PDA

View Full Version : www.F1-geschiedenis.be


Zapper
23-07-2005, 19:14
Deze site waar ik nu een tijdje aan het werken ben heeft ondertussen al heel wat updates achter de rug.

De belangrijkste:
1. Het adres is nu: www.F1-geschiedenis.be (http://www.F1-geschiedenis.be)
2. De historie van heel wat circuits is angevuld.
3 Heel wat verhalen uit de de doos staan online
4. Dagelijks worden nieuwe artikels toegevoegd

Greetz
Jos

Belle
24-07-2005, 02:21
Ik las deze post rond 0:30 uur en ondertussen is het al 2:20 uur geworden. Man, het is boeiende lectuur op jouw site, vooral die verhalen uit de oude doos! Ook al ken je een paar, is het toch altijd leuk om terug te lezen... ;)

Sjieke site, doe zo verder... (ik denk ook wel dat er veel tijd in gekropen is)

Zapper
24-07-2005, 12:13
Ik las deze post rond 0:30 uur en ondertussen is het al 2:20 uur geworden. Man, het is boeiende lectuur op jouw site, vooral die verhalen uit de oude doos! Ook al ken je een paar, is het toch altijd leuk om terug te lezen... ;)

Sjieke site, doe zo verder... (ik denk ook wel dat er veel tijd in gekropen is)

Dank je. We doen met tweetjes ons best, en er staat op termijn nog veel meer op het programma.

Zapper
22-08-2005, 15:51
Na een tweetal weken waar ik vooral met de provider problemen had, is de site weer goed en wel online. De updates zijn weer met de regelmaat van de klok te lezen.

Het onderdeel circuits is bijna volledig af, op de statistieken na dan. Deze volgen in de loop van de volgende weken.

Bart.Vandecavey
22-08-2005, 15:58
foutje gevonden: file:///C:/Mijn%20documenten/Mijn%20webs/mijnweb23/COUREURS/L/Larrauri_Oscar.htm op de pagina http://www.f1-geschiedenis.be/nieuw.htm

Zapper
22-08-2005, 16:58
foutje gevonden: file:///C:/Mijn%20documenten/Mijn%20webs/mijnweb23/COUREURS/L/Larrauri_Oscar.htm op de pagina http://www.f1-geschiedenis.be/nieuw.htm

Is aangepast.
Bedankt voor de melding! :bye:

Zapper
29-10-2005, 12:56
Het is weer eens tijd om een update te melden:

De (uitgebreide) statistieken vanaf 1950 tot heden staan online.
Verdeeld in categorieën:
1. Per seizoen (voorlopige versie)
2. Per circuit (70% afgewerkt)
3. Gerangschikt per coureur (Afgewerkt)
4. Gerangschikt per constructeur (afgewerkt op hier en daar zn klzin detail)
5. Gerangschikt per motorenleverancier (afgewerkt op hier en daar een klein detail)
6. Gerangschikt per bandenleverancier (enkele statistieken al online)

Ben volop bezig met de gegeens van de coureurs in te brengen.
De letters A - B - W - X - Y en Z zijn bijna volledig gedaan.

Ook is er vanaf heden een onderdeel A1GP met alle uitslagen en tussenstanden in het klassement.

Uiteraard staan er ook weer een deel nieuwe verhalen uit de oude doos online.
en
elke dag een terugblijk in de geschiedenis van die dag.

Het onderdeel 'circuits' is volledig afgewerkt inclusief de geschiedenis van dat circuit.

Bijna dagelijks volgen er nieuwe updates

Er is nog veel te doen, maar er staat ook al een heleboel info ter beschikking.

Interesse in de maandelijkse opvolging? vraag de nieuwsbrief aan.
Greetz
Jos

Zapper
18-12-2005, 18:35
Hier nog eens een update van mijn site

Er is weer erg veel nieuw materiaal beschikbaar!
Bijna alle gegevens van de coureurs zijn toegevoegd
75% van de gegevens van de constructeurs zijn toegevoegd.
Bij het gedeelte van de uitslagen werden van de eerste seizoenen nu ook extra gegevens toegevoegd zoals daar zijn: een rondetabel en vooral een raceverslag! (Tot GP van Frankrijk 1953 al in orde, maar elke week komen er een drie a viertal bij)
Ook het gedeelte van de A1GP is up-to-date

In voorbereiding:
* de gegevens van de motoren
* de gegevens van de verschillende wagens
* uitbreiding van de gegevens vanaf de GP van Frankrijk '53 tot heden
* Uitbreiding statistieken per seizoen.

Aanvullingen voorzien tijdens de eerste maanden van 2006
* Uitslagen MotoGP (vanaf 2002) - werkzaamheden al gestart
* Uitslagen GP2 (nog niet helemaal zeker)
...

Greetz
Jos Van Aken
Webmaster F1-geschiedenis.be
*

Zapper
20-06-2006, 20:40
Ondertussen zijn er weer heel wat gegevens toegevoegd op de site.

Vandaag op... (wat er vroeger op die dag gebeurde is nu compleet wat de F1 betreft)

Ook de uitslagen en klassementen van GP2 - Champ Car en DTM zijn nu up-to-date.

Ook fotospecials zijn toegevoegd (exclusief beeldmateriaal ter beschikking gesteld door bezoekers)

Daarnaast zijn er vele nieuwe verhalen uit de geschiedenis van de F1 en uiteraard veel nieuw cijfermateriaal.

Greetz
Jos - Webmaster F1-geschiedenis.be

Zapper
26-08-2006, 22:52
Het maximum aan gegevens wordt nu gepost bij de uitslagen van de F1.
Van elke race 25 pagina's info en uitslagen.

Nieuw onderdeel: De uitslagen van de GP Masters

Aanvullingen: Vanaf volgende week de geschiedenis van de constructeurs!
Woensdag deel 1: Het team AFM

Cat-Seven
30-08-2006, 11:47
Zapper, ik heb nog wat informatie over de Rand Grand Prix op Kyalami 15/12/1962. Er deed toen ook een "Lotus7 Series one" mee bestuurd door Brausch Niemann met een Ford109E motor uitgeboord tot 1475cc. Hij werd 10de met als winnaar Jim Clark in een Lotus 25. Ik heb nog redelijk wat rand-informatie over aanpassingen wagen, tijden, enz. ... naar waar stuur ik ze op?

De Lotus Seven is daarmee waarschijnlijk de enige straatwagen die ooit deelnam aan een F1 wedstrijd ... en het model bestaat volgend jaar 50 jaar, nu als Caterham7 :applaus: :applaus:

Zapper
30-08-2006, 20:33
Zapper, ik heb nog wat informatie over de Rand Grand Prix op Kyalami 15/12/1962. Er deed toen ook een "Lotus7 Series one" mee bestuurd door Brausch Niemann met een Ford109E motor uitgeboord tot 1475cc. Hij werd 10de met als winnaar Jim Clark in een Lotus 25. Ik heb nog redelijk wat rand-informatie over aanpassingen wagen, tijden, enz. ... naar waar stuur ik ze op?

De Lotus Seven is daarmee waarschijnlijk de enige straatwagen die ooit deelnam aan een F1 wedstrijd ... en het model bestaat volgend jaar 50 jaar, nu als Caterham7 :applaus: :applaus:

Je kan alles doorsturen naar mijn emailadres.
JVACDO@hotmail.com
Thanks!!

Zapper
06-10-2006, 12:23
Prachtige exclusieve foto's online (foto's geschonken door lezers)
De moeite om te bekijken.

BSmodels
10-10-2006, 20:45
Hé zapper,

zeer leuke site.

Ik heb zelf zo'n 500 GP foto's uit de periode 1913 -1969 die ik zelf ooit eens via p2p van het net gehaald heb. Ik weet niet of je hiervoor interesse hebt of in hoeverre je deze op je site wil (durf) zetten.

Van de Nurnburgring 2006 heb ik er ook een aantal (zelf genomen :D ).

Laat maar weten of je ze wil

Zapper
13-10-2006, 13:36
Hé zapper,

zeer leuke site.

Ik heb zelf zo'n 500 GP foto's uit de periode 1913 -1969 die ik zelf ooit eens via p2p van het net gehaald heb. Ik weet niet of je hiervoor interesse hebt of in hoeverre je deze op je site wil (durf) zetten.

Van de Nurnburgring 2006 heb ik er ook een aantal (zelf genomen :D ).

Laat maar weten of je ze wil

Zelfgemaakte foto's wil ik graag op mijn site weergeven. Foto's die je van het net haalde zeker niet in de reeks 'fotospecial' en ook zo weining mogelijk op de rest van de site. Daar alleen foto's van teamsites die dus legaal zijn.

Als je de zelfgemaakte foto's naar mij doorstuurt komen ze op de site met uiteraard de vermelding van je naam (indien je dat wenst).

Bedankt op voorhand!

Kaze
16-10-2006, 10:14
foutje ontdekt : Spa-Francochamps
waar is de "R" heen?

Zapper
20-10-2006, 09:27
foutje ontdekt : Spa-Francochamps
waar is de "R" heen?

Kan je mij wat meer info geven waar die fout staat.
Bedankt op voorhand!! :+

Zapper
01-12-2006, 18:54
De eerste 10 seizoenen van de F1 staan volledig online.

Inclusief raceverslagen en foto's. Meer info is er van deze races niet meer te vinden denk ik..

De Kerstkwis 2006 staat ook online. Prachtige prijzen te winnen, zoals DVD's van het officiële Nederlandstalige F1-jaaroverzicht 2006
Een gesigneerd boek, F1-miniaturen en posters.

De moeite waard zou ik zeggen.

Zapper
08-01-2007, 21:09
Ondertussen ben ik al volop bezig aan het seizoen 1964.
Ook de winnaars van de Kerstkwis zijn bekend.

Bij de fotospecial staan foto's van BSmodels (een gewaardeerd lid op dit forum) De moeite om eens een kijkje te komen nemen denk ik!

Greetz
Jos

Zapper
18-02-2007, 20:22
Vandaag weer een grote stap vooruit voor de site. Onze nieuwe voorpagina, die aantoont dat we niet alleen aan de inhoud werken, staat online.

Uiteraard is er ook inhoudelijk weer heel wat info toegevoegd. Zo zitten we qua raceverslagen al bezig aan het seizoen 1968.

Er staan 56 verhalen uit de oude doos online.

Er er staan al honderden 'exclusieve' foto's op de site.

De moeite van nog eens langs te gaan en ons jullie mening er over te geven denk ik!

Bedankt
Jos Van Aken