PDA

View Full Version : Oplossingen vraag 37 en 38


Sennake
16-10-2005, 13:29
http://www.depaddock.eu/sennake/logos/depaddock_autosportquiz_2005.jpg

Hier zijn de oplossingen van vraag 37 en 38 :

Vraag 37 :


Wie is de man op foto 1a? Wie is de man op foto 1b? Hector Rebaque – Didier Pironi
Wie is de man op foto 2a? Wie is de man op foto 2b? Piercarlo Ghinzani – Patrick Tambay
Wie is de man op foto 3a? Wie is de man op foto 3b? Beppe Gabbiani – Michele Alboreto
Wie is de man op foto 4a? Wie is de man op foto 4b? Brian Henton – Elio de Angelis
Wie is de man op foto 5a? Wie is de man op foto 5b? Eliseo Salazar – Jan Lammers


De originele, onbewerkte foto van deze vraag zag er trouwens zo uit :

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2005/37_ori.jpg

Vraag 38 :


In welk jaar speelt dit tafereel zich af? 1989
Welke race is dit? 24 uur van Spa-Francorchamps
Geef de naam van piloot nr 1 van het pilotentrio dat met deze wagen racete? Bonhome
Geef de naam van piloot nr 2 van het pilotentrio dat met deze wagen racete? Hoebeke
Geef de naam van piloot nr 3 van het pilotentrio dat met deze wagen racete? Duquesnoy of Dusquenoy of Duguenoy


Wat betreft de 3e piloot van deze combinatie rekenen we alle schrijfwijzes goed, omdat het ons ook niet duidelijk is welke nu de juiste is... Op de wagen staat in elk geval duidelijk DUQUESNOY, maar absoluut waterdicht is dat niet, daarvoor zou je die mijnheer zijn identiteitskaart moeten zien...

De originele, onbewerkte foto van deze vraag zag er trouwens zo uit :

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2005/38_ori.jpg

Dit levert dus de volgende tussenstand op :


Jan : 456 op 460
Pompierke : 452 op 460
Le pilote sans visage : 451 op 460
Guy : 432 op 460
Baron : 429 op 460
Ottooke : 423 op 460
Vanni : 419 op 460
Bazzie : 413 op 460
Huudo : 413 op 460
Lotuzzz : 409 op 460
Manu : 406 op 460
HHugo : 394 op 460
Lambo : 387 op 460
Pat : 373 op 460
Juha : 360 op 460
The Interceptor : 360 op 460
Zaibatsu Racing : 345 op 460
Porsche : 315 op 460
Bluelite : 290 op 460
Sledge : 290 op 460
Veloce : 290 op 460
Vdhb'er : 288 op 460
Dragonfly : 227 op 460
Kulgan : 205 op 460
Raceboy : 196 op 460
Megane : 180 op 460
Johan : 137 op 460
Selespeed : 135 op 460
Thomaske GLPK : 134 op 460
Corvetteboy : 110 op 460
Marcel : 102 op 460
Ivy440 : 66 op 460
Bezemwagen : 63 op 460
Iceman : 48 op 460
Clubby1275 : 46 op 460
Racefreak : 43 op 460
AlainH : 40 op 460
RX-7freakske : 39 op 460
Fré : 36 op 460
Kabouter : 20 op 460
Airco : 19 op 460
RaptuningGirl : 13 op 460
206WRC-ke : 10 op 460
FIAGT : 8 op 460
Zapper : 8 op 460


In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar de allerlaatste vragen 39 en 40!

Je kan de tussenstand overigens HIER (http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2005/antwoorden_2005.xls) nog eens op je gemak bekijken.

En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen :)

lotuzzz
16-10-2005, 13:58
0 punten op de gezichtenvraag, en onverhoopt tóch een plaatsje stijgen!
Ik heb eindelijk ook eens een Russische site gevonden die me de AX-vraag succesvol deed oplossen :D

The Interceptor
16-10-2005, 14:02
Dat ik bij die pilotenvraag niets ging scoren, daar was ik nu ook wel bijna zeker van, maar ik had toch iets meer correcte namen verwacht :) Echt wel een moeilijke vraag :eek: Ik vind het dan ook freaky dat er zelfs twee in zijn geslaagd om ze allemaal corrent te benoemen!

Bij vraag 38 heb ik ook lang niets gevonden. Maar 't was wel duidelijk dat het om een uithoudingsrace ging (drie piloten), en dus veel kans een 24 uurs. Eerst dacht ik aan Zolder, vanuit het perspectief vd foto. Maar die witte geschilderde lijnen deden me toch twijfelen. Dan maar op onderzoek gegaan, naar mijn foto's vd afgelopen jaren gekeken van in de pitlane in Spa en Zolder. En op een foto van '99 in Spa zag ik dan duidelijk dezelfde geschilderde lijnen staan, met ook zo net ernaast een groeve in het asfalt.
Nu wisten we dus dat het in Spa was, en dat het een Citroën AX was, had ik ook al door :) Maar volledige uitslagen vinden van '87 tot '92 van Spa, dat was echt niet simpel. Dan wist ik dat er op onze zolder nog een stapel met oude autosportmagazines lag. Dus ik gisterenavond daar eens in gaan bladeren. En in een voorbeschouwing vd 24u van '90 stond een AX ingeschreven met oa de Bonhomme op. Dan via die naam eindelijk de uitslagen (of een stuk ervan?) gevonden van de jaren die ik zocht. Zelfs met enkele foto's erbij, maar niet de juiste :(. In '89, '91 en '93 stond er een AX op de uitslag met telkens de Bonhomme. Dan moest het die maar zijn. Welk jaar was dan een pure gok, maar omdat Princen twee keer vd drie op de wagen zat, ook maar op hem gegokt en dan nog 91 gegokt. Jammer dat het fout was, maar toch al blij dat ik nog dicht bij de oplossing zat, en toch iets juist heb :)

Op naar de laatste (en zware) loodjes. Daar gaat ook nog wat tijd inkruipen, en dan een verdiende winterstop :D Mss tijdens de winterstop eens een cursus Russisch volgen, dat blijkt toch een belangrijke taal te zijn :)

Ottooke
16-10-2005, 14:20
De gezichten waren moeilijk, zeker voor iemand die weinig van die mannen heeft gezien op de televisie. Vraag 38 heb ik gisterenavond nog gevonden op een Nederlandse website. Eigenlijk was het een gok, en dan blijkt het nog de juiste te zijn ook :)
Nu op naar vraag 39 (oeioei) en vraag 40 (die heb ik al :) )

Guido
16-10-2005, 14:35
6 piloten had ik goed en toch maar 4 punten. 't was te verwachten dat ik in de combinaties de mist zou ingaan. Moeilijkheidsgraad of niet, de gezichten rondes zijn niet mijn ding en dus zeker niet in dit format, maar soit, er zijn er die alles goed hebben (met of zonder hulplijnen, dat laat ik in het midden) en dus blijkt dat het een goeie quizvraag is. Met de vraag 39 nog voor de boeg en slechts 7 ptn voor op positie n° 11, vrees ik dat de top-10 er niet zal inzitten, wat toch een kleine ontgoocheling zal zijn - zucht. 't ga nog eens wat plekken denk ik. :)

A.J.
16-10-2005, 15:18
Ik weet zeker dat het Duquesnoy moet zijn. Die man heeft in die periode veel gereden.
Marc Duquesnoy, Thierry de Bonhome en Philippe Hoebeke.

Pat
16-10-2005, 17:44
Vergeten binnen te sturen ...

Zou uiteindelijk 5 namen juist gehad hebben, maar slechts 1 combinatie, de 5

De AX leverde ook niets op ... te lang gezocht in de richting van Zolder.

Boetzie
16-10-2005, 21:32
Ja jongens,

proficiat aan Jan, Pompierke en vooral 'pilote sans visage', die mij (verdiend!)van het podium heeft geduwd.

Ik ben wel een autokenner maar geen quizzer, had inderdaad een aantal namen juist, maar plaatste ze dan bij de verkeerde foto of wist het gewoon niet.....

Deze Citroënvraag vond ik wel, maar ik vind het spijtig dat je zegt bij de laatste vragen zeer streng te zijn bij de juiste schrijfwijze van de piloten en dat je dan plots de deur weer openlaat !
Ik heb er inderdaad wel veel tijd ingestoken om de juiste schrijfwijze van de voornaam en de achternaam van elke piloot te vinden.
(Tussen haakjes De Bonhome is met één M ! - zie puntenoverzicht...)

Op naar de laatste vraag. Je weet maar nooit.....

Sennake
16-10-2005, 21:39
Ik heb er inderdaad wel veel tijd ingestoken om de juiste schrijfwijze van de voornaam en de achternaam van elke piloot te vinden.

Dat ging over vraag 37, niet over vraag 38.

De voornamen van vraag 38 zou ik niet durven beoordelen, volgend Andy is het trouwens Marc Duquesnoy en ik las overal Michel Duquesnoy. Maar zoals gezegd maakte de voornaam niet uit.

Als je dan als vragensteller zelf niet 100% zeker bent over de juiste schrijfwijze van de achternaam, kan je niet anders dan de deur openzetten.

Guy
16-10-2005, 21:41
Sorry, Het is hier Guy, maar mijn zoon had weer aan de computer geprutst .......

Ja jongens,

proficiat aan Jan, Pompierke en vooral 'pilote sans visage', die mij (verdiend!)van het podium heeft geduwd.

Ik ben wel een autokenner maar geen quizzer, had inderdaad een aantal namen juist, maar plaatste ze dan bij de verkeerde foto of wist het gewoon niet.....

Deze Citroënvraag vond ik wel, maar ik vind het spijtig dat je zegt bij de laatste vragen zeer streng te zijn bij de juiste schrijfwijze van de piloten en dat je dan plots de deur weer openlaat !
Ik heb er inderdaad wel veel tijd ingestoken om de juiste schrijfwijze van de voornaam en de achternaam van elke piloot te vinden.
(Tussen haakjes De Bonhome is met één M ! - zie puntenoverzicht...)

Op naar de laatste vraag. Je weet maar nooit.....[/QUOTE]

Guy
16-10-2005, 21:42
Geen probleem, we zien wel hoever we geraken !

Juha
16-10-2005, 22:15
Alle gezichten fout, dat belooft voor de volgende. :+

Die Citroën was een gok. De Bonhomme heeft in alle AX-jes gereden dus die was zeker, de rest heb ik maar gekozen omda die zowel in 91 als 92 meereden.

A.J.
16-10-2005, 22:55
Michel Duquesnoy. Maar zoals gezegd maakte de voornaam niet uit.


klopt, had het niet gecheckt

Baron
16-10-2005, 23:48
Ik had 5 gezichten goed, maar telkens het eerste gedeelte van de combinatie fout. Nul punten dus en dat belooft niet veel goeds voor vraag 39.
Gelukkig heb ik de meubelen kunnen redden met de vraag over de AX waar ik via de eliminatiemethode (onderzoek steeds aandachtig de sponsors op een wagen!) tot het juiste antwoord kwam.

Baron
17-10-2005, 00:11
Ik weet zeker dat het Duquesnoy moet zijn.

Inderdaad. Dat is ook duidelijk te zien op de onbewerkte foto.

Jan
17-10-2005, 07:51
Vraag 37 leek aanvankelijk moeilijk, maar was het niet. Vrij vlug had ik Pironi, Tambay, Alboreto, Lammers en Ghinzani (onvergetelijk zure tronie) te pakken. Het element dat die piloten bindt is Formule 1 en het jaar 1981, en dus bleven er nog slechts een 30-tal piloten over om uit te kiezen. Alleen over Salazar heb ik lang getwijfeld, het had voor mijn part ook Guerra kunnen zijn. Salazar is wereldberoemd dankzij het pakje slaag dat hij ooit van Nelson Piquet in ontvangst mocht nemen.


Vraag 38: het pitlane schilderwerk van Spa heeft mij hier een flink stuk op weg geholpen....en nog enkele andere truukjes:p

Bij vraag 39 dreig ik nochtans helemaal de boer op te gaan:confused:

Raceboy
17-10-2005, 09:32
Bij vraag 39 dreig ik nochtans helemaal de boer op te gaan:confused:

Ben je dat niet gewend uit je rittensportcarriere? :+

Jan
17-10-2005, 09:32
Merkwaardig toch dat precies "le pilote sans visage" zo goed is in "gezichten";)

Jan
17-10-2005, 09:33
Ben je dat niet gewend uit je rittensportcarriere? :+

Ik stel voor dat je er even onze recentste twee uitslagen op nagaat. Dan zal je kunnen concluderen dat we "goed boeren":D

bluelite
18-10-2005, 11:07
WOW. Toch 7 van de 10 gezichten juist :) En dan die vraag 38 toch nog '24 Uren van Spa' juist geraden, want ik had geen flauw benul van hoe wie wat waar en wanneer. De top 20 binnegeschoven, hoewel ik toch een paar vragen in het begin van het seizoen niet heb meegedaan. Hopelijk scoor ik met de laatste twee vragen nog een pak punten om 'porsche' voorbij te steken, maar dta zal moeilijk worden.

Pat
18-10-2005, 19:19
Ben je dat niet gewend uit je rittensportcarriere? :+

Ik voel mij hier serieus aangesproken ! :D :D :D