TiBo
25-05-2001, 10:34
Een aantal dingen die mij zijn opgevallen aan de "Aero Packages" in Monaco.
1. Arrows
http://users.pandora.be/cameo/forum/Monaco Aero 1.jpg
http://users.pandora.be/cameo/forum/Monaco Aero 2.jpg
Deze extra vleugel staat bovenop de neus van de wagen. We weten dat Arrows al het hele seizoen af te rekenen heeft met onderstuur. Deze problemen zouden in Monaco wel eens zo groot kunnen zijn dat de Arrows waanzinning veel downforce nodig heeft aan de voorkant. Zonder deze vleugel zou de wagen wel eens serieus kunnen gaan "Pushen"
2. BAR
http://users.pandora.be/cameo/forum/Monaco Aero 3.jpg
http://users.pandora.be/cameo/forum/Monaco Aero 4.jpg
Bij BAR heeft men tal van nieuwigheden aan de wagen. De omgegeerde en uitgeholde vleugeltjes zijn er opnieuw bij. Door het uithollen van deze vleugeltjes ontstaan er wervelingen die de geleiding naar de achtervleugel bevorderen. Onder de wishbones zijn er echter nieuwe delen aangebracht (betere rijwind geleiding?), centraal op de wagen staat een extra vleugeltje, voor de wielen staat nu een dubbele reeks flap-ups en voor de achtervleugel is een extra vleugel(tje) geplaatst.
3. Ferrari
http://users.pandora.be/cameo/forum/Monaco Aero 5.jpg
Ferrari houdt het op het eerste zicht bij de oude vleugeltjes achteraan op de sidepods. De wingendplates daarentegen zijn drastisch onder handen genomen en zijn compleet nieuw voor Monaco.
4. Jordan
http://users.pandora.be/cameo/forum/Monaco Aero 6.jpg
Aangezien deze vleugel centraal op de wagen staat verwacht ik van deze vleugel niet echt de traditionele downforce-werking. Wil men bij Jordan het zwaartepunt van de wagen centraler en lager leggen?
Verder kunnen we stellen dat ook de achtervleugels van zowat alle teams groter zijn dan voordien.
1. Arrows
http://users.pandora.be/cameo/forum/Monaco Aero 1.jpg
http://users.pandora.be/cameo/forum/Monaco Aero 2.jpg
Deze extra vleugel staat bovenop de neus van de wagen. We weten dat Arrows al het hele seizoen af te rekenen heeft met onderstuur. Deze problemen zouden in Monaco wel eens zo groot kunnen zijn dat de Arrows waanzinning veel downforce nodig heeft aan de voorkant. Zonder deze vleugel zou de wagen wel eens serieus kunnen gaan "Pushen"
2. BAR
http://users.pandora.be/cameo/forum/Monaco Aero 3.jpg
http://users.pandora.be/cameo/forum/Monaco Aero 4.jpg
Bij BAR heeft men tal van nieuwigheden aan de wagen. De omgegeerde en uitgeholde vleugeltjes zijn er opnieuw bij. Door het uithollen van deze vleugeltjes ontstaan er wervelingen die de geleiding naar de achtervleugel bevorderen. Onder de wishbones zijn er echter nieuwe delen aangebracht (betere rijwind geleiding?), centraal op de wagen staat een extra vleugeltje, voor de wielen staat nu een dubbele reeks flap-ups en voor de achtervleugel is een extra vleugel(tje) geplaatst.
3. Ferrari
http://users.pandora.be/cameo/forum/Monaco Aero 5.jpg
Ferrari houdt het op het eerste zicht bij de oude vleugeltjes achteraan op de sidepods. De wingendplates daarentegen zijn drastisch onder handen genomen en zijn compleet nieuw voor Monaco.
4. Jordan
http://users.pandora.be/cameo/forum/Monaco Aero 6.jpg
Aangezien deze vleugel centraal op de wagen staat verwacht ik van deze vleugel niet echt de traditionele downforce-werking. Wil men bij Jordan het zwaartepunt van de wagen centraler en lager leggen?
Verder kunnen we stellen dat ook de achtervleugels van zowat alle teams groter zijn dan voordien.