PDA

View Full Version : Nieuw Japans team in 2006?


Mark
04-10-2005, 13:04
Zowel Autosport-Atlas als Pitstop melden dat er een nieuw team zit aan te komen in 2006. Sato is het uithangbord...........

Gaat nog druk worden op de startgrid.........gaan we weer naar de prachtige dagen van de pre-kwalificaties terug?

The Interceptor
04-10-2005, 21:24
2006 lijkt mij persoonlijk toch wel snel voor een nieuw team. We zijn ondertussen al oktober 2005. Of hebben ze het zaakje zolang stil kunnen houden, en staan ze achter de schermen toch al redelijk ver met de ontwikkeling van een wagen?

fish88
04-10-2005, 23:37
honda gaat ze denk ik heel wat info geven denk een chassis van dit jaar

Alain
05-10-2005, 12:08
Dat is alleen maar toe te juichen. De standaard van 26 wages op de grid komt weer terug in zicht. Vervolgens is het ook goed voor de jonge talenten die nu aan de zijkant zitten, elders hun heil moeten zoeken of een rol als testrijder annex derde piloot moeten spelen, om zo sneller de kans te krijgen.

Bourdais, Kovalainen, Rosberg, Hamilton, Wheldon, Davidson en co gaan zo misschien sneller kunnen doorstoten naar de F1 in een rol als officiële rijder.

The Interceptor
05-10-2005, 12:59
Vandaag in "de Metro" stond geschreven dat het nieuwe team mss wel van Coca-Cola kan zijn, die zouden al langer F1 plannen hebben. Maar andere media linken de frisdrankengigant dan weer aan Williams.

Mark
08-10-2005, 21:22
Wat nieuwtjes uit de Autosport van 06-10-05:

* Het is geen "Brits" team. De basis van het team kan dus weleens buiten het vertrouwde Engeland liggen
* De groep achter dit project is nieuw in de sport.
* Ze gaan waarschijnlijk het chassis van BAR (die van 2005 dus) nabouwen, ze kopen de intellectuele rechten van BAR
* De motor gaat waarschijnlijk de Honda V10 van dit jaar worden, uiteraard voozien van de nieuwe restricties.
* Bernie schijnt er weer met zijn vingers tussen te zitten, met deze truuk kan hij Honda en zelfs Toyota losweken uit de armen van BMW, Mercedes en Renault. Omdat Bernie zijn best doet ;) voor dit team gaan die uiteraard mee in de nieuwe Concorde Agreement. Omdat Honda toch betrokken is bij dit project konden die weleens overstag gaan voor het geflirt van Bernie. Als de ene Japanner gaat, dan volgt die andere gauw.........
* Honda is op zeer korte termijn betrokken geraakt bij dit project. Het "ontslag" van Sato is op de Japanse thuismarkt (lees: de autokoper) zeer slecht gevallen. Daardoor heeft Honda besloten om een oplossing te zoeken voor Sato......en dat is het meehelpen aan dit nieuwe project. Behalve motor en chassis gaat het ook een kweekschool worden voor jonge engineers van Honda.

redje
09-10-2005, 10:56
Tja, ze ontkennen allemaal dat het een B-team van Honda wordt. Bijgevolg zal het er wel degelijk een zijn.

The Interceptor
16-10-2005, 12:03
Op www.pitstoptv.be wordt er nu zelfs melding gemaakt van een 12e team in 2006!

Maar wat er allemaal van waar is van deze twee nieuwe teams, zullen we nog ff moeten afwachten. Over 4 weken moeten de inschrijvingen binnen zijn.

Mark
16-10-2005, 14:30
Op www.pitstoptv.be wordt er nu zelfs melding gemaakt van een 12e team in 2006!

Maar wat er allemaal van waar is van deze twee nieuwe teams, zullen we nog ff moeten afwachten. Over 4 weken moeten de inschrijvingen binnen zijn.

En in 2007 dus 13 teams !!!! Die McLaren Juniors zien we pas terug in 2007.

Dit nieuwe 12de team uit het midden-oosten, zouden die nog iets te maken hebben met de mensen die vorig jaar van plan waren om ook een juniorteam op te zetten van McLaren, genoemd Team Dubai?

The Interceptor
17-10-2005, 04:08
13 teams, is dat niet iets dat NIET in het concorde accoord past? Is toch sprake van max 24 wagens op de grind dacht ik?

Lambo
17-10-2005, 11:38
prequalifs he interceptor :)

Raceboy
30-10-2005, 21:47
Geen honda B in 2006:

Honda's hopes of getting their second Formula One team off the ground appear to be faltering, following the decision this week to not allow teams to run customer cars before 2008, autosport.com has learned.

bron: autosport-atlas.com

Mark
31-10-2005, 16:02
Geen honda B in 2006:

Er is nog een waterkansje..........maar 2007 lijkt me meer kans van slagen te hebben.

Former Grand Prix driver Aguri Suzuki is set to confirm his plans tomorrow to enter a Honda-backed team in Formula One, although it is not clear whether he still intends to make the jump next year or wait until 2007.

www.autosport.com

Mark
01-11-2005, 13:49
Dus toch 2006.........zeer benieuwd hoe Aguri Suzuki dat allemaal gaat regelen in een paar maanden.

Superdiesel
01-11-2005, 14:04
Vind de naam wel leuk klinken : Super Aguri Formula One :D

The Interceptor
01-11-2005, 14:12
Hij geeft al toe dat zonder de hulp van andere teams (lees (BAR)-Honda) hij onmogelijk aan de start zal kunnen verschijnen wat betreft het chassis.
En tegen de start hoopt hij 100 werknemers te hebben.

Ze hebben daar nog veel werk te doen lijkt me...
Maar 't zou zeker leuk zijn om een nieuw team te verwelkomen in de F1.

bluelite
01-11-2005, 22:24
Minardi is weg, Super Aguri komt erbij... Jammer genoeg is Suzuki een Japanner en geen Australiër. We zullen Suzuki dus weinig zijn mening horen zeggen zoals Stoddart.

Ze zullen misschien in 2006 op de grid staan, als ze een chassis vinden. Dome zal daar waarschijnlijk wel voor zorgen, hoewel het reglement zegt dat een team eigen chassis moet bouwen. Dus ik veronderstel dat Dome eigenlijk de grote baas van het team is, maar dat de naam van Suzuki erop werd geplakt voor de publiciteit.

Mark
23-11-2005, 16:34
Ze zullen misschien in 2006 op de grid staan, als ze een chassis vinden.

Gevonden, de ouwe snuif van Arrows gaat de oplossing brengen. Destijds heeft Paultje S. een aantal van die wagens gekocht uit de failliete boedel van Arrows. Eind 2002/begin 2003 heeft Minardi die wagens nog getest om te kijken welke beter was..........bleek uiteindelijk toch de Minardi te zijn.

Wat zegt Paultje S. nu?
Volgens de ex-Minardi-baas kunnen de chassis uit 2002 vrij makkelijk aangepast worden aan de normen voor 2006. Bovendien, meent Stoddart, zou het team voor een verrassing kunnen zorgen, als de A23 gekoppeld wordt aan de Honda V10 van afgelopen seizoen.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10287


Wat is zo'n 2de handswagen verkoper toch betrouwbaar :D :D

Bart.Vandecavey
23-11-2005, 17:20
Gevonden, de ouwe snuif van Arrows gaat de oplossing brengen. Destijds heeft Paultje S. een aantal van die wagens gekocht uit de failliete boedel van Arrows. Eind 2002/begin 2003 heeft Minardi die wagens nog getest om te kijken welke beter was..........bleek uiteindelijk toch de Minardi te zijn.

Wat zegt Paultje S. nu?


Wat is zo'n 2de handswagen verkoper toch betrouwbaar :D :D

Is dit nu eigenlijk gewoon omdat die auto's nooit aan een wedstrijd deelgenomen hebben dat het wel mag... (trouwens dan mogen ze ook elke minardi kopen van de laatste 4 jaar)

Mark
25-11-2005, 18:08
mogen ze ook elke minardi kopen van de laatste 4 jaar)

Die conclusie zou je mogen trekken want in de Autosport van deze week maakt men er melding van dat Super Aguri naar alle waarschijnlijkheid van start gaat met de BAR 007 (2005) wagens. Weliswaar aangepast voor de nieuwe V8. Het plannetje van Stoddart is om zeep geholpen.

Er schijnt dus toch een gaatje in de reglementen te zitten ;)

Mark
07-12-2005, 17:50
9 van de 10 teams zouden reeds akkoord zijn om Aguri toch toe te laten voor 2006. Enige nee-stem is Midland op dit moment.

Aguri zou reeds akkoord zijn met het nieuwe Concorde Agreement van Bernie,dat zal ook wel meehelpen.

Volgens auto-motor-und-sport.de (http://www.auto-motor-und-sport.de/sport/formel1/honda_b_team_eine_unterschrift_fehlt_noch.98144.ht m)zijn er twee scenario's waarom Midland (nog) nee zegt. Heerlijk die politieke spelletjes.

gwyllion
20-12-2005, 14:12
Our spies tell us that a deal has been struck to allow Super Aguri F1 to get its entry in the World Championship.
bron: http://www.grandprix.com/ns/ns16041.html

autosport.com meldt hetzelfde.

FIRE
20-12-2005, 15:04
Leuk zo'n volledig Japans team.

The Interceptor
22-12-2005, 13:35
De Jappanners zijn weer een stapje dichter bij de F1:
de 10 teams hadden hun toestemming al gegeven.
Nu zou ook het inschrijvingsgeld (48 miljoen dollar :eek: ) zijn overgemaakt.

Zoals al langer werd gezegd, zullen ze met Honda motoren rijden én technische ondersteuning van hen krijgen.
Nu zou Honda hen ook nog eens gaan sponsoren.

Dat lijkt dus meer en meer op een Honda B-team ...

Mark
27-12-2005, 11:22
Dat lijkt dus meer en meer op een Honda B-team ...

Volgens autosport.com is de grote sponsordeal met "Softbank" van de baan. Er zouden dus weer budget-probleempjes zijn.........zeer benieuwd wat Honda achter de schermen gaat doen.

Sato als coureur 1, als nr.2 komt Yuji Ide uit de bus volgens Autosport.

Mark
12-01-2006, 23:22
De centjes van de waarborg schijnen dan toch binnen te zijn maar dat wil niet zeggen dat het in orde is ;) De papieren-tijger van de FIA ligt nu weer dwars:

But according to high level sources, last minute problems with the administration of the entry have meant that the FIA is currently unable to give approval to Super Aguri. It is understood that the matter does not relate to the deposit, which has been lodged, but surrounds legal issues in the paperwork.

www.autosport.com


Nog een weekje wachten voordat we weten of we in 2006 met 11 teams van start gaan

Raceboy
26-01-2006, 21:32
Following receipt of the necessary financial guarantee and with the unanimous support of the competing teams, the FIA has accepted the late entry of the Super Aguri F1 Team to the 2006 FIA Formula One World Championship.

dus toch 22 :)

marcel
29-01-2006, 17:14
Super Aguri zal waarschijnlijk banden gebruiken die niet ontploffen op bankings: Bridgestones dus. eea op www.pitpass.com (http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=26981)

gwyllion
30-01-2006, 11:41
Ondertussen is bevestigd dat Super Aguri inderdaad met Bridgestone zal rijden.

Raceboy
22-02-2006, 21:08
de fans zijn er al :

http://motorsport.com/photos/f1/2006/gen/f1-2006-gen-xp-1573.jpg

foto: motorsport.com

Raceboy
25-04-2006, 20:15
beetje bij beetje werken ze zich op:

The Formula One newcomers also plan to run a third car in Friday practice from next week's European Grand Prix at the Nurburgring to make up for a lack of testing elsewhere.

autosport.com

gwyllion
04-05-2006, 13:41
Volgens Autosport wordt Ide dit weekend vervangen door Montagny.

Raceboy
04-05-2006, 20:37
Kimi is ook blij:

McLaren's Kimi Raikkonen sounded relieved to hear the news that Super Aguri will replace Yuji Ide from this weekend's European Grand Prix.

autosport

Ik wist niet dat de McLaren zo ver achteraan hing dit jaar :+

marcel
05-05-2006, 00:19
mja, maar als ge die 5x per race moet inhalen... ik denk dat ge ook wel content zijt als ge hem niet meer in uw spiegels ziet, 2 bochten verder :+

GT2-R
05-05-2006, 18:08
Ide vervangen door Montagny, een testrijder van Renault (remember World Series F1-demo 2005) vorig jaar. Een goede keuze als je het mij vraagt. Die Ide en Sato zijn en blijven eeuwige brokkenpiloten, natuurlijk wel goed voor het spektakel. Die aanrijding tussen Ide en den Hollander was zowat het enige wat er te beleven was in de GP in Imola...

Greets, Dr. Jozz

Thomaske
05-05-2006, 18:35
Ide vervangen door Montagny, een testrijder van Renault (remember World Series F1-demo 2005) vorig jaar.

Een ex-testrijder. Dit jaar was hij testrijder met Super Agari.

Nu neemt Ide deze taak op zich en gaat Montagny eens laten zien wat hij in een wedstrijd kan.

Mvg...

gwyllion
10-05-2006, 14:39
De superlicentie van Ide is ingetrokken en hij zal dit jaar dus niet meer rijden.

Ide will not race again with Aguri in 2006
By Pablo Elizalde May 10th 2006, 11:46 GMT

Super Aguri driver Yuji Ide's superlicense has been revoked by Formula One's ruling body and he will not return to racing this season.bron: autosport.com (http://www.autosport.com/news/report.php/id/51506&type=news&id=51506)

Gèrre
10-05-2006, 18:00
Wil dat zeggen dat Montagny nu het verdere seizoen gaat afhandelen ?

marcel
10-05-2006, 19:06
voorlopig alleen Barcelona en Monaco.

gwyllion
08-06-2006, 13:41
Super Aguri bevestigt dat Sakon Yamamoto de 3de piloot zal zijn in volgende 3 wedstrijden (Silverstone, Montreal en Indianapolis). Ik betwijfel of hij dan inderdaad met een wagen zal rijden tenzij ze een 3de wagen klaar hebben.

Na die 3 races is het contract van Montagny afgelopen en lijkt het voor de hand te liggen dat hij spijtig genoeg vervangen zal worden. Hij zal dus niet kunnen rijden in zijn thuiswedstrijd (Magny-Cours) :mad:

gwyllion
09-06-2006, 14:47
Super Aguri bevestigt dat Sakon Yamamoto de 3de piloot zal zijn in volgende 3 wedstrijden (Silverstone, Montreal en Indianapolis). Ik betwijfel of hij dan inderdaad met een wagen zal rijden tenzij ze een 3de wagen klaar hebben.In de eerste sessie reed hij 22 rondjes. Er is dus toch een 3de wagen aanwezig.

A.J.
09-06-2006, 20:30
toffe jongen, die Sakon.
Reed enkele jaren geleden F3 euroseries met TME en had steeds het gezelschap van zijn oma, een vriendelijke Japanse dame die slechts enkele woorden engels sprak en op alles Yes, yes zei.
Benieuwd of die er nog bij is...

marcel
09-06-2006, 20:54
Yes, yes.

Fonne
09-06-2006, 22:27
Rijdt die dit jaar geen GP2 ? Of vergis ik me,er rijdt daar toch een Japanner in mee.

The Interceptor
10-06-2006, 00:18
Op F1racing.nl spraken ze erover dat hij dit jaar Formula Nippon en het Japanse GT kampioenschap rijdt.

Raceboy
19-07-2006, 20:34
Japanese driver Takuma Sato was the man in charge of taking the Honda-powered car to the track for the first time, driving it at the Silverstone circuit on a sunny morning.

The car, sporting a different livery from the previous SA05, will replace the old machine at next week's German Grand Prix.

autosport.com

NIeuw en nieuw is 2 :D

gwyllion
22-08-2006, 13:38
Super Aguri beschikt over een 3de SA06 chassis. Montagny zal voortaan terug op vrijdag testen. Voor Turkije hebben ze trouwens een aerodynamische update. Benieuwd of ze dichter in de buurt van Midland kunnen komen.

bron: http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=127650

Raceboy
05-12-2006, 21:12
in 2008 gaan ze winnen:

The Super Aguri team believe they can be potential race winners by the 2008 season.

"We want to show the world that we are not losers," managing director Daniele Audetto told Reuters.

"Now that we have the base of the team, mechanics and engineers, we really want to prove that we can fight for a better position.

"I think if we are as good as we proved to be with the old car (this year), maybe in 2008 we can be potential winners of one Grand Prix," he said.

autosport.com