PDA

View Full Version : Sprinters Cup : in navolging van the end of tthe Touring Cup as we know it


Clubman
11-10-2005, 12:36
Uit de thread over de Touring Cup mag blijken dat er héél wat leeft onder de deelnemers.

Allerhande nuttige opmerkingen en suggesties werden daar gegeven.
Regelmatig kwam daar ook de Sprinters Cup ten berde.

het leek me logisch een aparte thread te starten voor de Sprinters Cup om dat anders het ene wat te veel met het andere vermengd wordt.

Ik zal al meteen beginnen met 2 stenen in de kikkerpoel te gooien :

a. wat zouden jullie denken van een vaste rijTIJD, in plaats van een aantal ronden ? Immers , als de koplopers nog sneller gaan , hebben we straks nog een kwartiertje voor onze zuurverdiende 265 euro !

b. een beetje strenger toezicht op de plaatsing op de grid. Immers, is dit bij de Touring Cup niet zo een issue ; bij een stilstaande start en slechts een wedstrijd van 12 rondjes, kan één startplaats het verschil maken tussen een podium en geen ......

En laat nu de opmerkingen , suggesties, grieven enz. maar komen !

Eddy V
11-10-2005, 13:16
Rijtijden worden in Engeland al langer toegepast, het werkt uitstekend. Soms is het wel in het nadeel, maar meestal is het plezanter om bvb in Zolder 25 minuten te rijden ipv 12 ronden. Is ook een meer haalbare kaart voor de inrichter.

De startplaats zou moeten zijn zoals ze op papier staat, geen gaatjes opvullen. Een degelijke briefing kan veel verhelpen en natuurlijk ook een degelijke straf voor hen die een verkeerde plaats innemen. Natuurlijk ook betere kontrole namens de inrichter op de startopstelling.

Behouden van de staande starts is ook wenselijk, zelfs een must.

Betere klasseverdeling, zodat je met een "groep N-tje" ook wat kans maakt.

Splitsen van Historic en Sprinters Cup.

Meer dan 5 luttele races per jaar, nu loont het niet om de moeite te doen. Ikzelf wilde wel de een of andere race meepikken, maar omdat de kalender bijna telkens samen viel met mijn (race)werk was het niet de moeite iets klaar te maken. Bij 10 tot 12 races is het een andere zaak.

Mijn idee natuurlijk.

Jawaddeman
11-10-2005, 16:40
1. ik zou mij niet druk maken de sprinterscup, zal niet te loor gaan; mocht zelfs de touringcup verdwijnen, dan wordt de sprinterscup zo opgenomen in een of ander programma, zoals dit jaar bijvoorbeeld bij de eerste belcar in zolder. Er zijn toch altijd meer als voldoende inschrijvingen, en aangezien het niet te lang duurt is het publiek nog enthousiast ook... Zou misschien zelfs beter af zijn zonder touring cup; dan kunnen we allemaal wat meer lawaai maken; wat de competitie wat minder zou vervalsen; en een aangenamere sfeer zou te weeg brengen...

2. volgens mij mag je hier klagen en zagen over wat men zou willen in touring en sprinterscup, of zelfs in belcar; denk je dat de organisatoren daar ook maar het minste rekening mee gaan houden??????????????????????

3. als je dan toch iets wil doen; haal ze dan uit elkaar, er is niets zo vervelend als sprinter elke keer die historics met meer als 300pk op het rechte stuk voorbij te zien gaan; maar dan weerwel een uur op voorhand zien remmen... En ook wordt je zot van historics die op een ronde achterstand je gewoon niet voorbij laten omdat ze onderling een duelleke om de 57ste plaats zijn aan't uitvechten!!!

Dus jongens doe de sprinters en historics graag bij een top weekend en liefste appart en het zal vollen bak zijn...

Ps: a ja wat de regelementen betreft misschien iets meer afgelijnd; stel me nog altijd de vraag hoe die golfkes met ne twee liter meer als 250pk halen???; maar inderdaad het regelement is nu zo vrij dat je wel erg ver kan gaan; en dan wordt het natuurlijk weer heel duur...
groetjes aan alle sprinters en historics...

B&S Racing
11-10-2005, 18:59
[Ps: a ja wat de regelementen betreft misschien iets meer afgelijnd; stel me nog altijd de vraag hoe die golfkes met ne twee liter meer als 250pk halen???; maar inderdaad het regelement is nu zo vrij dat je wel erg ver kan gaan; en dan wordt het natuurlijk weer heel duur...
groetjes aan alle sprinters en historics...[/QUOTE]


Het gemakkelijkste is de auto's opdelen in gewicht/pk verhouding dan kan iedereen binnen de marges tegen elkaar strijden. Is volgens mij voor iedere klasse inclusief Belcar de beste oplossing. Gewicht kan dan vrij gelaten worden, iemand met een superlichte auto en behoorlijk vermogen zal dan vrij snel in de hoogste klasse vallen. Ben je er niet aan toe dan laat je het vermogen achterwege en kom je in een lagere klasse. Betaalbaar racen!:applaus:

Groetjes,
Guido Buskens

Swa
11-10-2005, 19:48
[Ps: a ja wat de regelementen betreft misschien iets meer afgelijnd; stel me nog altijd de vraag hoe die golfkes met ne twee liter meer als 250pk halen???

Tja misschien is aan JM Dehaye vragen, want die heeft dat blijkbaar toch kunnen klaarspelen. Een honda S2000 heeft trouwens nog meer paardjes.

Sorry voor de off topic

Jawaddeman
12-10-2005, 02:44
[QUOTE=B&S RacingHet gemakkelijkste is de auto's opdelen in gewicht/pk verhouding dan kan iedereen binnen de marges tegen elkaar strijden. Is volgens mij voor iedere klasse inclusief Belcar de beste oplossing. Gewicht kan dan vrij gelaten worden, iemand met een superlichte auto en behoorlijk vermogen zal dan vrij snel in de hoogste klasse vallen. Ben je er niet aan toe dan laat je het vermogen achterwege en kom je in een lagere klasse. Betaalbaar racen!:applaus:

Groetjes,
Guido Buskens[/QUOTE]

en hoe gaan we dat controleren??? hoeveel pk's een wagen heeft; is al heel lang een groot raadsel...

Jawaddeman
12-10-2005, 02:46
Tja misschien is aan JM Dehaye vragen, want die heeft dat blijkbaar toch kunnen klaarspelen. Een honda S2000 heeft trouwens nog meer paardjes.

Sorry voor de off topic

er zijn er nog veel met veel meer paardjes; waarom niet de auto van dirk muller bmw wtcc van dit jaar, daar win je gegarandeerd mee; maar of het dan nog als instap klassen een aanvaardbaar budget wordt????????????:frusty:

B&S Racing
12-10-2005, 08:47
en hoe gaan we dat controleren??? hoeveel pk's een wagen heeft; is al heel lang een groot raadsel...
Een kwestie van wegen en een mobiele vermogensbank. Dutch Supercar challenge e.a werken er al jaren mee. Gewoon voor iedere wedstijd controleren. Je verzegeld een aantal delen bij de eerste controle, zijn de zegels weg moet je opnieuw gecontroleerd worden, de kosten zijn dan uiteraard voor het betreffende team.

Clubman
12-10-2005, 11:35
Een kwestie van wegen en een mobiele vermogensbank. Dutch Supercar challenge e.a werken er al jaren mee. Gewoon voor iedere wedstijd controleren. Je verzegeld een aantal delen bij de eerste controle, zijn de zegels weg moet je opnieuw gecontroleerd worden, de kosten zijn dan uiteraard voor het betreffende team.

Hop, lap m: kosten ! Zolang die niet de pan uitswingen, ben ik voor.
Maar het mag weer geen melkkoe worden !

Een rem op de uitgegeven budgetten kan een "engelse" methode zijn :
in een bepaalde race klasse (hot hatch ? ) daar kan ( kon ?) je de auto van je concurrenten kopen aan een vooraf vastgesteld bedrag, die mocht dat dan niet weigeren.
Tenzij je een hélé diepe portemonnee hebt , zou dat er velen van tegenhouden té veel uit te geven.
ANDERSZIJDS : ik zou het niet over mijn hart krijgen een kar te moeten afgeven waar ik jaaaaaren aan gesleuteld heb.

Het is niet simpel !

Clubman
12-10-2005, 11:41
2. volgens mij mag je hier klagen en zagen over wat men zou willen in touring en sprinterscup, of zelfs in belcar; denk je dat de organisatoren daar ook maar het minste rekening mee gaan houden??????????????????????

3. als je dan toch iets wil doen; haal ze dan uit elkaar, er is niets zo vervelend als sprinter elke keer die historics met meer als 300pk op het rechte stuk voorbij te zien gaan; maar dan weerwel een uur op voorhand zien remmen... En ook wordt je zot van historics die op een ronde achterstand je gewoon niet voorbij laten omdat ze onderling een duelleke om de 57ste plaats zijn aan't uitvechten!!!


2. als je nooit je stem verheft gebeurt er zeker nix.
Beter kan toch altijd ?:eek:
3. daar is iets van. Maar het heeft veel met wederzijds respect te maken.
de snelle ( modernere ) koplopers moeten niet doen alsof Zolder van hen is ( soms snijden ze de achterblijvers echt wel de pas af), maar de achterblijvers
moeten ook een beetje rekening houden met de snelle jongens .
Fairplay heet dat !:rolleyes: En dat werkt in BEIDE richtingen.

Eddy V
12-10-2005, 12:53
Een mobiele vermogensbank is niet nodig. 1 plaats kiezen, alle deelnemers daar naar toe, meten en motor verzegelen.
Dit passen ze momenteel toe bij de Peugeot 206RC Cup in Duitsland, wij brengen onze wagen naar een tuner, die meet en verzegeld de motor. Bij herstellingen moet je dan opnieuw naar die kerel.

Is eerlijk en makkelijk.

De Hot Hatch regel bestaat niet meer. Te veel mensen met pijn in het hart.