View Full Version : Spa 24 H, diskwalificatie GLPK-Carsport.......een discussie
KNALFOUR
31-07-2005, 20:50
De Corvette van GLPK Carsport gediskwalificeerd.
Bron.pitstop tv
Data-recorder niet aangesloten? Stomme fout of moedwillig?
Data-recorder niet aangesloten? Stomme fout of moedwillig?
Moedwillig? Dat heeft die Corvette toch niet nodig.
EDIT:
Moedwillig? Misschien toch wel:
In Imola hadden de stewards al eens vastgesteld dat de datarecorder tijdens de kwalificaties niet was aangesloten in de Corvette. Het team kwam er toen van af met een waarschuwing.
Bron: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=9289
JPMontoya
31-07-2005, 22:20
Data-recorder niet aangesloten? Stomme fout of moedwillig?
Haalooo, Hoe dom kan je zijn?????
Kumpen heeft het niet kunnen laten om er eens af te gaan. :frusty:
Moet hij forceren om de tijden van de andere te rijden?
Trouwens knappe dingen gezien van Bertje Longin aan het stuur alsook Hezemans. Die mannen rijden precies snel met nog wat overschot.
Voor de rest mooie wedstrijd alleen mochten er voor mijn part wat meer deelnemers zijn.
Ook Penders en co sjieke dingen laten zien.
Haalooo, Hoe dom kan je zijn?????
Als je in Imola voor diezelfde inbreuk al een waarschuwing hebt gekregen,
dan vermoed ik dat er toch wel meer aan de hand is dan pure domheid.
Dan is "opzettelijk" toch meer van toepassing; en in dat geval is de uitsluiting terecht.
strepper
01-08-2005, 12:37
GLPK is niet klaar voor een wedstrijd als de deze .
1. verkeerde bandenkeuze bij de start, kan ik inkomen waren niet de enige.
2. wagen komt eerste maal binnen wagen kan en gaat niet omhoog voor wisselen banden. oorzaak de luchtfles was nog niet opengedaan.
3. de diskwalificatie, als je het al eens voor hebt gehad doe het dan geen twee keer he het is hier wel FIA en geen Belcar.
Bij GLPK heb ik ook wel mijn bedenkingen in de Belcar en meer ivm met de 24 uur.
Ik moet zeggen dat de Viper tijdens zijn eerste stint toch wel lang buiten blijft. Volgens mij is daar ook iets aan de hand.
GLPK Carsport gaat niet in beroep, meer op: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=9299
gwyllion
01-08-2005, 15:38
GLPK Carsport gaat niet in beroep, meer op: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=9299Ze volen zich danig geviseerd. David Richards heeft inderdaad zwaar gelobbyd om de Corvette te weren uit FIA GT.
Ze volen zich danig geviseerd. David Richards heeft inderdaad zwaar gelobbyd om de Corvette te weren uit FIA GT.
Dat valt me tegen van Richards.
Petter-Jån
01-08-2005, 16:21
GLPK is niet klaar voor een wedstrijd als de deze .
1. verkeerde bandenkeuze bij de start, kan ik inkomen waren niet de enige.
2. wagen komt eerste maal binnen wagen kan en gaat niet omhoog voor wisselen banden. oorzaak de luchtfles was nog niet opengedaan.
3. de diskwalificatie, als je het al eens voor hebt gehad doe het dan geen twee keer he het is hier wel FIA en geen Belcar.
Anthony heeft met de startbanden (door de fia gemarkeerde banden waarmee ze de start moesten nemen) in de kwalificaties een spin gemaakt, waardoor de banden niet meer echt goed genoeg waren om te racen. Gelukkig voor hen regende het tijdens de start en konden ze op wets vertrekken, wat ze volgens mij toch ook gedaan hebben? Verkeerde bandenkeuze is dat toch niet? Ik geloof dat slechts een stuk of 5 wagens (waaronder signa) op slicks of inters verkeerdelijk hadden gegokt.
Of het nu een 24h-race was of een gewone fia-gt race, de luchtfles vergeten te openen is erger voor een gewone race hoor. Als je tijdens een etmaalrace 1 keer bijvoorbeeld 20 seconden verliest is er niets gebeurt hoor! Maar ja, professioneel is anders natuurlijk.
Ook dat met die datarecorder doet wel wenkbrauwen fronsen. Ofwel redeneren ze eerder van: een goed resultaat is belangrijk, als er achteraf gediskwalificeerd wordt, daar kraait toch geen haan naar....
Peter Baert
01-08-2005, 16:39
Niet de rijders op intermediates hebben bij de start verkeerd gegokt, wel de teams, zoals het grote Aston Martin, die op regenbanden zijn vertrokken. Ook Mike Hezemans is op intermediates gestart.
Dat intermediates de goeie keuze was, bleek na een dik halfuur, toen de piste begon te drogen. Dan zijn de Maserati's komen opzetten en zijn de Astons beginnen wegdeemsteren.
Bij GLPK bleek de intermediate-Pirelli niet te werken, op de Maserati's wel. Pas tijdens de allerlaatste pitstop, toen het echt wel hard regende, hebben ze bij Vitaphone full wets gemonteerd. De rest van de race reden ze op slicks of intermediates.
:)
936lover
01-08-2005, 20:42
GLPK is niet klaar voor een wedstrijd als de deze .
1. verkeerde bandenkeuze bij de start, kan ik inkomen waren niet de enige.
2. wagen komt eerste maal binnen wagen kan en gaat niet omhoog voor wisselen banden. oorzaak de luchtfles was nog niet opengedaan.
3. de diskwalificatie, als je het al eens voor hebt gehad doe het dan geen twee keer he het is hier wel FIA en geen Belcar.
Bij GLPK heb ik ook wel mijn bedenkingen in de Belcar en meer ivm met de 24 uur.
Ik moet zeggen dat de Viper tijdens zijn eerste stint toch wel lang buiten blijft. Volgens mij is daar ook iets aan de hand.
Bedenkingen?? Eén van de sensors aangebracht door de FIA meet de onderdruk in de Airbox. Die onderduk kan er alleen maar komen als de motor in toeren wordt gejaagd en aan de ingang van de airbox een restrictor zit. Haal die restrictor weg , en er is een ZEER merkbare vermindering van de onderdruk in de airbox. Gevolg: meer lucht voor de motor, meer vermogen!!!
Eén keer de stekker vergeten, ok, twee keer.... Verhaal van de ezel....!!! Leg dat maar eens uit aan je sponsor...!!!
Viper en belcar. Mij is al opgevallen dat de laatste belcar races de controles om te lachen zijn, vb :"gesloten wagenpark in de box" hahahahaha!!!
In de belcar blijft de viper de "vette" moeiteloos volgen en in spa (fia gt) kwam er geen viper ook nog maar in de buurt.
Zou nie slecht zijn dat die viper is binnenste buiten gekeerd werd, of is het Paul Kumpen ( RACB lid) die dit tegenhoud???
Viper en belcar. Mij is al opgevallen dat de laatste belcar races de controles om te lachen zijn, vb :"gesloten wagenpark in de box" hahahahaha!!!
der is wel meer te lachen in de belcar, denk maar aan de naar achter schijnende witte lichtjes op de nummers tijdens de eurorace. Als ik als toeschouwer dat puntje van het reglement al ken waarom de technische controle dan niet.
@936lover,
Met insinuaties zijn we niet zo blij op dit forum ;)
Wat betreft de volgende quote in de persbabbel van GLPK:
Jorge Segers, teammanager: Het lijkt erop dat wij geviseerd worden in dit kampioenschap en men heeft nu eindelijk iets gevonden om ons op af te straffen.
Ik begrijp perfekt waarom de blauwe blazers van de FIA jullie aan het viseren zijn. Of ik het goedkeur is wat anders ;) De volgende gedachten-gang kon weleens een reeële optie zijn:
(Mogelijke) Acties uit het verleden zijn bepalend voor de beslissingen van vandaag. Stel je eens voor, je bent in 2003 lid van de Technische Commissie van de FIA GT. Op een dag krijg je die supersnelle maar ietwat minder betrouwbare Viper onder je neus van Force One Carsport. Jij, als lid van de TC, kan niets ontdekken maar het geroezemoes in de pits omtrent deze wagens is niet van de lucht. Wat zou die dekselse ;) Hezemans met die wagen hebben gedaan? Hoe dan ook, als lid van de TC, kan jij je vinger er niet op leggen.
Time-transfer to 2005. Hee, verrek........die "dekselse" Hezemans doet weer mee. Ditmaal met een nieuwe verse partner, GLPK geheten. Als lid van de TC heb je nog een "onbetaalde rekening ;)" openstaan met Hezemans. Onder het motto: "ik zoek en zal vinden" gaan we dan maar eens die C5-R onder loep nemen. Het minste of geringste is voldoende om de "rekening" met Hezemans te vereffenen.
strepper
01-08-2005, 21:48
Sorry Mark maar ik moet toch zeggen wat er hier gezegd word toch wel de waarheid is.
Ik ben de hele week van maandag tot gisteren in Spa geweest, heb bij verschillende teams in de box geweest tijdens de koers, heb met verschillende personen gepraat en niet de minste en deze hebben ook hun bedenkingen bij dit hele verhaal. Ik heb met een persoon gepraat die ook tijdens de Belcar aanwezig is en heeft bedenkingen bij GLPK maar ik moet ook zeggen bij andere teams. Je weet ook als je iets fout doet komt het toch eens uit en spijtig genoeg voor glpk is dit tijdens de 24 uur gebeurd.
Ik wist gisteren voor 8 uur al dat er iets niet pluis was met de corvette ben nog gaan kijken naar de keuring in f1 boxen na de wedstrijd en toen met de corvette aan het keuren was trokken die mannen al rare gezichten. Ik had wel niet verwacht dat men ze ging diskwalificeren.
936lover
01-08-2005, 21:54
@936lover,
Met insinuaties zijn we niet zo blij op dit forum ;)
Wat betreft de volgende quote in de persbabbel van GLPK:
Ik begrijp perfekt waarom de blauwe blazers van de FIA jullie aan het viseren zijn. Of ik het goedkeur is wat anders ;) De volgende gedachten-gang kon weleens een reeële optie zijn:
(Mogelijke) Acties uit het verleden zijn bepalend voor de beslissingen van vandaag. Stel je eens voor, je bent in 2003 lid van de Technische Commissie van de FIA GT. Op een dag krijg je die supersnelle maar ietwat minder betrouwbare Viper onder je neus van Force One Carsport. Jij, als lid van de TC, kan niets ontdekken maar het geroezemoes in de pits omtrent deze wagens is niet van de lucht. Wat zou die dekselse ;) Hezemans met die wagen hebben gedaan? Hoe dan ook, als lid van de TC, kan jij je vinger er niet op leggen.
Time-transfer to 2005. Hee, verrek........die "dekselse" Hezemans doet weer mee. Ditmaal met een nieuwe verse partner, GLPK geheten. Als lid van de TC heb je nog een "onbetaalde rekening ;)" openstaan met Hezemans. Onder het motto: "ik zoek en zal vinden" gaan we dan maar eens die C5-R onder loep nemen. Het minste of geringste is voldoende om de "rekening" met Hezemans te vereffenen.
Denken jullie nu echt dat ze (fia) gaan vitten op pietluttigheden om zo de goesting van teams te ontnemen om te komen rijden ij de FIA gt?? Zou Mr richards nu echt bang hebben van belgen??? Interview me hem gehoord en "klonk" heel nuchter over zijn project. Zit hij in de WRC ook te vitten op andere teams??? Ik volg da nie zo.
Dit doet me denken aan de "fiets-race" tijdens èèn van de vorige 24 U Spa, op vrijdagavond werd er toen een fiets-race georganiseerd met piloten en amateurs tesamen, iedereen die mee fietste kreeg een sportieve mountainbike ter beschikking.
Enkel Paul Kumpen stond er op om mee te fietsen met zijn eigen Ridley race-fiets, hij ging toen zelfs in discussie met de organisatie!
Ze hebben hem dan toch maar laten vertrekken en u raadt al wie er toen won.....
936lover
01-08-2005, 22:07
Dit doet me denken aan de "fiets-race" tijdens èèn van de vorige 24 U Spa, op vrijdagavond werd er toen een fiets-race georganiseerd met piloten en amateurs tesamen, iedereen die mee fietste kreeg een sportieve mountainbike ter beschikking.
Enkel Paul Kumpen stond er op om mee te fietsen met zijn eigen Ridley race-fiets, hij ging toen zelfs in discussie met de organisatie!
Ze hebben hem dan toch maar laten vertrekken en u raadt al wie er toen won.....
Gat in Paul zenne Airbox??? Verplichte hartslagmeter nie aangesloten en dan ok ma over zen toeren gegaan??? Jaaaaren geleden liet ie zelfs Albert "Koning van Zolder" Vanierschot met hem meerijden om te kunnen winnen. Maar dat was nog sportief.
In de belcar blijft de viper de "vette" moeiteloos volgen en in spa (fia gt) kwam er geen viper ook nog maar in de buurt.
schone vergelijking: er reed maar 1 viper mee in Spa, en daar zat maar 1 ervaren piloot op + Virenque. nogal logisch dat hij niet mee kan he
Technische controles in de Belcar zijn nu eenmaal een lachertje. Het is ook wel enigzins normaal dat ze niet alle wagens van boven tot onder kunnen controleren gezien het liberale reglement.
schone vergelijking: er reed maar 1 viper mee in Spa, en daar zat maar 1 ervaren piloot op + Virenque. nogal logisch dat hij niet mee kan he
En dan ook nog onder G2 reglementen. (minder pk normaal)
Als je in Imola voor diezelfde inbreuk al een waarschuwing hebt gekregen,
dan vermoed ik dat er toch wel meer aan de hand is dan pure domheid.
Dan is "opzettelijk" toch meer van toepassing; en in dat geval is de uitsluiting terecht.
En als GLPK nu eens 1e 2e of 3e was geworden? Dus podium ( Gezien door miljoenen toeschouwers)
Denk je dat men dat risico neemt om uitsluiting te riskeren?
Zou ZEER slechte reclame zijn, toch?
Of gaan ze wachten en net doen of dat er problemen zijn om dan 4e te worden, en hopen dat men er mee door komt, dacht het niet.
Zelfs in de meest professioneelste teams (F1) gaat wel eens wat fout.
Deze grote teams rijden toch voor de overwinning.
Uitsluiting oke, dan zal het team-management eens beter moeten kijken wat voor een vlees men in de kuip heeft, omdat de zelfde fout gemaakt werd.
Ergens moeten hiervoor toch koppen rollen.(oneerbiedig gezegt :bye: )
TT Racing
02-08-2005, 09:40
Technische controles in de Belcar zijn nu eenmaal een lachertje. Het is ook wel enigzins normaal dat ze niet alle wagens van boven tot onder kunnen controleren gezien het liberale reglement.
Wacht maar tot met de 24 uur van Zolder.
Thomaske
02-08-2005, 09:57
Ik kan melden dat er geen opzet in het spel was. Het was gewoon een stommiteit. Door wie gemaakt? Dat weten we zelf niet.
Waarom zouden we dat systeem niet aansluiten? Het maakt echt geen verschil hoor als dat kabeltje insteekt of niet voor de prestatie van de wagen, dus...
Mvg
strepper
02-08-2005, 10:10
thomaske wat is uw rol of wat doet gij bij glpk.
het is maar een gewone vraag hoor zit niks achter
Zou nie slecht zijn dat die viper is binnenste buiten gekeerd werd, of is het Paul Kumpen ( RACB lid) die dit tegenhoud???
En een serieuze vinger in de pap bij Circuit Zolder, organisator van de Belcar....
@ Mark : Toegegeven Mark, allemaal insinuaties en niemand kan bewijzen op tafel leggen. Maar er zjn toch een aantal zaken die tot nadenken stemmen.
Rondom de Carsportwagens van superknutselaar Toine Hezemans hangt er, zoals jij zelf al aangeeft, al enkele jaren een gordijn van twijfels.
En wat Paul Kumpen betreft. De man heeft ongetwijfeld een positieve input gegeven voor zowel de Belcar als Circuit Zolder. Het probleem is echter dat hij teveel petjes tegelijkertijd draagt. Het geheel van verbanden, door de persoon Paul Kumpen, dat er ontstaan is tussen Circuit Zolder - Belcar - GLPK - RACB, is niet meer gezond. Je kan in een dispuut onmogelijk tegelijkertijd rechter en betrokken partij zijn.
Waarom ze de Carsport Viper nooit uit elkaar hebben gehaald is simpel: hij bereikte nooit de meet :D Indien de wagen zou winnen hadden ze wel meer gecontroleerd.
Thomaske
02-08-2005, 19:01
Waarom ze de Carsport Viper nooit uit elkaar hebben gehaald is simpel: hij bereikte nooit de meet :D Indien de wagen zou winnen hadden ze wel meer gecontroleerd.
Het verwondert mij dat een 'kenner' als jij 4 overwinning zomaar over het hoofd ziet.
Overwinningen Carsport Viper:
2000: 2 overwinningen (Hezemans-Hart) / Chrysler Viper GTS-R
2001: 1 overwinning (Hezemans-Bleekemolen) / Chrysler Viper GTS-R
2002: 1 overwinning (Hezemans-Kumpen) / Chrysler Viper GTS-R
Mvg...
Thomaske
02-08-2005, 19:13
Anthony heeft met de startbanden (door de fia gemarkeerde banden waarmee ze de start moesten nemen) in de kwalificaties een spin gemaakt, waardoor de banden niet meer echt goed genoeg waren om te racen. Gelukkig voor hen regende het tijdens de start en konden ze op wets vertrekken, wat ze volgens mij toch ook gedaan hebben? Verkeerde bandenkeuze is dat toch niet? Ik geloof dat slechts een stuk of 5 wagens (waaronder signa) op slicks of inters verkeerdelijk hadden gegokt.
Of het nu een 24h-race was of een gewone fia-gt race, de luchtfles vergeten te openen is erger voor een gewone race hoor. Als je tijdens een etmaalrace 1 keer bijvoorbeeld 20 seconden verliest is er niets gebeurt hoor! Maar ja, professioneel is anders natuurlijk.
Ook dat met die datarecorder doet wel wenkbrauwen fronsen. Ofwel redeneren ze eerder van: een goed resultaat is belangrijk, als er achteraf gediskwalificeerd wordt, daar kraait toch geen haan naar....
Thanks Petter-Jan om GLPK Carsport te verdedigen. Over het niet opendraaien van de lucht flessen is er niks van waar. Waarom zijn we dan anders 2andere gaan halen achteraan de box? Er was een probleem met de luchtflessen in onze pitkar. Na deze pitstop hebben ze het probleem opgelost.
@Stepper: u gedrag ten opzichte van verschillende teams en piloten na bepaalde raceweekends zijn echt niet geliefd. Teams en piloten kunnen dit echt niet hebben en als u zo blijft doordoen, denk ik, dat De Paddock zal gaan ingrijpen.
Mvg...
Thomaske
02-08-2005, 19:21
thomaske wat is uw rol of wat doet gij bij glpk.
het is maar een gewone vraag hoor zit niks achter
Mijn rol binnen GLPK is de wagen het pitbord met alle gegevens laten zien. Als de wagen éénmaal binnenstaat is het zowat van alles. Dat kan gaan van wagen en velgen poetsen. Tot dingen bijhalen, er af halen, er terug opzetten enzo. En zeker plezier maken :D
Mvg
Het verwondert mij dat een 'kenner' als jij 4 overwinning zomaar over het hoofd ziet.
Overwinningen Carsport Viper:
2000: 2 overwinningen (Hezemans-Hart) / Chrysler Viper GTS-R
2001: 1 overwinning (Hezemans-Bleekemolen) / Chrysler Viper GTS-R
2003: 1 overwinning (Hezemans-Kumpen) / Chrysler Viper GTS-R
Mvg...
2000 en 2001 moet je niet tellen, toen waren alle Vipers competitief en waren ze ook niet substantieel sneller dan andere Vipers. In 2003 lagen de kaarten gans anders owv de 550. Je mag mij toch wel eens vertellen waar ze die overwinning in 2003 hebben gescoord? Juist ja, NERGENS meneer de kenner.
de Hezemans-Kumpen overwinning was in 2002 in donongton dacht ik...
Thomaske
02-08-2005, 20:07
2000 en 2001 moet je niet tellen, toen waren alle Vipers competitief en waren ze ook niet substantieel sneller dan andere Vipers. In 2003 lagen de kaarten gans anders owv de 550. Je mag mij toch wel eens vertellen waar ze die overwinning in 2003 hebben gescoord? Juist ja, NERGENS meneer de kenner.
Kleine type fout. Heb het nu aangepast. Het was 2002!
Mvg...
@ Mark : Toegegeven Mark, allemaal insinuaties en niemand kan bewijzen op tafel leggen. Maar er zjn toch een aantal zaken die tot nadenken stemmen.
Tuurlijk zijn er zaken waarover men kan nadenken, echter waar ik een beetje problemen mee heb is dat mensen hier bepaalde dingen beweren en zich dan verschuilen achter een ontraceerbare nickname. Die beweringen kunnen best waar zijn maar wees dan ook echte vent en kom je voor mening uit onder je eigen naam. Eens kijken of die beweringen dan nog net zo sterk zijn dan als anoniem persoon achter een muurtje wat liggen roepen.
Iemand die een beetje handig is met de search-functie van dit forum weet wie er schuil gaat achter Baron of Mark. Soms heb ik van die momenten na enkele jaren Paddock dat die "anonimiteit" me de keel uit komt......en die desbtreffende berichten waren de welbekende druppel.
Wat Carsport betreft, ik denk dat ik mijn mening betreft Nonkel Tonnie niet verder hoef uit te leggen :D
Kleine type fout. Heb het nu aangepast. Het was 2002!
Mvg...
Het ging enkel over 2003, de andere jaren doen er niet toe.
We hebben de zaken omtrent de zoveelste Hezemans-soap ;) :D maar in een aparte thread gezet.
We maken het nogal bont hier.............de volgende press release kwam op hoge poten binnenrollen:
Als aanvulling op onze vorige press release, omdat we danig veel aanvragen krijgen voor meer uitleg melden we nog even dit.
Toen de wagen nog steeds in het gesloten wagenpark stond en werd vastgesteld dat de FIA datalogger niet had gewerkt, hebben wij voorgesteld aan de FIA om onze volledige data ter beschikking te stellen. Wij werken met een datasysteem dat nog veel meer info biedt dan de meetinstrumenten geplaatst door de FIA.. Men wilde hiervan echter geen gebruik maken.
De FIA datalogger heeft tot doel de prestaties van de wagens met elkaar te kunnen vergelijken op basis van de gemeten waarden (en zo de gelijkheid tussen de wagens voor de toekomst trachten te behouden). Deze gegevens zeggen weinig over de conformiteit van een wagen. De airbox test waarmee men kijkt of een wagen al dan niet conform is hebben wij na de 24U van Spa zonder enig probleem doorstaan. Deze test, die bij de meeste teams eens sporadisch gedaan wordt, hebben wij dit jaar al een keer of 15 moeten doorvoeren en nooit hebben wij deze gefaald.
Ten tweede is er nog het feit dat ongeveer de helft van de wagens aan de start van de 24U van Spa Francorchamps niet beschikte over een FIA datalogger. Het gaat hier om de wagens die niet aan het volledig kampioenschap deelnemen en sommige hiervan wel punten konden scoren voor het kampioenschap.
GLPK Carsport beschikte voor deze wedstrijd over een zeer goede reputatie en wij betreuren het ten stelligste dat wij dergelijke mate geviseerd worden door enkele individuen.
Blijkbaar wordt onze aanwezigheid in het kampioenschap door sommigen niet geapprecieerd en wij gaan daarom met onze partners de mogelijkheid bekijken om voor het verdere seizoen in een ander kampioenschap te betwisten.
Wij geven toe dat door een menselijke fout de datalogger deze keer niet aangesloten was tijdens de race. Maar de datalogger was dus wel aangesloten tor en met de warm-up. Dit betekent dat tijdens de kwalificaties etc de data wel ter beschikking was. Wij wijzen er nog eens op dat voor Monza (de eerste race van het seizoen) ons geen enkele fout trof want de toestellen waren ons toen nog niet ter beschikking gesteld. Het feit dat er in sommige persberichten gesuggereerd wordt dat wij ooit een vermaning hebben gehad is dus helemaal niet aan de orde, daar wij alle wedstrijden met de FIA datalogger hebben gereden. Een eenvoudige controle door de FIA voor de start zoals dit ook steeds gebeurd in de ALMS had alle problemen kunnen vermijden. Hiermee willen wij de fout niet van ons afschuiven, maar iedereen moet in dit geval zijn verantwoordelijkheid nemen en niet alles naar één kant schuiven. Wij hebben immers niet de mogelijkheid om te kunnen controleren of de FIA datalogger al dan niet functioneel is
press release GLPK Carsport
Het is een press-release ;) De volgende zin:
GLPK Carsport beschikte voor deze wedstrijd over een zeer goede reputatie en wij betreuren het ten stelligste dat wij dergelijke mate geviseerd worden door enkele individuen.
GLPK had zeker/wellicht een goede reputatie, Carsport zeer zeker niet. Bij een "fusie" komen de lijken meestal later uit de kast. Dit is er eentje ;)
yannick88
03-08-2005, 00:27
Kleine type fout. Heb het nu aangepast. Het was 2002!
Mvg...
Het is makkelijk om je achteraf te verschuilen over een zogezegde tikfout .
Beter je info juist opzoeken vooralleer je iets post
Met sportieve groeten
ik denk dat een lid van het team zo'n dingen niet moet opzoeken
gwyllion
03-08-2005, 02:26
We maken het nogal bont hier.............de volgende press release kwam op hoge poten binnenrollen:
Het is een press-release ;) De volgende zin:
GLPK Carsport beschikte voor deze wedstrijd over een zeer goede reputatie en wij betreuren het ten stelligste dat wij dergelijke mate geviseerd worden door enkele individuen.
GLPK had zeker/wellicht een goede reputatie, Carsport zeer zeker niet. Bij een "fusie" komen de lijken meestal later uit de kast. Dit is er eentje ;)Ik kan hen geen ongelijk geven en begrijp de reactie volkomen.
Weglopen van de problemen lost echter niks op. Ik vind dat ze in het kampioenschap moeten blijven en de FIA hun ongelijk bewijzen... Gewoon blijven deelnemen en zo veel mogelijk wedstrijden proberen te winnen (met datalogger geinstalleerd natuurlijk).
Thomaske
03-08-2005, 09:17
ik denk dat een lid van het team zo'n dingen niet moet opzoeken
Thanks. Natuurlijk moet ik zoiets niet opzoeken. Ik zal het jaar 2003 ook NOOIT vergeten. We winnen in de Belcar met de Viper alle races en in de FIA GT komen Anthony en Mike nooit aan door problemen. Kan je dat vergeten?
Mvg...
Het is makkelijk om je achteraf te verschuilen over een zogezegde tikfout .
Beter je info juist opzoeken vooralleer je iets post
Met sportieve groeten
Zoiets zult ge tegen Thomas echt moeten zeggen. :no: Vergissen is menselijk? ...
Hoe dan ook, de strafmaat is duidelijk veel te zwaar in dit geval. Ze kunnen op geen greintje sympathie rekenen van de FIA. Ik zou er een week ziek van zijn indien ik afgelopen weekend een deel van het team had geweest... Alle inspanningen voor niets. De FIA moet maar een systeem hebben om tijdens de race te kunnen volgen of alles wel goed werkt en zo eventueel te kunnen ingrijpen, punt. Diskwalificatie na de race omdat een kabeltje niet is aangesloten is gewoon je reinste onzin... Ze zouden gewoon beroep moeten aantekenen maar om hen nog niet meer tegen hun harnas te jagen hebben ze dit vermoedelijk maar gelaten.
Thomaske
03-08-2005, 09:31
In beroep gaan heeft echter niet veel zin want ja, niet aangesloten is niet aangesloten hé. Natuurlijk voel je je er niet goed bij als je team na zo'n zware wedstrijd gediskwalificeert wordt maar ik hou me recht aan het feit dat GLPK Carsport voor mij nog altijd het vierde is gëeindigd.
Mvg...
JPMontoya
03-08-2005, 10:00
In beroep gaan heeft echter niet veel zin want ja, niet aangesloten is niet aangesloten hé. Natuurlijk voel je je er niet goed bij als je team na zo'n zware wedstrijd gediskwalificeert wordt maar ik hou me recht aan het feit dat GLPK Carsport voor mij nog altijd het vierde is gëeindigd.
Mvg...
Sympathiek antwoord.
Laten we even terug down to earth komen mbt de diskwalificatie van de GLPK Corvette want Feit & Fictie de grens is hier lijkt me flinterdun.
Maar GLPK is dus gediskwalificeerd en hun reactie hierop lijkt me erg onsportief overkomen...Is dat de spirit van een sportman ???
Zich geviseerd voelen...Oké daar kan ik inkomen maar tussen voelen en of het echt waar is is weer die grens Feit/Fictie...
GLPK beraad zich over een eventuele terugtrekking uit het FIA GT kampioenschap...
Dat zou juist toegeven zijn aan diegene die GLPK viseren...
Analoog : Wegblijven uit Londen na de Terreuraanslagen is ook toegeven aan diegene die de onze democratische vrijheden viseren...
Voor mij rest me aan GLPK maar een advies: Go out there en vecht voor die overwinning; vechten tegen (vermeend) onrecht !!! Laat zien dat wij Belgen ons niet laten kleineren door een paar FIA officials (als dit al het geval mag zijn)
Maar: is GLPK wel een waardige Vlaamse Leeuw of is Limburgse Wezel die zich liever terugtrekken in het eigen Zolder (wat gezien de affilatie Kumpen/GLPK/Zolder/24u enigsinds te begrijpen valt) maar toch een merkwaardige reactie die ik kon optekenen van Kumpen nog voor de Finish in Spa. Hij liet al uitschijnen dat hij de Dubbel Oschersleben/Zolder niet zou rijden...Toch wel een beetje een contradictie met de kreten die ik GLPK bij aanvang van hun Corvette avontuur liet optekenen waarin men zeker de Dubbel zou doen.
En nog opmerkelijk. Bert Longin gaat zeker de dubbel doen én Kumpen eventueel niet...(Dat is het verhaal van die affilatie)
Als we even Extrapoleren... Volgens mij zijn het de sponsors langs Kumpen/GLPK die eerder de Limburgse Wezels zijn en Bert Longin de Vlaamse Leeuw...
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat Longin FIA GT niet wil verderzetten.
We winnen in de Belcar met de Viper alle races
eeem?
don't think so
Segers Jorge
03-08-2005, 13:20
Met betrekking tot onze disqualificatie in Spa stuurden wij ter onzer verdediging volgende brief naar de FIA:
Date: 3rd August 2005
To: Federation Internationale de l’Automobile
Attn: Mr. Eduardo Freitas
Subject: GLPK disqualification from Spa 24 Hours
Dear Mr. Freitas,
We feel very disappointed by the disqualification of our car from the Spa 24 Hours last weekend. The decision to take us out of the final results seems to be a very severe one.
We duly admit that we have made a mistake. On Saturday morning after the warm-up we changed the battery in the car on which the FIA logger is mounted, so it got unplugged. After this was changed it was simply forgotten to put the connector back on the logger. I’m absolutely sure that you and the stewards of the meeting understood that there was no ‘cheating’ involved with this.
We decided not to file an appeal against this decision, but we would like to point out some issues in our defense.
1. Article 60.7 (parc ferme) and Article 61.2 point out that an official representative of the team is to be present when checks are being made. This was not the case. When I arrived in parc ferme I found the car with the masterswitch activated and the battery box removed (to acces the data logger). Mr. Vinatier confirmed me that the Mahtech engineer present already attempted to download data from the data logger.
2. We presented to the stewards of the meeting the possibility to make available all data logged by our own system. In this way the same data was available and we feel we comply with the ‘spirit’ of the regulations.
3. This system basically serves to check airboxpressure during driving and to have a performance comparison between the different cars. We passed the airbox stall test (for the 30th time this season). So our own data could well be used to serve as a comparison against the Maserati’s, Aston Martins and Ferrari’s. And even if this data was not available, how can the error we made be severe enough to disqualify us from a 24 hour race in our own country?
4. Article 61.1 points out that cars eligible to take part in the GT1 category MUST be equiped with this device. In Spa there were SEVERAL GT1 cars which did not carry the data logger. In the regulations it says nowhere that one-time entrants do not need to install the logger and I could not find back any FIA bulletins that some cars were exempted from this rule. Why were no measures taken against this?
5. I understood from the explanations from the stewards that the fact that we got an official warning in Monza played a role in the decision on Sunday. I remind you that at that time we didn’t have a data logger in the car, simply because the company that the FIA appoints to deliver these systems to the teams was not able to provide us with a system in time.
From the beginning of the season we have been checked extensively by the scrutineers. We have always been as cooperative as possible as it serves us no good that people seem to think we are cheating. Now we have been disqualified because of an issue which has nothing to do with cheating. This happened in the most important race of the season and in our own country. You can imagine the critisism we had to take in the press the last couple of days.
This will probably have an effect with our financial partners as we are discussing projects for 2006. On top of that our hopes to challenge for this year’s championship title have been destroyed by now.
We feel very bad about this situation and we have no idea how to undo the damage. For me personally GLPK Carsport finished 4th in this year’s 24 Hours of Spa. The technical crew and the drivers did a magnificent job, in any case put some excitement in the later stages of the race. I’m sure we will start the rest of the season with at least as much dedication to win races. I just hope that we can change the thinking of those people in the FIA and the other teams who believe that we are achieving our performance in a dishonnest way.
I remain open for any feedback you might have.
Sincerely Yours,
Jorge Segers
Teammanager GLPK-Carsport
yannick88
03-08-2005, 14:13
Met betrekking tot onze disqualificatie in Spa stuurden wij ter onzer verdediging volgende brief naar de FIA:
Date: 3rd August 2005
To: Federation Internationale de l’Automobile
Attn: Mr. Eduardo Freitas
Subject: GLPK disqualification from Spa 24 Hours
Dear Mr. Freitas,
We feel very disappointed by the disqualification of our car from the Spa 24 Hours last weekend. The decision to take us out of the final results seems to be a very severe one.
We duly admit that we have made a mistake. On Saturday morning after the warm-up we changed the battery in the car on which the FIA logger is mounted, so it got unplugged. After this was changed it was simply forgotten to put the connector back on the logger. I’m absolutely sure that you and the stewards of the meeting understood that there was no ‘cheating’ involved with this.
We decided not to file an appeal against this decision, but we would like to point out some issues in our defense.
1. Article 60.7 (parc ferme) and Article 61.2 point out that an official representative of the team is to be present when checks are being made. This was not the case. When I arrived in parc ferme I found the car with the masterswitch activated and the battery box removed (to acces the data logger). Mr. Vinatier confirmed me that the Mahtech engineer present already attempted to download data from the data logger.
2. We presented to the stewards of the meeting the possibility to make available all data logged by our own system. In this way the same data was available and we feel we comply with the ‘spirit’ of the regulations.
3. This system basically serves to check airboxpressure during driving and to have a performance comparison between the different cars. We passed the airbox stall test (for the 30th time this season). So our own data could well be used to serve as a comparison against the Maserati’s, Aston Martins and Ferrari’s. And even if this data was not available, how can the error we made be severe enough to disqualify us from a 24 hour race in our own country?
4. Article 61.1 points out that cars eligible to take part in the GT1 category MUST be equiped with this device. In Spa there were SEVERAL GT1 cars which did not carry the data logger. In the regulations it says nowhere that one-time entrants do not need to install the logger and I could not find back any FIA bulletins that some cars were exempted from this rule. Why were no measures taken against this?
5. I understood from the explanations from the stewards that the fact that we got an official warning in Monza played a role in the decision on Sunday. I remind you that at that time we didn’t have a data logger in the car, simply because the company that the FIA appoints to deliver these systems to the teams was not able to provide us with a system in time.
From the beginning of the season we have been checked extensively by the scrutineers. We have always been as cooperative as possible as it serves us no good that people seem to think we are cheating. Now we have been disqualified because of an issue which has nothing to do with cheating. This happened in the most important race of the season and in our own country. You can imagine the critisism we had to take in the press the last couple of days.
This will probably have an effect with our financial partners as we are discussing projects for 2006. On top of that our hopes to challenge for this year’s championship title have been destroyed by now.
We feel very bad about this situation and we have no idea how to undo the damage. For me personally GLPK Carsport finished 4th in this year’s 24 Hours of Spa. The technical crew and the drivers did a magnificent job, in any case put some excitement in the later stages of the race. I’m sure we will start the rest of the season with at least as much dedication to win races. I just hope that we can change the thinking of those people in the FIA and the other teams who believe that we are achieving our performance in a dishonnest way.
I remain open for any feedback you might have.
Sincerely Yours,
Jorge Segers
Teammanager GLPK-Carsport
Er zijn ook mensen op dit forum die graag deze tekst in het Nederlands willen .
Mer sportieve groeten
Bart.Vandecavey
03-08-2005, 14:15
Er zijn ook mensen op dit forum die graag deze tekst in het Nederlands willen .
Mer sportieve groeten
Heel mooi van Jorge dat hij de tekst hier zet, ik denk niet dat de FIA nederlands begrijpt...
@ Yannick
Er bestaat een online vertaalprogramma dat dan wel eens handig zou kunnen zijn: http://babelfish.altavista.com/tr De vertaling lijkt soms een beetje op Zuid-Afrikaans, maar het is toch te begrijpen.
Heel mooi van Jorge dat hij de tekst hier zet, ik denk niet dat de FIA nederlands begrijpt...
Inderdaad bedankt Jorge. Nog wat meer info die duidelijk maakt dat de strafmaat absoluut overdreven is. FIA heeft geen besef wat voor gevolgen dit heeft voor sponsors en eventueel toekomstige sponsors.
@Yannick: een minimum aan beleefdheid mag wel. Je kan niet verlangen dat hij deze tekst even voor dit forum gaat vertalen. Wie kent er tegenwoordig nu geen (beetje) Engels...
Inderdaad heel sjiek van Jorge om dit hier te posten. Prima brief met duidelijk statement en onderbouw. Persoonlijk vind ik de disqualificatie van GLPK Carsport echt wel overdreven en betreur ik het ten zeerste dat het FIA-GT kampioenschap er opeens heel wat minder interessant/spannend gaat uitzien.
Ik wens mijn "buurtjes van in de pitlane van afgelopen week-end" het allerbeste en 'k zou zeggen "blijven gaan met die gele banaan" ;)
De repliek is wel heel mooi en goed onderbouwd.
Maar dit is toch zwak:
3. This system basically serves to check airboxpressure during driving and to have a performance comparison between the different cars. We passed the airbox stall test (for the 30th time this season). So our own data could well be used to serve as a comparison against the Maserati’s, Aston Martins and Ferrari’s. And even if this data was not available, how can the error we made be severe enough to disqualify us from a 24 hour race in our own country?
De data van de vorige tests zijn enkel valabel, indien men er vanuit gaat dat de airbox en de druk nu hetzelfde zijn. Enkel kan de FIA daar niet vanuit. Wie weet werd er wel valsgespeeld en is de airbox groter. Daarom heeft de FIA de testen al zoveel uitgevoerd op de Corvette en de andere wagens.
Segers Jorge
03-08-2005, 17:52
We hebben de 'stall test' doorstaan na de wedstrijd in het parc ferme. Het gaat hem niet om de grootte van de airbox, maar of al de lucht die de motor
ingaat langs de restrictors passeert.
De motor wordt bij zo een test tot op 3000t/m gebracht waarna de restrictors afgesloten worden. Op dat moment moet de motor stilvallen, indien dit niet het geval is, is er ergens een 'lek'.
In de 3-uurs races wordt de airbox trouwens verzegeld, dus een aanpassing hieraan is steeds bekend bij de FIA.
We hebben de 'stall test' doorstaan na de wedstrijd in het parc ferme. Het gaat hem niet om de grootte van de airbox, maar of al de lucht die de motor
ingaat langs de restrictors passeert.
De motor wordt bij zo een test tot op 3000t/m gebracht waarna de restrictors afgesloten worden. Op dat moment moet de motor stilvallen, indien dit niet het geval is, is er ergens een 'lek'.
In de 3-uurs races wordt de airbox trouwens verzegeld, dus een aanpassing hieraan is steeds bekend bij de FIA.
Ah k, dan is het inderdaad wel raar.
@ Jorge Segers, bedankt voor het geplaatste bericht. Het geeft op bepaalde punten een verbeterd inzicht voor de mensen langs de kant. Benieuwd of de FIA haar fouten ook zo ruiterlijk gaat toegeven zoals jullie dat hebben gedaan ;) Uitgaande van jullie brief hebben die blauwe blazers toch twee joekels van fouten gemaakt.............
@ Jorge Segers, bedankt voor het geplaatste bericht. Het geeft op bepaalde punten een verbeterd inzicht voor de mensen langs de kant. Benieuwd of de FIA haar fouten ook zo ruiterlijk gaat toegeven zoals jullie dat hebben gedaan ;) Uitgaande van jullie brief hebben die blauwe blazers toch twee joekels van fouten gemaakt.............
Hier ben ik het wel mee eens.
eeem?
don't think so
Bekijk de context, wat thomas bedoelt is dat ze dat jaar alle race in de belcar gewonnen hadden en aan de andere kant is in FIA GT elke keer uitgevallen zijn. (Force None met Hezemans-Kumpen dan)
Bekijk de context, wat thomas bedoelt is dat ze dat jaar alle race in de belcar gewonnen hadden en aan de andere kant is in FIA GT elke keer uitgevallen zijn. (Force None met Hezemans-Kumpen dan)
dat klopt gewoon niet. Ze hebben de world series race niet gewonnen.
Thomaske
04-08-2005, 07:09
Eigenlijk wel. Want Paul Belmondo en co namen in deze wedstrijd geen punten dus hebben we wel gewonnen. We gingen met de volle buit naar huis.
Mvg
Er zijn ook mensen op dit forum die graag deze tekst in het Nederlands willen .
Mer sportieve groeten
:Offtopic:
Sorry, we leven in 2005 de tijd van de globalisatie, U bent een leraar, en U heeft toch behoefte aan een Nederlandstalige versie ? Ik had toch net iets meer verwacht van een leraar.
dat klopt gewoon niet. Ze hebben de world series race niet gewonnen.
Praktisch gezien niet, maar theoretisch gezien wel.
t is eerder omgekeerd ;)
Doh, typo. :p
Ik volg,met grote belangstelling overigens,deze discussie.Ik ga zeker niet oordelen wie er fouten gemaakt heeft maar missen is menselijk natuurlijk en de discwalificatie vind ik persoonlijk nogal zwaar.Ik weet wel dat er,zoals in vele sporten,dikwijls bedrog word gepleegd,maar heb ook al ondervonden,vroeger en nu nog steeds,dat er teams in de autosport zijn die bevoordeeld worden door de organisatie en dan bedoel ik op elk niveau,zelfs in de TC,en het valt me steeds op dat het meestal de grote teams zijn die meer mogen of bevoordeeld worden.Ik benadruk WEL dat ik hier nu niet bedoel dat GLPK/Carsport dit heeft gedaan,ik geef gewoon mijn eigen bescheiden mening weer die gebaseerd is op eigen ondervinding door de jaren heen dat ik de autosport volg,hetzij als toeschouwer en/of als teamlid.
Mvg,Speedy.
Het feit dat Jorge de moeite neemt om de fans te overtuigen van hun goede wil zegt wat mij betreft genoeg. Ik vind de diskwalificatie zwaar overdreven. Wat ik niet begrijp is waarom de organisatie iets tegen dit team zou hebben, ondanks het de wat twijfelachtige reputatie van Carsport/Hezemans uit het verleden.
De aanwezigheid van de Corvette in het FIA GT is toch een grote aanwinst in de serie.
yannick88
05-08-2005, 11:35
:Offtopic:
Sorry, we leven in 2005 de tijd van de globalisatie, U bent een leraar, en U heeft toch behoefte aan een Nederlandstalige versie ? Ik had toch net iets meer verwacht van een leraar.
Beter mijn tekst juist lezen ik spreek niet namens mezelf .
JJORIS ;Graag ook prive info op dit forum achterwege laten AUB .
Mvg
JJORIS ;Graag ook prive info op dit forum achterwege laten AUB .
Mvg
Prive info ? Ik heb enkel vermeld wat je zelf op je profiel vermeld.
yannick88
05-08-2005, 12:17
Prive info ? Ik heb enkel vermeld wat je zelf op je profiel vermeld.
Dit is nog altijd geen reden om dit hier te vermelden
mvg
Dit is nog altijd geen reden om dit hier te vermelden
mvg
Vul uw profiel dan niet in he.
Is er al een antwoord gekomen op de brief die GLPK naar de FIA heeft gestuurd?
In beroep gaan heeft echter niet veel zin want ja, niet aangesloten is niet aangesloten hé. Natuurlijk voel je je er niet goed bij als je team na zo'n zware wedstrijd gediskwalificeert wordt maar ik hou me recht aan het feit dat GLPK Carsport voor mij nog altijd het vierde is gëeindigd.
Mvg...
Wie weet blijven jullie vierde ;) We gaan de volgende aflvering van Law & Order :) met belangstelling volgen.
Na afloop van de etmaal race in Francorchamps werd het GLPK-Carsport team uit de uitslag geschrapt. “ Voorlopig geschrapt, want de punten zijn we nog niet definitief kwijt “ zegt Bert Longin. “Het advocatenkantoor van Johnny Maeschalk en Luc Deleu hebben het dossier doorgenomen en zij zijn van mening dat er fouten zijn gemaakt en dat de diskwalificatie onterecht is. Het reglement schrijft voor dat je 2 uur de tijd hebt om in beroep te gaan, tenzij je nieuwe feiten kan aanhalen. Met die nieuwe feiten zijn we nu bezig. ''
press release GLPK t.b.v 24 U Zolder / FIA GT Oschersleben
Thomaske
21-08-2005, 19:54
Weet al een tijdje dat we toch in beroep zijn gegaan maar toen ik die uitspraak deed waren die plannen er nog niet echt.
Mvg...
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.