PDA

View Full Version : Heylen in Champ Car ?


JPMontoya
26-10-2005, 22:00
Alors qu'on savait Bas Leinders en négociations avec l'un ou l'autre team des Champ Car World Series en vue de la saison 2006, c'est finalement de Jan Heylen, vainqueur de l'Eurocup Mégane Trophy cette année, que pourrait venir une très bonne nouvelle. Selon un confrère néerlandophone, Heylen serait assuré "à 99%" de disputer le Champ Car la saison prochaine.

Bron: turbomagazine.be

Wie is de nederlandstalige die meer weet?

Serre
27-10-2005, 08:13
n' cafebaas misschien...!!!:p

bluelite
27-10-2005, 13:03
Ik heb van Yves Olivier (JB Motorsport) ook gehoord dat Heylen met iets groots van plan was. Als het ChampCar was dat Olivier bedoelde, dan is dat inderdaad iets groots.

GO Jan.

Mark
31-10-2005, 15:54
Wie is de nederlandstalige die meer weet?

.....Baert ;)

Over enkele weken gaat Jan Heylen voor het eerst proeven van de Champ Cars. Heylen plant een paar testen met het oog op een race-zit in 2006.

Heylen:''We hadden het allemaal graag nog stil gehouden, maar Franck Montagny is tijdens het laatste Renault-weekend in Estoril beginnen rondbazuinen dat ik bezig was met Champ Cars. En dan gaat het snel."

volledig artikel:http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10135

bluelite
28-11-2005, 15:44
Persbericht:

European Champion Jan Heylen to Test with ChampCar Team Mi-Jack Conquest Racing

2005 Eurocup Megane Trophy Champion Jan Heylen is to test with the Mi-Jack Conquest Racing ChampCar team with a view to competing in the 2006 ChampCar World Series.

25 year old Heylen from Belgium will test a Mi-Jack Conquest Racing Lola at the Sebring Raceway, Florida on December 12th 2005.

Jan Heylen: “This test is going to be great. I can’t wait to be racing single seaters again. I have to thank Eric Bachelart for this chance.

“ChampCar is growing stronger every year both competitively and commercially. My management team Goman, headed by Rick Gorne who has enjoyed success with Mark Gene, Anthony Davidson, Jean Alesi, Alex Zanardi, Gil de Ferran among others. Rick is pushing hard for an opportunity for me to race in the ChampCar World Series in 2006. It is nice to know that my abilities have been recognised with this offer of a test…”

Belgian based company Berghoff, who is one of the partners in this project are working hard to bring other partners on board to make the 2006 season a successful one.

Eric Bachelart, Mi-Jack Conquest Racing Co-owner, “I am looking forward to giving this opportunity to a fellow countryman, it is a great way for Jan to finish what has been a great season for him.”

In 2005 Jan competed in the Eurocup Mégane Trophy as part of the World Series by Renault event weekend. His dominant displays produced 6 wins, 4 pole positions. As well as his racing commitments he continued to be the development driver for the Mygale F3 car. Prior to the 2005 season Jan has competed in International F3000, Euroseries F3 and German F3 as well as winning the Formula Ford Festival and multiple National and International Karting titles.

A.J.
28-11-2005, 17:51
n' cafebaas misschien...!!!:p

maar die moet ook kunnen zwijgen tot nadat het officieel persbericht uitgebracht wordt...

Stranger
28-11-2005, 19:14
En waar komt bovenstaand persbericht vandaan?

Goman Ltd. (het bedrijf van Rick Gorne) wil nog niets bevestigen en geeft aan dat er een persbericht volgt als alles echt rond is.

marcel
28-11-2005, 19:48
staat nochtans ook op pitstop.tv

Stranger
28-11-2005, 19:51
Maar ook daar slechts een korte bevestiging zonder quotes van rijders en/of bronvermelding.

bluelite
28-11-2005, 20:15
En waar komt bovenstaand persbericht vandaan?

Goman Ltd. (het bedrijf van Rick Gorne) wil nog niets bevestigen en geeft aan dat er een persbericht volgt als alles echt rond is.

Jan heeft me dat persbericht toegestuurd.

Peter Baert
28-11-2005, 21:18
En waar komt bovenstaand persbericht vandaan?

Goman Ltd. (het bedrijf van Rick Gorne) wil nog niets bevestigen en geeft aan dat er een persbericht volgt als alles echt rond is.

Nederland, het land der ongelovige Thomassen.

:)

Het betrokken persbericht is vanmiddag rond een uur of 3 verstuurd, via Jan Heylen himself en via Renault België-Luxemburg.

Ik vermoed dat het allemaal redelijk betrouwbaar is.

:)

Dus toch maar geloven, Stranger ...

bluelite
28-11-2005, 21:29
Om 14.37 heb ik dat persbericht gekregen. ;)

Nederland, het land der ongelovige Thomassen.

Stranger noemt nochtans niet Thomas :gas:

edit: ik heb jou het persbericht laten toekomen Stranger

Stranger
28-11-2005, 21:33
Merci!

Beter dubbel nagaan of het klopt dan op je bek gaan met een fout bericht.
Hoe vaak heeft de Nederlandse pers Verstappen niet ergens aangekondigd? :p

Peter Baert
28-11-2005, 21:35
Om 14.37 heb ik dat persbericht gekregen. ;)

Ik ben dol op wedstrijdjes.

:)

Ik ontving het bericht via RBL om 14u20'28". En via Jan Heylen om 15u16'07".

Wie doet beter?

;)

Heerlijk ...

Nog een PS-ke.

Stranger noemt nochtans niet Thomas

"Noemt" moet zijn "heet".

:)

Mark
28-11-2005, 21:44
Hoe vaak heeft de Nederlandse pers Verstappen niet ergens aangekondigd? :p


[off-topic][schot voor open doel modus ;)]
Wij van Champcar.nl blijven Jos een zeer grote kanshebber vinden voor een van de twee beschikbare stoeltjes bij HVM Racing. Momenteel zijn er vier kanshebbers voor de twee vrije stoeltjes binnen dit team. De strijd voor deze twee stoeltjes gaat vrijwel zeker tussen Bjorn Wirdheim, Jos Verstappen, Rodolfo Lavin en Ronnie Bremer.
http://www.champcar.nl 30-03-2005
[/off-topic]


Ik kon het niet laten ;)

Heylen in Champcars, Zwolsman in Champcars.........eindelijk weer een reden om naar Champcars te kijken ;)

Stranger
28-11-2005, 21:52
Er is een verschil in iemand daadwerkelijk bevestigen en iemand een kanshebber noemen hè :)

En op dat moment was er ook wel degelijk een kans...alleen wilde Verstappen niet voor 1 race naar de VS. Wellicht was hij bang dat hij door de mand zou vallen en na die ene wedstrijd voorgoed zijn afscheid in de autoracerij kon aankondigen, we zullen het nooit exact weten.

FIRE
28-11-2005, 21:52
Is "De Nederlandse Pers" niet iets teveel gezegd voor een (Cowboy?) site als Champcar.nl? ;)

Stranger
28-11-2005, 21:54
For further information please visit:
www.conquestracing.com
www.janheylen.com
www.champcar.ws
www.berghoff.be
Dit is overigens merkwaardig

Het team zelf heeft niets op de site
Jan's eigen website is al lang niet meer ververst.
De ChampCar site noemt het niet.
Berghoff toont het ook niet op de site.

JPMontoya
28-11-2005, 22:17
Nederland, het land der ongelovige Thomassen.

:)

Het betrokken persbericht is vanmiddag rond een uur of 3 verstuurd, via Jan Heylen himself en via Renault België-Luxemburg.

Ik vermoed dat het allemaal redelijk betrouwbaar is.

:)

Dus toch maar geloven, Stranger ...

Vermoed ik ook Anne Potemans & Jan Heylen zijn inderdaad zeer betrouwbare bronnen.

Stranger
28-11-2005, 22:23
Zet er dan bronvermelding bij he :)

Stranger
28-11-2005, 23:01
Overigens wel vreemd dat Heylen's eigen management bureau het om 17:45 Nederlandse tijd nog niet kan bevestigen en verwijst naar een persbericht van Heylen dat 'binnenkort' zal volgen.

Maar goed, als Rick Gorne op de hoogte was en zijn medewerkers niet kan dat natuurlijk gebeuren.

bluelite
29-11-2005, 12:59
Ik ben dol op wedstrijdjes.

:)

Ik ontving het bericht via RBL om 14u20'28". En via Jan Heylen om 15u16'07".

Wie doet beter?

;)

Heerlijk ...

Nog een PS-ke.



"Noemt" moet zijn "heet".

:)

Rustig blijven Peter. :bye:

Peter Baert
29-11-2005, 23:24
Rustig blijven Peter. :bye:

Ho maar. Ik ben de rust zelve, hoor, zelfs al ben ik verzot op wedstrijdjes.

:worship:

Ik krijg het wel vreselijk op mijn heupen, als ik grove taalfouten zie.

:bye:

Of was het ...

:Offtopic:

;)

FIRE
02-12-2005, 21:13
Volgens Italiaracing.net (http://www.italiaracing.net/news.asp?id=3337&cat=WORLD_SERIES&nome=WS|RENAULT|V6&cart=news_world|series) mag Heylen de WS by R wagen van Carling testen.

Mr.Dallara
02-12-2005, 21:25
Volgens Italiaracing.net (http://www.italiaracing.net/news.asp?id=3337&cat=WORLD_SERIES&nome=WS|RENAULT|V6&cart=news_world|series) mag Heylen de WS by R wagen van Carling testen.

Dit is gewoon het cadeau van Renault Sport voor z'n titel bij de Méganes.

Iedere Europees en nationale kampioen in de FR2000 en ook enkele andere kampioenen krijgen z'n test.

(Is niet meer dan 20rondjes hoor)

Mark
13-12-2005, 00:18
Iemand een idee waar we de tijden van Sebring kunnen vinden?

Stranger
13-12-2005, 02:25
Monday's Lap Times

1.Bruno Junqueira 51.1 seconds
2. Ryan Briscoe 51.5
3. Ryan Dalziel 51.8
4. Jan Heylen 52.1
5. Richard Lyons 52.3
6. Alx Danielsson 52.9
7. Dan Clarke 53.8

Kort verslag van de eerste testdag hier. (http://www.champcar.nl/cc_pages/news_index.php?id=925)

marcel
13-12-2005, 02:51
niet slecht

Raceboy
16-12-2005, 22:39
"I was impressed with Jan, as he'd never even seen a Champ Car in person before, and it was his first time on this track," said Mi-Jack Conquest Racing co-owner Eric Bachelart. "He was up to speed very quickly and was able to perform consistently throughout the day, improving as the track got faster and he became more comfortable."


positief :)

Mark
24-02-2006, 20:49
Jan Heylen heeft gisteren mét succes een test afgelegd met het Conquest Champcar team van Eric Bachelart

http://www.autosport.be/shownews.awm?id=6385


In het silly-season kwam Heylen nauwelijks in het stuk voor. Tweede test, vlak voor het seizoen................kon dan toch weleens leuk worden ;)

Mark
24-02-2006, 23:14
Zoek de verschillen :)

http://www.racexpress.be/imgitems/2005/12/Champcar%20heylen1.jpg
www.racexpress.be

http://www.autosport.be/show.image?id=8677&size=3&style=2
www.autosport.be

Raceboy
24-02-2006, 23:16
photoshop? :D

bluelite
25-02-2006, 00:10
Slechte photoshop zelfs...

Integra
25-02-2006, 10:14
Slechte photoshop zelfs...
Yup, racexpress ...
Op pitstop.tv staat die photoshop precies ook.

bluelite
25-02-2006, 12:41
Wel, de eerste foto (die op racexpress staat) werd tijdens de test in december meegestuurd met het persbericht. De tweede foto werd tijdens deze test meegestuurd.

http://www.autosport.be/news/6046.awm <- december

Peter Baert
25-02-2006, 13:48
Bluelite, misschien moeten we daarover ook eens beginnen loeien, denk je niet? Over het rondsturen van getruceerde foto's? Anders krijgen "de mensen" misschien nog de indruk dat autosport.be, raceexpress.be, pitstop.tv, ... allemaal zitten te prutsen met "slechte photoshop zelfs" ...

Koetje boe, koetje loei.

:eek:

bluelite
25-02-2006, 21:02
Reden ist Silber, schweigen ist Gold. Anders gezegd: ik reageer niet op jouw reply. Ik wil het vermijden dat ik op dezelfde kinderachtige manier moet reageren die jij op jouw forum gebruikt.

Peter Baert
25-02-2006, 21:59
Die spreuk bestaat ook in het Nederlands, soit.

:)

Je bent nochtans van harte welkom bij de 4.360 leden van www.pitstop.tv. Kom gerust eens langs ...

:bye:

Guido
25-02-2006, 22:31
:rolleyes:

Reden ist Silber, schweigen ist Gold. Anders gezegd: ik reageer niet op jouw reply. Ik wil het vermijden dat ik op dezelfde kinderachtige manier moet reageren die jij op jouw forum gebruikt.

Als je niets wil posten, post dan niets...


:rolleyes:


Je bent nochtans van harte welkom bij de 4.360 leden van www.pitstop.tv. Kom gerust eens langs ...

:bye:

Om uren lang scheldpartijen te moeten lezen, neen dank u...


En als dit hier op een potje gooien gaat uitdraaien, zullen we gepast ingrijpen. Zonder schelden. Wat er tussen jullie 2 aan de hand is, interesseert me niet, maar niet op De Paddock.

:bye:

Peter Baert
25-02-2006, 22:39
En als dit hier op een potje gooien gaat uitdraaien, zullen we gepast ingrijpen. Zonder schelden. Wat er tussen jullie 2 aan de hand is, interesseert me niet, maar niet op De Paddock.

:bye:

Alle begrip voor je opmerking, Huudo.
Ik ken die jongen niet, van haar noch van pluimen. Joost mag weten wat er aan de hand is met die jongen.

Mijn excuses, Huudo.

FormulaV-JH495
26-02-2006, 21:20
nog nieuws over Jan ???
Op de officiële site van Champcar staat er maar één artikel over de test.

Mark
10-03-2006, 10:54
Er komt schot in de zaak; de voorbereiding van het hele project dat alle betrokken partijen ten goede komt is dan ook in een beslissende fase getreden", aldus Jan die er duidelijk een goed oog in heeft.

http://www.autosport.be/shownews.awm?id=6445


Heylen lijkt dus de goede kant uit te gaan, nu Zwolsman nog ;)

FormulaV-JH495
10-03-2006, 13:02
eindelijk ... en nu maar hopen ...

De Teambaas van Conquest, reed hij vroeger géén FF in België ten tijde van Vnhoof, van de poele, en mijn schoonpa :D

bluelite
20-03-2006, 12:55
Blijkbaar zou Mi-Jack Conquest vandaag of morgen bekendmaken wie er voor hen zal rijden. Hetzelfde geldt ook voor HVM.

fish88
20-03-2006, 15:25
Hopelijk een line up uit de benelux met Jan Heylen en Charles Zwolsman.

bluelite
20-03-2006, 20:43
Morgen de aankondiging bij Conquest ivm piloot. Heylen zou blijkbaar evenveel kans maken op een zitje bij HVM, naast Nelson Philippe. Maar in de Deense media spreken ze van Ronnie Bremer die een contract zou hebben met HVM dit seizoen.

FormulaV-JH495
21-03-2006, 00:33
http://www.tsn.ca/auto_racing/news_story.asp?ID=159403&hubName=auto_racing

Nelson Philippe joins HVM en onderaan het artikel dit ...

Philippe's former team, Mi-Jack/Conquest, have an announcement scheduled for Tuesday where they are going to introduce one of their drivers for the 2006 season.

Canadian Andrew Ranger partnered Philippe on Eric Bachelart's team last year. His agent indicated they were close to confirming their plans for this year, but its believed they are looking elsewhere. Belgian driver Jan Heylen recently tested with the team while Atlantics champion Charles Zwolsman has also tested for Mi-Jack/Conquest.


Hopelijk krijgen we morgen goe nieuws te horen ivm conquest en Jan Heylen.

Mark
21-03-2006, 00:56
Hopelijk krijgen we morgen goe nieuws te horen ivm conquest en Jan Heylen.

Kan evt. nog een ander team worden want op racebyrace.com komt de naam Heylen ook voorbij bij Dale Coyne Racing. De link Heylen-HVM heb ik daar nooit gezien.

bluelite
21-03-2006, 11:03
De link Heylen-HVM heb ik daar nooit gezien.

Staat op Autoracing1.com:

Belgian eyes Champ Car UPDATE: AutoRacing1.com sources tell us that Jan Heylen is the best funded driver of all looking for a Champ Car ride and will either get the 2nd seat at HVM alongside Nelson Philippe or perhaps end up at Mi-Jack Conquest Racing alongside Charles Zwolsman. We originally had Heylen rumored at HVM alongside Philippe until recent news that Ronnie Bremer was back in the picture. Mi-Jack Conquest team boss Eric Bachelart is also Belgian, not that that matters........We will know for sure on Monday as CTE/HVM has a press conference scheduled. We have updated our 2006 Champ Car Silly Season page above.

fish88
21-03-2006, 11:52
In de Formule 1 spreekt Nederland al een aantal jaren een woordje mee, maar met ingang van dit seizoen zal ook de Champ Car World Series - volgens velen de Amerikaanse tegenhanger van de F1 - een oranjekleurig tintje krijgen. Charles Zwolsman heeft een contract getekend bij Mi-Jack Conquest Racing en zal alle vijftien races aan de start staan van de prestigieuze Amerikaanse raceklasse. "Een avontuur dat ik dolgraag ga beleven, het is niets anders dan een droom die werkelijkheid wordt."
Het getekende contract dat Zwolsman per fax (!) richting zijn nieuwe Amerikaanse teambaas Eric Bachelart stuurde, mag gerust worden gezien als een terechte beloning voor de prestaties waarmee de Nederlander afgelopen seizoen indruk maakte in de Verenigde Staten. De 26-jarige coureur debuteerde in het Toyota Atlantic-kampioenschap en greep als rookie meteen de titel. Als beloning mocht Zwolsman aan de laatste Champcar-race van het seizoen deelnemen en maakte daarbij zoveel indruk, dat Conquest Racing het avontuur met de Nederlander wel aandurft.

Bron: Telegraaf.nl

:worship: :worship:

JPMontoya
21-03-2006, 12:43
In de Formule 1 spreekt Nederland al een aantal jaren een woordje mee, maar met ingang van dit seizoen zal ook de Champ Car World Series - volgens velen de Amerikaanse tegenhanger van de F1 - een oranjekleurig tintje krijgen. Charles Zwolsman heeft een contract getekend bij Mi-Jack Conquest Racing en zal alle vijftien races aan de start staan van de prestigieuze Amerikaanse raceklasse. "Een avontuur dat ik dolgraag ga beleven, het is niets anders dan een droom die werkelijkheid wordt."
Het getekende contract dat Zwolsman per fax (!) richting zijn nieuwe Amerikaanse teambaas Eric Bachelart stuurde, mag gerust worden gezien als een terechte beloning voor de prestaties waarmee de Nederlander afgelopen seizoen indruk maakte in de Verenigde Staten. De 26-jarige coureur debuteerde in het Toyota Atlantic-kampioenschap en greep als rookie meteen de titel. Als beloning mocht Zwolsman aan de laatste Champcar-race van het seizoen deelnemen en maakte daarbij zoveel indruk, dat Conquest Racing het avontuur met de Nederlander wel aandurft.

Bron: Telegraaf.nl

:worship: :worship:

miljaar afgetroefd door nen Hollander :(

FIRE
21-03-2006, 14:14
miljaar afgetroefd door nen Hollander :(
Misschien zou Heylen ook eerst een jaar Atlantic moeten doen?

Stranger
21-03-2006, 19:23
Als hij in dat jaar Atlantics dan ook bovenin meerijd is dat wel goed voor zijn kansen. De amerikanen hebben op dit moment liever coureurs die in de Atlantics hebben gezeten dan 'import'.

Raceboy
21-03-2006, 19:28
De amerikanen hebben op dit moment liever coureurs die in de Atlantics hebben gezeten dan 'import'.

We hebben er nu 2? Op een veld van 18. Atlantics vorig jaar stelt dat niks voor. Je steekt de top 2 in een champ car en de rest van het veld is er niet goed genoeg voor.

Mark
21-03-2006, 19:38
We hebben er nu 2? Op een veld van 18. Atlantics vorig jaar stelt dat niks voor. Je steekt de top 2 in een champ car en de rest van het veld is er niet goed genoeg voor.

Atlantics van vorig jaar stelde idd niks voor, wat dat betreft geeft (vooral) de Nederlandse pers teveel waarde aan deze titel. Atlantics in 2006 is een heel ander verhaal. Dit jaar ligt er 2 miljoen USDollar klaar voor de winnaar.........ze komen als bijen op de honing af ;)

Stranger
21-03-2006, 20:07
Wat ik dan ook bedoelde is dat de grote heren willen zien dat coureurs in hun serie ook de Atlantics hebben gereden en zo kunnen laten zien dat doorstroming uit de ChampCars zeker lukt.

Tagliani, Zwolsman, Legge en Allmendinger hebben er gereden. En mochten Ranger en Bremer ook in de ChampCars starten dan zijn dat er 6.

Wat betreft het niveau...dat was in 2005 zeker niet van een hoog niveau. Maar goed...soms heb je als coureur blijkbaar zoiets nodig om een stap verder te maken.

Stranger
21-03-2006, 20:10
Dit jaar ligt er 2 miljoen USDollar klaar voor de winnaar.........ze komen als bijen op de honing af ;)Er gingen vooral toen het prijzengeld net bekend was gemaakt veel Europese namen rond...nu zijn het toch vooral (noord-/midden-/latijns-) Amerikaanse coureurs die je ziet.

Mark
26-03-2006, 22:40
Ziet er niet goed uit voor Heylen op dit moment.

Zwolsman bij Conquest, Pastorelli bij Dale Coyne, tweede zitje bij HVM gaat naar Dan Clarke (5de Brits F3 in 2006). De zitjes raken langzaam op.........

Stranger
27-03-2006, 01:44
En dan hebben we nog Pantano/Sperafico om het laatste DCR zitje en Ranger bij Conquest. Ben bang dat Heylen mag gaan hopen op het ontbreken van budget bij Pizzonia/Bernoldi of dat Forsythe een 3e wagen voor Ranger inzet.

Mark
29-03-2006, 13:34
Een sprankje hoop voor Heylen. Ranger heeft op dit moment maar een contract voor 4 wedstrijden bij Conquest.

fish88
29-03-2006, 14:04
Een sprankje hoop voor Heylen. Ranger heeft op dit moment maar een contract voor 4 wedstrijden bij Conquest.

Haha krijgen die belgen ook een soort verstappen verhaal :rolleyes:

Stranger
30-03-2006, 21:10
Diezelfde Heylen heeft net 1 rondje afgelegd in de spare car van Dale Coyne Racing tijdens de test op Fontana.

bluelite
30-03-2006, 21:32
Juist, voorlopig nog de traagste daar in Fontana, maar er komt stilaan verbetering in.

Fonne
31-03-2006, 21:59
Heylen heeft een zitje gevonden .
Hij wordt team maat van Christiano Da Matta.
Bron: Gazet Van Antwerpen

fish88
31-03-2006, 22:29
Hopelijk is dat niet waar, ik hoop echt nog dat Pastorelli dat stoeltje krijgt...

FIRE
31-03-2006, 22:36
Coyne himself is certain of only one thing at this point: his team will have two cars at the Long Beach grid. The veteran owner defined Heylen and Pastorelli's chances at "50 percent each."

"We're hoping to have everything sorted out before the end of this week," he revealed. "We're trying to make sure that whoever we sign is going to be coming onboard for the full season, not just Long Beach."
Bron: http://www.speedtv.com/articles/auto/champcar/22824/

Nog effe afwachten dus.

Volgens hetzelfde artikel gaat Bremer niet voor HVM rijden.

Raceboy
31-03-2006, 22:42
Hopelijk is dat niet waar, ik hoop echt nog dat Pastorelli dat stoeltje krijgt...

Jij durft ;)

FIRE
31-03-2006, 22:48
Jij durft ;)
Ik doe er een schepje boven op: Ook ik hoop dat Pastorelli dat zitje weet te bemachtigen. ;):D

bluelite
01-04-2006, 01:04
Iemand een idee sinds wanneer Muermans sponsor is van Jan?

A.J.
05-04-2006, 23:55
Volgens Autoracing1.com is het Jan die rijdt in Long Beach


2002 series champion Cristiano da Matta (#19 American Medical Response Ford-Cosworth/Lola/Bridgestone) will get a change of scenery this year in his search for his first Long Beach win. Gearing up for his sixth Champ Car season, da Matta takes over as the team leader for Dale Coyne Racing, partnering with Belgian rookie Jan Heylen (#11 Sonny’s BBQ Ford-Cosworth/Lola/Bridgestone).

Mark
06-04-2006, 00:05
Volgens Autoracing1.com is het Jan die rijdt in Long Beach


Autoracing1? Betaal-site.............die zitten meestal wel goed ;) Benieuwd naar de reactie van bepaalde Nederlandse media i.v.m. het hun Pastorelli-scoop ;)

bluelite
06-04-2006, 00:18
Staat ook in de officiële ChampCar-preview dat Jan zal rijden...

joost
06-04-2006, 08:25
en zijn persbericht loopt hier binnen, kogel is blijkbaar door kerk

Stranger
06-04-2006, 08:45
Pastorelli is hier vandaag in Long Beach niet gesignaleerd. Heylen zeer zeker wel en is idd bevestigd door Coyne.

fish88
06-04-2006, 10:16
G*dver... Dan maar alleen Zwolsmans is iig 1 Nederlander meer dan vorig jaar.

bluelite
06-04-2006, 14:51
Jan z'n site is weer wat up to date: http://www.berghoffsports.com/index.html

Stranger
06-04-2006, 16:04
Heb 't nog niet bevestigd gezien maar Rocketsports schijnt 2 auto's bij zich te hebben en met Pastorelli te praten.

Zal straks eens in de paddock gaan kijken of deze er echt staat.

fish88
06-04-2006, 17:51
Gaan geruchten dat hij volgende week daar gaat testen en de race daarna gaat racen, misschien geen verkeerde optie, een rocketsport lijkt me toch wel wat beter dan Dale Coyne :D

FormulaV-JH495
06-04-2006, 21:14
Eindelijk zien we Jan terug in een monopost ...
Ik kijk zondag zeker en vast naar de race.

marcel
07-04-2006, 21:34
in de eerste free practise eindigde Jan 16de, 2 duizendsten sneller dan teamgenoot Da Matta, en een halve seconde sneller dan Zwolsman. (wel 2 seconden trager dan Bourdais)

Pos Driver # Team Lap Time Mph km/h Leader Previous
1 S. Bourdais 1 Newman/Haas Racing 1:08.948 102.756 165.369
2 A. Tagliani 15 Team Australia Racing 1:09.030 102.634 165.173 0.082
3 A. Allmendinger 10 RuSPORT 1:09.043 102.614 165.141 0.095 0.013
4 J. Wilson 9 RuSPORT 1:09.180 102.411 164.814 0.232 0.137
5 P. Tracy 3 Forsythe Championship Racing 1:09.225 102.345 164.708 0.277 0.045
6 B. Junqueira 2 Newman/Haas Racing 1:09.406 102.078 164.278 0.458 0.181
7 M. Dominguez 7 Forsythe Championship Racing 1:09.570 101.837 163.890 0.622 0.164
8 O. Servia 6 PKV Racing 1:09.735 101.596 163.503 0.787 0.165
9 N. Philippe 4 CTE Racing - HVM 1:09.963 101.265 162.970 1.015 0.228
10 W. Power 5 Team Australia Racing 1:10.167 100.971 162.497 1.219 0.204
11 J. Vasser 12 PKV Racing 1:10.277 100.812 162.241 1.329 0.110
12 A. Pizzonia 8 Rocketsports Racing 1:10.859 99.984 160.908 1.911 0.582
13 K. Legge 20 PKV Racing 1:10.900 99.927 160.817 1.952 0.041
14 D. Clarke 14 CTE Racing - HVM 1:10.911 99.911 160.791 1.963 0.011
15 A. Ranger 27 Mi-Jack Conquest Racing 1:10.943 99.866 160.718 1.995 0.032
16 J. Heylen 11 Dale Coyne Racing 1:11.187 99.524 160.168 2.239 0.244
17 C. da Matta 19 Dale Coyne Racing 1:11.189 99.521 160.163 2.241 0.002
18 C. Zwolsman 34 Mi-Jack Conquest Racing 1:11.732 98.768 158.951 2.784 0.543

Stranger
09-04-2006, 00:31
Andy, PM ff je e-mail adres door dan stuur ik wat foto's door die net tijdens de training en na afloop tijdens een kort gesprek met Jan gemaakt zijn.

Raceboy
09-04-2006, 22:08
interview met Heylen op SPorza:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/mediatheek/audio-060406_heylen/index.shtml?play

Raceboy
18-09-2006, 20:43
HEylen zit zonder teamgenoot. Dominguez vertrekt naar Rocketsports.

Stranger
18-09-2006, 20:58
Die teamgenoot komt er wel... Juan Cáceres en Gianmaria Bruni zouden beide in Road America aanwezig zijn en Cáceres heeft getest de afgelopen week voor Coyne.

En anders kan Pastorelli misschien instappen?

marcel
17-11-2006, 13:50
http://www.champcarworldseries.com/News/Article.asp?ID=11102

een artikel over Heylen op de chamcar-site

Bugalfa
17-11-2006, 21:55
Volgend jaar heeft Jan het voordeel dat het Panoz chassis voor iedereen nieuw is en dat hij geen 40kg zwaardere auto zal hebben ook al blijft hij bij Dale Coyne .