PDA

View Full Version : schokkend nieuws belgische GP ook bedreigd


Raceboy
12-12-2001, 21:49
Belgian GP under threat

F1 boss sends warning to Belgian government

Formula 1 boss Bernie Ecclestone has sent a warning to the Belgian government that Spa-Francorchamp's Grand Prix could be axed if it imposes a nationwide tobacco advertising ban.

According to this week's AUTOSPORT magazine, Ecclestone has made it clear that a planned ban from 2003 could mean the removal of F1's most celebrated circuit from the calendar. A similar dispute put the 2000 race under threat.

"We will not necessarily hold a Belgian GP in 2003," said Ecclestone. "It is not out of the question, despite the track usually being included on the calendar.

"Belgium must adopt the same stance as the rest of Europe, where tobacco advertising is permitted until 2006. We cannot make exceptions for certain organisers."

The San Marino Grand Prix is another long-established event that needs the help of its national government to secure its future. The organisers of the Imola race are calling on financial assistance from the Italian government, just as Silverstone bosses are from the British government.

For more details, see this week's AUTOSPORT magazine, on sale tomorrow (Thursday).





:(

Oneliner
12-12-2001, 21:59
mjah, onze GP wordt al 4 jaar aan ee nstuk bedreigt, alst ni langer is....

Sennake
12-12-2001, 22:27
"Belgium must adopt the same stance as the rest of Europe, where tobacco advertising is permitted until 2006. We cannot make exceptions for certain organisers."

Behalve dan de GP's van Duitsland, Frankrijk en Engeland...
Den hypocriet!!!

Pascal
12-12-2001, 22:41
Naar mijn mening gaat het helemaal niet om het tabak-probleem.

Ik heb in de loop van de week ergens gelezen dat één van de topmannen (ik ben zijn naam vergeten) (MAES of zoiets) uit de intercommunale (lees : eigenaar/beheerder van het circuit) aan de deur is gezet. Hij werd beschuldigd van gesjoemel allerhanden.

Wel nu, deze zelfde man blijkt de rechterhand te zijn van ECCLESTONE wat betreft de GP van FRANCORCHAMPS. Hetzelfde bericht maakte er trouwens melding van dat deze man onmiddellijk aan de slag kon in één van de holdings van meneer ECCLESTONE.

Ik denk dat ECCLESTONE daarom een beetje weerwraak wil nemen op de intercommunale en alles wat er rondhangt.

C U

Raceboy
12-12-2001, 22:48
Originally posted by Pascal


Ik denk dat ECCLESTONE daarom een beetje weerwraak wil nemen op de intercommunale en alles wat er rondhangt.

dan zal ecclestone moeten oppassen dat hij niet tegen mijn vuist loopt :mad: :fight:

Bernie
12-12-2001, 22:51
al maar goe da ge het nie over den bernie hebt :D :D :D :D :D :D

Raceboy
12-12-2001, 23:00
Originally posted by bernie
al maar goe da ge het nie over den bernie hebt :D :D :D :D :D :D

die moet het opnemen tegen iemand van zen eigen grootte :D

Bernie
12-12-2001, 23:01
wie stelt ge voor ............

Mario
12-12-2001, 23:12
De kolos van Rhodos ? Samson ? :D

Raceboy
12-12-2001, 23:13
Originally posted by bernie
wie stelt ge voor ............

shaquille o'neal ;)

Pascal
12-12-2001, 23:56
Van Barneveld

k heb hem nu al een paar keer gezien en .......................!!!!!!!!!!!!!!!!!

C U

Bart.Vandecavey
13-12-2001, 10:40
Back to topic

Ik denk gewoon dat dit een van Ecclestone zijn smerige trukken is om toch maar het onderste uit de kan te halen.

Mark
13-12-2001, 21:08
Onze treinrover Bernie E. is gewoon bezig met een listig plannetje. Hoeveel landen zijn op dit moment bezig met een toekomstieg F1 GP? Zeer veel, en allemaal buiten europa. Onze Bernie is daar altijd zeer enthouiast over....lees: de "opbrengsten" daarvan.

Wat dat betreft doet Bernie aan ontwikkelingshulp, maar wel voor een zeer riant pay-back systeem.......

M.a.w. hij is wat aan het stoken, om zo op eenvoudige manier in de toekomst een paar GP's in Europa te schrappen......Hij is met hagel aan het schieten.....en wellicht dat hem dat ooit van pas komt.....

Werner333
14-12-2001, 00:51
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik denk gewoon dat dit een van Ecclestone zijn smerige trukken is om toch maar het onderste uit de kan te halen.

Denk ik ook. De mensen wat schrik aanjagen zodat ze net iets meer willen betalen om de GP te houden.