PDA

View Full Version : ***De Paddock Photo Award 2005, uitleg en reglement.***


De Paddock
16-10-2005, 16:47
Beste Paddockers,

In 2004 hebben we voor de eerste maal De Paddock Photo Award georganiseerd. Een kans voor alle fotograven om hun beste prenten, in competitievorm, te tonen aan de lezers van de Paddock. De eerste winnaar van deze Paddock Photo Award was Bart Spaey die de beker veroverde met een prachtige nachtfoto van de 25 uur VW Funcup op het circuit van Spa-Francorchamps.

Vanwege het succes en de positieve feedback gaan we in 2005 voor de tweede maal een Photo Award organiseren voor alle leden van De Paddock. Het reglement is in grote lijnen gelijk aan het reglement van 2004. In het kort zullen we de belangrijkste wijzigingen hieronder vermelden:

- Foto's maken in een donkere omgeving is een aparte tak van sport, vandaar dat we hebben besloten om hiervoor een apart categorie in het leven te roepen. Zowel nachtfoto's van circuit, rally of een ander autosport evenement horen thuis in deze klasse.

- Historiek, van diverse Paddockers hebben wij vernomen dat ze prachtig beeldmateriaal in hun bezit hadden van die goeie ouwe tijd. Deze Paddockers hebben nu de kans om hun foto's in te sturen. Laat ons genieten van die vervlogen tijden.

Tijdschema wedstrijd
Bekendmaking reglement: 16 oktober 2005
Insturen foto’s: 01 november 2005 – 30 november 2005
Foto’s online: +/- 1 december 2005
Insturen stemmen publieksjury voor de halve finale: +/- 1 december 2005 – 31 december 2005
Bekendmaking laureaten: +/- 1 januari 2006
Insturen stemmen publieksjury + vakjury voor de finale: +/- 1 januari 2006 - 31 januari 2006
Uitreiking De Paddock Photo Award: 4 februari 2006


In december 2005 kunnen alle Paddockers hun stem uitbrengen op hun favoriete foto in elke klasse. Na deze eerste schifting gaan de beste 3 in elke categorie door naar de finale. In de finale, januari 2006, zal de vakjury en wederom een publieksjury haar stem uitbrengen om uiteindelijk de beste foto van 2005 te kiezen. De verhouding tussen vakjury en publieksjury zal liggen op basis van fifty-fifty.

Tijdens de Paddock Live Quiz op 4 februari 2006 in Themacafé Wheels zal de uiteindelijke winnaar van de Paddock Photo Award 2005 zijn of haar wisselbeker in ontvangst nemen. We wensen alle deelnemers veel succes toe met het uitkiezen van hun beste foto's uit 2005 of wellicht die van voor 1 januari 2000.

We verzoeken iedere deelnemer het reglement zorgvuldig door te lezen zodat iedereen weet wat ze kunnen verwachten. Lees in het onderstaande bericht het reglement voor De Paddock Photo Award 2005. We wensen alle kandidaten veel succes toe met uitzoeken van hun beste foto's.

Met vriendelijke groet,

Organisatie De Paddock Photo Award 2005.

De Paddock
16-10-2005, 16:47
Wedstrijd Reglement De Paddock Photo Award 2005
Deelname wedstrijd

Deelname aan De Paddock Photo Award is open voor iedereen die geregistreerd is als forumgebruiker op www.depaddock.eu mits de foto's door de deelnemer zelf genomen zijn en dateren uit het jaar 2005 en voor de klasse "Historiek" uit de periode voor 2000. Voor kandidaat-deelnemers die nog niet geregistreerd zijn : deze registratie is geheel GRATIS. Professionele fotografen en amateur-fotografen maken evenveel kans omdat pas bij de prijsuitreiking (d.w.z. NA de eindjurering) zal bekendgemaakt worden wie de makers van de foto’s zijn.

Inschrijving

Inschrijving van de foto(s) vòòr de wedstrijd is noodzakelijk. Dit dient te gebeuren tussen 1 november 2005 en 30 november 2005.Deelname is GRATIS. Deelnemen gebeurt via het internet. Foto's dienen onder digitale vorm te worden gestuurd naar de wedstrijdleiding op markreijnders@hotmail.com.

Tijdschema wedstrijd
Bekendmaking reglement: 16 oktober 2005
Insturen foto’s: 01 november 2005 – 30 november 2005
Foto’s online: +/- 1 december 2005
Insturen stemmen publieksjury voor de halve finale: +/- 1 december 2005 – 31 december 2005
Bekendmaking laureaten: +/- 1 januari 2006
Insturen stemmen publieksjury + vakjury voor de finale: +/- 1 januari 2006 - 31 januari 2006
Uitreiking De Paddock Photo Award: 4 februari 2006

Categorieën

De wedstrijd is ingedeeld in verschillende categorieën. Deze categorieën worden verder in dit reglement gespecifiëerd. Iedere deelnemer bepaalt zelf in welke categorie(ën) hij of zij zal deelnemen, een maximum van 2 foto’s per deelnemer per categorie is slechts toegelaten. De organisator behoudt zich het recht voor om, indien nodig, aanpassingen door te voeren in de indeling van de categorieën. Tevens wordt er de mogelijkheid geboden om iedere ingezonden foto te voorzien van een korte uitleg. Deze kan gebruikt worden om de omstandigheden enz. te beschrijven waarin deze foto genomen werd.

· CF – Circuit formulewagens
· CP – Circuit prototypes
· CG – Circuit gesloten wagens (touring, GT’s, Cups, enz.)
· CA – Circuit andere (dragsters, oval, rallycross, enz.)
· RA – Rally (rally, sprint, slalom, heuvelklim, enz.)
· VA – Varia autosport (alles wat niet in bovenstaande categorieën thuishoort, maar de link naar de autosport dient wel duidelijk te zijn)
· PE – Mensen op en rond autosport evenementen
. NA - Nacht, foto's genomen tijdens de donkere en nachtelijke uren op en langs de baan, kp of paddock. Alle categoriën kunnen in deze klasse meedoen.
. HI - Historiek. Foto's uit alle categoriën, genomen voor 01-01-2000, komen in aanmerking voor deze nieuwe klasse in 2006.

Samenvoegen van categorieën

Per categorie moeten minstens vier foto’s ingeschreven zijn van vier verschillende inschrijvers. Indien het aantal deelnemers in een bepaalde categorie te laag is, zal de categorie vervallen of worden samengevoegd met een andere. Vervalt een categorie dan kan worden besloten door de wedstrijdleiding dat een foto wordt geplaatst in een andere categorie. De beslissing van de wedstrijdleiding is bindend en onbetwistbaar.

Spelregels voor het insturen van de foto’s

-De foto’s kunnen enkel ingestuurd worden via markreijnders@hotmail.com en dienen voorzien te zijn van het volledig ingevulde word document (te downloaden op http://www.depaddock.eu/photoaward).
-Ingestuurde foto’s mogen niet voorzien zijn van enig herkenbaar teken, van waaruit de identiteit van de deelnemer zou kunnen afgeleid worden. Gebeurt dit wel, dan wordt de foto niet toegelaten tot de wedstrijd.
-Door deelname aan de De Paddock Photo Award geeft iedere deelnemer de toestemming aan De Paddock vzw om deze foto’s gedurende de duur van de wedstrijd on-line te plaatsen zonder aanspraak te kunnen maken op eender welke vorm van copyright. Iedere foto zal voorzien worden van een De Paddock Photo Award deelname nummer. Dit wil zeggen dat het copyright gedurende de volledige wedstrijdduur aan De Paddock vzw overgedragen wordt.
-Na afloop van de wedstrijd blijven de foto’s online op de server van De Paddock vzw. Deelnemers die hier bezwaar tegen hebben, dienen dit kenbaar te maken in het deelnemingsformulier. De foto’s blijven ten allen tijden eigendom van de deelnemers.
-Zowel digitale als ingescande foto’s of dia’s zijn toegelaten en dit enkel in jpeg-formaat. Voor digitale foto's is de maximale grootte 800 * 600 pixels. Voor ingescande foto's en dia's een formaat wat zo dicht mogelijk in de buurt komt van 800 * 600 pixels
-De bestandsgrootte per ingezonden digitale foto, ingescande foto en dia mag maximaal 300 KB bedragen.

Jurering

In een voorronde wordt er per wedstrijdcategorie een 1ste, 2de en 3de plaats toegekend door het publiek. Vanaf begin januari 2006 zullen alle toegelaten inzendingen die in aanmerking komen voor de diverse categorieën online geplaatst worden op www.depaddock.eu/photoaward Geldige stemmen kunnen enkel uitgebracht worden door geregistreerde De Paddock forumgebruikers. Geldig stemmen kan enkel en alleen via het versturen van een e-mail naar markreijnders@hotmail.com vanaf het online verschijnen van de foto’s tot en met 31 december 2005. Alleen je eerste ingestuurde e-mail is geldig. Het gebruikte e-mail adres waarmee je je stem uitbrengt moet verplicht overeenstemmen met het e-mail adres waarmee je geregistreerd staat op www.depaddock.eu Wij herinneren hierbij aan onze policy dat dubbele accounts niet toegelaten zijn. Indien de organisatie vaststelt of vermoedt dat dit het geval is telt je stem niet mee. In je e-mail vermeld je de categorie en de fotonummer van jouw genomineerde foto. Je kan per categorie maar één foto nomineren, maar je MOET niet in iedere categorie nomineren.

Na bekendmaking van de laureaten zal er door de publieksjury en de vakjury uit deze foto’s één winnaar worden aangeduid die dan DE PADDOCK PHOTO AWARD 2005 wint. De samenstelling van deze vakjury zal later bekend gemaakt worden.

Prijzen

De laureaten zullen bekend gemaakt worden op www.depaddock.eu/photoaward op +/- 1 januari 2006. Aan één van de laureaten wordt dan de De Paddock Photo Award 2005 toegekend door de publieksjury en de vakjury. De bekendmaking van deze winnaar alsook de prijsuitreiking zal gebeuren tijdens de Paddock Live Quiz 2006 op 4 februari in Wheels Themacafé te Zolder.

Mark
01-11-2005, 22:46
We zijn van start gegegaan ;)

Insturen foto’s: 01 november 2005 – 30 november 2005

naar: markreijnders@hotmail.com

Succes aan de deelnemers!

Thomaske
03-11-2005, 23:09
Ik heb een bepaalde foto maar ik twijfel tussen twee categorieën. Naar welk adres kan ik hem sturen, van de Paddock, om zekerheid te hebben over een categorie?

Mvg...

Mark
03-11-2005, 23:11
Ik heb een bepaalde foto maar ik twijfel tussen twee categorieën. Naar welk adres kan ik hem sturen, van de Paddock, om zekerheid te hebben over een categorie?

Mvg...

Gewoon markreijnders@hotmail.com ............we komen er wel uit ;)

Thomaske
03-11-2005, 23:17
Mag je je foto's ook in delen opsturen?

Mvg...

Mark
04-11-2005, 00:20
Mag je je foto's ook in delen opsturen?

Mvg...

Stuur maar door, we lossen het wel op ;)

Thomaske
04-11-2005, 09:30
Ze zijn verstuurt. Kan je bevestigen als ze zijn aangekomen?

Mvg...

Yvonne
08-11-2005, 17:56
Hi,

Ook ik had wat vragen. En omdat er tegen Thomas gezegd was...stuur maar naar het mail-adres van de foto-award, heb ik dat gedaan.

Echter ik krijg de mededeling van mijn mailbox dat de geadresseerde mailbox vol is...

Vervelend, want nu kan ik niet verder met het selecteren van de foto's enz. :mad:

Juha
08-11-2005, 18:43
Waar kan ik terecht om te vragen in welke categorie mijn foto thuishoort?

Sennake
08-11-2005, 19:19
Waar kan ik terecht om te vragen in welke categorie mijn foto thuishoort?

Stuur ze maar op in de categorie waarin jij denkt dat ze thuishoort. Als zou blijken dat ze alsnog in een andere categorie thuishoort, laten we je dat natuurlijk weten.

Mark
08-11-2005, 21:50
Ben erachter gekomen dat er een klein probleempje is met de mailbox.........geduld, schiet me niet af ;)

Yvonne
08-11-2005, 22:23
Waar kan ik terecht om te vragen in welke categorie mijn foto thuishoort?

Hey

Hier heb ik ook last van...en het is daardoor moeilijk om de juiste selectie te maken. Ik heb een mailtje gestuurd naar de 'organisatie' van het gebeuren...en wacht nog op antwoord.

@Mark, ik heb geduld...laat maar weten wanneer de mailbox het weer naar behoren doet.

Mark
09-11-2005, 20:35
Het wil niet zo vlotten ;) Dus dan maar op mijn eigen email adres. Vanaf nu alle mailtjes naar markreijnders@hotmail.com (markreijnders@hotmail.com).

Excuses voor het ongemak ;)

Thomaske
09-11-2005, 20:47
Ben alles aan 't versturen. Kan je misschien iets laten weten als je alles hebt aangekregen? Dank u!

Kan nog zo'n 10 minuutjes duren want stuur alles apart.

Mvg...

Infinity_MC
09-11-2005, 20:50
Het wil niet zo vlotten ;) Dus dan maar op mijn eigen email adres. Vanaf nu alle mailtjes naar markreijnders@hotmail.com (markreijnders@hotmail.com).

Excuses voor het ongemak ;)

Marc,

Misschien een stomme vraag maar ik heb gisteren al enkele foto's opgestuurd naar het vorige Email adres,
Ik heb wel nog geen melding gekregen dat ze niet terecht zouden gekomen zijn. Maar zal ik zal dan maar voor de zekerheid eens allemaal opnieuw sturen naar het nieuwe mailadres ?

Mark
09-11-2005, 20:57
Maar zal ik zal dan maar voor de zekerheid eens allemaal opnieuw sturen naar het nieuwe mailadres ?

Doe dat maar, beter een mail teveel als een te weinig ;)

Infinity_MC
09-11-2005, 21:41
Doe dat maar, beter een mail teveel als een te weinig ;)

Merciekes voor het snelle antwoord, die van gisteren zijn al opnieuw verstuurd, de rest volgt straks.

Greetzzz,
Infinity_MC

Mark
10-11-2005, 00:19
De eerste inzendingen zijn binnen op markreijnders@hotmail.com ..........en jawel hoor, daar zit weer heel wat moois tussen. Toch nog enkele aandachtspunten:

* Stuur svp het inschrijvingformulier mee met de foto's. Zo weten we naderhand wie, welke foto's heeft gemaakt ;)
* Let svp op het formaat. Digitale foto's op 800*600 en de analoge broeders wat daar in de buurt komt.
* Tipje om meer punten te scoren: stuur niet twee foto's in van dezelfde categorie uit hetzelfde standpunt. Mocht je doorstoten tot de finale met die twee foto's dan gaan je foto's waarschijnlijk evenveel punten halen. Beter één foto met veel punten als twee foto's met twee keer de helft van het aantal punten.
* Schroom niet om foto's in te sturen. Niemand zal weten wie er achter de foto's schuilt. Pas tijdens de uitslag van de finale maken we de namen bekend ;)

Mark
21-11-2005, 21:31
Tijdschema wedstrijd

Insturen foto’s: 01 november 2005 – 30 november 2005


We gaan de laatste 10 dagen in! Laat mijn mailbox overuren maken ;)

Guido
21-11-2005, 23:26
We gaan de laatste 10 dagen in! Laat mijn mailbox overuren maken ;)

Zeg maateke, mij niet opjagen he. :D :D

Juha
22-11-2005, 18:04
Dank u voor de herinnering, bijna vergeten. :o

Jochie
22-11-2005, 20:58
Vraagje ;)

Waarom kan je in elke categorie maar 1 foto nomineren?

Persoonlijk lijkt het mij een beter idee om 3,2,1 (5,3,1, verzin maar ) punten toe te kennen, op die manier heb je eerst een voorselectie door iedereen en wordt in de finale gezocht naar de beste ...
Was het vorig jaar niet zo?

Gr,

Jochie

Sennake
22-11-2005, 22:15
Vraagje ;)

Waarom kan je in elke categorie maar 1 foto nomineren?


Omdat het reglement dat zo bepaalt. Deelnemen aan de wedstrijd impliceert dat je akkoord gaat met dit reglement.

Sennake
22-11-2005, 22:18
Persoonlijk lijkt het mij een beter idee om 3,2,1 (5,3,1, verzin maar ) punten toe te kennen, op die manier heb je eerst een voorselectie door iedereen en wordt in de finale gezocht naar de beste ...


We gaan hier geen polemiek beginnen over ieders mening van het reglement. Er bestaan uiteraard evenveel meningen als deelnemers, maar we hebben dit reglement uitvoerig bestudeerd en besproken, en dit kwam er uit de bus. Ik zou dus willen vragen dat dit meteen de laatste post was over reglementswijzingen-suggesties.

Nà de wedstrijd kunnen we eventueel wél een feedback organiseren die dan tracht rekening te houden met ieders wens en voorstel, hoewel ook dat een utopie is natuurlijk...

Akkoord? ;)

Jochie
23-11-2005, 13:15
Natuurlijk.

Zal dan eens beginnen zoeken :)

Mark
24-11-2005, 00:25
Was het vorig jaar niet zo?


Ja en nee ;)

Vorig jaar in de halve finale kon het publiek maar één foto per categorie nomineren. In de finale heeft de vakjury, volgens F1 puntentelling, zijn stemmen uitgebracht.

Dit jaar is het in de halve finale precies hetzelfde als vorig jaar. In de finale is er dit jaar ruimte voor een publieksjury. Samen met een vakjury gaan zij uiteindelijk bepalen wie de winnaar is. Verhouding tussen publieksjury en vakjury zal 50/50 zijn. De stemmen in de finale kunnen we eventueel weer via F1 puntentelling doen.

Deze verandering hebben we doorgevoerd na aanleiding van de feedback van vorig jaar. We zitten pas is in editie 2 ;)

O ja, ik verwacht nog wat foto's van de groene hel ;) :)

Wild Goose
26-11-2005, 03:45
Ik ben natuurlijk vergeten resizen naar 800 X600:fight:

Moet ik desbetreffende foto's geresized terug doorsturen of doen jullie dat?

Daarvoor moet ik de regels drie keer lezen:mad: Dom van mij.

Mark
26-11-2005, 12:13
Moet ik desbetreffende foto's geresized terug doorsturen of doen jullie dat?


Service van het huis ;) We passen het wel aan.

Wild Goose
26-11-2005, 13:45
Service van het huis ;) We passen het wel aan.

Dank u :worship: :applaus:

Mark
29-11-2005, 22:02
Nog 27 uur te gaan voordat de inzendtermijn is verstreken............jullie gaan versteld staan van de foto's die zijn ingezonden. Alle belangrijke autosportmomenten van dit jaar komen voorbij. Door "De Paddock" is geen moment gemist dit jaar ;) We hebben overal getuigen van :D

Wild Goose
30-11-2005, 10:29
Benieuwd hoe ik het er ga van afbrengen. Ben maar een beginnerken :o

Brecht
30-11-2005, 16:15
Ik heb mijn foto's even geleden ook binnengestuurd, ik hoop natuurlijk ook om het er goed vanaf te brengen zoals iedereen. Kijk er zeker naar uit om alle ingestuurde foto's te zien ;)

Rallyloverke
30-11-2005, 16:45
Ik ben ook benieuwd naar alle foto's van de diverse evenementen!

Mark
30-11-2005, 17:26
Tijdschema wedstrijd

Foto’s online: +/- 1 december 2005


Kandidaten, ik ga mijn best doen om het op 1 december online te krijgen...........maar de hoeveelheid foto's is overweldigend. Sterker nog, ze zijn nog volop onderweg ;) Laat maar komen, die handel :)

25 foto's per klasse!! is geen uitzondering op dit moment. Ja, dat leest u goed.

A.J.
30-11-2005, 17:31
oei, ik moet nog beginnen zoeken. Tot hoelaat kan het Mark? bij mij zal het letterlijk 5 voor 12 zijn denk ik...

Ottooke
30-11-2005, 17:43
Geen nood A.J. Jij bent niet de enige die nog moet beginnen met zoeken ;)

Mark
30-11-2005, 17:45
oei, ik moet nog beginnen zoeken. Tot hoelaat kan het Mark? bij mij zal het letterlijk 5 voor 12 zijn denk ik...

Omdat jij het bent ;) Volgens reglement sluit de mailbox op 30-11-05 om 23.59.59 ..............mocht er vannacht nog wat binnen komen, doen we ook niet moeilijk over. Echter zodra alles online is op 1-12 heeft insturen geen nut meer.

Thomaske
30-11-2005, 18:42
Ben ook nieuwsgierig naar de foto's van de andere Paddockers.

Dat de beste mogen winnen é!

Mvg...

Jochie
30-11-2005, 21:52
Kandidaten, ik ga mijn best doen om het op 1 december online te krijgen...........maar de hoeveelheid foto's is overweldigend. Sterker nog, ze zijn nog volop onderweg ;) Laat maar komen, die handel :)


Wie vraagt ... zal bedolven worden :D

Ben ook benieuwd om te zien wat voor moois er allemaal bijzit.

Raceboy
30-11-2005, 21:54
Niet te rap online he mark. Komt nog wat aan ;)

Wild Goose
01-12-2005, 00:14
Dat de beste mogen winnen é!

Mvg...

Yep, succes aan iedereen.:)

Guido
01-12-2005, 00:18
jullie kennen het wel. Tatatata, eens even kijken op DePaddock... miljaaaar, mijn foto's nog, riep ie om 21.00 :D :D

En zie daar, een selectie is onderweg. ;) nog veel te vroeg... :D

Ottooke
01-12-2005, 00:23
Mijn foto's zijn ook onderweg.

Infinity_MC
01-12-2005, 01:33
Ik kijk er ook al naar uit om al die foto's te zien, dat moet een mooi overzicht van het autosportseizoen 2005 geven. Mooie herinneringen zullen weer boven komen. Veel succes gewenst aan alle deelnemers. ;)

Mark
01-12-2005, 14:59
Wie vraagt ... zal bedolven worden :D


Volgens mij een helderziende in de zaal ;) Teller gaat op dit moment ver over de 200 foto's!

Ellen
01-12-2005, 15:33
Volgens mij een helderziende in de zaal ;) Teller gaat op dit moment ver over de 200 foto's!

Mooi zo ... had wel verwacht dat er meer inzendingen zouden zijn dit jaar. Zowat iedereen loopt wel met een digitaal fototoestel rond langs het circuit. Ben ook heel benieuwd naar de inzendingen! Zal nog wat worden om te kiezen ... succes allemaal! :)

autofoto.be
01-12-2005, 22:19
Mark,

Gefeliciteerd met dit geweldig aantal foto's!
Ik ben echt benieuwd naar alle inzendingen.

Groeten,

Eric
www.autofoto.be - www.auto-foto.nl

Mark
02-12-2005, 00:32
De teller staat voorlopig op 217 stuks. Waarom het voorlopig is lezen jullie vanzelf in de thread "De aanloop naar de halve finale":o