PDA

View Full Version : premier F1 uitgesteld in 2001, welkom World Superleague Formula in 2008.


Raceboy
05-12-2001, 19:58
http://www.crash.net/news_detail.asp?championship_id=26&news_id=30127&language_id=

van uitstel komt afstel ? :(

airco
06-12-2001, 01:00
bwa ze zullen der wel komen zene,

maar eigenlijk had ik dit al wel voelen aankomen!!! Er waren nog maar 4 clubs, Reynard was nog niet zo lang bezig aan de 1-zitter, en zo nog van die factoren!!

airco

Werner333
06-04-2002, 11:58
De start van het Premier 1-Grand Prix-kampioenschap is opnieuw uitgesteld. De raceserie waarin renstallen het namens Europese voetbalclubs tegen elkaar moeten opnemen is voor de tweede maal op de lange baan geschoven. Volgens de initiatiefnemers noden de financiële problemen bij constructeur Reynard tot een 'heroverweging van de situatie'.

Vorige week vroeg de constructeur Reynard surséance van betaling aan. De onderneming zucht onder een zware schuldenlast en wil daarom honderd werknemers ontslaan. De megaorder voor de fabrikage van alle chassis voor Premier 1 was de laatste strohalm voor de legendarische constructeur. Het eerste uitstel van Premier 1 was voor Reynard de druppel die de emmer deed overlopen. Nu voeren de organisatoren van het nieuwe kampioenschap het omvallen van Reynard aan als excuus voor een nieuw uitstel.

Marketing directeur Christian Scholbrock blijft geloven in Premier 1. "Geloven jullie echt dat er geen alternatief plan is voor de Reynard-situatie?", hield hij de pers voor. "Dat Reynard in surséance gaat, betekent nog niet dat ze op houden te bestaan."

"Er is veel vooruitgang geboekt met de ontwikkeling van de auto voor Premier 1. We zien graag dat die wordt voortgezet, zodat de start van de races in 2003 niet in het gedrang komt. De berichten over de huidige financiële situatie bij Reynard spijten ons oprecht en we hopen dat de onderneming in staat is om een oplossing te vinden."

Overigens kan de situatie bij Reynard een buitenkans zijn voor investeerder Charles Nickerson. Nu die het Formule 1-debuut van Phoenix of DART zag stranden, kan hij nu met het ontwerp van de Prost AP05 onder de arm naar Premier 1.

Bron: http://home.formule1.nl/

Finish
07-04-2002, 12:12
Had Anderlecht ook al niet zo'n team of stond dat nog maar in de startblokken ?

airco
07-04-2002, 15:49
Die hadden dat inderdaad ook al beslist om mee te doen ... Net als Feyenoord trouwens en wat andere europese grootheden...

airco

Sennake
07-04-2002, 21:09
Ik vind dit toch maar een veeg teken ...

Mark
07-04-2002, 21:37
niet alleen Premier, maar wat dacht je van Panoz en Riley & Scott (Goossens).....es kijken hoe dat verder gaat.

Cart.....daar staat dallara te trappelen, voor de FNippon zou Lola vanaf 2004 een one-make serie worden

Raceboy
03-04-2007, 20:04
If you fail, try again

A new motor racing series combining fast cars and football could bring in extra millions for clubs like AC Milan and Barcelona if it kicks off as planned next year.

'Superleague Formula' organisers went public with their plans on Tuesday, proposing an initial six-race season from August 2008 with some 20 single-seater cars competing in the colours of leading soccer clubs.

http://www.autosport.com/news/grapevine.php/id/57767

Het is zelfs de zelfde organisator

Gèrre
03-04-2007, 20:44
Ik snap het concept niet echt van deze klasse :s

Bling
03-04-2007, 20:47
Die auto lijkt wel sterk op een gemodificeerde ChampCar Panoz DP01?
Ik geloof zelfs dat ik die ooit eens op preview-foto's van ChampCar heb zien staan, kan mis zijn..

Mark
05-06-2007, 22:52
Welke Vlaamse knokenstamper mogen we verwachten?


Superleague Formula: Vlaams voetbalteam in onderhandeling

Tevens zijn de organisatoren in onderhandeling met grote voetbalclubs uit Spanje, Italië, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Turkije, België, Zweden, Rusland, Argentinië, Brazilië, Mexico, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, China en Korea om de laatste plekken op de grid vast te stellen.

http://www.racexpress.be/index.php?nav=Artikel&nid=7192


Trouwens onderstaande zinnetjes uit dat artikel is een prachtige exemplaar uit de serie: Ik zeg iets, maar het stelt niets voor:
Verder zijn in totaal zo'n dertig raceteams in de strijd om een voetbalteam te runnen, waaronder vier Nederlandse inzendingen. Deze teams zijn actief in onder meer de GP2 Series, World Series by Renault, A1GP, European Formula 3000, International Sportscars, WTCC, Champ Car Atlantic en andere grote touringcar klassen. Zij hebben tot 15 juni de tijd om hun inzending sterk te maken, waarna de organisatie in samenwerking met de voetbalclubs tien teams zullen selecteren


Wat staat hier in praktijk? In theorie heel veel teams die een graantje willen meepikken, in praktijk dus 0 bevestigingen voor een deelname ;)

Mark
31-07-2007, 20:30
Tijdens de algemene persconferentie kwam General Manager Herman Van Holsbeeck met een absolute primeur; Sporting bereikte namelijk zopas een samenwerkingsakkoord met World Superleague Formula en dit in navolging van AC Milan, PSV Eindhoven, FC Porto, Olympiakos en Borussia Dortmund.

Foto: http://www.rsca.be/photodbase/photospecials/2007-2008/wsf/0001.jpg

http://www.rsca.be/article.php?aid=18144&menu=1&submenu=1&supersubmenu=


.......

buchinski
31-07-2007, 20:51
f*ck|ng Champions League gedoe in F1 vorm... ja, daar zat ik nu net op te wachten.

De doorsnee F1 fan is nog slechts met enige moeite te onderscheiden van een doordeweekse voetbalfan. Als ze die historie nu ten top drijven dan zitten we straks op de tribune met een sixpack van het bekende liga-bier, te zwaaien met een grote vlag en bengaals vuur en kloppen we de mede-hooligan van de naaste tribune op zijn gezicht omdat hij het verkeerde 'premier league' sjaaltje om heeft (om nu maar eens alle stereotiepen op één rijtje te zetten.

Neen, heren dames, als dit bewerkelijkt wordt en de autosport richting voetbalstadium opschuift, dan zweer ik het.... dan kap ik ermee. Dan ga ik 's zondags in mijnen hof zitten met een biertje, de mp3 in mijn oren en ga ik leuk in het zonnetje liggen kijken naar het geboomte. That's a promise.

Mark
31-07-2007, 22:24
Neen, heren dames, als dit bewerkelijkt wordt en de autosport richting voetbalstadium opschuift, dan zweer ik het.... dan kap ik ermee. Dan ga ik 's zondags in mijnen hof zitten met een biertje, de mp3 in mijn oren en ga ik leuk in het zonnetje liggen kijken naar het geboomte. That's a promise.

Gaan we samen een clubje oprichten van zwaar teleurgestelde autosport-liefhebbers die de verloedering van onze sport niet meer kunnen aanzien?

Superdiesel
31-07-2007, 22:31
Can I join the club?

Ik denk er net zo over als Buchinski. Op andere forums heb ik dit ook geventileerd en ook al redelijk wat tegenwind gekregen.
Maar ik ben vooral blij dat ik iet alleen sta met mijn gedacht.

Yannick R
01-08-2007, 13:42
Ik had zelfs gelezen in HLN dat Astromega het team wordt en D'Ambrosio mogelijk de rijder is.

redje
01-08-2007, 15:23
In het Nieuwsblad was het Astromega en Bas Leinders.;)

Raceboy
01-08-2007, 16:43
Leinders lijkt me logisch aangezien hij ook in het vorige project voor Anderlecht ging rijden.

Mark
21-11-2007, 21:29
In deze serie twintig voetbaclubs het tegen elkaar op, waaronder PSV Eindhoven en RSC Anderlecht. De 'thuisrace' wordt gehouden op het circuit van Zolder op 4 en 5 oktober, tegelijkertijd met de populaire A1 Grand Prix op Circuit Park Zandvoort.

Aug 30/31: Donington Groot-Brittannië
Sep 20/21: Nürburgring Duitsland
Okt 4/5: Zolder België
Okt 18/19: To be announced Italië
Nov 1/2: Estoril Portugal
Nov 22/23: Jerez Spanje

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=9243


Krijgen we afgeschermde vakken op de tribunes voor fans van de verschillende clubs? ;):D

FIRE
21-11-2007, 22:56
Wat een planning weer :rolleyes:

Ottooke
21-11-2007, 23:49
Wat een planning weer :rolleyes:

Het kon inderdaad beter gepland zijn. Misschien heeft Zandvoort weer geluidsdagen te kort en gaat de A1 GP niet door. Dan is er geen probleem meer met dubbele planning. :+

Ik ben eens benieuwd of we veel voetbalsupporters gaan vinden op een circuit.

marcel
21-11-2007, 23:51
dat heet concurrentie
als je in de BeNe-regio voor een kalender moet zorgen, waar er maar één "top"-evenement tegelijk is, moet je of wel in de week beginnen racen, ofwel moet je evenementen schrappen.

Nicki_Mks
23-11-2007, 17:25
Neen, heren dames, als dit bewerkelijkt wordt en de autosport richting voetbalstadium opschuift, dan zweer ik het.... dan kap ik ermee. Dan ga ik 's zondags in mijnen hof zitten met een biertje, de mp3 in mijn oren en ga ik leuk in het zonnetje liggen kijken naar het geboomte. That's a promise.

Gaan we samen een clubje oprichten van zwaar teleurgestelde autosport-liefhebbers die de verloedering van onze sport niet meer kunnen aanzien?

Can I join the club?

Is dat clubje nu al opgericht? Ik wil ook lid worden.

guntha
24-11-2007, 21:31
Ik vind het idee eerder hilarisch. Heb er niks op tegen dat ze wagens maken met zo een livery op. Laat dan wel professionele rijders ermee rondrijden en geen spelers van de ploeg waar de wagen voor rijd.
Maak u maar geen zorgen. Voetbal fans ga je niet zien in zolder.

Yannick R
25-11-2007, 14:46
Laat dan wel professionele rijders ermee rondrijden en geen spelers van de ploeg waar de wagen voor rijd.

Dat doen ze dan ook..

ICEMAN
25-11-2007, 16:11
Bas Leinders zal (tot nu toe) niet voor Anderlecht rijden.

Bron: Bas zelf

Mr.Dallara
28-11-2007, 18:06
Anderlecht stelt paars-witte bolide voor

De groepsfase van de Champions League heeft Anderlecht dit seizoen niet gehaald, maar toch zal het in 2008 toch strijden tegen AC Milan, PSV, Galatasaray en andere Europese topteams. De Brusselse club doet dat in de Superleague Formula, een nieuwe autosportcompetitie voor voetbalclubs.


Anderlecht stelde woensdag zijn paars-witte bolide voor. Aan de competitie nemen allemaal identieke racewagens deel, gebouwd door het Amerikaanse Elan Motorsports en aangedreven door een V12-motor, op punt gesteld door Menard (ex-Arrows). Het kampioenschap begint in augustus in het Engelse Donington en trekt op 4 en 5 oktober naar het circuit van Zolder.

De auto van Anderlecht wordt ontwikkeld door het Belgische team Astromega, het team van de voormalige piloot Mikke Van Gool, dat ook de racewagens van Flamengo en van Team China in de Formule A1 GP voor zijn rekening neemt. Wie aan het stuur komt van de paars-witte bolide, is nog niet bekend, maar zowel Anderlecht als Team Astromega hoopt op een Belg.

Astromega gaat dus naast hun Chinees A1GP project ook de Superleague Formula wagens van Anderlecht en het Brasiliaanse Flamengo runnen.


Tjongens tjongens, als ze er nog maar aan zouden denken om geen belg in de wagen van Anderlecht te steken heeft heel het project voor mij ook geen enkele waarde meer!
Een Belgisch A1GP team hebben we niet en lijkt er maar niet te komen, dan hebben we nu (ongeloofelijk maar waar) een Belgische club die meedoet aan de Formula Superleague en dan zijn ze er nog niet zeker van dat ze wel een Belg gaan laten rijden in de paarse auto... :fight: :rolleyes:

marcel
28-11-2007, 23:48
en dan? er spelen toch ook nauwelijks Belgische voetballers in de Jupiler-league?

ik zou ook gewoon liever winnen dan per se een Belg te laten rijden. de combinatie zou geweldig zijn, maar als ik moet kiezen, kies ik voor het eerste

Nicki_Mks
30-11-2007, 12:58
De reactie van Roger Dejaeghere op pitstop.tv is interessant. Hij heeft zeker wel een punt, maar bij mij blijven de negatieve gevoelens overheersen. Heb, dodelijke ongelukken buiten beschouwing, nog nooit op zoveel Vlaamse mediakanalen zoveel over autosport gezien als de voorbije dagen. Maar ofdat dit ten koste mag gaan van onze identiteit... Mij zien ze in elk geval niet in Zolder, tenzij binnen een paar jaar, indien echt zou bewezen zijn dat de negatieve elementen van de voetbalsfeer niet naar het circuit verplaatst worden.

Mr.Dallara
30-11-2007, 23:16
De Belgische paars-witte wagen is nog maar enkele dagen voorgesteld en de "race" voor het zitje is direct begonnen!
Langs alle kanten worden namen vernoemd, een lijstje: Heylen, Goossens, Leinders, Saelens en zelfs Hillebrand. Van Hool laat overduidelijk blijken dat Baguette, D’Ambrosio, Verdonck en Vervisch niet in aanmerking komen voor het zitje in 2008, 2009 is tuurlijk een ander verhaal...

Op autosport.be staat een zeer intressant intervieuw met Mikke van Hool:

Superleague Formula: Touwgetrek!

De slag om het Anderlecht-zitje in de nieuwbakken Superleague Formule-kompetitie heeft niet lang op zich laten wachten.

....

"Dit is nieuw voor mij" grapt de oud-F3000-rijder, "in zo’n luxepositie heb ik me voorheen nog nooit bevonden, plots wil iedereen voor Astromega rijden. Het klopt dat ik al meermaals met Jan Heylen heb gepraat.Gezien zijn prestaties in ChampCar voldoet ie tevens aan de sportieve vereisten al spelen hier ook nog andere elementen mee.. In tegenstelling tot Nico Verdonck heb ik Bas Leinders zelf nog niet gehoord maar Val Hillebrand heeft gepoogd me te bereiken en met Marc Goossens en David Saelens was er recent e-mailverkeer.
Tja, ikzelf wil in dit stadium niets of niemand uitsluiten maar ik dacht niettemin aangevoeld te hebben dat de organisatoren van de Superleague Formula er niet echt gebrand op zijn om,indien het ook anders kan, met de oude generatie in zee te gaan. Net zo min als dat ik mensen zou gaan betalen om bij Astromega te rijden. Polemieken hieromtrent laat ik over aan de media.
Kijk, ik wil mezelf vandaag of de eerstkomende weken geen druk op de schouders leggen en bovendien rustig overleggen met m’n partner Werner Gillis. Veel zal ook afhangen van wie wat waar zal rijden en wie zich te gelegener tijd vrij kan maken. In juli worden twee keer drie testdagen voorzien en wellicht beginnen we hieraan met twee, drie rijders om dan te vervolgen met nog één enkele piloot. Of dat een Jan Heylen is of een jong talent zal dan wel blijken. Ik herhaal hier overigens wat ik pas gisteren aan Autosport.be heb gezegd: we gaan de jonge Belgische wolven, waar ze ook rijden, komend seizoen nauwlettend in de gaten houden; aan de Baguette’s, Verdonck’s, D’Ambrosio’s en andere Vervisch’ om zich in de kijker te rijden".


Het lijkt er op dat Heylen op pole staat voor het Anderlecht zitje, al hoop ik persoonlijk dat "The Goose" nog eens z'n talent mag laten zien in een top formule wagen.

Dipp
04-12-2007, 09:08
Ik dacht dat alle initiatieven die de autosport promoten goed waren, dus why not ?
Niet dat ze me direct langs het circuit gaan zien omdat ze toevallig met "voetbalkleuren" rond rijden. Maar als het een leuke competitie wordt met bovendien een Belgische deelname, kan het goed zijn dat ze mijn interesse hebben.

Mr.Dallara
29-01-2008, 19:52
Het lijstje van de deelnemende voetbalclubs word bij deze (eindelijk) wat langer, het Spaanse Sevilla zal ook op de grid staan.


Superleague Formula - Sevilla joins the championship

The Spanish-based organisers of new Superleague Formula championship have scored a home victory – signing two-time UEFA Cup champions Sevilla FC to the motor racing championship which will kick off in August this year. Sevilla’s Superleague Formula car will be unveiled Thursday next week at the club’s home ground, Estadio Ramón Sánchez Pizjuán by coach Manolo Jiménez and club captain Javi Navarro with the entire playing squad on hand. The racing team selected to run the Sevilla entry also will be revealed at next week’s unveiling.

Sevilla joins leading European rivals AC Milan, PSV Eindhoven, FC Porto, Olympiacos, Borussia Dortmund, RSC Anderlecht, Galatasaray, FC Basel and Brazilian club, Flamengo. With 10 of the 20 clubs already now secured, Brazilian and UK football fans will be the next to celebrate with an upcoming Superleague Formula announcement – the second Brazilian team and the initial UK club. Additional clubs from France, Mexico, Korea, Portugal and the United Arab Emirates have also agreed to terms with Superleague Formula and these are scheduled to be announced during the coming weeks.


Ondertussen dus nog steeds maar 10 wagens op de grid:
- AC Milan
- PSV Eindhoven
- FC Porto
- Olympiacos
- Borussia Dortmund
- RSC Anderlecht
- Galatasaray
- FC Basel
- Flamengo
- Sevilla

Volgens mij loopt het (weer) niet zoals gepland qua intresse...

ICEMAN
29-01-2008, 20:00
Denk het ook.

Mark
21-05-2008, 20:49
Robert Doornbos a.k.a. 'Bobby D' gaat dit seizoen deelnemen in de Superleague Formula. De Red Bull F1 testpiloot en Champ Car race winnaar werd door AC Milaan vastgelegd om met hun 750pk krachtige bolide te strijden voor de titel. De auto van AC Milaan wordt gerund door Scuderia Playteam, vorig jaar nog actief in de FIA-GT.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=11002


De eerste grote naam ligt vast, wel raar een Nederlander voor een Italiaanse club actief.

De kans dat er live tv is bij deze wedstrijden lijkt me redelijk zeker, zag vandaag op dat gebied een mooie pan-european tender voorbij komen.

fish88
27-05-2008, 10:27
RTL7 zei al tijdens de Monaco uitzending dat ze dit kampioenschap gaan uitzenden.

Jerre
01-06-2008, 22:39
Rivaliserende supporters (hooligans) op één paddock, hopelijk hebben ze aan de politie met waterkanonnen gedacht ;)

Mark
09-06-2008, 00:24
Welke kwaliteit coureurs gaan we zien? Als ik een bepaalde advertentie in Autosport, van afgelopen vrijdag, mag geloven dan gaat het niet veel soeps worden. Ze zoeken nog coureurs met budget!

Van de ene kant lees je dat de organisatie het nodige doet om de budgetten voor de teams te verminderen, aan de andere kant is Astromega bezig met Tuka Rocha als braziliaanse coureur.

Voor de Braziliaanse Flamengo-wagen die Astromega zal runnen ziet het er goed uit. Er zou voldoende sponsoring zijn gevonden en wellicht kunnen we met Tuka Rocha in zee gaan.

http://www.autosport.be/news/12433.aspx



Tja, er zijn toch betere coureurs te vinden in Brazilie ;)

DamonHill
22-07-2008, 23:21
Alvast een kleine update van de werkzaamheden bij Astromega, waar de chassis van Anderlecht en Flamengo, en de trailer, worden klaargemaakt.

Het complete chassis van Anderlecht zal trouwens vrijdag e.k. te bewonderen zijn tijdens de RSCA Fanday.


http://www.team-astromega.com/TEMP/SF1.JPG

http://www.team-astromega.com/TEMP/SF2.JPG

http://www.team-astromega.com/TEMP/SF3.JPG

Mark
23-07-2008, 20:06
Eindelijk nieuws en foto's van deze nieuwe klasse. Nog meer nieuws:

Buurman zal volgende week van dinsdag tot en met donderdag in de kleuren van de Eindhovense club rijden tijdens de driedaagse test van de nieuwe klasse op het Circuit de Catalunya nabij Barcelona.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=8111&rubriek=int

Mark
28-07-2008, 20:20
Vorige week in de Autosport een nieuwtje over een nieuw team. Een of andere Chinese voetbalclub. Zou het dan toch allemaal waarheid worden?

Onderstaand filmpjes en info over PSV, Eindhovuhhh......de gekste :)

http://www.psv.tv/index.php?item=if&content=player&ProductID=5891
http://www.psv.nl/web/show/id=118705/langid=43/contentid=23638

marcel
08-08-2008, 19:45
De wagen van Anderlecht is tijdens een test in Vallellunga uitgebrand (bron: het nieuwsblad)

Raceboy
10-08-2008, 20:08
Hoe gaat Anderlecht dat betalen? Ze zitten dit seizoen al met een groot budgetair probleem.

Superdiesel
10-08-2008, 20:38
Naar ik de werking van de serie begrepen heb steekt anderlecht geen frank (sorry, eurocent) in de wagen.
Het zijn de teams die voor de wagen moeten zorgen. Of de organisatie.
Anderlecht zelf heeft behalve hun naam op de wagen verder niets met de raceserie te maken.

Raceboy
11-08-2008, 19:40
Naar ik de werking van de serie begrepen heb steekt anderlecht geen frank (sorry, eurocent) in de wagen.
Het zijn de teams die voor de wagen moeten zorgen. Of de organisatie.
Anderlecht zelf heeft behalve hun naam op de wagen verder niets met de raceserie te maken.

en volgens Leinders in turbo magazine gaat astromega er ook geen euro insteken. Welke zot gaat er voor deze serie 700.000 euro meebrengen?

Mark
11-08-2008, 20:01
Wss net zo'n (vage) constructie als de Grand Prix Masters?

Mark
11-08-2008, 20:03
Welke zot gaat er voor deze serie 700.000 euro meebrengen?

Verdonck?

Eenmaal terug in België is Nico hard aan de slag om partners te vinden, die het hem mogelijk maken om de RSC Anderlecht Superleague Formula te gaan racen in het nieuwe kampioenschap! (persbericht)http://www.autosport.be/news/12867.aspx

599gtb
12-08-2008, 04:29
en volgens Leinders in turbo magazine gaat astromega er ook geen euro insteken. Welke zot gaat er voor deze serie 700.000 euro meebrengen?

In de krant stond iets van 250.000 euro dat de piloten moeten meenemen per wagen bij Astromega.