende tijd.
Tijdens de start nam Rob Van Roey de bende op sleeptouw, maar hij moest reeds vlug in Dehaye zijn meerdere erkennen terwijl Joosen een paar plaatsen terugviel ten voordele van de Marcos van Van Samang en de Porsche van Jeuris/Meert die éénmalig Vetters verving. De winnaar van de laatste wedstrijd was immers op reis. Dit geldt ook voor het Speedlover-duo Verhoeven/Janssen dat werd vervangen door Segers/Van Buerden. Deze debutanten reden een knappe 10de chrono. Reeds vroeg in de wedstrijd kreeg de MSE-Marcos van de familie Van Samang af te rekenen met een elektronisch probleem op een moment dat ze in tweede stelling toefden. Ook de Mext-Porsche van Van Elslander/ Goegebuer moest reeds na een half uur en in 5de positie de strijd staken met een defecte schakelbak. Nog problemen tijdens het eerste wedstrijduur voor ondermeer de Porsche van Buerden/Segers (ontluchtingsdarm), de BMW’s van Werckx/Werckx en Raymaekers/ Meys (motor) en de Alfa van Verhulst/Broodcooren/De Beil die in de chicane op zijn dak ging liggen. Het warme weer zorgde ook voor nogal wat bandenproblemen. Velen opteerden voor te zachte rubbers waardoor ze vroeger dan voorzien een bandenwissel moesten doorvoeren. Een probleem dat vooral opdook bij de voortrekkers van Van Rompuy/Buytaert en Heyman/Van de Broeck.
Na één uur wedstrijd waren nog drie wagens in dezelfde ronde. AD Sport met Van Roey/Van Roey/Wauters leidden de dans voor Jeuris/Meert en Kevers/Dehaye. De BMW van Pampel/Joosen nam voorlopig de maat van merkgenoten en titelpretendenten Brinkmann/Jakobs, maar moest even later na de pilotenwissel het Duits-Nederlandse duo terug voorlaten. Terug een opmerkelijke prestatie van Vande Casteele/Declercq die in de Klasse 2 iedereen achter zich hielden en zich rond halfkoers in zesde positie nestelden. Van de Water/Dierckx, die na de pech van de Audi TT en een leuk gevecht met de Ford Escort van Ronchail/Duthoit aan de leiding kwamen in Klasse 3, maar een dik halfuur voor de geblokte vlag vatte de BMW M3 plots vuur en brandde volledig uit. Een fikse opdoffer voor het nummer 45 dat na drie wedstrijden riant aan de leiding lag in hun Klasse en vijfde algemeen. Ondertussen werd ook de Clio van Heyman/Van de Broeck van de baan gekegeld door de Honda Civic van Maniet/Van Rompay waardoor Heyman en Van de Broeck een mogelijke podiumplaats in rook zagen opgaan.
Naar het einde van de wedstrijd toe bleef de AD Sport-Porsche de wedstrijd domineren met één ronde voorsprong op merkgenoten Jeuris/Meert en Kevers/Dehaye. Pampel/Joosen konden hun vierde positie handhaven en leidden de Klasse 2 voor Brinkmann/Jakobs. In Klasse 4 kon het regerende kampioenenduo het gat met Vande Casteele/Declercq terug dichtrijden en zij namen het commando over in Klasse4. In het zicht van de finish en de overwinning in Klasse 2 moest de leidende BMW van Pampel/Joosen nog afhaken met een opgeblazen krachtbron. Bijzonder jammer. Vooral omdat dit duo steeds in de top5 algemeen reed tussen de krachtige GT’s. Daardoor kreeg het duo Brinkmann/Jakobs de klasseoverwinning in de schoot geworpen. Verschillende teams waaronder de Renault Mégane van Vande Casteele/Declerck en de BMW van De Backer/Schulpé/Vanhamme kregen naar het einde toe nog met pech af te rekenen en sleepten zich moeizaam richting finish. Puike wedstrijd ook voor de Porsches van De Groote/De Cooman, Scheers/Clocheret, Bouillon/Tavernier, Van Buerden/Segers en de Renault Clio van Schmook/Ubeda die de algemene top 10 volmaken.
Door de overwinning van AD Sport met de wagen van Freddy Van Roey, die ook reeds onder de vlag van First Motorsport reed, doet deze de beste zaak in het kampioenschap. Maar ook naaste achtervolgers Brinkmann/Jakobs (Klasse 2) en Van Rompuy/Buytaert (Klasse 4) pakken terug de volle buit in hun Klasse en finishten respectievelijk 4de en 5de algemeen. Daardoor loopt het kwartet Van Roey/Van Roey/Wauters/Wauters 3 punten uit op Brinkmann/Jakobs, 10 punten op Kevers/Dehaye en 12 punten op Van Rompuy/Buytaert. We krijgen dus ongetwijfeld nog twee spannende manches te zien in Francorchamps (4 uren) en Zolder (10 uren en dubbele punten). Er zijn immers nog 90 punten te verdelen.

TOP 10 ALGEMEEN & TOP 3 IN DE KLASSEN

1. VAN ROEY/VAN ROEY/WAUTERS PORSCHE 993 1STE KLASSE 1
2. JEURIS/MEERT PORSCHE 996 2DE KLASSE 1
3. KEVERS/DEHAYE PORSCHE 993 3DE KLASSE 1
4. BRINKMANN/JAKOBS BMW M3 1STE KLASSE 2
5. VAN ROMPUY/BUYTAERT VW GOLF 1STE KLASSE 4
6. DE GROOTE/DE COOMAN PORSCHE 993
7. SCHEERS/CLOCHERET PORSCHE 993
8. BOUILLON/TAVERNIER PORSCHE 996
9. VAN BUERDEN/SEGERS PORSCHE 964
10.UBEDA/SCHMOOK RENAULT CLIO 1STE GUEST
11.DE BACKER/SCHLPE/VANHAMME BMW E36 2DE KLASSE 2
12.VANDE CASTEELE/DECLERCK RENAULT MEGANE 2DE KLASSE 4
14.RONCHAIL/DUTHOIT/RONCHAIL FORD ESCORT 1STE KLASSE 3
15.BECKERS/VANMANSHOVEN BMW COMPACT 3DE KLASSE 2
16.VAN EDOM/DE NEEF BMW COMPACT 2DE GUEST
17.STEHR/VISSENBERG BMW 325 3DE KLASSE 3
19.WILKENS/VAN EIJK BMW 318 3DE KLASSE 4
21.VAN DE WATER/DIERCKX BMW M3 3DE KLASSE 3

Sprinters Cup Zolder

Derde overwinning op rij voor Tony Kevers

Na eerder reeds de pole achter zijn naam te hebben gezet, heeft regerend kampioen Tony Kevers terug de wedstrijd naar zijn hand gezet. Opmerkelijke tweede kwalifikatie-tijd voor de Historic-Porsche van Jan Van Elderen voor merkgenoot en huidig leider Pascal Pauwels. Deze draaide op zijn beurt een snellere chrono dan Edwin Beyers (VW Golf), Leopold Goormachtigh (BMW Compact), Munten (Toyota Corolla), D’Hooghe (GP Spyder), Van der Sluis (Honda Integra-R), Commijs (Renault 5) en de BMW M3 van Van de Water die de top 10 afsloot. 44 wagens bemanden de startgrid.
Tijdens de start moest de regerende kampioen wel zijn meerdere erkennen in de Porsches van Pauwels en Van Elderen en de Toyota van Munten die een superstart lukte. Maar lang zou het feestje van dit drietal niet duren. In de tweede ronde kwam de VW Golf van Tony Kevers aan de leiding en bouwde langzaam een voorsprong uit op de Porsches en Van Elderen en Pauwels. Corry D’Hooghe, die met zijn GP Spyder een 7de chrono lukte en actueel leider is in Klasse 5, ging aan de Rea-bocht van de baan en moest de handdoek werpen. Ook de Toyota Corolla van Munten moest aan de kant met technische averij. Achter het leidende drietal nestelden Beyers en Van der Sluis zich binnen de top vijf. Opmerkelijk was de inhaalrace van Moortgat die vanuit 11de positie oprukte naar de top5. Ook de TVR van John Vandevenne, die een matige 16de chrono reed vocht zich mooi terug naar de 8ste plaats.
Wat het kampioenschap aangaat, doet Pascal Pauwels de beste zaak. Ondanks het feit dat Tony Kevers opnieuw de wedstrijd won, kon hij maar twee puntjes afknabbelen van zijn achterstand op Pauwels. Deze laatste heeft met nog één manche te gaan 3 punten voorsprong op de VW Golf van Edwin Beyers, 4 punten op de Porsche van Moortgat en 10 punten op de Golf van Kevers. Het wordt dus nog een spannende ontknoping tijdens de laatste wedstrijd die wordt verreden in het kader van de Race Promotion Night.

Top 10 algemeen

1. TONY KEVERS VW GOLF
2. JAN VAN ELDEREN PORSCHE HISTORIC
3. PASCAL PAUWELS PORSCHE HISTORIC
4. EDIN BEYERS VW GOLF
5. LUC MOORTGAT PORSCHE HISTORIC
6. GERARD VAN DER SLUIS HONDA INTEGRA R
7. LEOPOLD GORMACHTIGH BMW COMPACT
8. JOHN VANDEVENNE TVR HISTORIC
9. PETER COMMIJS RENAULT R5
10.HARRY STEEGMANS RENAULT CLIO

FormulaV-JH495
11-07-2005, 14:39
niemand foto's van de GP Spyder wanneer hij van de baan ging ???

reden : gebroken rempedaal ...

Bugalfa
11-07-2005, 20:12
Peter, kunt gij de heren van VAS en Circuit-Zolder eens attent maken op de thread ivm de ondergang vd ZTC en dat het 2 voor 12 is ?

Mark
11-07-2005, 20:16
niemand foto's van de GP Spyder wanneer hij van de baan ging ???

reden : gebroken rempedaal ...

Ik heb hem wel zien "vliegen" bij ons op post 15. Op een paar centimeter van de banden stond ie stil. Zag eruit als veel te laat remmen............maar zonder pedaal gaat dat niet zo makkelijk ;)

FormulaV-JH495
11-07-2005, 20:34
Peter, kunt gij de heren van VAS en Circuit-Zolder eens attent maken op de thread ivm de ondergang vd ZTC en dat het 2 voor 12 is ?

en dat de CZ zelfs géén enkele moeite meer doet voor de bekeruitreiking van de ZSC ...

alfa155
11-07-2005, 21:53
Ik heb hem wel zien "vliegen" bij ons op post 15. Op een paar centimeter van de banden stond ie stil. Zag eruit als veel te laat remmen............maar zonder pedaal gaat dat niet zo makkelijk ;)

En we hebben die met 3 mannen en een vrouw uit de grindbak getrokken.
we waren sterker en sneller als de 4 x 4.


:bye:

Mark
11-07-2005, 22:30
Peter, kunt gij de heren van VAS en Circuit-Zolder eens attent maken op de thread ivm de ondergang vd ZTC en dat het 2 voor 12 is ?

Mwaohhhhh, uit zeer goede bron weet ik dat ze alles lezen m.b.t. CZ ;) Als ik weer eens de term rooie jas of blauwe blazer intik dan staan sommigen weer op hun achterste benen :D

(ps. stuur mij eens email ;))

P De Sonville
11-07-2005, 23:10
Bugalfa, kan je iets duidelijker zijn?

Bugalfa
12-07-2005, 08:24
We zouden graag eens een keer met Vas, CZ, Teams én piloten een keer rond tafel gaan zitten om te bespreken wat er aan de teloorgang v.d. ZTC kan gedaan worden .
Mailen naar o.a. Marc Martens worden gewoon NIET beantwoord ...

Pat
21-07-2005, 22:25
Al reactie gehad op je vraag, Bugalfa ?

Bugalfa
27-07-2005, 23:52
Yo, ik ben juist terug van verlof deel 1 (volgende week do ben ik weer weg) en Marc Martens heeft geantwoord op 20 juli !!(een half uur nadat ik the office and the building had verlaten) .
Ze zijn toch wel iets op poten aan't zetten en MM heeft zowaar excuses aangeboden om sinds 20-3 niet geantwoord te hebben .
Ik ga morgen e.e.a. beantwoorden en hou jullie op de hoogte van evt. werkgroep, e.d.

Chauffeur
28-07-2005, 09:03
Nu ben ik wel eens benieuwd wat er gaat van komen.
Wij hebben die vraag al 20 keer gesteld.

B.V.S.
28-07-2005, 09:32
Daar ben ik ook heel curieus naar ja... 'k zou er alleszins wel willen bij zijn...

Bugalfa
29-07-2005, 00:37
't zal voor morgen...eh pardon vandaag ten vroegste zijn...als ge terug uit verlof komt is de dag te kort...

pudding1
01-08-2005, 13:12
Hmmm, ik ben ook wel benieuwd, wil er wel eens bij zijn als het zover komt.

Bugalfa
01-08-2005, 19:53
Ik heb deze avond pas kunnen antwoorden Manuel, ik ben curieus ...

Bugalfa
03-08-2005, 20:32
Nog altijd niks, morgenamiddag vertrek ik voor 10 dagen naar Bretagne...hopelijk komt er tussendoor antwoord .

Pat
03-08-2005, 22:11
In "911 & Porsche World" stond een artikel over trackdays waarin ook even de Britse geluisnormen aangehaald werden.

De scherpste norm blijkt daar 97 db te zijn. Sommige circuits hebben een norm die ligt tussen 100 a 110 db.
Vooral Porsches met sportuitlaat schijnen hiermee problemen te hebben.

Misschien een beetje off-topic, maar misschien ook interessant voor Bugalfa om te weten ... voor de discussie.

Jawaddeman
12-08-2005, 09:44
Nog altijd niks, morgenamiddag vertrek ik voor 10 dagen naar Bretagne...hopelijk komt er tussendoor antwoord .


word tijd dat je terug bent, want we zitten allemaal op 'big' news te wachten................

Bugalfa
13-08-2005, 21:19
Ik ben terug, Marc Martens heeft nog niks geantwoord... verlof ?

Chauffeur
14-08-2005, 09:23
Ik ben terug, Marc Martens heeft nog niks geantwoord... verlof ?

Neen hoor :)

Bugalfa
02-09-2005, 23:19
Neen hoor :)
Vandaag antwoord gekregen met excuses voor vertraging : heel veel wijzer ben ik nog niet maar men is vanalles aan't uitwerken en Marc voorspeld alvast een paar ingrijpende wijzigingen . Werkgroep wordt pas bijeengeroepen als men een concreet voorstel uitgewerkt heeft .