PDA

View Full Version : Rolkooi op straatwagen?


Rohrl-fan
09-08-2005, 10:23
Een kleine vraag.

Ik ben sinds vorig jaar de gelukkige eigenaar van een Honda Integra Type R, waarmee ik sindsdien deelneem aan de Eran-dagen op Zolder. :cool: Die wagen is ingeschreven voor gebruik op de openbare weg en is uitgerust met een (geschroefde) rolkooi.

Nu heb ik pas het bekende groene kaartje van de autokeuring in de bus gevonden, en ik vroeg me af of men daar problemen zou kunnen maken over die rolkooi. :confused: Zou mijn Honda afgekeurd kunnen worden door deze rolkooi?

yannick88
09-08-2005, 11:40
Een kleine vraag.

Ik ben sinds vorig jaar de gelukkige eigenaar van een Honda Integra Type R, waarmee ik sindsdien deelneem aan de Eran-dagen op Zolder. :cool: Die wagen is ingeschreven voor gebruik op de openbare weg en is uitgerust met een (geschroefde) rolkooi.

Nu heb ik pas het bekende groene kaartje van de autokeuring in de bus gevonden, en ik vroeg me af of men daar problemen zou kunnen maken over die rolkooi. :confused: Zou mijn Honda afgekeurd kunnen worden door deze rolkooi?



De info die ik er van weet is dat als de kooi niet is gelast en het interieur intakt is gebleven je zonder problemen door de keuring geraakt .


Mvg

gwyllion
09-08-2005, 11:46
Ik ben sinds vorig jaar de gelukkige eigenaar van een Honda Integra Type R, waarmee ik sindsdien deelneem aan de Eran-dagen op Zolder. :cool: Die wagen is ingeschreven voor gebruik op de openbare weg en is uitgerust met een (geschroefde) rolkooi.
Geschroefd is geen probleem. Volledig ingelast wel. Dat is de basisregel ;)

TT Racing
09-08-2005, 12:25
ga al meer dan 10 jaar naar de keuring met een volledig gelaste rolkooi, geen probleem.

Rohrl-fan
09-08-2005, 12:32
Okay, merci mannen! :worship:

Ik kan terug op mijn 2 oortjes slapen en met een gerust hart naar de keuring. Maar eerst ga ik vrijdag nog een namiddagje spelen! :p

Jo Smets
09-08-2005, 12:51
@Rohrl-fan

ik zou eerst naar de keuring gaan als ik u was, stel dat ge iets aan de hand krijgt...

hoop het niet voor u, vraag maar eens aan Rappe106, die heeft daar ook geluk mee gehad, na zen koprol in Francorchamps vorig jaar.

CU Friday.
Race-groeten,
Jo Smets