PDA

View Full Version : Race 5 - Gm Racing


GM RACING
03-09-2005, 17:12
Omdat het zo stil is in het kamp van de TC enkele nieuwtjes van ons team.
We bereiden ons sedert nu al 2 zaterdagen voor op de volgende race.
De motor met boite is eruit genomen om de koppeling na te zien en ja hoor... was wel nodig want de iets te lange boutkoppen van het vliegwiel hebben de veren van de koppeling beschadigt.
Dus een nieuwe andere koppeling plaatsen + de koppen van de vliegwielbouten 1 mm. laten verkorten. (+ vliegwiel terug iets lichter, overdrijf ik ??)
Ook zal een klein olielek door een lekkende dichtingsring achter het vliegwiel opgelost worden.
De 2de gereviseerde sequentiele versnellingsbak gaat geplaatst worden en die gaat de 2 laatste races moeten afwerken (de oude werkte nog maar begon toch tekenen te vertonen van slijtage....)
Ook hebben we een scheur ontdekt in de demperlijn, dus laswerk.
Voor het overige worden de voorste remschijven vervangen (vol met scheurtjes)
De oliecarter hebben we ook onder handen moeten nemen omdat de draad van de oliestop naar de filistijnen was, dus laten oplassen en andere draad.
Ook hebben we een nieuwe voorbumper aangekocht, niet de originele maar een exemplaar welke lager komt met enoooorme koelgaten. (coole look voor het nu toch wel verouderd Meganeke)
We hebben hem nog niet.... heb hem via E-Bay, dus afwachten of m'n bod voldoende was.
Voor het overige geen problemen in tegenstelling tot de 2 vorige seizoenen, wat een luxepositie, nadeel is dat ik zoveel meer kan schrijven en dat hetgeen ik nu schrijf minder "spannend" is !
Ik kijk er alvast naar uit om op Francorchamps te kunnen rijden en hopelijk doet NICOLAS DECLERCK terug mee als 2 de piloot.... tot op heden nog geen zekerheid. Zoniet zoek ik dringend een goede en snelle 2 de piloot op onze inmiddels zeer competitieve wagen in klasse 4.- (reeds 2 maal tweede dit seizoen in klasse 4 en een 1 ste plaats is mogelijk.) (budget 1500 euro en dit voor een training van 30 min. en een shift van 2 uur rijden, dus niet duur !)
Geinterresseerden kunnen altijd emailen: luc@garden-machinery.com
Doei
Luc
GM RACING

Pascal
03-09-2005, 18:35
Ben ook eens benieuwd welke "Guests" er aan de start zullen komen in Spa. Het is toch traditie dat er enkele auto's in Spa starten die niet het hele seizoen afwerken...

C U

Jawaddeman
04-09-2005, 11:46
Ben ook eens benieuwd welke "Guests" er aan de start zullen komen in Spa. Het is toch traditie dat er enkele auto's in Spa starten die niet het hele seizoen afwerken...

C U
had ergens vernomen dat die dikke M5 van carlier zou meerijden.
wij rijden in elk geval weer mee

GM RACING
04-09-2005, 13:06
Zolang het maar geen "Smartjes" zijn is alles goed voor mij :p
Luc
GM RACING

ZTCfan
07-09-2005, 21:58
Normaal rijden er enkele wagens van het ASAF kampioenschap mee.

GM RACING
19-09-2005, 10:45
Zaterdag 17/09 hebben we de motor terug ingebouwd, dit ging uiteraard probleemloos en héél snel. (in een tamelijk recent verleden hebben we deze echt en zonder overdrijven zeker meer dan 30 maal uit en ingebouwd, dus we kennen het door en door !)
Nog juist de zetel goed plaatsen op een nieuwe metalen support.... geen aluminium meer want de voorgaande race 4 was die doorgebroken en heeft Nicolas Declerck een 40 tal minuten rondgereden met een wankele zetel welke een eigen leven begon te leiden... als resultaat een verlies van de 8 ste algemene plaats naar een 13 de....
Omdat we in Francorchamps niet onderhevig zijn aan decibels gaan we in alle haasten een lichtere uitlaat bouwen met slechts 1 potje inplaats van de huidige 4 potten ! gewichtwinst van meer dan 30 kg !
Ook de aanzuig van inlaatlucht zal vrijer worden, Leve Francorchamps !! (tijdelijk want ik heb vernomen dat ze daar ook de db. schroef zullen moeten terugdraaien.)
Voor de rest monteren we onze nieuwe voorbumper welke ik via Ebay gekocht heb (als die er ooit komt want met een betaling op voorhand weet je nooit natuurlijk .... en die is er nog steeds niet)
Ook de remmen zijn optimaal in orde gebracht met nieuwe schijven vooraaan, verse olie enz....
Dus mannen, we zijn er bijna klaar voor, nog 1 zaterdagje flink doorwerken en Meganneke staat te trappelen om de redaillon op te vlammen en 't mag zelfs regenen voor mij ! (liefst geen regen voor de gezelligheid van de mecaniekers en de 3 man verwacht publiek om 9 u. 's morgens ) :)
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
22-09-2005, 15:13
Terug enig nieuws van ons teamke.
Heb bevestiging gehad van deelneme van piloot Nicolas Declerck en deze neemt dus de plaats terug in van tweede piloot, gelukkig maar want mijn aanvraag in m'n vorige thread voor eventueel een andere piloot bleven tot hiertoe zonder gevolg,.... was misschien iets tè goedkoop? ;)
De voorbumper aangekocht via Ebay is correct toegekomen.... wat een joekel!! en bovendien zeer licht, indien er sneeuw zou liggen te Francorchamps laat mij maar voorop rijden als sneeuwruimer !
Komende zaterdag zijn de werkzaamheden als volgt:
-Monteren voorbumper met nodige verlichting.
-Lassen nieuwe uitlaatlijn met 1 potje
-Zetel piloot verder monteren
-Wagen doen draaien en algemene controle
& vooral "uitmesten" van onze werkplaats welke een zwijnestal waardig is :p
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
01-10-2005, 16:46
Nieuws van 't GM front.
Vandaag zaterdag 1 oktober terug een werksessie achter de rug.
Uitlaatlijn is afgeraakt met 1 dempertje, in m'n vorige thead sprak ik over 30 kg winst... was te optimistisch = 21 kg. ...toch niet mis die winst !
Maar een mooi lawaai om kippevel van te krijgen ! maar toch niet overdreven ook voor pijnlijke oren te krijgen zoals bij enkele Belcar machines !
Natuurlijk moest er iets misgaan, bij de montage van de 2 de bak had ik een schakelhendel op laten monteren bij de revisie om deze bak zo compleet mogelijk te hebben, bij onze proefrit op ons industrieterrein kon ik moeilijk van vitesse afkomen en de achteruit ging ook niet.... wat bleek?
De hendel was niet conform met de oude welke nog op de oude bak zat en botste tegen het stuurhuis (deze afwijking was héél moeilijk te zien, je moest ze alletwee naast elkaar leggen ...)
Dus terug enig sleutelwerk om de hendels te verplaatsen en alles terug bij te regelen.
Bij een nieuwe proefrit op ons industrieterrein bleek alles terug normaal te werken en het werd tijd dat we de proefritten staakten want er kwam al wat volk kijken en we verwachten de politie wegens een telefoontje van enkele negatievelingen uit onze buurt welke ons bij voorgaande proefsessies soms langzaamaan tekens deden.
Rond 16 uur was de werksessie afgelopen met nog enkele futiliteiten welke moeten gebeuren op donderdag 6 oktober waarna de truck opgeladen wordt...
Dus we zijn er meer dan klaar voor !
Doei
Luc
GM RACING

Selespeed
02-10-2005, 18:03
Ik zal het spijtig genoeg allemaal moeten missen, maar ik zal voor jullie duimen!

Veel succes!

GM RACING
03-10-2005, 09:14
Hey Selespeed,
Volgende maal bij de 10 uur race, hé maat ?
Louisette gaat timing timing en radiocommunicatie doen.
Groetjes
Luc

GM RACING
08-10-2005, 19:38
Op vrijdag 7/10 werden de trainingen verreden, Nicolas De Clerck klokte in de eerste training een 2'53" af en ikzelf vond de "gebruiksaanwijzing" niet van het mooie circuit en kon niet beter dan... 3' rond.... schandelijk! het ging echt niet en ik was niet in vorm.
De tweede training klokte Nicolas een 2'52" eruit en ik bleef bij 3' hangen!
Volslagen moedeloos ging het richting hotel....misschien kon een lekker etentje met aangepaste wijn(en) een oplossing brengen?
Rond 5 uur klaarwakker en ik memoriseerde het circuit om de tijd te passeren want er waren geen vliegen op het plafond:p
Inmiddels zaterdag en ik moest de start nemen dat beloofde...
De start was een safetycar volgpartijtje van een 30 tal minuten wegens de mist.
Na deze tijd werd de meute losgelaten en weg waren wij, ik werd langs alle kanten voorbijgegaan zoals was te vrezen want ik stond mentaal niet op de juiste plek (startplaats 15(!)) voor mijn prestaties van 3", ook dat speelde in het kopje!
Ronde na ronde ging het beter ...tot wanneer ik de wagens welke me voorbijgingen 1 per 1 terug kon voorbijgaan.
Warm moment in de race voor Clio Ubeda/Smook en mij was het volgende:
Ik volgde de clio op een 5 tal meter in het opgaan van de Redaillon toen we opmerkten dat de commisarissen met de vlag van glad wegdek zwaaiden.... gevolg: ik zie de Clio uitbreken en een botsing ging fataal zijn voor ons beiden, dus... remmen dicht enorme rookontwikkeling (daar gingen mijn banden....) en ik zweer jullie dat het geen 5 cm scheelde van een botsing!
Daarna kreeg ik bijna op 't laatste van m'n shift een uitremtik van een tragere Porche op het achterwiel zonder schade ...gelukkig
Voor de rest kreeg ik eindelijk (!) het ritme te pakken en ik was blij toen ik de chrono's aflas van de uiteindelijke 2'53" welke ik kon bereiken in race, de rest van de ronden draaide ik constant 54" - 55".
Na een shift van 2 uur lagen we 2 de in de de klasse 4 en nog steeds 15 de, We verloren wat tijd door nieuwe banden te plaatsen en nazicht achterwiel van die tik.
Wij verloren 1 plaats aan de Clio van Servranckx welke de 2 de plaats overnam tijdens onze pitstop met 1"30" voorsprong.
Nicolas vertrok voor zijn shift en zat direct goed in het ritme, zijn beste ronde 1'52" en voor de rest ook tot max. 55"
Zienderogen slonk de achterstand met die Clio met dikwijls 6 à 7" per ronde dat we inliepen, het geluk hielp ons een handje ... die Clio kreeg een "stop & go" zodoende terug 2 de in klasse 4!
Om een lang verhaal kort te maken wij mochten de race aanvatten op een 15 de plek algemeen, 2 de in klasse 4 en zo zijn we ook aangekomen.
3 x 2 de plaats op rij.... 't is teveel voor ons in ene keer na alle miserie welke we hadden in't verleden!
Ps: heb de gebruiksaanwijzing van Francorchamps teruggevonden, dit is een ongelofelijk circuit waar de seconden rap aantikken bij slechte rijlijnen en verkeerde rempunten!
Doei
Luc
GM RACING