PDA

View Full Version : In aanbouw: 1/24 circuit


MFahrer
09-10-2005, 12:01
De meesten onder jullie zal deze thread wel niets zeggen, maar sommigen hadden toch wat foto's gevraagd van m'n laatste project.

Het circuit gezien van de achterkant van de garage:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track011.jpg

Van de andere kant gezien, misschien zie je hier op de voorgrond wel de gefreesde lijnen die niet gewoon saai evenwijdig lopen. De 1/24's zien er betrekkelijk klein uit op het circuit. Wat gaat dat geven met de 1/32 waar we normaal mee rijden:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track009.jpg

De vier auto's "rijden" op de vier verschillende lanes, hier zie je duidelijk dat nie iedereen zomaar overal kan passeren. Ik ben zeer benieuwd naar hoe het effectief gaat rijden:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track008.jpg

Zelfde situatie... andere view, het lijkt wel of de 635 en de 935 net voorbij de Compact geraakt zijn in het eerste deel van de S'es... en dat de GT2 er noodgedwongen achter moet blijven tot hij zijn kans ziet:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track006.jpg

Laatste bocht voor start-finish, je ziet dat de "ideale lijnen" de wagens echt over de cerbs gaan jagen:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track010.jpg



Voila... dat is het voor nu... verder heb ik gewoon veel werk gehad om al het stof uit mijn garage te krijgen!

Als jullie het goed vinden laat ik jullie in deze thread gewoon het verloop van de werken zien!

Groeten

G.

AlainH
09-10-2005, 13:24
Fantastisch :applaus:

Slotracen boeide mij altijd in mindere mate omdat het zo gemakkelijk leek om voorbij te gaan ( gewoon gas geven en niet uit de bochten vliegen leek het me ), maar als ik nu die verschillende lijnen zie in de bochten... heel mooi !!

FIRE
09-10-2005, 13:31
Ziet er veelbelovend uit.

Dominique
09-10-2005, 14:24
Laat die updates maar komen wat mij betreft!

vanni
09-10-2005, 15:24
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Geregeld dit topic updaten hé;)

kristofgtv6
09-10-2005, 20:38
Moet je idd doen! Heb al de foto's gezien van de "to do stockpiles", bij mij ist even erg. Maar een gevulde garageruimte is nieuw voor me! Hoe flik je dat dan? Metalen railtjes leggen in 't uitgefreesd gedeelte? En parkeer je die beemer van je erop? Rubber biedt extra grip hé :D

Nismo
09-10-2005, 21:44
Ja zeg wat een werk wordt er hier geleverd,chapeau!!!!! Nu je ons het begin hebt laten zien van hoe een circuit op schaal wordt gemaakt,zal je ons ook het vervolg moeten laten zien van de werken. :p

Grtzzzzzzz Nismo :worship:

Sennake
09-10-2005, 22:33
Ik zou zelfs meer zeggen : wanneer mogen we (met een beperkte delegatie) de werken eens live komen bewonderen?

Mario
10-10-2005, 08:23
Da's precies ne VFR ;).
Succes met je project !

MFahrer
10-10-2005, 08:53
Eerst en vooral bedankt voor de leuke reacties... Ik had niet gedacht dat er zoveel interesse ging voor zijn omdat het toch niet specifiek met modelbouwen heeft te zien!

Hoe ik dat allemaal flik... ewel hé... zie je de pootjes zweven onderaan de metalen constructie? Das mijn eerste circuit... Petit Spa... waar je waarschijnlijk al foto's van hebt gezien. Die baan wordt volledig omhoog getrokken met een electrische winch... zo kan ik toch nog mijn auto's (en inderdaad m'n VFR) binnenzetten... De nieuwe baan wordt in tegenstelling tot Petit Spa volledig zonder scenery gebouwd. Ze wordt demonteerbaar in en gaat in delen tegen de muur kunnen gezet worden. Ik wist op voorhand dat ik de ruimte ging nodig hebben... daarom hebben m'n vrouwtje en ik zelf de plannen van ons huis getekend... en het met deze garage laten bouwen... het enige wat ontbreekt is een put... om aan auto's te werken... maar ze hadden ons dat finaal afgeraden...(is misschien irrelevante info voor de baan, maar zo kan ik toch es een beeld schetsen van het geheel).

Enfin... meer over de baan zelf... naast de uitgefreesde 'gootjes' wordt er kopertape gekleefd... die voor de stroomtoevoer zorgt. Metalen rails hebben we hier niet nodig omdat de wagens toch zonder magneten rijden. De kopertape laat zich makkelijk manipuleren en is stukken goedkoper!

Over het komen bewonderen van de werken... de grootste (en vuilste) werken zijn momenteel achter de rug... nu kan ik plaat per plaat de nagelgaatjes vullen met polifilla, ze dan nog es opschuren en op de houten balken monteren. Derna gaat de asfaltlaag (grijze verf) erop... en daarna de kopertape. Dus de werken zijn niet zo interessant om te zien denk ik... misschien is het interessanter... dat er eens kan gereden worden!

Tis toch iets hé... als je meer benzine (zelfs met zeer hoog octaangehalte) door je aderen lopen hebt dan bloed... maar dat fenomeen kennen jullie ook wel zeker?

Ik hou jullie op de hoogte!

G.

Dragonfly
10-10-2005, 11:09
Knap werk hoor.
Doe zo voort en laat nog maar wat foto's komen :)

Wild Goose
11-10-2005, 06:25
ola, interssant om dit te volgen.

Tof om zo een creatieveling te volgen.

Succes met de opbouw.

Jan
11-10-2005, 08:48
Over het komen bewonderen van de werken... de grootste (en vuilste) werken zijn momenteel achter de rug... nu kan ik plaat per plaat de nagelgaatjes vullen met polifilla, ze dan nog es opschuren en op de houten balken monteren. Derna gaat de asfaltlaag (grijze verf) erop... en daarna de kopertape. Dus de werken zijn niet zo interessant om te zien denk ik... misschien is het interessanter... dat er eens kan gereden worden!



Vanzelfsprekend is rijden op zo'n baan het uiteindelijke doel, toch lijkt het mij bijzonder interessant om de ganse infrastruktuur eens grondig te kunnen bekijken. Zelf loop ik al een poosje met het plan om de slotracebaan van de slaapkamer naar de garage te verhuizen en flink uit te breiden, inklusief scenery. Jouw oplossing met winch en opbergmogelijkheid tegen het plafond lijkt dan ook ideaal. Met alleen maar foto's mis je natuurlijk de juiste constructiedetails.

In ieder geval, het is te merken dat je er vakwerk van probeert te maken.:applaus:

MFahrer
11-10-2005, 10:42
De metalen constructie bekijken van het eerste circuit kan natuurlijk ook als de tweede baan is opgesteld... Ik bedoelde gewoon maar dat de verdere werken aan deze houten baan volgens mij niet echt interessant zijn om te zien... En de meesten zijn ook niet uit de buurt van Gent... dus das al een eindje rijden om naar een geschilderde mdfplaat te komen kijken hé! Niet?

Ik hoop deze namiddag al m'n eerste (twee) plaat (platen) te kunnen opschuren, opvullen en verven... Ik zal mijn digi-cam bij de hand houden! Gisteren geen tijd meer gehad om aan de baan te wekren... het was race-avond... de bekende Ford Capri's, Lancia Beta's, Toyota Celica's en Bmw's voor group 5 zijn weer eens bovengehaald voor een ferm avondje racen!

Tis ook leuk te horen dat er nog iemand hier slotracet!

Groeten

kristofgtv6
11-10-2005, 11:17
Wat zeg je, Mfahrer? Dat je baan "niet echt iets met modelbouw te maken heeft"??? En ik die altijd dacht dat m'n 1/24 diorama's al te groot waren... Best dat ik geen garage heb!! :eek:

MFahrer
14-10-2005, 21:38
Hey... ik ben hier weer met wat updates...

Ik dacht wel dat jullie dit ook es wouden zien, de zeer buigbare lexanstrip die ik heb gebruikt om de freesmachine langs te zetten, met om de twee cm een gaatje om een nagel in te slaan, om het geheel stevig vast te zetten:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track016.jpg

Gaatjes gemaakt door de lexan strip allemaal met polifilla gevuld:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track014.jpg

Vandaag half dagje verlof genomen... gans de baan opgeschuurd om alle opgevulde gaatjes weer mooi af te schuren en de baan te schilderen. Ik heb grijze grondverf gebruikt om dat grondverf matter is en stevig pakt op het hout. Eerste laag:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track018.jpg

Je ziet hier duidelijk in de "Bruneau" dat de eerste laag niet genoeg dekt. De stiftlijnen van de zijkant van het circuit komen er nog vaag door:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track020.jpg

De S'ses in de eerste laag, je ziet nu op foto duidelijker de lijnen die de auto's gaan volgen:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track020.jpg

De tweede laag ligt erop... alles is mooi egaal gedekt... laat het nu maar drogen!
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track024.jpg

Voila... we gaan dit weekend naar de zee, een beetje zeelucht opsnuiven, en ik laat dit voorlopig mooi voor wat het is...

Dinsdag trek ik opnieuw de randen van het circuit en probeer ik op de eerste plaat de kopertape te leggen!

Groeten!


Gunther

kristofgtv6
15-10-2005, 10:42
Wie is dat spook die foto's staat te nemen? :D

Clubman
15-10-2005, 11:10
wat een werk zeg !:worship:

ac.cobra427
15-10-2005, 12:41
Als het waar is dat er geen domme vragen bestaan, maar enkel domme antwoorden, hier een goed voorbeeld :

Als de verschillende racing lines niet allemaal hetzelfde zijn, moet de wagen aan de buitenkant dan niet véél meer afstand afleggen dan die aan de binnenbocht ? En bv op die voorlaatste foto, de wagen in de binnenbocht moet toch véél harder in de ankers gaan dan die in de buitenbocht ?

MFahrer
18-10-2005, 07:50
Uiteraard is geen enkele lane perfect even lang... maar daarvoor rijden we ook in één manche allemaal eens op elke lane, zo heeft iedereen exact dezelfde kansen.

Dit weekend heb ik een beetje afgekicked van het baan bouwen(en ze lekker laten drogen)... en gisterennamiddag dan maar weer alle randen van het circuit opnieuw getekend. Op één plaat ligt de tape er zelfs al! Vanavond de curbstones schilderen op diezelfde plaat... misschien een fotootje nemen dan!

G.

MFahrer
20-10-2005, 07:57
Jah... hier ben ik weer... ik ben een beetje verder met mijn eerste MDF plaat...

Het wit van de curbstones geschilderd (in de linkerbovenhoek zie je de kopertape die op de baan komt ter geleiding:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track050.jpg

't Is duidelijk de eerste laag... je ziet er nog wat grijs door:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track051.jpg

Ik ga zo content zijn als de eerste races gaan gereden worden, die Group A's zien er enorm goed uit... al moet ik de inserts nog maken om in de wielen te steken. De sierra staat zelfs nog niet vast op het chassis, maar doet hier gewoon dienst om het plaatje te vullen:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track052.jpg

De auto's staan hier op drie verschillende banen! Lekker dicht bij elkaar en bij de A-pex! Het wit van de curbs is afgeplakt en het rood ligt er ook op!
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track065.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track062.jpg

Ik heb gisteren nog de vier lanes kunnen "kopertapen" en derna eens kunnen testen! De auto erop... en een 9volt batterijtje tegen de tape houden... en weg zijn we! De eerste meters zijn gereden!
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track066.jpg


Ik probeer vanavond de tweede plaat te tapen en de curbs te schilderen.


Ik speel met een ideetje jongens... Aangezien hier toch een paar geïnteresseerden zijn in dit project en het eens in real life zouden willen bekijken, denk ik eraan om -eens dat alles up and running is, including de timing- eens een team race te organiseren met een team of vijf-zes. Zo zouden we een paar teams van ons eigen vrienden kunnen vormen en één of twee teams van buitenaf... Dat zou inhouden dat ik voor een dag een chassis (of twee) te leen geef en dat jullie (per team) een body maken, op die manier heb je op voorhand ook nog genot van het bouwen en er daarna mee te rijden. Ik laat uiteraard weten waar en hoe je extra benodigdheden kunt vinden (lichtsets, lexan interieurtjes). We kunnen ook regelen dat je die bij mij bij kan krijgen, dan bestel ik een setje bij op voorhand (lichtsetje 16euro, of meer soldeerwerk 8euro, lexan interieurtje 10 euro). Voor het afstellen van het chassis helpen we uiteraard mee!

Zo kunnen we eens een zes(of meer)-uurse rijden op een namiddag-avond... wordt er een beker gegeven voor de mooiste wagen (waar jullie hoogstwaarschijnlijk wel mee zullen weglopen). Wanneer dit alles zou doorgaan en welke klasse er zou gereden worden staat belange nog niet vast, maar ik wou even polsen of er interesse zou zijn voor dit voorstel.

Ik heb al een paar keer een endurance race georganiseerd op Petit Spa onder ons vrienden... maar voorlopig hadden we slechts twee lanes, en hebben we allemaal apart gereden... de sfeer op zo'n evenementje is altijd zeer goed... met een pintje in de hand genieten van de voorbijkomende wagens, de competitiviteit. Als de nacht valt en we in het donker rijden, wordt de sfeer uiteraard nog beter!

http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/spa026.jpg

Zeg eens jullie gedacht...


Gunther

Sennake
20-10-2005, 08:40
Op mij kan je rekenen, zowel voor het bouwen als voor het racen...

MFahrer
20-10-2005, 08:55
Ik had ook wel gedacht dat je meteen akkoord ging gaan Guy!

G.

Wild Goose
20-10-2005, 08:59
Tof voorstel, alleen ben ik niet zo een begaafd bouwer.

MFahrer
20-10-2005, 09:08
Eerst en vooral... ik ben zelf nog niet zo'n begaafd bouwer (zeker niet in vergelijking met die prof's hier), ik ben maar een half jaartje bezig met zelf mijn eigen auto's te maken.

Ten tweede zou het de bedoeling zijn dat er maximum twee bodies moeten klaargemaakt worden, zo kunnen enkele padockers samen een team vormen om de endurance race door te komen... dus als Sennake al (waarschijnlijk met het grootste plezier) een body wil prepareren en eventueel nog één iemand anders (tis te zien hoeveel modelbouwpaddockers er geïnteresseerd zijn in dit voorstel). Ik denk eraan om teams te maken van drie of vier mensen zo.

G.

Bart.Vandecavey
20-10-2005, 09:30
Misschien kan Guy depaddock-clio maken :)

Guido
20-10-2005, 11:35
Ik spreek liever met 2 woorden: Ik wil zeker meedoen, maar de datum moet wel passsen natuurlijk. ;)

Ik zie 2 mogelijkheden. Of ik bouw een nieuwe kas om te komen racen óf ik neem gewoon een kas van een model dat al gebouwd is. Ik lijm mijn bodies nooit aan het chassis, dus ik zou er zo evt. eentje kunnen recupereren. (en gezien mijn redelijk beperkte tijd, zou dat zeker een optie zijn) Het zal in ieder geval een Mercedes worden. C-Klasse of CLK-DTM of CLK-GTR of 190 EVOII :)

Of wacht eens... ik bouw de Porsche van Russel Racing, ga er hard mee af in de eerste bocht, en zeg dat BVDC aan het stuur zat :D :D :eek: :p

MFahrer
20-10-2005, 11:54
Uiteraard laat ik ver genoeg op voorhand de datum weten, de baan is nog in z'n beginstadium ook hé. Eerst moet ze volledig af zijn en uitvoerig getest voor er anderen op kunnen rijden hé! Dus ik voorzie een serieuze competitie ook maar binnen een maand of twee hoor!

Het idee om een bestaand model te nemen en die dan op een competitie chassis te zetten, ga je moeten laten varen denk ik. Eerst en vooral denk ik dat de gewone modelbouwlijm niet tegen de race-incidentjes bestand zullen zijn... en ten tweede is een interieurtje die bij een kit hoort veel te zwaar en te groot om op chassis te passen. Ik pas altijd een lexan interieurtje aan de wagen en het chassis aan.

Maar zoals ik al zei... ik laat zeker ver genoeg op voorhand een datum en een klasse weten (waarschijnlijk Fia GT/Belcar of jaren 80 Group A), dan kijken jullie voor wie het dan past. In een kort reglementje kan je dan zien hoe je de auto samensteekt en waaraan de wagen moet voldoen. Je hebt dan ruim de tijd om de body en sommige interieurdelen af te werken.

Groeten

Gunther

Guido
20-10-2005, 12:37
Uiteraard laat ik ver genoeg op voorhand de datum weten, de baan is nog in z'n beginstadium ook hé. Eerst moet ze volledig af zijn en uitvoerig getest voor er anderen op kunnen rijden hé! Dus ik voorzie een serieuze competitie ook maar binnen een maand of twee hoor!

Het idee om een bestaand model te nemen en die dan op een competitie chassis te zetten, ga je moeten laten varen denk ik. Eerst en vooral denk ik dat de gewone modelbouwlijm niet tegen de race-incidentjes bestand zullen zijn... en ten tweede is een interieurtje die bij een kit hoort veel te zwaar en te groot om op chassis te passen. Ik pas altijd een lexan interieurtje aan de wagen en het chassis aan.

Maar zoals ik al zei... ik laat zeker ver genoeg op voorhand een datum en een klasse weten (waarschijnlijk Fia GT/Belcar of jaren 80 Group A), dan kijken jullie voor wie het dan past. In een kort reglementje kan je dan zien hoe je de auto samensteekt en waaraan de wagen moet voldoen. Je hebt dan ruim de tijd om de body en sommige interieurdelen af te werken.

Groeten

Gunther

hmm, I see. Even verduidelijken wat ik bedoelde met een kas. Dat is enkel de body, dus zonder chassis of interieur en de externe delen zijn enkel de spiegels, achtervleugel en antenne, dus kwestie van op voorhand te herlijmen met cyano. Lijkt me toch te doen om dan een apart race-chassis en ditto interieur te bouwen en de bestaande kas erop te zetten. Ook kwa vernis, zitten de bodies wel goed, immers voorzien van een dikke laag enamel vernis. De reden waarom ik dit dacht is dat - wat jij verstaat onder ruim op voorhand, dus 2 of 3 maanden zoals je aangeeft - voor mij eerder 'kort op voorhand' is. Ik ben maar in de mogelijkheid om sporadisch te bouwen. 1 of 2 modellen per jaar tegenwoordig. :(
Tenzij je ook het chassis van de kit gebruikt om te racen, in dat geval heb ik niks gezegd en zal er nieuw moeten gebouwd worden.

Ook wat de klasses betreft, zit ik dan al op de wip. :D :D FIA-GT/Belcar of Gr.A zijn niet de kits die ik ten overvloede heb. Enkel een CLK-GTR of de eerder genoemde 190 komen dan in aanmerking - of ik moet natuurlijk een kit gaan kopen - want eigenlijk moeten de GTR's in een modelbouw collectie terecht komen.

We zien wel, maar het interesseert me zeker.

Sennake
20-10-2005, 12:53
Dus ik voorzie een serieuze competitie ook maar binnen een maand of twee hoor!

Dat is wat wij, statische modelbouwers (statisch slaat dan wel terug op de modellen en niet zozeer op de bouwers; alhoewel...) een korte termijn noemen eh :o

Mark
20-10-2005, 13:03
Lijkt me een geweldig plan, met een hele bende samen een endurance race rijden.

Kan ik in een team rijden tegen BVDC? Effe een "Verschuur-actie" uit de kast halen ;) :D :D

Bart.Vandecavey
20-10-2005, 13:04
Of wacht eens... ik bouw de Porsche van Russel Racing, ga er hard mee af in de eerste bocht, en zeg dat BVDC aan het stuur zat :D :D :eek: :p

Heb je al eens goed gekeken naar die Porsche? Dat is geen standaardmodelleken hé...

MFahrer
20-10-2005, 13:29
Dat is wat wij een korte termijn noemen eh :o

Wel... als ik jouw evoluties aan je projecten volg... denk ik alijtd dat ik traag ben... waar jij die tijd haalt... Daarom... dacht ik "ruim op voorhand"...

Maar we zien wel... er is interesse... en dat is het belangerijkst!

Gunther

Guido
20-10-2005, 17:28
Heb je al eens goed gekeken naar die Porsche? Dat is geen standaardmodelleken hé...

't was vooral het 2de en het 3de deel van de zin die belangrijk waren... :+

Wat de Porsche betreft nog even dit. Als ik een Hyundai van Reji op de wereld kan krijgen, zal ook een niet standaard modelleken van Russel Racing mij wel lukken. Ben trouwens bezig aan een speciale Porsche en eens ie klaar is, zal hij hier wel te zien zijn.

Dominique
20-10-2005, 17:47
(statisch slaat dan wel terug op de modellen en niet zozeer op de bouwers; alhoewel...)
Spreek voor uzelf eh gij :p

Ik zie het idee wel zitten om een kas te prepareren. t' Is eens iets anders.
En dan maar racen :gas:

Bart.Vandecavey
20-10-2005, 19:23
't was vooral het 2de en het 3de deel van de zin die belangrijk waren... :+

Wat de Porsche betreft nog even dit. Als ik een Hyundai van Reji op de wereld kan krijgen, zal ook een niet standaard modelleken van Russel Racing mij wel lukken. Ben trouwens bezig aan een speciale Porsche en eens ie klaar is, zal hij hier wel te zien zijn.

Hoeveel vraag je om de 997 te bouwen? :gas:

Guido
20-10-2005, 21:12
Hoeveel vraag je om de 997 te bouwen? :gas:

Zelfs al zou je hem kunnen betalen ;) , ik heb er gewoon de tijd niet voor. Boekje zit al vol tem eind 2006.

MFahrer
24-10-2005, 08:21
Jongens jongens... zoals in real life... bewijs je maar op circuit!

Voor de rest... heb ik een enorm druk weekend achter de rug met in huis te moeten werken... maar tussendoor (lees s' avonds laat) heb ik toch nog de tijd gevonden om wat verder te doen aan m'n circuit.

De Bruneau: de "zessen" zitten vast achter de tragere Sierra. Later op de dag heb ik nog de vier lanes kunnen tapen zoals je kan zien op verdere foto's. Ik stel me voor dat de "Originalteile" zich nog net tussen de Sierra en de Marlboro gewrongen heeft, je ziet dat de binnenbaan hier eerst efkes buitenom kan om dan mooi in te voegen en kort over de curb verder te gaan. Het wit van de curbs is ook hier geschilderd en de ervaring leert mij nu van iets langer te wachten met de rode vlakken erop te schilderen. Bij mijn vorige was het rood iets onder te tape gelopen. Alles is al geretoucheerd ondertussen:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/Track003.jpg

De zessen zijn hier al voorbij de Sierra geraakt en zitten nu op het begin van de rechte eind richting the Sses:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/Track004.jpg

Ben zijn zes voelt zich onterecht gepasseerd en maakt hier redelijk zijn intenties duidelijk: "Make some room, coming through!":
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/Track008.jpg

Efkes te afmetingen gestest voor de startgrid:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/Track012.jpg

Alles uitgemeten en de auto's vertrekken dus elk 15cm van elkaar. De start/finish-lijn en eerste acht startstrepen zijn geschilderd. De lane die de pole heeft gepakt staat uiteraard als eerste bij de binnenbocht. Bij "normaal" slotracen start iedereen dus op dezelfde lijn, hier wil ik het iets realistischer maken! Een tweede reden waarom ik een "echte" grid wou, is het feit dat de lanes in de eerste bocht al dicht bij elkaar komen. Als iedereen vanop dezelfde plek en op het zelfde moment alles geeft tijdens de start, hebben we al brokken voor we drie bochten ver zijn. Ik denk eraan om nog één startrow bij te zetten zo kunnen we zeker met twaalf piloten of teams "samen" rijden en heeft iedereen een eerlijke startplaats. Met samen bedoel ik natuurlijk dat de eerste vier gekwalificeerde samen vertrekken, de tweede vier een manche later vanop de tweede startrij.
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/Track014.jpg

Eerste bocht na start/finish, lane 1 gaat hier ferm over de curbs!
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/Track019.jpg

Het geheel ziet er op dit ogenblik zo uit. De eerste plaat is volledig af, de tweede moet nog de rode vlakken krijgen van curbs (links tegen de muur), en de drie volgende zullen verder deze week wel af zijn.
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/Track016.jpg


Er komt dus vorm in de zaak! Ik ben content om het zo te zien evolueren!


G.

MFahrer
24-10-2005, 11:30
Hoeveel vraag je om de 997 te bouwen? :gas:

Trouwens... de 997... wordt die al gemaakt op 1/24?

Bart.Vandecavey
24-10-2005, 11:56
Trouwens... de 997... wordt die al gemaakt op 1/24?

De RS bestaat zowiezo niet in 997. Het is een 996 met ombouwstukken op.

Mark
24-10-2005, 12:38
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/Track008.jpg


Gaat dat goed, Maes Pils en racen? ;) :D

MFahrer
24-10-2005, 13:36
Eigenlijk niet... de Jupiler was op in de lokale GB! :-)

G.

Clubman
25-10-2005, 13:07
ik vind het ronduit prachtig !:worship:

Die lichtjes op die 635 !

Ik heb nog wat half begonnen 1/24 dozen ( BMW 320, Stratos gp.5)
misschien moet ik eens een slotracer proberen maken !

Iemand tips voor een beginner ?!

( en NEE, "geef die dozen maar aan mij" telt niet mee :) )

Bart.Vandecavey
25-10-2005, 13:15
ik vind het ronduit prachtig !:worship:

Die lichtjes op die 635 !

Ik heb nog wat half begonnen 1/24 dozen ( BMW 320, Stratos gp.5)
misschien moet ik eens een slotracer proberen maken !

Iemand tips voor een beginner ?!

( en NEE, "geef die dozen maar aan mij" telt niet mee :) )
Geef die dozen aan Mfahrer :p

MFahrer
26-10-2005, 07:51
Alweer een korte update:

Het resultaat van de geschilderde grid plaatsen, hopelijk sta ik vaak achter dat eerste lijntje!
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track093.jpg

Tweede startrij van de group A's met ene 190 2.3-16 in volle aanbouw. De baan is hier al getaped. Ik vind dat het stilaan op een circuit begint te trekken ipv op een hoop hout!
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track094.jpg

Bij vijf van de zeven platen is de tape volledig gelegd en zijn de curbs al in het wit gestoken. Het rood komt er later op als alles superdroog is, en ik alles in één keer kan doen.
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track098.jpg

De twee laatste platen liggen klaar om op deze manier getaped en geschilderd te worden. Volgende week heb ik een weekje vrijaf, hopelijk heb ik tijd om nog het één en het ander te doen! Het begint echt te kriebelen om erop te rijden... Wat ik ook nog nodig heb... is een deftige naam voor het circuit... kan er maar niet opkomen... Suggesties?

Over die endurance race... deze week zal ik nog met de groep beslissen over de datum en de klasse die we rijden met een paar van jullie! Gewoon om te weten... is ergens in januari haalbaar om een paar bodies voor te bereiden?

Groeten

G.

ac.cobra427
27-10-2005, 17:22
"The Paddock International Race Track"

MFahrer
01-11-2005, 23:07
Nog eens een kleine update:

Alles is getaped, tgaf echt een leuk gevoel om dat stadium door te komen, meer dan 100m tape aangebracht! De tape op de laatste plaat: de kortste bocht op het circuit, het tweede deel van de Sses... Tgaat hier spannen als we in de eerste ronde hier allemaal samen toekomen!
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track101.jpg

Veilig door de bocht gekomen:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track102.jpg

De omrandingsmuurtjes zijn geschilderd, al de platen kunnen al afgezet worden, morgen is het de beurt aan de "binnenmuurtjes":
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track115.jpg


Alle curbs zijn geschilderd... het begint echt vorm te krijgen. Ik zou eens een dag met iemand kunnen samenwerken om de steunbalkjes onder de platen te krijgen. Dan is het gewoon alle tape verbinden langs onder en we kunnen bollen! Ik hoop de veertiende een "officiële inwijding" kunnen doen!

Nog steeds geen gepaste naam gevonden trouwens!

G.

Wild Goose
02-11-2005, 18:38
The Shark Race Track
of
RS 500

MFahrer
02-11-2005, 22:40
Terug busy dagje naast en op het nieuwe circuit!

Deze morgen al de andere muurtjes gezaagd, stuk voor stuk 4cm hoog:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track117.jpg

Een "paar" schraagjes gaan kopen:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track123.jpg

Er zijn stiekem al wat testritten gebeurd:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track144.jpg

De eerste plaat op balken gevezen en volledig de bedrading aangesloten:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track118.jpg
Dit ging nog redelijk vlot, hopelijk morgen twee platen bekabelen en vastzetten!

Lage muurtjes geverfd en al de rest ligt mooi te drogen, er kunnen er morgen al een paar gemonteerd worden op de eerste plaat!
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track153.jpg

G.

Guido
03-11-2005, 00:14
lol -> een "paar" schraagjes gaan kopen, heet dat dan. :D

Mooie VFR overigens (als ik mij niet vergis tenminste...) ;)

Clubman
03-11-2005, 12:37
re : test ritten : eindelijk es een ECHTE auto ! lol !

Loeten
03-11-2005, 22:29
Ik blijf dit volgen, prachtig gewoon!!!

MFahrer
09-11-2005, 08:24
Redelijk wat werk in gestoken gisteren... platen vastgezet op balken, buitenranden geplaatst, nieuwe plaat gesoldeerd, rap één fotoke genomen...

Het begint op een circuit te trekken hé?
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track155.jpg
We hebben alle lanes al onderaan aan elkaar gezet en met een 9v batterijtje eens getest... het gaf een supergevoel om al es zo ver te kunnen bollen...

Vanavond de "binnenmuren" vastlijmen en nog een extra plaat klaarmaken om ertegen te zetten!

Vrijdag komen er twee gasten meehelpen om alles een beetje te laten vooruitgaan... wie weet krijgen jullie dinsdag actiefoto's!

G.

Sennake
09-11-2005, 08:42
Prachtig! Ook die (altijd weer tactisch goed opgestelde) moto trouwens.

Suggestie : de stukken die tussen het circuit liggen en dus geen deel uitmaken van het circuit, kan je insmeren met witte houtlijm, met water verdund, waarna je die delen kan bestrooien met kunstgras dat je kan bekomen bij de modeltreinen-afdeling. Geeft een super-resultaat!

MFahrer
09-11-2005, 09:08
Hehe... die moto... die staat gewoon op het kleine stukje dat ie nog heeft in m'n garage... Er zijn schilders bezig het huis mooi aan te kleden en al hun materiaal staat ook nog in de garage... weinig plek dus...

Gras komt er ook nog op bepaalde stukken hoor! Ik heb nog veel gras over van Petit Spa! Reclamepanelen heb ik ook nog met hopen... het wordt zeker kleurrijker dan nu!

Ik heb trouwens nog goed nieuws... een timingsysteem voor een vierbaans track van hetzelfde merk als er één op mijn Petit Spa staat, kost ongeveer 500 Euro. Ik heb gisteren een zelfbouwpakket gevonden, waar er een pc wordt op aangesloten die gans de race bijhoudt (aantal rondes, snelste rondes, gemiddelde snelheid) en waar een volledig startsysteem bijzit (met startlichten op scherm vd pc) voor slechts 129 euro. Ideaal voor endurances dus! :D Tegen eind december - januari staat het systeem gemonteerd!

We zijn gisteren avond nog es bezig geweest over de race die ik met een paar van jullie wil organiseren. Over de klasse, indeling in teams, wie er nog op de lijst van genodigden zou staan... We komen er binnenkort wel uit!


G.

Dragonfly
09-11-2005, 12:02
Begint er echt cool uit te zien. Hier zou ik ook wel eens op willen rondsheuren :) heb nog wel ergens een body ligge die ik er voor wil opgeven :)

Clubman
09-11-2005, 17:07
Hehe... die moto... die staat gewoon op het kleine stukje dat ie nog heeft in m'n garage... Er zijn schilders bezig het huis mooi aan te kleden en al hun materiaal staat ook nog in de garage... weinig plek dus...



??? aaah , anders staat ie de living ??? :applaus:

Nismo
09-11-2005, 20:15
Hehe... die moto... die staat gewoon op het kleine stukje dat ie nog heeft in m'n garage...

Of in de slaapkamer !!!!! :gas:

Grtzzzzzzz Nismo :D

MFahrer
12-11-2005, 17:53
Jaja jongens... tis zover... de eerste rondes zijn gereden!!! En ik moet eerlijk zeggen... het is beestig...

Gisteren hebben we tot redelijk laat in de avond met vier man aan de baan gewerkt en we hebben ze rijdensklaar gekregen... uiteraard met de nodige electrische problemen in het begin... maar tegen 10-11 uur zaten we toch mooi met 4 man op een perfect werkende baan!

De eerste rondes gaven een super gevoel! Maanden aan dit spul gedacht, gepland, getekend, gefreesd, geschilderd, gevezen, getaped... en gisteren was het dan zover!

De baan ligt uiteraard spek en spek glad... de eerste 100 rondes was het meer ijs-racen dan wat anders... ook leuk... maar moeilijk om iets of wat van rondetijden in te schatten (we raakten niet onder de 10-11 seconden)... Na een uurtje of twee erop gereden te hebben begon het wegdek al wat meer grip te krijgen (snelste ronde dan gisteren van mij met 911GT2 zat op 8.4 op gsm chrono getimed). ...

Het zou al super zijn moeten de tracks paralel lopen, maar met dit "ideale lijnen-systeem" is het echt fantastisch! Het slotracen krijgt een nieuwe dimensie vind ik! Echt meer autosport... techniek en vooral taktiek!!! Moesten we gisteren rond twee uur snachts iemand gevonden hebben om te filmen hadden we al zeer mooie gefilmde beelden kunnen laten zien... Ierdereen wou uiteraard rijden en niet filmen... Ik probeer maandag wat te filmen als we met 8 zijn...

Enkele beelden!

Circuit gezien van vanachter: klein is iets anders hé!
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track171.jpg

Andere kant:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track172.jpg

911GT2 in actie:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track166.jpg

935 In actie:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track159.jpg

Momenteel worden de muurtjes verlijmd, ze kunnen een nachtje drogen en zijn morgen crash-klaar!
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track174.jpg

Hier zie je mooi dat elke baan anders is...
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/track176.jpg


G.

(Zeeeer content)

Nismo
12-11-2005, 20:06
Ken je dat liedje: Wij zijn goe bezig ,ook zegge ze ........ Awel, ik zou het volgende zeggen: GIJ ZIJT GOE BEZIG ...... :applaus: :applaus: :applaus:

Grtzzzzzz Nismo :gas:

FIRE
12-11-2005, 20:27
Verslijt die kopertape niet snel?

Loeten
12-11-2005, 22:02
Amai super !!

Guido
12-11-2005, 22:23
ziet er inderdaad al zeeer indrukwekkend uit!

Ben al benieuwd om de garnituur er ook op te zien staan.

A uit PDGRacing
27-11-2005, 14:00
Al een tijdje niets meer van gehoord. Of kan er niet gereden worden met al die sneeuw. :D Zo'n leuk project wil ik wel eens afgewerkt zien. :applaus:

MFahrer
27-11-2005, 20:32
Ja hoor... er wordt gereden en hoe!

Morgen wordt er ook een videootje opgenomen...

IK tracht het hier wel te tonen!

G.

MFahrer
05-12-2005, 11:40
Een eerste (zeer rommelig) videootje van een testrace op mijn baan... Het was gewoon eens om te testen hoe goed een digitaal fototoestel videootjes opneemt... en wat je ervan ziet... Maar je hebt toch al eens een gevoel van snelheid en je ziet toch dat m'n werk van een paar maanden echt werkt!

Gelieve wel rechtsklik te gebruiken als je enkele keren wilt kijken (het gaat allemaal snel dus kan me wel voorstellen dat je het een paar keer wilt bekijken).

Je ziet aan het werk: Een nissan Primera 2.0GTe, een BMW 320i Group 5, een Chapparal 2D en de (verlichtte) BMW 635csi Marlboro.

http://www.zippyvideos.com/651553482...4testmovie.mpg (17 mb)

De recordhouder op het circuit!
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/maxim286.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/maxim287.jpg

G.

jurgen
05-12-2005, 18:31
ik ben echte benieuwd om eens te kijken, maar de link werkt niet :(

MFahrer
05-12-2005, 19:12
Sorry!

Werkende link:

Filmpje (http://www.zippyvideos.com/6515534822540946/124testmovie/)

G.

Luigi
05-12-2005, 21:19
Schitterend!! Vooral de hairpin op het laatste deel van filmpje is mooi.

A uit PDGRacing
05-12-2005, 21:56
Super dat filmke. Sta er altijd van verbaasd dat die autootjes over het circuit vliegen.

MFahrer
08-06-2006, 11:09
Laatste post is zo'n zes maanden geleden in dit topic zie ik.Ondertussen zijn al enkele Paddockers komen proeven van dit scalslotrace verhaal en zijn er nog meer aan het bouwen om hier te komen rijden.

Wel, met de 10 uurse voor Group A's in het vooruitzicht (en mijn wedstrijdwagens die klaar staan), wil ik de baan toch iets meer aankleden. Ze wordt uiteraard niet zo gedetailleerd als het originele Petit Spa dat tegen m'n plafond hangt, met de simpele reden dat de scenery toch niet kan blijven staan. Wat ik wel wil doen is met kleine dingen (overschotten eigenlijk van Petit Spa) toch wat meer sfeer creeeren op deze baan ook. De bedoeling is vooral reclameborden langs de weg (op de bestaande muurtjes), gras op de open stukken, bandenmuurtjes en enkele gebouwen die afneembaar zijn. Verder moeten ook de lichtbrug en zo aangepakt worden en moet er hier en daar ook een omheining gezet worden om de fans te beschermen tegen rondvliegende brokstukken.

Op dit ogenblik staan 2 van de 7 stukken opgesteld in m'n garage en zo wil ik tegen eind juni stuk voor stuk opgeschoven zijn.

Voor het aankleden (de rommel op de baan is gewoon grief dat ik nodig heb, de Ice Tea drukt hier een muurtje tegen de mdf. Het moest opnieuw vastgezet worden:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/escort106.jpg

Duez (ik ben nog op zoek naar een naambordje voor op de ruit vd wagen) is hier de Sierra aan het inhalen, die op zijn beurt een beetje vast zit achter de tragere Escort. (Links zie je een hoop rommel, rechts zie je al wat gras en een deel van een gebouw)
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/escort108.jpg

De M3 is in de remzone nog enkele meters dichter gekomen op de Fords. Links zie je daar al een klein bandenmuurtje (overal waar de verf van de wagens aan de muur hing, heb ik banden gekleefd, ze voelen ook echt goed aan als schokabsorbers), rechts zie je nog een "betonstrook" naast het gras voor wagens met pech. Tussen het gras en de strook komt nog een muurtje.
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/escort110.jpg

De Sierra zit al met de neus naast de Escort die mooi rechts houdt en de snellere wagens laat passeren. De M3 zit in de Sierra's zog! Hier zie je het gras duidelijker en zie je de tribune met de reeds aanwezig fans! Je ziet ook duidelijker de reclameborden langs de rand van het circuit nu:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/escort112.jpg

Ze zijn er voorbij! Nu kunnen ze hun onderlinge gevecht verder zetten!
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/escort115.jpg

Terzelfdertijd uit een andere camera rond het circuit:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/escort116.jpg

Hier zie je weer op een gevaarlijke plaats de bandenmuurtjes staan:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/escort117.jpg

And away they are... de rechte eind op:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/escort118.jpg

Een rondje later zitten de twee nog altijd op "un mouchoir de poche" (hier zie je de bandenstrook duidelijker):
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/escort122.jpg


Dus nogmaals bedankt aan al wie me bandjes gegeven heeft, ze komen echt goed van pas. Ik was eerst van plan ze te schilderen, maar de verf zou er bij de eerste crash beginnen afpellen en dan had ik ze liever helemaal zwart.

Wordt vervolgd!

G.

Lester
08-06-2006, 11:16
Ziet er goed uit Gunther... het begint te kriebelen als ik dit zie..
Groeten Johan

Walter
08-06-2006, 20:05
Gunther,
Ik zie dat je nog meer kunt dan slotracers bouwen.Dit ziet er inderdaad veelbelovend uit.Veel succes nog verder.
WALTER

BMW M5 ...Kraftbayer!

Pinzie
08-06-2006, 20:07
Even een vraagje off-topic: is het ook mogelijk om een circuit te bouwen met hoogteverschil in, zodat je een bepaald circuit 100% kan nabouwen ?

MFahrer
08-06-2006, 20:14
Een hoogteverschil is perfect mogelijk en wou ik ook toepassen, alleen kan het niet als je de baan moet stockeren tegen de muur.

Bij de baan die ik eerst gebouwd heb, is er een hoogteverschil:
http://users.pandora.be/fiat850/slots.htm


G.

A uit PDGRacing
08-06-2006, 20:41
Het belooft weer heel mooi te worden. Kan niet veel langer wachten om erop te rijden :) Als je hulp nodig hebt links of rechts laat je maar iets weten hé. Het lijkt de goeie kant uit te gaan met het chassis...
Had de link nog niet gezien, maar wauw, dat is meer dan een weekje werk toch...

MFahrer
12-06-2006, 08:49
De werken dit weekend, maken het een stuk veiliger voor de fans!

De palen zijn grote nagels waar eerst gaatjes voor geboord werden, zodanig dat er niet moest geklopt worden. De omheining is in reepjes gesneden vliegenraam.
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/kapper029.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/kapper030.jpg

Dit weekend kreeg Petit Spa wat "Belcar wagens" over de vloer...
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/kapper035.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/kapper036.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/kapper037.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/kapper039.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/kapper042.jpg

... tot groot jolijt van de toeschouwers:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/kapper045.jpg

Huudo (te herkennen aan het grote fototoestel) is gespot in de tribune! Hij heeft zich proper geschoren en zich een toepeetje aangemeten voor de gelegenheid! Voor één keer heeft hij niet Sennake meegebracht, maar wie dan wel? Misschien daarom de vermomming? :)
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/kapper046.jpg

G.

MFahrer
12-06-2006, 09:09
En waarom maken ze dit niet op 1/24: Lister Storm!
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/kapper043.jpg
:drewl:

Gèrre
12-06-2006, 13:40
Ja die lister moesten ze eens op 1/24 maken
zou toch een succes zijn denk ik

racefreak
12-06-2006, 15:54
De lister is verkrijgbaar in 1/24 maar dan wel in lexan.

groeten

HaCo
20-06-2006, 19:01
Amai, wat een mooie thuisbaan. Daar kan ik met mijn 9m carrera baantje alleen maar jaloers op zijn! (zeker als ik die iedere keer moet opbouwen en afbreken :mad: )

Heb jij geen last wanneer het zomer en warm is, dat je kopertape lost of bollig komt te staan?

Jesterke
03-07-2006, 15:21
Dit kan ik maar met één woord omschrijven

SCHITTEREND ! :applaus:

Flame
03-07-2006, 17:56
Hier word mooi werk geleverd,chapoooooooooo

Mech@niC
12-04-2007, 17:28
Hier word mooi werk geleverd,chapoooooooooo

Wow, ik ben bezig om mijn eerste 1/24 slotcar te bouwen, maar dit is wel zeer mooi zeg.
Ik woon zelf ook in België al ben ik een Nederlander, waar woon je precies?
Ik zou graag eens komen kijken.

dupanton
12-04-2007, 18:34
daar zou ik ook wel eens op willen rijden, gewoon schitterend:worship:

MFahrer
16-04-2007, 20:25
Wow, ik ben bezig om mijn eerste 1/24 slotcar te bouwen, maar dit is wel zeer mooi zeg.
Ik woon zelf ook in België al ben ik een Nederlander, waar woon je precies?
Ik zou graag eens komen kijken.

Bedankt voor de complimenten! Deze baan was eigenlijk het grote teststuk... ondertussen is er een echt permanente drie-laner bijgekomen! Die moet eerst volledig afgewerkt worden en dan wordt de vierlaner volledig hermaakt!

Ik ben uit de buurt van Gent! Van waar ben jij ergens?

G.