Mark
03-08-2005, 00:18
Herck en de tactiek van de verbrande aarde
Zoals iedereen wellicht weet is de jonge Michael Herck een talent c.q. ster in wording. Behalve snelheid heeft de kleine Herck ook de beschikking over dat ene belangrijke item in de autosport namelijk geld. Pa Herck is er eentje uit Monaco ;) Na zijn kartcarrieré in 2002 heeft Herck in 2003 niets anders dan getest met meerdere FRenault's 1600 op de diverse circuits. Alles met het oog op de monstercampagne in 2004.
In 2004 deed de 15-jarige Herck een aanval op de FRenault 1600 kampioenschappen in België, Italië en Spanje. In elk land een wagen en knallen maar. Niet zonder de succes overigens.........de kampioenschapsbekers uit Italië en Spanje staan op de schouw van de open haard ;) In België liep de clan Herck tegen een probleem aan. De wagen werd daar na afloop van een race "illegaal bevonden". Pa Andre startte een hetze tegen Renault Belux en liet dit via zijn perskanaal racinglife.be "uitlekken" naar de buitenwereld. (allemaal terug te vinden op dit forum ;) ) Alle schepen achter je verbranden is met het oog op de toekomst niet verstandig.
Na de 1600 was het in 2005 tijd voor wat sterkers. Bestelling gedaan bij Dallara voor een F3 en knallen maar..........de hele week door testen. Het doel was Euro F3 maar dat ging helaas niet. Herck was te jong.........dan maar naar Duitsland. Ook in dat land maakt de clan Herck geen vrienden. In Duitsland mag men racen met modellen t/m het jaar 2004. Herck rijdt met een 2005 wagen rond buiten mededinging...............dat is op zich nog geen probleem. Echter als je zo af en toe aan de start komt met Michelins i.p.v de Hankooks die in de Recaro F3 Cup verplicht zijn dan zet je kwaad bloed.
Een paar weekjes terug was het prijs op de Lausitzring. Code Rood en de kleine Herck schijnt kleurenblind te zijn...........het ventje reed vrolijk door en verbeterde zowaar de beste tijd op dat moment.Toch ging het niet helemaal goed.......Herck crashte in de veroorzaker van de Code Rood. Ai, ai........alweer wat vijanden erbij. In de traditie van de Herckjes is dit uiteraard nog niet het einde van dit verhaal. Herckje bleef zitten na deze crash en dat was het teken om de jonge gast richting medisch centrum te vervoeren voor een check-up. Althans.......dat was de bedoeling. Tegen alle richtlijnen nam Pa Andre zijn zoon mee.......
Nach neun Minuten musste das Training für einige Minuten unterbrochen werden. Christian Zeller hatte sich gedreht und stand bereits hinter den Leitplanken, als Gastpilot Michael Herck trotz gelber Flaggen in den Zeller-Dallara krachte. Dem Belgier, der nach dem Einschlag noch kurz im Auto sitzen blieb, wurden wegen Missachtung der gelben Flaggen noch während des Trainings alle Zeiten gestrichen. Zudem kam sein Vater auf dem Motorroller zur Unfallstelle gefahren, um seinen 16-Jährigen Sohn abzuholen, statt ihn zum obligatorischen Check ins Medical Centre bringen zu lassen. Über eine Bestrafung von Michael Herck verhandeln die Sportkommissare noch.
http://www.formel3.com/index.php?inhalt=news&id=245
Afgelopen weekend was het weer prijs. Herckje draaide de snelste tijden in de traingen..............pole voor Michael! Echter aan de start van de race hebben ze hem niet gezien. Om volstrekt onduidelijke redenen diende de clan Herck haar forfait in. Wat zou er nu weer aan de hand zijn??????????????????
Dat de kleine Herck aan een stuurtje kan duwen mag duidelijk zijn, dat er geen budgetzorgen zijn is ook duidelijk. Zie hier de twee perfekte ingrediënten om uit te groeien tot een topper van formaat. Echter als je iedereen tegen je in het harnas jaagt dan kan dat op een later tijdstip nog weleens zuur opbreken. Welk gerenommeerd F1 team wil zich nu afficheren met een coureur die in zijn "junior-dagen" een beschadigd imago heeft opgelopen? Dank je wel papa ;)
Zoals iedereen wellicht weet is de jonge Michael Herck een talent c.q. ster in wording. Behalve snelheid heeft de kleine Herck ook de beschikking over dat ene belangrijke item in de autosport namelijk geld. Pa Herck is er eentje uit Monaco ;) Na zijn kartcarrieré in 2002 heeft Herck in 2003 niets anders dan getest met meerdere FRenault's 1600 op de diverse circuits. Alles met het oog op de monstercampagne in 2004.
In 2004 deed de 15-jarige Herck een aanval op de FRenault 1600 kampioenschappen in België, Italië en Spanje. In elk land een wagen en knallen maar. Niet zonder de succes overigens.........de kampioenschapsbekers uit Italië en Spanje staan op de schouw van de open haard ;) In België liep de clan Herck tegen een probleem aan. De wagen werd daar na afloop van een race "illegaal bevonden". Pa Andre startte een hetze tegen Renault Belux en liet dit via zijn perskanaal racinglife.be "uitlekken" naar de buitenwereld. (allemaal terug te vinden op dit forum ;) ) Alle schepen achter je verbranden is met het oog op de toekomst niet verstandig.
Na de 1600 was het in 2005 tijd voor wat sterkers. Bestelling gedaan bij Dallara voor een F3 en knallen maar..........de hele week door testen. Het doel was Euro F3 maar dat ging helaas niet. Herck was te jong.........dan maar naar Duitsland. Ook in dat land maakt de clan Herck geen vrienden. In Duitsland mag men racen met modellen t/m het jaar 2004. Herck rijdt met een 2005 wagen rond buiten mededinging...............dat is op zich nog geen probleem. Echter als je zo af en toe aan de start komt met Michelins i.p.v de Hankooks die in de Recaro F3 Cup verplicht zijn dan zet je kwaad bloed.
Een paar weekjes terug was het prijs op de Lausitzring. Code Rood en de kleine Herck schijnt kleurenblind te zijn...........het ventje reed vrolijk door en verbeterde zowaar de beste tijd op dat moment.Toch ging het niet helemaal goed.......Herck crashte in de veroorzaker van de Code Rood. Ai, ai........alweer wat vijanden erbij. In de traditie van de Herckjes is dit uiteraard nog niet het einde van dit verhaal. Herckje bleef zitten na deze crash en dat was het teken om de jonge gast richting medisch centrum te vervoeren voor een check-up. Althans.......dat was de bedoeling. Tegen alle richtlijnen nam Pa Andre zijn zoon mee.......
Nach neun Minuten musste das Training für einige Minuten unterbrochen werden. Christian Zeller hatte sich gedreht und stand bereits hinter den Leitplanken, als Gastpilot Michael Herck trotz gelber Flaggen in den Zeller-Dallara krachte. Dem Belgier, der nach dem Einschlag noch kurz im Auto sitzen blieb, wurden wegen Missachtung der gelben Flaggen noch während des Trainings alle Zeiten gestrichen. Zudem kam sein Vater auf dem Motorroller zur Unfallstelle gefahren, um seinen 16-Jährigen Sohn abzuholen, statt ihn zum obligatorischen Check ins Medical Centre bringen zu lassen. Über eine Bestrafung von Michael Herck verhandeln die Sportkommissare noch.
http://www.formel3.com/index.php?inhalt=news&id=245
Afgelopen weekend was het weer prijs. Herckje draaide de snelste tijden in de traingen..............pole voor Michael! Echter aan de start van de race hebben ze hem niet gezien. Om volstrekt onduidelijke redenen diende de clan Herck haar forfait in. Wat zou er nu weer aan de hand zijn??????????????????
Dat de kleine Herck aan een stuurtje kan duwen mag duidelijk zijn, dat er geen budgetzorgen zijn is ook duidelijk. Zie hier de twee perfekte ingrediënten om uit te groeien tot een topper van formaat. Echter als je iedereen tegen je in het harnas jaagt dan kan dat op een later tijdstip nog weleens zuur opbreken. Welk gerenommeerd F1 team wil zich nu afficheren met een coureur die in zijn "junior-dagen" een beschadigd imago heeft opgelopen? Dank je wel papa ;)