Log in

View Full Version : We gaan samenwonen!

Mark
14-09-2005, 13:14
Er zijn concrete plannen voor een gezamenlijke organisatie tussen Belcar en BTCS in 2006. Beide kampioenschappen zijn van plan om volgend jaar twee keer samen op de affiche te staan in Zolder.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=9679

Of het liefde op het eerste gezicht was weet ik niet maar deze verstandige keuze is een stap in de juiste richting ;)

marcel
14-09-2005, 13:17
hmm, ik zat daar gisteren nog aan te denken :D
in feite zijn beide formats ideaal om samen in 1 weekend te rijden eh

Guido
14-09-2005, 14:15
Of het liefde op het eerste gezicht was weet ik niet maar deze verstandige keuze is een stap in de juiste richting ;)

Ze hebben misschien DePaddock gelezen. :D Zeker iets wat ik aandachtig zal volgen. ;)

Scapa
14-09-2005, 14:22
Inderdaad een eerste stap in de goede richting. Probleem is dat het publiek dan bijna twee keer hetzelfde voorgeschoteld krijgt... Ik vind dat persoonlijk niet erg maar andere mensen misschien wel.

Maarten
14-09-2005, 16:06
als deze twee formules in hetzelfde weekend zouden gehouden worden, dan lijkt het mij niet slecht om ze na verloop van tijd toch op te splitsen in touringraces en gt's. Enige minpunt voor de top gt-teams in BTCS is dat ze dan moeten investeren in snellere wagens, want de btcs top kan de belcar top niet aan! Een overstap van enkele belcar teams met touringwagens naar btcs zou dan toch wel leuk zijn voor hen, enerzijds zijn deze dan de snellere wagens van het veld, anderzijds kunnen ze meestrijden voor de algemene overwinning. Publicitair hebben bij kampioenschappen dezelfde waarde omdat ze in hetzelfde weekend worden verreden. Je kan dan 2 24uurs races inlassen, waarbij ze in mekaars voorprogramma rijden. Ideaal, al is het uiteraard niet zo simpel ... maar ik zou het persoonlijk beter vinden.

De eerste stap is gezet, het hoeft niet meteen te zijn zoals ik hierboven vermeld, maar alleszins leuk dat ze eens samen rijden volgend jaar.

Baron
14-09-2005, 17:16
De ideale oplossing. :applaus:
Beide series, elk met behoud van hun eigen format, samen in een weekend. Belcar en BTCS, aangevuld met FR 1600, de Mini's en de Legends en we hebben opnieuw een prachtige Belgische autosportaffiche.
Ik vrees dat de toenadering tussen Belcar en BTCS echter ook wel de doodsteek voor de Touring Cup kan betekenen. De TC is altijd al stiefmoederlijk behandeld geweest door Circuit Zolder en ik heb zo het vermoeden dat veel TC-teams van de gelegenheid gebruik gaan maken om naar de BTCS over te stappen. Je kan immers op hetzelfde niveau als de TC ook eens een thuiswedstrijd voor volle tribunes rijden.

Eddy V
14-09-2005, 17:43
Oh nee, nog meer uithoudingsraces! :confused:
Misschien wel een goede zaak voor de sport algemeen, maar of het publiek (nog maar te zwijgen van ik zelf) nood heeft aan nog een uithoudingswedstrijd is zwaar te betwijfelen. Voor de rijders van de BTCS natuurlijk een goede zaak, ze moeten niet naar het geluid kijken en hebben 2 verre verplaatsingen naar omloop zo-en-zo, ergens in het een of ander gat in Zuid Frankrijk, minder. Een van de veel gehoorde negatieve punten van de BTCS.
De tijd zal uitwijzen of dit een juiste beslissing is.

B.V.S.
14-09-2005, 18:00
Vind het ook al een stap in de goede richting...!
Je kan GT en Tourisme toch niet op 1,2,3 opsplitsen. Nu kunnen ze eerst op deze manier samenwerken en mekaar beter leren kennen... niet slecht volgens mij.

A uit PDGRacing
14-09-2005, 19:40
Daar weet ik dus niet wat ik er moet van denken. Aan de ene kant, heel chique, dat je 2 kampioenschappen het zelfde weekend laat rijden ( hopelijk gaan de races dezelfde houden, en niet BTCS op zaterdag en Belcar op zondag, of omgekeerd). Dan kun je 'genieten' van elkaars publiek.
Aan de andere kant heb ik ook wat vragen. In ditzelfde Belcar-forum is er ook een thread met de titel:Waarnaar snakt het Belcar-publiek? (Sorry dat ik geen link leg naar daar, weet niet hoe het moet), waarin enkelen zeggen dat ze niet weten hoe het publiek de verschillende toerisme en GT-klassen uit elkaar kan houden ( kleur stickers en zo. Als de mensen op de tribune al de kleurtjes niet uit elkaar kan houden, hoe gaan ze dan ooit verstaan dat er 2 bijna identieke kampioenschappen samen gereden worden, maar niet tijdens de dezelfde race?

marcel
14-09-2005, 20:12
Oh nee, nog meer uithoudingsraces! :confused:

sorry, maar 2x 1 uur racen, dat noem ik sprints, en geen endurance-races

Mark
14-09-2005, 21:39
hoe gaan ze dan ooit verstaan dat er 2 bijna identieke kampioenschappen samen gereden worden, maar niet tijdens de dezelfde race?

Een andere openingsmelodie :D De Belcar met een of ander "geript ;) " pompeus filmmuziekjes en de BTCS met een of ander lullig Franstalig liedje van BZN :D

Eddy V
14-09-2005, 22:11
sorry, maar 2x 1 uur racen, dat noem ik sprints, en geen endurance-races

Ieder zijn mening hé Marcel. :) Sprints zijn voor mij 12 tot 15 rondjes in Zolder of 8 of 9 in Francorchamps. Maar dan wel volle sleutel natuurlijk.

Pascal
15-09-2005, 01:46
Ik vrees dat de toenadering tussen Belcar en BTCS echter ook wel de doodsteek voor de Touring Cup kan betekenen.

Niet vergeten dat men op dit moment spreekt van "slechts" twee wedstrijden die gelijk zullen georganiseerd worden. De grote mutatie van TC naar BTCS zullen we niet direct zien, denk ik. Misschien kunnen enkele TC-teams deze gelegenheid wel eens gebruiken om een stap hoger te gaan en BTCS te rijden tijdens deze weekends. Ik denk dat we het er over eens zijn dat deze stap kleiner is dan een stap van TC naar Belcar. En een team dat hogerop wil, kunnen we toch enkel maar steunen.

Ik ben het er inderdaad mee eens dat CZ de nodige inspanningen dient te leveren om ook TC levend te houden en denk dat het hiervoor 5 voor 12 is gezien de dalende tendens in het aantal teams. Het niveau daarentegen vind ik goed en heb dit seizoen ook al enkele spannende wedstrijden gezien.

Zijn er ook geen teams actief in zowel Belcar als BTCS (en of TC) ? Hoe gaan zij dit tijdens deze weekends oplossen ???

C U

Thomaske
15-09-2005, 06:55
Zijn er ook geen teams actief in zowel Belcar als BTCS (en of TC) ? Hoe gaan zij dit tijdens deze weekends oplossen ???

C U

First Motorsport is zowel actief in het Belcar als TC kampioenschap en nemen af en toe ook een BTCS wedstrijd mee. Als ik me niet vergis!

Mvg...

marcel
15-09-2005, 09:56
KS Motorsport rijdt ook BTCS & een paar Belcar-wedstrijden

BuG@WaR
15-09-2005, 12:37
KS Motorsport rijdt ook BTCS & een paar Belcar-wedstrijden

En.....dat gaat ze goed af........3e 24H Zolder!! :D

Mark
15-09-2005, 12:44
GPR en PSI rijden dit jaar ook in de twee kampioenschappen..........weliswaar met verschillend materiaal. Qua "overhead- en logistiek kosten" is deze samensmelting ook prettig. I.p.v. twee weekends op hotel heb je er nu maar eentje.....

Pascal
15-09-2005, 12:48
GPR en PSI rijden dit jaar ook in de twee kampioenschappen..........weliswaar met verschillend materiaal. Qua "overhead- en logistiek kosten" is deze samensmelting ook prettig. I.p.v. twee weekends op hotel heb je er nu maar eentje.....

Als je inderdaad met verschillend materiaal rijdt. Anders moeten er keuzes gemaakt worden... Ik zie het namelijk niet zitten dat je dezelfde wagen, in hetzelfde weekend in beide competities inzet.

C U

kulgan
15-09-2005, 13:34
Qua logistiek is het inderdaad makkelijker, maar je moet ook meer mechaniciens en hulp hebben...

Belle
15-09-2005, 14:03
Ook PSI niet vergeten die beide kampioenschappen combineert.

*EDIT*: Oesje, was de 2de pagina vergeten lezen, stond hierboven al ;)

Ik zou het persoonlijk ook wel handiger vinden dat de BTCS en Belcar gebundeld worden in één weekend want dat bespaart voor mij toch heel wat over en weer gerij naar Zolder en Francorchamps. :) En uiteraard verfraait dat het programma toch enorm.

Raceboy
15-09-2005, 14:09

nog een extra koers dat je goede vriend Bouvy voorbij komt :D