PDA

View Full Version : MAK 2005: race 6: 20 Augustus 2005: Extreme Kart Herselt


Frederik
31-07-2005, 16:23
Aangezien de thread van antwerp karting nog voor de race van Bilzen er was,ist nie ongepast nu 20 dagen voor de race een thread op te starten :D Hopelijk krijgen we geen vervolg van wat er in Antwerpen is gebeurd.Het was een goede,maar flauwe wedstrijd met weinig uitdaging wat het circuit betreft.
Herselt is nu ook weer niet het van het,maar de sfeer ligt er anders,en wetende dat het ons wel ligt,gaan we met volle moed er tegen aan gaan. Iemand al gaan rijden? Wss traag circuit dat veel grip biedt en belastend is voor armen. Anyway,we zullen zien wat het geeft,alvast veel succes vanaf nu al !

Speesman
31-07-2005, 16:52
Het is mijn thuiscircuit, dus ik ben er ongeveer elke woensdagavond te vinden :) Als er dus iemand wil komen oefenen, altijd welkom op woensdagavond!!!

Ik ga trouwens deze keer een uur alleen rijden, is eens leuke uitdaging. Zal wel zwaar zijn, maar mijn conditie is op dit moment wel redelijk goed (al zeg ik het zelf :) ).

Yannick R
31-07-2005, 21:28
maar mijn conditie is op dit moment wel redelijk goed (al zeg ik het zelf :) ).

Als ge minstens 2 heatjes op het 1km circuit van Inkart kunt rijden hebt ge wel ne goeie conditie ja :p.

En kzou graag eens in Herselt gaan rijden, maar tis zo ver.

Speesman
01-08-2005, 02:16
Bwa, zo heel ver van Aalst is dat nu ook niet hoor (denk niet dat Inkart zoveel dichter is).

Speesman
04-08-2005, 01:11
Vandaag zijn er een aantal deelnemers gaan oefenen en het ging best wel goed (lag vandaag extra veel grip). De tijden:

speesman: 32.33 (CRT)
raceboy: 32.74 (MS Racing)
johan: 32.77 (Rhino 1)
mickey: 32.83 (MS Racing)
dieter: 32.88 (Rhino 2)
peter: 32.97 (Rhino 2)


Voila, nu hebt ge al wat referentietijden. Tijden lagen vandaag wel heel snel, om te vergelijken:
ronderecord = 31.84 en slechts enkelen hebben ooit al in de 31 kunnen rijden (4 - 5 man??). Op andere dagen zal er dus iets trager gereden worden vermoed ik.

Frederik
04-08-2005, 17:23
Waarschijnlijk gaan jurgen en ik in de loop van volgende week eens oefenen,dinsdag zou best wel kunnen. Als er nog iemand zin heeft dinsdagavond ;) Greetz,het begint al te korten :D hehe

Frederik
08-08-2005, 08:37
Waarschijnlijk gaan jurgen en ik in de loop van volgende week eens oefenen,dinsdag zou best wel kunnen. Als er nog iemand zin heeft dinsdagavond ;) Greetz,het begint al te korten :D hehe

We gaan dus dinsdag omstreeks 20.30 oefenen,wie goesting heeft in een miniduel,kom maar af,greetz Frederik ;) En anders,tot dan

Raceboy
16-08-2005, 22:44
heeft de organisatie al de inschrijvingen gelezen, want ik heb nog geen leesbevestiging ;)

Yannick R
17-08-2005, 10:48
Bwa, zo heel ver van Aalst is dat nu ook niet hoor (denk niet dat Inkart zoveel dichter is).

Inkart = +- 35km (via binnenbanen) en naar Herselt is het +- 80km

Speesman
17-08-2005, 13:10
Ah ok, toch wel een duidelijk verschil. Da moet ge er voor over hebben he :)

Yannick R
17-08-2005, 13:27
Ah ok, toch wel een duidelijk verschil. Da moet ge er voor over hebben he :)

Ik wel, ma mijn moeder/stiefpa niet (die rijden) :D
Extreme vind ik toch beter dan Inkart.

Speesman
17-08-2005, 14:12
Ik wel, ma mijn moeder/stiefpa niet (die rijden) :D
Extreme vind ik toch beter dan Inkart.

Vanavond ben ik trouwens nog eens in Inkart (nog wat oefenen voor de Belkart).

Yannick R
17-08-2005, 16:05
Vanavond ben ik trouwens nog eens in Inkart (nog wat oefenen voor de Belkart).

Ik zal mss ook nog eens gaan deze vakantie, maar niet deze week denk ik.

Speesman
21-08-2005, 01:53
Ben nog klaarwakker (danzij enkele rode stieren), dus zal maar al een raceverslag typen.

Omdat ik deze race niet moest inspringen voor Rhino Racing (voor de verandering :p ), ging ik deze race alleen rijden. Mijn doel was om heel constant te rijden (alle tijden binnen de 0.1 - 0.2s) en dat een heel uur lang vol te houden. Extreme kart is wel mijn thuiscircuit (zit er bijna elke woensdagavond), maar voelde me voor de race niet helemaal in orde. Door marktrock en daarna een hele week verhuizen had ik spierpijn nog voor ik 1 minuut gekart had. Dat beloofde dus niet veel goeds, maar wou het toch proberen. :gas:

Ik krijg kart 9, een redelijke kart. Door circuitkennis heb ik vrij snel de pole, maar net op het einde kunnen de 2 Calamitas teams nog een paar hondersten van mijn tijd afdoen. Mocht dus 3de vertrekken. In de start gebeurt niet veel bijzonders en kan de achterliggers afschudden. Voor mij gaan Jurgen en Joris net iets te snel, al wordt het gat nooit echt zo groot. Om taktische redenen besluit ik een heel vroege wissel te houden. Enkel is rond de kart lopen niet mijn specialiteit (en verlies je er zowiezo tijd mee) en verlies 6s in vergelijking met de andere wissels. Toch is mijn pitstop goed getimed, want blijf net enkele achterliggers voor en kon dan beginnen jagen op de voorliggers. Na een half uur wisselen ook de andere teams en iets daarna krijg ik Frederik in mijn vizier. Ik kan hem in de fout dwingen en hem voorbij steken in een bocht waar ge normaal moeilijk kunt inhalen (goed gedaan, al zeg ik het zelf :) ). Daarna was de jacht geopend op Karel. Ik kan het gat volledig dichtrijden, maar dankzij goed verdedigwerk kan ik hem niet voorbijgaan, al was het 1 keer wel vrij nipt.
Eindig dus 2de. De doelstelling was bovendien ook gehaald, want heb het hele uur dezelfde tijden kunnen rijden (met als snelste 32.49). En nog meer, was zelfs allesbehalve moe na het uur karten. De race had gerust nog een uur langer mogen duren :)

Tot slot: het podium was volledig ingenomen door Calamitas (Calamitas Racing 1 op 1, ik op 2 en Calamitas Racing 2 op 3de plaats). Beter kan dus niet!! Bovendien lijkt me dat het kampioenschap zal gaan tussen de 2 Calamitas teams.

Giovanni
21-08-2005, 16:40
"Calamitas Rules" overduidelijk !!!
1, 2 en plaats 3 ingenomen door een Calamiteit ... Goed teamwork zou ik zeggen :p
Calamitas 1 is ondertussen reeds aan z'n 4de overwinning maar ze hebben dit afgewisseld met 2 uitstapjes naast het podium.
Calamitas 2 heeft "maar" 1 overwinning op z'n naam staan maar prijkt wel bovenaan de tabellen met 5 podiumplaatsen op 6 wedtrijden en een goed gebruikte joker.
Ondertussen is er reeds een verschil van 20 punten punten tussen de beide teams maar Calamitas 1 heeft nog een joker achter de hand.
The Old men delen nu de 2de plaats, op 2 punten gevolgt door Rhino Racing 1.
Rhino 1 heeft echter reeds 4 punten geschrapt wat hun dus in een iets sterkere positie brengt.
Nog 4 wedstrijden te gaan waarbij 3 wedstrijden op een circuit waar we reeds eerder gepasseerd zijn.
De kampioenschapstand is reeds bijgewerkt en is terug te vinden op http://users.skynet.be/makkarting of www.GiovanniHerbots.com (http://www.GiovanniHerbots.com) .

vertigo
21-08-2005, 20:31
Deze is eentje die bij mij niet lang zal blijven hangen. Een saaie race waarbij de top3 gewoon te snel was en (de 5de) MS Racing wat te ver achter ons zat. Geen echt racegevoel, wel eerder een "rondjes afmalen tot de tijd vol is"- gevoel. Volgende keer beter (en hopelijk weer wat meer teams van de partij).

Op http://www.rhino-racing.be staat wat nieuws, een verslagje, de uitslag en wat foto's.

Frederik
23-08-2005, 13:31
Wat er nog niet is gezegd geweest denk ik is dat dit een van de meest georganiseerde circuits was. Dit verdient wel een pluimpje! Nu wat de race betreft. De eerste stint was spannend tussen de 1e 3 rijders. De tijden lagen zo bijeen dat het podium pas beslist zou worden na de pitstops. Ik kon de tijden van Jurgen niet evenaren en zo kon Dave me snel bijbenen. Het tempo van karel lag op de zelfde hoogte als dat van mij,alleen was er te veel verschil tussen ons om de achterstand goed te maken omdat joris nog wat snelle ronden heeft kunnen maken terwijl ik al gepit had. Het was niet echt een sensationele race, er deden ook veel te weinig teams mee,maar het was karting, en dat kan niemand onaangenaam vinden :D Ik kijk al uit naar de volgende mak race, het veelbelovende circuit van antwerpen waar zoveel over gezegd wordt ;). Voor zij die meedoen aan de 8uren race te Machelen, tot dan.