PDA

View Full Version : Modelbouwmeeting 23 september 2005 - Thema cafe Wheels in Zolder


Guido
04-09-2005, 22:33
Zit ik even te kijken naar onze modelbouwkalender (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=10376), want wat is het weeral lang geleden (van 01 april overigens) dat we nog eens samenkwamen. En jawel, er is weer een modelbouwbijeenkomst gepland op vrijdag 23 september as. in Wheels.

In het voorjaar hadden we spuiten op de agenda staan, maar dat is toen wegens een keertje ziekte en de andere keer wegens Sennake niet daar (ging de cabine meebrengen) naar het najaar verschoven. Ik weet niet of dat dit nu nog een optie is. We zullen wel even zien hier.

Verder breng ik zoals altijd wel mijn bouwgerief mee, zodat we eventueel wat kunnen improviseren, mocht het nodig zijn.

Als jullie toch graag een bepaald iets besproken zouden willen zien, post het dan maar, dan zien we wel hoever we ermee geraken.

Kunnen jullie even deelname bevestigen?

Ah ja, waar, wanneer en om hoe laat?

Thema café Wheels
Vrijdag 23-sept-2005 dus
Starten doen we om 20.00

Bezemwagen
05-09-2005, 21:07
Ik kom kijken

Jimbo
06-09-2005, 17:02
Count me in. Zeker als die ooit-eens-beloofde spraycan demo er komt :).

Oh, en pakken jullie deze keer mijn lidkaart wel mee :p...?

Jimbo.

Sennake
06-09-2005, 17:52
Count me in. Zeker als die ooit-eens-beloofde spraycan demo er komt :).

Oh, en pakken jullie deze keer mijn lidkaart wel mee :p...?

Jimbo.

Dan zal Werner ook moeten komen; die heeft de lidkaarten...

Ik zal er ook zijn, en ik breng alles mee wat ik sinds de vorige keer gebouwd heb. Dat is heel wat : de Loix Celica, de Solberg Subaru en de Ickx Moby Dick Porsche in 1/24, en dan nog 8 Le Mans winnaars in 1/43...

Dragonfly
06-09-2005, 19:55
Zal er ook zijn , zal alleen wat later zijn (+-10 uur) .
Wat ik ga meebrengen weet ik nog niet(ga niet alles meebrengen wat ik sinds vorige keer gebouwd heb :) ) , kheb er wel een paar waar dak kan uit kiezen :) of als er misschien iemand is die een bepaald model wil zien laat maar weten :)

Seg sennake je kan perongeluk je caterham niet meebrengen zeker ???

HHugo
06-09-2005, 20:11
Ik kom ook af, en ik breng ook alles mee wat ik sinds de vorige keer gebouwd heb.........1 half gebouwde Ra272 :o :D

Sennake
06-09-2005, 20:49
Seg sennake je kan perongeluk je caterham niet meebrengen zeker ???

Ah ja, dat kan hoor...

Guido
06-09-2005, 21:11
Ik zal ook alles meebrengen wat ik voor mezelf gebouwd heb... euh niks :D

De hespvraag, euhrm, hamvraag is, gaan we nog iets opzetten over spuiten met spuitbussen of niet?

Dominique
08-09-2005, 21:35
Ik kom ook af. Ik zal de driewieler nog eens meebrengen (op vraag van Sennake). Verder heb ik eigenlijk niks afgewerkt sinds toen. :o

Ik ben ondertussen weer aan de tafel gaan zitten en ik kan het chassis van de 300SL (in de staat dat het zich bevindt) tonen voor zover iemand daar interesse voor heeft.

Tot dan!

Sennake
08-09-2005, 22:35
Ik ben ondertussen weer aan de tafel gaan zitten en ik kan het chassis van de 300SL (in de staat dat het zich bevindt) tonen voor zover iemand daar interesse voor heeft.

Tot dan!

Absoluut!!!

Pat
10-09-2005, 15:25
'k Ga ook een poging doen om er eens te geraken.
Het is ondertussen een tiental jaar geleden dat ik Sennake nog eens aan het werk zag . :confused:

Ondertussen wat last gehad van "bouwersblok" ... :cool:

MFahrer
15-09-2005, 10:29
Jammer dat het in Zolder is... en dat ik dat weekend de vrijdag avond aan de nieuwe baan begin... anders was ik ook es komen kijken! Ik kan nog immens veel bijleren van jullie!

Gunther

Sennake
15-09-2005, 16:42
De hespvraag, euhrm, hamvraag is, gaan we nog iets opzetten over spuiten met spuitbussen of niet?

Laat ons dat voorbehouden voor de volgende keer. Ik denk dat er nu voldoende te vertellen zal vallen over de ondertussen tot stand gekomen (of komende) modellen...

Nismo
15-09-2005, 22:56
Lap,het wil weer eens lukken,Ik heb weeral middagpost :confused: :confused:
Ik zal proberen om nog langs te komen rechtstreeks van mijn werk .
Hangt wel van het weer af want het is zoals dat liedje van Clousseau:
"ik rijd met de brommer,..."

Grtzzzzzzz Nismo ;)

Loeten
16-09-2005, 16:08
Damn, zolder is wel wat veraf. Vrouwkelief zou niet akkoord gaan. Zal dan maar richting Omloop van Vlaanderen trekken. Iemand een voorkeur van bepaalde bolides op foto? Ik wil me best doen...

Guido
16-09-2005, 16:32
Damn, zolder is wel wat veraf. Vrouwkelief zou niet akkoord gaan. Zal dan maar richting Omloop van Vlaanderen trekken. Iemand een voorkeur van bepaalde bolides op foto? Ik wil me best doen...

Er zijn ook 2 mensen die vanuit Kortrijk naar Zolder komen, misschien kunnen julle poolen?

Guido
16-09-2005, 16:38
Laat ons dat voorbehouden voor de volgende keer. Ik denk dat er nu voldoende te vertellen zal vallen over de ondertussen tot stand gekomen (of komende) modellen...


Liever niet. We moeten toch trachten om iedere keer wat praktijk te tonen. Verven en spuiten stond al op het programma in Januari. Als we het thema nu niet behandelen, hebben we het al 3 meetings uitgesteld en dat wil ik toch wat vermijden.

"You're not getting cold feeted, are you?" :D :D

Bovendien zou het kunnen dat je met de bespreking van de modellen al na 1,5 uur klaar bent. De vergaderpraktijken uit een ver verleden heeft me geleerd dat het zonder doe-sessies vlug gaat slabakken. Zeker als de mensen van redelijk ver moeten komen. ;)

Sennake
16-09-2005, 17:15
"You're not getting cold feeted, are you?" :D :D

Bijlange niet, begot! Maar dan gade mij toch moeten komen oppikken zelle maat, want die spuitcabine gaat echt niet in den Tigra en madam heeft de SW nodig die avond. Tenzij je zelf je eigen spuitcabine meeneemt, dan heb ik niets gezegd.

Spuitbusjes, compressor en airbrush, en wat carosseriekes om te spuiten kan ik wel meebrengen. En demo airbrushen is ook geen probleem. Ik heb er ooit zelfs al gegeven met waterverf op papier. De techniek is dezelfde en het probleem van de natte carosserie om achteraf mee naar huis te nemen stelt zich niet.

Hmm, achteraf gezien misschien beter een spuitbus-demo geven met grondlak aan het begin van de avond. Dan is die wel droog tegen dat we naar huis gaan een uur of 6, 7 later :p

Bart.Vandecavey
16-09-2005, 17:19
Dan gade mij toch moeten komen oppikken zelle maat, want die spuitcabine gaat echt niet in den Tigra en madam heeft de SW nodig die avond. Tenzij je zelf je eigen spuitcabine meeneemt, dan heb ik niets gezegd.

Spuitbusjes, compressor en airbrush, en wat carosseriekes om te spuiten kan ik wel meebrengen. En demo airbrushen is ook geen probleem. Ik heb er ooit zelfs al gegeven met waterverf op papier. De techniek is dezelfde en het probleem van de natte carosserie om achteraf mee naar huis te nemen stelt zich niet.

Hmm, achteraf gezien misschien beter een spuitbus-demo geven met grondlak aan het begin van de avond. Dan is die wel droog tegen dat we naar huis gaan een uur of 6, 7 later :p

Je kan anders een muur in Wheels airbrushen hé... ;)

HHugo
16-09-2005, 17:49
Er zijn ook 2 mensen die vanuit Kortrijk naar Zolder komen, misschien kunnen julle poolen?

Dat kan zonder probleem, mensen uit de streek moeten maar iets laten weten.

Sennake
16-09-2005, 17:58
Je kan anders een muur in Wheels airbrushen hé... ;)

Ja, en dan een pak slaag krijgen van den Andy zeker :+

A.J.
16-09-2005, 21:26
Ja, en dan een pak slaag krijgen van den Andy zeker :+

en als het niet mooi geairbrushed is zelfs 2 pakken slaag :D

Sennake
17-09-2005, 16:07
Dat kan zonder probleem, mensen uit de streek moeten maar iets laten weten.
HHugo, ik zal dan ook ineens je 1/12 Tamiya Renault F1 meebrengen; vergeet je niet het geld mee te brengen?

Thanks!

HHugo
18-09-2005, 10:16
HHugo, ik zal dan ook ineens je 1/12 Tamiya Renault F1 meebrengen; vergeet je niet het geld mee te brengen?

Thanks!

Afgesproken!

A.J.
18-09-2005, 10:30
want die spuitcabine gaat echt niet in den Tigra en madam heeft de SW nodig die avond.

gaat een 1/12de Renault wel in uwe Tigra ?

Guido
21-09-2005, 21:47
Even een kleine update

Hebben hun aanwezigheid bevestigd:

- Huudo
- Sennake
- Bezemwagen
- Jimbo
- Dragonfly ( wat later - ik heb uw kits mee ;) )
- Hhugo
- Dominique
- Pat ( gaat nog eens een poging doen :) )
- Nismo ( misschien, heeft late post )
- A.J. ( om pakken slaag te geven als we niet goed zouden airbrushen :D )

Zullen niet aanwezig zijn, maar hadden er zeeer graag bijgeweest:

- MFahrer ( begint dan net aan zijn nieuwe baan ;) )
- Loeten ( verkoos De Omloop van Vlaanderen - ik zou net hetzelfde gedaan hebben ;) )
- de spuitkabine!! ( Huudo's SW(RC) cargo geraakt niet tot bij Sennake, maar wellicht de volgende keer, als de prof. agenda wat rustiger is )

In ieder geval, leuke bende bij elkaar zoals gewoonlijk. We gaan er weer een leuke gezellige avond van maken, waarin vanalles lekkers zal te zien zijn, en waarbij ettelijke kits van eigenaar gaan veranderen... ik heb zo'n donkergrijs vermoeden. ;)

Laten we er een ruilavond van maken!! Breng je kits die je kwijt wil gewoon mee en voor een zacht prijsje is er misschien wel een andere collega/vriend plekker die de oude doos van je wil overnemen. Verkoop je wat, leuk, verkoop je niks, ook leuk, dan hebben we weer wat in kits kunnen snuffelen. Wat denken jullie?

;)

HHugo
21-09-2005, 22:17
- de spuitkabine!! ( Huudo's SW(RC) cargo geraakt niet tot bij Sennake, maar wellicht de volgende keer, als de prof. agenda wat rustiger is )


Ik kan in uiterste nood mijn kabine meebrengen. Die is wel niet zo groot (in vgl met de foto's die je ooit van de uwe gepost hebt Huudo): werkoppervlak is ca. 560x300mm en ongeveer 350mm hoog. Het ding is mobiel, maar vrij zwaar.

http://www.hhugo.com/Images/DSC_0026.jpg

Pat
21-09-2005, 22:29
Ik ben toch al zover dat ik 't een en 't ander bijeen aan het leggen ben. :applaus:

Meeste is voor een beetje advies te vragen.
Na enkele jaren "bouwersblok" begin ik er terug zin in te krijgen.
Teveel zitten lezen op De Paddock en Modeler Site.

Werner333
21-09-2005, 22:38
Oh, en pakken jullie deze keer mijn lidkaart wel mee :p...?

Ik breng ze mee.
Ik zal er dus ook zijn. :D

Sennake
21-09-2005, 23:07
Ik kan in uiterste nood mijn kabine meebrengen. Die is wel niet zo groot (in vgl met de foto's die je ooit van de uwe gepost hebt Huudo): werkoppervlak is ca. 560x300mm en ongeveer 350mm hoog. Het ding is mobiel, maar vrij zwaar.

http://www.hhugo.com/Images/DSC_0026.jpg

Dat zou fantastisch zijn. Indien je ze mee brengt, breng ik wel wat spuitmateriaal mee. Bevestig je dit nog aub?

Sennake
21-09-2005, 23:08
gaat een 1/12de Renault wel in uwe Tigra ?

Als die andere 11 erin gaan, moet die 12de er ook in kunnen eh :+

HHugo
21-09-2005, 23:14
Dat zou fantastisch zijn. Indien je ze mee brengt, breng ik wel wat spuitmateriaal mee. Bevestig je dit nog aub?

Da's dan ook afgesproken. ;)

Guido
22-09-2005, 01:28
Opnieuw een kleine update :D

Hebben hun aanwezigheid bevestigd:

- Huudo
- Sennake
- Bezemwagen
- Jimbo
- Dragonfly ( wat later - ik heb uw kits mee ;) )
- Hhugo
- Dominique
- Pat ( gaat nog eens een poging doen :) )
- Nismo ( misschien, heeft late post )
- A.J. ( om pakken slaag te geven als we niet goed zouden airbrushen :D )
- Werner
- Hhugo's spuitcabine!!! (1million thanks!)

Zullen niet aanwezig zijn, maar hadden er zeeer graag bijgeweest:

- MFahrer ( begint dan net aan zijn nieuwe baan ;) )
- Loeten ( verkoos De Omloop van Vlaanderen - ik zou net hetzelfde gedaan hebben ;) )





Hoe alles veranderen kan in een vingerknip. :) We gaan het dus over spuiten hebben (misschien breng ik ook nog wat mee) en daarmee zullen we de hele avond wel gevuld krijgen. Zeker als we daarbovenop nog wat afgewerkte modellen willen bespreken enz. De ruilavond is dan misschien een idee voor de volgende keer. ;)

Nismo
23-09-2005, 11:23
Ik kom langs,maar pas rond een uur of 10-10u15.
Ik zal ook een paar modellen meebrengen om te laten zien,oa de Citroën Xsara van Heller.

Grtzzzzzzzz Nismo

Jimbo
23-09-2005, 20:02
Lap, niet alleen de lang verwachte spraycan demo, maar ook nog eens mijn lidkaart ;), en den deze zit thuis met de griep... Jammer maar helaas!

Enfin, er zal wel iemand een uitgebreid verslag maken zeker :p?

't Amusement in de Wheels,
Jimbo.

Guido
24-09-2005, 22:35
Het was weer een leuke bedoening en ik hoop ook een klein beetje leerrijk.

Na het verplichte introductienummertje, heeft Huudo zijn spuitgerief (airbrush pistool type Badger 150, compressor en spuitbussen) getoond - waaronder zijn erg kleine en luidruchtige compressor die hij owv sentimentele waarden nog steeds gebruikt. :D Daarna was het de beurt aan Sennake die, net zoals Huudo, zijn airbrushpistool meehad. Gelukkig was ook Hhugo van de partij met zijn spuitcabine - thanks man! - en al snel werd er tot de praktijk overgegaan. Eerst enkele demo's grondlaag spuiten met de spuitbus. Zowel Sennake als Huudo hadden een model mee dat deze behandeling kreeg. Daarna werd getoond hoe je met een airbrushpistool kan werken. Omdat Huudo eens het gevoel van een degelijke compressor met regelventiel wilde ervaren, zette hij zich aan het werk op een diecast BMW van Sennake. Geopteerd werd er voor "Copenhagen Blue" enamel van Testors. 1 ding staat nu wel vast voor mij: een carrosserie spuit je met een druk van 1 bar. Je kan daarmee de verf heel dun in lagen opbouwen (zeker in het begin belangrijk om alle naden mooi te vullen), om dan daarna toch nog voldoende druk/hoeveelheid verf ter beschikking te hebben om het goed te laten vlotten kwa dekking dan. Ik ben er dan ook absoluut zeker van dat je met deze druk van 1 bar, een zo goed als uitgesloten risico hebt op het bekende 'appelsien-effect'. Sentiment maakt dus nu plaats voor ratio en redelijk snel ga ik mezelf een degelijke compressor cadeau doen. :D

Een die-cast op 1/18de is een groot geval en toen ik voor de eerste keer op mijn uurwerk keek was het weeral dik 23.00 voorbij. BeeMer gespoten door de'n Huudo (da's een primeur! :)) en dus tijd om op te ruimen en in te pakken. Nog wat nagezwetst aan de'n toog en 't was weeral dik 01.00 gepasseerd eer de laatsten :D naar huis keerden. Bedankt aan de bende die er bij was en hopelijk is iedereen goed thuisgeraakt! ;)

Vergeet ik nog bijna te melden dat er heel wat afgewerkte modellen te bewonderen vielen (Sennake 11 stuks, Nismo een stuk of 6 à 7 (denk ik), Dragonfly ook nog eens zoveel, Dominique zijn Morgan 3-wheeler en het chassis van de Gullwing en ook de Werner had er eentje mee in een bijna klaar stadium - op schaal 1/87ste is dat. We mankeren allemaal een vijs - gelukkig :D Ook Hhugo had de iets minder fortuinlijke Honda bij - nu weet ik ook weeral hoe racing white eruit ziet, en shit zeg dat ding zit weer vol ongelofelijke details - en de grote afwezige, wat meegebrachte en afgewerkte modellen betreft dan toch, was de'n Huudo. Maar bon, dat gemis werd dan weer ruimschoots gecompenseerd door zijne parlé, ze spitting enz. :D :D

Op de valreep nog meegeven dat "Copenhagen Blue" een zeer mooie kleur is, die de BMW mooi stond. ;)

Zeker en vast tot de volgende! Noteer alvast 25 november 2005!!

A.J.
24-09-2005, 22:41
hopelijk is iedereen goed thuisgeraakt! ;)


ik toch :D

Dominique
24-09-2005, 23:23
Zeker en vast tot de volgende! Noteer alvast 25 november 2005!!
We zullen er bij zijn ;)

Scapa
28-09-2005, 12:20
Mooi verslagje Huudo ;)

De modelbouwers amuseren zich goed blijkbaar :D

Pat
28-09-2005, 18:58
De demonstratie van Huudo en zijn compresseur was een memorabel moment en zal nog lang in ons geheugen gegrift blijven ... of was het in onze oren ? :p

Eygmar
28-09-2005, 21:08
iemand fotos genomen voor de ongelukkige thuisblijvers ;)
dan kunnen we toch een klein beetje meegenieten

Alain
29-09-2005, 11:34
Zeker en vast tot de volgende! Noteer alvast 25 november 2005!!

Dan probeer ik ook te komen. Wilde vrijdag al komen maar kon uiteindelijk niet.

Ik wil het echt eens zien.

Guido
29-09-2005, 13:13
iemand fotos genomen voor de ongelukkige thuisblijvers ;)
dan kunnen we toch een klein beetje meegenieten

Als er 1 ding is wat we steevast vergeten, dan is het wel een fototoestel. Geen foto's dus. :(

Sennake
29-09-2005, 16:11
Als er 1 ding is wat we steevast vergeten, dan is het wel een fototoestel. Geen foto's dus. :(

Tja, ik kan moeilijk een airbrush-demo geven en foto's nemen tegelijkertijd eh...

Guido
29-09-2005, 21:03
Tja, ik kan moeilijk een airbrush-demo geven en foto's nemen tegelijkertijd eh...

Maar er is ook niemand dat zegt dat gíj de foto's moet nemen he. Zit er daar eentje te spuiten en 8 andere zotten op te zien. Zal toch wel iemand bij zijn die op e knoppeke zal kunnen duwen zeker de volgende keer. Zal mijn 'award-winning' kodakske es meebrengen zie de volgende keer.

:D :D

Hoe zit het trouwens met de Copenhagen Metallic Blue Beemer? Is 'em al droog? Da'k 'em eens kan komen afwerken. ;)

Sennake
29-09-2005, 21:21
Hoe zit het trouwens met de Copenhagen Metallic Blue Beemer? Is 'em al droog? Da'k 'em eens kan komen afwerken. ;)

Zo droog als iet jong. Kom maar af, ik ben het ganse weekend thuis. Graag zelfs!

Guido
29-09-2005, 21:26
Zo droog als iet jong. Kom maar af, ik ben het ganse weekend thuis. Graag zelfs!

'k zal zien welk weer het is. Als het regent is de kans reeël, maar ik geef wel een belleke op voorhand. ;)

Dominique
07-10-2005, 21:50
Zit er daar eentje te spuiten en 8 andere zotten op te zien.

Zotten? Wie? Ikke?

Nismo
09-11-2005, 20:32
Heeft er iemand al een idee welk thema er op 18 november '05 onder handen wordt genomen ???? ;)

ps : Da's nie lang nie mie !!!!!!!!

Grtzzzzzzz Nismo :bye: