PDA

View Full Version : 11de GP Marc Goossens - 27 november 2005


gouwyf
17-10-2005, 07:07
Op 27 november 2005 gaat bij JPR Kart Belgium in Sint Niklaas de 11de grote prijs Marc Goossens door. Deze race is een organisatie van de Fanclub Marc Goossens.

De formule is dezelfde dan de voorbije jaren :


Iedereen rijdt minstens 2 reeksen van 15 minuten. De snelste piloten gaan door naar de volgende ronde
<br>
Deelname : 30 € per persoon
Karting + spaghetti : 35 € per persoon
Spaghetti zonder deelname (voor de supporters): 7 € per portie


Leden van de fanclub kunnen op vertoon van hun lidkaart gaan trainen voor 12,50€ per rit in de plaats van 15€ per rit. Hier bovenop krijgen de leden van de fanclub die geen lidkaart hebben van JPR Kart ook gratis een lidkaart ter waarde van 2,50€.

Inschrijven kan bij Martine Vanderbiesen op het nummer 011 74 46 24 of via email (mailto:martine.vanderbiesen@pandora.be)

Indien u meer informatie wenst kan u ook terecht op de website van de Fanclub Marc Goossens (http://fanclub.marcgoossens.com/).

Yannick R
19-10-2005, 19:54
Is de hoofdprijs een zitje in een FR1600 ? :D

4ever_karting
31-10-2005, 18:57
Ok, 5 piloten van zaterdagavond zullen al meedoen aan de 11e GP. Er zullen nog wel inschrijvingen volgen.

Groeten,

Frederik

4ever_karting
05-11-2005, 12:21
Verschillende piloten van 4ever Karting hebben zich reeds ingeschreven. Het is sowieso een interessante GP voor elke karter waarbij je je individueel eens goed kan meten met andere piloten.

Vermeld 4ever Karting bij je inschrijving en ontvang zo ook een kleine verrassing op 27 november. En daarna samen nog gezellig spaghetti eten. Echt plezant!

Groeten,

Frederik

4ever_karting
21-11-2005, 21:54
Nog enkele dagen te gaan en dan rijden we op zondag de GP Marc Goossens.

Tientallen karters staan intussen al klaar om het tegen elkaar op te nemen in de kwalificaties en door te gaan naar de finale. Alles wordt afgesloten met een gezellige spaghetti.

Het is een aanrader voor elke karter om zich hier eens te testen. Inschrijven kan nog steeds bij mevr. Martine Vanderbiesen.

Groeten,

Frederik

flugel
22-11-2005, 18:44
Nog enkele dagen te gaan en dan rijden we op zondag de GP Marc Goossens.

Tientallen karters staan intussen al klaar om het tegen elkaar op te nemen in de kwalificaties en door te gaan naar de finale. Alles wordt afgesloten met een gezellige spaghetti.

Het is een aanrader voor elke karter om zich hier eens te testen. Inschrijven kan nog steeds bij mevr. Martine Vanderbiesen.

Groeten,

Frederik

Weet je toevallig iets van het aantal deelnemers? Want andere jaren is't altijd "bakske vol" ;)

Speesman
22-11-2005, 20:00
Ik doe trouwens ook mee aan deze race (pas vorige week beslist om deel te nemen).

4ever_karting
22-11-2005, 21:31
Qua inschrijvingen zaten ze vorige week rond de 40 karters. Dat vind ik zeker nog kunnen, want je kan makkelijk met 15-20 man een sessie rijden.

Grtz,

Frederik

Belle
22-11-2005, 22:03
Qua inschrijvingen zaten ze vorige week rond de 40 karters. Dat vind ik zeker nog kunnen, want je kan makkelijk met 15-20 man een sessie rijden.

Grtz,

Frederik

Ik denk wel dat er nog redelijk wat karters zich de dag zelf zullen melden. Vorig jaar waren we met een 96 karters geloof ik...ben benieuwd of we dat aantal terug halen.

Hopelijk kan ik meedoen want heb een gebroken rib overgehouden aan de KS Motorsport 4-uren karting jammer genoeg. Er was er ééntje die mij niet zo 'fair' voorbijstak waardoor ik de vangrail inging... Maar ach, we zwieren daar tape rond met een ribbeschermer erover en ff tandenbijten! :D ;)

C you all on Sunday! :gas:

The Interceptor
23-11-2005, 18:29
Ik heb ook nog niet vernomen hoeveel inschrijvingen er gaan zijn, maar de voorbije jaren hebben we altijd op een mooi deelnemersveld mogen rekenen, soms zelfs meer dan 100 personen, en dan begint het wel druk te worden ja.

Ik doe ook weer mee, maar dit jaar ben ik niet kunnen gaan 'trainen'. Maar naar 't schijnt ligt het circuit nog steeds zoals vorig jaar, dat moet er dan toch al iets rapper terug inzitten...

kartmonster
23-11-2005, 19:54
Nu zelfs al reclame voor de GP marc goossens op de radio.
Vooral het openingszinneke... Voor de echte snelheidsduivels :)

4ever_karting
24-11-2005, 09:42
Awel, dat vind ik nu eens goed, ze. Ik vind dat de auto- en motorsport veel te weinig op tv en radio (:D) komt.

Voetbal, wielrennen en tennis moeten we met z'n allen volgen, maar andere sporten zoals karting, badminton, muurklimmen, whatever, ... daar hoor of zie je niks van. Wij hebben een redelijk monotoon sportbeeld: voetbal, wielrennen en tennis.

Je moet telkens al naar specifieke programma's kijken om de autosport wat te kunnen volgen en ik zou er alles aan doen om de auto- en motorsport meer in de kijker te werpen: interessant voor alle partijen, zowel sponsors, deelnemers als publiek.

Grtz!

Frederik

Speesman
27-11-2005, 21:16
Ik doe trouwens ook mee aan deze race (pas vorige week beslist om deel te nemen).

Het is niet echt een succes geweest vandaag. Zowel niet voor mij, als voor de andere paddockers. Allemaal (tenzij ik iemand over het hoofd zie) zijn we geveld door pech en heeft er niemand de halve finale gehaald. Terwijl we daar toch allemaal in thuis hoorden (naar mijn bescheiden mening ;) ).

Iets te snel ingeschreven en daardoor al in heat 1 moeten starten op een koude piste met koude karts. Niet ideaal!! Deze eerste heat verloopt wel zeer goed voor mij en kon de 4de tijd rijden (tussen een heleboel toppers, dus was daar heel tevreden mee). Maar de tijden uit onze eerste heat werden makkelijk verbeterd naargelang de piste en de karts warmer werden. En waar ik voor vreesde, gebeurde ook in de 2de heat. Omdat er maar 18 karts klaarstonden, kregen ik en Stefan een koude reservekart. Bovendien was die reservekart ongelooflijk slecht. Kon dan ook absoluut niet in de buurt van de rest geraken en het trieste gevolg was uitschakeling in de eerste ronde. Was ik wel teleurgesteld mee, want hoopte toch minstens in de halve finale te eindigen. :fight: :fight: :fight:

stefco
27-11-2005, 22:15
Maar de tijden uit onze eerste heat werden makkelijk verbeterd naargelang de piste en de karts warmer werden. En waar ik voor vreesde, gebeurde ook in de 2de heat. Omdat er maar 18 karts klaarstonden, kregen ik en Stefan een koude reservekart. Bovendien was die reservekart ongelooflijk slecht. Kon dan ook absoluut niet in de buurt van de rest geraken en het trieste gevolg was uitschakeling in de eerste ronde. Was ik wel teleurgesteld mee, want hoopte toch minstens in de halve finale te eindigen. :fight: :fight: :fight:

Tja, ook ik ben ontgoocheld (reed in dezelfde manches van Dave), want een tijd van 45"050 was voldoende voor een halve finaleplaats (iets wat normaal gezien zeker binnen onze mogelijkheden moet liggen).
Een kleine troost, Marc Goossens himself raakte pas tijdens de tweede sessie in de halve finales, maar had nooit uitzicht op een finaleplaats!
Zelfs hij kan met een minder goeie cart de meubels niet redden

stefco
27-11-2005, 22:17
Tja, ook ik ben ontgoocheld (reed in dezelfde manches van Dave), want een tijd van 45"050 was voldoende voor een halve finaleplaats (iets wat normaal gezien zeker binnen onze mogelijkheden moet liggen).
Een kleine troost, Marc Goossens himself raakte pas tijdens de tweede sessie in de halve finales, maar had nooit uitzicht op een finaleplaats!
Zelfs hij kan met een minder goeie cart de meubels niet redden

Ondanks de mindere prestatie, ben ik volgend jaar zeker opnieuw van de partij, want ondanks het grote aantal deelnemers (+/-70) verliep de organisatie vlekkeloos.

Speesman
27-11-2005, 23:16
Ondanks de mindere prestatie, ben ik volgend jaar zeker opnieuw van de partij, want ondanks het grote aantal deelnemers (+/-70) verliep de organisatie vlekkeloos.

Ja idd, daar kan ik niets slechts over zeggen. Organisatie zelf was perfect. Dus als ik volgend jaar tijd heb, doe ik misschien ook terug mee.

Belle
27-11-2005, 23:22
Ja idd, daar kan ik niets slechts over zeggen. Organisatie zelf was perfect. Dus als ik volgend jaar tijd heb, doe ik misschien ook terug mee.

Ja, moest alles eerlijk verlopen, dan zal ik ook overwegen om volgend jaar terug deel te nemen. Want als je het mij vraagt was Nikki Swannet de morele overwinnaar en niet Jamie Smets. Maar dat is mijn bescheiden mening. ;)

Dit jaar was het echt niet te doen met de tijdsverschillen op de karts. 2 tienden kan ik nog aanvaarden maar 2 seconden is toch teveel van het goede. Daardoor geraakte een vriend van mij niet in de halve finale, waar hij dus wel degelijk in thuishoorde... Jammer toch...

Ik zal waarschijnlijk volgend jaar toch meedoen omdat het wel altijd gezellig is met de fanclub (en de organisatie is idd wel in orde), maar dan mag het volgens mij toch allemaal wat eerlijker verlopen (vanuit JPR dan)... :)

Speesman, ik verschoot er trouwens van dat jij de halve finales niet haalde!

Groetjes

The Interceptor
28-11-2005, 00:56
Ge hebt toch zeker iemand over het hoofd gezien ja: ik zat wel in de halve finale :D (En zat Dieter Dussart ook niet in de halve finale? Ik dacht dat hij toch een heel snelle tijd had gereden tijdens de kwalificaties.)

Ik was met geen al te hoge verwachtingen richting Sint-Niklaas vertrokken. Deze keer ben ik zelfs gewoon niet kunnen gaan trainen zodat het circuit er weer inzat. Misschien nog een kleine chance dat het circuit er nog steeds hetzelfde ligt, zo zou het er toch weer iets sneller terug in moeten zitten. Maar dat viel toch tegen eigenlijk. Totdat halverwege die eerste sessie (ik zat in heat 3 btw) de snelste uit de reeks me inhaalde. Kwam ik pas echt op gang, en leerde ik vooral in de curciale bochten de goede lijn weer nemen, vooral die eerst bochtencombinatie ... En zo toch nog een 45.26 eruit gehaald, als ik dat vergeleek met de andere fanclubleden, was dat voor mijn doen geen slechte tijd.
In de tweede een iets beter kart ook voelde ik al snel, en dat resulteerde in een 44.92. Uiteindelijk toch nog maar weinig overschot om bij de beste 40 te zijn.
Dat ik de finale niet zou halen was me al langer duidelijk. En dan weer een iets mindere kart in die halve finale. Maar ik klaag niet, toch nog een keertje onder de 45 geraakt (44.99 :D).

De finale zelf vond ik een zeer leuke wedstrijd om te volgen, zeker hoe Jamie vanaf P11 al na zo'n, 9 min tegen de bumper van Nikki plakte. Ok wel door wat getiktik onderweg, maar 't is nu eenmaal indoorkarting he. Jamie wou dan die P1 wel volledig sportief bemachtigen, maar daarvoor was Nikke toch iets te snel, en vooral foutloos aan het rondrijden. Maar Jamie was wel duidelijk sneller, en voor de uiteindelijke inhaalactie zou ik precies toch geen zwart getrokken hebben. Er waren er wel wat die er anders over dachten, aan het geboe geroep tijdens het podium. Maar dat bewijst nog maar eens hoe hoog het niveau weer was vind ik.

En die kartjes waren inderdaad niet allemaal wat het zou zijn. Ik heb horen zeggen dat er in januari nieuwe zouden komen. Dan rijden we de volgende keer dus met lekker nieuwe kartjes, normaal is er op zondag 12 maart een 4-uurs race vd Fanclub ;)

Speesman
28-11-2005, 01:29
Daardoor geraakte een vriend van mij niet in de halve finale, waar hij dus wel degelijk in thuishoorde... Jammer toch...

...

Speesman, ik verschoot er trouwens van dat jij de halve finales niet haalde!

Groetjes

De reden staat uitgelegd op de vorige blz :+

Als die vriend trouwens Scalle is, dan geldt voor hem exact hetzelfde verhaal (ook in heat 1 gereden, ook eerste heat heel goed (5de) en 2de heat rampzalige kart).

Belle
28-11-2005, 11:25
De reden staat uitgelegd op de vorige blz :+

Als die vriend trouwens Scalle is, dan geldt voor hem exact hetzelfde verhaal (ook in heat 1 gereden, ook eerste heat heel goed (5de) en 2de heat rampzalige kart).

Het gaat idd om Scalle. Ik had graag van kart gewisseld met hem omdat ik die finale zowiezo nie zou halen, maar dat ging niet met de computer. Volgende keer beter zeker. :)

Belle
28-11-2005, 11:35
Een kleine troost, Marc Goossens himself raakte pas tijdens de tweede sessie in de halve finales, maar had nooit uitzicht op een finaleplaats!
Zelfs hij kan met een minder goeie cart de meubels niet redden

Ja, die gast die de reeks vóór hem in dezelfde kart reed, zei dat die veel trager was dan de rest en dat wilde hij dus testen. Met tijden boven de 46 was het vrij duidelijk dat de kart na die reeks weer richting atelier mocht. :)

Scalle
28-11-2005, 11:36
't Geluk zat gisteren inderdaad niet aan de zijde van enkele Paddockers... Het verschil op de karts was in sommige gevallen overdreven en dat is wel jammer. Maar ja, dame fortuna moet ook nog mee willen en dat zal ook wel bij het karten horen zeker ?
Btw, voor mij was de morele winnaar van de finale toch ook wel Nikki Swannet; wel jammer van het boe-geroep tijdens het podium omdat dit de sfeer niet echt ten goede kwam...
Laat ons hopen op nieuwe en vooral meer evenwaardige karts voor de 4h race Marc Goossens begin volgend jaar.
Greetz !

4ever_karting
28-11-2005, 21:21
Ik heb intussen bijna met alle finalisten kunnen spreken, heel wat mensen van publiek en ook andere karters: het was zeker een goed georganiseerde en leuke wedstrijd, maar in de finale was de sfeer nogal agressief.

De kwalificaties verliepen vlot met correcte inhaalmanoeuvres en het doorlaten van snellere karters. Dit gaat ook beter omdat het niveau hierbij nog erg gevarieerd is.

In de finale had je dan zo 20 topkarters bij elkaar met maar minieme verschillen in hun rondetijden. Die willen allen zo graag gaan voor de 1e plaats en dat geeft die strijdlust. Ook qua rijden was het dus ineens anders: van kwalificaties (waarbij een snelle ronde al telt en je je dus soms beter wat kan laten terugzakken om een vrije en goeie ronde te rijden) naar een race op hoog niveau. Er waren geen opwarmrondes en door zo'n erg korte racetijd (20'), voelden blijkbaar tamelijk wat karters die tijdsdruk om goed te rijden en snel posities te willen winnen.

Er zijn inderdaad tamelijk wat tikken uitgedeeld, zowel door karters die niet wilden doorlaten als karters die wilden voorbijgaan. Het was ook bijna een onmogelijke taak om hier tijdig te kunnen vlaggen, omdat alle karters als een trein voorbijgingen: allemaal vlak achter elkaar en allen zo van hoog niveau.

Een dikke proficiat voor alle finalisten en een extra pluim voor de sportieve karters die fair gereden hebben.

Groeten,

Frederik

flugel
28-11-2005, 22:01
Ik vraag mij enkel af waar ineens dat grote verschil op de karts vandaan kwam... vroeger bij de oude karts kwam dit regelmatig voor, maar bij deze is het de eerste keer dat ik vond dat er zo'n verschil op zat.

Ik heb geen enkele keer tijden kunnen rijden die ik normaal vrij "makkelijk" draai, en ik had de indruk dat ik niet alleen was. Dieter Dussaert bevoorbeeld, ligt eruit in de 2de ronde, hij heeft de GP 2 jaar geleden gewonnen en toen deden er nog meer karters mee dan nu.
Ik weet echt niet wat het gisteren was :) Soit 'k vond het wel tof en goed georganiseerd, enige negatieve misschien is dat er teveel jongens zijn die zich teveel willen bewijzen en daardoor soms gevaarlijke maneuvers uithalen of denken dat ze alleen rijden ;)

4ever_karting
28-11-2005, 22:25
Ik heb doorgegeven aan JPR om volgende karts na te zien: karts nr 13-15-16-17-26-29. De andere karts reden goed en ik vind het ook belangrijk om met gelijke karts te kunnen rijden.

Grtz,

Frederik

senna's kingdom
29-11-2005, 21:29
hey,
ik heb zondag ook deelgenomen met de GP.
ik kom daar dan ook regelmatig rijden op jpr met de races van 4 ever karting.
je komt al eens regelmatig verschil tegen met de karts wat normaal is met huurkarts.maar dit weekend was het buitengewoon erg slecht.
de eerste heat had ik een kart (nr13) met versleten voorbanden en wist ik de 3de tijd te zetten in mijn groep (3) met een 44.9 net achter mathias grooten.
dus met een kart met ontzettend veel onderstuur was het al een mooie prestatie.echter in de 2de sessie had ik het nog slechter.weer een kart (nr26) met versleten voorbanden die helemaal op waren.niets hadden deze bandjes over.slechts een 8ste tijd in de groep met een 45.6 en dit terwijl de baan al een stukje warmer was dan de eerste sessie.
een tijdje serieus aan het balen geweest omdat de kans er in zat dat ik niet in de 1/2 finale ging zitten en dit door een slechte kart.
mja,ik was dus toch geklaseerd en in de halve finale eindelijk een degelijke kart.meteen van de frustraties gebruik gamaakt om rondjes te knallen en jawel,4de plek net voor jamie smets:applaus: .
nadat de andere reeks ook had gereden gingen de beste 20 door en ik had de 10de tijd en dus de 10de startplek.
over de race,het enige dat ik daar over wil zeggen is dat zowel jamie smets als jpr schuld treffen aan deze farce.
bij de start mijn plek verdedigd en zonder te remmen vlamt die iedereen van de baan.de enige dat jamie NIET geraakt heeft was bart van de vel.de rest heeft die niets anders gedaan dan stampen.door jamie ben ik meteen nog een plek kwijt gespeeld en nadien toch zuiver terug naar de 10de plek gegaan.
ik was sneller dan de 2 voor me.oa bart vdv maar de kleine die achter me zat dacht er anders over en begon met dezelfde werkwijze als jamie maar ik ben hem toch zuiver voorbij gagaan:rolleyes: .door dat voorval een tal van seconden verloren en nadien terug gekomen tot de jongen voor me maar de wedstrijd werd afgevlagd net ik hem onder druk begon te zetten.
geen onaardige prestatie gezien ik nu nog maar 1 jaar wedstrijden rijd.
en jamie,keep it clean:no: .