PDA

View Full Version : Spa 24 H - Testdag 13/07/2005

Stefan
25-05-2005, 14:12
Is er al bekent wat de exacte datum word van de testdag?

Thomaske
25-05-2005, 14:24
Stefan, normaal is dat de eerste dinsdag van Juli dacht ik.

Mvg

Stefan
25-05-2005, 14:53
Stefan, normaal is dat de eerste dinsdag van Juli dacht ik.

Mvg

Echt een vaste dag dus, dacht altijd dat ze maar keken wat het beste uit kwam, weer wat geleerd dus :)

Bedankt !

The Interceptor
13-06-2005, 17:29
Is er al bekent wat de exacte datum word van de testdag?

Ondertussen wel ja, op de site van de 24u staat een documentje over de testdag, het zal dit jaar doorgaan op dinsdag 12 juli.
Er wordt gereden van 9.00 tot 12.00 en van 14.30 tot 18.00u.
En ze zullen precies in de F1-boxen gaan staan. Staan die normaal met de race niet in de "Endurance Boxen"?

Raceboy
13-06-2005, 18:13
met de race gebruiken ze allebei

Integra
13-06-2005, 20:30
Ondertussen wel ja, op de site van de 24u staat een documentje over de testdag, het zal dit jaar doorgaan op dinsdag 12 juli.
En ze zullen precies in de F1-boxen gaan staan. Staan die normaal met de race niet in de "Endurance Boxen"?
Vorig jaar stonden ze tijdens de testdag ook in de F1 boxen.

Stefan
14-06-2005, 09:15

Bedankt The Interceptor !

The Interceptor
29-06-2005, 00:14
We kunnen misschien een lijstje aanleggen met wie er allemaal komt testen op de officiële testdag?

goed idee!

wat ik er van weet (niet veel voorlopig :)):

* Aston Martin Racing - AM DBR-9 (twee wagens) (bron: fiagt.com)
* GLPK-Carsport - Corvette C5-R (bron: fiagt.com)
* Cirtek Motorsport/Russian Age Racing - AM DBR-9 (bron cirtekgt.com)

vul maar aan ... ;)

The Interceptor
03-07-2005, 00:27
correctie: Aston Martin zal maar met één wagen aanwezig zijn op de testdag in Spa, maar we zien dankzij Cirtek wel twee Astons rijden daar!
Dus voorlopige lijst:

* Aston Martin Racing - AM DBR-9 (één wagen) (bron: fiagt.com)
* GLPK-Carsport - Corvette C5-R (bron: fiagt.com)
* Cirtek Motorsport/Russian Age Racing - AM DBR-9 (bron cirtekgt.com)

Maar ik denk niet dat het simpel is om hier een lijst van samen te stellen. Gewoon afwachten tot ginder denk ik. Maar ik verwacht de meeste teams toch wel daar. Zeker dan wagens/teams die vorig jaar nog niet in Spa gereden hebben. Meestal Maserati's zullen er dus ook wel zijn verwacht ik. Achja we zien het wel, ik ga zeker kijken: eindelijk die prachtige Aston zien!

Bramzel
03-07-2005, 02:10
GPC, JMB en Vitaphone zullen daar ongetwijfeld ook zijn. Ze zullen wel moeten willen ze vooraan meedoen anders heeft de concurrentie een te grote voorsprong. Verder is ook Autorlando meestal van de partij met z'n 996 GT3 RSR. Verder zie ik LNT nog wel komen met de TVR's, aangezien die zich ook gaan focussen op het FIAGT. Blijft gissen natuurlijk, maar dit lijken me wel waarschijnlijke scenario's.

Thomaske
03-07-2005, 19:28
De Mosler zal er ook zijn. En gaat ook in de loop van de week nog testen op Spa.

Mvg

Bramzel
03-07-2005, 23:59
Zouden er nog andere Mosler teams komen? Eclipse Motorsport bijvoorbeeld uit het Britse GT?

Integra
04-07-2005, 00:30
De Mosler zal er ook zijn. En gaat ook in de loop van de week nog testen op Spa.

Mvg
Bron? :)

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 10 characters.

Thomaske
04-07-2005, 08:38
De bron zijn mijn goede oren :D

Mvg

Bramzel
10-07-2005, 10:01
Een verassing op de MC12 van JMB dinsdag tijdens de testdag. Hou hem in de gaten ;)

Integra
10-07-2005, 10:20
De Vertigo komt op de testdag niet rijden. :(

Raceboy
10-07-2005, 21:30
Een verassing op de MC12 van JMB dinsdag tijdens de testdag. Hou hem in de gaten ;)

met brandblussers precies best :p

JPMontoya
10-07-2005, 21:40
De Vertigo komt op de testdag niet rijden. :(

Bron........

Integra
10-07-2005, 22:21
Bron........
Patrick zei dat de Vertigo dinsdag niet zou komen rijden. :)

Stefan
11-07-2005, 18:54

Inderdaad een leuke verrassing, had het niet verwacht, komt toch redelijk uit de lucht vallen.

Raceboy
11-07-2005, 19:47
ik vind het nooit leuk als er een verassing is hoor. Een verrassing daarentegen kan wel leuk zijn.

Stefan
11-07-2005, 20:10
Klinkt niet echt leuk nee, het is ondertussen aangepast :)

Mark
11-07-2005, 22:06
Inderdaad een leuke verrassing, had het niet verwacht, komt toch redelijk uit de lucht vallen.

Hmmmmm, waar kunnen we dat "nieuws" lezen? dsc.com?

The Interceptor
11-07-2005, 22:32
Zo een verrassing vind ik dat nu toch ook niet eigenlijk. Er is met die wagen nog nooit op Spa gereden (toch niet bij mijn weten), en voor zo'n belangrijke race, kan een extra dagje testen toch wel zijn vruchten afwerpen. Ik verwacht wel meerdere MC12's te zien morgen eigenlijk.
Ik zal zowat de hele dag aanwezig zijn, om eindelijk die Aston te zien (en ook die MC12's natuurlijk).

Stefan
11-07-2005, 22:53
Hmmmmm, waar kunnen we dat "nieuws" lezen? dsc.com?

Je kan het nog nergens lenzen als het goed is. Morgen zul je het zien.

Mark
11-07-2005, 23:36
Morgen zul je het zien.

Ik zie alleen mijn lastige directeur morgen :D Mmmmmm, Bramzel en Stefan weten iets wat nog niet te lezen is. Gokje, een van de Zwaantjes op de MC12 van JMB? ;)

Integra
12-07-2005, 08:38
Ik zie alleen mijn lastige directeur morgen :D Mmmmmm, Bramzel en Stefan weten iets wat nog niet te lezen is. Gokje, een van de Zwaantjes op de MC12 van JMB? ;)
Misschien Hillebrand? Zou leuk zijn. :p

wedebe
12-07-2005, 17:08

Ik gok twee Zwaantjes op de JMB MC12 :cool: :)

Bugalfa
12-07-2005, 19:23
Ik gok twee Zwaantjes op de JMB MC12 :cool: :)
idd. zo staan ze op de entry list .

Raceboy
12-07-2005, 19:36
Slappe hap zeg...............nog geen 40 wagens:
http://www.proximus24hours.com/pictures/upload/Previsional_entry_list.pdf

Idd, Twee zwaantjes op een MC12.

Raar, RTM staat op de lijst met een RS. Die hebben toch alleen nog een Turbo? Foutje? Penders met zijn RS onder TT vlag?

er waren er ook aan het testen, de heer Verschuur was er ook met 2 porsches. Die van hem has al een niet meer gespoten neus, wat zei jij ook al weer van verschuur en de muur? ;)

SRT als GT team? wordt lekker ombouwwerk.

Mark
12-07-2005, 20:58
:applaus:

De Britten van Aston Martin moeten wel nog leren dat Goossens een Belg is, en geen Nederlander. Marc had wijselijk de Nederlandse driekleur naast zijn naam op zijn race-overall onder een stuk kleefband verstopt.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=9105

De wens is vader van de gedachte, ik ga maar vlug marcgoossens.nl registreren :D

Weliswaar iets minder deelnemers maar wel een hele brede top. Bij droog weer gaat dit een regelrechte sprint worden over 24 uur. Een grand cru in de maak?

Tot mijn verbazing was de lokale TV vandaag ook in Spa, lang item over Menten. Ze weten steeds vaker de weg naar het circuit te vinden, gaat het dan toch ooit iets worden met autosport op de lokale TV?

er waren er ook aan het testen, de heer Verschuur was er ook met 2 porsches. Die van hem has al een niet meer gespoten neus, wat zei jij ook al weer van verschuur en de muur? ;)

Na de reparatie is het dan Frans Plamur :D

Buzzbomb
12-07-2005, 21:03
Vreemd dat Lamy bij de Aston staat op de entry list, hij stond vandaag te poseren bij de larbre 550 op Spa...

PorscheGT
12-07-2005, 21:26
hij had nog eens geen overall van Larbre aan, maar een overall van Mollekens, dus is dat misschien omdat dat een foto was ofzo van Larbre in de Fia GT algemeen, en niet voor Spa alleen.. En als ik mij niet vergis is het Lamy zelf die de snelste tijd reed vandaag bij Larbre :)

Bramzel
13-07-2005, 11:50
De surprise was inderdaad de gebroeders Van der Zwaan op de MC12. Waar ze een heerlijk welkom kregen; eerst versnellingsbak troubles, daarna werdt Rob in z'n 2e rondje er af gereden door.... Bertolini :confused: Die kerel is z'n teamgenoot, zat in z'n snelle ronde en wou er langs waar dat niet kan. Schijnen videobeelden van te zijn, ben er wel benieuwd naar. Was Rob mooi klaar mee, ze betalen daar goed geld voor die stoeltjes, kijken enorm uit naar een ritje in die MC12 en vervolgens is na 1,5 rondje alles weer voorbij. Sneu voor de jongens.

Integra
13-07-2005, 13:12
ik heb de lichte crash van de JMB MC 12 gezien. De schade viel normaal gezien nog mee.

auto delta
13-07-2005, 13:23
heeft er iemand foto's gemaakt van de test day?

Bramzel
13-07-2005, 13:38
ik heb de lichte crash van de JMB MC 12 gezien. De schade viel normaal gezien nog mee.

Dat was met Robert achter het stuur. 't was idd hele lichte schade, waarschijnlijk een kwestie van nieuwe kapjes erop en weer gaan. Maar toch is het lullig. Heb je het zien gebeuren of heb je de wagen gezien? Wat gebeurde er precies?

The Interceptor
13-07-2005, 14:11
heeft er iemand foto's gemaakt van de test day?

ja, ik zal er zodadelijk enkele posten in aparte thread.

Het deed mij deugd om nog eens racewagens te zien en horen, was al van DTM geleden voor mij, dus bijna twee maand! Het was echt wel een superleuke dag, echt mooie wagens gezien. En eindelijk de Aston Martin DBR-9, in mijn ogen echt wel de mooiste GT ter wereld! En dan nog met Marc Goossens aan het stuur!
Ik was ook aangenaam verrast toen ik gisteren opeens één van de Zwaantjes in de paddock tegenkwam, ze hebben het toch mooi voor elkaar gekregen.
Ik ben wel verschoten van de tijd van de Larbre Ferrari. De Corvette ging echt superhard, maar toch wist de Ferrari een halve seconde sneller te gaan.

Enja, dat Hollandse vlaggetje heeft Marc me laten zien, zo wilde hij niet door het leven gaan, daarmee dat stukje groen erover :D
Op de wagen plakte er wel gewoon een Belgisch vlaggetje (gelukkig :D)

Integra
13-07-2005, 15:23
Dat was met Robert achter het stuur. 't was idd hele lichte schade, waarschijnlijk een kwestie van nieuwe kapjes erop en weer gaan. Maar toch is het lullig. Heb je het zien gebeuren of heb je de wagen gezien? Wat gebeurde er precies?
Ik stond aan het uitkomen van de pif-paf (Fagnes) en ik was aan't wachten tot 1 van m'n favoriete auto's doorkwam (=Larbre 550/ DBR9) en ik zag 2 paarse auto's, van 1 was ik zeker dat het een MC12 van JMB was en ik zag dat de ene MC 12 de andere moest ontwijken en even later zag ik de bandenmuur omhoog plooien. Ik was van ver ook nog aan't twijfelen of het RAR was of JMB, maar toen we van dichterbij gingen kijken was het dus JMB. :)

Yvonne
20-07-2005, 12:16
Hey,

De Britten van Aston Martin moeten wel nog leren dat Goossens een Belg is, en geen Nederlander, zie Pitstop (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsb...php?newsid=9105) .

Ach, er zijn meer coureurs die tijdelijk een nieuwe natalionaliteit hebben. Zo is Jos Menten geen Nederlander meer, maar Belg.

En de Vliegende Fin van PSI is ook Belg geworden, en die heeft ook nog eens een naamsverandering ondergaan.

Andere fouten zijn mij nog niet opgevallen in de Deelnemers Lijst (http://www.proximus24hours.com/pictures/upload/Previsional%20entry%20list%20Round%20%206%20Spa%20 17.07.pdf)