View Full Version : EK Rallycross Maasmechelen 13/14 aug. 2005
Lekker zonnetje en een mooie middag actie, sensatie en sport gezien op de Duivelsberg. Ondanks dat het een EK was er een lekker relaxt sfeertje. Veel volk voor een zaterdag............en heel erg veel stof. Uw aanwezige Paddockers hebben het circuit verlaten als een bende negertjes :D
Kleine teleurstelling was het veld van de Supernationals, echter die ene grote Volvo die meereed maakte meer dan genoeg spektakel. De grote heren van de Divisie 1 deden het niet voor minder. De Saab van Per Eklund is een streling voor het oog, ene Chris van Woensel ;) liet zien dat hij zijn mannetje kan staan in het EK Rallycross.........7de in de eerste heat.
Wat betreft de Rallycross-teams, die mensen denken wel aan hun fans. Daar kunnen de circuitteams nog wat van leren ;) Veel teams verkopen tegen zeer schappelijke prijzen merchandise aan de fans. Gewoon, simpele petjes en t-shirts. Meer hoeft dat ook niet te zijn.
Het Zweedse Bergteamet Motorsport (http://www.kg-rallycross.com/index.htm) hadden het helemaal voor elkaar. Die boden maar liefst drie verschillende petten aan voor 5, 10 of 15 euro aan. Van simpel tot lux.............over een paar weken wordt je weer opgelicht in Spa als je voor zo'n rotte "made in Verweggistan" F1 pet weer dik 50 euro moet betalen.
Uw aanwezige Paddockers hebben het circuit verlaten als een bende negertjes :D
Wil dat zeggen dat je er telkens één kwijtraakte? :+
Mr.Dallara
14-08-2005, 21:49
Ik lees net op pitstop.tv (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=9385) dat het in Maasmechelen een speciaale dag is geworden voor onze Belgen (en hun supporters)
Van Woensel, de tijdelijke vervanger v Van Mechelen stunte om door te dringen tot de A finale (EK-D1)!!!
Hij heeft dit kunnen bereiken door in de laatste meters vd Bfinale niemand minder dan Eklund in z'n Saab te verschalken. Maar Per diende een klacht in wegens ingehaald zijn onder geel, en het zou gebeurd zijn en kreeg dus z'n gelijk.
Dus geen blauwe Subaru in de A-finale van D1. :(:( En Per mocht dus wel starten...
Er zouden dan zelfs hevige supports de grid hebben geblokkeerd als protest. Eklund zou zelfs lastig zijn gevallen na de Finale door Belgische fans, de politie heeft hem zelfs moeten bijstaan...
:(:( Toch wel triestig als ik dit zo lees.
Tja de reglementen zijn hard op z'n moment. En je kan dan in z'n geval als vandaag enorm gefrusteerd zijn. Heel normaal ook als je een échte fan bent. Maar blijft toch aub beleeft en gebruik toch zeker geen geweld!
We hebben ons visitekaartje van Belgen weeral goed gepresenteerd... :no: :mad:
Rallycross, ik denk dat we het zelde in de krant zien staan in België. Zeer waarschijnlijk morgen wel. Wat ze kunnen de gemotoriseerde sport nu weer eens negatief in beeld/in de media brengen...
En deze keer liegt het dan wel resoluut aan het publiek zelf... :mad:
Rallycross, ik denk dat we het zelde in de krant zien staan in België. Zeer waarschijnlijk morgen wel. Wat ze kunnen de gemotoriseerde sport nu weer eens negatief in beeld/in de media brengen...
En deze keer liegt het dan wel resoluut aan het publiek zelf... :mad:
In 'Het Belang van Limburg' staat voor iedere EK (en ook BK)-manche altijd zowel een voorbeschouwing als een nabeschouwing in de krant :)
DennisVervliet
14-08-2005, 23:14
Ik heb tijdens de Europese manche van de Rallycross met 2 leden van het bestuur gesproken, de eigenaar van het circuit & de 'webmaster'.
Dankzij hen weet ik nu wat het probleem is van de rallycross.
ZIJ zijn verantwoordelijk voor het kapotgaan van onze sport in België, omdat zij steeds de grootste met de volste portefeuille willen zijn & doordat ze elke vorm van gesprek weigeren.
Ze weten dat ze in een debat over hun bestuur zullen verliezen, zodat ze dit met alle nodige middelen zullen vermijden. :mad:
We zijn sowieso al niet populair, omdat we weinig media aandacht krijgen, behalve wanneer er iets negatiefs gebeurt. Maar als we nu niet gaan samenspannen krijgen we nooit iets gedaan en is het binnen enkele jaren(misschien sneller dan we denken?) gedaan met Belgische rallycross.
Dennis Vervliet
Rallyloverke
15-08-2005, 12:56
Ja,
Zaterdag waren we na een hele dag van vrij wittekes omgetoverd tot mijnwerkers-zwart.
Na zondag was het van vrij wittekes naar modder-bruin ...
Een rallycross-verslag van een hevige rallycross-fan (ik dus :-) ) volgt nog ...
Ik heb vroeger zelf rally cross gereden maar toen was er een totaal ander bewind bij de BRCV. Deze was zeer gemoedelijk een de voor zitter (Alois) had steeds tijd voor de rijders en liep s'morgens steeds door het renners park. De heren van fatsoen die nu het voor het zeggen hebben hebben alleen oog voor geld en niets voor rally cross. Er is niets meer mogelijk in maasmechelen. Het was mischien toen (Alois) aan het bewind was dat er geen geld in kas was maar er waren meestal buitelandse toppers aan de start en dit ook bij de gewone rally crossen. Hier werdt geld voor uitgegeven en er waren veel toeschouwers. Nu zijn er bijna geen toeschouwers en die komen, wordt het geld uit de zakken geklopt (Europees voor een familie met kinderen bijna onbetaalbaar).
Dat de super nationals met niet veel waren heeft mischien te maken met hun eigen kampioenschap maar ook met de heren aan het bewind. Denk hier maar over na.
Ik hoop dat er iemand zijn gezond verstand gaat gebruiken en eens gaat praten met de mensen van het motor cross circuit in Lommel zodat daar een rally cross circuit met een permanente vergunning komt en een bewind dat niet uitsluitend op winst bejag is. Ik zie anders de rally cross in 5 jaar niet meer bestaan.
groeten aan allen
johan
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.