PDA

View Full Version : DTM 2006, leve de privateers...kan iemand Gerd Ruch bellen?


Mark
07-08-2005, 22:35
Für die nächstjährigen Fahrzeuge wird die Übernahme der aerodynamischen Konfiguration aus der laufenden Saison vorgeschrieben. Auch müssen alle wesentlichen Strukturteile der aktuellen DTM-Fahrzeuge für 2006 beibehalten werden. Das gilt für die aufwändigen Komponenten wie Sicherheitszelle, Crash-Strukturen und die Rahmengrundkonstruktion. Die Beschränkung der Mechaniker auf maximal sieben pro Fahrzeug beim Boxenstopp wird die Einsatzkosten ebenso senken wie die Reduzierung der neuen Reifen pro Fahrzeug und Veranstaltung von 36 auf 28. Die elektronische Steuerung an den Boxenstoppstationen wird verboten. Die Kostenreduktionen sollen zu sehr deutlichen Einsparungen im Vergleich zu 2005 führen

http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=2871


DTM 2006 is reeds lange tijd een zorgenkindje voor organisator ITR. Feit is dat GM/Opel heeft aangegeven niet meer als "fabriek" actief te zijn in het DTM van volgend jaar.

Over Audi doen ook de wildste verhalen de ronde. Het is bekend dat Audi bezig is met een opvolger van de beroemde R8 voor 2006. Huisteam Joest is nu nog actief in het DTM met de 2004-wagens. Redelijk succesvol overigens. Gaat Joest in 2006 van start met twee programma's? Of gaat Abt alleen verder als fabrieksteam met enkele privateers als aanvulling?

Wie het artikel leest op DTM.de zal constateren dat een 2006-wagen zo goed als identiek is aan een 2005-wagen. Daarnaast worden de "running-cost" voor een DTM-wagen aanzienlijk teruggebracht. Mijn eigenwijze conclusie uit dit verhaal van DTM en DMSB?

ITR heeft de hoop opgegeven voor een derde fabrikant in 2006. Mercedes en Audi blijven de fabrieksteams, met 8 tot 12 wagens in totaal. Door de nieuwe reglementen hoopt men dat de nodige Duitse privateers de overstap zullen maken naar DTM 2006, zodat men in totaal minimaal 18 wagens op de baan hebben........

Uw mening graag ;)

John Winter
07-08-2005, 22:43
Ik ben bang dat de running-costs, ondanks dat ze hierdoor naar beneden worden gehaald, nog te hoog zullen liggen. DTM wil denk ik te veel te snel, onstrategische buitenlandse races, te veel techniek, te veel als F1. Het zal afhangen van hoe de auto's aan privateers ter bechikking worden gesteld. Zoals dat nu met Mücke Motorsport gebeurd kan dat vast niet voor meer teams zijn.

Raceboy
07-08-2005, 23:16
waarom zou het niet lukken met 2 fabrikanten? Aussie V8 doet het zo al jaren. Holden en Ford worden daar zelfs hysterisch als er een derde merk durft te spreken over mogelijke deelname.

A.J.
08-08-2005, 00:22
DTM stelt toch weinig voor mensen.
Er rijden een aantal Mercedessen rond in verschillende kleuren (lees sponsors) maar ze moeten Paffet voorbij laten... Als sponsor zou ik niet blij zijn als mijn piloot op het podium kan eindigen en dan een door emand anders gesponsorde wagen moet voorbij laten. DTM is gewoon een strijd Audi-Mercedes want Opel is al jaren niet meer dan een veldopvulling...
Het hele concept is trouwens zwak.
Geef mij maar NASCAR of Aussie V8, daar bewijzen ze al jaren dat je met enkele constructeurs die meerdere teams met hun wagens laten rijden een schitterend kampioenschap kan hebben met leuke V8's en veel verschillende winnaars tijdens het seizoen.
DTM is gewoon een speeltje van Hans-Werner Aufrecht en consoorten

John Winter
08-08-2005, 00:24
Ja, maar daar heb je een hele andere opzet. Daar rijden eigenlijk alleen maar privéteams die de auto's van de merken kunnen kopen. Dat zou de DTM ook wel kunnen gaan doen, maar dan moeten er wel genoeg privé teams zijn, en dat zie ik niet zo snel gebeuren.

John Winter
08-08-2005, 00:26
DTM stelt toch weinig voor mensen.
Er rijden een aantal Mercedessen rond in verschillende kleuren (lees sponsors) maar ze moeten Paffet voorbij laten... Als sponsor zou ik niet blij zijn als mijn piloot op het podium kan eindigen en dan een door emand anders gesponsorde wagen moet voorbij laten. DTM is gewoon een strijd Audi-Mercedes want Opel is al jaren niet meer dan een veldopvulling...
Het hele concept is trouwens zwak.
Geef mij maar NASCAR of Aussie V8, daar bewijzen ze al jaren dat je met enkele constructeurs die meerdere teams met hun wagens laten rijden een schitterend kampioenschap kan hebben met leuke V8's en veel verschillende winnaars tijdens het seizoen.
DTM is gewoon een speeltje van Hans-Werner Aufrecht en consoorten

En toch is de DTM mateloos populair in grote delen van Europa. Ik vind het concept van de DTM ook zeer slecht, en denk dat daar ernstig in gewijzigd moet worden om de serie te laten overleven. Het racen zelf, waar het uiteindelijk om draait, vind ik overigens over het algemeen wel redelijk goed.

Steve
08-08-2005, 02:36
Wat ooit een succesverhaal was...
Hoe maken we van iets supermooi en superspannend een saaie boel?
Men neme èèn race i.p.v. twee en voegen er gewoon twee (!) pitstops aan toe!

How low can you go??

Afvoeren die Dtm!!!

gwyllion
08-08-2005, 09:45
Het concept is inderdaad niet goed, maar het geeft toch leuke races (bv. Norisring vorige keer). Misschien kunnen ze beter het Super2000 reglement overnemen en 2 (zoals WTCC) of 3 (zoals BTCC) races organiseren.

gwyllion
08-08-2005, 09:50
Over Audi doen ook de wildste verhalen de ronde. Het is bekend dat Audi bezig is met een opvolger van de beroemde R8 voor 2006. Huisteam Joest is nu nog actief in het DTM met de 2004-wagens. Redelijk succesvol overigens. Gaat Joest in 2006 van start met twee programma's? Of gaat Abt alleen verder als fabrieksteam met enkele privateers als aanvulling?
Ik denk dat Joest zal vertrekken om zich 100% op de nieuwe Audi R10 te focussen in plaats dan met oud materiaal in DTM te racen.

Ik vermoed dat Audi stiekem het zinkende schip zal verlaten. Audi Sport zal zich een stuk minder actief bemoeien met Abt. Terug naar de situatie van 2 jaar geleden (voor de officiele deelname van Audi).

Eddy V
08-08-2005, 13:07
DTM stelt toch weinig voor mensen.
Er rijden een aantal Mercedessen rond in verschillende kleuren. DTM is gewoon een strijd Audi-Mercedes want Opel is al jaren niet meer dan een veldopvulling...
Het hele concept is trouwens zwak.
Geef mij maar NASCAR of Aussie V8, daar bewijzen ze al jaren dat je met enkele constructeurs die meerdere teams met hun wagens laten rijden een schitterend kampioenschap kan hebben met leuke V8's en veel verschillende winnaars tijdens het seizoen.
DTM is gewoon een speeltje van Hans-Werner Aufrecht en consoorten


Klopt als een bus. Ze teren nog steeds op de naam die de DTM maakte in de goede oude tijd met de BMW M3, Sierra Cosworth en natuurlijk de Super Tourers (FIA 2L).
Een Mercedes show zonder meer.

Raceboy
08-08-2005, 13:08
supertourers was niet DTm maar STW.

FIRE
08-08-2005, 14:28
DTM 2006 is reeds lange tijd een zorgenkindje voor organisator ITR. Feit is dat GM/Opel heeft aangegeven niet meer als "fabriek" actief te zijn in het DTM van volgend jaar.
Als de fabrieks Opels al niet competatief zijn dan zullen de prive wagens dat helemaal niet zijn. Kortom prive Opels zie ik helemaal niet zitten.

Over Audi doen ook de wildste verhalen de ronde. Het is bekend dat Audi bezig is met een opvolger van de beroemde R8 voor 2006. Huisteam Joest is nu nog actief in het DTM met de 2004-wagens. Redelijk succesvol overigens. Gaat Joest in 2006 van start met twee programma's? Of gaat Abt alleen verder als fabrieksteam met enkele privateers als aanvulling?
Ik denk (en hoop) ook dat Joest zich weer met het LMP project bezig gaat houden. DTM en LMES/Le Mans lijkt me iets teveel van het goede.

waarom zou het niet lukken met 2 fabrikanten? Aussie V8 doet het zo al jaren. Holden en Ford worden daar zelfs hysterisch als er een derde merk durft te spreken over mogelijke deelname.
Inderaad V8 Supercars (www.v8supercars.com.au) is erg succesvol en ik ben al enige tijd van mening dat V8 Supercars het grote voorbeeld van DTM moeten zijn. In tegenstelling tot DTM heeft men daar praktisch alleen maar prive teams (weliswaar met fabrieksondersteuning) en veel externe sponsoren die niet verbonden zijn met een fabrikant (of zelfs de autoindustrie).

Ja, maar daar heb je een hele andere opzet. Daar rijden eigenlijk alleen maar privéteams die de auto's van de merken kunnen kopen. Dat zou de DTM ook wel kunnen gaan doen, maar dan moeten er wel genoeg privé teams zijn, en dat zie ik niet zo snel gebeuren.
DTM is volgens mij populair genoeg in Duitsland dat er teams en sponsors geinteresseerd zijn.

Ik vermoed dat Audi stiekem het zinkende schip zal verlaten. Audi Sport zal zich een stuk minder actief bemoeien met Abt. Terug naar de situatie van 2 jaar geleden (voor de officiele deelname van Audi).
Of Abt in het WTCC? In het STCC rijden al een paar A4's rond.

Klopt als een bus. Ze teren nog steeds op de naam die de DTM maakte in de goede oude tijd met de BMW M3, Sierra Cosworth en natuurlijk de Super Tourers (FIA 2L).
Een Mercedes show zonder meer.
Volgens mij was het STW niet zo populair.

gwyllion
08-08-2005, 14:32
Of Abt in het WTCC? In het STCC rijden al een paar A4's rond.
Dit zou in conflict kunnen komen met de Seat deelname.

FIRE
08-08-2005, 14:40
Dit zou in conflict kunnen komen met de Seat deelname.
Ach, Peugeot en Citroen doen beide ook WRC...

gwyllion
08-08-2005, 16:00
Ach, Peugeot en Citroen doen beide ook WRC...Bij VAG is dat allemaal mooi verdeeld. En als ze al eens in dezelfde discipline deelnemen (Audi en Bentley in Le Mans), wordt er wel wat geregeld ;)

FIRE
08-08-2005, 16:12
Bij VAG is dat allemaal mooi verdeeld. En als ze al eens in dezelfde discipline deelnemen (Audi en Bentley in Le Mans), wordt er wel wat geregeld ;)
Da's waar Duitse Grundlichheit ipv Franse chaos. :)

John Winter
08-08-2005, 18:27
DTM is volgens mij populair genoeg in Duitsland dat er teams en sponsors geinteresseerd zijn.

Waarom rijden er dan zoveel auto's rond met aan de fabrikant gerelateerde bedrijven als sponsor? Vorig jaar had Opel zelfs moeite met het vinden van een sponsor voor de auto van Reuter.

FIRE
08-08-2005, 18:39
Waarom rijden er dan zoveel auto's rond met aan de fabrikant gerelateerde bedrijven als sponsor? Vorig jaar had Opel zelfs moeite met het vinden van een sponsor voor de auto van Reuter.
Vanwege hoge kosten? Als de kosten lager worden is het benodigde sponsorbedrag ook lager. Kan me niet voorstellen dat DTM met z'n bezoekersaantallen van meer dan 100.000 en hoge kijkcijfers geen sponsoren aantrekt.
Ik meen dat Mercedes ook graag haar eigen "producten" via DTM promoot (kan natuurlijk ook een smoes zijn ivm gebrek aan externe sponsors).

John Winter
08-08-2005, 19:27
De voorgestelde reglementen hebben weinig invloed op de prijs van een privé-team. Alleen de kosten voor banden zullen lager zijn en de kans om competitief te zijn t.o.v. de nieuwe auto's is groter, maar alles is nog afhankelijk van hoe de fabrikanten de auto's aan zullen bieden aan privé-teams. Er kan denk ik dus nog weinig gezegd worden over de hoogte van kosten dan wel sponsorbedragen voor privé-teams.

Mark
23-08-2005, 13:03
Holzer zou de Vectra's gaan inzetten in de privateerklasse, Coloni en Rosberg beginnen ook te lonken naar deze klasse. E.e.a. volgens een artikel op turbomagazine.be

Peter Baert
23-08-2005, 13:26
Holzer zou de Vectra's gaan inzetten in de privateerklasse, Coloni en Rosberg beginnen ook te lonken naar deze klasse. E.e.a. volgens een artikel op turbomagazine.be

Mark,

Heb je Autosport van 18/8 niet gelezen? Daar stond ook e.e.a. van dien aard te lezen ...

;)

FIRE
23-08-2005, 17:55
Rosberg? Ik dacht dat die genoeg had van alle DTM politiek.

Mark
23-08-2005, 20:42
Mark,

Heb je Autosport van 18/8 niet gelezen? Daar stond ook e.e.a. van dien aard te lezen ...

;)

De postduif is hier nog niet aangekomen :fight: Eens op de zoveel weken gaat het gruwelijk mis met de bezorging van dat blad.

John Winter
24-08-2005, 00:59
Rosberg? Ik dacht dat die genoeg had van alle DTM politiek.
Volgens mij had hij genoeg van de Mercedes politiek :)

Mark
31-08-2005, 00:06
Hmm, als ome Nobbie Haug iets zegt zal het wel waar zijn ;)

Over de toekomst van de DTM blijft Haug vaag. “Ik ben er zeker van dat er een nieuw team zal komen. In ieder geval om de Opel’s over te nemen. Ik kan mij niet voorstellen dat Opel verantwoordelijk wil zijn voor de dood van deze geweldige klasse. Daar komt bij, dat door het bevriezen van de reglementen voor volgend seizoen de huidige wagens prima te gebruiken zijn volgend jaar. De wagens hebben dit seizoen al bewezen snel te zijn en er is dus zeker de mogelijkheid om ze verder door te ontwikkelen als privé-team.
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&bericht=1613&rubriek=28


Ennuh deze quote is ook lekker..........het speculeren kan beginnen :D
Over een mogelijke nieuwe constructeur wil Haug niets kwijt. “Er zijn gesprekken die gevoerd worden tussen een aantal kandidaten. Ik weet zeker dat volgend jaar deze tijd meer bekend zal zijn.”

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&bericht=1613&rubriek=28


Dus zo goed als zeker een nieuwe naam op de grid ;)

John Winter
31-08-2005, 12:05
Ja, maar dan wel pas voor 2007? Overigens zou ik als ik een privé-team was geen Opel gaan kopen. Die kunnen nu al niet meekomen, dan kunnen ze volgend jaar al helemaal niet meekomen.

FIRE
31-08-2005, 12:42
Ja, maar dan wel pas voor 2007? Overigens zou ik als ik een privé-team was geen Opel gaan kopen. Die kunnen nu al niet meekomen, dan kunnen ze volgend jaar al helemaal niet meekomen.
Daar ben ik het helemaal mee eens.

John Winter
01-09-2005, 16:05
Dus kunnen we concluderen dat de DTM alleen overlevingskansen heeft als two make championship als het eenzelfde aantal auto's gaat inzetten als in de v8sc?

El Torro
06-09-2005, 23:44
Het is en blijft toch een Super Klasse die DTM, met z'n piloten maar zeker ook met z'n materiaal.
De nieuwste ontwikkelingen worden in deze klasse toegepast (als ook in de F1) en is hierdoor door geen enkel kampioenschap te evenaren...........ook niet om vanaf de tribune te aanschouwen, spektakel ten top :gas:
Veel mooier dan de F1, maar das een kwestie van smaak!

FIRE
07-09-2005, 13:11
Het is en blijft toch een Super Klasse die DTM, met z'n piloten maar zeker ook met z'n materiaal.
De nieuwste ontwikkelingen worden in deze klasse toegepast (als ook in de F1) en is hierdoor door geen enkel kampioenschap te evenaren...........ook niet om vanaf de tribune te aanschouwen, spektakel ten top :gas:
Veel mooier dan de F1, maar das een kwestie van smaak!
De nieuwste ontwikkelingen is nog geen garantie voor spektakel (zie ook F1).

El Torro
07-09-2005, 14:16
De nieuwste ontwikkelingen is nog geen garantie voor spektakel (zie ook F1).
Garantie krijg je nergens, maar het is en blijft toch indrukwekkend om het ter plekke te aanschouwen, zeker als je DTM gaat vergelijken met andere kampioenschappen.

gwyllion
07-09-2005, 15:03
De nieuwste ontwikkelingen is nog geen garantie voor spektakel (zie ook F1).
DTM moet het dit jaar trouwens hebben van succes ballast om het veld wat gelijkwaardiger te maken. Niet echt technologische inovatie :D

Mark
20-09-2005, 23:35
Door de nieuwe reglementen hoopt men dat de nodige Duitse privateers de overstap zullen maken naar DTM 2006, zodat men in totaal minimaal 18 wagens op de baan zal hebben........


De ITR kan dan wel de reglementen veranderen, de Privateers kunnen dan wel interesse toen in de Opels.................dat wil niet zeggen dat GM aan dat spelletje meedoet,volgens de laatste geluiden van de Lausitzring ;) GM heeft geen zin om de wagens wellicht aan de achterkant van het veld terug te zien in 2006. MB laat zich natuurlijk niet voorbij rijden door een Privateer Opel.

Mocht GM een "veto" uitspreken over de Privateer Opels, dan is de reactie van Audi voorspelbaar. Welke? Exit Audi uit het DTM.........en dus einde DTM part II.

Welke kant gaat het uit?

FIRE
21-09-2005, 17:04
Waarom verkopen MB en Audi hun wagens (2004 modellen) niet aan privateers?

Dus in 2006:
MB: 4x 2006 wagens (fabrieks)
MB: 4x 2005 wagens (privateers/semi-fabrieks)
MB: 4x 2004 wagens (privateers)

Audi: 4x 2006 wagens (fabrieks)
Audi: 4x 2005 wagens (privateers/semi-fabrieks)
Audi: 4x 2004 wagens (privateers)
-------------------------------------------------- +
24 wagens

Maar ik denk eigenlijk dat Audi vanwege hun Le Mans project niet echt geinteresseerd is in het inzetten van zoveel wagens komend seizoen.

smiley
21-09-2005, 18:07
Waarom verkopen MB en Audi hun wagens (2004 modellen) niet aan privateers?

Dus in 2006:
MB: 4x 2006 wagens (fabrieks)
MB: 4x 2005 wagens (privateers/semi-fabrieks)
MB: 4x 2004 wagens (privateers)

Audi: 4x 2006 wagens (fabrieks)
Audi: 4x 2005 wagens (privateers/semi-fabrieks)
Audi: 4x 2004 wagens (privateers)
-------------------------------------------------- +
24 wagens
opel: 4x 2005 (met prive opel team)
opel: 2x 2004 (een of andere gestoorde privateer) :crazy: :+

totaal= 30 wagens... :D maja zo kan ik over veel dingen verder dromen :)

FIRE
21-09-2005, 18:56
opel: 4x 2005 (met prive opel team)
opel: 2x 2004 (een of andere gestoorde privateer) :crazy: :+

totaal= 30 wagens... :D maja zo kan ik over veel dingen verder dromen :)
Ik ging er bij mijn "berekening" meer van uit dat er geen Opels ingezet worden. Dus Audi en Mercedes leveren wagens aan privateers ipv Opel.

gwyllion
06-10-2005, 13:17
Kortnieuws: Mercedes heeft Heinz-Harald Frentzen laten weten dat er voor hem geen plaats is in hun DTM team volgend jaar (bron: autosport.com (http://www.autosport-atlas.com/news.aspx?id=47455&s=17))

smiley
06-10-2005, 16:09
ik vraag me af of ze wel plaats zouden hebben voor fässler...

FIRE
06-10-2005, 16:27
Als er ergens stoeltjes vrijkomen dan zal dit vooral bij Audi zijn. Ik verwacht dat de meesten terug naar het LMP project gaan. Bij Mercedes komt denk ik alleen de plaats van Alesi vrij.

smiley
06-10-2005, 16:40
die plaats van alesi zal vast wel naar spengler gaan dan.
tja fassler bij audi.. hah dan is hij al bij alle 3 merken geweest !

gwyllion
06-10-2005, 16:44
Als er ergens stoeltjes vrijkomen dan zal dit vooral bij Audi zijn. Ik verwacht dat de meesten terug naar het LMP project gaan.Capello, Kristensen, McNish en eventueel Kaffer zullen wel met de Audi R10 gaan racen. Misschien maakt Ekstrom een overstap naar rally.

Ik gok dat Audi zijn officiele DTM campagne zal stoppen en Abt zal ondersteunen.

Mark
06-10-2005, 18:23
Bij Mercedes komt denk ik alleen de plaats van Alesi vrij.

Als ik alle doem-geluiden mag geloven van onze Oosterburen dan zijn er volgend jaar helemaal geen Mercedes-zitjes meer. Bij MB moeten er dik 7000 man weg.....dan kun je het raceprogramma moeilijk verantwoorden als je daarmee doorgaat. Dat hebben we bij Opel ook gezien vorig jaar ;)

FIRE
06-10-2005, 18:39
Bij Opel heeft GM ingegrepen, echter Mercedes is nog (redelijk) eigen baas in huis.

gwyllion
14-10-2005, 10:08
DTM Considering A1 GP Link-Up
The organisers of the DTM are considering a tie-up with A1 Grand Prix series that could lead to double-header events when the V8 touring cars venture outside Germany, this week's Autosport exclusively revealed.
bron: autosport.com (http://www.autosport-atlas.com/news.aspx?id=47655&s=17)

Mark
14-10-2005, 12:46
Dat nieuws kun je op twee manieren lezen ;) Als het lukt om met de Sjeik tot een overeenkomst te komen dan blijft het DTM bestaan..............anders is het "end of story". Want een serie die mondiaal gaat staat haaks op eerdere uitspraken van de ITR. Ze zullen wellicht wel moeten i.p.v. considering

smiley
17-10-2005, 14:23
hah het laatste nieuwe gerucht:
volgend jaar zouden er nog steeds 4 vectras mee rijden in de dtm, ze zouden onderhouden worden door opc.. en het de team naam zou iets met rosberg erin zijn.... wie weet zal het in het tijdens het laatste DTM weekend duidelijker worden ;) (hoop ik toch)

Mark
24-10-2005, 13:34
Waarom verkopen MB en Audi hun wagens (2004 modellen) niet aan privateers?

Dus in 2006:
MB: 4x 2006 wagens (fabrieks)
MB: 4x 2005 wagens (privateers/semi-fabrieks)
MB: 4x 2004 wagens (privateers)

Audi: 4x 2006 wagens (fabrieks)
Audi: 4x 2005 wagens (privateers/semi-fabrieks)
Audi: 4x 2004 wagens (privateers)
-------------------------------------------------- +
24 wagens

Maar ik denk eigenlijk dat Audi vanwege hun Le Mans project niet echt geinteresseerd is in het inzetten van zoveel wagens komend seizoen.

In de paddock op de Hockenheimring was uiteraard seizoen 2006 het onderwerp van gesprek. GM blijft bij zijn veto om de Opels in 2006 in te zetten. Dat ziet er dus niet fraai uit............echter er bestaat een kans dat MB en Audi ieder meer wagens gaan inzetten. Beetje zoals de V8's in Australië.

Of dat doorgaat is nog maar de vraag want Norbert Haug is toch voorzichtig met zijn uitspraken over seizoen 2006. DTM 2006 is nog lang geen zekerheid........een deal met de ARD/ZDF voor 2006 is er ook nog niet ;)

FIRE
27-10-2005, 20:39
Geen Opels in 2006:
ZDF Text Tafel 227 (26.10.05): Opel liefert nicht an DTM Privatteams

Rückschlag für die DTM: Der Rüsselsheimer Automobilbauer Opel hat nach dem werksseitigen Rückzug aus der Deutschen Tourenwagen-Meisterschaft (DTM) beschlossen, dass auch keine Privatteams die aktuellen Autos des Jahrgangs 2005 im kommenden Jahr einsetzen dürfen.
„Die Entscheidung, keine Opel Vectras GTS V8 für die Saison 2006 an Privatteams zum Einsatz freizugeben, wurde vom Vorstand der Adam Opel AG bestätigt. Die DTM-Dachorganisation ITR wurde über die Gespräche informiert.“, sagte Opel-Sportchef Volker Strycek. Opel hatte in fünf Jahren und 51 DTM-Rennen in Folge keinen Sieg feiern könnnen.

Mark
31-10-2005, 00:58
Of dat doorgaat is nog maar de vraag want Norbert Haug is toch voorzichtig met zijn uitspraken over seizoen 2006. DTM 2006 is nog lang geen zekerheid........een deal met de ARD/ZDF voor 2006 is er ook nog niet ;)

De kans dat die deal met de ARD/ZDF gesloten zal worden wordt met de dag kleiner. E.e.a. heeft te maken met de media-wetgeving in Duitsland. Als je maar twee merken van hetzelfde produkt in een uitzending kunt noemen dan heb je een boete aan je kont hangen. Er zijn minstens drie merken nodig om deze wet te omzeilen. Deze uitleg staat te lezen in de Start van de maand november.

2006 en DTM, ik zie het er niet meer van komen ;)

Baron
01-11-2005, 02:22
Weet je wat er zo zielig is in dit hele verhaal? Dat de geschiedenis zich herhaalt! In Duitsland leert men blijkbaar nooit uit de fouten van het verleden.
DTM - Of hoe een ezel zich toch tweemaal aan dezelfde steen kan stoten!

Mark
02-11-2005, 23:44
2006 en DTM, ik zie het er niet meer van komen ;)

En toch is er een "project-kalender DTM 2006" uitgelekt. Het gaat eigenlijk om de kalender voor de Euroseries ;)

9 aprile - Hockenheim - Germania - DTM
23 aprile - Magny-Cours - Francia - WTCC
28 maggio - Monte Carlo - Monaco - F.1
11 giugno - Spa - Belgio - DTM
2 luglio - Barcellona - Spagna - DTM
23 luglio - Norisring - Germania - DTM
20 agosto - Nurburgring - Germania - DTM
3 settembre - Zandvoort - Olanda - DTM
8 ottobre - Brands Hatch - Gran Bretagna - DTM
29 ottobre - Hockenheim - Germania - DTM

bron: Italiaracing (http://www.italiaracing.net/news.asp?id=3042&cat=FORMULA_3_EURO_SERIES&nome=F.3|EURO|SERIES&cart=news_formula|3|euro|series)

Nog steeds, zien is geloven ;)

gwyllion
03-11-2005, 09:24
2 nieuwe circuits, zijnde Barcellona en Brands Hatch, geen verplaatsing meer naar Istanbul en China, en eveneens geen poging meer om naar Avignon of Moskou te gaan.

The Interceptor
03-11-2005, 13:22
Magny-Cours en vooral Monaco :eek:
Dat zouden maar liefst 6 F1 circuits zijn waar ze op gaan rijden!

Maar die datum voor Spa valt zwaar tegen seg, 't zijn dan weer examens natuurlijk :(

Raikkie
06-11-2005, 01:38
De F3 reed dit jaar ook al in Monaco, denk niet dat we de DTM daar gaan terugvinden. Ja Spa in juni, vind ik ook niet sympathiek :mad: maar ja dan ga ik wel naar Duitse races kijken ;)

FIRE
07-11-2005, 20:03
En toch is er een "project-kalender DTM 2006" uitgelekt. Het gaat eigenlijk om de kalender voor de Euroseries ;)

9 aprile - Hockenheim - Germania - DTM
23 aprile - Magny-Cours - Francia - WTCC
28 maggio - Monte Carlo - Monaco - F.1
11 giugno - Spa - Belgio - DTM
2 luglio - Barcellona - Spagna - DTM
23 luglio - Norisring - Germania - DTM
20 agosto - Nurburgring - Germania - DTM
3 settembre - Zandvoort - Olanda - DTM
8 ottobre - Brands Hatch - Gran Bretagna - DTM
29 ottobre - Hockenheim - Germania - DTM

bron: Italiaracing (http://www.italiaracing.net/news.asp?id=3042&cat=FORMULA_3_EURO_SERIES&nome=F.3|EURO|SERIES&cart=news_formula|3|euro|series)

Nog steeds, zien is geloven ;)


15 oktober DTM op Le Mans
Bron: http://www.lemans.org/sport/sport/calendrier/calendrier_gb.html

gwyllion
15-11-2005, 15:55
Hakinen heeft zijn contract verlengd met een jaar en zal dus volgend jaar opnieuw in een Mercedes DTM wagen rijden.
bron: http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=13&nid=122207

Mark
15-11-2005, 20:53
Goed nieuws maar er is ook slecht nieuws. De persconferentie van Audi Sport op de motorshow in Essen is afgelast.

gwyllion
15-11-2005, 21:14
Goed nieuws maar er is ook slecht nieuws. De persconferentie van Audi Sport op de motorshow in Essen is afgelast.Damn :(

Daar werd normaalgezien het hele motorsport programma voor 2006 uit de doeken gedaan. Nog zo veel vragen:

blijft Audi als fabrieksteam in DTM of neemt Abt de deelname terug over?
met welke piloten? wat doet Ekstrom volgend jaar?
wie stapt er over naar LMP prototype racing (naast Kristensen en McNish)? Kafer opnieuw?
wanneer zien we de Audi R10 diesel voor het eerst? al in Sebring?
door wel team zal die gerund worden? Joest?
doen ze het volledige LMS kampioenschap mee of enkel gastdeelnames?
krijgt Champion de nieuwe wagen? doen ze nog enkele races met R8 wat in principe volgend jaar nog kan in ALMS
...


Ook benieuwd of Skoda opnieuw als fabrieksteam aan WRC deelneemt. En of er inderdaad een prive team komt met Red Bull sponsoring, gerund door Armin Schwarz.

Het programma van Seat Sport (gigantisch WTCC campagne) en Volkswagen (ultieme poging om Dakar 2006 te winnen) zijn gelukkig al duidelijk.

gwyllion
15-11-2005, 21:51
met welke piloten? wat doet Ekstrom volgend jaar?Ekstrom heeft in het verleden te kennen gegeven dat hij wil overstappen van touringwagens naar rally. Misschien zien we Ekstrom dus volgend jaar in een Skoda.
http://rally.motorhome.cz/news1/gallery/data/media/9/skoda_ekstrom1.jpg

FIRE
15-11-2005, 21:57
Indien geen DTM, Ekstrom en McRae naar Skoda met Red Bull sponsoring?

gwyllion
15-11-2005, 22:02
Indien geen DTM, Ekstrom en McRae naar Skoda met Red Bull sponsoring?ja, ja, dat zou fantastisch zijn :worship:

gwyllion
15-11-2005, 22:29
Indien geen DTM, Ekstrom en McRae naar Skoda met Red Bull sponsoring?De vraag is natuurlijk of Red Bull zijn budget in andere autosport takken niet zal terugschroeven, nu ze 2 F1 teams financieren.

FIRE
15-11-2005, 22:36
Dat is zo, echter Armin Schwartz gaat wel iets voor Red Bull opzetten in de rallysport, al was dat meen ik meer voor jonge talenten bedoeld.

gwyllion
16-11-2005, 00:10
Dat is zo, echter Armin Schwarz gaat wel iets voor Red Bull opzetten in de rallysport, al was dat meen ik meer voor jonge talenten bedoeld.Yep, en als ik mij niet vergis kunnen M2 prive teams met 2005 spec WRC wagens rijden. Voor Skoda kost het dus geen extra geld om de wagen te ontwikkelen.

Ekstrom zou dus nog kunnen, maar McRae in een prive Skoda is onwaarschijnlijk. Hij moet hopen dat Skoda nog een jaartje erbij mag doen van Volkswagen.

gwyllion
16-11-2005, 00:30
Goed nieuws maar er is ook slecht nieuws. De persconferentie van Audi Sport op de motorshow in Essen is afgelast.Volgens iemand op 10/10 forum gaat het om een "krachtmeting" met Mercedes/ITR.
Currently AUDI does not confirmed his DTM program and cancelled the annual press conference at the end of november at the Essen Motorshow.
But their are some indications that this is a kind of politics again the Mercedes Benz dominated organisation of the DTM and that the R13 (project R10 is used) or for public AUDI LMP1 would be run in 2006. Currently only the contracts of Krisstensen and Ekström are signed for 2006.
What are Audis issues with Mercedes/DTM?Too many Mercedes people are involved in the organisation of the DTM. It is rumoured that their are a lot of decisions "pro Merc". Interesting is also that a Mercedes employee (Klaus Ludwig) is a commentator for the german TV. Mr. Auffrecht (of AMG) is CEO of the ITR (the organisators of the DTM). And now it is rumoured that AUDI is doing a little politics to get their "part of the cake" and to change some things.

On the other hands their are some rumours in germany that the new Volkswagen CEO wants to safe mones and that SEAT is the TouringCar make, AUDI the Sportcars make, etc.

For me personally for 2006 it is at the moment only a "political poker".
Volkswagen heeft inderdaad een nieuwe CEO, Wolfgang Bernhard, die bekend dat als een grote kostenbespaarder (hij heeft de Chrysler afdeling van DaimlerChrystler financieel gezond gemaakt).

Mark
16-11-2005, 14:44
Volgens iemand op 10/10 forum gaat het om een "krachtmeting" met Mercedes/ITR.

Het zou inderdaad om powerplay kunnen gaan van Audi. Er moet een strikte scheiding zijn tussen organisator en deelnemers. Dat kunnen we helaas niet zeggen van de ITR/HWA mensen op dit moment.

Wat betreft doemdenken: Het welbekende jaarlijkse Mercedes Benz Stars & Cars evenement op de fabrieksterreinen gaat niet door dit jaar. Met Paffet en Hamilton als kampioenen en een supersterk einde van Raikkonen lijken me reden genoeg voor een feestje............toch denken ze daar bij MB anders over op dit moment ;)

gwyllion
16-11-2005, 15:20
Audi zit natuurlijk in een goede onderhandelingspositie. Als zij vertrekken uit DTM, is het gedaan met DTM. Dan kunnen o.a. Paffett, Schneider en Hakinnen een jaar op hun gat gaan zitten ;)

Een aantal van de Audi piloten terecht kunnen in de Audi R10 en dat zal ook gebeuren. Bij Mercedes hebben ze die luxe niet; zij hebben enkel DTM en F1.

FIRE
16-11-2005, 18:13
Audi zit natuurlijk in een goede onderhandelingspositie. Als zij vertrekken uit DTM, is het gedaan met DTM. Dan kunnen o.a. Paffett, Schneider en Hakinnen een jaar op hun gat gaan zitten ;)

Een aantal van de Audi piloten terecht kunnen in de Audi R10 en dat zal ook gebeuren. Bij Mercedes hebben ze die luxe niet; zij hebben enkel DTM en F1.
En F3, dus Paffett, Schneider en Hakinnen terug naar F3? ;)

Raceboy
16-11-2005, 20:03
En F3, dus Paffett, Schneider en Hakinnen terug naar F3? ;)

De Mercedes uit de belcar staat te koop. Zou toch een mooi belcartrio zijn? ;)

Mark
19-11-2005, 17:53
Audi zit natuurlijk in een goede onderhandelingspositie. Als zij vertrekken uit DTM, is het gedaan met DTM.

De crisis in Duitsland vele malen erger. Als het DTM uit elkaar spat hebben ze bijna niks meer van autosport over op "nationaal" nivo. De Top 10 serie ligt ook zowat op zijn gat. Toch sterk, dat in een land wat te boek staat als een van de grote jongens op het gebied van auto's ze niet eens een nationaal toerwagen kampioenschap hebben met de eigen wagens.

Het gerucht dat Audi de stekker eruit gaat trekken begint steeds grotere vormen aan te nemen. Wat doet Audi hiertegen? Helemaal niets, ze sturen niet eens een press release de deur uit dat bepaalde verhalen onzin of kul zijn.

Als het gaat verdwijnen zal er wel weer een nieuw initiatief worden gelanceerd, net zoals destijds met het STW. Ook dat werkte niet. Duitsers willen hun Mercedes, Audi, BMW of Opel nu eenmaal met dikke banden en vette spoilers zien. Ligt in de volksaard ;)

gwyllion
20-11-2005, 17:24
Audi kan moeilijk overstappen naar WTCC omdat Seat daar het mooie weer gaat maken met een leger Leons bestuurd door toprijders. Audi kan altijd het LMP project wat uitgebreider maken (misschien toch een R10 in ALMS).

De bal is natuurlijk aan het rollen gegaan door Opel (en het failliet van MG Rover ;) )

FIRE
20-11-2005, 19:19
Als merk zou Audi een mooie toevoeging zijn aan het WTCC, echter vanwege SEAT is dat inderdaad onwaarschijnlijk (al kan het natuurlijk altijd, zie Citroen & Peugeot in WRC). Overigens rijden in Zweden al enkele A4's rond in het STCC.

Mr.Dallara
20-11-2005, 20:37
Zien we Jaapie in 2006 in een privé Mercedes in de DTM???

Hij heeft alvast wel een test gedaan de voorbije week bij Mücke Motorsport in Estoril.


JAAP VAN LAGEN TEST DTM (MERCEDES) IN ESTORIL!

http://jaapvanlagen.nl/2005/dtm.jpg

Op het circuit van Estoril aan de Portugese kust testte autocoureur Jaap van Lagen uit het Gelderse Wekerom deze week met een AMG-Mercedes C-Klasse uit de DTM. De 28-jarige rijder kreeg de gelegenheid om twee dagen te testen bij het Duitse team Mücke Motorsport, dat afgelopen seizoen twee AMG-Mercedes C-Klasses inzette in de DTM. Voor Van Lagen was het de eerste kennismaking met een DTM-toerwagen. Hij toonde zich onder de indruk van de achterwielaangedreven bolide met de ruim 470 pk sterke vierliter V8-motor. "Je merkt natuurlijk wel dat zo'n toerwagen met 1035 kilo een stuk zwaarder is dan de formulewagens waarin ik de afgelopen jaren heb gereden, maar het is wel een mooie ervaring. Ik ben erg blij dat ik deze kans gekregen heb", aldus Van Lagen.


Bron: jaapie.nl (http://jaapvanlagen.nl/) ;)

Stefan
23-11-2005, 14:42
Volgens het duitste blad auto motor und sport zou Dario Franchitti terugkeren naar de DTM waar hij voor Mercedes gaat uitkomen. In dit zelfde artikel staat dat Alesi niet meer voor het fabrieks-team van Mercedes zal rijden in 2006.

Meer informatie op : autosport.nl (http://www.autosport.nl)

FIRE
23-11-2005, 16:11
Volgens het duitste blad auto motor und sport zou Dario Franchitti terugkeren naar de DTM waar hij voor Mercedes gaat uitkomen. In dit zelfde artikel staat dat Alesi niet meer voor het fabrieks-team van Mercedes zal rijden in 2006.

Meer informatie op : autosport.nl (http://www.autosport.nl)
Die geruchten van Francitti dateren al van een hele tijd terug. De Brit heeft toen een DTM/F3 weekend bezocht. Hij werd toen ook al in verband gebracht met een Mercedes DTM zitje, echter volgens andere verhalen was hij enkel op bezoek om de prestaties van zijn neef (?) in de F3 te volgen. Overigens vind ik een 3e Brit naast Green en Paffet wel een beetje te veel van het goede.

Mark
23-11-2005, 21:20
Sterker nog, meneer Judd heeft reeds met een DTM wagen getest op Estoril. Waarschijnlijk samen met Jaapie van Lagen. Maar een terugkeer voor 2006 zit er niet in:

When asked if there was a chance of Franchitti returning to the series next year, as has been reported in the German press, Unger (HWA technical director) said: "No, not at the moment. Maybe he's thinking about it in a few years time."

www.autosport.com


Waarschijnlijk bij de herstart van de DTM, part III in 2011 :D :D

FIRE
23-11-2005, 21:20
IRL star Dario Franchitti returned to his DTM roots when he tested a Mercedes C-Class for the HWA works team at Estoril in Portugal.
Bron: www.autosport.com

EDIT Je was me net voor. :( ;)

smiley
23-11-2005, 21:22
Waarschijnlijk bij de herstart van de DTM, part III in 2011 :D :Dwaar opel natuurlijk ook weer aan meedoet :cool: maar euhm laten we er dan 2010 van maken anders moet ik nog een jaar langer wachten :+ :p

gwyllion
24-11-2005, 14:11
In een interview met een Zweedse krant zegt Mathias Ekstrom dat hij nog geen contract getekend heeft met Audi voor 2006.
Hm. I just read an interview with Mattias Ekstrom where he says that he apparently has yet to sign a contract with Audi for 2006. There have been some talks, but Audi hasn't offered an actual contract for Ekstrom to sign as of yet.

The interview was published in a Swedish newspaper today, so I reckon it's quite fresh.bron: 10/10 forum (http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?postid=1469137#post1469137)

Toch wel een duidelijk indicatie dat de DTM deelname van Audi nog lang niet zeker is voor volgend jaar.

FIRE
24-11-2005, 14:12
Je bent me net voor. ;)

Als Ekstrom al geen contract aangeboden heeft gekregen dan zie ik het somber in voor het DTM.

gwyllion
24-11-2005, 17:18
Volgens iemand op 10/10 forum gaat het om een "krachtmeting" met Mercedes/ITR.
Currently AUDI does not confirmed his DTM program and cancelled the annual press conference at the end of november at the Essen Motorshow.
But their are some indications that this is a kind of politics again the Mercedes Benz dominated organisation of the DTM and that the R13 (project R10 is used) or for public AUDI LMP1 would be run in 2006. Currently only the contracts of Krisstensen and Ekström are signed for 2006.
Kaffer zou ook een contract hebben voor 2006 volgens dezelfde persoon op 10/10 forum (hij was aanwezig op de persconferentie in Essen).
Definetly i can say you that only one AUDI R8 was at the MotorSHow and the only interesting at Volkswagen was the annoucement of the new Dakar project...

Interesting was -after the microfones witched off and the note pads are closed- that only Kristenssen, Ekström and Kaffer currently have contracts for 2006 and that a lot see that 2006 was the last season of the DTM...Die 2006 zal wel een typo zijn; ik denk dat hij 2005 bedoelt.

Kristensen, Ekstrom en Kaffer kunnen wel zowel in DTM als in prototype ingezet worden. Raar dat ze McNish ook nog niet getekend hebben voor volgend jaar.

Hopelijk wordt tijdens de voorstelling van de R10 meer duidelijk.

Mark
26-11-2005, 12:19
Nou, eigenlijk was gisteren het DTM 2006 een bekeken en verloren zaak:

Eigenlijk liep gisteren (vrijdag) de inschrijvingstermijn voor deelname aan de DTM af. En omdat zich tot gisteren alleen Mercedes-Benz voor deelname aan het kampioenschap in 2006 had ingeschreven, zou de Duitse autosportfederatie DMSB de DTM eigenlijk hebben moeten afblazen.

http://www.autosport.nl/


Dus heeft men op verzoek van Audi de termijn verschoven naar 15 december. Ziet er nog steeds zeer wankel uit allemaal.

gwyllion
26-11-2005, 12:51
Dus heeft men op verzoek van Audi de termijn verschoven naar 15 december. Ziet er nog steeds zeer wankel uit allemaal.13 december wordt in Parijs de Audi R10 (naam is bevestigd en het zal een open LMP1) voorgesteld. Tegen dan zal Audi de knoop willen doorhakken.

smiley
26-11-2005, 13:50
jaja de geschiedenis gaat zich herhalen...
dtm doekt op,er komt een vervangend kamioenschap met lichtere auto's (btcc/wtcc) en dan binne 5 jaar probere ze opnieuw.. (zo zie ik het)
eigelijk wel fijn een beetje afwisseling enzo :D

Mark
28-11-2005, 21:17
13 december wordt in Parijs de Audi R10 (naam is bevestigd en het zal een open LMP1) voorgesteld. Tegen dan zal Audi de knoop willen doorhakken.

Volgens een bericht op de teletekst van Sat1 is de zaak reeds bekeken voor Audi. De voorsprong van MB is in hun ogen te groot...........of zijn ze de Mercedes Benz papegaai ITR beu?

Mark
30-11-2005, 21:13
Wat mij betreft is DTM 2006 nu echt een verloren zaak, zie dit stukje:

Mittelfristig hätte man bei Audi auch gerne eine Umwandlung der Betreibergesellschaft ITR in eine unabhängige GmbH. Dass sich der Ärger dabei vor allem gegen die Position von Hans-Werner Aufrecht (Der ITR-Chef ist gleichzeitig Besitzer des Mercedes-Werksteams) richtet, bestreitet man in Ingolstadt: "So grün waren sich Herr Aufrecht und Herr Haug zuletzt auch nicht mehr", sagt ein Audi-Mitarbeiter.

www.auto-motor-und-sport.de/


Een machtspelletje tussen MB en Audi. ITR mag geen MB-bolwerk meer zijn volgens Audi. Powerplay op hoog nivo waarbij Audi het zaakje kan laten ploffen op een manier die gunstig is voor Audi en waarbij Aufrecht, ome Nobbie en MB zwaar op hun gezicht krijgen ;)

FIRE
30-11-2005, 21:44
Dat DTM ploft lijkt me eigenlijk onafwendbaar met deze powerplay. Of is er nog een kans dat Abt als priveteam enkele prive A4's inzet en daarme DTM nog enigzins in leven houdt? Persoonlijk denk ik dat Audi hier een wel stokje voor zal steken om Mercedes extra te stangen (en Abt als compensatie b.v. een "fabrieks" Audi A4 VLN project te laten runnen).

gwyllion
01-12-2005, 15:23
Het gaat natuurlijk ook vooral om geld.
Audi still undecided on DTM plans
By Tim Redmayne December 1st 2005, 11:33 GMT

Audi's hesitation in committing to next season's DTM is because of having to find the resources for the amount of extra cars they need to provide to the series following Opel's withdrawal.bron:autosport.com (http://www.autosport.com/news/report.php/id/48460)

Klopt het dat Audi minstens 8 wagens moet inzetten? 4 oude (2005) en 4 nieuwe (2006).

smiley
01-12-2005, 16:39
maar als audi nu nog moet beginnen met de 2006 wagens beginnen hebbe ze toch eigelijk te veel achterstand.. ??
dtm wordt wie weet mercedes c-klasse cup :D

Mark
05-12-2005, 13:21
Gevonden op een ander forum. In de Autohebdo van de vorige week staat een verhaaltje dat Audi op slinkse wijze richting F1 wil gaan. Minardi is verkocht aan Red Bull en heet Scuderia Toro Rosso. In 2007 zou dan het zaakje worden doorgeschoven naar Audi.

Tja, de links tussen Audi en Red Bull zijn er wel. Die DTM-wagens hingen vol met stickers van Red Bull. De man achter de schermen? Gerhard Berger.

Mocht dat verhaal waar zijn dan is de DTM uiteraard helemaal passé. Iemand die het artikel heeft gelezen?

smiley
05-12-2005, 14:31
[QUOTE=Mark]Tja, de links tussen Audi en Red Bull zijn er wel. Die DTM-wagens hingen vol met stickers van Red Bull. De man achter de schermen? Gerhard Berger.[\QUOTE] de redbull sponsoring zou stoppen na dit seizoen volgens mij..

gwyllion
05-12-2005, 14:36
Tja, de links tussen Audi en Red Bull zijn er wel. Die DTM-wagens hingen vol met stickers van Red Bull.Evenals de Volkswagen Race Touareg, Seat Toledo/Leon WTCC en binnenkort Skoda Fabia WRC. Er is duidelijk een goede band tussen de Volkswagen groep en Red Bull.
Iemand die het artikel heeft gelezen?http://www.grandprix.com/ns/ns15923.html

Marc, jij hebt dit trouwens toch reeds al eens vermeld in het F1 gedeelte van het forum: geen audi in F1 (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=4384)

FIRE
05-12-2005, 18:13
Evenals de Volkswagen Race Touareg, Seat Toledo/Leon WTCC en binnenkort Skoda Fabia WRC. Er is duidelijk een goede band tussen de Volkswagen groep en Red Bull.

Is eigenlijk raar dat het sucesvolle Le Mans project nooit Red Bull sponsoring heeft gehad, al moet gezegd worden dat die wagens zo goed waren dat ze de Red Bull vleugels konden missen. ;)

gwyllion
05-12-2005, 18:49
Is eigenlijk raar dat het sucesvolle Le Mans project nooit Red Bull sponsoring heeft gehad, al moet gezegd worden dat die wagens zo goed waren dat ze de Red Bull vleugels konden missen. ;)Red Bull is verboden in Frankrijk en dus ook in Le Mans.

De Mercedes CLR had wel vleugels, maar geen Red Bull sponsoring :D

FIRE
05-12-2005, 19:11
Red Bull is verboden in Frankrijk en dus ook in Le Mans.



:frusty: :frusty:

Natuurlijk dat was ik even vergeten.

gwyllion
05-12-2005, 19:26
:frusty: :frusty:

Natuurlijk dat was ik even vergeten.Die Franse wet slaat natuurlijk nergens op :(

Mark
05-12-2005, 20:07
Marc, jij hebt dit trouwens toch reeds al eens vermeld in het F1 gedeelte van het forum: geen audi in F1 (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=4384)

Klopt, maar ik wist het zelf niet meer:o Maar twee keer dit nieuws via verschillende bronnen op verschillende tijdstippen.........zou het dan een kern van waarheid bevatten?

FIRE
05-12-2005, 20:11
Klopt, maar ik wist het zelf niet meer:o Maar twee keer dit nieuws via verschillende bronnen op verschillende tijdstippen.........zou het dan een kern van waarheid bevatten?
Ik hoop van niet, echter indien Audi nogmaals sportscars gaat domineren (kans kleiner vanwege Peugeot) dan kan ik me voorstellen dat ze iets anders gaan doen (b.v. F1).

Mark
07-12-2005, 12:55
Een kat in het nauw maakt rare sprongen ;) Op DTM.de zijn ze aan het stunten met cijfers en weetjes over het seizoen 2006. Het ligt eraan hoe je zoiets leest............altijd gezond kritisch naar dat soort dingen kijken.

Insgesamt verfolgten 922.500 Zuschauer die elf Rennen der Saison 2005. Im Durchschnitt waren das 83.864 Besucher pro Rennen Damit besuchten im Durchschnitt mehr Zuschauer einen DTM-Lauf als ein Bundesliga Heimspiel von Borussia Dortmund. Mit durchschnittlich 77.000 Fans hat Borussia Dortmund die meisten Besucher pro Heimspiel in der Fußball Bundesliga.


Dat klinkt me dus te positief in de oren. Wat je niet leest is dat er na elke wedstrijd in Duitsland grote popconcerten waren. Daar kwam heel wat jeugd op af en die kwamen niet voor de DTM. Toch zitten die aantallen verwerkt in deze statistieken. De vergelijking met voetbal gaat ook mank. Die voetbalclub trekt wel 17 keer per jaar in dezelfde plaats die aantallen. Ga eens 17 keer een wedstrijd organiseren op de Norisring...........dan zal echt niet 17 keer een uitverkocht huis zijn ;)

An acht von elf DTM-Wochenenden wurde ein neuer Zuschauerrekord an den Rennstrecken aufgestellt.


Wederom die popconcerten ;) Zou Spa ook bij die 8 behoren? :D (in principe wel........want het was de eerste keer en dus eigenlijk een record)

Die addierte Gesamtreichweite in Deutschland betrug über 100 Millionen Zuschauer. Im Durchschnitt verfolgten rund zwei Millionen Zuschauer jedes DTM-Rennen live am Fernseher. Das sind 39,45 Prozent mehr Zuschauer als in der Saison 2004.


Zegt niets als je het op deze manier brengt. Absolute aantallen zeggen weinig op TV. Marktaandeel is het sleutelwoord bij TV en commercials......... Kijk, sinds Bernie's gesjoemel met de kijkcijfers hebben we onze les geleerd.

International wurde in 36 Ländern von den Rennen der DTM live und re-live berichtet. Unter anderem in Ägypten, Irak, Kuwait, Oman, Quatar, Syrien und Jemen.


Dit zal Audi echt overtuigen om in het DTM te blijven :D Tja leuk om zo'n rijtje op te noemen..........waarde ervan lijkt me nihil ;)

Toch opmerkelijk dat in deze bange dagen dergelijk nieuws op het net komt........en heel wat cowboy-sites zo'n nieuws zonder nadenken c.q. lezen overnemen ;)

Is dat alle ellende? Nee, Alesi begint openlijk (italiaracing.net) zijn bedenkingen te plaatsen bij het DTM 2006. Dat is er wel eentje van "De Ster" ;)

gwyllion
07-12-2005, 14:28
Een kat in het nauw maakt rare sprongen ;) Op DTM.de zijn ze aan het stunten met cijfers en weetjes over het seizoen 2006. Het ligt eraan hoe je zoiets leest............altijd gezond kritisch naar dat soort dingen kijken.Duidelijk een reactie op WTCC die met cijfers goochelt over seizoen 2005: www.fiawtcc.com (http://www.fiawtcc.com/2k5/readNews.asp?id=741)

bluelite
07-12-2005, 16:11
Mark, kan dat cijfergoochelen niet wat met investeerders en dergelijke meer te maken hebben? Dat er een popconcert is na de races trekt heel wat jeugd. Misschien ideaal om dan een sponsor aan te trekken die wat met de jeugd te maken heeft: makers van kleding, Red Bull en al die smerige drankjes,... Daar valt wel wat geld uit te halen dan. Daarom worden Irak, Egypte en al die andere landen in dat rijtje van verslaggevers geplaatst. Kwestie van ook nog een reclame te kunnen maken via TV. Dat kan zelfs voor Arabische sponsoren interessant zijn. Al vraag ik me af hoeveel mensen er daar in het Midden-Oosten geïnteresseerd zijn in autosport. Niet omdat de sjeiks daar volop geld hebben en de circuits daar uit de grond stappen dat je daar ook nog een publiek van 100 miljoen heb.

Mark
07-12-2005, 17:15
kan dat cijfergoochelen niet wat met investeerders en dergelijke meer te maken hebben?

Tuurlijk is dat de gedachte erachter. Met dat soort berichten en cijfers proberen ze nog iets van positiefs nieuws te verspreiden en om eventueel het tij te keren.

FIRE
14-12-2005, 18:13
ik kan er niet meer inkomen dat audi nog een nieuwe wagen gaat bouwen voor 2006 !!
en als ook de geruchten kloppen van ekstrom op een 'zweedse' r10 en ook kristensen wat op een r10 gaat rijden..
wie rijdt er dan nog met een 2006 audi (als die er nog ooit komt !)
het wordt in 2006 meschien de duurste cup race ooit, de mercedes c-klasse cup ! :+:D

Ik heb een tijdje terug ergens gelezen dat Audi toch gewoon doorging met het ontwikkelen van de DTM wagen ondanks de onduidelijkheid mbt de toekomst. Of dit waar is is natuurlijk niet duidelijk, echter de Audi R10 (en Porsche Spyder) zijn ook ontwikkeld zonder dat er veel info, laat staan foto's, naar buiten gekomen zijn voor de officiele presentatie.