PDA

View Full Version : MAK 2005: race 7- Antwerp Karting - 24/09/2005


Speesman
14-09-2005, 14:58
Ik zal maar al een topic openen voor deze race.


Ook deze race zal ik normaal gezien alleen rijden (beschouw deze post ineens maar als mijn inschrijving, want een mail sturen lukte niet), tenzij ik ergens moet invallen (zo kan het zijn dat Karel niet tijdig terug in Belgie zal zijn en dan rijd ik voor Calamitas Racing 1).

Ik hoop trouwens op regen. In het droge is er niet zoveel aan. Van mij mogen ze zelfs de baan natmaken indien het toch droog zou zijn (zoveel kansen om in de regen te rijden heb je niet).

Frederik
21-09-2005, 11:15
Calamitas Racing 2 Zal ook van de partij zijn, en wees gerust het zal zich niet laten doen :D. Op aanraden van ben ik niet gaan trainen vermits het circuit toch vlot te leren is? Dat moeten we dan maar zien. Ik heb er in alle geval veel goesting in en bij deze wil ik ook iedereen veel geluk toewensen. Hopelijk dat er meer dan 9 teams mee gaan doen ivm Herselt karting :) Greetz

Maarten
21-09-2005, 11:58
Ik zal eens horen bij den Benklak om Mighty M nog eens in te schrijven na een veel te lange pauze, ik moet het toegeven!

Raceboy
23-09-2005, 16:38
Mijn forecastfox voorspeld possible showers. :D

Speesman
23-09-2005, 17:09
Mijn forecastfox voorspeld possible showers. :D

Ik hoop dat uw forecastfox gelijk heeft :) :gas:

Raceboy
24-09-2005, 12:08
Ik hoop dat uw forecastfox gelijk heeft :) :gas:

ondertussen is het "times of clouds and sun" "n voor 's nachts :" partly cloudy".

Speesman
25-09-2005, 00:12
Ik denk dat ik een karting weet waar we volgend jaar niet meer gaan terugkomen :)

Een gigantisch verschil tussen de karts (zowel een aantal te snelle als een aantal veel te trage karts) en dan nog een aantal andere zaken die serieus misliepen.

Een kort verslag van rhino racing 2. Tijdens de kwalifs merk ik dat we een redelijke kart hebben en ik blijk gelijk te hebben. Resultaat was een 5de plek op de startgrid. Kan echter een goede start maken, de 4de plek veroveren en het gat met de 3de dichtrijden. Wat me wel verontrustte, was dat ik altijd maar een getik hoorde (lager??). En net voor ik Mike kan inhalen, gebeurt hetgene dat ik vreesde: mijn wiel brak af. Vermoedelijk hebben er vandaag dus een paar iets te brut over de curbs gereden met die kart (ikke niet :) ). We verliezen 2 rondes tegen dat we een nieuwe kart krijgen. Die is nog een tikkeltje beter dan de vorige en kan zelfs binnenkomen op een 9de plek. Dieter neemt dan het stuur over en kan nog verder opklimmen, maar enkele rondes voor het einde vallen we dan nog eens zonder naft.

Een afgebroken wiel en dan nog eens zonder naft vallen is een beetje teveel van het goede :( Een race om heel snel te vergeten dus!!!

redje
25-09-2005, 00:28
Geen blauwe vlaggen gebruiken, karts die zonder naft vallen en zo'n verschil op de karts. Chapeau, AK. De trofee van beste kartingbaan, voor huurkarts, zullen ze niet krijgen.

Voor Calamitas 1 was het nog niet slecht:een 2de plaats. :+ Een uitgebreider verslag volgt later wel.

Edit:

Het verslag dan maar:

Vanaf t begin had ik de indruk dat we wel een doenbare kart had gekregen. Al bij al zouden we de schade kunnen beperken en met wat geluk konden we afstand nemen van Calamitas 2.
Met mn 'rugpijn' zou ik zo weinig als mogelijk rijden. En in die karts van AK viel het al bij al nog goed mee. In de quali hebben we nog een 4de tijd kunnen halen. Maar toen k zo de grid bekeek, wist ik al dat er voor sommigen wel eens slechte race in het verschiet lag. Met karts die zo goed als tegen mekaar staan is inhalen bij de start nogal moeilijk en bij de eerste bocht wist ik mooi mn positie te behouden, al had ik gehoopt om MS Racing langs de buitenkant in te halen, maar dat was teveel van het goede. Dave kwam al snel opzetten en was al even snel bijna uit mn zicht verdwenen, tot ik hem en zijn mankende kart terug passeerde. Ik zat dus terug op een 4de plaats en ik wilde zeker die derde stek halen, en door zwaar over de kerbs te gaan en met wat aërodynamisch werk kwam een ietsiepietsie dichter bij MS Racing. Tot ik, denk ik, Maarten, moest dubbelen. Wegens geen blauwe vlaggen raakte Mike moeilijk voorbij hem en naderde ik hem. Ik kon zowaar proberen hem te passeren maar dat lukte net niet en zat ik vast achter Maarten. Met veel moeite dubbelde ik hem. Toen was Mike al te ver om terug te naderen.
Na een dikke 20min (denk ik) gewisseld, en dan is Karel er goed ingevlogen. De vroege stop deed ons klassement geen goed, maar naarmate de rest wisselde kwam Calamitas 1 stilaan terug bovendrijven. Veel was er aan The Old Men 2 niet te doen, dus moesten we voor het best haalbare gaan: een 2de plaats. Na de stops lagen we verbazend derde met zicht op een 2de plaats. Stijn is normaal wel iets trager, maar op AK overtrof hij zich wel. Karel heeft veel moeite moeten doen om MS Racing te passeren en de 2de stek over te nemen. Van dan af, was het hopen dat we van pech bespaard zouden blijven én dat we niet zonder benzine zouden vallen.

En dat is nog goed uitgevallen voor ons. Een 2 de plek op het 'risico'circuit van de kalender.

snelle
25-09-2005, 14:03
Wat was me dat voor een karting in antwerpen...
De karts vergeten vol te tanken, karts die bijna niet onderhouden worden, een supergroot verschil op elke kart, blauwe vlaggen waren niet aanwezig en ga zo maar door. Je betaalt er redelijk wat geld voor en dan word je zo in de zak gezet. Het is zeer leuk om buiten te rijden. maar omdat in wilrijk opnieuw te doen zie ik toch niet meer zo zitten naar volgend jaar toe.
Als ik dan kijk hoe giovanni elke keer opnieuw alles feilloos regelt. (oke hij vergeet nu en dan eens te reserveren of reserveert op een foute datum maar dat overkomt de besten ook wel eens ;) ) Dan vind ik toch dat de mannen van de karting in Wilrijk daar zeer veel van kunnen leren.
Gelukkig was de race op de baan zoals steeds fair en spannend. (behalve voor de eerste plaats dan:p) Anders was het toch een avond om zeer snel te vergeten.
een verslag van de race vanuit Rhino Racings hoek kan je weldra vinden op
www.rhino-racing.be

Giovanni
25-09-2005, 14:11
Kwaliteit komt steeds bovendrijven.
Een gezegde dat steeds weer klopt.
Helaas komt het tegenovergestelde ook voor ...
Wat we gisteren gezien hebben tart alle verbeelding.
Na een moeizame voorbereiding ( de mensen bij Antwerp Karting hebben een eerste cursus communicatie nodig ) bleek ook de organisatie terplaatse niet echt hun ding te zijn.
Verouderde karts die niet aan elkaar gewaagd zijn én niet eens volgetankt worden.
Kortom, niet voor herhaling vatbaar !!!
Wat de wedstrijd zelf betreft kunnen we toch wel enkele dingen opmerken.
Eerst en vooral dat je met dame fortuna als 3de teamgenoot toch eens een knalresultaat kan neerzetten !!!
Karel en Joris versterken duidelijk hun ambities op het einde van het seizoen.
Nog 1 punt in het individueel kapioenschap en nog 2 in het teamkampioenschap scheiden hun van de toppositie zonder dat ze hun joker hebben gebruikt.
Nogthans hebben zij reeds 4 overwinningen achter hun naam staan.
Hun teamgenoten spelen het veiliger en gebruiken deze wedstrijd als schrapreultaat.
Desondanks blijven ze wel nog voor.
Met nog 3 wedstrijden te gaan ben ik benieuwd wie het beste kan gokken met z'n joker en schrapresultaat.
De volgende wedstrijd beginnen we aan de 2de ronde.
Antwerpen, Machelen en Sint-Niklaas zijn reeds vertrouwde locaties waar de voorkennis een grote rol kan spelen en die van compleet uiteenlopende aard zijn.

Mickey
26-09-2005, 22:49
al had ik gehoopt om MS Racing langs de buitenkant in te halen, maar dat was teveel van het goede..
Idd, dat had je wel gewild hé :p :rolleyes:, ik zag je al direct kome bij de start en kmoet zegge; is nie makkelijk om te verdedigen als je al zo dicht bij elkaar start, je had daar zeker een goede poging gedaan, maar zo rap ging ik men plaats natuurlijk niet verliezen :gas: .

We hebben inderdaad lang achter elkaar gereden, bijna voortdurend op zelfde afstand van elkaar, tot ik idd iemand van de drinkebroers moest dubbelen (kd8 dat het niet Maarten was maar kan me ook vergissen), en dat ging idd niet makkelijk, ze deden alleszins goed hun best om te verdedigen.

Als ik het mij goed herinner waren we beiden, kort achter elkaar rijdend, aant proberen om De Drinkebroers te dubbelen, en geraakte ik er met veel moeite voor en toen dacht jij me langs de binnenkant in te halen. Op die moment heb ik me nog juist voor jouw gezwierd, (toen kreeg ik een duwtje van jouw, maar men eigen schuld, hoort erbij natuurlijk) en op het nippertje ben je mij dan toch niet voorgeraakt. Dat was de enige moment die ik me herinner waarin je het dichtste bij stond om me voorbij te steke, maar dus niet gelukt :D

Ook ergens later in de race zag ik Wiffe van Tsleepend wieleken voor mij en die verdedigde zich alsof zen leven er vanaf hing, maar dat was eigenlijk helemaal niet nodig, want ik ging hem dubbelen ipv voorsteke :p

Frederik
27-09-2005, 11:06
Nog eens een reactie van het 2e Calamitas team :). Zoals ze ons gezegd hadden zou alles van dit circuit afhangen of we dit als schrapresultaat zouden aanrekenen of niet.Wij maar afwachten en met goede moed de kart instappen. Om te beginnen vond ik het vrij irritant geen tijden te kunnen zien, ik werd toen maar 7e of 6 gezet op de grid na de qualifs. No problem dacht ik, maar zodra de race begon wist ik toch dat er iets scheelde aan de kart. Ik kon niemand bijhouden terwijl ik me op dit circuit het meest heb gegeven. Maar er was geen trekkracht,iedereen kon makkelijk van me wegrijden,alleen in de bochten kwam ik een tikkeltje dichter...De meesten zullen het wel eens zijn: Dit kartingcircuit is zeker niet het beste uit het pak :) Toch proficiat voor the old men2,die met een overwinning naar huis zijn kunnen gaan :).
Dit maakt de situatie in het kampioenschap wel heel spannend; we gaan er alles aan doen om de 3 volgende circuits te overmeesteren en we zullen zien wat het geeft. Alvast tot dan :) Bye

Giovanni
27-09-2005, 15:47
we gaan er alles aan doen om de 3 volgende circuits te overmeesteren
Daar rekenen we trouwens op :D

Raceboy
27-09-2005, 16:05
hoezo de volgende drie zijn al gekend? Regelt maar da we in machelen buiten kunnen rijden ook, het moet toch ene keer regenen dit seizoen ;)

Frederik
27-09-2005, 16:21
Ja, da zou pas eens leuk zijn :).Nu Jurgen,ik,dave en Mike nog eens een 8 uurs race zijn gaan rijden op Machelen,bevalt dit circuit me echt wel, en ja in regen,het heeft iets speciaals :d Sow, 1 et moet mogen en 2 et moet dan regene :p.Nu eerst focusse op school en dan op Antwerp karting greetz

Maarten
27-09-2005, 17:11
Tja, de Drinkbroeders hebben het geweten! Ik dacht dat ik niet meer kon karten na deze race. Nog nooit zo hard op mijn kas gekregen! Ik heb in mijn stint gestreden om van de laatste plaats af te blijven en dat is me gelukt, mijn teammaat (zwarte helm en de enige met een overall van de karting ;)) is er niet in geslaagd de Wim De Weerdt van de plebbers (moest eigenlijk plekkers zijn) achter zich te houden en zo zijn we gewoon laatste geëindigd. Ik ga de kalender eens bekijken en er moet toch een revancheke mogelijk zijn in één van de laatste races!

Om verwarring te vermijden, ik had een rode sparco overall aan met sparco karthelm (wit met beetje blauw en rood). Bij de plekkers had Wim een grijze overall aan met zwarte helm en de tweede rijder een rode overall van perdieus motorsport (das één van onze mechaniekers ;))

Trouwens meer info over de drinkbroeders op www.dedrinkbroeders.be

Nog een leuk nieuwtje: ik ben gisteren met oa benklak een race van anderhalf uur in JPR gaan rijden voor Marlboro (PMI), wij hebben gewonnen voor de regio antwerpen en mogen op 24 oktober een race gaan rijden tegen de andere streken/provincies van belgië op het karting circuit van Schumacher in Kerpen. Ik moet zeggen dat ik het toch niet verleerd ben dat karten, laat ons Antwerpkarting een "uitschuiver" noemen al deed de kart niet echt haar best!

edit:ik was 'de' vergeten in de link, nu moet hij wel werken

Frederik
27-09-2005, 17:15
Trouwens meer info over de drinkbroeders op www.drinkbroeders.be


Als die link nu nog eens zou werken :D Greetz

Maarten
27-09-2005, 17:30
link is aangepast

Mickey
27-09-2005, 18:13
Ja, da zou pas eens leuk zijn :).Nu Jurgen,ik,dave en Mike nog eens een 8 uurs race zijn gaan rijden op Machelen,bevalt dit circuit me echt wel, en ja in regen,het heeft iets speciaals :d Sow, 1 et moet mogen en 2 et moet dan regene :p.Nu eerst focusse op school en dan op Antwerp karting greetz

Het moet daarvoor niet regenen, dat zal zeker het probleem niet zijn.
Als ze in First Kart'inn een wetrace organiseren regent het ook meestal niet, dan nemen (of dat was toen toch zo) een heftruck, ze leggen daar een ton met water op, ze doen die open, en ze rijden heel de baan af, zo is alles nat :D
En Dimitri (eigenaar vd karting) nam er nog een tuinslag bij om alles nat genoeg te houden/maken :cool:. Dat was echt heel tof, eens iets anders dan gewoon racen.

Dus als het kan geregeld worden, dat het van hem mag, dan zou ik dat alleszins zeker zien zitte ;).

Mickey
27-09-2005, 18:19
Ik denk da ik me dan vergiste in een van men vorige posts;
het was denk ik die mechanieker van perdieus da ik en Joris probeerde voorbij te geraken. ;-)