View Full Version : [FIA GT] Round 8 - Istanbul
Entrylist:
http://www.fiagt.com/results.php?season=2005&event=8&session=Entry%20List
1e training:
http://www.fiagt.com/results.php?season=2005&event=8&session=Free%20Practice%201
2e training:
http://www.fiagt.com/results.php?season=2005&event=8&session=Free%20Practice%202
De Corvette valt me tegen.
Mij valt vooral het aantal deelnemers tegen ;)
Kwalificatie 1:
http://www.fiagt.com/results.php?season=2005&event=8&session=Qualifying%201
Kwalificatie 2:
http://www.fiagt.com/results.php?season=2005&event=8&session=Qualifying%202
Startgrid:
http://www.fiagt.com/results.php?season=2005&event=8&session=Combined%20Qualifying
Een 575 op pole (verrassend) en daarna 3 Maserati's.
GLPK-Carsport slechts 6e. :(
Interview met Anthony Kumpen (http://www.racingworld.be/nieuws/2705/)
De Corvette mist dus de snelheid :( Veel te lange rechte stukken!!!
Laten we hopen dat het goed warm wordt, dan maakt de Corvette altijd kans op de overwinning. (normaal geen probleem in Turkije :p )
Binnen enkele minuten start de race (volledig live op Eurosport 1!)
Op de rechte stukken zie je inderdaad dat de Corvette snelheid mist, maar dat ding gaat wel vreselijk mooi door de bochten zeg! Het viel me al op tijdens de eerste race op Monza maar hier word het nogeens benadrukt.
Het is mooi close racing!
Welke live-streaming hebbenjullie want mms://wmedialive.coltfrance.com/EurosportFrance doet het bij mij niet
De volledige race is te volgen op Eurosport 1 TV
Race:
POS NO CL DRIVERS NAT CAR TIME LAPS GAP KPH BEST
1 9 GT1 Bartels/Scheider Maserati MC12 GT1 2:00:02.986 59 157.30 1:51.138
2 10 GT1 Babini/Biagi Maserati MC12 GT1 2:00:13.946 59 10.960 157.06 1:50.949
3 15 GT1 Bertolini/Wendlinger Maserati MC12 GT1 2:00:29.973 59 26.987 156.71 1:51.667
4 2 GT1 Deletraz/Piccini Ferrari 575 Maranello GTC 2:00:59.457 59 56.471 156.07 1:51.768
5 6 GT1 Longin/Kumpen/Hezemans Corvette C5R 2:01:07.351 59 1:04.365 155.90 1:52.170
6 16 GT1 Peter/Artam/Pillon Maserati MC12 GT1 2:00:08.476 58 1 LAP 154.51 1:51.561
7 11 GT1 Lamy/Gardel Ferrari 550 Maranello 2:00:16.966 58 1 LAP 154.33 1:50.956
8 88 GT2 Collard/Sugden Porsche 996 GT3 RSR 2:00:19.987 58 1 LAP 154.27 1:56.794
9 66 GT2 Lieb/Rockenfeller Porsche 996 GT3 RSR 2:00:21.809 58 1 LAP 154.23 1:55.658
10 17 GT1 Bouchut/Fomenko/Vasiliev Ferrari 550 Maranello 2:00:19.609 57 2 LAPS 151.61 1:51.925
11 74 GT2 Busnelli/Moccia Porsche 996 GT3 RSR 2:01:32.645 56 3 LAPS 147.46 1:59.043
12 69 GT2 Ried/Ried Porsche 996 GT3 RSR 2:01:37.197 55 4 LAPS 144.73 2:02.742
13 56 GT2 Vonka/Casadei/Armindo Porsche 996 GT3 RSR 2:00:59.273 54 5 LAPS 142.84 2:03.337
14 57 GT2 Konopka/Emiliani Porsche 996 GT3 RSR 2:02:02.205 54 5 LAPS 141.61 2:04.629
15 86 GT2 Lambertini/Lemeret Ferrari 360 Modena 1:42:18.203 45 14 LAPS 140.75 2:00.078
16 14 GT1 Keen/Halliday Lister Storm GT 1:33:41.297 44 15 LAPS 150.28 1:52.263
17 25 GT1 Pergl/Kox Ferrari 550 Maranello 1:47:27.057 43 16 LAPS 128.05 1:53.564
Not Classified
4 GT1 Saviozzi/Marcinkiewicz/Konrad Saleen S7 R 23:15.688 12 D.N.F. 164.68 1:54.245
5 GT1 Lechner/Ruberti Saleen S7 R 17:09.374 9 D.N.F. 167.28 1:52.711
Fastest Lap
10 GT1 Babini/Biagi Maserati MC12 GT1 1:50.949 42 107.62mph 173.20
66 GT2 Lieb/Rockenfeller Porsche 996 GT3 RSR 1:55.658 54 103.24mph 166.15
Bron: www.msttiming.com
Toch onbegrijpelijk dat die takelwagen in het grind kwam vast te zitten en hoe traag de baanposten daar zijn, en dit dan nog in een wereldkampioenschap. Het circuit vind ik trouwens vreselijk saai, weer zo'n typisch Tilke circuit :(
The Interceptor
18-09-2005, 22:02
Ik heb enkel het tweede wedstrijduur gezien, zo te horen aan de commentator was het eerste uur wel heel interessant.
Het twee-uurs format bleek ook wel aan te slaan precies, volgend jaar mss dus kortere races dan gewoonlijk ...
Het circuit vind ik trouwens vreselijk saai, weer zo'n typisch Tilke circuit :(
Het circuit saai!? Hoe kun je dit circuit in vredesnaam saai vinden? Ik was er dat weekend, heb met Carl Rosenblad (BMW WTCC) meegereden en ik durf hem in de categorie Brands-Hatch te zetten, met een vette knipoog naar Spa. Scenery is nog enigzins bouwput, maar da's een kwestie van tijd. Layout is bijzonder mooi, enorme hoogteverschillen (hellingspercentages tot max. 8,5%), enkele zeer uitdagende bochten. Dit circuit is echt allesbehalve saai.
Het twee-uurs format bleek ook wel aan te slaan precies, volgend jaar mss dus kortere races dan gewoonlijk ...
Bij de organisatie misschien, maar 95% van de teams is tegen.
Het circuit saai!? Hoe kun je dit circuit in vredesnaam saai vinden? Ik was er dat weekend, heb met Carl Rosenblad (BMW WTCC) meegereden en ik durf hem in de categorie Brands-Hatch te zetten, met een vette knipoog naar Spa. Scenery is nog enigzins bouwput, maar da's een kwestie van tijd. Layout is bijzonder mooi, enorme hoogteverschillen (hellingspercentages tot max. 8,5%), enkele zeer uitdagende bochten. Dit circuit is echt allesbehalve saai.
Ieder zijn mening. Als je dan zo'n grote uitloopstroken hebt, gaan sommigen daarop rijden om tijd te winnen. Die grasmatten trekken ook op niks, waarom zo weinig gravel? Zelfs de Hungaroring vind ik nog interessanter... Ze krijgen geen straf uitgedeeld of niets als ze een gedeelte van het parcours in hun voordeel afsnijden. Takelwagen die zich vast rijdt in het grind, toch ook een reden tot nadenken. Bovendien ook behoorlijk veel lekke banden daar :(
The Interceptor
21-09-2005, 18:43
Bij de organisatie misschien, maar 95% van de teams is tegen.
Tijdens de race zelf waren ze er bij Eurosport (uiteraard) toch zeer content over. En ze interviewden tegen het einde Scheider (of ben ik verkeerd?) die er toch ook wel over te spreken was...
Tijdens de race zelf waren ze er bij Eurosport (uiteraard) toch zeer content over. En ze interviewden tegen het einde Scheider (of ben ik verkeerd?) die er toch ook wel over te spreken was...
Heb er met de marketingdame van GruppeM over gepraat, en die zei dat bij een vergadering een forse meerderheid vond dat het bij deze ene keer moest blijven. Maar we'll see. Misschien is het wel geen gek idee om het FIAGT als WK met 2 uurs races te doen, en LMES met 6 uurs races.
Thomaske
23-09-2005, 08:21
Een twee uurs format spreekt wel minder aan dan een drie uurs voor de Sponsors!
Mvg...
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.