View Full Version : Wie krijgt er een Corvette C6R van de kerstman?
Daarnaast is GM in zijn nopjes met de overwinning van SRT in de 24 uur van Zolder. Na het stilvallen van het DTM voor GM/Opel hebben ze daar nog wat teams over die weleens konden uitwaaien naar enkele sterke nationale kampioenschap. Aangezien België zowat Heimat is voor de Duitsers acht ik die kans ook aanwezig.
http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11615
GM gaat ons weer de hele winter bezig houden met het spelletje: "Door wie en waar gaan we de C6R terugzien? "
Zoals bekend hebben de teams Holzer en Phoenix na het stoppen van het DTM Opel programma nog niet veel omhanden voor 2006. Holzer heeft wel nog een F3 en Formule BMW lopen. Tja dan Phoenix........wat gaan we doen in 2006? Misschien met een C6R in het FIA GT? E.e.a. wordt besproken in de Autosport van 03-11-05.
*De eerste vraag: Hoeveel C6R's komen er beschikbaar voor 2006? 1? 2? Gaat Pratt & Miller er nog wat extra produceren?
*Wie is er allemaal in de running? Uiteraard GLPK Carsport, Phoenix en een nog onbekende 3de partij. Sterke troef van GLPK Carsport is de sterke relatie tussen Toine Hezemans en GM Topman Bob Lutz. Sterke troef van Phoenix is, gezien het gedwongen DTM-vertrek, dat ze naar alle waarschijnlijkheid een GoedMaker kunnen verwachten ;)
*Indien er maar één C6R naar Europa komt en hij mocht terechtkomen bij Phoenix, wat dan met de C5R van GLPK Carsport. Deelnemen aan het FIA GT heeft mijn inziens weinig tot geen nut. Een C5R die sneller is dan een C6R is niet logisch. Mocht dat wel zo zijn dan zal GM daar wel iets tussen steken ;)
Heerlijk, zo'n Autosport artikel dat meer vragen oproept dan dat er beantwoordt worden :D
waarom zou GLPK niet kunnen meedoen met de C5R in FIA-GT, als er ook een C6R komt?
Pacific Coast reed dit jaar toch ook met een C5R in ALMS?
Als ik me niet vergis is Holzer dit jaar niet meer actief geweest als team in het DTM. Volgens mij bestond het OPC team uit mensen van Opel (OPC), Phoenix en misschien wat voormalige Holzer mensen. Kortom ik verwacht niet dat Holzer meedoet voor de Corvette's.
Ik denk niet dat er maar 1 C6R naar Europa komt. Ik heb de indruk dat Corvette tevreden is over de resultaten. Indien Phoenix ook interesse heeft dan lijkt het me logischer dat Phoenix en GLPK-Carsport beide 1 C6R krijgen.
waarom zou GLPK niet kunnen meedoen met de C5R in FIA-GT, als er ook een C6R komt?
Pacific Coast reed dit jaar toch ook met een C5R in ALMS?
Dat was niet erg succesvol en voordat het ALMS seizoen voorbij was hebben ze al de handoek in de ring gegooid. Al moet mischien ook gezegd worden dat PC misschien niet het juiste team (onervaren) was om de Corvette te runnen.
Ik denk wel dat men met de C5R nog aardig mee kan doen, maar om continue vooraan te strijden zal men een C6R moeten hebben.
*Indien er maar één C6R naar Europa komt en hij mocht terechtkomen bij Phoenix, wat dan met de C5R van GLPK Carsport. Deelnemen aan het FIA GT heeft mijn inziens weinig tot geen nut. Een C5R die sneller is dan een C6R is niet logisch. Mocht dat wel zo zijn dan zal GM daar wel iets tussen steken ;)
GLPK heeft al laten verstaan dat ze naast FIA-GT graag in de Belcar actief willen blijven. Met welke wagen? De Viper en de Pagani zijn geen opties meer. En met een Porsche kan je de Belcar niet meer winnen. En GLPK wil alleen maar voor de winst gaan. Dus lijkt de Corvette C5R mij de meest logische optie.
Wat ik hier vertel is puur speculatief. Maar dit is volgens mij de opzet van GLPK Carsport voor 2006 : een nieuwe C6R voor FIA-GT en het C5R "afdankertje" naar de Belcar. Is ook gemakkelijk, zowel voor technische omkadering als piloten om met materiaal van hetzelfde merk te werken. Het plannetje wordt wel overhoop gehaald als men bij GM zo geen C6R kan lospeuteren.
Dat was niet erg succesvol en voordat het ALMS seizoen voorbij was hebben ze al de handoek in de ring gegooid. Al moet mischien ook gezegd worden dat PC misschien niet het juiste team (onervaren) was om de Corvette te runnen.
Pacific Coast onervaren? Die lui hebben onwijs veel ervaring in verschillende takken van autosport. Ik denk eerder dat ze gewoon teleurgesteld waren, omdat ze zichzelf teveel kansen hadden toegedicht.
Pacific Coast is voorheen toch enkel in Toyota Atlantic actief geweest?
Pacific Coast heeft zelf teveel aan die wagen veranderd, andere vernsnellingsbak, ander soort remschijven,...
Pacific Coast heeft zelf teveel aan die wagen veranderd, andere vernsnellingsbak, ander soort remschijven,...en hem op yokohama's gezet (of yokodramas zoals ze eens door een paddocker werden genoemd:D )
Die endurance-yokohama's zijn helemaal zo beroerd niet. BAM! heeft er dit jaar LeMans op gewonnen, vergeet dat niet. Ze zijn in ieder geval lang zo slecht niet als die touringcar banden.
maar toch, het beste (lijkt mij) is hem gewoon op de banden laten staan zoals het echte team ermee reed..
dat doet glpk toch ook niet?
dat doet glpk toch ook niet?neen inderdaad doet glpk dat ook niet maar ik denk dat de kwaliteit van pirelli toch nog altijd beter is als die van een yokohama band...
het zou mooi zijn moest volgend jaar glpk en een ex dtm-opel team een corvette krijgen (met liefst dan ook nog eens opel dtm rijders reuter,fassler,dumbreck of bleekemolen. en dan ook nog eens met sponsering van valvoline,playboy stern of GMAC en ik ben weer tevreden voor 2006 :D :+ )
moesten er 2 corvette c6r in de fia gt komen zou het wel echt mooi zijn, want waarschijnlijk komen er een heel deel aston martin's, dan zullen er ook nog veel snelle maserati's zijn en dan ook nog wat 550's of 575's.. en met een tegen dan al weer jaar oudere c5r wordt het moeilijker en moeilijker...
Mr.Dallara
08-11-2005, 16:51
Ik lees net het volgende op Italiaracing.net
Il team Phoenix in lizza per una Corvette C6-R
Il team tedesco Phoenix, che con il ritiro della Opel dal DTM e l'intenzione della Casa tedesca di non vendere le Vectra a squadre private, è praticamente rimasto senza lavoro, sta cercando alternative. La più interessante è quella di gestire una Corvette C6-R semi ufficiale nel campionato FIA GT del 2006.
Ik ben geen halve italiaan en versta het dan ook ver van compleet, maar ik versta hieruit dat Phoenix volgend jaar in de FIA GT gaat komen met een (semi officiële) C6-R. :)
Mijn Italiaans is ook niet 100%, maar hier staat niet in dat phoenix zeker een C6 krijgt
Il team tedesco Phoenix, che con il ritiro della Opel dal DTM e l'intenzione della Casa tedesca di non vendere le Vectra a squadre private, è praticamente rimasto senza lavoro, sta cercando alternative. La più interessante è quella di gestire una Corvette C6-R semi ufficiale nel campionato FIA GT del 2006.
Het Duitse team Phoenix heeft heeft bijna geen werk, wegens de terugtrekking van Opel uit de DTM en het niet verkopen van Vectra's aan privé teams, maar zoekt alternatieven. Het meest interessante is die van een semi-officiële C6-R in de FIA GT.
Het Duitse team Phoenix, dat met de terugtrekking van Opel van DTM en de bedoeling van
Duits Huis om Vectra aan privé vierkanten niet te verkopen, het is praktisch gebleven zonder baan, het probeert alternatieven. Interessanter is dat één dan om officiële Korvetten te leiden één
C6-r zaden in de kampioenschapscFia GT van 2006.
Even die txt met worldlingo vertaald.
Gelukkig ben ik een stuk beter in Italiaans ;)
In dit bericht staat alleen dat Team Phoenix in de race is voor een Corvette C6, er staat nergens een bevestiging dat ze de auto gekregen hebben.
Volledige bericht met dank aan Altavista BabelFish:
The Phoenix team in lists for one Corvettes C6-R The German team Phoenix, than with the withdrawal of Opel from the DTM and the intention of the German House not to sell the Vectra to private squares, is practically remained without job, is trying alternatives. The more interesting is that one than to manage one official Corvettes C6-R seeds in championship FIA GT of 2006.
Gelukkig ben ik een stuk beter in Italiaans ;)
In dit bericht staat alleen dat Team Phoenix in de race is voor een Corvette C6, er staat nergens een bevestiging dat ze de auto gekregen hebben.
Dat zei ik toch. ;)
Volgens Anthony Kumpen wil GLPK-Carsport 2 Corvettes C6R in FIA-GT inzetten. Een en ander is te lezen op http://www.project-lemans.de.
Voeg daarbij nog eens de Belcar en de GT 3 Corvetteplannen en het is wel duidelijk dat men het in Hasselt en Eindhoven in 2006 wel heel groots ziet.
PorscheGT
23-11-2005, 02:14
zoals in de LEMANS '06 thread gepost, Luc Alphand zou met een corvette komen en er is sprake van een C6R ... Er staat een schets bij van hoe de wagen van Alphand er zou uitzien en dat is een C6R ...
BRON : http://www.the-paddock.net/
zoals in de LEMANS '06 thread gepost, Luc Alphand zou met een corvette komen en er is sprake van een C6R ... Er staat een schets bij van hoe de wagen van Alphand er zou uitzien en dat is een C6R ...
BRON : http://www.the-paddock.net/
In dat artikel wordt gesproken over een C6R of een C5R met C6R-look. Wat het wordt is dus ook bij Alphand nog niet definitief.
Ook hier wordt weer gezegd dat men bij Pratt & Miller slechts 2 C6R's voor klanten te koop aanbiedt.
gwyllion
25-11-2005, 19:06
In dat artikel wordt gesproken over een C6R of een C5R met C6R-look. Wat het wordt is dus ook bij Alphand nog niet definitief.
Ook hier wordt weer gezegd dat men bij Pratt & Miller slechts 2 C6R's voor klanten te koop aanbiedt.Volgens DSC zou Alphand een C5R krijgen: chassis #10.
Kleine nuance, DSC zegt niet dat hij die wagens krijgt, Alphand kondigt dit aan. Bovendien biedt P&M de wagens (één C5 en twee C6) niet aan maar dienen de kandidaten een bod bij GM in te dienen. Dit in tegenstelling tot de wagen die PSI kocht, deze kwam van Pacific Coast.
DSC
Werner333
20-12-2005, 12:56
DSC meld dat de GLPK Carsport C6-R een feit is. Chassis 001.
gwyllion
20-12-2005, 13:02
Heeft de Kerstman zijn Corvette C6R nu allemaal uitgedeeld? Eentje voor PSI en eentje voor GLPK Carsport.
The Interceptor
20-12-2005, 19:28
Racingworld.be meldt dat Toine Hezemans in het bezit is gekomen vd C6-R #001.
GLPK komt (voorlopig) nog niet in dat schouwstuk voor ...
Nou, DSC is meestal wel correct in haar verslaggeving ;)
Vorige zaterdag al kondigde Christian Schumacher van PSI Motorsport al de komst van een C6-R aan en vanochtend maakte Toine Hezemans in naam van GLPK Carsport de aankoop van een C6-R bekend.
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10428
Goed nieuws dat een C6R in Nederlands-Belgische handen is gekomen. :):)
Volgens dat DSC/Pitstop artikel heeft GLPK-Carsport reeds 7 Corvette GT3's verkocht. :)
Werner333
20-12-2005, 21:34
Stond ook zo op DSC. Toine houdt zijn opties i.v.m. een partner open.
En Anthony heeft daar telefonisch het één en ander aan toegevoegd,
mvg,
Joost
The Interceptor
20-12-2005, 21:50
Maar nu heeft Kumpen toch ook al reactie gegeven in de "we"-vorm, dus zal het wel degelijk om GLPK-Carsport gaan zeker?
Wel wordt er ook gezegd dat het de bedoeling is om de C5-R ook in FIA GT in te zetten. Zouden Anthony en Mike dan de C6-R bemannen, en Bert samen met nog één of twee (dik) betalende rijder(s) op de C5-R?
? "GLPK Carsport’s C6.R" staat letterlijk op dsc
Wel wordt er ook gezegd dat het de bedoeling is om de C5-R ook in FIA GT in te zetten. Zouden Anthony en Mike dan de C6-R bemannen, en Bert samen met nog één of twee (dik) betalende rijder(s) op de C5-R?
Dat zou imho wel het droom scenario zijn. Alle respect voor Longin, maar met hem op de wagen maken ze imho gewoon niet echt kans op het kampioenschap. Helemaal ideaal naar mijn mening zou zijn Hezemans en Bleekemolen op de ene wagen, en Longin en Kumpen op de andere. Maar die mening zal wel niet gedeeld worden ;)
strepper
20-12-2005, 23:20
Dat zou imho wel het droom scenario zijn. Alle respect voor Longin, maar met hem op de wagen maken ze imho gewoon niet echt kans op het kampioenschap. Helemaal ideaal naar mijn mening zou zijn Hezemans en Bleekemolen op de ene wagen, en Longin en Kumpen op de andere. Maar die mening zal wel niet gedeeld worden ;)
Ik kan deze mening zeer zeker delen.
maar denk dat vader kumpen wil.
Kumpen mocht dit jaar ook niet met de porsche van rtm rijden samen met bert.
Anthony mocht niet met een ander belgisch team rijden.
wel denk ik dat al zouden deze drie met de c6 gaan rijden ze wel kans maken op de titel. je mag bert zeker niet onderschatten hoor.
Ik onderschat Bert niet. Ik zie gewoon wat ik zie. Bert is een goeie rijder, maar hij's gewoon standaard minimaal een seconde langzamer als Mike en Anthony. Plus dat je met 3 man op de wagen zit; alle drie moeten rijden in de qualy, dus minder tijd om echt op de setup te focussen, etc. Feit is echter dat Bert een behoorlijk flinke som geld meeneemt, en dat is ook zeker niet onbelangrijk.
Ik deel deze mening ook, maar of ze er bij GLPK er zo over denken weet ik niet. :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.