View Full Version : Rally van Corsica 2006
gwyllion
20-10-2005, 12:41
Rallye de France shakedown times
1 Loeb (Citroen) 4m22.0s
2 Gronholm (Peugeot) 4m23.5s
3 Solberg (Subaru) 4m25.2s
= Panizzi (Mitsubishi) 4m25.2s
5 Gardemeister (Ford) 4m25.4s
= Sarrazin (Subaru) 4m25.4s
7 Duval (Citroen) 4m25.9s
8 Bernardi (Peugeot) 4m29.0s
9 Kresta (Ford) 4m32.3s
10 Schwarz (Skoda) 4m33.0s
11 Bengue (Skoda) 4m33.2s
12 Atkinson (Subaru) 4m34.3s *
13 Sola (Ford) 4m34.4s **
14 Galli (Mitsubishi) 4m35.3s *
15 Rovanpera (Mitsubishi) 4m37.4s
16 Kopecky (Skoda) 4m44.0s *
17 Pons (Citroen) 4m46.4s **
18 Warmbold (Ford) 4m48.3s **
19 Vouilloz (Skoda) no time
* works car not registered for manufacturers' points
** privateer entry
gwyllion
21-10-2005, 10:49
Loeb neemt resoluut de leiding: bijna 30 sec voorsprong op 2 proeven :D
gwyllion
21-10-2005, 15:04
Duval is goed bezig: 2de algemeen na proef 3.
gwyllion
21-10-2005, 16:00
Citroen 1 en 2 na eerste dag. Gronholm heeft onbekende technische problemen gehad tijdens proef 4.
gwyllion
22-10-2005, 10:37
Gronholm heeft onbekende technische problemen gehad tijdens proef 4.Gronholm moet definitief opgeven. Hij wordt genekt door de nieuwe Peugeot versnellingsbak met dubbel koppeling (vergelijkbaar met VAG DSG).
Jean-Pierre Nicolas, teammanager Peugeot: "Onze twee 307's WRC waren voor het eerst dit jaar uitgerust met onze versnellingsbak met dubbele koppeling. Het systeem had ons 15 tot 20 seconden kunnen doen winnen over het totaal van de rally. Maar ondanks een lange testperiode kwam de bak van Marcus na de finish van de vierde en laatste proef van de dag vast te zitten en heeft hij moeten opgeven. Een zware klap."
Er staat "voor het eerst dit jaar"; is dit dezelfde versnellingsbak dit vorig jaar ook al zoveel problemen veroorzaakte? Wel raar dat ze zo laat in het seizoen (het laatste WRC seizoen voor Peugeot) nog zo'n radicale wijzigingen doorvoeren.
Duval heeft serieuze problemen en valt terug van plaats 2 naar plaats 5...
gwyllion
22-10-2005, 14:01
Duval heeft serieuze problemen en valt terug van plaats 2 naar plaats 5...Remproblemen.
duval opnieuw gestegen in het klassement
hij neemt de vierde plaats van sarrazin over, op 29sec achter solberg
Laat ons hopen dat hij niet té ambitieus is en de wagen heel binnenbrengt, morgenavond, en dan hebben ze bij citroen ineens ook de constructeurstitel en dan kan de Swa de volgende rally gewoon winnen omdat hij terug risico's mag nemen en loeb er al genoeg gewonnen heeft ;)
ivm Peugeot.
Ik denk dat het hier om een volledig andere bak gaat, dan het exemplaar dat ze eerder gebruikte. Toen ging het om de fameuze bak met 4 versnellingen. Verwonderen doet het me niet, dat ze naar het einde van de carrière nog eens alles uit de kast halen. De constructeurstitel stond immers op het spel en Peugeot had maar al te graag in schoonheid geëindigd. Vandaar dat Nicolas ook spreekt van een zware klap, want die titel zal nu wel definitief naar Citroën gaan - en dat zal wel behoorlijk steken bij de jongens van Peugeot ( en bij mij ook trouwens :D )
Ik zie Duval niet meer staan in de rangschikking. Opgegeven???
Oei, daar zie ik hem staan : op plaats 39!
We kunnen het dus vergeten...
gwyllion
23-10-2005, 10:47
Oei, daar zie ik hem staan : op plaats 39!
We kunnen het dus vergeten...
Ai, ai, ai, koprol op SS9 en exit.
Duval - who was just 24.6s behind at the start of the leg - rolled his Xsara, lost a full 2m40.3s on this stage and plummeted to eighth place overall. It appears he may not even be able to continue, which could be a blow to Citroen's hopes of tying up the manufacturers' title this weekend.
...
It wasn't all good news for Citroen though, because its second car in the hands of Francois Duval is officially out of the rally after a crash on the previous stage.
't Is weer zoals gewoonlijk : als Duval mag/moet pushen gaat hij over de limiet en crasht. Ik denk dat hij "het" nooit zal hebben om op de limiet te rijden...
Rallyloverke
23-10-2005, 12:39
Duval heeft waarschijnlijk te hard willen pushen voor die derde plaats, terwijl ze bij Citroën al tevreden hadden geweest als hij vierde of vijfde was! Benieuwd wat de juiste omstandigheden waren en of het weer gevolgen heeft voor Duval!
Ondertussen wint Loeb de rally en presteert hij als allereerste piloot in de geschiedenis het ongelooflijke : hij wint ALLE specials van de rally! Dit is nog NOOIT vertoond! :applaus: :applaus: :applaus:
En dan moet je er nog bij weten dat Citroën vandaag de ganse dag met setups geëxperimenteerd heeft voor de Catalunya! (Als je toch niks anders te doen hebt, kan je beter je tijd goed besteden eh :applaus: )
Duval heeft waarschijnlijk te hard willen pushen voor die derde plaats, terwijl ze bij Citroën al tevreden hadden geweest als hij vierde of vijfde was! Benieuwd wat de juiste omstandigheden waren en of het weer gevolgen heeft voor Duval!
Ik vermoed dat ze hem dit jaar nog wel gaan laten rijden (zeker de Catalunya) maar in 2006 zal hij ergens anders werk mogen gaan zoeken (als dat nu zo al niet was).
Dominique
23-10-2005, 16:46
Ik vermoed dat ze hem dit jaar nog wel gaan laten rijden (zeker de Catalunya) maar in 2006 zal hij ergens anders werk mogen gaan zoeken (als dat nu zo al niet was).
Het wordt des te pijnlijker als je weet dat hij nog geen contract heeft voor 2006, laat staan deftige aanbiedingen. Dit wordt moeilijk voor duval om voor volgend jaar een competitief stuur te vinden.
Ik denk dat er in de caravan van Wilson (Ford) nogal wat wordt afgelachen vandaag.
Dat 'em volgend jaar maar weer in België komt rijden met een Focus WRC, dan heeft Tsjoen nog wat oppositie. 't zal nooit goedkomen met Cois.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.