View Full Version : 2005 GP België
Nicki_Mks
08-09-2005, 16:58
60% kans op een wet race volgens de FIA, speciale Michelins én Bridgestones ;) en misschien de jongste wereldkampioen ooit. Het zal wat worden dit weekend...
Bart.Vandecavey
08-09-2005, 17:04
60% kans op een wet race volgens de FIA, speciale Michelins én Bridgestones ;) en misschien de jongste wereldkampioen ooit. Het zal wat worden dit weekend...
:+ ...wordt nog samen met Kimi gedeklasseerd, zodat Schumacher het toch nog haalt :p
Montoya en Fisichella hebben al een nieuwe motor moeten steken. Montoya behoudt wel zijn startpositie morgen, want hij heeft gewisseld voor hij maar 1 meter reed.
Raikkonen heeft nog niet van motor gewisseld
haha maar 3 hele rondjes gereden in de hele 2de sessie :fight: . men houd echt van de fans zo te zien :p maar ene kant kan ik het wel begrijpen als het extreem regent
Thomaske
09-09-2005, 18:10
Motorwissel van Fissi wordt nog uitgesteld. Dit wordt gemeldt door F1world.be
Mvg...
Selespeed
09-09-2005, 19:32
Ben net terug uit Francorchamps.
Was echt niet te doen die regen. Zijn dan ook halverwege tweede sessie terug huiswaarts gekeerd.
Een beetje ontgoocheld, maar de weergoden....
pompierke
09-09-2005, 19:42
haha maar 3 hele rondjes gereden in de hele 2de sessie :fight: . men houd echt van de fans zo te zien :p maar ene kant kan ik het wel begrijpen als het extreem regent
Awel ik niet hoor. :confused:
Die mannen van de GP2 die rijden tenminste in de regen, dat zijn er met ballen aan hun lijf. :gas:
Ik ben gebleven tot na de GP2.
F1 sorry hoor, ze zijn het niet waard, regen of geen regen. :no:
Was daar dank zij vrijkaarten hoor, anders zien ze mij daar niet, maar ja dat is mijn visie over de F1. :)
Schiet mij nu niet af AUB :o
...wordt dit weekend wereldkampioen. net als schumi vorig jaar ...
strepper
09-09-2005, 20:33
Heb juist telefonisch contact gehad en er is een kans dat er niet gereden gaat worden, reden: op het asfalt voor de raidillon blijft er teveel water opstaan na felle regen en daardoor zou het te gevaarlijk kunnen worden ale het hard begint te regenen. Hierdoor zijn er vandaag maar enkele f1's buiten geweest. remember de crash van goossens tijdens 1000km.
Heb juist telefonisch contact gehad en er is een kans dat er niet gereden gaat worden.
Heb zojuist ook een telefoontje gehad, het was Bernie Ecclestone aan de andere kan van de lijn. Bernie vertelde me: ''They've been racing in these conditions for years, There'll be a race on Sunday." ;) :D
(Bron: www.autosport-atlas.com / Reuters ;))
Nicki_Mks
09-09-2005, 21:44
haha maar 3 hele rondjes gereden in de hele 2de sessie
Dat is dan wel het overstatement van de week ;) Er werd geen enkel volledig rondje gereden. Liuzzi kwam in zijn out lap niet verder dan Les Combes, Doornbos was nog niet aan Eau Rouge toen de sessie op rood ging en Alonso heeft de startlijn vandaag niet gezien.
We gaan een zo mogelijk nog interessanter weekend tegemoet dan eind juni... Zes rode vlaggen op één dag, een F1-sessie van 60' zonder één tijd... O ja, als iemand weet waarom bij het begin van de eerste GP2-sessie op de reuzenschermen opeens naar een natuurdocumentaire werd overgeschakeld, mag dat altijd laten weten.
Mensen die niet tegen die regen konden tssss. Je moet gewoon met 5 man onder een paraplu gaan staan, das pas gezellig. :D
Behalve als er onnozele hollanders dan met blikken bier achter je gooien omdat je hun uitzicht op een verder lege piste ontneemt...
Van het moment dat Liuzzi de baan op kwam gingen trouwens alle paraplu's dicht, om de anderen het zicht niet te ontnemen...
Maarja, Hollanders zijn nu eenmaal Hollanders hé. Hun nationale sport is zichzelf en hun volk zo belachelijk mogelijk maken in het buitenland. Nou, dat is ze dan vandaag weer goed gelukt... Proficiat zou ik zo zeggen (y)
(ps, dit is niet gericht tegen alle Nederlanders hoor :) )
Nicki_Mks
10-09-2005, 09:57
Er is gereden in FP3! Top 3: Raikkonen-Montoya-Fisichella
Edit: de live timing is dan toch niet zo live. Om 9:57 stond er blijkbaar nog niet de eindstand op...
Mensen die niet tegen die regen konden tssss. Je moet gewoon met 5 man onder een paraplu gaan staan, das pas gezellig. :D
:) :)
Toch nog goed dan dat er 1 van die vijf dan aan gedacht had om zo een grote paraplu mee te nemen.
Awel ik niet hoor. :confused:
Die mannen van de GP2 die rijden tenminste in de regen, dat zijn er met ballen aan hun lijf. :gas:
Ik ben gebleven tot na de GP2.
F1 sorry hoor, ze zijn het niet waard, regen of geen regen. :no:
Was daar dank zij vrijkaarten hoor, anders zien ze mij daar niet, maar ja dat is mijn visie over de F1. :)
Schiet mij nu niet af AUB :o
Als er zodanig veel water op de baan staat dat er niet op te rijden valt, kan ik daar best inkomen. Toen de GP2 weer de baan opging, was er al veel minder water op de baan én bovendien ging het bij hun om een quali. Veel keuze hadden die jongens dan ook niet. De omstandigheden waren echt wel verschillend op het moment dat de F1 moest rijden en dat de GP2 moest rijden. Je reactie vind ik dat ook fel overdreven. ;)
Nicki_Mks
10-09-2005, 11:05
FP4 was zelfs een droge sessie! Resultaat: Alonso-Raikkonen-Trulli
Nicki_Mks
10-09-2005, 11:09
Als er zodanig veel water op de baan staat dat er niet op te rijden valt, kan ik daar best inkomen. Toen de GP2 weer de baan opging, was er al veel minder water op de baan én bovendien ging het bij hun om een quali. Veel keuze hadden die jongens dan ook niet. De omstandigheden waren echt wel verschillend op het moment dat de F1 moest rijden en dat de GP2 moest rijden. Je reactie vind ik dat ook fel overdreven. ;)
Awel, toen ik daar gisteren halfverzopen een uur lang regendruppels zat te tellen dacht ik exact hetzelfde als pompierke. Na gisterenavond echter de beelden van de crash van Liuzzi gezien te hebben (heeft iemand dat ongelooflijk verschil in spray gezien toen hij halfweg Kemmel op een nieuw stuk asfalt terecht kwam?) zou ik er perfect begrip voor hebben moest niemand van de 25 ooit nog in de regen in Spa willen rijden. De problemen lagen niet aan de regen (het is volgens mij niet de eerste keer dat het pijpestelen regent tijdens een F1-sessie, maar wel de eerste keer dat in een sessie van 60' geen enkele tijd wordt gereden) maar aan de fantastische infrastructuur van Spa-Francorchamps.
Khoop dat Mercedes met twee wagens op het podium komt, maar ik denk wel dat de kans groot is dat Alonso wereldkampioen gaat worden.
als het hard regent hebben ze bij red bull duidelijk een probleem :D
http://motorsport.com/photos/f1/2005/bel/f1-2005-bel-xp-0274.jpg
foto: motorsport.com
Nicki_Mks
11-09-2005, 10:04
Ik weet niet of iemand vanmorgen de beelden van de MINIs gezien heeft, maar als Charlie één van hen is, is er deze namidag geen F1 race. Aan Les Combes is een Mini een vijftal keer overkop gegaan en werd de piloot bijna uit de wagen geslingerd. In Blanchimont heeft iemand hetzelfde gedaan als Palttala vorig jaar, maar ging wel door de vangrail en kwam in de publiekszone terecht.
Ik weet niet of iemand vanmorgen de beelden van de MINIs gezien heeft, maar als Charlie één van hen is, is er deze namidag geen F1 race. Aan Les Combes is een Mini een vijftal keer overkop gegaan en werd de piloot bijna uit de wagen geslingerd. In Blanchimont heeft iemand hetzelfde gedaan als Palttala vorig jaar, maar ging wel door de vangrail en kwam in de publiekszone terecht.
Inderdaad, wat een hevige crashes :crazy:
Ik hoop dat ze de schade herstelt krijgen voor de F1 race. De schade herstellen voor de GP2 wedstrijd lijkt me uitgesloten.
Greetzz..
bart VDB
11-09-2005, 10:25
Ik heb juist ook de beelden gezien. Wat een heftige crashes. De mini die een paar keer over de kop gaat: hier heeft de piloot toch ook wel heel veel geluk. Hier krijg ik kippevel van.
Momenteel zijn ze in Spa bezig met de vangrails te herstellen. Dit is wel nodig ook.
Hopelijk gaat het in de rest van de races beter.
Net 'telefonisch contact' gehad met mensen in de Source en les Combes. Het regent er weer érg, en alles is 'n uur uitgesteld...?!?
Nu komen net op Eurosport de beelden, zottekes!! :eek:
Dit doet me nog het meest denken aan de Clio Cup in z'n slechtste dagen, deze tikken die onder de MINI's uitgedeeld worden zijn moordpogingen! :no:
Die in Blanchimont heeft zelfs de groene afsluiting kunnen beroeren, ben er nog nooit geweest, kan je daar gaan staan eigenlijk als toeschouwer?
Nu is het afwachten. De pits voor GP2 gaat om 11u open, waar ze om 10 uur hadden moeten vertrokken zijn. Wat gebeurt er nu verder?
- F1 mee uitgesteld? ---> Onmogelijk, mijns inziens
- Porsches vervallen
- Ingekorte GP2 en Porsches
- Rijdersparade en pitwalk vervallen
Op sportief vlak nog even melden: eerste wetrace van het seizoen, hoogstwaarschijnlijk. Kan best interessant worden... ALS ze rijden... :confused:
De schade herstellen voor de GP2 wedstrijd lijkt me uitgesloten.
Greetzz..
GP2 zou starten om 11 uur.
GP2 is 8 rondjes op voorhand stilgelegd: Viso, Yoshimoto en Yani crashten redelijk zwaar van de baan. In ieder geval genoeg actie, en het blijft lekker regenen op de baan !
Als je het mij vraagt zijn we eindelijk vertrokken voor een flinke regenrace om 14u. Spektakel. Spanning. Sensatie. Alstublieft.
Toch een gevaarlijke situatie daar: 2 man op elkaar a la coulthard en Schumacher 1998 op de plaats waar er volk op de baan liep
http://koti.mbnet.fi/kolarit/pics/Spa_2005_GP2_Race_2_2.jpg
Nicki_Mks
11-09-2005, 12:00
De GP2 race is afgelast. Volgens mij is die cameraman die de beelden maakte ook geraakt. Ongelooflijk. Hallucinant. Twijfelt er nog iemand aan dat dit het laatste F1-weekend is Spa is?
Toch een gevaarlijke situatie daar: 2 man op elkaar a la coulthard en Schumacher 1998 op de plaats waar er volk op de baan liep
http://koti.mbnet.fi/kolarit/pics/Spa_2005_GP2_Race_2_2.jpg
ja inderdaad gevaarlijk, maar het zijn de coureurs die hier de kiekens zijn. Op dat moment was de safety car al uit. Flink bestraffen zo'n gedrag.
...
Twijfelt er nog iemand aan dat dit het laatste F1-weekend is Spa is?
Ik niet. Er zijn immers meerdere dingen die momenteel tegelijkertijd tegen zitten.
1. De zware crashes in de regencondities
2. het gigantische verlies dat de organisatie draait
Punt 2 is wellicht het belangrijkste, zeker als je weet dat de Waalse regering die verliezen altijd bijpast... en nu dat ze in Wallonië aan een Marshal-plan begonnen zijn, zal er in de toekomst geen financiële ruimte meer zijn voor dat soort 'fratsen'.
Wait and see, maar het ziet er niet goed uit. Ik hou mijn hart al vast voor de race van deze namiddag. 't zag er allemaal behoorlijk onheilspellend uit.
weet iemand waar je beelden of fotos te zien zijn van die crashes van de mini's ?
Vorig jaar heb ik onze (team VDHB) ervaringen beschreven op post 17 tijdens de GP van België 2004:
Een dagje marshal zijn op een circuit tijdens een F1-weekend duurt iets langer dan 8 uur, dagen van 12 uur zijn geen uitzondering. Nu weet ik niet of de organisatie de marshals als mensen ziet maar een dergelijke lange periode zonder sanitaire faciliteiten kan simpelweg niet. De lengte van een endeldarm is nu eenmaal beperkt, of mogen het circuit van Spa-Francorchamps zien als het grootste openbare toilet van België?
Zojuist vliegt Montoya eraf ter hoogte van post 17..........en wat ziet mijn kritische oog? Jawel, een mobiel toilet!! :applaus: :applaus: :applaus: Hebben de brieven van Pompierke en ondergetekende dan toch nut gehad?
Nicki_Mks
11-09-2005, 15:58
weet iemand waar je beelden of fotos te zien zijn van die crashes van de mini's ?
Vanmorgen op RTBF. Misschien vanavond opnieuw in Weekend Sportif of op Eurosport.
Vanmorgen op RTBF. Misschien vanavond opnieuw in Weekend Sportif of op Eurosport.
dank u kzal rtbf eens bekijken want eurosport heb ik hier niet meer
Schitterende race gezien, inhaalmaneuvers, spanning, crashes, verkeerde bandenkeuzes én een gevecht om de eerste plaats. Spa-Francorchamps is kommer en kwel op alle vlakken, behalve als het op racen aankomt !
De laatste races van dit seizoen worden allemaal door McLaren gekleurd. In een mix van pech voor Raikkonen en crashes voor Montoya haalt Alonso makkelijk controlerend de WK-titel binnen. Jean-Paul ( ;) ) zal in ieder geval nog een hartig woordje te praten hebben met Jungleboy Pizza. In feite hadden we hier wel de perfecte teamstrategie: Ferrari zou het niet beter gekund hebben: Raikkonen als eerste de pits laten induiken om zo Montoya te grazen te nemen. Gelukkig voor Ron Dennis dus geen strijd op de baan tussen beide teamgenoten.
TOP:
-Raikkonen/Montoya: Verdienden beide de overwinning. McLaren was duidelijk de snelste, betere wagen op het veld, en de strategie klopte helemaal. Grappig ook wat Raikkonen deed bij de SC: het hele veld ophouden bij de pit-ingang :D Je moet maar lef hebben.
-Alonso: controleert. Is ongetwijfeld volgende race de nieuwe, jongste WK ooit. Maar ergens gun ik het Kimi meer.
-Button: Zowat de enige die blijkbaar overeind bleef in de chaos van de SC en bandenwissels. Op 3 Stops naar P3, ook niet echt alledaags.
-Webber: Heeft blijkbaar wat zitten gokken met pitstops en kwam warempel op P4 uit. Toch een opsteker voor hem.
-Monteiro !!!!!!! Laat deze kerel alsjeblief in de F1 blijven, want die heeft het potentieel om te groeien. Leuk gevecht met Villeneuve.
-R. Schumacher: Het had veel meer kunnen zijn, maar Ralfke vertrok iets te snel op de droge compound. Jammer, eigenlijk, want hier had misschien een overwinning in gezeten.
-Ik wou in feite Villeneuve bij dit rijtje zetten, ware het niet dat hij op een bepaalde moment bij La Source toch wel heel gevaarlijk richting Alonsos wagen bewoog. Voor de rest toch nog enkele leuke gevechten gezien.
FLOP:
-Fisichella: Agressief in het begin, maar ietsje te agressief in de Raidillon. Fisico is snel, maar hij maakt teveel fouten. Teleurstelling van het seizoen.
-Sato: Verknalde Schumachers race. De Bridgestones waren weldegelijk competitief (Monteiro !), en Schumacher had al een tijdlang Alonso in het vizier. Maar Sato vergat even te remmen. Takuma verliest z'n pluimen. Volgend jaar: exit Sato.
-Minardi: Wat een farçe. Oke, beide voor de Jordans gekwalificeerd, maar beide ook uit de pits gestart. Heel foute keuze.
-Karthikeyan: Raakt niet meer uit de schaduw van Monteiro.
-Pizzonia: Van P7 in Monza tot noppes in Spa en anti-held van de dag toen hij JP erafknalde. -denk ik-
-In feite horen hier ook nog Massa en Trulli bij. De eerste voor de bandenkeuze (dezelfde gok als Ralf), de tweede voor de kater na een perfect race-begin. En ik klasseer hier misschien ook nog even Barrichello, die in het begin van de race op P15 rondtoerde, tien plaatsjes achter Schumacher. Gelukkig haalde Rubens nog wat puntjes binnen voor de 3de plaats in het WK.
Het moge duidelijk wezen dat Francorchamps en F1 altijd boeiende races oplevert. Nu maar hopen dat er nog een editie 2006 komt, deze keer wat beter georganiseerd misschien. En het zou me niet kunnen schelen als ze het de GP van Wallonië noemen. Ze doen maar. Het is het spektakel op de baan dat ik niet kan missen. En dat was er vandaag, lots of it !
Finish
Vorig jaar heb ik onze (team VDHB) ervaringen beschreven op post 17 tijdens de GP van België 2004:
Zojuist vliegt Montoya eraf ter hoogte van post 17..........en wat ziet mijn kritische oog? Jawel, een mobiel toilet!! :applaus: :applaus: :applaus: Hebben de brieven van Pompierke en ondergetekende dan toch nut gehad?
Het was je dus ook al opgevallen :D . Collega Paddocker Serre mag ons dankbaar zijn, anders had hij in zijn broek kunnen ****** ;) Na de negatieve kritiek van vorig jaar mag toch ook wel wat positieve kritiek komen :applaus:
Over de GP zelf dan. Hier en daar een slippertje, wat ik al verwacht had na de GP2 gezien te hebben. Fisichella en Trulli die punten laten liggen in het constructeurskampioenschap. M. Schumacher en Montoya die pech hebben om betrokken te zijn in aanrijdingen. Ook weer dure punten voor hun in de strijd in het constructeurskampioenschap.
Verder 9 constructeurs op de eerste 9 plaatsen!
Valt het op dat ik deze race met het oog op de strijd tussen de constructeurs heb zitten bekijken?
twas een zeer goede race, wel vind ik het spijtig voor montoya, hij verdiende die 2de plaats wel.
-Pizzonia: Van P7 in Monza tot noppes in Spa en anti-held van de dag toen hij JP erafknalde. -denk ik-
Nou, daar denk studio-expert Tom Coronel heel anders over ;) Niets anders dan een grove fout van JPM. Zijn uitleg: JPM is lekker aan het rondtoeren op zijn intermediates op plaats twee veilig te stellen. Pizzonia had slicks erop liggen en was bezig met een snellere stint dan JPM. Pizzonia was sneller op dat moment dan JPM.
Met het oog op het contructuerskampioenschap had JPM veel beter moeten opletten. Laat die Pizzonia maar voorbij, die was toch geen bedreiging voor P2......dus een foute inschatting van JPM. Het zure pruimen gezicht van Dennis was dan ook te danken aan JPM en niet aan Pizzonia volgens expert Coronel.
Sinds maanden weer eens een GP gezien, heb er geen spijt van gehad ;)
Karthikeyan: Raakt niet meer uit de schaduw van Monteiro.
Maar er schuilt wel een geweldig rally-crosser in hem!! :p
yannick88
11-09-2005, 17:00
Schitterende race gezien, inhaalmaneuvers, spanning, crashes, verkeerde bandenkeuzes én een gevecht om de eerste plaats. Spa-Francorchamps is kommer en kwel op alle vlakken, behalve als het op racen aankomt !
De laatste races van dit seizoen worden allemaal door McLaren gekleurd. In een mix van pech voor Raikkonen en crashes voor Montoya haalt Alonso makkelijk controlerend de WK-titel binnen. Jean-Paul ( ;) ) zal in ieder geval nog een hartig woordje te praten hebben met Jungleboy Pizza. In feite hadden we hier wel de perfecte teamstrategie: Ferrari zou het niet beter gekund hebben: Raikkonen als eerste de pits laten induiken om zo Montoya te grazen te nemen. Gelukkig voor Ron Dennis dus geen strijd op de baan tussen beide teamgenoten.
TOP:
-Raikkonen/Montoya: Verdienden beide de overwinning. McLaren was duidelijk de snelste, betere wagen op het veld, en de strategie klopte helemaal. Grappig ook wat Raikkonen deed bij de SC: het hele veld ophouden bij de pit-ingang :D Je moet maar lef hebben.
-Alonso: controleert. Is ongetwijfeld volgende race de nieuwe, jongste WK ooit. Maar ergens gun ik het Kimi meer.
-Button: Zowat de enige die blijkbaar overeind bleef in de chaos van de SC en bandenwissels. Op 3 Stops naar P3, ook niet echt alledaags.
-Webber: Heeft blijkbaar wat zitten gokken met pitstops en kwam warempel op P4 uit. Toch een opsteker voor hem.
-Monteiro !!!!!!! Laat deze kerel alsjeblief in de F1 blijven, want die heeft het potentieel om te groeien. Leuk gevecht met Villeneuve.
-R. Schumacher: Het had veel meer kunnen zijn, maar Ralfke vertrok iets te snel op de droge compound. Jammer, eigenlijk, want hier had misschien een overwinning in gezeten.
-Ik wou in feite Villeneuve bij dit rijtje zetten, ware het niet dat hij op een bepaalde moment bij La Source toch wel heel gevaarlijk richting Alonsos wagen bewoog. Voor de rest toch nog enkele leuke gevechten gezien.
FLOP:
-Fisichella: Agressief in het begin, maar ietsje te agressief in de Raidillon. Fisico is snel, maar hij maakt teveel fouten. Teleurstelling van het seizoen.
-Sato: Verknalde Schumachers race. De Bridgestones waren weldegelijk competitief (Monteiro !), en Schumacher had al een tijdlang Alonso in het vizier. Maar Sato vergat even te remmen. Takuma verliest z'n pluimen. Volgend jaar: exit Sato.
-Minardi: Wat een farçe. Oke, beide voor de Jordans gekwalificeerd, maar beide ook uit de pits gestart. Heel foute keuze.
-Karthikeyan: Raakt niet meer uit de schaduw van Monteiro.
-Pizzonia: Van P7 in Monza tot noppes in Spa en anti-held van de dag toen hij JP erafknalde. -denk ik-
-In feite horen hier ook nog Massa en Trulli bij. De eerste voor de bandenkeuze (dezelfde gok als Ralf), de tweede voor de kater na een perfect race-begin. En ik klasseer hier misschien ook nog even Barrichello, die in het begin van de race op P15 rondtoerde, tien plaatsjes achter Schumacher. Gelukkig haalde Rubens nog wat puntjes binnen voor de 3de plaats in het WK.
Het moge duidelijk wezen dat Francorchamps en F1 altijd boeiende races oplevert. Nu maar hopen dat er nog een editie 2006 komt, deze keer wat beter georganiseerd misschien. En het zou me niet kunnen schelen als ze het de GP van Wallonië noemen. Ze doen maar. Het is het spektakel op de baan dat ik niet kan missen. En dat was er vandaag, lots of it !
Finish
ALs eerste ?
Ik had duidelijk iets andres gezien
ALs eerste ?
Ik had duidelijk iets andres gezien
klopt, 't was andersom.
ja inderdaad gevaarlijk, maar het zijn de coureurs die hier de kiekens zijn. Op dat moment was de safety car al uit. Flink bestraffen zo'n gedrag.
ik heb de race ook gezien, en wat je hier zegt klopt niet. er werd enkel een gele vlag gezwaaid. volgens mij heeft Jani de vlag gezien, en paste zijn snelheid aan, en heeft Yoshimoto de vlag niet gezien (door spray?), en is vol in Jani's versnellingsbak gereden. SC kwam pas uit na die crash
Wonderwel heb ik ook nog eens een GP gezien dit jaar :)
ben het grotendeels wel met finish zijn résumeetje eens ... Enkel op vlak van R.Schumacher ben ik het serieus oneens ....
OK hij was snel .... Maar blunders zoals veel te vroeg naar droge rubbers gaan en dan vlak erna terug moeten pitten om terug naar intermediates te gaan zouden we van een man met zijn ervaring niet meer mogen zien ...
Met zulke blunders breekt hij alle goede zaken die hij heeft laten zien ineens terug af.
Wat betreft de titelstrijd ... ik denk dat iedereen Kimi de titel nu wel iets meer gunt ...
Al sinds de helft van het seizoen wint Alonso nog maar slechts sporadisch .... Dat is misschien wel het grootste probleem voor hem nu .... De dominantie van Raikonnen nu zal veel van de glans van de titel wegnemen
Wonderwel heb ik ook nog eens een GP gezien dit jaar :)
ben het grotendeels wel met finish zijn résumeetje eens ... Enkel op vlak van R.Schumacher ben ik het serieus oneens ....
OK hij was snel .... Maar blunders zoals veel te vroeg naar droge rubbers gaan en dan vlak erna terug moeten pitten om terug naar intermediates te gaan zouden we van een man met zijn ervaring niet meer mogen zien ...
Met zulke blunders breekt hij alle goede zaken die hij heeft laten zien ineens terug af.
je moet natuurlijk ook bedenken hoeveel inspraak Ralph had in die keuze. als het team u binnenroept, dan kom je toch binnen?
anderzijds: het leek mogelijk om dan al op slicks te gaan rijden, dus de keuze is begrijpbaar. maar als dan blijkt dat het niet gaat, is het ook maar logisch dat je teruggrijpt naar wets, naar mijn mening
Nicki_Mks
11-09-2005, 18:24
ik heb de race ook gezien, en wat je hier zegt klopt niet. er werd enkel een gele vlag gezwaaid. volgens mij heeft Jani de vlag gezien, en paste zijn snelheid aan, en heeft Yoshimoto de vlag niet gezien (door spray?), en is vol in Jani's versnellingsbak gereden. SC kwam pas uit na die crash
Het gaat om de bijkomende crash: rechtsboven op het beeld.
Sato en Pizzonia krijgen allebei straf. Sato wordt in de volgende GP 10 plaatsen naar achter gezet. Pizzonia krijgt een boete van $8.000.
Wat Tom Coronel daar zegt is voor een deel wel waar. Maar als Pizzonia zoveel sneller was dan Montoya dan kon hij toch ook wel wachten tot een 100% veilige kans om JP voorbij te gaan.
Ander nieuwtje: Heidfeld zou betrokken zijn geweest in een verkeersongeval en heeft mogelijk zijn schouder gebroken. Einde van het seizoen voor hem... Zo kan Pizzonia nog wat rondrijden, of gaat Williams iemand anders een kans geven?
Ander nieuwtje: Heidfeld zou betrokken zijn geweest in een verkeersongeval en heeft mogelijk zijn schouder gebroken. Einde van het seizoen voor hem... Zo kan Pizzonia nog wat rondrijden, of gaat Williams iemand anders een kans geven?
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=9645
Al sinds de helft van het seizoen wint Alonso nog maar slechts sporadisch .... Dat is misschien wel het grootste probleem voor hem nu .... De dominantie van Raikonnen nu zal veel van de glans van de titel wegnemen
ik zie het anders.
Waarom zou Alonso alles geven om te winnen, als hij toch ni voorbij de McLarens geraakt? In het slechtste geval is hij 3de, en da is genoeg om kampioen te worden, en met wa geluk valt er altijd wel ergens een McLaren uit
Sato in Brazilie 10 plaatsen achteruit voor zijn crash met Schumi, Pizza-boy heeft een boete gekregen voor zijn crash met Montoya
*edit* :o post van Ottooke niet gelezen
Maar mannekes toch, stop met speculeren en raadpleeg een serieuze nieuwssite : http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/motorsport/formula_one/4235848.stm
Finish:
"TOP:
-Raikkonen/Montoya: ..... Grappig ook wat Raikkonen deed bij de SC: het hele veld ophouden bij de pit-ingang Je moet maar lef hebben."
Eigenlijk een meesterzet van Kimi (en wss het team). JP gaat vol door achter de pace-car en kimi zet de wagen quasi in achteruit... Hiermee geeft hij JP zowat 20" respijt.
Gevolg JP heeft stop en bandenwissel achter de rug voor Kimi de pitbox bereikt.
Hiermee slaagt Mc Laren er als enige in de 2 wagens binnen een periode van 30 seconden terug buiten te sturen. Enkel Ralf slaagt er zo in om zich tussen de beide Mercedes wagens te wringen.
Snel denk- en rekenwerk! Zoiets lukt natuurlijk maar op een relatief lang circuit als Spa. Als je dat in Monaco doet, staat er file van het Hotel tot aan het zwembad :)
El Torro
12-09-2005, 16:02
Christijan Albers heeft tijdens het afgelopen Grand Prix weekend in Spa zijn handtekening gezet onder een voorcontract wat hem voor twee jaar aan het Midland team bindt. Hiermee is de kans dat de Larense coureur volgend seizoen opnieuw in de Formule 1 te bewonderen zal zijn aanzienlijk toegenomen.
Beide partijen zijn het in hoofdlijnen met elkaar eens, maar Albers' manager, Lodewijk Varossieau, reist morgen naar de thuisbasis van het team in Silverstone om de puntjes op de spreekwoordelijke 'i' te zetten.
Albers is naarstig op zoek naar een stoeltje voor volgend jaar, nu hij na de overname van zijn huidige werkgever Minardi door Red Bull zijn kansen op een contract voor volgend seizoen aanzienlijk heeft zien slinken.
Colin Kolles, teambaas bij Midland, geeft aan dat er nog meer gegadigden zijn voor een positie binnen het team, zoals Franck Montagny, Ricardo Zonta en Anthony Davidson. Volgens Varossieau zou Kolles volgend jaar het liefst met Albers en Davidson aan de start willen verschijnen. :gas:
Bron: www.sportone.nl
mja, als Nederlandse managers er zich mee gaan moeien... exit Albers, vrees ik.
trouwens, als team zou ik toch zeker Montagny & Davidson verkiezen boven Albers.
trouwens, als team zou ik toch zeker Montagny & Davidson verkiezen boven Albers.
en waar ga je dan je geld halen? ;)
El Torro
12-09-2005, 19:50
Het gevaar in Francorchamps is niet enkel de aquaplaning, maar men heeft gezien dat een gewone mini de vangrail op Spa totaal openreet over vele meters. Men is bang dat de veel hogere krachten van een F1 auto weleens teveel konden zijn voor de verouderde vangrails op Spa. :(
Bron: www.verstappen.nl
Schitterende race gezien, inhaalmaneuvers, spanning, crashes, verkeerde bandenkeuzes én een gevecht om de eerste plaats. Spa-Francorchamps is kommer en kwel op alle vlakken, behalve als het op racen aankomt !
....
FLOP:
-Fisichella: Agressief in het begin, maar ietsje te agressief in de Raidillon. Fisico is snel, maar hij maakt teveel fouten. Teleurstelling van het seizoen.
.....
Finish
Voor het hele grote deel wel eens met de analyse. Wat ik echter wilde toevoegen over Fisico is dat ik niet enkel vind dat hij de teleurstelling van dit seizoen is, maar een teleurstelling over de ganse lijn. Eén van de meest overroepen coureurs van de afgelopen jaren als je het mij vraagt. Ieder jaar staat er in de zogezegde vakpers 'Fisico dit, Fisico dat', wel ieder jaar blijven we op onze honger zitten. Het zal nooit wat worden met Fisico.
Maar mannekes toch, stop met speculeren en raadpleeg een serieuze nieuwssite : http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/motorsport/formula_one/4235848.stm
Maar Mario toch... ;) 't is weer een klassiek voorbeeld van wat ik al eerder tijdens vorige GP's "interessante literatuur" noemde -> de typische tweestrijd "hij was in fout", "neen het was de andere" en dan na enkele dagen, meestal op maaandag of dinsdag komt het verdikt en moet er altijd één partij zijn ongelijk toegeven. ;)
Voor het hele grote deel wel eens met de analyse. Wat ik echter wilde toevoegen over Fisico is dat ik niet enkel vind dat hij de teleurstelling van dit seizoen is, maar een teleurstelling over de ganse lijn. Eén van de meest overroepen coureurs van de afgelopen jaren als je het mij vraagt. Ieder jaar staat er in de zogezegde vakpers 'Fisico dit, Fisico dat', wel ieder jaar blijven we op onze honger zitten. Het zal nooit wat worden met Fisico.
Fisico is overroepen in de zin dat wat er in zit er niet uitgekomen is. Iedereen beseft wel dat hij het talent heeft, maar hij kampt met veel pech en maakt zelfs soms stomme fouten (nu in Spa, quali in Monza...). Logischerwijze moet hij in staat zijn om deftig mee te doen voor de titel, want hij is snel. Enkel slaat het altijd tegen.
Maar Mario toch... ;) 't is weer een klassiek voorbeeld van wat ik al eerder tijdens vorige GP's "interessante literatuur" noemde -> de typische tweestrijd "hij was in fout", "neen het was de andere" en dan na enkele dagen, meestal op maaandag of dinsdag komt het verdikt en moet er altijd één partij zijn ongelijk toegeven. ;)
er wàs nog geen typische tweestrijd aan de gang én bovendien zijn deze tweestrijdjes best nog aangenaam: niemand kent de waarheid, enkel de twee coureurs. Al de rest blijft speculeren.
De site was in ieder geval al lang bij mij bekend, maar mijn top-flop verschijnt altijd vlak na de race, dus ik had nog geen idee wie er als dader aangewezen werd.
The Interceptor
12-09-2005, 22:34
TOP:
-Button: Zowat de enige die blijkbaar overeind bleef in de chaos van de SC en bandenwissels. Op 3 Stops naar P3, ook niet echt alledaags.
Amai seg, dit was toch echt wel een onverhoopt podium voor Jenson vond ik, maar content dat ik ermee was :D
In't begin was hem anders ni echt vooruit te branden. De start was nog ok, maar daarna ging Sato er vrij snel voorbij en die was toen ook beduidend sneller en maakte snel een groot gat met Jenson.
Tot dan aan de SC, waar ze beiden binnenkwamen en waar Jenson dus nog extra tijd verloor omdat Sato voor hem binnen kwam.
Jenson was toen al zo optimistisch om slicks te leggen, wat duidelijk nog de verkeerde keuze was, en moest dus meteen alweer binnen om intermediates te laten monteren. Gelukkig voor hem was de SC nog buiten, waardoor die extra stop hem niet overdreven veel tijd gekost heeft.
Ik dacht eerst dat zijn eerst stint zo slecht was omdat hij zwaar zou staan, ook al omdat de kwalificatie niet zo super voor hem was verlopen. Of hem nu echt zwaar stond weet ik niet, maar hij had vooral last van heel wat overstuur in't begin vd race, de afstelling werd dan tijdens de eerste stop wat gewijzigd, en dat wierp zeker zijn vruchten af.
Na die eerste stop ging Jenson echt wel heel goed ('t had mss ook iets te maken met mijn wapperend vlaggeske :D). 't Was echt zalig om elke ronde opnieuw te zien hoe hij weer op zijn voorliggers was ingelopen. Webber en Barrichello leken wel bijna stil te staan. En vooral die inhaalactie op Villeuneuve: buitenom in de dubbele linkse :eek: :applaus:
Dan op't einde nog met een gelukske op't podium beland, maar hij verdiende echt wel een goede klassering ook! En dat was dan meteen ook de eerste keer dat ik hem "live" op't podium heb weten finishen ... :)
Villeneuve zou ik zeker ook geen top noemen, hij verdiende geen punten vond ik. Heeft toch weer een paar keer laten zien waarom hij eigenlijk niet meer in F1 thuishoort. Gewoon door het flateren van anderen dat hij eigenlijk in de punten beland is.
Van Ralf heb ik toch ook ff gedacht dat hem ging winnen, hij was snel onderweg, en legde volgens mijn bevindingen de juiste banden erop. Maar dat leek dus niet zo te zijn. Maar wij stonden op de rechte lijn, net voor Les Combes. En daar moest iedereen het natte deel toch opzoeken om de banden te koelen.
Ik ben dus naar gewoonte weer het hele weekend ginder geweest, en was ondanks het weer toch weer de moeite waard. Donderdag die pitwalk gedaan in de voormiddag, maar zoveel is daar nu eigenlijk ook niet aan te zien vind ik. Daarna een weggeske gezocht en aan de F1 Paddock ingang geraakt, waar we 12 vd piloten hebben zien aankomen. Twee wilden geen handtekening geven: de Schumi en JPM had blijkbaar zijn tijd nodig voor den buggy voor te duwen :s Maar toch eentje kunnen versieren van: Raikkonen, Barrichello, Sato, Coulthard, Liuzzi, Villeneuven, Zonta, Trulli, Webber en Pizzonia. Mijn verzameling weer aardig uitgebreid :D Wel spijtig dat Jenson al binnen was, had speciaal een foto afgedrukt die ik wilde laten tekenen, maarja zal voor andere keer zijn...
Vrijdag vond ik het wel leuk dat we op tribunes mochten. Zo heb ik eindelijk die F1's een volle gas door Eau Rouge zien vliegen :) Maar met een gewoon toestelleke kunde daar toch maar moeilijk foto's maken, dus voor 2e sessie naar Rivage gestapt, jammer dat er geen F1's meer reden :s GP2 en de Porsches was daar anders wel de moeite om te zien.
Zaterdag eens aan dubbele linkse gaan zitten, want daar stond ook een scherm. Best ook wel indrukwekkend om die F1 wagens te zien rijden hoor. Om fototjes te maken ben ik ff helemaal tot onder gestapt, daar had ge pas een gevoel vd snelheid, nog nooit zo gehad met F1 denk, fenomenaal om ze daar loeihard te zien insturen! Zichtbaar leek het daar Sato die er als beste doorkwam telkens opnieuw. Maar ik vermoed wel dat hij met redelijk wat downforce reed. In S1 was hij zelfs trager dan de Minardi's tijdens de kwalif ...
Zondag om 5u al uit onze slaapzakken gekropen, en richting rechte lijn gestapt. Zodat we deftig zicht zouden hebben tijdens de race op zowel het scherm als de baan. Daar net voor Les Combes staat ge meestal wel goed. Met F1 dit jaar niet bepaald veel acties gezien, maar wel die Mini daar (ik dacht) 6 keer overkop zien gaan, dat was echt grellig om te zien!
een selectie van mijn foto's komt zo dadelijk in de gepaste thread te staan ;)
The Interceptor
12-09-2005, 23:10
Was er trouwens iemand iets aan de BAR's opgevallen dit weekend?
Ze reden met een nieuw voorvleugel ontwerp rond. Blijkbaar het hele weekend al, al was het mij pas zondag opgevallen toen Sato traag op was naar de startopstelling.
Tijdens de wintertests heeft Sauber al eens met een gelijkaardig ontwerp rond, maar daar hebben ze nooit mee geracet. Ik was toen al helemaal weg van dat ontwerp, en dan moet nu net BAR en nog wel in België daar mee racen seg :D
Ik ga direct eens naar de samenvatting op RTBF zien ...
er wàs nog geen typische tweestrijd aan de gang én bovendien zijn deze tweestrijdjes best nog aangenaam: niemand kent de waarheid, enkel de twee coureurs. Al de rest blijft speculeren.
De site was in ieder geval al lang bij mij bekend, maar mijn top-flop verschijnt altijd vlak na de race, dus ik had nog geen idee wie er als dader aangewezen werd.
Ik beschuldig ook niemand. ;) Ik wilde enkel maar zeggen dat dit een normale gang van zaken is. De ene interpreteert het zo, de andere zo, en dan is het wachten tot er meer info ter beschikking komt, waaruit iedereen dan kan opmaken wie het nu wel of niet bij het recht eind had.
Eigenlijk een meesterzet van Kimi (en wss het team). JP gaat vol door achter de pace-car en kimi zet de wagen quasi in achteruit... Hiermee geeft hij JP zowat 20" respijt.
Gevolg JP heeft stop en bandenwissel achter de rug voor Kimi de pitbox bereikt.
wel illegaal. Reglement zegt dat je max een wagenlengte mag laten onder SC.
The Interceptor
13-09-2005, 00:12
Net de samenvatting op RTBF gezien, en 30 minuten waren niet eens lang genoeg om alle acties te laten zien: besluit: dit was naar Francorchamps - gewoonte weer een interessante F1 race. Dus dat ze die GP hier nog maar lang laten doorgaan ook!
Dat maneuver van Kimi was idd meesterlijk, maar zoals Scapa zegt, denk ik ook dat het niet echt legaal is. Ik verschiet er zelfs van dat er zo weinig rond gezegd wordt, voornamelijk door de andere teams dan. Bij BAR hebben ze snel afkekeken en Button deed hetzelfde maneuver ook, om zo net achter Sato te kunnen pitten zonder de achterliggers voor te moeten laten.
Dat maneuver van Kimi was idd meesterlijk, maar zoals Scapa zegt, denk ik ook dat het niet echt legaal is.
Ga je me beledigen? :D
schumivill
13-09-2005, 01:35
Net de samenvatting op RTBF gezien, en 30 minuten waren niet eens lang genoeg om alle acties te laten zien: besluit: dit was naar Francorchamps - gewoonte weer een interessante F1 race. Dus dat ze die GP hier nog maar lang laten doorgaan ook!
Ik heb van mijn weekend genoten kwa F1,maar ik vond de sfeer een heel stuk minder dit jaar,kben nog nooit zoveel westvlamingen tegengekomen ook,opvallend voor mij dan toch,als zelf westvlaming zijnde voelde ik me meestal de enige de vorige jaren :D
Meer dan de helft minder standjes,of was dan meer dan de helft Duitsers met kraampjes vol met Schumi spulletjes? Waarschijnlijk wel..
Ik beschuldig ook niemand. ;) Ik wilde enkel maar zeggen dat dit een normale gang van zaken is. De ene interpreteert het zo, de andere zo, en dan is het wachten tot er meer info ter beschikking komt, waaruit iedereen dan kan opmaken wie het nu wel of niet bij het recht eind had.
Bwa, het citaat van Pizzonia is toch wel vrij duidelijk, vooral de laatste zin "I destroyed my race too."
wel illegaal. Reglement zegt dat je max een wagenlengte mag laten onder SC.
Maar waren de wagens al achter de SC? Ik weet het niet, maar als Kimi iedereen ophield tot aan de ingang pitlane en de SC buiten komt aan de uitgang pitlane, moesten ze misschien nog aansluiting krijgen? Of was de SC al eerder op de baan? (Ik weet het nl. niet meer juist).
Maar waren de wagens al achter de SC? Ik weet het niet, maar als Kimi iedereen ophield tot aan de ingang pitlane en de SC buiten komt aan de uitgang pitlane, moesten ze misschien nog aansluiting krijgen? Of was de SC al eerder op de baan? (Ik weet het nl. niet meer juist).
Kijk of ze vlak achter de SC waren speelt mijns inziens geen rol.
Vanaf dat de SC procedure gestart is ... en baanposten met het bord SC staan geldt dat reglement.
Concreet zou dit willen zeggen dat elke piloot zijn racetempo onderhoudt tot hij aansluiting vindt met de pace-car en vanaf dat ogenblik de regel van 1 wagenlengte in acht neemt
Mijns inziens zou een sanctie hier op zijn plaats zijn
Kijk of ze vlak achter de SC waren speelt mijns inziens geen rol.
Vanaf dat de SC procedure gestart is ... en baanposten met het bord SC staan geldt dat reglement.
Concreet zou dit willen zeggen dat elke piloot zijn racetempo onderhoudt tot hij aansluiting vindt met de pace-car en vanaf dat ogenblik de regel van 1 wagenlengte in acht neemt
Mijns inziens zou een sanctie hier op zijn plaats zijn
Eén van de regels bij het buiten komen van het SC bord is dat de wagens van het gas MOETEN om dan tegen matig tempo samen te komen achter de safety car. Er is overal gele vlag dan en het zou onverantwoord zijn om op racetempo door te rijden tot er aansluiting is.
Het hele sublieme voorval met Raikkonen gebeurde net in de periode dat de safety car aan de source op de baan kwam maar de kop van het veld nog in Blanchimont was. Montoya reed binnen en Kimi reed rustig met het hele peloton achter zich. Hier werd schitterend tactisch werk geleverd.
en waar ga je dan je geld halen? ;)
the stoddard way: een legertje testrijders elk 1 ronde laten rijden
Dat maneuver van Kimi was idd meesterlijk, maar zoals Scapa zegt, denk ik ook dat het niet echt legaal is. Ik verschiet er zelfs van dat er zo weinig rond gezegd wordt, voornamelijk door de andere teams dan. Bij BAR hebben ze snel afkekeken en Button deed hetzelfde maneuver ook, om zo net achter Sato te kunnen pitten zonder de achterliggers voor te moeten laten.
volgens die regel geldt dat niet voor de eerste wagen achter de SC. stel nu dat Kimi het gat pas liet vallen nadat Jempie de pits in kwam, dan was hij de eerste wagen na de SC, en was dat volkomen legaal
The Interceptor
13-09-2005, 11:56
Ga je me beledigen? :D
Sorry dat was niet mijn bedoeling, weer iets te rap geweest precies :o
Eén van de regels bij het buiten komen van het SC bord is dat de wagens van het gas MOETEN om dan tegen matig tempo samen te komen achter de safety car. Er is overal gele vlag dan en het zou onverantwoord zijn om op racetempo door te rijden tot er aansluiting is.
Het hele sublieme voorval met Raikkonen gebeurde net in de periode dat de safety car aan de source op de baan kwam maar de kop van het veld nog in Blanchimont was. Montoya reed binnen en Kimi reed rustig met het hele peloton achter zich. Hier werd schitterend tactisch werk geleverd.
OK racetempo is verkeerd uitgedrukt ...
Kijk punt is dat 1 van de 2 altijd de regels heeft overtreden ...
- Ofwel rijdt Kimi de "geadviseerde snelheid" onder de pacecar
==> Dat wil zeggen dat Montoya zijn ronde heeft afgemaakt onder race-tempo om zo een kloof van 25 a 30 seconden te trekken
- Ofwel heeft Montoya zich aan de "geadviseerde snelheid" gehouden
==> En heeft kimi het veld tegen de geest van de reglementen in opgehouden ...
Ik denk dat we het erover eens zijn dat een SC niet tot doel mag hebben heel het raceverloop overhoop te gooien. Enkel de veiligheid te garanderen terwijl de baan wordt vrijgemaakt
Vraag is eigenlijk waar de Sc op de baan is gekomen. In Blanchimont of in de Source (wat me het meest logisch lijkt). Wie zat er dan achter de SC als eerste (kan de beelden niet meer naar voor brengen). Zolang de SC niet op de baan is is er geen minimumsnelheid, enkel gele vlag. Aan de finish gaat dan het bord SC uit. Waar bevond wie zich op dat moment en hoe snel heeft het team orders gegeven aan Kimi en JP om tempo te vertragen / te behouden.
Als het idd buiten de reglementen valt had er al lang een klacht geweest van iemand. Nu niks (alleen hier worden spijkers op laag water gezocht). Als iemand eens kan uitpluizen waar welke auto was op het moment van geel en nadien melding van SC en wanneer de SC is buiten gekomen, weten we allemaal veel meer en moeten we niet meer gokken...
m.i. perfect taktisch uitgevoerd manoevre van McLaren
Ik denk dat we het erover eens zijn dat een SC niet tot doel mag hebben heel het raceverloop overhoop te gooien. Enkel de veiligheid te garanderen terwijl de baan wordt vrijgemaakt
Een Sc zal een race altijd beïnvloeden, in welke aard van wedstrijd dan ook. De kwestie is van hiermee zo slim mogelijk om te gaan. Tactiek en snelheid van beslissing kunnen veel opleveren of veel kosten.
Een Sc zal een race altijd beïnvloeden, in welke aard van wedstrijd dan ook. De kwestie is van hiermee zo slim mogelijk om te gaan. Tactiek en snelheid van beslissing kunnen veel opleveren of veel kosten.
dat is de situatie zoals ze nu is inderdaad ...
Toch op het moment dat er een "soort teamorders" komen is mijns inzien het reglement betreffende de Safety Car aan revisie toe :)
m.i. perfect taktisch uitgevoerd manoevre van McLaren
Ja bij Mclaren zijn er geen teamorders, maar hoe ze dit "probleem" hebben opgelost vind ik wel vernuftig
Zolang de SC niet op de baan is is er geen minimumsnelheid, enkel gele vlag. Aan de finish gaat dan het bord SC uit.
Straffe gast gij...
Van het moment dat de procedure SC wordt gestart, is er op elke post een gele vlag EN het bord SC... Niet alleen aan start/finish...
C U
dat is de situatie zoals ze nu is inderdaad ...
Toch op het moment dat er een "soort teamorders" komen is mijns inzien het reglement betreffende de Safety Car aan revisie toe :)
Het geval dat zich nu voordeed is natuurlijk wel zeer uitzonderlijk : om te beginnen moet je al met 2 wagens aan kop rijden op het moment dat de SC buitenkomt, en verder moet je ook al dicht genoeg bij de pitlane ingang zijn terwijl de SC juist de pitlane uitrijdt om dit maneuver uit te voeren. Zoiets studeer je niet in, maar is een beslissing van een alerte teamchef op het gepaste ogenblik. Ik weet niet of je daarvoor het reglement moet herzien, mede omdat ELKE SC procedure wel ergens een verschuiving van plaatsen tot gevolg heeft. Je zal NOOIT kunnen bereiken dat een SC procedure geen enkele wagen een voor- of nadeel oplevert...
Ook bij BAR hebben ze blijkbaar hetzelfde trucje uitgevoerd.
Of course it's been done before, but never quite as blatantly as Raikkonen managed it. He wasn't the only one, either, as immediately behind him Jenson Button did the same, since Takuma Sato was right in front of him in the queue.
Als je dan achteraan in de rij hing verloor e al 2 stops.
The Interceptor
16-09-2005, 18:08
Dat had ik al eens vermeld tijdens één van mijn vorige post hier ;)
Was me opgevallen toen ik maandagavond de samenvatting op RTBF bekeek. En ik heb natuurlijk altijd speciaal oog voor den Jenson :rolleyes: :D
Maar het was wel niet zo extreem als ze het bij McLaren gedaan hebben hoor. Zeker geen 10 sec gewonnen daar.
Omdat de GP van België voor mij toch altijd wat meer betekend, zeker ook omdat ik er zelf ook altijd ben, ben ik eens op andere fora gaan zien ook. Ergens (ik dacht f1world.be) hebben ze gemerkt dat Monteiro bij de start al wat meters gepikt had. Aangezien de Minardi's vanuit de pit gestart waren, is hij maar ineens een plaatske naar voor gaan staan :D
het mag dus nietmeer:
The FIA said: "After the teams have been informed the safety car will be deployed, any car driven at a pace we consider unnecessarily slow and that could endanger other drivers, will be reported to the stewards.
"This will apply to cars being driven on the track, the pit entry and the pit lane."
bron: autosport.com
Nicki_Mks
26-09-2005, 18:14
Dát hebben we gisteren gezien ja...
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.