PDA

View Full Version : De A1GP demo van Jos op de Lausitzring


FIRE
18-09-2005, 14:09
Verstappen heeft ook enkele rondjes mogen rijden in de oude wagen van Frentzen:

http://www.motorsport.com/photos/dtm/2005/la2/dtm-2005-la2-xp-0301.jpg
Bron: http://www.motorsport.com/photos/select.asp?S=DTM&E=Lausitz_II/Postcard_from_Lausitz&Y=2005&O=12#

Raikkie
18-09-2005, 17:34
@FIRE : Verstappen mocht enkele rondjes rijden met de DTM-taxi. (als ik een taxiritje zou winnen zou ik toch liever met een andere piloot meerijden...)

Mooie race gezien, maar hopelijk voor het kampioenschap straft men Paffett niet (te hard).

FIRE
18-09-2005, 18:18
@FIRE : Verstappen mocht enkele rondjes rijden met de DTM-taxi. (als ik een taxiritje zou winnen zou ik toch liever met een andere piloot meerijden...)

Hoezo?

# The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 10 characters.

FIRE
18-09-2005, 18:28
@FIRE : Ten eerste heeft Verstappen een niet echt geweldige reputatie en ten tweede is het ook zijn eerste keer in die DTM-wagen, ik denk dat de "échte" DTM-piloten wel sneller rijden met die taxi...
Dat een "echte" DTM coureur 1 seconde sneller zou zijn per ronde merk jij als passagier toch niet. En die reputatie is onderhand ook iets van bijna 10 jaar geleden.

Mark
18-09-2005, 20:25
ik denk dat de "échte" DTM-piloten wel sneller rijden met die taxi...


Nou dan denk maar opnieuw ;)


Niet veel later zat een verbaasde Jos in de 2004 versie van de Opel Vectra GTS V8, de oude auto van Heinz-Harald Frentzen. En werd vriendelijk uitgenodigd om maar eens wat rondjes te rijden. Jos: “ik dacht gelijk: dit wordt leuk en trok mijn pak aan en zette mijn helm op. Ik heb een rondje of 12-15 gereden en het ging gewoon supergoed. We hebben helaas geen rondetijden maar we hebben mijn rondjes naast die van een aantal coureurs gelegd die vandaag met hun 2005 DTM auto’s reden en het bleek dat ik in bepaalde bochten gewoon sneller was en later remde. Alleen op rechte stukken en snelle bochten kwam ik wat tekort maar goed, ik rij dan ook met de oude auto én op oude banden.” www.verstappen.nl

Gisteren heeft Joske niet gereden in de A1GP wagen, zogenaamd vanwege technische problemen ;) Later meer hierover........

FIRE
18-09-2005, 20:49
Dat over die snelle tijd op verstappen.nl neem ik met een korreltje zout.

Mark
19-09-2005, 22:27
Dat over die snelle tijd op verstappen.nl neem ik met een korreltje zout.

Een korreltje maar? Ik heb hier nog een zak zout op voorraad staan :) Laat remmen? Tja zegt uiteindelijk helemaal niks over de snelheid die je uit de bocht mee neemt ;)

Het optreden van Verstappen op de Lausitzring vertoonde weer alle kenmerken van een klucht. Gaan ze wel of niet rijden, mogen ze wel rijden of niet...........een aantal teams zijn nou niet bepaald in hun nopjes met dit "stiekeme" testen van Team Holland op de Lausitz.

FIRE
20-09-2005, 18:19
Het optreden van Verstappen op de Lausitzring vertoonde weer alle kenmerken van een klucht. Gaan ze wel of niet rijden, mogen ze wel rijden of niet...........een aantal teams zijn nou niet bepaald in hun nopjes met dit "stiekeme" testen van Team Holland op de Lausitz.
De Duitsers waren d'r ook.

Ik vraag me wel af door wie dit georganiseerd is. Als ik me niet vergis beschikken de teams niet over de auto buiten de race weekenden, dus voor de demo is in ieder geval toestemming en medewerking van de A1GP organisatie. Indien zo'n demo bedoeld is om Nederlandse sponsors en fans aan te trekken had men beter op Zandvoort kunnen rijden tijdens de Trophy of the Dunes in hetzelfde weekend. Persoonlijk denk ik dus dat dit gewoon een promo actie is van de A1GP organisatie zelf. In het A1GP topic staat een link naar foto's van deze demo.

Mark
20-09-2005, 22:58
Deze A1GP demo was een initiatief van de Lausitzring zelf..........de Duitsters hebben idd gereden met een witte A1GP wagen. Sutil heeft welgeteld één rondje gereden. De spierwitte wagen kwam uit de oplegger van RfH. Wellicht dat de Sjeik op de hoogte was van deze actie, de andere teams misschien ook maar die zijn niet te spreken over deze actie.

Verstappen heeft 7 rondjes gereden...........voldoende tijd om voor een coureur van het kaliber Verstappen om de nodige data te vergaren. Kijk, dat is handig bij de eerste stints van de vrije training ;)

Maar RfH zal alle zeilen moeten bijzetten om de strijd aan te gaan met al die gevestigde Single-seater teams. Dus deze keer, met gevoel voor chauvinisme ;), knijpen we een oogje toe :)