PDA

View Full Version : Wtcc-Macau


Bugalfa
02-10-2005, 23:01
De Strafgewichten :
-60kg : Giovanardi, Priaulx en de Müllers
-45kg : Thompson & Zanardi
-25kg : Tarquini & Garcia
-20kg : Farfus & Rydell
-10kg : Gené & Terting
-5kg : Coronel & Plato

Favorieten voor de Race : de Seats Léon, Harrison met de JAS Honda, Coronel, en de Chevy's .
Voor de Titel Dirk Müller en Priaulx want het hoekige circuit ligt de BmW beter dan de Alfa's mogelijk kunnen de lichtere Tarquini en Farfus wel hulp bieden aan Giovanardi .

gwyllion
03-10-2005, 13:29
De Seats maken weinig kans aangezien ze te weinig vermogen hebben voor de rechte stukken.

Dixit Jordi Gene:
The only thing we need to work on is the straight line speed, this is why in the second race it was difficult to fight for the positions. The car was as quick as it was in the first race but I couldn’t overtake anyone because it was too much of a risk.

Bugalfa
04-10-2005, 13:31
Volgens Pitstop.tv komt Alfa met 6 156's en Colciago zou 1 v.d. piloten zijn . Ik gok in dat geval op local André Couto voor de 2e wagen ; die reed 2003 de pole met N-technology 147 Superproduzione maar werd er in de race afgeschoten . Hopelijk zijn het niet de Antonelli-DB motorsport wagens maar full-factory spec. wagens . Moeten fabriekswagens die voor de laatste races ingezet worden geen strafgewicht meezeulen trouwens ? 2003 moest Fisichella tijdens de laatste race in Monza 40kg. meesleuren voor z'n one-shot race .

Bramzel
04-10-2005, 14:49
Volgens Pitstop.tv komt Alfa met 6 156's en Colciago zou 1 v.d. piloten zijn .

Oh God, ik zie het nu al weer gebeuren. Alfa gaat de hele smerige trukendoos (dmv Colciago en Thompson) weer inzetten om Muller en Priaulx de race uit te beuken om Giovanardi aan het kampioenschap te helpen. Zal nooit fan worden van die lui...

Autofan
04-10-2005, 16:53
Wat heeft Thompson dan mis gedaan de laatste races? Toch helemaal niks.

Bugalfa
04-10-2005, 20:03
Wanneer heeft Thompson uberhaupt wat mis gedaan ? Bovendien heeft die nu nog altijd 45kg. strafgewicht en is al meer gebleken dat Giovanardi de enige is die met extra gewicht bij de Alfa's uit de voeten kan . Alfa wil ook alsnog voor de merkentitel gaan en met 4 auto's geraak je dan tegen een BMW-Armada van ca. 10 auto's (5 fabrieks en 2 Proteam- 2 Crawford - 2 GDL - etc. - Atcc kampioen Engstler(NB een Alfa-dealer en tuner !) zal er ook wel zijn met ploegmaat Prutirat ) in de minderheid...
Je kan wel max. 18 pt. per race scoren als constructeur, maar als je op plaatsen 3 tot 8 zoveel mogelijk wagens hebt kan de concurrentie daar meer terrein verliezen .

Als ge al die heiligen van BMW optelt met de Müllers voorop (vraag maar aan Priaulx en Bart Mampaey) maar die rijden er ook mekaar af...

TYRI F1
04-10-2005, 22:07
thompson komt nie in de buurt! :D

mag die kerel nie echt, veel tamtam naar wtcc gehaald maar ja...

wat doet ie in het wtcc? nie veel indrukwekkends (voor wat ze zeiden)
was in btcc erg goed maar hier nie echt.... tzal wel met team orders te maken hebben oid

Bugalfa
05-10-2005, 08:24
Teamorders : als je met evenveel penalisatiegewicht in de qualif 1 sec. trager bent... ben je gewoon te traag .

FIRE
10-10-2005, 13:22
provisional entry list:
1 Andy PRIAULX UK BMW TEAM UK BMW 320i
2 Gabriele TARQUINI ITA ALFA Romeo Autodelta Alfa Romeo 156
3 James THOMPSON UK ALFA Romeo Autodelta ALFA Romeo 156
4 Alessandro ZANARDI ITA BMW TEAM ITALY-SPAIN BMW 320i
5 Antonio GARCIA SPA BMW TEAM ITALY-SPAIN BMW 320i
6 Fabrizio GIOVANARDI ITA ALFA Romeo Autodelta ALFA Romeo 156
7 Augusto FARFUS jr. BRA ALFA Romeo Autodelta ALFA Romeo 156
8 Rickard RYDELL SWE SEAT Sport SEAT Leon
9 Jordi GENE SPA SEAT Sport SEAT Leon
10 Peter TERTING GER SEAT Sport SEAT Leon
14 Thomas KLENKE GER Hotfiel Sport Ford Focus
15 Thomas JAGER GER Hotfiel Sport Ford Focus
20 Tom CORONEL NED GR Asia SEAT Toledo Cupra
21 Robert HUFF UK Chevrolet Chevrolet Lacetti
22 Nicola LARINI ITA Chevrolet Chevrolet Lacetti
23 Alain MENU SUI Chevrolet Chevrolet Lacetti
27 Adriano De MICHELI ITA JAS Motorsport Honda Accord Euro R
28 Carl ROSENBLAD SWE Crawford Racing BMW 320i
30 Stefano D’ASTE ITA Proteam Motorsport BMW 320i
31 Giuseppe CIRO ITA Proteam Motorsport BMW 320i
32 Marc HENNERICI GER Wiechers-Sport BMW 320i
36 Sascha PLODERL AUT RS-Line IPZ Racing Ford Focus ST170
39 Simon HARRISON UK JAS Motorsport Honda Accord Euro R
41 Duncan HUISMAN NED BMW TEAM HOLLAND BMW 320i
42 Jorg MULLER GER BMW TEAM GERMANY BMW 320i
43 Dirk MULLER GER BMW TEAM GERMANY BMW 320i
44 James KAYE UK GR Asia SEAT Toledo Cupra
56 TBA TBA ALFA Romeo Autodelta ALFA Romeo 156
61 Paul POON HK Engstler Motorsport BMW 320i
62 Franz ENGSTLER GER Engstler Motorsport BMW 320i
63 Ratanakol PRUTIRAT THA Engstler Motorsport BMW 320i
64 Jody COSETENG PHL TBA BMW 320i

Voormalig Macau winnaar Duncan Huisman ook weer aanwezig (gesponsord door Watson's Water?). :) Door wie zou zijn wagen gerunned worden? Ik denk Carly Motors, of zet RBM een 2e wagen in?

Bramzel
10-10-2005, 13:24
Of zet Schnitzer een extra wagen in? Nummer sluit aan bij de Mullers, en vergeet niet dat Duncan verschillende keren met Schnitzer heeft gereden op de Nurburgring, en het altijd goed deed. Dus who knows...

gwyllion
10-10-2005, 13:41
Of zet Schnitzer een extra wagen in? Nummer sluit aan bij de MullersRedelijk moeilijk een nummer te vinden die aansluit bij Priaulx (1) aangezien 2-10 reeds in beslag genomen zijn :D

gwyllion
10-10-2005, 13:46
provisional entry list:
2 Gabriele TARQUINI ITA ALFA Romeo Autodelta Alfa Romeo 156
3 James THOMPSON UK ALFA Romeo Autodelta ALFA Romeo 156
6 Fabrizio GIOVANARDI ITA ALFA Romeo Autodelta ALFA Romeo 156
7 Augusto FARFUS jr. BRA ALFA Romeo Autodelta ALFA Romeo 156
56 TBA TBA ALFA Romeo Autodelta ALFA Romeo 156Colciago? Een beetje in Farfus stijl de BMWs het lastig maken.

FIRE
10-10-2005, 16:42
Colciago? Een beetje in Farfus stijl de BMWs het lastig maken.
Zie de post van Bugalfa van 04-10-2005 in dit topic.

FIRE
10-10-2005, 16:44
Waar zijn eigenlijk, naast de Engstler BMW's, de reguliere ATCC deelnemers? Of rijden die een aparte ATCC wedstrijd op Macau?

AlainH
10-10-2005, 19:36
Of zet Schnitzer een extra wagen in? Nummer sluit aan bij de Mullers, en vergeet niet dat Duncan verschillende keren met Schnitzer heeft gereden op de Nurburgring, en het altijd goed deed. Dus who knows...

Er was sprake van RBM een tweede wagen...

FIRE
10-10-2005, 19:38
Of zet Schnitzer een extra wagen in? Nummer sluit aan bij de Mullers, en vergeet niet dat Duncan verschillende keren met Schnitzer heeft gereden op de Nurburgring, en het altijd goed deed. Dus who knows...

Reeds op 2 oktober op pitstop.tv gemeld (zelf ook over het hoofd gezien):
En BMW Motorsport zet met Duncan Huisman een tweede pion bij RBM. In Macao zal blijken of RBM met Huisman niet het paard van Troje heeft binnengekregen.


EDIT Alain je was me net voor.

Bramzel
11-10-2005, 00:52
Paard van Troje? Wat bedoelen ze daar mee? Dat hij Priaulx juist tégen zou werken voor de titel?

FIRE
11-10-2005, 13:03
Paard van Troje? Wat bedoelen ze daar mee? Dat hij Priaulx juist tégen zou werken voor de titel?
Dat vroeg ik me ook al af.

Bugalfa
15-10-2005, 21:07
Op de gallery v.d. ETC in Vallelunga gezien dat Tavano met een 156 in Autodelta Livrei rondbolt ipv z'n DB-Antonelli exemplaar met witte velgen en onderzijde : misschien een voorbode van een Macau optreden ? Of een eerste Yokodrama test ?

Bugalfa
16-10-2005, 21:10
Hopelijk hebben ze iemand beter achter de hand dan Tavano bij Alfa ; als die z'n voordeel zo weet te verknoeien(weliswaar 1x met hulp van Göransson) als in Vallelunga gaat die de regelmaat missen om Giovanardi te steunen . Ik hoop op Couto of...Massa (die heeft ook voor Alfa 1 etc-manche gereden) .

FIRE
16-10-2005, 21:32
Hopelijk hebben ze iemand beter achter de hand dan Tavano bij Alfa ; als die z'n voordeel zo weet te verknoeien(weliswaar 1x met hulp van Göransson) als in Vallelunga gaat die de regelmaat missen om Giovanardi te steunen . Ik hoop op Couto of...Massa (die heeft ook voor Alfa 1 etc-manche gereden) .
Massa 1 race op Vallelunga gereden?

Bugalfa
17-10-2005, 13:00
Nee, Massa heeft 2001 2 gastraces gedaan in Jarama & Estoril 't N-technology team nog voor z'n Sauber debuut . In Macau spreken ze Portuguees net zoals in Estoril en Brazilie...

Mark
18-10-2005, 18:55
Paard van Troje? Wat bedoelen ze daar mee? Dat hij Priaulx juist tégen zou werken voor de titel?

Met Duncan H. achter het stuur zou dat heel goed mogelijk zijn ;) Wat een achterlijke malloot is dat zeg. Afgelopen zondag tijdens de laatste race van de Porsche Cup ramt die gek twee wagens van de baan tijdens de start op het rechte stuk. Eerst iemand rechts de pitwall inbeuken.........hee verrek, er komt iemand langs links. Stuurtje omgooien en dan links een beuk uitdelen. Zelden zoiets gezien.....schandalig!

FIRE
18-10-2005, 19:02
Een nachtje WTCC op Eurosport:

“Eurosport, host broadcaster of the FIA World Touring Car Championship, will put in an strong effort to give the best possible exposure to the championship’s finale in Macau,” revealed Executive Producer Eric Lazayres.
Eurosport will air a special “FIA WTCC Night”: more than 9 consecutive hours of broadcast, from 0.45 to 10.00 on Sunday, November 20th.

Uitzendschema Eurosport
Warm-up - 0.45 to 1.15 [live]
Repeats of the championship’s latest three meetings - 1.15 to 4.45
FIA WTCC races - 4.45 to 7.00 [live]
Repeats of both races - 7.00 to 8.30
52nd Macau Formula 3 Grand Prix - 8.30 to 9.45 [live]

gwyllion
19-10-2005, 17:07
Hopelijk hebben ze iemand beter achter de hand dan Tavano bij Alfa ; als die z'n voordeel zo weet te verknoeien(weliswaar 1x met hulp van Göransson) als in Vallelunga gaat die de regelmaat missen om Giovanardi te steunen . Ik hoop op Couto of...Massa (die heeft ook voor Alfa 1 etc-manche gereden) .
Het is inderdaad Couto. Zie pitstop.tv (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10016)

Bugalfa
19-10-2005, 20:54
[QUOTE=Bugalfa]Volgens Pitstop.tv komt Alfa met 6 156's en Colciago zou 1 v.d. piloten zijn . Ik gok in dat geval op local André Couto voor de 2e wagen

Ik was er zelfs wat vroeger mee voor de pinnen gekomen ... Je mag Couto bij m'n favorieten voor racewinst noteren, Harrison, Huisman, Coronel(GR Asia zijn Macau-kenners), Engstler zijn ook Macau topscorers . BMW en Seat(Rydell) deden vorig jaar ook al mee met hun Superturismo's tot in 2003 reed men met Superproduzione-reglement wagens .

Bugalfa
19-10-2005, 21:02
Het is inderdaad Couto. Zie pitstop.tv (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10016)
Franz Engstler : Atcc kampioen met BMW is in't dagelijkse leven...Alfa Roméo dealer in Wiggensbach niet zover van Munchen . Ironie van't lot zou zijn dat die een beslissende rol speelt in't hoenderhok...

FIRE
21-10-2005, 19:01
Patrick Bernhardt ipv Thomas Klenke op Macau:
Patrick Bernhardt will replace Thomas Klenke at the wheel of one of Hotfiel Sport’s Ford Focus cars for the final meeting in Macau.

Since the beginning of the season Bernhardt – 34 years old from Wetzlar, Germany – was one of the drivers who worked with the team to develop the Focus in Super 2000 specs, alongside Klenke and Michael Funke, who will be Bernhardt’s team-mate in Macau.

During his already long career, Bernhardt emerged as a race winner in different categories: Formula Ford, Formula 3 and Touring Cars. His best season was 2003, when he was classified second in the German Touring Car Challenge at the wheel of a Ford Focus ST170 run by Hotfiel Sport.
Bron: www.fiawtcc.com

Mr.Dallara
21-10-2005, 20:51
In de media is geschreven dat Duncan Huisman in Macau de rangen van RBM komt versterken (om Priaulx te helpen naar de tittel?)...

Wat ik dan direct dacht was dat Huisman in de Ex Mollekens (2003 evo model) BMW zou gaan rijden, mss met nog wat extra evo's dan...

Maar niets daarvan! Andy vertelde mij gisteren mee :) Hij moest maar niet naast mij parkeren ;)
De wagen van Huisman zal enkel op de deelnemerslijst RBM zijn, want de wagen is een 2005 versie (volledig evenwaardig als die van de Mullers en die van Andy zelf) en is eigendom van BMW Team Deutschland. Hij zal dan ook gerund worden door Team Deutschland, mss moeten ze wel rbm kleding aandoen grapte Andy nog.

Het is dus mogelijk een extra tegestander ipv een waterdrager voor Andy... Maar hij is mentaal klaar voor de slag in Macau, dat bleek overduidelijk.

Ik hoop alvast dat ons "kleine" RBM de grote mannen in Duitsland weer kan verslaan, net als vorig jaar.

FIRE
04-11-2005, 19:00
HARRISON TESTED JAS HONDA ACCORD IN MONZA

Yesterday at Monza, Simon Harrison had his second test in the JAS Motorsport Honda Accord Euro R car that he will be driving in the FIA WTCC finale at Macau. Harrison had already tested the car for the first time in Valencia, on Monday 3rd October, after the FIA WTCC meeting.

At Monza, in the morning the Briton tested the car his team-mate Adriano De Micheli will drive at Macau, and in the afternoon he shared with Roberto Colciago the wheel of a second Accord, also in Super 2000 technical specifications but prepared by JAS for long distance races, like the Nürburgring 24 Hours.

Both, Harrison and team principal Alessandro Mariani were pleased with the test.

In Macau, Harrison’s and De Micheli’s car will sport a new white-and-yellow livery, carrying the colours of the Hong Kong-based Noble Group.
Source: www.fiawtcc.com

http://www.fiawtcc.com/demo/foto/Harrison_Monza.jpg

Picture: courtesy JAS Motorsport

Ik hoop dat de Noble Group overtuigt raakt op Macau en een volledig seizoen gaat doen met JAS (Harrison & Colciago als rijders) komend jaar.

Scapa
06-11-2005, 15:11
Ik hoop met u mee...

Maarten
07-11-2005, 15:51
Ik hoop dat het een beetje een faire race wordt waar ik voor vrees ... als ze van het 12 meter brede rechte stuk na de eerste bocht op een 6 meter brede omloop terechtkomen geeft dat meer dan waarschijnlijk brokken

Dat Andy maar ziet dat hij de pole draait en zo uit de miserie kan blijven!

kartboyke
17-11-2005, 14:34
Ik hoop echt van harte dat Andy wint zenne.
Dat zou echt prachtig zijn, hij heeft er enorm hard voor gewerkt, samen met het team.
Hij heeft alleszins de snelste tijd gedraait in de vrije trainingen, maar ja, dat is nog geen zekerheid.

Thomaske
17-11-2005, 15:17
Dat de beste mag winnen.

Ik hoop eigenlijk ook wel dat RBM met Andy wint.

Weet er iemand of je in de Wheels kan gaan kijken op groot scherm zaterdag nacht?

Mvg...

A.J.
17-11-2005, 16:00
Ik hoop echt van harte dat Andy wint zenne.


zal mijn best doen :D

A.J.
17-11-2005, 16:01
Weet er iemand of je in de Wheels kan gaan kijken op groot scherm zaterdag nacht?

Mvg...

als er meerdere kandidaten zijn hou ik open. Hoe laat zijn die races juist?

Autofan
17-11-2005, 16:14
als er meerdere kandidaten zijn hou ik open. Hoe laat zijn die races juist?

FIA WTCC Night op Eurosport - 20 november 2005

00:45-01:15 FIA WTCC Macau Warming up LIVE
01:15-02:30 FIA WTCC Oscherleben
02:30-03:30 FIA WTCC Istanbul
03:30-04:45 FIA WTCC Valencia
04:45-07:00 FIA WTCC Macau LIVE
08:30-09:45 FIA Intercontinental Cup F3 LIVE
11:30-13:00 FIA WTCC Macau Hoogtepunten

bron: autosport.nl :)

Thomaske
17-11-2005, 19:28
Wie heeft zin om af te zakken richting de Wheels? Ik wil wel gaan maar alleen is ook maar alleen hé.

Mvg...

FIRE
17-11-2005, 20:02
Training: http://mstdeveloper-1.at.vwdhosting.net/LiveTimingTc.html

Brecht
17-11-2005, 20:29
Ik zak zeker af als andy open blijft.

Mr.Dallara
17-11-2005, 20:43
Is het (WTCC) ook ergens online (live) te bekijken?

Motors TV?
Streamt Eurosport ? url?

FIRE
17-11-2005, 20:57
De meeste wedstrijden heeft Eurosport ook als live video stream aangeboden. Ik weet niet of dit ook het geval is met deze race.

Normaal gesproken gebruikt Eurosport de volgende URL voor live video stream:
mms://wmedialive.coltfrance.com/EurosportFrance

A.J.
17-11-2005, 23:10
Ik zak zeker af als andy open blijft.

ik zal open blijven. Zal mijn bed beneden zetten :D

Bramzel
17-11-2005, 23:30
Potdikke, dan baal ik toch weer dat ik zo ver van Zolder vandaan woon. Altijd leuk, races kijken en over auto's babbelen (schort nog eens aan aanspraak betreffende die onderwerpen hier in huis met de 3 vrouwmensen om me heen :P).

Bugalfa
17-11-2005, 23:48
Mijne slaapzak ligt ook al gereed in m'n living : toch blij dat ik dat Canal+ abo nog heb, zonder Alfa's in wtcc ga'k't wel opzeggen next year hopelijk om er 2007 weer 1 te nemen...
Intussen hebben de Macau-kenners hun terreinkennis getoond in de 1e extra training . Priaulx, Jörg, Coronel, Couto, Gené, Giovanardi (knap hoor als bijna volslagen nieuweling op Macau, Tarquini moet als wel kenner achterblijven), Larini, Rydell, Dirk, Tarquini, Garcia, Farfus, Zanardi, Funke, Menu, Huisman(valt dik tegen), Terting, Harrison(valt tegen of is't geen Honda-piste), 23e Thompson (wat hebben ze daar bij Seat ingezien ? 5 sec achter op Giovanardi...) . Hennerici heeft geen tijd da's nog een kenner die wat kan laten zien .

Thomaske
18-11-2005, 07:50
In de tweede time-sessie heeft Priaulx een beste tijd op de tabellen gezet.

Meer info op www.auto-sport.nu

Mvg...

Bugalfa
18-11-2005, 09:52
3e sessie : 1 Priaulx, 2 Couto, 3 Farfus, 4 Tarquini, 5 Larini, 6 Dirk, 7 Rydell 8 Menu, 9 Giovanardi, 10 Huff, 11 Jörg, 12 Garcia, 13 Coronel ze blijven allemaal op 4 à 5 ronden steken op de Live timing : zou er iets gebeurd zijn ? Priaulx izt als enige onder de 2.32 Couto is meteen een halve seconde achter . Ik ben weg tot deze middag dan zijn de qualifs geweest .

gwyllion
18-11-2005, 11:26
Larini doet het echt wel goed in de Chevrolet. De Seat Leon kan niet mee; Macau is het bochtige Valencia niet ;)

Stefan
18-11-2005, 11:38
Priaulx op pole, ook Coronel staat goed met 2 fabriek Seats achter zich.

voor de uitslag:
http://www.eurosport.com/home/pages/v4/l0/s224/e9229/sport_lng0_spo224_evt9229_sto791218.shtml

gwyllion
18-11-2005, 11:45
Priaulx op pole, ook Coronel staat goed met 2 fabriek Seats achter zich.Priaulx wordt gevolgd door 3 Alfas. Veel help zal hij in de eerste race niet krijgen van Huisman (die staat pas op 16de plek).

De Seat Leon komt topsnelheid te kort in vergelijking met de Toledo en zeker met de BMW en Alfa.

De 3 Chevrolets doen het ook enorm goed. De reglement uitzonderingen i.v.m. motor werpen hun vruchten af.

Bugalfa
18-11-2005, 13:57
3e sessie : 1 Priaulx, 2 Couto, 3 Farfus, 4 Tarquini, 5 Larini, 6 Dirk, 7 Rydell 8 Menu, 9 Giovanardi, 10 Huff, 11 Jörg, 12 Garcia, 13 Coronel ze blijven allemaal op 4 à 5 ronden steken op de Live timing : zou er iets gebeurd zijn ? Priaulx izt als enige onder de 2.32 Couto is meteen een halve seconde achter . Ik ben weg tot deze middag dan zijn de qualifs geweest .
't was blijkbaar 't resultaat v.d. qualif al . Veel brokken dat belooft voor de race als ze in peleton rijden want foutmarge is er niet en dan is niet alleen de muur dichtbij maar ook de oppositie...

gwyllion
18-11-2005, 16:55
Foto van crash tussen Rydell en Tarquini: http://car.kak.net/bilder/wtcc/wtcc05macau49s.jpg

Bramzel
18-11-2005, 17:05
Foto van crash tussen Rydell en Tarquini: http://car.kak.net/bilder/wtcc/wtcc05macau49s.jpg

403 forbidden error :(

smiley
18-11-2005, 17:48
mooie prestaties van de chevy's !!!

gwyllion
18-11-2005, 18:16
403 forbidden error :(Gewoon eerst car.kak.net openen en dan nog eens proberen?
Of een keer op refresh drukken.

gwyllion
18-11-2005, 19:22
De foto staat ook op fiawtcc.com.
http://www.fiawtcc.com/2k5/gallery/showImg.asp?sess=809722260&id=822

smiley
18-11-2005, 21:37
euhm meschien een stomme vraag maar ... is het nu vanacht allemaal te doen.. of is het morge allemaal te doen ?

Mr.Dallara
18-11-2005, 21:53
euhm meschien een stomme vraag maar ... is het nu vanacht allemaal te doen.. of is het morge allemaal te doen ?


Als ik het goed mee ben is het volgende nacht (zondag morgend dus).

In deze PDF http://gp.macau.grandprix.gov.mo/mgpc/public_html/gp52/en/TV_Schedule2.pdf kan je het nog is nalezen, welke zender je ook gaat nemen ;)

Wel straf dan in feite, ze hebben de voorbeide nacht al kwali gereden, komende nacht doen ze niks en dan pas de nacht van zaterdag op zondag gaan ze racen.
Ze doen gewoon Monaco na precies...


Verder hebben ze wel een prachtig programma daar in Macau, zoals al jaaaaaaaaaaaren rijd de F3 er, ook de WTCC en ook moto's zelfs! (ook FR2000 rijd er nog)

Volgens mij is dit wel de ideale mix om veel volk naar je circuit te lokken...
Op de officiele site (http://gp.macau.grandprix.gov.mo/mgpc/public_html/gp52/en/index.php) vind je trouwens nog veel meer foto's dan elders, vooral dan van de sfeer en de opbouw e.d. wat zoals steeds machtig is tijdens een straten race...


Ik heb er al vele mensen horen klagen over de manier van takelen op Zolder, maar in macau doen ze ook wel straffe toeren! > FOTO (http://gp.macau.grandprix.gov.mo/grandprix2002/photo/1132323639.jpg) <

Maarten
18-11-2005, 21:58
GOOO ANDY

khoop echt dat ze hem er niet uittikken

Brecht
19-11-2005, 15:34
Andy, ik denk dat je je bed niet beneden moet zetten deze nacht, want zowel Thomas als ik kunnen niet komen, sorry.

Bugalfa
19-11-2005, 18:25
Tarquini out voor de race .

Mr.Dallara
19-11-2005, 19:33
Tarquini out voor de race .

Als ik de foto zie van het incident heb ik al grote schrik voor de komende nacht. ...

http://fiawtcc.com/demo/foto/photo%20253.jpg

foto: fiawtcc.com

FIRE
19-11-2005, 19:50
Inderdaad, dat is het nadeel van zulke smalle stratencircuits.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het circuit niet echt ken. Kan me geen races van andere jaren voor de geest halen.

Ik hoop dat ik wakker kan blijven.

Mr.Dallara
19-11-2005, 20:19
Ik hoop dat ik wakker kan blijven.

Gewoon sevens vertrekken voor een nachtje te gaan feesten en dan optijd thuis zijn voor de start te zien... ;)



Ik zag net onderstaande foto:
FOTO
(http://fiawtcc.com/2k5/gallery/showImg.asp?sess=974999782&id=795)

Schandalig, dat komt direct op in mij als ik de foto zag!
Huisman rijd voor rekening van "ons" RBM, RBM runt de wagen, in de media schrijven ze wel dat Huisman als 2e piloot van RBM Andy mss kan helpen, ...

Maar dan zie je de wagen zonder RBM stickers en met compleet het zelfde design als die van de Mullers.

Hij heeft wel maar een 13e plaats op de grid en zal dus normaalgezien niet veel in de pap te brokken hebben. Maar ik hoop echt dat ze Huisman niet gaan gebruiken om Muller te helpen in het nadeel van "onze" Andy.

FIRE
19-11-2005, 20:31
De rekening van Huisman wordt betaald door BMW Duitsland. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de monteurs ook van Schnitzer zijn, de wagen is dus enkel onder de naam RBM ingeschreven. Dus schandalig is het niet, hoogstens verwarrend en onduidelijk.

De foto werkt trouwens niet.

smiley
19-11-2005, 21:54
Hij heeft wel maar een 13e plaats op de grid en zal dus...huisman heeft pas de 16de tijd gereden.. het is onze andere 'noorderbuur' wat de 13de tijd heeft geklokt..

ik denk dat ik alvast ga probere wakker voor worde met de start... (met behulp van de wekker natuurlijk)

Mark
20-11-2005, 01:44
Miljaar, van der Ploeg aan de micro op eurosport :frusty:

Bugalfa
20-11-2005, 06:14
't is al prijs Jörg Müller in de fout in de 1e en alles strop erachter . Van der Ploeg denkt dat't Huisman is in Watsons-livrei... 2x mis dus ; nu begint hij weer over B Ert Mampaey ...

Mr.Dallara
20-11-2005, 06:14
Nog geen toer gereden en het is al prijs! :crazy:

A.J.
20-11-2005, 06:53
En Andy bijna kampioen :D

Bugalfa
20-11-2005, 06:54
Huisman heeft z'n werk gedaan ; Giovanardi afgeschoten ... Farfus wint z'n 1e race . Dirk is er ook nog afgegaan . Priaulx in een zetel nu . Als't 'n BMW moet zijn dan liefst die uiteraard .

smiley
20-11-2005, 06:59
wat een goede resultaten voor de chevy's !!
voor priaulx is hij zo goed als binne, dirk muller reed uit op de 10de plaats en staat dus op de grid achter priaulx. MAAR, je weet maar nooit...

Mr.Dallara
20-11-2005, 07:47
Jihaaaaaaaaaaaa! :):):)


Proficait Andy en RBM!

Twee jaar op rij als klein privé team "de grote mannen" van de fabriek verslaan, dit is geen toeval meer! RBM is de absolute top!

Bugalfa
20-11-2005, 08:36
Bravo Bart Andy, & co, Farfus, Giovanardi, Chevy (wel supertraag op straight) . Awoert voor Huisman (die zou race 2 niet eens mogen starten hebben en wint race 2 dankzij Pacecar en gratie van Andy) en knoeiers Couto, Thompson (traag en nog niet op de baan kunnen blijven) en de Müllers .

smiley
20-11-2005, 08:38
jaja andy priaulx wtcc kampioen ! :worship:
ook een mooie prestatie van huisman.. wie had dat gedacht :eek:
ook het eerste podium voor chevrolet ! :applaus:

kartboyke
20-11-2005, 10:42
Nen dikke proficiat voor Priaulx en ook RBM zenne.
Knappe prestatie, wederom het bewijs van wat voor een geweldig en competitief team dit is.
Bangelijk, k zen echt content!
Jiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:bye: :gas: :applaus:

Brecht
20-11-2005, 10:52
Mooie prestatie van Priaulx en RBM, zeker dubbel en dik verdiend!
Overigs erg sterke prestaties van de Chevrolets.
Zojuist ook nog naar de F3 race gekeken, en die was ook weer super om te volgen.

A.J.
20-11-2005, 11:09
Proficait Andy


Dank u wel

smiley
20-11-2005, 13:26
menu is gedisquamificeers

* Menu: excluded due to infringement of the sporting regulations (only 1 litre of fuel left in the tank)
(wtcc.com)

echt belachelijk hij heeft de finish gehaalt hij heeft zelfs op eige kracht tot in de pitlane gerede !!

Autofan
20-11-2005, 13:28
1 overwinning op 20 races voor Priaulx, geen waardige wereldkampioen...

smiley
20-11-2005, 13:46
Priaulx heeft 11 maal op het podium gestaan,Giovinardi 7 keer en Dirk Muller maar 6 keer...
Priaulx heeft 4 keer een race uigeereden zonder punten,Dirk Muller 6 keer en Giovinardi 5 keer

ok..Priaulx heeft dan maar 1 race gewonnen, maar hij is wel degene wat het meest constante heeft gereden van de 3 titel kanidaten
en dat maakt van hem (vindt ik) de verdiende wereld kamioen !

Raceboy
20-11-2005, 14:04
Hoe kun je nu races winnen als je constant met een "tweede pasagier" (60kg) moet rondrijden.

Autofan
20-11-2005, 14:06
Hoe kun je nu races winnen als je constant met een "tweede pasagier" (60kg) moet rondrijden.

Dat was ook het geval voor zijn voornaamste tegenstanders, D. Müller en Giovanardi.

FIRE
20-11-2005, 14:25
Miljaar, van der Ploeg aan de micro op eurosport :frusty:
Ik vond hem (en Nelson vd Pol) vandaag redelijk te pruimen (kan ook komen doordat ik niet helemaal helder van geest was vanwege het tijdstip ;))

Verassend dat iemand als Farfus juist op een moeilijk circuit als Macau weinig schade op heeft gelopen...;)

Bravo Bart Andy, & co, Farfus, Giovanardi, Chevy (wel supertraag op straight) . Awoert voor Huisman (die zou race 2 niet eens mogen starten hebben en wint race 2 dankzij Pacecar en gratie van Andy) en knoeiers Couto, Thompson (traag en nog niet op de baan kunnen blijven) en de Müllers .
Waarom zou Huisman race 2 niet mogen starten?

Proficiat aan Priaulx en RBM.


Jammer dat Coronel in de eerste ronde reeds uitgeschakeld was anders had hij toch nog een grote kans gehad op het kampioenschap. Nu is hij vanwege de dubbele punten teruggevallen naar een 5e plek.

Mr.Dallara
20-11-2005, 15:15
1 overwinning op 20 races voor Priaulx, geen waardige wereldkampioen...

Ook naar de race live gekeken en vergeten te gaan slapen? :bye:

Wat voor een mega belachelijke uitspraak is dit nu ?

niveau -10 ;)

Autofan
20-11-2005, 15:33
Ook naar de race live gekeken en vergeten te gaan slapen? :bye:

Wat voor een mega belachelijke uitspraak is dit nu ?

niveau -10 ;)

Een eigen mening mag men hier ook al niet meer zeggen...

Mark
20-11-2005, 16:58
Een eigen mening mag men hier ook al niet meer zeggen...

Jawel hoor, alleen kunnen bepaalde meningen soms weerstand oproepen ;)

gwyllion
20-11-2005, 17:28
menu is gedisquamificeers

* Menu: excluded due to infringement of the sporting regulations (only 1 litre of fuel left in the tank)
(wtcc.com)

echt belachelijk hij heeft de finish gehaalt hij heeft zelfs op eige kracht tot in de pitlane gerede !!Reglement zegt 3 liter. Dan hadden ze maar 2 liter meer moeten tanken voor de start van de 2de race. Wel spijtig.#

Ik denk dat we veel moois kunnen verwachten van de Chevies volgend jaar. Is er al iets meer bekend over het aantal wagens ze zullen inzetten en de piloten (dezelfde veronderstel ik)?

Autofan
20-11-2005, 17:29
Tja, hier hebben sommigen geen respect voor iemand anders zijn mening. Mark, gelieve mijn naam hier te schrappen en mijn account mag je opheffen.

Baron
20-11-2005, 17:43
1 overwinning op 20 races voor Priaulx, geen waardige wereldkampioen...

Op een forum wordt ieders mening wel gerespecteerd, Autofan.
Voorwaarde om gerespecteerd te worden, is echter wel dat je je op een volwassen en gefundeerde manier gedraagt als je je in een discussie mengt. De uitspraken die jij hier doet en de manier waarop je reageert wanneer dat bij anderen terecht weerstand oproept, zijn ronduit kinderachtig en belachelijk. :no:

Raceboy
20-11-2005, 17:47
Reglement zegt 3 liter. Dan hadden ze maar 2 liter meer moeten tanken voor de start van de 2de race. Wel spijtig.#



waar vind je dat ik vind het nergens in de reglementen.

Autofan
20-11-2005, 17:50
Op een forum wordt ieders mening wel gerespecteerd, Autofan.
Voorwaarde om gerespecteerd te worden, is echter wel dat je je op een volwassen en gefundeerde manier gedraagt als je je in een discussie mengt. De uitspraken die jij hier doet en de manier waarop je reageert wanneer dat bij anderen terecht weerstand oproept, zijn ronduit kinderachtig en belachelijk. :no:

Jij vind het dus heel normaal dat een sportman door slechts één van de 20 races te winnen, wereldkampioen kan worden. Ik ben nooit een voorstander geweest van die puntentelling, de winnaar wordt té weinig beloond. Ik heb echt de indruk dat iemand die niet voor Priaulx supportert in dit topic zijn zegje niet mag doen.

A.J.
20-11-2005, 18:36
Jij vind het dus heel normaal dat een sportman door slechts één van de 20 races te winnen, wereldkampioen kan worden. Ik ben nooit een voorstander geweest van die puntentelling, de winnaar wordt té weinig beloond. Ik heb echt de indruk dat iemand die niet voor Priaulx supportert in dit topic zijn zegje niet mag doen.

Dat Andy Priaulx slechts 1 race gewonnen heeft zegt meer over het reglement dan over zijn prestaties. Als hij één race zou winnen en de tweede race langs de kant ging staan zou zijn wagen licht blijven en had hij misschien 6 of 7 races gewonnen. Hij zou echter niet kampioen geworden zijn. Hij en RBM hebben het beste met het reglement omgegaan. Zeggen dat hij onverdiend kampioen geworden is vind ik onjuist. Wie had dan volgens u de titel verdiend?

FIRE
20-11-2005, 19:24
Reglement zegt 3 liter. Dan hadden ze maar 2 liter meer moeten tanken voor de start van de 2de race. Wel spijtig.#
Ze hebben in race 2 een ronde meer gereden. Was dit vooraf bekend of is deze extra ronde toegevoegd vanwege de lange safety car periode?

gwyllion
20-11-2005, 19:46
waar vind je dat ik vind het nergens in de reglementen.In het sportief reglement staat nochtans op p. 12 (artikel 60 onderaan)
At any time, the car must contain at least 3 litres of
petrol for the taking of fuel samples.
bron: http://www.fia.com/resources/documents/1703320720__touring_sport_reg.pdf

Autofan
20-11-2005, 19:46
Dat Andy Priaulx slechts 1 race gewonnen heeft zegt meer over het reglement dan over zijn prestaties. Als hij één race zou winnen en de tweede race langs de kant ging staan zou zijn wagen licht blijven en had hij misschien 6 of 7 races gewonnen. Hij zou echter niet kampioen geworden zijn. Hij en RBM hebben het beste met het reglement omgegaan. Zeggen dat hij onverdiend kampioen geworden is vind ik onjuist. Wie had dan volgens u de titel verdiend?

Hoe komt het dan dat zijn belangrijkste concurrenten met bijna altijd even veel ballast wel meer races hebben gewonnen? Degene met de meeste overwinningen verdiend de titel in elk kampioenschap dat er is.

Baron
20-11-2005, 19:47
Jij vind het dus heel normaal dat een sportman door slechts één van de 20 races te winnen, wereldkampioen kan worden. Ik ben nooit een voorstander geweest van die puntentelling, de winnaar wordt té weinig beloond. Ik heb echt de indruk dat iemand die niet voor Priaulx supportert in dit topic zijn zegje niet mag doen.

Het WTCC is zoals de meeste autosportkampioenschappen een regelmatigheidscriterium. Diegene die doorheen het seizoen het meest regelmatig presteert en op die manier de meeste punten bij elkaar sprokkelt is kampioen. Zo simpel is het. Of je nu kampioen wordt met 8 overwinningen en voor de rest alleen maar opgaves hebt laten noteren; of je wordt kampioen door slechts 1 race te winnen en voor de rest een hele reeks ereplaatsen bij elkaar te rijden, maakt niets uit. Op het einde van het seizoen zijn het alleen de punten die tellen. Het reglement is bekend bij aanvang van het seizoen en is voor iedereen gelijk. Daar moet je je naar schikken. Zoals A.J. al zei hebben RBM en Andy Priaulx het beste met dat reglement omgesprongen en zijn zij de enige terechte wereldkampioen. Wist je overigens dat Keijo Rosberg ooit wereldkampioen Formule 1 is geworden in een seizoen waarin hij slechts één Grand Prix won?
Als ik het goed begrijp zijn volgens jou alleen de overwinningen van belang en zou diegene die op het eind van het seizoen het meest aantal races heeft gewonnen tot wereldkampioen moeten worden uitgeroepen. Dat iemand doorheen het jaar ook een groot aantal 2e, 3e, 4e, enz... plaatsen heeft behaald, is volgens jou dus volkomen waardeloos. Dat vind ik toch wel een heel eigenaardige visie, hoor.

Bugalfa
20-11-2005, 19:55
[QUOTE=FIRE]

Waarom zou Huisman race 2 niet mogen starte

Voor't absurde inhaalmaneuver op Garcia dat eindigde in de kont van Giovanardi ... Met 1 deelname het hele kampioenschap om zeep helpen, da's vakwerk .

Autofan
20-11-2005, 19:57
Alwéér kritiek voor Duncan Huisman, toch weer op dit forum. Nu zorgt hij voor een mooie prestatie en nu is het nog niet goed. Jullie kunnen Duncan echt niet luchten, geef het toch toe.

Raceboy
20-11-2005, 20:02
In het sportief reglement staat nochtans op p. 12 (artikel 60 onderaan)

bron: http://www.fia.com/resources/documents/1703320720__touring_sport_reg.pdf

blijkbaar overgekeken. mercikes

insanity
20-11-2005, 20:34
Al heeft hij dan maar 1 overwinning achter zijn naam staan, Priaulx is in ieder geval de meest regelmatige piloot - en de prijzen worden maar uitgereikt na een volledig seizoen. Vandaag was hij duidelijk de snelste man op de baan - maar hij heeft de eerste race * begrijpelijk * voorzichtig gereden, en de tweede race heeft hij aan Huisman gelaten...

Een mooi slot aan een mooi seizoen voor Priaulx & RBM

@ Smiley - Ik vind die benzineregel ook een beetje - tja - vreemd maar goed, de regels zijn er (zoals ook in de DTM en F1) en zo blijft het ook een teamsport waar de ingenieurs goed moeten rekenen (onder andere)

Groetjes,

Insanity :eek:

FIRE
20-11-2005, 20:41
Waarom zou Huisman race 2 niet mogen starten

Voor't absurde inhaalmaneuver op Garcia dat eindigde in de kont van Giovanardi ... Met 1 deelname het hele kampioenschap om zeep helpen, da's vakwerk .
Daar was Huisman toch voor ingehuurd? http://www.veronica.nl/modules/f1forum/images/smiles/icon_twisted.gif ;)
Maar serieus ik heb inhaalactie niet gezien (zijn er uberhaupt wel beelden van uitgezonden?) en kan er dus niet over oordelen.

Mr.Dallara
20-11-2005, 20:47
(zijn er uberhaupt wel beelden van uitgezonden?)


Uiteraard op eurosport op tv en op hun site.

HIER (mms://vipeurosport.yacast.net/eurosport/2005/11/20/wtcc_e2_com_22297_4_224_0_384x288.wmv) vind je een korte video met een revieuw van de hectische gebeurtenissen in Macau. ;)

FIRE
20-11-2005, 20:54
Daar is niet op te zien waarom hij crasht.

Bugalfa
20-11-2005, 21:34
Circuitcam. was te zien op site van Macau zelf, slecht beeld eigenlijk precies dia's maar 't was zelfs dan overduidelijk...
Ik heb ook al gezocht of er opname's van waren maar af en toe een shot live in de stijl van hibn-tv . Ik was toevallig de timing live aan't zoeken .

Wild Goose
21-11-2005, 06:08
Het WTCC is zoals de meeste autosportkampioenschappen een regelmatigheidscriterium. Diegene die doorheen het seizoen het meest regelmatig presteert en op die manier de meeste punten bij elkaar sprokkelt is kampioen. Zo simpel is het. Of je nu kampioen wordt met 8 overwinningen en voor de rest alleen maar opgaves hebt laten noteren; of je wordt kampioen door slechts 1 race te winnen en voor de rest een hele reeks ereplaatsen bij elkaar te rijden, maakt niets uit. Op het einde van het seizoen zijn het alleen de punten die tellen. Het reglement is bekend bij aanvang van het seizoen en is voor iedereen gelijk. Daar moet je je naar schikken. Zoals A.J. al zei hebben RBM en Andy Priaulx het beste met dat reglement omgesprongen en zijn zij de enige terechte wereldkampioen. Wist je overigens dat Keijo Rosberg ooit wereldkampioen Formule 1 is geworden in een seizoen waarin hij slechts één Grand Prix won?
Als ik het goed begrijp zijn volgens jou alleen de overwinningen van belang en zou diegene die op het eind van het seizoen het meest aantal races heeft gewonnen tot wereldkampioen moeten worden uitgeroepen. Dat iemand doorheen het jaar ook een groot aantal 2e, 3e, 4e, enz... plaatsen heeft behaald, is volgens jou dus volkomen waardeloos. Dat vind ik toch wel een heel eigenaardige visie, hoor.


Amen. ;)

Zo denk ik er ook over.

Peter Baert
21-11-2005, 12:12
Giovanardi is tenzeerste op eigen houtje gecrasht. De rijder verklaarde zelf dat de crash een gevolg was van een mechanisch probleem. Nergens is er sprake van dat hij er afgeramd is door een BMW-rijder uit Nederland.

;)

smiley
21-11-2005, 14:20
over het overwinningen gedoe nog...
volker strycek was de eerste dtm kampioen ooit.. met NUL zeges !

Bugalfa
21-11-2005, 22:17
Priaulx heeft meer dan eens dichtbij een extra winst geweest o.a. in Silverstone met geëxplodeerde band en in Macau mocht Huisman winnen want Andy kon er makkelijk over .

Bugalfa
22-11-2005, 14:27
Huisman : Race 1 I hit Giovanardi when he crashed www.fiawtcc.com quotes after the race ...

FIRE
22-11-2005, 15:04
Huisman : Race 1 I hit Giovanardi when he crashed www.fiawtcc.com quotes after the race ...
Kortom hij heeft Gio pas geraakt nadat de Italiaan gecrasht was en mocht dus gewoon starten in race 2.

smiley
22-11-2005, 18:22
Priaulx heeft meer dan eens dichtbij een extra winst geweest o.a. in Silverstone met geëxplodeerde band en in Macau mocht Huisman winnen want Andy kon er makkelijk over .ook tijdens de eerste race in spa zat hij er maar nipt naast.. hij zette nochtans genoeg druk op muller..

El Torro
23-11-2005, 22:25
Alain Menu (Chevrolet) werd na de race in Macau nog gediskwalificeerd omdat hij nog maar een halve liter benzine in z'n tank had, volgens het WTCC regelement moet dit na de technische controle minstens 3 liter zijn aan het einde van de race....?!
Tja, leuk regelement.......weg 3e plaats.

www.fiawtcc.com

gwyllion
24-11-2005, 09:47
Tja, leuk regelement.......weg 3e plaats.Dit is bedoeld om achteraf te kunnen controleren of de brandstof reglementair is. Een soort dopingcontrole :D

Dit is eigenlijk vergelijkbaar met Paffett die in 2004 zonder naft valt in zijn uitloopronde en zo zijn eerste plaats kwijt speelt.

Mr.Dallara
25-11-2005, 21:29
Voor de mensen die RTV kunnen ontvangen, zeker zien vandaag!!!

Ze zijn langs geweest bij Juma in Mechelen, het resultaat is een mooi uitgebreid intervieuw met Bart Mampaey. :)


Online kan je het ook bekijken > http://www.rtv-media.be/nieuws/nieuws.wmv ;) (was meer op het einde vh nieuws denk ik...)

Wild Goose
26-11-2005, 01:13
Voor de mensen die RTV kunnen ontvangen, zeker zien vandaag!!!

Ze zijn langs geweest bij Juma in Mechelen, het resultaat is een mooi uitgebreid intervieuw met Bart Mampaey. :)


Online kan je het ook bekijken > http://www.rtv-media.be/nieuws/nieuws.wmv ;) (was meer op het einde vh nieuws denk ik...)


Is dat wel de juiste link. Heb het allezins niet gezien.

Raceboy
26-11-2005, 01:20
Is dat wel de juiste link. Heb het allezins niet gezien.

je kan het niet zien het zat niet in het nieuws, maar in sportblik

Wild Goose
26-11-2005, 01:28
je kan het niet zien het zat niet in het nieuws, maar in sportblik

Ach zo, toch geen link van sportblik ?

Raceboy
26-11-2005, 14:09
die staan nooit online, sorry.

gwyllion
29-11-2005, 16:28
Alain Menu (Chevrolet) werd na de race in Macau nog gediskwalificeerd omdat hij nog maar een halve liter benzine in z'n tank had, volgens het WTCC regelement moet dit na de technische controle minstens 3 liter zijn aan het einde van de race....?!
Tja, leuk regelement.......weg 3e plaats.Chevrolet heeft beroep ingetrokken. De uitleg over het verhoogde verbruik:
“When Alain hit the Armco in the first race, the shock dislocated the electrical contact with the potentiometer, which activated the safe-mode of the electronics box which in turn allowed for a richer air-fuel mixture in order to cool the second Lambda. This then caused the higher fuel consumption, with the results we know,” Chevrolet Europe’s Motorsport Manager, Eric Nève explained.