PDA

View Full Version : DTM round 11: Hockenheimring


gwyllion
21-10-2005, 11:24
4 Opels in top 10 :eek: Aiello begint zijn laatste race weekend met een snelste tijd :applaus:

Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.
1. 11 Aiello/FRA 25 1:49.387
2. 10 Frentzen/GER 25 1:49.490 00.103
3. 19 Stippler/GER 31 1:49.697 00.310
4. 2 Tomczyk/GER 32 1:49.824 00.437
5. 7 Schneider/GER 34 1:49.988 00.601
6. 9 Fässler/SUI 32 1:50.099 00.712
7. 5 Kristensen/DEN 29 1:50.158 00.771
8. 4 Alesi/FRA 23 1:50.225 00.838
9. 17 Margaritis/GRE 32 1:50.505 01.118
10. 12 Reuter/GER 31 1:50.532 01.145
11. 15 Kaffer/GER 32 1:50.568 01.181
12. 8 Häkkinen/FIN 27 1:50.624 01.237
13. 3 Paffett/GBR 31 1:50.641 01.254
14. 1 Ekström/SWE 26 1:50.656 01.269
15. 21 Green/GBR 31 1:50.681 01.294
16. 6 McNish/GBR 25 1:50.860 01.473
17. 14 Abt/GER 22 1:50.886 01.499
18. 16 Mücke/GER 32 1:51.272 01.885
19. 20 Spengler/CAN 31 1:51.312 01.925
20. 18 Capello/ITA 30 1:51.329 01.942

gwyllion
21-10-2005, 14:49
Tijdens de eerste training was het nat. Nu (2de sessie) ligt alles veel dichter bij elkaar.

gwyllion
21-10-2005, 15:57
Schneider en Tomczyk blijven goed bezig (de 1 en 2 van laatste race in 2004)

Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.
1. 7 Schneider/GER 35 1:35.296
2. 2 Tomczyk/GER 26 1:35.521 00.225
3. 9 Fässler/SUI 31 1:35.668 00.372
4. 21 Green/GBR 26 1:35.708 00.412
5. 11 Aiello/FRA 27 1:35.906 00.610
6. 4 Alesi/FRA 25 1:35.977 00.681
7. 8 Häkkinen/FIN 28 1:36.004 00.708
8. 19 Stippler/GER 26 1:36.030 00.734
9. 16 Mücke/GER 31 1:36.036 00.740
10. 3 Paffett/GBR 33 1:36.084 00.788
11. 1 Ekström/SWE 32 1:36.177 00.881
12. 15 Kaffer/GER 29 1:36.189 00.893
13. 14 Abt/GER 25 1:36.268 00.972
14. 5 Kristensen/DEN 29 1:36.276 00.980
15. 12 Reuter/GER 28 1:36.297 01.001
16. 20 Spengler/CAN 32 1:36.299 01.003
17. 10 Frentzen/GER 28 1:36.410 01.114
18. 6 McNish/GBR 30 1:36.671 01.375
19. 17 Margaritis/GRE 25 1:36.679 01.383
20. 18 Capello/ITA 25 1:37.022 01.726

smiley
21-10-2005, 17:20
Aiello rijdt met een afscheids motorkap....
http://www.opel-performance.com/images/2005/performance/dtm/11Hockenheim/02_aiello.jpg

gwyllion
22-10-2005, 11:35
Veel Audis vooraan tijdens de laatste trainingsessie voor de kwalificatie. Het zou wel fijn zijn als Ekstrom op pole staat en Paffett redelijk ver achteraan, maar dit is niet echt realistisch, denk ik :(

Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.
1. 5 Kristensen/DEN 21 1:34.636
2. 1 Ekström/SWE 18 1:34.785 00.149
3. 2 Tomczyk/GER 14 1:34.843 00.207
4. 10 Frentzen/GER 16 1:34.950 00.314
5. 14 Abt/GER 12 1:35.056 00.420
6. 19 Stippler/GER 18 1:35.069 00.433
7. 8 Häkkinen/FIN 16 1:35.111 00.475
8. 20 Spengler/CAN 18 1:35.190 00.554
9. 11 Aiello/FRA 13 1:35.311 00.675
10. 12 Reuter/GER 21 1:35.326 00.690
11. 3 Paffett/GBR 13 1:35.389 00.753
12. 15 Kaffer/GER 19 1:35.467 00.831
13. 18 Capello/ITA 20 1:35.477 00.841
14. 4 Alesi/FRA 16 1:35.502 00.866
15. 17 Margaritis/GRE 21 1:35.592 00.956
16. 9 Fässler/SUI 14 1:35.798 01.162
17. 6 McNish/GBR 14 1:35.809 01.173
18. 16 Mücke/GER 24 1:35.902 01.266
19. 21 Green/GBR 6 1:35.994 01.358
20. 7 Schneider/GER 15 1:36.112 01.476

gwyllion
22-10-2005, 14:04
Het zou wel fijn zijn als Ekstrom op pole staat en Paffett redelijk ver achteraan, maar dit is niet echt realistisch, denk ik :(Nu is het echt wel gedaan. De Audis waren met een volledig verkeerde setup onderweg in de regen. Gevolg: Ekstrom niet in Super Pole :frusty:

Opnieuw een rotweekend na Istanbul :(

gwyllion
22-10-2005, 14:56
Nu is het echt wel gedaan. De Audis waren met een volledig verkeerde setup onderweg in de regen. Gevolg: Ekstrom niet in Super Pole :frusty:

Opnieuw een rotweekend na Istanbul :(
Wel mooie prestatie van Kristensen (vooral rekening houdend met de grote fout tijdens 1ste sector) en Stippler.

Autofan
22-10-2005, 19:51
Kristensen verloor amper 2 tienden na zijn foutje in de eerste bocht:crazy:

gwyllion
23-10-2005, 10:59
Tijdens de warmup toont Schneider nog maar eens dat hij mister Hockenheim is. Abt blijft slecht bezig dit weekend hoewel hij de beste Audi rijder was tijdens de eerste race van het jaar op Hockenheim (juist voor Ekstrom in de oude Audi).

Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.
1. 7 Schneider/GER 20 1:34.234
2. 10 Frentzen/GER 19 1:34.467 00.233
3. 5 Kristensen/DEN 18 1:34.654 00.420
4. 21 Green/GBR 15 1:34.669 00.435
5. 12 Reuter/GER 19 1:34.781 00.547
6. 15 Kaffer/GER 18 1:34.980 00.746
7. 20 Spengler/CAN 18 1:35.073 00.839
8. 8 Häkkinen/FIN 14 1:35.075 00.841
9. 1 Ekström/SWE 18 1:35.166 00.932
10. 4 Alesi/FRA 10 1:35.227 00.993
11. 18 Capello/ITA 14 1:35.277 01.043
12. 2 Tomczyk/GER 17 1:35.288 01.054
13. 9 Fässler/SUI 19 1:35.315 01.081
14. 11 Aiello/FRA 15 1:35.393 01.159
15. 6 McNish/GBR 15 1:35.400 01.166
16. 16 Mücke/GER 18 1:35.468 01.234
17. 3 Paffett/GBR 19 1:35.487 01.253
18. 17 Margaritis/GRE 16 1:35.565 01.331
19. 19 Stippler/GER 15 1:36.012 01.778
20. 14 Abt/GER 15 1:36.085 01.851

smiley
23-10-2005, 11:42
de top 4 van de warm up zijn ook de 4 eerste op de start grid strax !! dat beloofd al !!
ekstrom kan het tempo weer niet volgen :(

smiley
23-10-2005, 15:51
Rennen, Hockenheim, 23.10.

1. B.Schneider Mercedes 1:02.12,480
2. J.Green Mercedes + 0.08,076
3. G.Paffett Mercedes + 0.15,986
4. T.Kristensen Audi + 0.16,593
5. F.Stippler Audi + 0.26,818
6. M.Fässler Opel + 0.42,911
7. M.Ekström Audi disqualifiziert
8. B.Spengler Mercedes + 0.45,756
9. L.Aiello Opel + 0.48,300
10. P.Kaffer Audi + 0.50,028
11. S.Mücke Mercedes + 0.52,599
12. M.Reuter Opel + 0.59,043
13. J.Alesi Mercedes + 0.59,342
14. C.Abt Audi + 1.02,629
15. M.Häkkinen Mercedes + 1.16,053
16. R.Capello Audi + 1.23,435
17. A.McNish Audi + 1.24,293
18. H.Frentzen Opel - 7 Rd.
19. M.Tomczyk Audi ausgefallen
20. A.Margaritis Mercedes ausgefallen

kampioenschap
1 G.Paffett Mercedes 84
2 M.Ekström Audi 69
3 T.Kristensen Audi 56
4 B.Schneider Mercedes 32
5 M.Häkkinen Mercedes 30
6 J.Green Mercedes 29
7 J.Alesi Mercedes 22
8 H.Frentzen Opel 17
9 C.Abt Audi 16
10 L.Aiello Opel 13
11 A.McNish Audi 13
12 M.Fässler Opel 12
13 M.Tomczyk Audi 10
14 F.Stippler Audi 8
15 B.Spengler Mercedes 6
16 P.Kaffer Audi 5
17 M.Reuter Opel 4
18 S.Mücke Mercedes 3

gwyllion
23-10-2005, 15:52
Audi heeft zwaar gegokt en verloren. Ekstrom met regenafstelling onder weg en dan geprobeerd om het vage reglement van de boxenstop te misbruiken ;) Een creatieve vondst :D De laatste 2 races waren er te veel aan voor Audi :(

Paffett is een verdiende kampioen omdat Mercedes al heel het seizoen de betere wagen was. De Mercedes line up was ook een stuk homogener dan die van Audi, waar vooral Tomczyk en McNish ontgoochelden.

Hopelijk is alles okay met Frentzen.

smiley
23-10-2005, 15:53
redelijk domme zet van audi om ekstrom 2 keer in dezelfde ronde te laten pitten.. ze moeten toch wel weten dat zo iets niet mag !

gwyllion
23-10-2005, 19:08
redelijk domme zet van audi om ekstrom 2 keer in dezelfde ronde te laten pitten.. ze moeten toch wel weten dat zo iets niet mag !Ze moesten iets proberen :cool:

gwyllion
24-10-2005, 09:49
De Mercedes line up was ook een stuk homogener dan die van Audi, waar vooral Tomczyk en McNish ontgoochelden.
Een korte verklaring voor de crash van Tomczyk.
A carbon fibre part of Jean Alesi's car got caught in my front end. When I hit the brakes it broke and caused my right front wheel to lock - so I slid forwards in a straight line.
McNish werd aangereden door Margaritis (die nadien ook nog Abt zou aanrijden) waardoor de ophanging en het body werk (o.a. wegvliegende deur :D) beschadigd werden.

gwyllion
24-10-2005, 10:02
redelijk domme zet van audi om ekstrom 2 keer in dezelfde ronde te laten pitten.. ze moeten toch wel weten dat zo iets niet mag !Ze moesten iets proberen :cool:Ekstrom is dan toch niet gediskwalificeerd. Ik denk dat de onduidelijkheid in het reglement wel zal aangepast worden.

Benieuwd wat Ekstrom had kunnen doen, als ze zijn wagen niet op de startgrid snel omgebouwd hadden op een volledige regenafstelling.

student
24-10-2005, 10:36
Benieuwd wat Ekstrom had kunnen doen, als ze zijn wagen niet op de startgrid snel omgebouwd hadden op een volledige regenafstelling.
Niks! Schneider had hij nooit meer kunnen inhalen, zelfs als hij dat had gedaan en hij had gewonnen, was Paffett nog in de buurt en die had maar 1 puntje nodig.

smiley
24-10-2005, 13:39
de website http://www.opel-performance.com/ werkt al nie meer.. :(
nu weer wel :D

Mark
25-10-2005, 21:47
Hopelijk is alles okay met Frentzen.

Nou, niet echt. Eerst de mededeling dat hij even het bewustzijn heeft verloren.........daarna een kleine hersenschudding. Wat blijkt nu, een hersenbloeding, oef

Frentzen liep bij zijn smak in de bandenmuur van de Südkurve op de Hockenheimring een lichte hersenbloeding op, die volgens de artsen evenwel geen blijvende gevolgen zal hebben.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10082


Blijf het overigens raar vinden dat voor deze crash geen "rood" werd gegeven. Foutje van wedstrijdleider Roland de Bruynserade?

FIRE
25-10-2005, 22:08
Blijf het overigens raar vinden dat voor deze crash geen "rood" werd gegeven. Foutje van wedstrijdleider Roland de Bruynserade?
Again.....?

Raikkie
25-10-2005, 23:37
Ik vond het wel een rare situatie, net toen ze Frentzen in de ziekenwagen wegbrachten finishte Schneider en was er het vuurwerk...

gwyllion
27-10-2005, 08:41
Nou, niet echt. Eerst de mededeling dat hij even het bewustzijn heeft verloren.........daarna een kleine hersenschudding. Wat blijkt nu, een hersenbloeding, oefDTM - Frentzen weer thuis (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10086)

smiley
27-10-2005, 20:29
ik laat de foto's voor zichzelf spreken
http://www.autosport-forum.nl/files/crash_125.jpg
das dus al een vectra wat we in 2006 ZEKER niet zullen terug zien :p als we er al gaan terug zien :cool:

FIRE
27-10-2005, 20:37
Geen Opels in 2006:
ZDF Text Tafel 227 (26.10.05): Opel liefert nicht an DTM Privatteams

Rückschlag für die DTM: Der Rüsselsheimer Automobilbauer Opel hat nach dem werksseitigen Rückzug aus der Deutschen Tourenwagen-Meisterschaft (DTM) beschlossen, dass auch keine Privatteams die aktuellen Autos des Jahrgangs 2005 im kommenden Jahr einsetzen dürfen.
„Die Entscheidung, keine Opel Vectras GTS V8 für die Saison 2006 an Privatteams zum Einsatz freizugeben, wurde vom Vorstand der Adam Opel AG bestätigt. Die DTM-Dachorganisation ITR wurde über die Gespräche informiert.“, sagte Opel-Sportchef Volker Strycek. Opel hatte in fünf Jahren und 51 DTM-Rennen in Folge keinen Sieg feiern könnnen.