View Full Version : Hoe zit het nu eigenlijk met de GP van België 2006 ?
Ferrari Forever
29-10-2005, 22:22
Weet er nu eigenlijk iemand of de GP van België nu wel of niet doorgaat volgend seizoen? Ik weet ook wel dat hij in de kalender is opgenomen voor volgend jaar maar met het nakende failissement van de promotor en alle tegenstrijdige geruchten vandien heb ik er toch maar van afgezien om mijn tickets nu al te kopen (ook al kreeg je een korting van een kleine 30% indien besteld voor 1 november).
Ik weet trouwens niet eens of je momenteel zelfs tickets online kàn kopen gezien de problemen met DDGP.
Heeft er al iemand tickets gekocht of weet er iemand wanneer we nu definitief uitsluitsel krijgen over het al dan niet doorgaan van de F1 van België volgend jaar.
Ik was er dit jaar opnieuw bij, en ik zou het verschrikkelijk vinden moest het de laatste keer geweest zijn.
The Interceptor
01-11-2005, 14:16
Ik krijg hier net een mail aan vd organisatie vd Belgische GP getiteld:
"[BELGIUM-GRANDPRIX.BE] unsubscribe"
verder een lege mail ...
mja, misschien gaat de organisatie nu naar iemand anders?
Ferrari Forever
01-11-2005, 17:32
Het feit dat de gp op de FIAkalender voor 2006 staat, betekent dat niet dat hij kost wat kost moét doorgaan ?
The Interceptor
01-11-2005, 19:55
Als ge al tickets besteld had, dan vrees ik toch dat ge achter uw geld kunt fluiten. Daarstraks nog een mail vd (ex-)organisatie gekregen. Daarin stond van iemand de vraag hoe het nu met die betaalde tickets zat. Het antwoord: contacteer: info@spa-francorchamps.be
Nicki_Mks
01-11-2005, 21:14
DDGP is sinds gisteren officieel failliet. Misschien aanmelden als schuldeiser?
bluelite
01-11-2005, 22:19
Of de GP doorgaat? Wacht tot midden december... Als de FIA dan de officiële kalender bekendmaakt, dan weten we of Spa er op staat. Als Spa op de kalender staat, maar er uiteindelijk geen GP plaatsvindt, dan zal diep in de geldbuidel getast mogen worden. Ik vermoed dat de Waalse Regering en/of Bernie Ecclestone het spel zullen organiseren: verwacht u al maar aan nog hogere toegangsprijzen.
Astra-fan
07-11-2005, 13:50
Heb net ook een mail gekregen van DDGP. Ik had namelijk wel reeds tickets besteld maar nog niet betaald aangezien er vanaf dan het gerucht rondging dat DDGP in slechte papieren zat (gelukkig maar).
In de mail staat vermeld dat de tickets die tot nu toe zijn besteld en betaald ofwel effectief geleverd worden ofwel worden terugbetaald.
Ben toch eens benieuwd of dit in de praktijk wel degelijk gaat gebeuren.
Luxemburg heeft geen interesse om samen met het Waals gewest een GP Formule 1 te organiseren, zoals de Waalse regering dat voorstelt. Dat heeft de Luxemburgse premier Jean-Claude Juncker vrijdag gezegd. Juncker zei dat Luxemburg daar geen geld voor heeft.
De organisatoren van de GP van België zijn nagenoeg failliet en de toekomst van de GP van België is onzeker. De Waalse regering zou vrijdag een officieel verzoek hebben gericht aan de Luxemburgse regering om samen een GP Formule 1 te organiseren. Juncker zegt contact te hebben gehad met de Waalse regering, maar hij wijst het verzoek af.
De Waalse minister van Economie Jean-Claude Marcourt zegt dat er nog andere mogelijkheden zijn om de F1-wedstrijd van Spa-Francorchamps te redden.
Bron: HLN
Ferrari Forever
08-11-2005, 22:02
Heb daarnet toevallig naar het nieuws gezapt op de RTBF en er was net een item over Spa-Francorchamps bezig.
Indien de GP volgend jaar niet doorgaat hebben ze een schadeclaim aan hun broek van 40 miljoen euro en dat bedrag zou cumulatief oplopen tot 2010.
Elio Di Rupo is ook in beeld geweest en die vertelde dat de Waalse regering er alles aan zou doen om de GP te redden en om met name een nieuwe organisator te vinden.
Er zou nu in eerste instantie gepolst worden bij Ome Bernie of die bereid zou zijn om de organisatie op zich te nemen, en indien dat niet zou lukken zou er verder gezocht worden. Er is dus nog hoop !
Er is dus nog hoop !
Welke hoop? In 2003 hebben bepaalde klunzen toch een contract afgesloten waarbij je broek spontaan tot op je enkels zakt. Of die GP nu wel of niet doorgaat..........het kost klauwen met geld. Waarvoor? 3 dagen vooral weinig actie op de baan voor +/- 20 kindertjes die aan een stuurtje trekken? Omdat anders die Engelse lilliputter weer dreigt met een rechtszaak?
In Den Haag hebben we een internationaal tribunaal. Tijd om Bernie E. daar eens voor uit te nodigen ;)
Moet zowat het stomste contract ooit zijn , dat contract tussen Ecclestone en de Waalse regering. Is daar eigenlijk ooit over onderhandelt?
F1 organiseren in 2004: €13.257.55
F1 organiseren in 2010: €17.766.387
GP gaat niet door? : contract verbroken en €108.000.000 betalen aan Ecclestone
Bij de Waalse regering weten ze zelfs niet wie dat contract heeft afgesloten met Ecclestone maar ze staan er wel borg voor.
Moet zowat het stomste contract ooit zijn , dat contract tussen Ecclestone en de Waalse regering. Is daar eigenlijk ooit over onderhandelt?
Ik hou en haat van die Bernie E. Al je er toch zoiets doorgedrukt krijgt bij een regering moet je toch over bepaalde unieke capaciteiten bezitten. Jammer dat hij ze aanwendt ter eer en meerdere glorie van zichzelf.
Dossier Francorchamps: Geen F1 is duurder dan wel een
http://www.hbvl.be/nieuws/politiek/default.asp?art={2DDA8098-211F-4033-A8AF-5AF1E6AE33E2}
Volgens mij klopt dat niet helemaal;)
Organiseren: De vergoeding betalen aan Bernie E + organisatiekosten, maar wel de inkomsten uit de kaarten.
Niet organiseren: Boete betalen aan Bernie E.
Een ding zie ik niet voorbij komen, de steeds hoger wordende eisen aan circuits die een F1 mogen organiseren. Spa is een verzameling oud beton gruis. Bij het wel organiseren komen die kosten er nog eens bij!! Spa zal hoe dan ook moeten moderniseren, de verplichting daartoe zal wel in een bepaald Bernie-contract staan ;)
Conclusie: Hoe dan ook geen GP organiseren! Via dure advocaten proberen aan te tonen dat het contract niet rechtsgeldig is. Jammer voor de liefhebbers maar het lijkt me de minst kwade oplossing ;)
Ferrari Forever
15-11-2005, 23:23
Heb die reportage daarnet ook gezien op canvas.
Ik vraag me echt af waar die Walen mee bezig zijn. Blijkbaar heeft iedereen de clausule in het contract van 2003 over het hoofd gezien waarbij de waalse regering zich borg stelt voor de organisatie van een gp in franchorchamps.
In geval van niet-organisatie van de GP f1 Franchorchamps worden ze d'office verplicht
om aan onze goeie vriend Bernie 14 miljoen euro schadeloosstelling te betalen tot 2010 voor elk jaar dat de gp niet doorgaat, startend vanaf 2006.
Het doet me pijn om te zeggen als f1 fanaat en jaarlijks bezoeker van de gp, maar eigenlijk verdienen ze het niet om nog een GP te mogen organiseren.
Ik zal wel naar Hockenheim of de Nurnburgring trekken, daar weten ze tenminste nog hoe ze een wereldevenement als de F1 kunnen organiseren.
En ik heb het het nu niet over het lage bezoekersaantal, maar over de knullige manier van managen hier in ons belgenland
jammer maar helaas.
Conclusie: Hoe dan ook geen GP organiseren! Via dure advocaten proberen aan te tonen dat het contract niet rechtsgeldig is. Jammer voor de liefhebbers maar het lijkt me de minst kwade oplossing ;)
Daar zit nu juist het addertje. Het contrct is enkel aanvechtbaar voor een Engelse rechtbank. Dat heeft voor een Belg die daar een zaak aanspant al meteen een hoop administratieve rompslomp tot gevolg.
Heb die reportage daarnet ook gezien op canvas.
Ik vraag me echt af waar die Walen mee bezig zijn. Blijkbaar heeft iedereen de clausule in het 2003 contract over het hoofd gezien waarbij de waalse regering zich borg stelt voor de organisatie van een gp in franchorchamps.
Dat lijkt me niet zo moeilijk. Ze hebben er toen alles, maar dan ook alles aan gedaan om de F1 terug te krijgen. Dat lukte en in hun entoesiasme, vreugde en feeststemming - de alcohol zal wel rijkelijk gevloeid hebben - heeft er natuurlijk niemand de bedenking gemaakt "en wat als we nu eens niet genoeg kaartjes verkopen en de zaak op de fles gaat". Of misschien wel maar klonk het in koor "mais non, on vendera assez des tickets, il n'y a pas de probléme."
Ze vergaten natuurlijk wel dat Jos en Schum alleen al goed zijn voor een aantal dat ze dit jaar te kort kwamen...
En nu zitten ze met de gebakken peren.
Zou me niet verwonderen als ze er een onderzoekscomissie gaan opzetten om te weten wie, hoe en wat.
voor wie de reportage over het contract van de GP niet gezien heeft: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/mediatheek/foto-A_NIEUWSINBEELD/index.shtml
Ferrari Forever
16-11-2005, 21:59
Het is tragikomisch als je ziet hoe ze mekaar allemaal met de vinger zitten te wijzen. Blijkbaar weten ze toch niet al te best waar ze hun handtekening onder zetten maar ik betwijfel sterk of Ecclestone "wir haben es nicht gewust" zal aanvaarden als excuus.
Al bij al ben ik toch blij dat ik voor één keer niet te snel ben geweest en mijn tickets voor november heb gekocht zoals ik van plan was. Misschien heeft DDGP toch al een beetje de bui zien hangen want op het bestelformulier dat bij de GP werd uitgedeeld kan je (moet je?) een nogal vreemde clausule aanvinken die er vorig jaar niet op stond : "Ik aanvaard een alternatieve oplossing wanneer de promotor de gevraagde tickets niet kan leveren".
Formule 1-baas Bernie Ecclestone kan het contract voor de Grote Prijs van Francorchamps eenzijdig met vijf jaar verlengen tot 2015. Dat heeft een parlementslid van Ecolo gezegd in het Waals Parlement. Het contract is verlieslatend voor de Waalse overheid en er staan zware boeteclausules in als de Grote Prijs niet wordt georganiseerd.
bron: vrtnieuws.net
wa en kiekens zijn me da toch. en het strafste moet nog komen:
Jean-Marie Happart (foto), voorzitter van de intercommunale van het circuit van Francorchamps, geeft toe het omstreden contract te hebben ondertekend.
Maar hij zegt dat in opdracht van de Waalse regering te hebben gedaan en "zonder het deel in het Engels te hebben gelezen".
Dit moet toch zowat de grootste en kapitale blunder zijn die is onstaan doordat men een vreemde taal niet machtig is ;)
Bij deze verklaar ik dat ik geen enkele band heb met de onderstaande persoon. Ondanks dat er familie woonachtig is in de regio Verviers/Eupen/Spa komen dergelijke zwarte schapen niet voor in onze familie :D
De Vlaamse oppositie-partijen CD&V en Vlaams Belang vermoeden dat federaal minister van Financiën Didier Reynders een belangrijke rol heeft gespeeld in het dossier Francorchamps.
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10258
rare situatie, maar de houding van de vlaamse partijen steekt mij ook tegen... een Belgische GP, ja, Belgisch geld ervoor neen..
wa en kiekens zijn me da toch. en het strafste moet nog komen:
Nou het kan nog beter.............
artikels 33.1, 33.2, 33.3 en 33.4
De overeenkomst moet vertrouwelijk blijven. Beide partijen verbinden zich ertoe niks over het contract bekend te maken, tenzij onder strikte voorwaarden, afgetoetst met FOA. Dit contract is intussen verspreid onder de belangrijkste Belgische media ...
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10259
Verschillende media laten dit contract nu naar buiten "lekken", dat is hun goed recht c.q. taak. Daarvoor zijn het journalisten en doen hun werk naar behoren.
;) Alleen, heb zojuist vernomen dat die kleine in London zojuist een een nieuwe boete-factuur richting "Spa" heeft verstuurd :D
Leuk idee van de Waalse regering gelezen vandaag: ze gaan besparen op infrastructuur :D Welke infrastructuur? :rolleyes:
Start maar een nationale inzamelingsactie op ofzo..............want het gaat een duur grapje worden ;)
Formula One supremo Bernie Ecclestone has insisted that the Belgian Grand Prix must go ahead next season, despite the fact the race promoters have gone bankrupt.
But despite discussions about the race, Ecclestone told Belgian newspaper La Soir on Tuesday that there was no need for discussions because he believed the contract was watertight.
www.autosport.com
Bernie gaat op zijn strepen staan, dat moge duidelijk zijn. Een van de strafste verhalen over de "streken" van Bernie E. is op dit moment vol in de maak bij onze Waalse buren ;)
Er is nog hoop:
Why the Belgian Grand Prix will happen (http://www.grandprix.com/ns/ns15958.html)
eigenlijk heeft bernie gewoon gelijk "contract is contract"
Nicki_Mks
29-11-2005, 21:16
eigenlijk heeft bernie gewoon gelijk "contract is contract"
Inderdaad. Alleen jammer dat wij Vlamingen de gevolgen zullen kunnen dragen...
mja, t is wel een GP van Belgie he...
Inderdaad. Alleen jammer dat wij Vlamingen de gevolgen zullen kunnen dragen...
daarover zeg ik eigenlijk ook niks. bernie heeft het recht aan zijn kant end aardoor gelijk. Wat niet wil zeggen dat wij als Belgen de verantwoordelijken hier niet mogen aanpakken over hun gemaakte blunders.
Superdiesel
03-12-2005, 01:12
mja, t is wel een GP van Belgie he...
Je hebt een punt. Maar ik denk dat het de FIA en/of Bernie is die oplegd dat het de GP van België moet zijn niet niet bv. de GP van Wallonië. Want ik denk dat die Walen dat anders al lang hadden gedaan.
Maar ergens heb je wel gelijk. Ik vind persoonlijk dat de federale regering zich kan en mag moeien. Het is de GP van België. Van Wallonië EN Vlaanderen.
Ik zou geen problemen hebben met federaal of vlaams geld voor Francorchamps als dat dan ook de Vlaamse autosportliefhebber ten goede komt. Als er promotie gevoerd word in vlaanderen en er inspanningen gedaan worden om de Vlamingen naar Francorchamps te halen, door bv, niet alles eenzijdig in het frans aan te kondigen.
Niet alle Vlamingen spreken frans, al denken nochtans alle walen van wel.
Ferrari Forever
03-12-2005, 13:07
De speakers op de GP van francorchamps wisselen nochtans steeds van taal hoor. Duits, Frans, Nederlands en Engels. Eén van de weinige positieve dingen die mij telkens weer opvallen.
Er komt waarschijnlijk nog een leuk gerechterlijk staartje voor defourny
Hij streek in 2004 een maandelijkse
vergoeding op van 8.000 euro. Eén jaar
later, toen zijn maatschappij al in
financiële moeilijkheden zat, werd dat
plots 30.000 euro per maand. Bovendien
zou 200.000 euro van de ticketverkoop
niet zijn opgenomen in de boekhouding
bron: vrt tt
Bij wie moet ik melden op het artikel 2D van de Rechterlijke macht RACB op die Defourny toe te passen?
ARTIKEL 2: OVERTREDINGEN
Elk inbreuk op de toepasselijke bepalingen vormt een overtreding die door de Rechterlijke Macht gestraft mag worden.
d. elke daad of elk gedrag dat nadeel zou kunnen berokkenen aan de belangen van de RACB Sport, de F.I.A. of aan de Autosport in het algemeen;
http://www.racb.com/pdf/regl/RACB_2005_Rechterlijke_Macht.pdf
schumivill
04-12-2005, 03:44
Defourny zou dat toch ook moeten weten zeker,zeer raar zaakje,als je dan toch zo een rare toeren uitsteekt weet je toch, dat op een dag ,het aan het licht zal komen,als het zo verder gaat zal geld de autosport kapot maken..op alle gebied...
Bovendien lagen er bij DDF eind mei 2005 reeds voor 250.000 € facturen voor "niet geleverde prestaties". Allemaal facturen van (andere) bedrijven van Defourny.
CDH voorzitter Joëlle Milquet wit dat het dossier Francorchamps door het Waalse Parlement tegen Kerstmis is afgehandeld.
Zo staat te lezen in De Zondag van 04/12/2005.
Hopelijk bedoelt ze niet Kerstmis 2005 want dat is namelijk nogal dichtbij...
C U
Er is nu ook klacht ingedient tegen Defourny:
Yves Bacquelaine, de voorzitter van de
vzw die Francorchamps promoot, heeft
een klacht ingediend tegen Didier
Defourny, die de laatste 2 jaar de F1-
wedstrijd organiseerde. Dat meldt RTBF.
bron: vrt tt
Een ding zie ik niet voorbij komen, de steeds hoger wordende eisen aan circuits die een F1 mogen organiseren. Spa is een verzameling oud beton gruis. Bij het wel organiseren komen die kosten er nog eens bij!! Spa zal hoe dan ook moeten moderniseren, de verplichting daartoe zal wel in een bepaald Bernie-contract staan ;)
Iemand nog wat spaargeld over? :)
Intussen heeft Waals minister van Openbare Werken Michel Daerden een budget van 15 miljoen euro voorgesteld om de omloop van Francorchamps aan te passen aan de F1-normen. Zo moet de infrastructuur rond de pitlane helemaal vernieuwd worden.
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10344
Alles gaat goeg komen zegt Bernie E.
Ecclestone told Belgian television station RTBF on Wednesday night he would take over promotion of the race and a deal would be reached at the beginning of next week.
autosport.com
Elio di Rupo, minister-president Wallonië:
Wij gaan naar de voorstellen luisteren, we gaan alles lezen en dan onze opmerkingen formuleren. We gaan al onze voorzorgen nemen en onze advocaten zullen alles nalezen."
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10374
we gaan alles lezen :applaus:
De onderhandelingen met Bernie Ecclestone over een nieuw contract voor de organisatie van de GP van België schieten blijkbaar goed op. In La Dernière Heure meent de Waalse regering dat de deal na Kerstmis al rond kan zijn voor zowat 4 miljoen euro.
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10401
Dat zou voor de Waalse regering heel mooi zijn, maar iemand die Bernie E. een beetje volgt moet toch enige bedenkingen hebben. Een deal van +/- 15 miljoen Euro terug brengen naar 4 miljoen Euro :confused:
Voor "Europa" is het tarief 15 miljoen Euro op dit moment. Als je de Engelse blaadjes mag geloven betalen de nieuwe GP's bijna 30 miljoen Euro :eek:
Gezien Bernie's verleden kan ik maar moeilijk geloven dat die kleine 9 miljoen Euro op jaarbasis laat lopen. Gaat er via een ontraceerbare achterdeur nog wat richting Londen? ;)
Een deal van +/- 15 miljoen Euro terug brengen naar 4 miljoen Euro
Gezien Bernie's verleden kan ik maar moeilijk geloven dat die kleine 9 miljoen Euro op jaarbasis laat lopen.
Ik wil helemaal niet moeilijk of ambetant doen maar 15-4=11 en 9+4=13. Dat maakt dus een "korting" van 11 miljoen voor onze waalse "vriendjes". Kvraag mij toch af hoe Elio dat geflikt heeft :rolleyes: :crazy:
Ferrari Forever
26-12-2005, 00:47
Kunnen wij nu zonder risico's kaarten kopen voor de gp 2006 van Belgie of niet ? Dat is de enige vraag die me bezighoudt.
Kunnen wij nu zonder risico's kaarten kopen voor de gp 2006 van Belgie of niet ? Dat is de enige vraag die me bezighoudt.
zonder risico is dat nooit...
remember Spa 1985 of Indianapolis 2005...
Ferrari Forever
27-12-2005, 21:52
zonder risico is dat nooit...
remember Spa 1985 of Indianapolis 2005...
Wat ik eigenlijk bedoel is, gaat er nu wel of niet een gp door ?
Ik weet wel dat de race op de Fia kalender staat maar voor de rest is het in de media plots bijzonder stil rond heel het Spa-francorchamps dossier.
Ik zou wel kaarten willen bestellen, probleem is dat ik niet weet waar...
The Interceptor
28-12-2005, 00:40
Ik wou het al vragen waar ge er momenteel kon bestellen.
Ik heb ook al eens enkele sites van zo'n F1-reis-agentschappen bezocht, daar kunt ge voor elke GP, buiten die van België, tickets bestellen.
Maar volgens een berichtje op pitstoptv.be van enkele dagen geleden, lijkt de deal toch nog lang niet rond te zijn...
Ik zou wel kaarten willen bestellen, probleem is dat ik niet weet waar...
Ligt eraan welke...........als je voor brons gaat zou ik gewoon zo lang mogelijk wachten.
Voor de andere tribune-kaarten? Zover ik weet is er nog geen promotor gevonden. Sterker nog, er is nog steeds geen accoord met Bernie E. Behalve de boete-clausule dan :D
Dus kaarten bestellen zal nog niet tot de mogelijkheden behoren ;)
Astra-fan
28-12-2005, 13:42
Op www.f1-gpt.com kun je nochtans al kaarten bestellen. Voor de rest nog geen andere sites gevonden waar je al kaarten kan bestellen.
Ik vraag me af of er dit jaar weer kortingen worden gegeven op de brons tickets zoals de laatste jaren de laatste weken voor de grote prijs.
Ferrari Forever
28-12-2005, 22:05
Toch vreemd dat het lijkt alsof de gp van Spa al in kannen en kruiken is terwijl niemand lijkt te weten of die nu eigenlijk wel doorgaat.
Op vrt teletext staat ie er ook gewoon tussen op 17 september, alleen de gp van Brazilië is nog onder voorbehoud.
Moest de Waalse regering deze maand de knoop niet doorhakken of heb ik het verkeerd voor ?
Volgens mij gelden er andere wetten voor Spa. Nu weet ik niet of Bernie E. voor kerstman heeft gespeeld maar opeens geeft de kleine toe aan de wensen van het Waals kabinet.
De overeenkomst van 2010 (of 2015) wordt ingekort tot 2008. Daarnaast gaat het bedrag van 15 miljoen terug naar 6 miljoen. Ok, er zal wel nog 15 miljoen euro verspijkerd moeten worden aan Spa om het weer op peil te brengen met de gewenste F1-normen.
Nochtans meent La Libre Belgique in kringen rond Ecclestone te hebben vernomen dat de F1-patron het eens zou zijn met de nieuwe voorwaarden. De krant vermeldt niet of er voor Ecclestone in ruil voor diens inschikkelijkheid andere zaken zullen geregeld worden.
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10510
Het zou me verbazen dat Bernie alleen maar kortingen geeft en daar niets voor terug wilt zien. Dat zou volstrekt tegen de handelswijze van Bernie E. ingaan.
Of is hij bang dat zijn "wurgcontracten" in het openbaar komen?
El Torro
03-01-2006, 22:40
De F1 Grand-Prix zou inderdaad nog 3 jaar (2008) in Francorchamps zijn, Ecclestone en de Waalse overheid staan op het punt een contract hiervoor te tekenen.
Eerder was een contract door de Walen getekend tot 2015 maar nadien weer ontbonden, de ondertekenaar kon geen Engels :crazy: das nog es nen blooper ze.......
www.rtl.nl/(/sport/grandprix/nieuws/)/sport/grandprix/components/2006/nieuws/01_januari/060103_spa_francorchamps.xml
het gaat niet goed met de GP:
Er dreigen opnieuw problemen in Fran-
corchamps. Mogelijk kan de GP van Bel-
gië dit jaar niet gereden worden. Deze
keer heeft het niets te maken met geld-
zorgen, wel met renovatiewerken. Die
lopen ernstige vertragingen op. Waals
Minister van Economie, Marcourt, doet
er naar eigen zeggen alles aan om 17
september te halen.
bron vrt tt
En nu gaat het wel weer goed:
Michel Daerden, budget minister in the French-speaking southern region of Wallonia where the Spa-Francorchamps circuit is located, told parliament that a deal was nearly done, reported local agency Belga.
www.autosport.com
Qua infrastructuur zou het ook goed zitten. Tja, wat gaat de GP 2006 kosten? Gokje: 21 miljoen Euro!! (fee Ecclestone 6 milj. + 15 milj. voor aanpassing circuit, geen inkomsten want Bernie is de promotor ;) )
Bernie is de promotor ;) )
geen gratis kaartjes op vrijdag dan waarschijnlijk
Tja, wat gaat de GP 2006 kosten? Gokje: 21 miljoen Euro!! (fee Ecclestone 6 milj. + 15 milj. voor aanpassing circuit, geen inkomsten want Bernie is de promotor ;) )
Baert zet in op 26 miljoen ;):
In het nieuwe GP-voorstel zou Wallonië jaarlijks (en wellicht voor slechts 3 jaar) 6 miljoen euro betalen aan de FOM. Ecclestone zou de promotie van de race weer op zich nemen. Inclusief de kosten voor de werken aan het circuit kan de F1-factuur voor Wallonië in 2006 oplopen tot 26 miljoen euro.
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10601
Zijn er nog kandidaten die een gokje willen wagen? :D
De Standaard bericht dat er dit jaar geen Belgische GP zal zijn : http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF20012006_024
in 2006 geen, in 2007-2012 wel.
Ecclestone zou in die vijf jaar de Grote Prijzen in Francorchamps op eigen risico organiseren, zonder enige interventie van het Waals Gewest. Als tegenprestatie zou het Gewest een eenmalige schadeloosstelling van 18 miljoen euro betalen. Dat bedrag komt bi de 15 miljoen euro infrastructuurwerken die nodig zijn om het circuit te doen beantwoorden aan de veiligheidsnormen. Ook zou de grote nieuwigheid bestaan in de oprichting van een enkele maatschappij die de organisatie van alle F1-wedstrijden zou overkoepelen en een filiaal zou tellen in elk land waar er Grote Prijzen zijn.
de morgen
Dus betalen zullen we.
Dus betalen zullen we.
Op pitstoptv staat weer een nieuwe aflevering van de Waalse F1 soap (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10697). GP in 2006 kan gewoon doorgaan.........met een addertje van 15 miljoen onder het gras:
2006 GP: Geen aanpassing aan het circuit, vergoeding volgens oude contract. Dus 15 miljoen euro voor Bernie
2007 - 2012: Aanpassen circuit (15-20 miljoen Euro). Per jaar 6 miljoen subsidie aan Bernie ( 30 miljoen ) plus een eenmailge subsidie van 18 miljoen.
Dus tussen de 78 en 83 miljoen gaat het F1-grapje kosten in de komende jaren.
:Offtopic: Een leuk alternatief voor degene die geen F1-race kunnen bezoeken dit jaar.http://www.hln.be/hln/cch/det/art_167403.html:crazy:
Na het DTM gaat de F1 definitief niet door in 2006:
"The Belgian National Sporting Authority, the RACB, has written to notify the FIA of the withdrawal of the 2006 Belgian Grand Prix from the FIA Formula One World Championship," the FIA said in a statement.
www.autosport.com
Hebben ze goed geregeld daar...
Jammer natuurlijk. Ik lees op tbk.fameflame.dk dat er mogelijk veranderingen aan de layout van het circuit komen. Wat mij dan vooral verontrust is een geopperde chicane in Blanchimont. Dat kan toch niet waar zijn!!
Heb jij daar iets over vernomen, Mark??
Heb jij daar iets over vernomen, Mark??
Nee, ik ben nog niet ingelicht door het managementteam van Spa-Francorchamps :D
Heb wel ooit eens tekening voorbij zien komen op het net van de "3 circuits in één variant" maar daar zat geen chicane in Blanchimont bij. Toch klinkt dat vehaal wat jij zegt niet raar in de oren..........hoe dat triest dat dan ook is.
Voor de F1 moet het pitsgebouw flink verlengd worden. Een vaste maat is de Source........dus moet men uitbreiden richting Busstop. De Pit-entry zal dan ergens tussen Busstop en Blanchimont komen te liggen. Tja opeens klinkt een chicane in Blanchimont zeer aannemelijk. Maar als dat het geval is dat toch een verdomd zware aderlating voor de liefhebbers en de coureurs.
Was er nog een bron bij dat tbk.fameflame.dk verhaal?
nee, helaas, alleen een tekening. te vinden onder motorsport discussion.
http://tbk.fameflame.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=27823&start=25
Als er nu inderdaad met grof geweld verbouwd gaat worden zouden dan ook de andere evenementen (24 uur) in gevaar kunnen komen?
moesten ze gedurfd uit de hoek komen, ze zouden de pitlane verhuizen naar Kemmel bvb. daar is plaats genoeg :D
we komen er goedkoop vanaf:
Het Waalse gewest zal vijf jaar lang een bedrag van zes miljoen euro betalen. Twee miljoen euro daarvan zou jaarlijks gezocht worden in sponsoring. Het contract kan na drie jaar herzien worden.
Het bedrag van de Waalse investering gaat voor de helft naar werken op en naast het circuit van Francorchamps. De andere helft gaat naar de uitstap uit het vorige contract.
Het voorakkoord bepaalt ook dat er voor het niet-organiseren van de Grote Prijs van dit jaar geen vergoeding betaald moet worden.
vrtnieuws.net
we komen er goedkoop vanaf:
Nou, 65 miljoen Euro (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10790)blijft toch een aardig bedrag ;)
we? het waalse gewest betaald he. en laatste keer dat ik keek, ben ik geen Waal. en met mijn 1 computer per jaar zullen ze het ook niet kunnen betalen
A uit PDGRacing
09-02-2006, 20:18
we? het waalse gewest betaald he. en laatste keer dat ik keek, ben ik geen Waal. en met mijn 1 computer per jaar zullen ze het ook niet kunnen betalen
Inderdaad wij Belgen.:) Het kraantje waar het uitloopt is misschien Waals, maar de bron waar het uitkomt is Vlaams. Is dit niet de manier waarop onze Franstalige landgenoten België bekijken? :fight:
bluelite
09-02-2006, 22:32
moesten ze gedurfd uit de hoek komen, ze zouden de pitlane verhuizen naar Kemmel bvb. daar is plaats genoeg :D
Wel, er is in feite voldoende beschikbare ruimte in de huidige pits/paddock in Spa, alleen wordt deze ruimte op een slechte manier benut. Je zit daar met dat enorme niveauverschil en dus een verdiepingenstructuur in de paddock. Makkelijker zou zijn om de paddock slechts uit twee verdiepingen te laten bestaan en het geheel effen te maken. Daarmee bedoel ik dat de verdieping "24-uren-pits" niet mooi horizontaal staat, en dat je er enorm veel plaats verliest door de tunnel(s) die midden in de paddock uitkomt.
De F1-pit(s)(lane) kan je makkelijk langer of groter maken en ze kunnen dan richting busstop werken om er nog een stuk bij te bouwen, of er gewoon een volledig nieuw complex neer te poten.
Een pitlane aan de Kemmel... Plaats is er zeker en vast, alleen is het niveauverschil daar ENORM. Dat wil zeggen dat je daar moet beginnen om dat gat volledig op te vullen en dat zijn kosten die ze zeker niet willen maken. Als ze gewoon beide pitgebouwen afbreken en er moderne, multifunctionele pits van maken, die groot genoeg zijn voor iedereen (geen bekrompen box zoals in de 24-uren-pits).
Liever 20 grote pitboxen, dan 40 kleine waarin je geen plaats hebt om naast de wagen te staan. Als je dan toch over nog een pitgebouw beschikt met plaats voor 10-12 (eventueel 14) F1-teams, dan is er plaats genoeg. Dan moet de hele infrastructuur voor de bezoekers nog aangepast worden, ttz: moderne tribunes, deftige wc's en vooral deftige wegen op en rond het circuit.
De F1-pit(s)(lane) kan je makkelijk langer of groter maken en ze kunnen dan richting busstop werken om er nog een stuk bij te bouwen, of er gewoon een volledig nieuw complex neer te poten.
Dat gebouw naast de f1 pits is er toch nog maar recent bijgezet of niet ? Daar stond vroeger een tribune als ik mij niet vergis .
Dat gebouw naast de f1 pits is er toch nog maar recent bijgezet of niet ? Daar stond vroeger een tribune als ik mij niet vergis .
Recent? Het zal 2002 zijn geweest.........dat gebouw is overigens niet bruikbaar voor F1 wagens. De drempel is te hoog :D Was ooit bedoeld als ruimte voor de technische controle voor de F1.
Recent? Het zal 2002 zijn geweest.........dat gebouw is overigens niet bruikbaar voor F1 wagens. De drempel is te hoog :D Was ooit bedoeld als ruimte voor de technische controle voor de F1.Ja recent, ik wist niet juist hoe lang geleden he. en als ze die drempel nu eens weg werkten ? zou dat niet gaan of zouden ze drempel vrees hebben ? :)
volgens pitstop.tv gaan ze de chicane omgekeerd leggen en de source aanpassen...
plus nieuwe tribunes zetten met een totaalcapaciteit van 20.000, nieuwe paddock, en de voetpaden verbeteren, alsook nieuwe parkings
El Torro
16-02-2006, 14:25
Gaat het nou wel of niet door dit jaar in Francorchamps ???
<a target="_blank" href="http://www.grandprix.com/ns/ns16250.html">Hier</a> staat dat het evenement gecancelled is voor dit jaar en dat de <a target="_blank" href="http://www.auto-sport.nu/nieuws/nieuws.php?subaction=showfull&id=1139525754&archive=&start_from=&ucat=17&">F1 coureurs</a> teleurgesteld zijn over deze maatregel.
Maar <a target="_blank" href="http://actuality.skynet.be/index.html?l1=actuality&l2=sport&l3=f1&l4=home&new_lang=nl">hier</a> staat de GP nog gewoon op de kalender ?!?!
Mocht het niet doorgaan is dit toch een schande van de organisatie als ze het niet geregeld krijgen om een GP op 's werelds mooiste circuit te organiseren :frusty:
De DTM gaat ook al niet door dit jaar :frusty:
Het is niet alleen Francorchamps die in de puree zit, ook in <a target="_blank" href="http://www.grandprix.com/ns/ns16253.html">Hockenheim</a> staan ze aan de rand van de afgrond :confused:
Waar moet dat dan heen met de, van ouds her verreden, europese F1 Grand Prix's ?
Is de tendens dan toch naar Azië of Verwegistan, de landen die door hun opkomende economische status evenementen als een F1 GP naar zich toe trekken en wij hier in het "rijke" westen verzadigd zijn van dit soort activiteiten ?!? :(
• GP Belgien fliegt aus dem Kalender Spa endgültig gestrichen
Die Formel-1-Weltmeisterschaft wird in diesem Jahr definitiv nicht in den ursprünglich vorgesehenen 19 Läufen ausgefahren. Der internationale Automobilverband FIA bestätigte am Donnerstag (16.2.), dass es keinen Ersatz für das gestrichene Rennen in Spa-Francorchamps am 17. September geben wird.
auto-motor-und-sport.de (http://www.auto-motor-und-sport.de/sport/formel1/spa_endgueltig_gestrichen.104031.htm)
Definitief geen F1 in Spa 2006 en ook geen alternatieve race in Brazilië. Nee, echt lekker gaat het niet met de omloop in Spa............maar dat is niet iets van de laatste paar maanden;)
El Torro
01-04-2006, 23:55
zie <a target="_blank" href="http://www.sport.be/nl/autosport/article.html?Article_ID=128186">hier</a>, de F1 komt in 2007 terug in België !?!?
Ferrari Forever
02-04-2006, 00:02
Geloof er niets van.....
Bernie vindt ondertussen dat de onderhandelingen voor 2007 te lang aanslepen
Nicki_Mks
13-05-2006, 20:04
Hoe is het nu eigenlijk afgelopen met de mensen die al betaald hadden?
Volgende aflevering uit de soapserie "To Spa or not to Spa"
23/05 Waalse regering houdt grote schoonmaak in Francorchamps
De Waalse regering is aan een hervorming van de structuren van Francorchamps begonnen.
De operatie zal van het Waalse Gewest de hoofdaandeelhouder maken van het promotiebedrijf SPCSF (Société de promotion du circuit de Spa-Francorchamps). De raad van bestuur en algemeen directeur Jean-Pol Mawet zullen vervangen worden. Vier mensen (2 van de PS, 1 van cdH en 1 van MR) krijgen de opdracht een bedrijfsplan voor te bereiden en een nieuwe raad van bestuur te installeren.
Voort werd beslist de lening van de beheers- en participatiemaatschappij Sogepa (Société de gestion et de participation) in kapitaal om te zetten. Deze vijftien miljoen euro was bestemd voor Bernie Ecclestone.
bron: GVA aka De Frut
In 2007 aijn we terug zegt Bernie
Germany and Italy could each lose a Grand Prix next year but Belgium's Spa is set to return, Formula One supremo Bernie Ecclestone said on Saturday.
Germany currently has races at the Nurburgring and Hockenheim but Ecclestone, who draws up the calendar, told Reuters at the French Grand Prix that could be trimmed to just one round.
"We're working on it, probably only one," he said. The same applied to Italy, which has the historic Monza circuit and Ferrari's home track at Imola.
autosport.com
In 2007 aijn we terug zegt Bernie
Eerst zien en dan geloven ;)
Bepaalde vergaderingen zijn uitgesteld: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=12062
Wat betreft Spa, in de Autohebdo van afgelopen week schijnt een kritisch stukje te staan over Spa. Iemand in de gelegenheid om dit in mijn mailbox te laten belanden? Dank u.
Volgens mij gelden er andere wetten voor Spa. Nu weet ik niet of Bernie E. voor kerstman heeft gespeeld maar opeens geeft de kleine toe aan de wensen van het Waals kabinet.
De overeenkomst van 2010 (of 2015) wordt ingekort tot 2008. Daarnaast gaat het bedrag van 15 miljoen terug naar 6 miljoen. Ok, er zal wel nog 15 miljoen euro verspijkerd moeten worden aan Spa om het weer op peil te brengen met de gewenste F1-normen.
Quote:
Nochtans meent La Libre Belgique in kringen rond Ecclestone te hebben vernomen dat de F1-patron het eens zou zijn met de nieuwe voorwaarden. De krant vermeldt niet of er voor Ecclestone in ruil voor diens inschikkelijkheid andere zaken zullen geregeld worden.
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10510
Het zou me verbazen dat Bernie alleen maar kortingen geeft en daar niets voor terug wilt zien. Dat zou volstrekt tegen de handelswijze van Bernie E. ingaan.
Of is hij bang dat zijn "wurgcontracten" in het openbaar komen?
Mwoah, Ecclestone krijgt op een manier zijn centen terug;)
Nieuw fiscaal dossier
Minister Marcourt verklaarde voorts dat er een nieuw dossier voor fiscale ruling zal worden ingediend. De belastingsvermindering die op 27 juni werd toegekend is zonder voorwerp aangezien ze werd toegekend aan een onderneming waarin de groep Ecclestone de meerderheid heeft.
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_233349.html?wt.bron=hlnRPArtikels
In de nieuwe Turbo Magazine staat een artikeltje te lezen over de toekomstige werken aan het cicircuit. Omdat ik het niet op hun website vond zal ik het kort samenvatten: Het dossier rond Spa lijkt dus eindelijk vooruitgang te boeken. Vanaf november zouden de werken kunnen beginnen. De busstop wordt dus in de andere richting gelegd en bijgevolg wordt de rechte lijn start-finish een stuk langer. Er komen ook een volledig nieuwe paddock en tribune tegenover de F1-stands. De eerste wedstrijd op het vernieuwde circuit zal waarschijnlijk de Spa Euro Race (:fight: ) zijn.
The Interceptor
29-08-2006, 22:45
Ik heb die tekeningen ook gezien in de Turbo, maar spijtig genoeg zo klien :s
Wel was er niet duidelijk te zien of de busstop nu echt 100m (of was he zelfs 200m) richting de rotonde zou verplaatst worden.
Wel was me bij de laatste visite in de Spa (met de 24u) opgevallen dat er in de buurt van de Source weer heel wat bomen zijn gesneuveld, en denk ik dus dat ze de Source wel zullen verleggen.
Dat maakt wel dat dan de F1 wagens met een hogere snelheid de Raidillon zullen beklimmen en dus "volgas" misschien weer iets voor de durvers wordt :)
op pitstop.tv staan nu foto's van de plannen
de nieuwe busstop lijkt me maar iets raar te worden, als je het mij vraagt
Ik dacht op het nieuws van 4FM gisteren gehoord te hebben dat de GP zou terugkeren in 2007! Heb maar met een half oor geluisterd. Iemand die dit kan bevestigen ... of ging het gewoon om gesprekken om de GP terug te halen?
het forum ook maar met een half oog gelezen zeker? :P
Als de busstop gaan omdraaien krijgen we volgens mij toch een supergevaarlijke ingang...
oh no, we have a Tilke :eek:
Als de busstop gaan omdraaien krijgen we volgens mij toch een supergevaarlijke ingang...
ik denk niet dat de ingang gevaarlijker is als op Monza, Zolder, Shanghai etc.
Ik bedoel dat de oorspronkelijke uitgang die voluit wordt genomen, nu de ingang wordt. Dan gaan we met snelheden van 300 km/h door de busstop?
neen, die pitlane is te zien op de plannetjes. ingang is na de rechtse bocht
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.