PDA

View Full Version : A1GP, eindelijk de mogelijkheid tot Olympische Autosport?


Mark
27-09-2005, 22:31
Zolang een sport geen olympische status heeft is het maar behelpen ;) Het woordje Olympisch opent nogal wat poortjes en beurzen. In Nederland staat zoiets gewoon in de begrotingsnota van de regering. Olympische toppers en talenten kunnen rekenen op belastingcenten.

Zou de A1GP niet geschikt zijn voor de Olympische Spelen?

Wagens, banden en motoren zijn gelijk. De wagens kunnen niet door-ontwikkeld worden. De wagens staan zowat altijd in de loodsen van de Sjeik. Het concept met landenteams, derde wereld landen hebben net zoveel kans als westerse landen.

Mijn inziens geschikt voor de Olympische Spelen. Jos voor Goud :D :D

In de Paddock van Brands Hatch schijnen Olympische waarnemers waargenomen te zijn........in 2012 zijn de spelen in Londen. Zomaar een losse flodder van mij, maar zou er dan toch naar gekeken worden of e.e.a. mogelijk is? ;)

A.J.
27-09-2005, 23:02
Met het budget dat de Belgische regering over heeft voor de autosport kunnen we hoogstens een team inzetten bij de paralympics :D

Scapa
28-09-2005, 09:11
België is uiteraard weer niet vertegenwoordigd...

Moet te doen zijn om zoiets te organiseren. Moet er dan ook een circuit worden aangelegd in het Olympisch dorp? :D

Bart.Vandecavey
28-09-2005, 09:20
België is uiteraard weer niet vertegenwoordigd...

Moet te doen zijn om zoiets te organiseren. Moet er dan ook een circuit worden aangelegd in het Olympisch dorp? :D


nee want anders komen de flikken voor geluidsoverlast...

Mark
28-09-2005, 20:54
België is uiteraard weer niet vertegenwoordigd...


Hadden jullie in 1830 maar niet zo eigenwijs moeten zijn ;) :D Hadden jij en ik gezamelijk voor Verstappen kunnen juichen :D

Raceboy
28-09-2005, 21:05
Wie zegt dat verstappen dan had gereden? ;)

Integra
28-09-2005, 21:44
Wie zegt dat verstappen dan had gereden? ;)
:p Feit :)

Scapa
29-09-2005, 00:45
Hadden jullie in 1830 maar niet zo eigenwijs moeten zijn ;) :D Hadden jij en ik gezamelijk voor Verstappen kunnen juichen :D

We zijn deels vertegenwoordigd met Astromega, toch iets...

Raikkie
30-09-2005, 17:35
Sorry hoor, maar ik vind het landenconcept toch niet echt geweldig. Je supportert toch voor een piloot/sporter omdat je die goed/sympathiek vindt ? Ik toch :D

FIRE
30-09-2005, 18:38
Sorry hoor, maar ik vind het landenconcept toch niet echt geweldig. Je supportert toch voor een piloot/sporter omdat je die goed/sympathiek vindt ? Ik toch :D
Ik vind dat landenconcept juist wel werken. Ok, het is even wennen maar wel leuk.

Eddy V
01-10-2005, 09:48
Hadden jullie in 1830 maar niet zo eigenwijs moeten zijn ;) :D Hadden jij en ik gezamelijk voor Verstappen kunnen juichen :D

Hoezo Mark? Dan hadden we nog meer Belgen gehad. :bye:

Ik zal mijne jas al maar aantrekken zeker?

TYRI F1
01-10-2005, 15:30
erica terpstra liep ook al te waggelen tijdens de presentatie van nl.

als het olympisch wordt, moeten ze carlin en dams laten kiezen welk team ze gaan runnen. of nog beter, alleen franse engineers bij frankrijk, hollanders bij de hollanders, enz, usw, etc. dan krijg je een echt landen team.

FIRE
01-10-2005, 15:53
als het olympisch wordt, moeten ze carlin en dams laten kiezen welk team ze gaan runnen. of nog beter, alleen franse engineers bij frankrijk, hollanders bij de hollanders, enz, usw, etc. dan krijg je een echt landen team.
Olympische sporters of nationale voetbal 11-tallen mogen ook buitenlandse coaches of begeleiders hebben. Dus op dat punt heb je in princiepe niet helemaal gelijk, echter op zich heb je naar mijn mening wel een punt. Ik vind het dan ook jammer dat veel A1GP landen de hulp in hebben geroepen van buitenlandse teams. Dat landen als Indonesie of Pakistan dit doen daar heb ik begrip voor, echter een land als Duitsland heeft zelf voldoende kennis om zelf zo'n wagen te runnen ipv Super Nova.

Overigens vind ik autosport en Olympische Spelen een rare combinatie die wat mij betreft niet hoeft.

TommySoprano
01-10-2005, 20:18
Sorry, voor de ietwat domme vraag, maar welk tv-station zendt beelden van de A1GP uit?

TYRI F1
01-10-2005, 21:26
RTL 7 in NL