PDA

View Full Version : Race 6 - 10h - Voorbereiding


A uit PDGRacing
13-10-2005, 11:01
De vorige wedstrijd is nog maar enkele dagen geleden verreden, dus is het tijd om op de toekomst te richten. Voor de Race Promotion Night is een wedstrijd uitgeschreven die 10 uur duurt. De start is voorzien voor enkele minuten voor 12 uur, dus zal een flink deel van de wedstrijd in het donker verreden worden. Voor de werkzaamheden in de pits is dus verlichting nodig. En daar spant het schoentje nu net. Vorig jaar zaten we in de 'oude' boxen, en zo kon er een 'arm' voorzien worden waar lampen aan hingen, die dan opgehouden kon worden door de vlaggenmasten aan de frisdranken-muur. Nu zijn we verplaatst naar de nieuwe boxen, en zijn we die vlaggenmasten kwijt. Is er iemand die tijdens de voorbije Belcar 24 uren gezien heeft hoe die teams dit opgelost hebben, of die een briljant idee heeft? Alvast bedankt voor de hulp.

Als de mods het goed vinden, mogen er natuurlijk ook andere voorbereidingswerken geplaatst worden.
Veel succes aan de andere teams, en tot op de RPN.

Anthony

fordje
13-10-2005, 11:23
Op http://www.24u.be/2005/nl/fotopages/album/17/ kan je rechts onderaan een foto zien van de nieuwe boxen en de oplossing. Bouw een steun tegen de muur en hang daar de verlichting aan. Natuurlijk wel zorgen dat je zwaartepunten laag genoeg liggen of je hebt een wagen met extra verlichting! :)

A uit PDGRacing
13-10-2005, 12:52
De verlichting bij de dichtste boxen op de foto, helt nogal fel naar voor. Waar we trouwens ook voor vrezen. Als je dan op dezelfde foto, naar de PSI-boxen kijkt, verste op de foto, zie je ook de linten naar boven lopen. En daar gaat m'n vraag over. Waar hangen die linten dan aan vast?
Zou het kunnen dat via span-linten het uiteinde van de lamparm opgehouden wordt aan de metalen deksels bovenop de muur?

fordje
13-10-2005, 13:09
Ik kan het niet goed herinneren hoe dat zat, mss dat ze zelfs die spanlinten via de garagepoort ergens binnen aan hadden opgehangen (je hebt daar die gratingwanden tussen de boxen waar je wel iets aan kan opspannen). Je kan eventueel eens iemand van de technische mensen van PSI bellen? Of zelf eens tot daar rijden, met een beetje geluk zijn die mannen vandaag in Zolder.

Thomaske
13-10-2005, 15:20
Als je bovenaan de nieuwe boxen staat en je kijkt omlaag kijk je op een klein "dakje". Achter de rand van dat "dakje" kan je je spanriem met een haak bevestigen. Het werkt goed!

Mvg...

A uit PDGRacing
26-10-2005, 23:41
Nog een vraagje over de tien-uren-race. Iedereen is bezig dat er punten verdeeld worden na een kwart (2,5 uur), half (5h) en volledige wedstrijd. Maar wanneer je het reglement 2005 leest, staat er punten na 3, 6 en 10 uur. Weet er iemand wat nu correct is?

Bugalfa
27-10-2005, 08:06
Vorig jaar was't alleszins na 3(10pt), 6(10pt) en 10u(20pt. in klasse)

Thomaske
27-10-2005, 09:01
Normaal zou Bert Longin ook deelnemen aan deze wedstrijd. Over welke wagen en piloten er samen met Bert komen weet ik nog niks meer.

Mvg...

Raceboy
04-11-2005, 19:46
ze worden blijkbaar streng in Zolder?

Iedere piloot dient zijn grote lichten te doven en met kruislichten te rijden vanaf het uitkomen van de Jacky Ickx-bocht tot aan het einde van de stands.

Met de 24 uren is dit toch nog nooit verplicht geweest?

serge
04-11-2005, 21:46
Dit was in de voorbije jaren ook al zo. Dit werd steeds gemeld op de briefing.
De vraag is natuurlijk hoeveel piloten hier rekening mee houden.
Ik moet toegeven, na 60 of 70 ronden in het donker rijden durf ik dat wel eens te vergeten... :) :gas:

Vraagje: weet er iemand waar ik de resultaten en klassementen van de ZTC kan vinden?

Thanks.
Serge

Chauffeur
07-11-2005, 13:31
Aan de hand van onderstaande zou 1 minuut stilte voor de wedstrijd zeker een hart onder de riem zijn voor de familie die enkele kilometers verder één van de onzen ten grave brengt.

Gisteren meldden we jullie het overlijden van onze medewerker en bestuurslid Peter Zeelmaekers. Ondertussen mochten we reeds vele reacties ontvangen van vrienden, sympathisanten, teams en rijders. Het is voor de familie van Peter echter onmogelijk om iedereen persoonlijk uit te nodigen tot het bijwonen van de uitvaartplechtigheid. Er werd dan ook beslist om de gegevens aangaande de uitvaart en de gebedswake via dit kanaal kenbaar te maken aan de velen die hun medeleven betuigen.

Gebedswake: vrijdag 11 november 2005, om 19.00u in de St-Jobkerk te Bolderberg (Heusden-Zolder)

Uitvaartdienst: zaterdag 12 november 2005, om 10.30 in de St-Jobkerk te Bolderberg (Heusden-Zolder)

(Na de gebedswake en vóór de uitvaartplechtigheid is er tevens de gelegenheid om een laatste groet te brengen.)

Chauffeur
07-11-2005, 13:41
Volgens de timing die ik heb begint de wedstrijd voor ZTC om 11.40.
Waarom gaan we met alle piloten na de training om 10.30 niet even naar Bolderberg in raceoverall om een laatste groet te brengen. Hoeft maar 5 minuten te duren, maar zal voor Peter en zijn familie zeker een hart onder de riem zijn.

Om 10.30 einde training - even naar Bolderberg - om 11.00 terug

Ik hoop dat men dit op de briefing even meegeeft zodat we met een mooie delegatie even ons medeleven kunnen gaan betuigen.